Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Děti jen znechutíte, kroutí hlavou odborníci nad maturitou z matematiky

Letošní deváťáci, kteří zamíří na střední školy, budou v roce 2019 povinně maturovat z matematiky. Ministr školství Marcel Chládek to považuje za hotovou věc. Odborníci však z nápadu nadšení nejsou. Někteří namítají, že vynucená zkouška z matematiky její znalosti nezlepší, naopak matematiku dětem dál znechutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B10r98o16n90i20s10l13a97v 11J18a75k20l 8680575785395

Hm, dost nechapu, proc je povinna maturita z cestiny .... tim nemyslim cesky jazyk, ale literaturu .... vedet, kdy se nejaky knohopisec narodil, kolik mel deti a podobne, je zcela zbytecne. Maturovat by se melo z dejepisu a tim nemyslim 1212, ale za poslednich 100 let, protoze tyhle dejiny jsou SKUTECNE DULEZITE .... taky par veci o ceskem state, ale zadne ptakoviny o statech milion kilometru daleko a milion let nazpatek! Proste takovy ten vyslovene zaklad! Stejne tak zaklady ekonomie a klidne i tu literaturu, ale hlavne obecne a tu nejdulezitejsi! Vsechny tyhle veci by se zcvrkly do jednoho dnesniho maturitniho predmetu ..... samozrejmosti je zkouska z cestiny a pripadne i ciziho jazyka o tom zadna!!! Fyzika, to same, nejaky zaklad, jsou proste veci, co SE MUSI ZNAT, ale tim nechci rict, ze by kazdy mel presne vedet, co je teorie relativity a podobne ....... A SAMOZREJME matematika, jako sorry, ale literaturu se dokaze nabichlovat uplny stupid s IQ 30 (vetsinou hloupejsi lidi maji fotografickou pamet), ktery pak projde maturitou, ale stezi si spocita, ze si holt nema u lichvaru pujcovat na Vanoce na darky, kdyz uz ma tri hypoteky a osm exekuci!!!

Matematika je to GROOO, ta skutecna inteligence, intelekt, kognitivni mysleni nejenom uceni se nazpamet (tim nemyslim, ze by se mely ucit na zakladce integraly a derivace) .... takovahle maturita odfiltrujici lidi s IQ <100 a trotly, kteri pak nevi, ze byla nejaka svetova valka, by mela byt povinna a jednotna VSUDE! Bez rozdilu na skolu ..... no a pak pochopitelne maturita ze specializovanych oboru .... nema smysl, aby se strojar ucil stavebni postupy nebo kuchar se ucil detailni makroekonomii, ale vsichni, kteri se chcou "HONOSIT" stredoskolskym titulem by meli mit aspon zakladni obecny prehled!!!

0/0
14.12.2014 3:35

P91e91t52r 42H25á32l75a 6584646885806

Souhlasím s tím, že se staví dům od střechy, napřed by se měla matematika začít smysluplně vyučovat, dnes je spousta učitelů, kteří to dětem znechutí, nevysvětlí a učí je matematiku jako vaření z kuchařky.

Matematika má v principu rozvíjet vlastní kritické myšlení, styl "mám problém, analyzuji, naleznu řešení". To dnes katastrofálně chybí. Dnes má každý právo na svůj názor, i kdyby tvrdil že 2+2=5.

0/0
8.12.2014 16:43

M58a76r32t21i59n 14F87r30a70n68t64i54š90e46k 7735920803185

maturita snad nema vést k lásce k matematice. k tomu by měly vést ty roky její výuky

+4/0
8.12.2014 1:52

J44i17ř56í 97N14o31s27e83k 7776662835824

matematika ano...je to základ...nedá se vše okecat...občas člověk musí vědět o co jde :-P

+5/0
7.12.2014 22:09

J24i61ř44í 24K27a60d58l97e86c 5565971748513

Otázka je, proč je povinná maturita z češtiny, kde převažuje literatura. Podle mne by neměl být povinný žádný předmět a student by dle svého zaměření a další orientace volil předměty.

+2/−3
7.12.2014 21:39

F71r31a82n76t70i41š39e83k 71E17l71i15á50š 6307343175376

Nesmysl. Maturita opravňuje jejího absolventa ke studiu na jakékoli vejšce. Proto musí být pro všechny stejná.

+2/0
7.12.2014 22:03

R85a13d51e13k 84J80a39n39a11t59a 9745296584452

Ne pro všechny stejná, ale ZÁKLAD by měla mít pro všechny stejný. A do toho patří i ta matematika (nižší úroveň).

Ostatně proti podobě, jakou nižší úroveň maturity z matematiky dnes má, nemůže protestovat snad nikdo, udělat by to měl i deváťák, takže "maturant" (pokud to slovo nemá zdevalvovat zcela) by to měl dát taky.

0/0
8.12.2014 12:06

B30r98o98n38i79s55l62a93v 88J23a51k84l 8760725165555

No, je to trapne ..... ja jsem ze stredni uz dobrych 15 let, z vysoke uz 10 a kdyz jsem videl tu maturitu, tak mi bylo blivno .... to proste musi udelat uplny dement a pokud tolik lidi propadlo, tak je to samozrejme jen DOBRE ..... prece neni mozne, aby tu stredni udelal clovek, co pak nebude vedet, kolik vratit u pokladny za dva rohliky z desetikoruny (protoze prave pro tyhle profese jsou patrne dnesni stredni skoly!), zato se nabichloval nesmyslnou literaturu nazpamet, protoze to mu samozrejme, jako cloveku s IQ 60, jedine jde ...... ale nejake logicky mysleni, to po nem nemuzete chtit ....

Vtipne je, ze tu matematiku jsem za par minut projel priklady, co proste musi clovek "spocitat" (moc jich tam pocetnich ani nebylo) z hlavy a maturitou bych prosel ..... kdyz jsem si pak vzal tuzku a papir, tak jsem zdarne dorazil i ten zbytek a jeste mi hafo casu zbylo a to se priznam, ze uz jsem ruzne veci z komplexnich cisel a statistik, zapomnel, ale maturanti muzou mit i tabulky, coz uz je extraluxus ..... na to, ze to pulka (nebo kolik) nedala a jeste si stezovali na slozitost, je to fakt vysmech .......

Jinak by me teda zajimali ti "odbornici krouti hlavou" .... kdo se pasuje do role odbornika?????

+1/0
14.12.2014 3:40

L55u17d77ě62k 48N70ě87m47e29c 5275971952404

Tohle všechno způsobila přemíra humanitně vzdělaných (nebo dokonce ani nevzdělaných) kašpárků ve vedení státu. Díky jim se matematika na nějaký čas dostaly na okraj zájmu a taď na to doplácíme.

+9/0
7.12.2014 19:55

F12r37a34n96t86i22š68e30k 30E34l78i56á40š 6497573245706

Ti absolventi s humanitním vzděláním se vždy uplatní v hypermarketech za kasou.

+3/0
7.12.2014 22:04

F39r53a61n38t52i29š73e50k 66E66l59i38á50š 6427363455956

Jo, nebo v politice.

+1/0
7.12.2014 22:05

J92a81n 48K57r51u75p29k42a 4856868565382

Zajimalo by me, jaky prospech z matematiky vlastne meli ti odbornici;-D?

0/0
7.12.2014 19:27

F69r23a56n96t70i12š36e65k 85E49l97i80á76š 6237713125636

Naprosto žádný,. matematiku nestudovali.

0/0
7.12.2014 22:05

P69a95v37e24l 14O13d60r30a88z90i95l 6194629337860

Maturita je základ pro fyziku, chemii i biologii, které jsou základem pro chápání světa a chceme-li, aby maturanti chápali svět, tak prostě musí umět tu matematiku. Argumenty typu "nikdy jsem to nepotřeboval" neberu, znalostí z češtiny využijete ještě méně a zatím tedy nikdo povinnou maturitu z ČJ nerozporoval.

Neberu ani výmluvu, že dětem maturitou matematiku znechutíme. Místo takových keců naučte učitele matematiku učit.

+16/0
7.12.2014 18:28

F86r63a19n37t88i24š92e44k 64E43l69i37á94š 6987583705976

Víte, češtináři příliš číst neumějí, proto propagují tu literaturu, kterou si kdysi, v mládí,  překoktali. Ale matematiku se každý učí především sám tím, že se nebojí řešit příklady. kantor by měl milovat matematiku i svoje studenty a nic jim neodpouštět.

+2/0
7.12.2014 22:08

M15a69r83t32i85n 42K41o98l52á93ř 3209812472743

Nezlobte se, ale tato paní redaktorka nezvládá ani elementární novinářskou etiku. Bobmastický nadpis o odbornících nesouhlasících se způsobem výuky matematiky postavila na citaci asistenta jednoho nesouhlasícího člena jistého kulatého stolu, který tam možná ani nebyl.

Zdeňka Trachtová vystudovala mediální studia na FSV UK a humanitní studia na FHS UK

Redaktorčina studia (zdroj: FB)

zvedám hlavu od skript... mrknu na fejsbuk... vracím se ke skriptům... přečtu dvě věty... jdu uvařit kafe... vracím se ke skriptům... ale nejdřív zkontrolovat mail... vracím se ke skriptům... sakriš, zapomněla jsem druhej mail... vracím se ke skriptům... ale nejdřív sklidit ten binec tady... vracím se ke skriptům... už jsem kontrolovala fejsbuk..?

Ještě nějaké otázky?

+1/−3
7.12.2014 17:53

P89e39t45r56a 89N35o17v91á35k80o80v44á 7788486694908

To jsme rádi, že jste nám popsal, jak sám studujete.

0/0
7.12.2014 19:13

F92r92a90n46t48i64š28e26k 12E41l32i94á57š 6247493505536

Internet je prokletím dnešních studentů. Nemůžeme se divit jejich nelásce ke studiu i k pohybu. Oni tráví denně na sociálních sítích v průměru 5 hodin.

0/0
7.12.2014 22:10
Foto

J61a31n 61W15o68l23p23r17e78c62h91t 2955154607962

Já zase kroutím hlavou nad těmi odborníky...;-D

+7/0
7.12.2014 17:29

I29v13a33n 28J87i53r82e52š 6893792381738

Nesmíme mít na ty zbabělé, slabošské feťáčky nějaké požadavky, to je proti lidským právům.

+4/−1
7.12.2014 17:05

L33u74d68ě40k 33N66ě93m38e93c 5185681402874

Asi bys tvrdě narazil mezi mými známými v příslušném věku.

+1/0
7.12.2014 19:56
Foto

J32a32n 34W56o48l62p20r45e26c44h59t 2935464267342

Abychom náhodou dětičky neznechutili, zrušme maturitu úplně, stejně jako třeba vojnu pro kluky a za čas třeba porody pro holky. To bude řešení...;-)

+10/0
7.12.2014 16:56

P72e76t78r 61S77c42h83ö43n 7553866322643

Povinná základní vojenská služba už byla zrušeno dávno. Asi vám to nějak uniklo.

0/0
9.12.2014 1:35

P81e92t12r 90C18h25y59n57a 1650609302650

Ctu tady mnoho velice zajimavych prispevku ktere se naklaneni k povinne maturite as s kterymi souhlasim. Chtel bych jinom podotknout ze matemicka negramotnost u stredoskolaku je vysledek problemu. Pricina je podle meho nazoru v tom ze urcite procento ucitelu se prestalo vzdelavat a odmitaji zmenit svoje ucici techniky. S meho osobniho pohledu, malo ucitelu dava studentum sanci studovat i z jinych materialu nez knihy napr. powerpoint prezentace, videa , animace atd. Kazdy zak se uci trochu jinak a proto je treba podat matematiku ruznou formou. Samozrejme souhlasim ze ne kazdy by mel mit maturitu. Detem se vtlouka do hlavy ze pokud nemas maturitu tak nemas v zivote sanci a to je chyba ptotoze i ten clovek co ji nema muze byt velice uspesny ve svem oboru ve kterem se vyucil!!

+3/−2
7.12.2014 15:18

A33n89d20r22e39j 51O95l72e71k57s22a 3685441907611

A to je právě velmi sporné. Být velice úspěšný, je relativní pojem. Můžete být úspěšný, ale jen pro určitou, nevlivnou skupinu lidí.Jinými slovy - za exota.

0/−1
7.12.2014 15:26

R35a53d88e50k 23J91a75n87a79t44a 9505576134372

Příčina problému je svoboda bez zodpovědnosti. Každé dítě má dnes právo se flákat a studovat za státní peníze jen to, co to ho baví resp. co je jednoduché.

Ale pak má bohižel i právo se pověsit státu na dávky, protože zaměstnavatelé (myslím firmy, které opravdu něco dělají, vyvážejí a odvádějí daně, ne přiživníky na dotacích) chtějí především schopné absolventy technických a přírodních věd.

+3/0
7.12.2014 16:13

I11v74a 25K21r28i41s22t19o93f32o43v56á 7795683192312

Sehnat obyčejného pracovníka do administrativy, co by nedělal jednu hrubku za druhou, je taky problém.

+3/0
7.12.2014 17:14

Z54d77e48n79ě68k 94S40k16ř40i25v20a96n 5444330599176

Svatá pravda. Nedávno jsem dostal dopis z městského úřadu. To bylo počteníčko! Měl jsem sto chutí jim dopis vrátit i s červeně opravenými hrubkami. Znal jsem písařku (maturantku), která udělala 29 hrubek na jedné stránce A4. A nebyly to drobnosti, ale např. slovo "průmysl" s měkkým "i".

0/0
7.12.2014 19:26

F54r25a68n30t20i93š29e79k 43E93l40i79á55š 6897583285186

I bez maturity má student středoškolské vzdělání. Akorát nemůže jít studovat dál.. Každý ať se učí z jakýchkoli materiálů. Hlavně ať to umí. V tomto případě považuju prezentace za nejméně vhodné. Pro matiku je jediný způsob, osvědčený staletími a i v dalších staletích se nezmění. To si vezmete papír, tužku, zadání a bez jakékoli pomoci samostatně počítáte.

0/0
7.12.2014 22:14

P20a34v29e12l 34V87e31r16n29e79r 1213103962977

Mozna se u nas matematika vyucuje spatne, ale odporovat statni maturite tvrzenim, ze se uci akademicka, kterou vyuzije promile obyvatelstva a ze to lidi znechuti, je divne, ze cizi jazyky se taky neuci na to, aby se clovek dorozumel, ale aby mel presnou znalost gramatiky, pricemz cizinec se zaraduje nad tim, ze si nim vubec povidate, ne ze mlcite a hledate spravny gramaticky obrat a navic se bojite to rict spatne. Kdyz to vezmu do dusledku, tak bych mohl tvrdit, ze z uciva VS vyuzivam taky jen promile znalosti na ni nacerpane, tak proc mi nemohli dat titul uz po prvaku? No protoze jako titul z VS, tak i maturita nejsou o znalostech, ale o te dovednosti se neco naucit, necemu porozumet a klidne i zapomet, a kdyz to v budoucnu zapomenu, tak si to znavu nastuduju, ci kdyz neznam, tak se to budu schopen sam naucit.

+8/0
7.12.2014 14:58

P95e86t19r 96P71e23t93r 6613332678543

Proč povinnou maturitu z matiky? Protože studenti chodí na střední proto, aby získali odborné + všeobecné vzdělání. Ne proto, aby na konci dostali papír. To si ale už neuvědomují. Pokud chtějí papír bez znalostí a učení tak mají jít na učňák.

Maturoval jsem státně z matiky i angličtiny, semináře a maturitní přípravu jsem měl pouze na angličtinu (nešlo si zvolit semináře na obojí) a i přesto jsem maturitu z matematiky udělal, většina příkladů byla z úrovně základky. Jediný příklad na učivo střední školy byla jedna úloha na posloupnosti a dvě na analytickou geometrii. Takže nářky o tom, jak jsou na školách malé hodinové dotace na matematiku jsou zbytečné. Tuhle maturitu by měl podle osnov udělat i podprůměrný deváťák.

Ne každý v životě potřebuje matematiku ale prodavačku taky nikdo nenutí jít na střední, pokud chce ale "nabídnout" víc na pracovním trhu tak se musí smířit s tím, že maturita=víc učení, že to není jenom papír, který si odsedí ale zaručuje jistou znalost z elementárních předmětů - tzn matematiky (logické uvažování), český jazyk (být schopen rozumnět textu a znát aspoň zběžně historii) a cizí jazyk (umět komunikovat jazykem dobře uplatnitelným v případném zaměstnání) + odborné předměty ze zaměření, které si pro svůj budoucí život zvolil...

A už tu dost lidí zmiňovalo, že maturita není povinná, tzn nemůže být ani matematika. Každý má právo si zvolit, zda chce nebo nechce studovat střední školu

+10/−1
7.12.2014 14:45

B59o87h61d45a74n 60M68a30r48e26k 5255496827354

Tak s takovohle maturitou z matiky se jděte bodnout. Měla by být pořádná a  volitelná, abychom jsme se nepřipravili o talenty na něco jiného, a nebyla to ztráta času.

+1/−5
7.12.2014 14:52

M22i43r41o88s87l98a98v 31Z93i43k80m58u12n49d 7319453954403

Já jsem na střední škole prošel matematikou s odřenými ušima díky tomu, že jsem opisoval písemky.

Nechápal jsem např. k čemu jsou nějaké integrály a derivace, celý život jsem tohle nepotřeboval. Pro praktický život stačilo pár geometrických vzorečků jak spočítat plochu či objem ... hlavně pak umět z paměti sčítat a odčítat ...

Na pevnostní výpočty ve školních předmětech  stačilo obyčejné násobení a dělení, sčítání a odčítání ...  

K čemu bude třeba houslistovi, opernímu pěvci, baletnímu umělci maturita z matematiky ???

S názorem, že maturita z matematiky vede k logickému myšlení nesouhlasím ... já matematickou maturitu nemám a domnívám se, logicky myslet dovedu ...

+3/−7
7.12.2014 15:39

Z66d78e66n43ě70k 27J66o44n45á49š 9381779576700

No moc poznat to není

+2/−3
7.12.2014 15:58

P92e56t88r 87P80e27t91r 6773662598883

Kdybyste neopisoval ale snažil se aspoň něco pochopit tak by to bylo lepší. Jasně, že někdo, kdo to obšlehne vždycky jenom proleze "s odřenýma ušima" ale o tom matematika je, že se nedá nadrtit ale musíte zapojit mozek a logiku.

Na pevnostní výpočty a celkově výpočty složitějších vzorců je potřeba ovládat zase logiku a tu se jinak jak v matematice nenaučíte, nehledě na to, že logiku se nemůžete moc učit třeba jen na zlomcích, chce to složitější problémy a příklady.

K čemu bude houslistovi, opernímu pěvci atd vůbec maturita? Ten nepotřebuje ani ČJ, matiku ani cizí jazyk. Nehledě na to, že umělecké obory mají být jedinou výjimkou, kde povinná nebude.

Pokud vám doteď nedošlo proč jste prošel s odřenýma ušima tak bych o vaši logice pochyboval ;-)

+6/0
7.12.2014 16:37

M40i51r41o78s19l27a98v 94Z78i52k52m68u43n76d 7979283694423

To je váš názor, neměl jsem problém s "právní logikou" na právech ..

+1/−1
7.12.2014 19:56

P64e85t53r 15P13e11t41r 6553732568183

právní logika právě žádnou logiku nemá...takže s tím bych tu opravdu neargumentoval. Jelikož naše fakulty (právnická a přírodovědecká) byly vedle sebe tak jsme měli dost možností s právníky trávit čas a právnická logika a zákony celkově často odporují nejen logice ale hlavně selskému rozumu. Což pro nás jako matematiky a informatiky bylo opravdu k nepochopení.

Práva jsou humanitní obor jako každý jiný takže je to hlavně o biflování a logika musí jít stranou...neříkám, že je to lehké nebo podřadné ale logika je to poslední, co se v právech dá najít.

0/0
7.12.2014 22:44

L58a48d85i88s76l20a38v 36H91a14š70k28a 4593576741230

Houslista ani operni pevec maturitu nepotrebuje

0/0
7.12.2014 17:52

M14i46r28o47s50l92a58v 95Z27i33k54m97u36n74d 7179843534313

Bohužel potřebuje, bez maturity se nedostane na VŠ hudebního nebo pěveckého zaměření (AMU) i kdyby byl talent, jaký svět neviděl ...

+1/0
7.12.2014 19:54

M32i44c92h30a56l 87Ř31a17d40a 1151727801827

Učím matematiku na střední škole studenty, kteří si k ní přinesli ze ZŠ významný odpor. Sám nerozumím tomu, proč mám budoucí učitelky v mateřské škole učit  exponenciální rovnice a mnoho dalších specialit. Daleko raději bych je získával pro rozvíjení matematických představ u dětí a učil je logicky myslet v rámci jejich možností, aby to mohly v budoucnu předávat malým dětem. Povinnou maturitou z matematiky tyto poklady na středních školách rozhodně nezískáme! Souhlasím s reakcemi, že mnohé děti nezvládají základní "kupecké" počty - ale to prosím vás maturitou z matematiky nezajistíme!! Pojďme spíše přemýšlet nad matematikou ve smyslu, jak ji dělat, aby připravila děti na život namísto vymýšlení toho, proč by měla být maturita z ní povinná!!

+14/−1
7.12.2014 14:38

Š79t92e15f81a93n 77F94r20i74č14a 7532908683526

Konečně fundovaný názor odborníka. R^

+4/0
7.12.2014 14:42

L72u24d49ě31k 63N29ě21m61e21c 5545811312634

Promiňte, ale mám pocit, že je to nefundovaný názor nepříliš kvalitního středoškolského učitele matematiky. On by "...radši získával...". Tak proč nezískává?

0/−3
7.12.2014 20:01

L35a33d78i13s86l74a77v 48H22a49š10k66a 4903306451300

Ono kdyby ucitel mozna misto sucheho vykladu uciva hned po zazvoneni s detmi prvne deset minut diskutoval o tom co vsechno diky derivacim a integralum dokazou vypocist v praxi tak by je to mozna vic zaujalo...proste a hlavne slovni ukoly a prakticke vyuziti...

+2/−1
7.12.2014 17:56

M87a24r80e53k 19S78e37i72d56l 2543924915780

Zkontrolujte si raději rozvrhy jednotlivých středních škol. Pak posuďte, zdali může mít student, mající dvě hodiny matematiky týdně s odborným učitelem, stejnou šanci uspět jako student, který má těch hodin matematiky týdně pět. 

Já osobně jsem proti povinné maturitě z matematiky.

Povinna zkouška z matematiky by měla být spíše v 9.třídě na ZŠ.

+9/−3
7.12.2014 14:09

F24r70a75n36t13i30š36e39k 87E80l68i36á73š 6537253175706

Už jsem se zmiňoval o tom, že z matematiky odmaturuje průměrný deváťák. Ten má na střední škole nula hodin.

+3/−2
7.12.2014 14:19

E54v63a 60P85o42l70á36k43o80v24á 4989749244282

S kolika deváťáky jste ty testy zkoušel?

+4/0
7.12.2014 14:23

R32o55s29t70i84s95l24a93v 42C10a60h83a 8925721490512

ja s jednim. Mel 32%, staci 33%, pocital to v deset vecer, bez kalkulacky a tabulek.

0/0
7.12.2014 14:45

M62i29r40o47s31l40a34v 60K19r89a93t42o92c92h58v73í81l 4933226554305

Ano, to je jistě reprezentativní vzorek ...

+5/0
7.12.2014 14:47

M69i86r10o75s57l48a66v 53K41r19a51t50o18c74h56v22í93l 4873836334885

Máte tento, dovolím si tvrdit, blábol, podložený nějakými daty?

+3/0
7.12.2014 14:39

P45e34t85r 33P10e98t16r 6663352298893

Já to mám třeba potvrzeno svojí maturitou z matematiky, kde 90% úloh byla trojčlenka, jednoduché rovnice a zlomky. Semtam vzoreček na kružnici nebo krychli/kvádr. Na logaritmus jedna elementární úloha.

V maturitě se vyskytovaly i úlohy typu "vyznačte na ose 2/3 a 9/10" a podobné "perly"...práce s grafem byla taky primitivní, stačilo pozorně číst.

+1/0
7.12.2014 14:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.