Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gripeny se vrátily z Islandu, k ruským bombardérům nemusely

Z Islandu se po dvouměsíční misi vrátili čeští stíhači s gripeny. Během uplynulých týdnů chránili vzdušný prostor ostrova v rámci mise NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a22r69o49m42í91r 92N65o78v82o35t10n62ý 7299557401824

tyto popelnice nemohou doletět ani do Kojčic u Pejhřimova

0/−1
5.12.2014 20:20

M29a12r97i47e 13M27a96l80a 8225884766154

Přesto čeští piloti strávili ve vzduchu během devíti týdnů dohromady 150 hodin. „Šlo o cvičné lety prakticky každý den, dohromady asi stovka startů,“ konstatoval Daněk.

 

150 hodin za 9 týdnů!? To musí být opravdu náročná služba.;-D Velice by mi zajímalo, jaké z toho plynou pro ČR náklady? Něco mi říká, že je to plýtvání financí. Ví někdo kolik to daňového poplatníka opět stálo peněz?

+1/−6
4.12.2014 18:52

J64a34k23u17b 57K70o81s 3566412620714

Vojenský pilot není řidič není dělník v Kolbence, aby kroutil kniplem 8 hod denně. A pro daňového poplatníka je nakonec vždycky nejdražší žádnou armádu nemít.

+7/−1
4.12.2014 19:09

M65a95r15i69e 14M22a13l72a 8115874656674

Jistě vojenský pilot, nebo voják vůbec je podle mnohých zřejmě nadčlověk. A pokud je pro daňového poplatníka nejdražší žádnou armádu nemít tak k poslednímu březnu ukončím činnost mé firmy, téměř 600 zaměstnanců posílám na úřad práce a sama se od dubna stanu starobní důchodkyní. Ve svém věku 63 let mám na to nárok. Věřím, že pro stát budou náklady na jejich podpory a sociální dávky mnohem menší, než na takovéhle zbytečnosti.

0/−1
4.12.2014 19:36

L98i50b53o73r 93W71a67l30i13c26h59i24e58w21i92c15z 3588726837514

Vše je o penězích. Jistě by šel zajistit vyšší nálet, ale to znamená i více letounů, více paliva, větší opotřebení, více technického personálu, ... Být armádním pilotem neznamená pouze velice fyzicky náročné létání, ale také nespočet hodin předletové přípravy a neustálé vzdělávání.

+1/0
4.12.2014 19:43

M65a40r42i51e 97M57a92l68a 8185254746264

Také věřím, že by šel zajistit vyšší a hlavně dražší nálet. Já se však na tom nadále jako daňový poplatník nehodlám podílet!

0/0
4.12.2014 19:51

L97i65b24o65r 14W96a87l83i72c42h67i49e45w89i21c91z 3288976237384

Tedy připadá Vám investice do obrany státu jako zbytečná?

0/0
4.12.2014 19:55

M14a24r12i67e 17M11a75l46a 8785974226864

Ne. Spíše mi hlídání vzdušného prostoru nad Islandem v okamžiku, kdy Rusko podniká společně s Běloruskem lety nad Pobaltím a Prahu má na dolet max.13 minut přes Maďarsko připadá poněkud zcestné bránění ČR.

0/0
4.12.2014 21:17

L50i42b26o91r 96W36a10l60i83c10h78i33e71w92i16c17z 3458106507204

Tedy navrhujete se nebránit, protože je to "zcestné"?

0/0
4.12.2014 21:55

J11i45n22d82ř63i55c58h 13M31i50t14t73e29r 6801970123733

Až o něco půjde, třeba bude zase Nato bránit nás. To je taková spojenecká sounáležitost. To asi neznáte. Spíš mi vadí ty islandské banky, to byl tunel.

+3/0
4.12.2014 22:42

L28u93d90ě96k 62F53u13x45a 9776950244947

Přijde mi jako dobrá investice, když se naši piloti naučí létat v jiných povětrnostních podmínkách.....

+2/0
5.12.2014 14:55

J67o11s78e57f 12Š84v14e30c 6425386514773

To mám taky...

nespočet hodin přípravy před cestou do zahraničí (připravit cestu s tím, kdy mám být v cíli, kde budu mít odpočinek s ohledem na AERT), kontrola a příprava kamiónu, aktivní účast při nakládce, camrák,...

čím těžší návěs = vyšší spotřeba, opotřebení motoru a pneumatik

fyzická a psychycká odolnost

0/0
4.12.2014 22:13

L96i39b43o95r 14W13a90l94i13c42h26i15e58w22i48c91z 3188476857594

A když zaberete za volant, tak Vám taky sedne "slon" na hrudník a máte blackout/redout? :-)

0/0
4.12.2014 22:28

L44u17d62ě49k 35F26u27x94a 9926810414897

Máte pocit, že pilot pracuje jen když je ve vzduchu? A naučit se ovládat ten stroj by měli asi u vás v kuchyni, ne?:-) Ano, to by bylo levnější, to máte pravdu........

+3/0
4.12.2014 19:20

L52i22b98o32r 20W17a40l73i14c29h91i34e83w72i97c88z 3458226217934

Nevím co Vás na tom udivuje. Cca 150 hodin je roční nálet každého z našich  pilotů na Gripenech, tedy srovnatelný nálet jako zde v ČR.

+2/0
4.12.2014 19:31
Foto

M51a90r43t88i76n 92P69e87š85e95k 7111308114355

Náklady minimální, jelikož to platí ten čí vzdušný prostor hlídáme, tudíž Island.

+1/0
4.12.2014 20:10

M62a46r22i26e 80M10a16l21a 8555244256374

A co potom znamenají tyto náklady?

http://zpravy.idnes.cz/gripeny-budou-chranit-island-di6-/zpr_nato.aspx?c=A141006_070759_zpr_nato_inc

Jako minimální a pro náš rozpočet zanedbatelná částka mi to zrovna nepřipadá.

0/0
4.12.2014 21:12
Foto

M64a62r27t38i58n 80P69e46š47e60k 7781198554265

33 miliónů, které jdou především na údržbu těchto letou a údržbu potřebují stále. Za dva měsíce to dělá 0,54 miliónů na den.

0/0
4.12.2014 21:41

J46a52r87o17s27l70a33v 57F20r61a75n29t40i20š86e40k 45B28r73ü48m38m17e70r 1561466293590

Údržba je v ceně nájmu. Ale 33 mega je fakt zanedbatelné.

0/0
29.12.2014 16:50

J63o86s11e66f 12T69a64h62i63r 7330478951543

Co by s těmito plechovkami chtěli chránit-dnes jsou nové typy letadel o třídu jinde.

+2/−6
4.12.2014 17:19

K14a17r51e65l 61W38a49t58z58k17o 9246597457166

Tak jim nějakou tu novou moderní mašinu kup.  ;-D;-D;-D

+1/−1
4.12.2014 17:25

J87a39r81o40s70l97a20v 68F70r18a93n72t58i75š57e33k 17B97r31ü29m44m30e64r 1141946173780

Hlavně postav, ono nic modernějšího na trhu není.

0/0
4.12.2014 17:40

J11a14r79o85s17l66a62v 76F33r81a91n76t97i43š44e46k 42B70r88ü78m73m11e35r 1101266373260

Hmm, ale Amíci F-22 neprodají, a nic jiného novějšího není.

+1/0
4.12.2014 17:36

M71a66r73t76i45n 62S28v19o63b89o32d86a 7169947982335

O tridu niz. Treba Su-25. Mig-29.

0/0
4.12.2014 17:43

M50o24n31i33k84a 98K83y31n43c16l37o15v98á 9783793694

No tak on i ten 40 let starý mig-29 je na tom co se týká parametrů rychlosti, nosmosti, dostupnosti podstaně lépe než JAS.. ;-D

0/−2
4.12.2014 18:05

J78a49r90o19s59l15a56v 24F79r34a79n55t20i83š81e83k 74B77r84ü84m94m14e41r 1721816513420

Ehm, a co takový F-14 Tomcat... Prostě hrušky a jabka. V reálném boji by neml původní Mig-29 šanci. Dnešní verze, to je jiná.

+1/0
4.12.2014 18:30

M39o34n23i19k84a 20K62y17n65c14l88o73v45á 9673173524

hmmm.. propaganda funguje.. No vzhledem k tomu, že JASy chytaly civilní letadlo letící z německa až na slovensku, tak pochybuju, že by se k letounu s 2,3Macha vůbec dostaly.. a pokud jim upgradovali elektroniku, tak jsou i v této oblasti konkurenceschopný...

0/−3
4.12.2014 19:37

L59i28b38o21r 58W33a53l39i31c93h94i73e73w18i27c36z 3178716277884

Pro jiné letouny platí jiné fyzikální zákony? Vždy je to o vzdálenostech, době nahlášení, rychlosti vzletu a kurzu. I ten zásah co zmiňujete byl plně dle stanovených podmínek v rámci NATINADS.

0/0
4.12.2014 19:49

M66o24n94i44k56a 75K26y78n85c13l48o26v87á 9613813534

Píšu sned něco u zákonech ??  A jinak, takže kdyby ten letoun byl unesenej a rozhodl se, že to někde v Praze či jinde nandá do baráku, tak je to dle podmínek v pohodě a vzdušná obrana se nemá rušit na mejdanu, že... ;-D

0/0
4.12.2014 20:03

L53i39b83o15r 79W82a87l90i25c87h43i57e86w61i65c73z 3498276857444

Nikdy nejde předejít všem rizikům. To ale neznamená, že se tyto rizika nemáme snažit efektivně minimalizovat. K civilním letounům se vzlétá až v době, kdy se začnou chovat nestandardně. Protože jsou evropské státy (v rámci NATO) celkem malé, proto spolupracují na společné ochraně vzdušného prostoru (NATINADS). Pokud by se letoun začal chovat nestandardně už v německu, tak se klidně může stát, že ho zachytí až naše letka. Proto ta spolupráce.

+1/0
4.12.2014 20:09

J33a92r63o81s16l74a53v 27F54r77a85n22t36i73š82e76k 87B21r19ü82m35m13e29r 1681426683910

2,3 M se neletí stále. Navíc rakety AIM-120C letí cca 5M.

+1/0
29.12.2014 16:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.