Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gripeny se vrátily z Islandu, k ruským bombardérům nemusely

Z Islandu se po dvouměsíční misi vrátili čeští stíhači s gripeny. Během uplynulých týdnů chránili vzdušný prostor ostrova v rámci mise NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a54r77o80m16í32r 49N84o53v30o93t92n80ý 7599517581584

tyto popelnice nemohou doletět ani do Kojčic u Pejhřimova

0/−1
5.12.2014 20:20

M29a66r37i41e 89M64a26l16a 8545664666194

Přesto čeští piloti strávili ve vzduchu během devíti týdnů dohromady 150 hodin. „Šlo o cvičné lety prakticky každý den, dohromady asi stovka startů,“ konstatoval Daněk.

 

150 hodin za 9 týdnů!? To musí být opravdu náročná služba.;-D Velice by mi zajímalo, jaké z toho plynou pro ČR náklady? Něco mi říká, že je to plýtvání financí. Ví někdo kolik to daňového poplatníka opět stálo peněz?

+1/−6
4.12.2014 18:52

J49a88k16u80b 95K18o44s 3846672130364

Vojenský pilot není řidič není dělník v Kolbence, aby kroutil kniplem 8 hod denně. A pro daňového poplatníka je nakonec vždycky nejdražší žádnou armádu nemít.

+7/−1
4.12.2014 19:09

M88a11r56i91e 76M71a12l88a 8755694786444

Jistě vojenský pilot, nebo voják vůbec je podle mnohých zřejmě nadčlověk. A pokud je pro daňového poplatníka nejdražší žádnou armádu nemít tak k poslednímu březnu ukončím činnost mé firmy, téměř 600 zaměstnanců posílám na úřad práce a sama se od dubna stanu starobní důchodkyní. Ve svém věku 63 let mám na to nárok. Věřím, že pro stát budou náklady na jejich podpory a sociální dávky mnohem menší, než na takovéhle zbytečnosti.

0/−1
4.12.2014 19:36

L27i50b59o40r 47W95a83l96i86c64h27i50e93w15i90c33z 3668736867554

Vše je o penězích. Jistě by šel zajistit vyšší nálet, ale to znamená i více letounů, více paliva, větší opotřebení, více technického personálu, ... Být armádním pilotem neznamená pouze velice fyzicky náročné létání, ale také nespočet hodin předletové přípravy a neustálé vzdělávání.

+1/0
4.12.2014 19:43

M39a89r67i61e 55M47a74l55a 8235294706354

Také věřím, že by šel zajistit vyšší a hlavně dražší nálet. Já se však na tom nadále jako daňový poplatník nehodlám podílet!

0/0
4.12.2014 19:51

L51i11b51o63r 55W24a39l92i44c46h61i11e54w27i12c19z 3198556517114

Tedy připadá Vám investice do obrany státu jako zbytečná?

0/0
4.12.2014 19:55

M23a65r24i56e 25M17a38l95a 8425384816564

Ne. Spíše mi hlídání vzdušného prostoru nad Islandem v okamžiku, kdy Rusko podniká společně s Běloruskem lety nad Pobaltím a Prahu má na dolet max.13 minut přes Maďarsko připadá poněkud zcestné bránění ČR.

0/0
4.12.2014 21:17

L70i81b14o41r 13W46a15l64i63c76h10i87e88w53i95c40z 3898586487844

Tedy navrhujete se nebránit, protože je to "zcestné"?

0/0
4.12.2014 21:55

J32i37n96d69ř54i80c80h 51M82i36t56t38e80r 6971330543383

Až o něco půjde, třeba bude zase Nato bránit nás. To je taková spojenecká sounáležitost. To asi neznáte. Spíš mi vadí ty islandské banky, to byl tunel.

+3/0
4.12.2014 22:42
Foto

L23u65d23ě25k 60F51u73x79a 9906280284477

Přijde mi jako dobrá investice, když se naši piloti naučí létat v jiných povětrnostních podmínkách.....

+2/0
5.12.2014 14:55

J83o25s60e85f 98Š30v23e52c 6325426784913

To mám taky...

nespočet hodin přípravy před cestou do zahraničí (připravit cestu s tím, kdy mám být v cíli, kde budu mít odpočinek s ohledem na AERT), kontrola a příprava kamiónu, aktivní účast při nakládce, camrák,...

čím těžší návěs = vyšší spotřeba, opotřebení motoru a pneumatik

fyzická a psychycká odolnost

0/0
4.12.2014 22:13

L76i51b97o63r 83W37a46l79i25c48h71i39e10w11i17c76z 3208696337664

A když zaberete za volant, tak Vám taky sedne "slon" na hrudník a máte blackout/redout? :-)

0/0
4.12.2014 22:28
Foto

L37u28d49ě56k 64F61u39x10a 9696690114757

Máte pocit, že pilot pracuje jen když je ve vzduchu? A naučit se ovládat ten stroj by měli asi u vás v kuchyni, ne?:-) Ano, to by bylo levnější, to máte pravdu........

+3/0
4.12.2014 19:20

L84i96b76o87r 22W72a78l83i51c18h76i59e57w32i66c58z 3738586907924

Nevím co Vás na tom udivuje. Cca 150 hodin je roční nálet každého z našich  pilotů na Gripenech, tedy srovnatelný nálet jako zde v ČR.

+2/0
4.12.2014 19:31
Foto

M42a19r31t74i74n 22P66e17š48e34k 7161468644305

Náklady minimální, jelikož to platí ten čí vzdušný prostor hlídáme, tudíž Island.

+1/0
4.12.2014 20:10

M31a33r50i59e 53M52a21l59a 8175464356174

A co potom znamenají tyto náklady?

http://zpravy.idnes.cz/gripeny-budou-chranit-island-di6-/zpr_nato.aspx?c=A141006_070759_zpr_nato_inc

Jako minimální a pro náš rozpočet zanedbatelná částka mi to zrovna nepřipadá.

0/0
4.12.2014 21:12
Foto

M46a42r85t63i86n 12P62e62š51e78k 7601218674895

33 miliónů, které jdou především na údržbu těchto letou a údržbu potřebují stále. Za dva měsíce to dělá 0,54 miliónů na den.

0/0
4.12.2014 21:41

J49a37r33o96s64l65a98v 50F85r41a50n36t26i14š38e54k 16B68r22ü32m42m15e94r 1791436653180

Údržba je v ceně nájmu. Ale 33 mega je fakt zanedbatelné.

0/0
29.12.2014 16:50

J40o32s65e66f 51T18a67h21i69r 7330898411963

Co by s těmito plechovkami chtěli chránit-dnes jsou nové typy letadel o třídu jinde.

+2/−6
4.12.2014 17:19

K62a39r73e73l 41W54a96t66z81k18o 9236527807456

Tak jim nějakou tu novou moderní mašinu kup.  ;-D;-D;-D

+1/−1
4.12.2014 17:25

J33a82r85o25s39l52a94v 74F59r53a43n87t95i52š40e96k 98B19r12ü40m24m28e62r 1241446193810

Hlavně postav, ono nic modernějšího na trhu není.

0/0
4.12.2014 17:40

J31a25r91o23s70l75a58v 23F77r81a36n47t11i98š62e29k 71B42r26ü35m43m51e46r 1971406303640

Hmm, ale Amíci F-22 neprodají, a nic jiného novějšího není.

+1/0
4.12.2014 17:36

M52a20r21t19i66n 25S74v23o47b22o51d43a 7349757802965

O tridu niz. Treba Su-25. Mig-29.

0/0
4.12.2014 17:43

M79o73n75i59k92a 26K86y42n58c91l97o70v21á 9573763474

No tak on i ten 40 let starý mig-29 je na tom co se týká parametrů rychlosti, nosmosti, dostupnosti podstaně lépe než JAS.. ;-D

0/−2
4.12.2014 18:05

J57a37r45o70s43l57a60v 66F14r29a88n53t21i48š10e47k 10B91r54ü98m69m18e16r 1751726623810

Ehm, a co takový F-14 Tomcat... Prostě hrušky a jabka. V reálném boji by neml původní Mig-29 šanci. Dnešní verze, to je jiná.

+1/0
4.12.2014 18:30

M30o53n41i64k86a 55K47y24n44c32l68o57v79á 9353743664

hmmm.. propaganda funguje.. No vzhledem k tomu, že JASy chytaly civilní letadlo letící z německa až na slovensku, tak pochybuju, že by se k letounu s 2,3Macha vůbec dostaly.. a pokud jim upgradovali elektroniku, tak jsou i v této oblasti konkurenceschopný...

0/−3
4.12.2014 19:37

L48i26b27o33r 51W26a35l17i39c37h32i15e91w50i89c32z 3288226387964

Pro jiné letouny platí jiné fyzikální zákony? Vždy je to o vzdálenostech, době nahlášení, rychlosti vzletu a kurzu. I ten zásah co zmiňujete byl plně dle stanovených podmínek v rámci NATINADS.

0/0
4.12.2014 19:49

M55o48n62i78k53a 10K82y30n76c49l37o72v61á 9783783524

Píšu sned něco u zákonech ??  A jinak, takže kdyby ten letoun byl unesenej a rozhodl se, že to někde v Praze či jinde nandá do baráku, tak je to dle podmínek v pohodě a vzdušná obrana se nemá rušit na mejdanu, že... ;-D

0/0
4.12.2014 20:03

L66i70b41o39r 31W23a52l58i57c91h75i81e53w25i57c96z 3158976267214

Nikdy nejde předejít všem rizikům. To ale neznamená, že se tyto rizika nemáme snažit efektivně minimalizovat. K civilním letounům se vzlétá až v době, kdy se začnou chovat nestandardně. Protože jsou evropské státy (v rámci NATO) celkem malé, proto spolupracují na společné ochraně vzdušného prostoru (NATINADS). Pokud by se letoun začal chovat nestandardně už v německu, tak se klidně může stát, že ho zachytí až naše letka. Proto ta spolupráce.

+1/0
4.12.2014 20:09

J52a64r54o72s72l67a46v 97F97r11a91n49t91i42š40e51k 40B84r81ü97m50m57e79r 1361876393640

2,3 M se neletí stále. Navíc rakety AIM-120C letí cca 5M.

+1/0
29.12.2014 16:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.