Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Gripeny se vrátily z Islandu, k ruským bombardérům nemusely

Z Islandu se po dvouměsíční misi vrátili čeští stíhači s gripeny. Během uplynulých týdnů chránili vzdušný prostor ostrova v rámci mise NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a27r76o18m30í38r 11N14o25v82o59t63n98ý 7249827231244

tyto popelnice nemohou doletět ani do Kojčic u Pejhřimova

0/−1
5.12.2014 20:20

M18a30r16i63e 20M37a38l39a 8415624946284

Přesto čeští piloti strávili ve vzduchu během devíti týdnů dohromady 150 hodin. „Šlo o cvičné lety prakticky každý den, dohromady asi stovka startů,“ konstatoval Daněk.

 

150 hodin za 9 týdnů!? To musí být opravdu náročná služba.;-D Velice by mi zajímalo, jaké z toho plynou pro ČR náklady? Něco mi říká, že je to plýtvání financí. Ví někdo kolik to daňového poplatníka opět stálo peněz?

+1/−6
4.12.2014 18:52

J96a12k69u81b 60K45o60s 3896752810824

Vojenský pilot není řidič není dělník v Kolbence, aby kroutil kniplem 8 hod denně. A pro daňového poplatníka je nakonec vždycky nejdražší žádnou armádu nemít.

+7/−1
4.12.2014 19:09

M70a83r16i64e 58M32a83l98a 8245284796574

Jistě vojenský pilot, nebo voják vůbec je podle mnohých zřejmě nadčlověk. A pokud je pro daňového poplatníka nejdražší žádnou armádu nemít tak k poslednímu březnu ukončím činnost mé firmy, téměř 600 zaměstnanců posílám na úřad práce a sama se od dubna stanu starobní důchodkyní. Ve svém věku 63 let mám na to nárok. Věřím, že pro stát budou náklady na jejich podpory a sociální dávky mnohem menší, než na takovéhle zbytečnosti.

0/−1
4.12.2014 19:36

L54i89b41o74r 21W22a96l92i98c70h71i61e87w40i66c95z 3548106627774

Vše je o penězích. Jistě by šel zajistit vyšší nálet, ale to znamená i více letounů, více paliva, větší opotřebení, více technického personálu, ... Být armádním pilotem neznamená pouze velice fyzicky náročné létání, ale také nespočet hodin předletové přípravy a neustálé vzdělávání.

+1/0
4.12.2014 19:43

M57a40r39i81e 37M66a54l33a 8765134716434

Také věřím, že by šel zajistit vyšší a hlavně dražší nálet. Já se však na tom nadále jako daňový poplatník nehodlám podílet!

0/0
4.12.2014 19:51

L96i87b50o12r 12W90a70l57i11c69h69i72e90w17i92c86z 3708956677574

Tedy připadá Vám investice do obrany státu jako zbytečná?

0/0
4.12.2014 19:55

M32a34r56i91e 21M82a43l81a 8405684356544

Ne. Spíše mi hlídání vzdušného prostoru nad Islandem v okamžiku, kdy Rusko podniká společně s Běloruskem lety nad Pobaltím a Prahu má na dolet max.13 minut přes Maďarsko připadá poněkud zcestné bránění ČR.

0/0
4.12.2014 21:17

L47i94b58o25r 96W68a18l14i96c59h86i86e81w37i21c67z 3928626257824

Tedy navrhujete se nebránit, protože je to "zcestné"?

0/0
4.12.2014 21:55

J26i11n47d39ř40i27c77h 54M98i58t73t66e87r 6381130643613

Až o něco půjde, třeba bude zase Nato bránit nás. To je taková spojenecká sounáležitost. To asi neznáte. Spíš mi vadí ty islandské banky, to byl tunel.

+3/0
4.12.2014 22:42
Foto

L54u90d22ě79k 70F88u24x30a 9596410344957

Přijde mi jako dobrá investice, když se naši piloti naučí létat v jiných povětrnostních podmínkách.....

+2/0
5.12.2014 14:55

J61o53s29e11f 42Š90v31e21c 6415246594383

To mám taky...

nespočet hodin přípravy před cestou do zahraničí (připravit cestu s tím, kdy mám být v cíli, kde budu mít odpočinek s ohledem na AERT), kontrola a příprava kamiónu, aktivní účast při nakládce, camrák,...

čím těžší návěs = vyšší spotřeba, opotřebení motoru a pneumatik

fyzická a psychycká odolnost

0/0
4.12.2014 22:13

L77i85b29o14r 87W37a18l70i32c38h88i97e63w38i34c88z 3668686517134

A když zaberete za volant, tak Vám taky sedne "slon" na hrudník a máte blackout/redout? :-)

0/0
4.12.2014 22:28
Foto

L57u94d66ě34k 76F15u44x19a 9126320694337

Máte pocit, že pilot pracuje jen když je ve vzduchu? A naučit se ovládat ten stroj by měli asi u vás v kuchyni, ne?:-) Ano, to by bylo levnější, to máte pravdu........

+3/0
4.12.2014 19:20

L79i79b65o21r 59W46a43l39i36c46h67i52e82w95i72c52z 3928676827164

Nevím co Vás na tom udivuje. Cca 150 hodin je roční nálet každého z našich  pilotů na Gripenech, tedy srovnatelný nálet jako zde v ČR.

+2/0
4.12.2014 19:31
Foto

M34a91r69t35i81n 70P18e30š13e40k 7641878284865

Náklady minimální, jelikož to platí ten čí vzdušný prostor hlídáme, tudíž Island.

+1/0
4.12.2014 20:10

M74a92r14i54e 18M10a57l90a 8665234646394

A co potom znamenají tyto náklady?

http://zpravy.idnes.cz/gripeny-budou-chranit-island-di6-/zpr_nato.aspx?c=A141006_070759_zpr_nato_inc

Jako minimální a pro náš rozpočet zanedbatelná částka mi to zrovna nepřipadá.

0/0
4.12.2014 21:12
Foto

M86a19r61t60i23n 38P79e76š64e95k 7721418284885

33 miliónů, které jdou především na údržbu těchto letou a údržbu potřebují stále. Za dva měsíce to dělá 0,54 miliónů na den.

0/0
4.12.2014 21:41

J20a60r68o28s25l64a22v 27F18r53a64n28t74i77š61e25k 91B22r44ü25m57m53e89r 1251316133360

Údržba je v ceně nájmu. Ale 33 mega je fakt zanedbatelné.

0/0
29.12.2014 16:50

J14o57s94e26f 48T57a44h68i38r 7120568611953

Co by s těmito plechovkami chtěli chránit-dnes jsou nové typy letadel o třídu jinde.

+2/−6
4.12.2014 17:19

K21a70r53e48l 43W15a83t24z57k89o 9286217257366

Tak jim nějakou tu novou moderní mašinu kup.  ;-D;-D;-D

+1/−1
4.12.2014 17:25

J75a74r45o20s74l35a48v 90F24r80a48n16t33i58š38e13k 80B32r82ü42m67m94e56r 1781536763630

Hlavně postav, ono nic modernějšího na trhu není.

0/0
4.12.2014 17:40

J91a98r72o79s67l58a39v 32F53r12a35n80t25i85š46e45k 15B57r29ü33m44m18e34r 1411886183430

Hmm, ale Amíci F-22 neprodají, a nic jiného novějšího není.

+1/0
4.12.2014 17:36

M13a92r42t77i25n 27S56v93o23b59o87d49a 7429527892795

O tridu niz. Treba Su-25. Mig-29.

0/0
4.12.2014 17:43

M72o57n77i80k17a 85K78y70n41c18l71o15v72á 9743383714

No tak on i ten 40 let starý mig-29 je na tom co se týká parametrů rychlosti, nosmosti, dostupnosti podstaně lépe než JAS.. ;-D

0/−2
4.12.2014 18:05

J42a27r50o24s19l98a41v 48F47r69a28n88t20i43š68e45k 94B74r81ü50m19m44e85r 1341226353900

Ehm, a co takový F-14 Tomcat... Prostě hrušky a jabka. V reálném boji by neml původní Mig-29 šanci. Dnešní verze, to je jiná.

+1/0
4.12.2014 18:30

M56o24n85i51k54a 24K73y14n80c57l62o32v42á 9683803744

hmmm.. propaganda funguje.. No vzhledem k tomu, že JASy chytaly civilní letadlo letící z německa až na slovensku, tak pochybuju, že by se k letounu s 2,3Macha vůbec dostaly.. a pokud jim upgradovali elektroniku, tak jsou i v této oblasti konkurenceschopný...

0/−3
4.12.2014 19:37

L47i41b10o22r 28W60a71l14i39c42h95i60e75w41i79c32z 3738296227564

Pro jiné letouny platí jiné fyzikální zákony? Vždy je to o vzdálenostech, době nahlášení, rychlosti vzletu a kurzu. I ten zásah co zmiňujete byl plně dle stanovených podmínek v rámci NATINADS.

0/0
4.12.2014 19:49

M34o71n73i34k90a 24K30y30n70c10l91o55v21á 9533653404

Píšu sned něco u zákonech ??  A jinak, takže kdyby ten letoun byl unesenej a rozhodl se, že to někde v Praze či jinde nandá do baráku, tak je to dle podmínek v pohodě a vzdušná obrana se nemá rušit na mejdanu, že... ;-D

0/0
4.12.2014 20:03

L60i52b14o56r 11W66a90l82i20c44h70i83e96w85i90c62z 3458176547354

Nikdy nejde předejít všem rizikům. To ale neznamená, že se tyto rizika nemáme snažit efektivně minimalizovat. K civilním letounům se vzlétá až v době, kdy se začnou chovat nestandardně. Protože jsou evropské státy (v rámci NATO) celkem malé, proto spolupracují na společné ochraně vzdušného prostoru (NATINADS). Pokud by se letoun začal chovat nestandardně už v německu, tak se klidně může stát, že ho zachytí až naše letka. Proto ta spolupráce.

+1/0
4.12.2014 20:09

J84a74r50o54s35l79a89v 18F22r35a59n82t84i67š78e18k 88B61r13ü30m24m71e67r 1101416203850

2,3 M se neletí stále. Navíc rakety AIM-120C letí cca 5M.

+1/0
29.12.2014 16:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.