Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gripeny se vrátily z Islandu, k ruským bombardérům nemusely

Z Islandu se po dvouměsíční misi vrátili čeští stíhači s gripeny. Během uplynulých týdnů chránili vzdušný prostor ostrova v rámci mise NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a76r47o97m14í35r 72N98o21v87o75t31n26ý 7209597531854

tyto popelnice nemohou doletět ani do Kojčic u Pejhřimova

0/−1
5.12.2014 20:20

M69a79r68i29e 23M25a72l14a 8355944106954

Přesto čeští piloti strávili ve vzduchu během devíti týdnů dohromady 150 hodin. „Šlo o cvičné lety prakticky každý den, dohromady asi stovka startů,“ konstatoval Daněk.

 

150 hodin za 9 týdnů!? To musí být opravdu náročná služba.;-D Velice by mi zajímalo, jaké z toho plynou pro ČR náklady? Něco mi říká, že je to plýtvání financí. Ví někdo kolik to daňového poplatníka opět stálo peněz?

+1/−6
4.12.2014 18:52

J10a20k24u38b 79K77o98s 3646702400694

Vojenský pilot není řidič není dělník v Kolbence, aby kroutil kniplem 8 hod denně. A pro daňového poplatníka je nakonec vždycky nejdražší žádnou armádu nemít.

+7/−1
4.12.2014 19:09

M31a74r90i18e 59M89a56l52a 8255414686534

Jistě vojenský pilot, nebo voják vůbec je podle mnohých zřejmě nadčlověk. A pokud je pro daňového poplatníka nejdražší žádnou armádu nemít tak k poslednímu březnu ukončím činnost mé firmy, téměř 600 zaměstnanců posílám na úřad práce a sama se od dubna stanu starobní důchodkyní. Ve svém věku 63 let mám na to nárok. Věřím, že pro stát budou náklady na jejich podpory a sociální dávky mnohem menší, než na takovéhle zbytečnosti.

0/−1
4.12.2014 19:36

L62i21b47o21r 18W28a83l88i61c67h73i26e87w79i30c15z 3958316727184

Vše je o penězích. Jistě by šel zajistit vyšší nálet, ale to znamená i více letounů, více paliva, větší opotřebení, více technického personálu, ... Být armádním pilotem neznamená pouze velice fyzicky náročné létání, ale také nespočet hodin předletové přípravy a neustálé vzdělávání.

+1/0
4.12.2014 19:43

M70a24r96i88e 53M92a97l22a 8265444196494

Také věřím, že by šel zajistit vyšší a hlavně dražší nálet. Já se však na tom nadále jako daňový poplatník nehodlám podílet!

0/0
4.12.2014 19:51

L56i94b81o69r 36W25a86l26i59c32h51i47e84w38i50c85z 3738676727934

Tedy připadá Vám investice do obrany státu jako zbytečná?

0/0
4.12.2014 19:55

M35a71r32i89e 13M76a95l20a 8385394956634

Ne. Spíše mi hlídání vzdušného prostoru nad Islandem v okamžiku, kdy Rusko podniká společně s Běloruskem lety nad Pobaltím a Prahu má na dolet max.13 minut přes Maďarsko připadá poněkud zcestné bránění ČR.

0/0
4.12.2014 21:17

L54i57b80o77r 40W73a20l24i60c46h91i82e97w47i65c12z 3558226827754

Tedy navrhujete se nebránit, protože je to "zcestné"?

0/0
4.12.2014 21:55

J58i45n80d83ř10i55c97h 13M34i83t48t63e21r 6221170883743

Až o něco půjde, třeba bude zase Nato bránit nás. To je taková spojenecká sounáležitost. To asi neznáte. Spíš mi vadí ty islandské banky, to byl tunel.

+3/0
4.12.2014 22:42

L94u38d92ě89k 41F30u25x57a 9716530204937

Přijde mi jako dobrá investice, když se naši piloti naučí létat v jiných povětrnostních podmínkách.....

+2/0
5.12.2014 14:55

J96o72s71e37f 50Š50v71e81c 6315426584883

To mám taky...

nespočet hodin přípravy před cestou do zahraničí (připravit cestu s tím, kdy mám být v cíli, kde budu mít odpočinek s ohledem na AERT), kontrola a příprava kamiónu, aktivní účast při nakládce, camrák,...

čím těžší návěs = vyšší spotřeba, opotřebení motoru a pneumatik

fyzická a psychycká odolnost

0/0
4.12.2014 22:13

L19i67b61o42r 67W97a58l82i54c88h47i33e18w79i30c51z 3908516797404

A když zaberete za volant, tak Vám taky sedne "slon" na hrudník a máte blackout/redout? :-)

0/0
4.12.2014 22:28

L49u41d80ě73k 54F65u48x49a 9786480334337

Máte pocit, že pilot pracuje jen když je ve vzduchu? A naučit se ovládat ten stroj by měli asi u vás v kuchyni, ne?:-) Ano, to by bylo levnější, to máte pravdu........

+3/0
4.12.2014 19:20

L55i71b56o82r 40W15a89l19i20c51h94i48e88w27i48c12z 3278626117104

Nevím co Vás na tom udivuje. Cca 150 hodin je roční nálet každého z našich  pilotů na Gripenech, tedy srovnatelný nálet jako zde v ČR.

+2/0
4.12.2014 19:31
Foto

M67a46r38t36i22n 10P86e34š13e27k 7151498684845

Náklady minimální, jelikož to platí ten čí vzdušný prostor hlídáme, tudíž Island.

+1/0
4.12.2014 20:10

M83a56r73i79e 43M68a48l35a 8595324696314

A co potom znamenají tyto náklady?

http://zpravy.idnes.cz/gripeny-budou-chranit-island-di6-/zpr_nato.aspx?c=A141006_070759_zpr_nato_inc

Jako minimální a pro náš rozpočet zanedbatelná částka mi to zrovna nepřipadá.

0/0
4.12.2014 21:12
Foto

M59a27r59t31i40n 45P16e69š54e70k 7661248934755

33 miliónů, které jdou především na údržbu těchto letou a údržbu potřebují stále. Za dva měsíce to dělá 0,54 miliónů na den.

0/0
4.12.2014 21:41

J62a96r20o64s70l44a71v 22F98r43a41n78t53i36š20e34k 76B89r10ü61m77m26e12r 1531986553270

Údržba je v ceně nájmu. Ale 33 mega je fakt zanedbatelné.

0/0
29.12.2014 16:50

J37o48s76e85f 29T19a76h53i54r 7590958351593

Co by s těmito plechovkami chtěli chránit-dnes jsou nové typy letadel o třídu jinde.

+2/−6
4.12.2014 17:19

K65a87r81e86l 19W41a12t73z90k10o 9446557897266

Tak jim nějakou tu novou moderní mašinu kup.  ;-D;-D;-D

+1/−1
4.12.2014 17:25

J85a62r44o41s48l68a89v 71F66r80a15n91t11i67š16e11k 56B33r44ü50m64m51e66r 1451656263670

Hlavně postav, ono nic modernějšího na trhu není.

0/0
4.12.2014 17:40

J18a95r46o12s94l28a74v 30F62r38a72n43t89i27š27e29k 91B24r51ü59m95m81e88r 1421376543420

Hmm, ale Amíci F-22 neprodají, a nic jiného novějšího není.

+1/0
4.12.2014 17:36

M92a50r21t78i89n 80S32v34o55b98o71d19a 7549977712875

O tridu niz. Treba Su-25. Mig-29.

0/0
4.12.2014 17:43

M36o36n69i16k76a 31K60y48n28c45l34o52v66á 9453503304

No tak on i ten 40 let starý mig-29 je na tom co se týká parametrů rychlosti, nosmosti, dostupnosti podstaně lépe než JAS.. ;-D

0/−2
4.12.2014 18:05

J15a85r47o75s30l44a32v 31F21r37a45n96t66i68š52e86k 86B36r90ü69m48m27e16r 1331446443570

Ehm, a co takový F-14 Tomcat... Prostě hrušky a jabka. V reálném boji by neml původní Mig-29 šanci. Dnešní verze, to je jiná.

+1/0
4.12.2014 18:30

M38o41n14i88k30a 56K15y72n14c76l66o11v88á 9593493704

hmmm.. propaganda funguje.. No vzhledem k tomu, že JASy chytaly civilní letadlo letící z německa až na slovensku, tak pochybuju, že by se k letounu s 2,3Macha vůbec dostaly.. a pokud jim upgradovali elektroniku, tak jsou i v této oblasti konkurenceschopný...

0/−3
4.12.2014 19:37

L54i10b49o21r 81W48a67l82i23c57h63i93e24w26i97c57z 3238216867854

Pro jiné letouny platí jiné fyzikální zákony? Vždy je to o vzdálenostech, době nahlášení, rychlosti vzletu a kurzu. I ten zásah co zmiňujete byl plně dle stanovených podmínek v rámci NATINADS.

0/0
4.12.2014 19:49

M63o97n13i91k77a 48K94y81n23c31l23o12v47á 9383563834

Píšu sned něco u zákonech ??  A jinak, takže kdyby ten letoun byl unesenej a rozhodl se, že to někde v Praze či jinde nandá do baráku, tak je to dle podmínek v pohodě a vzdušná obrana se nemá rušit na mejdanu, že... ;-D

0/0
4.12.2014 20:03

L73i89b56o87r 30W32a50l62i72c90h25i50e82w52i84c90z 3128356587664

Nikdy nejde předejít všem rizikům. To ale neznamená, že se tyto rizika nemáme snažit efektivně minimalizovat. K civilním letounům se vzlétá až v době, kdy se začnou chovat nestandardně. Protože jsou evropské státy (v rámci NATO) celkem malé, proto spolupracují na společné ochraně vzdušného prostoru (NATINADS). Pokud by se letoun začal chovat nestandardně už v německu, tak se klidně může stát, že ho zachytí až naše letka. Proto ta spolupráce.

+1/0
4.12.2014 20:09

J23a85r22o77s55l88a44v 28F75r49a71n10t23i59š28e65k 37B23r95ü16m20m82e69r 1371846323890

2,3 M se neletí stále. Navíc rakety AIM-120C letí cca 5M.

+1/0
29.12.2014 16:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.