Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TUNINGÁŘ: Na srazy jezdím wartburgem za 300 tisíc ve stylu Formule 1

V životě měl řadu profesí, ale zároveň se vždy držel své velké vášně - úpravy wartburgů, jedné z nejstarších automobilových značek. Sám se pyšní dvěma skvostnými kousky, které několikrát do roka předvádí na tuningových srazech. Doma mám plné police pohárů, říká automechanik a tuningář Jiří Kubíček v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V91e88r11o57n92i32k63a 16Š67k28v25á62r72o50v11á 5111200326806

Autům vůbec nerozumín a tak ani nevím, co ten tunningář dělá, a myslím, že nejsem jediná. Nebylo by od věci toto někde mimo v rámečku vysvětlit? Sice si to mohu najít na internetu, ale dost to deraduje celý rozhovor.

0/0
12.1.2015 10:59

J89a20n 80B82i85r33o90š 8356331405858

A není o tom celý ten rozhovor, co vlastně ten tuningář dělá? ;)

Jinak tuning vychází z angl. tune - ladit. Vznikl po 2. sv. válce v USA, kde si mladí kluci kupovali za levno stroje z válečných výprodejů (tehdy to byly mraky motorek Harley-Davidson) a aby se odlišovali a pozvedli výkon, začali je "tunit" a zdokonalovat.

0/0
13.1.2015 12:39

V95e95r87o66n92i87k85a 41Š96k94v94á67r31o67v88á 5431360556706

ano, celý rozhvor o tom je, ale jaksi jsem nepochpila, že toto je ten tunning. Díky za vysvětlení.

0/0
13.1.2015 12:44

J54a23n 63B75i10r45o20š 8156251335118

Nemáte zač. Jinak se tuní kde co a kde jak. Auta, motorky, kamiony... Někdo preferuje staré kousky a návrat co nejblíž originálu, jiný asijská auta a zlepšení jízdních vlastností, a pak je tu taky tuning po česku. To vezmete Felicii, dáte jí pořádný výfuk, aby o vás všichni věděli, nalepíte samolepky a pak už jen potah na volant a můžete vyrazit pózovat na první benzinku. ;)

0/0
13.1.2015 13:00

M96a39r74t80i32n 28N73e15r57m22u24t 9787357858939

Pozoruji, že sklon k tuningu se absolutně vylučuje se smyslem pro eleganci a přiměřenost. Každé auto, i to celkově na první pohled hnusné, bylo navrhováno a působí jako celek a bývá nejhezčí tak, jak bylo vymyšleno v továrně. Např. nelze beztrestně změnit tvar světel (mračítka), protože na ně navazuje opticky linka kapoty a předního skla. Zrovna tak tvar volantu, budíků, madel. Vzájemná poloha zadní značky a světel, atd...

0/0
10.1.2015 20:28

M52a59r25e96k 89J64a79n62e85č72k41a 1307876313821

Každý sice ujíždíme na něčem jiném, ale tunit zrovna wartburgy, což je už od základu pro tuning špatné auto mi přijde poněkud zvrácené. Na wartburgu mě akorát vždy bavil ten dunivý plechový zvuk, který byl slyšet při zabouchnutí dveří :-)

+1/0
9.1.2015 15:46

M81i70r17o94s96l65a91v 49B45u70d68a 9302962587392

Hezký, alespoň se má v čem vrtat a přináší mu to radost. Tak to má být. R^

0/0
9.1.2015 13:58

V44o37j88t15a 91K59u89š28č43á46k 6279758886189

Jakoze... je to spis potunena zahradni sekacka, nez auto... ;-D ale vite, co je na tom fakt sileny, vypada to lip nez vetsina "tuningu", ktere jsem kdy v zivote videl ;-D;-D;-D

+3/−3
8.1.2015 20:05

M89i97r85o83s74l39a53v 70B40u88d37a 9602202787352

Hm, tahle "zahradní sekačka" ale dokázala jezdit přes 20 let prakticky bez údržby a bylo to pohodlné, živé auto s ohromným kufrem.

+2/0
9.1.2015 14:18

R30a44d81i14m 56H37o14r40č82i38č32k91a 7526727583782

Jelikož pán souhlasil s tímto článkem, tak šel s kůží na trh. I kdyby to auto mělo zlaté kliky, tak to po řád bude made in DDR, který vyniká pontonovou karosérií s motorem pracujícím na bázi náhodných výbuchů. Za mne škoda peněz a hlavně času. Tyto auta mají akorát cenu šrotu a těch několika pohárů.

Můj názor;-(

+1/−8
8.1.2015 19:09

H88a13n40a 55K72r82i45v32a28n84e73k 2951105762413

pana to bavi, ma zajimave hobby, takze: co je vam do toho? :-)

+5/0
8.1.2015 19:23

R48a21d91i23m 11H45o71r42č80i84č66k13a 7556517473112

Asi jste nepochopil-a, tak co je Vám do toho?

+1/0
9.1.2015 7:11

T96a81d19e48á56š 79V33y62s47k97o58č84i70l 4627177398151

warťas v kombiku byl ideální na stavbu odvezl vše

+7/0
8.1.2015 18:21

P95e82t80r 59B59á56č43a 8265706585695

Jako pekny, ale do tehle starych plechovek to rvat je ztrata casu a penez, ja bych takovy auto osobne nikdy nechtel.

+1/−1
8.1.2015 16:28

T15o78m89á80š 80M83a75c24e90j38k84a 6681862387747

Má to jako svého koníčka a ty nebývají zadarmo. Někdo nedělá nic, někod chová hady, jiný zase třeba hraje hokej. Hlavně, že ho to uspokojuje...

+10/0
8.1.2015 17:02

J13i86n86d70ř27i77c36h 96Š59k67o66p50e46k 4355751310855

ztrátou peněz je každá investice do jakéhokoli auta. Rozdíl je pouze v tom, jak ta ztráta je velká

+2/−5
8.1.2015 17:03

J30i63n57d67ř18i76c14h 85Š85k91o48p76e21k 4245921310845

Báčo, je to pravda, mínus pravdu nezmění

0/0
8.1.2015 17:43

P52e55t39r 98B40á90č78a 8805396225235

neni Skopku

+2/0
8.1.2015 17:57

J43i38n88d24ř16i97c48h 33Š80k17o93p19e81k 4845401840865

ať dáš do jakéhokoli auta X tisíc Kč, nikdy se o tuto částku prodejní cena vozu nezvýší, takže pravda to je

+5/−1
8.1.2015 18:28

K30a48r53e73l 29J61o81a29c90h86i88m71s78t85á77l 8636902527576

ale tady jde o koníčka a ne o to co nejlépe to vylepšet a pak to prodat ale to vy asi nevíte co to koníček jeRv

0/0
8.1.2015 21:59

P13e33t69r 23M74a68r49š76o57u45n 5575248106166

? vždyť právě odpovídá tomu prvnímu rýpalovi, že obecně ztrátou je investice do jakéhokoliv auta, takže tím toto hodnotit jistě nelze.... někdo nepochopil?

0/0
8.1.2015 23:57

J90a60n 90D68l49o23u75h17ý 7944259200599

Nemate pravdu, bugatti 50 se dnes prodava okolo 1 milionu dolaru ;-)

0/0
9.1.2015 0:31

O61n12d30ř26e55j 90Č41a82p81k63a 6591341773144

Pokud je to auto dostatečně vzácné, cena jde nahoru - takže veterán ve výborném stavu nebo různé výroční modely supersportů vyrobené v počtu pár (desítek) kusů nejsou úplně špatný nápad, do čeho dát peníze. Jen je to náročné na prostor a třeba v případě limitovaných sérií Veyrona i na vstupní investici :-)

+2/0
8.1.2015 17:43

J78i83n33d82ř43i72c88h 65Š86k35o85p94e50k 4385801950385

ale to nebude případ, co měl Bača na mysli. Protože kritizuje investice do starých aut, takže veteráni jsou ze hry

0/0
8.1.2015 18:42

M54i12r25o17s47l56a41v 89B65u81d26a 9332362117652

No jasně, kdo jiný než pan Škopek...opět8-o Pane Škopku, já například nemám rád fotbal. Ani by mne však nenapadlo jít do diskuse o fotbalu a prudit tam jak vy to s oblibou děláte v diskusích kolem aut a dopravních nehod.

0/0
9.1.2015 13:50

M90a45r44t91i82n 21H80o47u69b95a 6243941399608

on se tim bavi, takze o ztrate casu nemuze byt ani rec.

ztrata penez?? jednal jsou to jeho penize, takze to muze byt kazdemu burt. ale hlavne, jak chcete hodnotit, co je a co neni ztrata penez. to by se klidne dalo rict, za kazdy vydaj je zbytecna ztrata penez, pokdu se nekupuje jidlo

0/0
8.1.2015 17:12

P49e13t12r 85B34á14č32a 8615956415375

Jenom jsem chtel rict, ze u novejsich aut je tuning smysluplnejsi, nez narvat statisice do staryho kramu.

Ale jinak je mi to burt :-)

0/−1
8.1.2015 17:18

T91o92m76a90s 71D41r60a33j29s13a15j93t88l 9229277728640

Pan tvrdi, ze mene je nekdy vice, ale s temi modrymi LEDkami to stejne prehnal.

+3/0
8.1.2015 16:24

P54e21t32r 61N11ě39m25e78č23e47k 1122954432383

Nevím, na jednu starnu obdivuji, že je pán jistě šikovný, na stranu druhou, to jedno auto je strašný kolotoč, splácanina všeho, co se na benzině snad dá koupit. Navíc, když už do auta ty údajné peníze investuji, nechám to alespoň pěkně nalakovat - ta kapota je strašná "pomerančáda"....ale proti gustu R^

+5/0
8.1.2015 16:01

P48e13t63r 90B27á14č55a 8965636635705

Co jsou ty splacaniny z benzinky?

0/0
8.1.2015 16:29

E19d56u44a19r23d 72H17e41j66l17e83k 8186756890636

Všichni kteří se tu jakýmkoliv způsobem panu Kubíčkovy posmívají,jsou chudí duchem i rozumem.Zcela jistě sami nic nedokázali a ani nedokáží,jsou to prostě hlupáci.Já jeho práci obdivuji a fandím mu.Ať žije ve zdravý a auta ať mu dál dělají radost.R^R^

+11/−1
8.1.2015 14:30

J60a21n 58Š92m57í37d85l 3747650900347

Vůbec nechápu tady ty hloupí reakce? Myslím že spousta důchodců jenom sedí doma a čekají na smrt, tenhle pán alespoň žije svůj život a má s toho radost. Otázka vkusu je věc druhá, ale tenhle článek měl poukázat na to že pán není 20ti letej floutek, ale děda co má svůj sen a jde si za ním a to se cení. Spousta lidí žádný sny nemá a ještě se mu tady posmívají :-/

+23/0
8.1.2015 13:50
Foto

P31e98t68r 18M56o56o68s 6892915827

Pán bude zžejmě nejstarším tuningářem v republice. Téměř všichni, kdo se této zálibě věnují, jsou mladíci, kterým ještě neoschlo razítko na řidičáku.

A také je v tomto případě poznat, o jakou značku auta se jedná. Mlaďoši většinou provozují tzv. "hobbymarket tuzing" a to kolikrát před jejich zpraskem stojíte čtvrthodinu a marně dumáte, co to bylo původně za auto.;-D;-D;-D

Pánovi vcelku respect.R^

+3/0
8.1.2015 13:31

P80e69t98r 74S94ý64k75o31r63a 4930876110

Co tomu říkají na technické ?

0/−5
8.1.2015 13:30

J63a52n 44D48l69o15u43h33ý 7804789280889

Jako cemu? Ze ma auto v perfektnim stavu bez znamky prorezaveni nosnych casti karoserie, jak je u Wartase typicke?;-D

+2/−1
8.1.2015 13:36
Foto

P51e17t71r 58P59r37o49c84h96á79z79k51a 3582286622714

Každá aktivita,kterou člověk dělá a navíc s láskou je dobrou.Ač sám nejsem příznivcem podobných věcí obdivuji,že si na to najde čas a není mu líto ani peněz.Navíc s toho má radost a to je asi to nejdůležitější.U mě R^

+8/0
8.1.2015 13:24

O19l53d11ř95i45c29h 44H25o73r18n86ý 5623568679115

Přesně tak. Není důležité, co dělá a jak se na to tváří ostatní. Důležité je, že ho to baví a přináší mu to radost. R^

0/0
9.1.2015 8:36
Foto

P12e50t20r 32P86r91o27c71h36á53z13k13a 3822726912884

Souhlas.

0/0
12.1.2015 15:56

E51r52i70k 23D37r76a31g52o31m71i56r83e50c50k86ý 2371393787779

nechápu proč mají všichni potřebu to kritizovat. Pán dělá evidentně to co ho baví, líbí se mu to a to je hlavní ne? Měl by snad dělat něco co se líbí ostatním a ne jemu? Spousta lidí asi takhle žije své životy a potom v depresích musí kritizovat na diskuzích. 

Já si svého veterána snažím udržovat v max. původním stavu, protože se mě tak líbí, ale pokud někomu dělá radost si upravovat auto k obrazu svému tak proč ne

+18/0
8.1.2015 13:18

M10i48r94e75k 79S91m81é74k52a42l 9269615520803

Jooo a hááá, ve stylu F1 jako v barvě Ferrari jo? Jestli ho origo Ferrari celolak stál 299tis. a za zbylej litr zbytek, tak klobouk dolů. Chtěl bych ještě slyšet ten F1 exhaust sound V2 ;-D

0/−8
8.1.2015 13:15

M28i44r20e85k 54S73m34é29k66a11l 9249455420303

Omlouvám se V3 tý jo 8-o

0/−1
8.1.2015 13:22

M85i66c74h73a14l 93M90o50u55c76h90a 9308549113784

To V v označení motoru neznamená "Válce", ale motor s vidlicovým uspořádáním válců. Wartburg má válce v řadě, což se označuje zase písmenem velké "i", je to tedy motor I3 ;-)

+3/−2
8.1.2015 13:43

J20i15ř20í 13V13o32g15e76l 6512832146528

Nejsem si jistý, ale nebývá řadový motor označen písmenem R? Tedy v tomto případě R2?

+1/0
8.1.2015 14:52

M80i80l93d60a 43C59r61h87o84n66e51k 8560571890766

Je to R3 čili řadový tříválec!

0/0
8.1.2015 15:58

J88i42ř93í 33V28o33g50e56l 6942142416398

Pardon. Samozřejmě tříválec... nicméně jak je to s tím písmenem? Co znamená I a co R?

+1/0
8.1.2015 16:40

M97i80c88h32a88l 98M50o20u69c61h25a 9568699923224

V mezinárodním označení konfigurace píštů je řadový motor I, R se někdy používá pro označení Wankelových motorů (Rotary engine). Potom ještě existují dvouřadé motory (U) používané třeba v lodích nebo stacionárních aplikacích, hvězdicové letecké motory (X), boxery (H) nebo dvojitě vidlicový motor (W), ale to je asi obecně známé...

0/0
9.1.2015 9:25
Foto

M92a52r62t63i55n 22K54o26k43e56š 3598844291400

Že vy jste přečetl jenom nadpis?

0/0
8.1.2015 13:26

M34i97c55h12a30l 62P17o95n43o61c56n16ý 2794165361

Rv

0/0
8.1.2015 13:52

Š26t47ě62p34á20n 56B13e42d50n85á26ř 8527640557742

To je zase kritiky,náhodou exteriér má docela pěkný. Co se týká interiéru,tam bych měl určité výhrady,ale je to jeho vlastní styl a pokud se mu líbí,tak proč né.

+3/0
8.1.2015 13:13

M39a23r31t78i45n 62H69o53r49ň39á15k 7961181112

Vypadá to jako kolotočářova kára. Umění není takhle vybastlit stroj, ale uvézt ho do původního stavu a za sebe si troufám říct, že bych si klidně za nějaké nostalgické svezení starým autem zaplatil.

+2/−3
8.1.2015 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.