Diskuze

VIDEO: Co to, zatr...! Norský stíhač hromoval, když těsně uhýbal migu

Stíhací piloti jsou sice dobře vycvičení profesionálové, norského letce na nyní zveřejněném videu přesto poněkud překvapilo, v jaké blízkosti jeho F-16 se nečekaně ocitl ruský stíhací letoun. Zaklel a manévroval doleva, aby odvrátil riziko srážky. Norské letectvo nyní zveřejnilo záběry z kokpitu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VL

Všechno je relativní. Výrok: "Ruská stíhačka proletěla v bezprostřední blízkosti norské stíhačky" je ekvivalentní výroku "Norská stíhačka proletěla v bezprostřední blízkosti ruské stíhačky"

9 1
možnosti
KM

K92a27r12e85l 49M39a73l70ý

8. 12. 2014 15:37

Rozdíl je v tom, že první výrok je demokratický a proevropský. V druhém případě se jedná o placenou manipulaci loutky a přisluhovače ruského putlera.

1 2
možnosti
Foto

...a stejně se - fandí - tomu - "utiskovanýmu" ...

0 0
možnosti

Nebudu se zastávat Rusů, ale bylo to v mezinárodním uzemi, takze tam letel ten Nor stejne jako Rus. Otazkou je, kdo tam byl prvni a kdo na koho potom vlastně reagoval.

4 4
možnosti
ŠT

Neslo o to, ze tam letel, ale co udelal... tohle neni uplne normalni, aby priletel na "dosah kridel" . To je jasna a prikladna provokace.

7 1
možnosti
PZ

P73a56t27r80i48k 96Z58i37m10a

3. 12. 2014 14:21

Je tady nějaký odborník, který mi zodpoví, zda je možné, aby Nor neviděl Rusa, pokud bude mít Rus vypnutý odpovídač? To totiž Rusové v mezinárodním prostoru s oblibou dělají.

3 2
možnosti
LW

Standardně to není možné, protože i letouny s vypnutým odpovídačem zachytí primární radar. Zadní polosféru letounů kryjí jiné radary (AWACS/ŘLP/jiné letouny) a mohou posílat situaci po datalinku. Do zadní polosféry primární radar "nevidí" a sekundární má při vypnutém odpovídači protivníka smůlu.

Je velice pravděpodobné, že pilot F16 o druhém letounu věděl, ale překvapil ho manévr MiGu do kolizního kurzu.

5 0
možnosti
MH

M57a97r53e42k 52H35r70u60b23y

5. 12. 2014 12:28

..a taky by si nikdy nedovolili napr. podletnout mirumilovnou lanovku ;-)

3 0
možnosti
JS

J52a69n 87S69t68a57r63ý

3. 12. 2014 11:54

Video je poněkud podivné - ve 13 vteřině Nor točí doprava pak blik a je nakloněn prudce vlevo s Migem v záběru. Je to zcela evidentně upravované. :-/

0 7
možnosti
JC

J87a50n 10C45t87i25b53o55r

3. 12. 2014 11:58

;-D;-D;-D že by tam jen znovu ukazovali zpomaleně tu část, kde je vidět Mig? Ten je tam ostatně vidět už i předtím.

0 0
možnosti
OK

Putinovi to brnká na něco jiného.

0 0
možnosti
MM

M39i39l76a71n 55M86u43s22i41l

5. 12. 2014 19:19

V tom letadle byl Putin?

0 0
možnosti
JB

J25a76n 28B20r81a59u58n11e23r

3. 12. 2014 11:49

To video je setsakramentsky krátké na to, aby se z něho dalo alspoň vytušit so se tam dělo Proč neobsahuje video předcházejících 15 - 30 vteřin před předlétnutím?

Z toho fragmentu je vidět jen to, že rus pravděpodobně brzdil i ušima (vypadá to, že měl vysunutý podvozek) a F16 letěla cca 280 uzlů za hodinu na výšce 24500 stop.Neznám minimálku MiGu 31 na této barometrické výšce, a tipnul bych si, že nebude o moc větší. A kdo si myslí, že pilot F-16 o něm nevěděl, tak ať si dál věří pohádkám.

2 1
možnosti
Foto

Norové to bohužel zveřejnili jen takhle. Také by mě to zajímalo "předtím"...

Podvozek patrně nevysunul, vysunutý podvozek u MiG-31 vypadá jinak (je dost masivní, to letadlo je velké a těžké). Možná to mohly být brzdicí klapky, jsou prakticky ve stejné ose jako kola hlavního podvozku (ale to je má domněnka).

3 0
možnosti
DN

let v mezinánorním prostoru je označen u jednouho jako agresívní provokace u druhého let na stráži míru:-P. To mi něco silně připomíná!

4 3
možnosti
LV

L43á53ď29a 11V21r69a57n72ý

3. 12. 2014 12:08

To je napsané kde?

A startovat musíte dříve než překoná hranice. Protože v případě napadení pokud by jste čekal až překoná hranice, tak už by jste neměl z čeho startovat. A o tom to celé je.

2 0
možnosti
ED