Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Postižené děti čekají zase jen zvláštní školy. Úřady jsou nevyzpytatelné

Novela školského zákona měla pomoci dětem s postižením do normálních škol, místo toho je však směruje spíše do těch zvláštních. Postupy přidělování pedagogických asistentů se přitom v každém kraji liší. Rodiče dětí s handicapem si tak stěžují na to, že úřady jsou v různých regionech nevyzpytatelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T83o21m57á35š 11H91e94č78k77o 1547931897291

Na okraj diskuse se sluší poznamenat, že pan Mgr. Mgr. Bc. Hynek Zatloukal je členem vedení České asociace speciálních pedagogů, která má na tom, aby byla novela přijata v navržené podobě přímý zájem.

0/0
11.12.2014 11:22

G25a69b20r95i33e56l43a 57S53t56e64h12l25í87k10o67v60á 3462144116375

Zde se opět sešla parta hic. Článek, který ani není o integraci a "zvláštních školách", ale o nesmyslném zákonu, vyvolá tolik zloby. Věřte tomu, že rodiče postižených dětí mají své děti natolik rádi, že by je do kolektivu, kde by byly nenáviděny, kde by zaznělo něco podobného jako zde, nikdy nedaly. Jenže človíček se umí vypsat pod diskuzi a má-li se pak vyjádřit přímo, z očí do očí, tak tupě zírá a mlčí. Zajímavost na závěr, děti nemají s postiženými kamarády a spolužáky zdaleka takový problém, jako jejich rodiče.

+1/−1
3.12.2014 14:02

H40y29n22e41k 92Z51a54t80l72o68u30k62a76l 3782698631108

Asi čteme každý jiný článek. 8-o Z obsahu vyplývá, že samozřejmě je o "integraci", potažmo " a zvláštních školách". ... Částečně souhlasím, ale můžete konkrétně popsat, v čem je dle vás zákon "nesmyslný"?

Paní Stehlíková, opravdu jste narazila na kolektiv, kde by byly "postižené děti "nenáviděny"? Já ne, a to se mezi dětmi, včetně jedinců s handicapem pohybuji čtvrt století...

Problém je jinde, kdy se z někdejšího extrému vylučování dostáváme do druhého. Násilná "inkluze" "za každou cenu". Dokola se řeší pouze práva některých skupin žáků či populace, ale zapomíná se, že i ostatní děti, žáci a občané mají rovněž svá práva.

Dále třeba podtrhnout, že chci-li bořit stávající fungující systém, musím NEJDŘÍV vytvořit podmínky pro nový "lepší".  Jen pro zajímavost, ještě docela nedávno tvrdili zastánci "divoké reformy", že "zrušením praktických škol dojde k úspoře", později v legislativních návrzích, že proinkluzivní opatření nebudou nárokovat žádné výdaje navíc ze státního rozpočtu (což je samozřejmě očividná absurdita, nový systém bude mnohonásobně dražší než stávající). Jinak poškodím při nevhodném začlenění (nejde vůbec o "děti na vozíčku", ale o děti s výraznými problémy v chování, agresory či jinak zcela nevhodné pro vzdělávání ve třídě "hlavního proudu" = v běžné třídě) všechny zúčastněné - nejen žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, ale i všechny děti ostatní.

A zlikviduji, co naši předkové budovali po desítky let. Zákeřnost spočívá právě v salámové likvidaci českého veřejného školství, kdy pod rouškou různých dozajista ušlechtilých skutků (začleňování, osobnostní práva, vzájemné obohacování kultur, pomoc potřebným...) a manipulace občanů jde - jak tvrdí "zlí jazykové" - establishmentu v konečném důsledku o degradaci "edukace" a výchovu generace budoucích nevzdělaných, nepřemýšlivých, pologramotných nevolníků v montovnách a otroků Nového světového řádu.

0/0
3.12.2014 22:33

V71l59a84d63i14m43í12r 40H20u71r78t 3192671588699

Většina z vás má předsudky vůči našim spoluobčanům s hendikepem. Je vidět, že učení Marxismu-Leninismu převládá i 25 let po revoluci. Vrazit je do ústavů a hotovo. Uvědomte si, že to může potkat každého z vás. Jak byste naložili se svým dítětem? Umím si to živě představit. Buď by skončilo v kojeneckém ústavu, nebo by se válelo v rohu pokoje a tupě zíralo do stropu. Pokud na někoho ukazujete prstem, zbylé tři prsty ukazují na vás. Nepochopím a ani nechci chápat vaše myšlení.

+1/−1
3.12.2014 13:00

P43a84v67e25l 62O40d31r40a55z56i84l 6954279967240

A komu to píšete?

+2/−1
3.12.2014 13:59

J60a68n 48Z47a15p21l58e81t59a56l 3528219405736

Pro podobné exempláře bývalo za našich školních let využíváno jedno účinné opatření lidově vané "napínák", úředně opravná zkouška. Žák na kterého to bylo uplatněno měl částečně znehodnoceny prázdniny, protože se musel během prázdnin připravovat na napínák, to znamená učit se, zatímco my ostatní jsme si užívali prázdninových radovánek. Ke konci prázdnin náklus do školy, předvést své znalosti nabyté prázdninovým samostudiem.

Postrach neučících se žáků, o napínák nikdo neměl zájem a tak se žáci učili, aby nedostali napínák. Nevím jestli to už v rámci korektnosti nezrušili, stejně dnes by asi sotva nějaký napínák přiměl zhýčkaného školáka učit se, když má zázemí rodičů, kteří by učiteli pořádně vynadali, kdyby uvažoval o nějakém napínáku.

Stejně si myslím, že by se ty napínáky měly znovu zavést a též zvláštní školy by měly mít kratší prázdniny. Neučíte se, tak se holt budete učit déle, řekněme do poloviny července a pak od takového 15 srpna, ať alespoň něco doženete, když tomu učení stejně moc nedáte.

0/−1
2.12.2014 22:31

K74a20r18e68l 57D13v91o24ř65á30k 2974402482224

Pokud dítě projde psychotesty, tak se dostane do školy pro normální děti. A pokud ne, tak se dostane do školy pro postižené děti. Co na tom nechápete?

0/−1
2.12.2014 22:19

H84y94n74e53k 70Z76a86t21l92o14u27k48a12l 3392208401658

II.

Nejen ve vazbě k ostatním žákům (kterých je dnes ve třídě i 30 a víc), na průběh výuky (každý rušivý element, tedy i individuální práce ve třídě, ostatní žáky rozptyluje), ale především s ohledem na samotné dítě s handicapem (sic!). Ne každé dítko je pro integraci vhodné a není nic horšího, než po roky v "oslovské lavici" zanedbávaný, stresovaný a ostatními spolužáky vysmívaný žák, který pro své limity na školu hlavního proudu nestačí. I léta trvá pak případná náprava v rámci speciálního školství.

Samostatnou kapitolou jsou pak žáci z "kulturně nepodnětného prostředí", s poruchami chování, agresoři. Současný systém není reálně schopný promtně reagovat tam, kde výchovné působení již nestačí a žel jedinou obranou ostatních žáků, potažmo jejich rodičů, je přehlášení na jinou školu. Z čehož v praxi vyplývá pouze budoucí krach inkluzivního pojetí, neboť během pár let se z "násilně integrovaných škol" stanou opět jen "školy zvláštní", bez ohledu na jejich název či vzdělávací program...

+3/−2
2.12.2014 19:26

H23y33n26e93k 87Z45a57t22l85o64u78k19a90l 3942928791848

Vždycky mě fascinuje, jak někdo zapleveluje diskuse svými "dojmologiemi" jen z prostého důvodu, že sám "kdysi také chodil do školy a on přece nejlíp ví, jak to tam chodí a jak se má učit". Prosazovat svoje - z odborného hlediska často až trapné - dedukce v jiných oborech, např. v medicíně či "stavbě mostů", tak si většiinová společnost jen poklepe na hlavu. Což ovšem neplatí o školství, natož o pedagogice speciální. Tam se nyní vyrojilo "expertů" k pohledání, zejména z řad tzv. neziskovek a redaktorů, neschopných či neochotných opatřit si alespoň relevantní fakta...

Takže paní "redaktorko", pane Polický&, předně pár drobných připomínek - "zvláštní školy" již pěkných pár let u nás nemáme, "praktické školy" (nelze si po léta nevšimnout shodného rukopisu jakéhosi "odborníka", jenž uvedl tento zavádějící termín a od něhož ho neustále všichni "fachidioti" dál opisují) nejsou primárně určeny "pro Romy", ale pro žáky s lehkým mentálním postižením (často užívají pojem "mozkové" postižení či "mozková porucha"), obecně lze tvrdit, že dnes jsou v těchto školách naopak "všichni" speciální pedagogové, na rozdíl od "běžných" škol integrujících žáky, na jejichž řádné vzdělávání často nemají nejen zabezpečení personální, ale ani materiálové, prostorové, technické či finanční.

Jistě se shodneme, že tam, kde je to jen trochu možné, je žádoucí integrace žáka mezi jeho  tzv. intaktní vrstevníky. Dlužno dodat ve změti různých příspěvků, že nebyl ani není žádný větší problém s žáky s fyzickým či smyslovým handicapem, tam jde vesměs jen o technické možnosti školy (např. výtah, WC, speciální pomůcky,..).

"Nechápete podstatu článku" (p. Polický) - ne vy zjevně nechápete, že vámi omílaný "osobní asistent" není samospasitelným všelékem (pominu poměrně zásadní nepřesnost - předpokládám, že máte na mysli asistenta pedagoga)...

+3/−2
2.12.2014 19:08

A16l48e48n82a 62D37o81s59k54o86č70i26l63o78v39á 7690554532694

Máte pravdu, vzdělávací instituce pro mentálně retardované se dnes nazývá základní škola praktická, neboť název zvláštní škola je pociťován jako pejorativní. Ovšem termín "zvláštní škola" je veřejnosti více známý. Když řeknu, že pracuji v základní škole praktické, musím často vysvětlovat, co to vlastně je. A přiznám se, pak použiji většinou název "zvláštní škola" a každý je okamžitě doma. :-)

0/0
2.12.2014 20:07

H71y35n72e11k 69Z35a31t73l57o11u62k48a14l 3252858441328

Ne, v tom žádný problém nehledejme, rovněž pro veřejnost obvykle dávám do závorek dřívější název, který je pro ně víc vypovídající.

Vadí mně to ovšem u rádobyexpertů, potažmo najatých presstitutů, kteří se dokola ohánějí "štrasburským rozsudkem" (mimochodem právně bezprecedentním), jenž se vztahoval právě na konkrétní případ ostravských Romů, umístěných ve zvláštní škole v minulé době, a manipulují tak občanskou veřejností, ba dokonce i nezainteresovanými pedagogy.

0/0
3.12.2014 21:31

A93l18e10n46a 60P25o78k53o62r28n16á 3796713699520

Při čtení diskuse je mi hodně smutno. Jako matka mentálně postiženého dítěte se těch, kteří by všechny děti s mentálním postižením vyřadili z běžných škol ptám: Kam byste zařadili dítě, které ve třech letech počítalo, ve čtyřech četlo, ale co mu bylo naděleno na inteligenci "technické" to mu bylo ubráno na inteligenci sociální. V 8 letech mu byl diagnostikován lehký autismus, ve škole rušil, nezvládal sociální situace (nechápal, kdy mluvit a kdy mlčet, působil prostě drze). Dnes je integrován s asistentkou, která dohlíží na to, aby měl pořád co dělat a nenudil se a zároveň nebyl třeba unaven, protože prostě funguje jinak. Podle psychologů má v budoucnu velkou šanci se vzhledem k vysoké inteligenci socializovat (ale musí být v kolektivu, bez toho to jaksi nejde). Také byste ho vyřadili do zvláštní školy, aby nerušil "normální" děti? Vyřadili byste dítě na vozíku, aby se na něj vaši miláčkové nemuseli dívat? Jsme různí, čím dříve si na to děti zvyknou, tím lépe.

+6/−6
2.12.2014 13:39

A21l39e52n12a 55D93o61s22k45o72č13i29l83o40v26á 7560914522664

Nevím, jestli je tu převaha názorů, že dítě, které sice má určitá mentální specifika, ale zvládá učivo základní školy, by mělo být zařazeno do "zvláštní". Mně připadá, že se diskutující více přiklánějí k tomu, aby děti s handicapem jiným než je mentální retardace, byly zařazeny na základní školu a do "zvláštní" chodily jen děti mentálně retardované. To se vašeho syna přece netýká, vzhledem k nadání určitě patří na základní školu. Osobně mám názor, že mentálně retardované dítě skutečně potřebuje maximální podporu, pomalejší tempo, klid na práci, aby se mohlo soustředit. A to ve třídě o 25 hlavách se opravdu zajišťuje velice těžko, asistent neasistent...

+2/0
2.12.2014 14:03

B68ř84e28t48i96s77l70a48v 31Š31í15m86a 9224781672

Z ceho je Vam smutno, z toho ze to pro Vaseho syna jeste vychazi docela dobre?Mate stesti, ze nyni se na autisty a konkretne i na Vaseho syna vydavaji velke prostredky. Mnohem vetsi nez na fyzicky postizene deti!

Ale to Vam nestaci, musite se jeste pohrdave vyjadrovat o zdravych detech jako o milaccich, kteri si museji co nejdrive zvykat, ze lide jsou rozdilni.!Uvedomujete si, ze existuji deti s migrenami, alergii, poruchou soustredeni, introverti - a tem nikdo nepomuze, kdyz jim nekdo s mentalni poruchou stezuje zivot?

Detmi na vozicku se radeji neohanejte, bezne deti jsou k nim ohleduplne. Prave autistum a detem i lidem s minimem socialni inteligence vadi handicapovani, porusuji totiz jejich pohled na svet. Presto jim to nikdo nevycita, je to soucasti jejich poruchy. Vy byste si to ale uvedomit mela.

Jini lide maji zase jine zkusenosti.  Neni to totiz tak, ze jsou na jedne strane deti s autismem a dalsimi poruchami, okolo kterych se musi chodit po spickach - a na druhe strane deti, ktere se museji se vsim umet vyrovnat.

Kdybych uvazoval jako Vy, muselo by mi byt smutno z Vas.

+5/−3
2.12.2014 15:42

A39l13e78n35a 29D53o49s55k81o40č79i53l18o11v50á 7880624772254

Ve vašem příspěvku je mnoho pravdy, každá mince má totiž dvě strany.

+1/0
2.12.2014 17:55

M75i90l98a92n 79V98o35s19t30r95ý 6889796594624

V současné době se budou pomalu silné ročníky přesouvat z MŠ do ZŠ a díky tomu bude jiné i složení tříd... před pár lety nebylo problém mít dítě ve třídě s cca dvaceti žáky (a klidně i méně) a nyní budou rodiče rádi když budou mít dítě ve třídě s méně jak třiceti žáky...

A tak nějak se dá čekat, že když má učitel ve třídě třicet dětí tak nemůže nějakému určitému dítěti věnovat stejně času jako když jich má ve třídě dvacet... Ano asistent pedagoga pomůže, ale není to lék na vše... jedna věc jsou děti s běžnou (a někdy i vyšší) rozumovou schopností, ale třeba dítě s IQ 30 (a někdy i méně) už problém být může... neříkám, že tím problémem být musí (to záleží na kolektivu, na kvalitě asistenta a zejména pedagoga a školy), ale bohužel může...

0/0
2.12.2014 13:17

A25l54e97n18a 94D74o94s30k63o95č42i19l65o91v79á 7900284362614

O dětech s IQ 30 a méně, což je těžká mentální retardace, se neuvažuje, že by byly integrované do ZŠ, uvažuje se dětech s lehkou mentální retardací, u nichž se IQ pohybuje mezi 50 - 69.

0/0
2.12.2014 14:14

K91a35r28e83l 31D48v55o75ř44á48k 2144912762124

Větší IQ než vámi udávaných 50 - 69 má šimpanz. Bude také chodit do našich základních škol?

0/0
2.12.2014 22:21
Foto

R37a42d20e51k 94P81o77l88i65c69k12ý 6141983481724

Dítě s IQ 30 je nevzdělatelné a v normální škole nebude.

Problémy s normální školou mají děti s IQ pod 70-pod 60 už nepochybně patří do zvláštních škol-nejsou schopny zvládat učivo

+3/0
2.12.2014 14:28

B93ř75e97t80i84s83l66a93v 90Š11í75m84a 9194131502

Ve vyssich tridach muze byt tech deti i vice - 35, 40.

Deti i IQ 30 a mene urcite do beznych zakladnich skol nepujdou, neposilal bych tam ani deti s IQ 70 a mene.

+2/−1
2.12.2014 15:15

J71a76n 15S57u72c65h60ý 6160964878

Pokud není možnost, aby žák s nějakou pomocí stíhal, není možné ho mít ve třídě. Jsem naopak pro rozdělení základních a středních škol na dovednostní úrovně, aby ti méně schopní nesráželi zbytek. Úkolem školství není jen vzdělat masy, ale i "vyselektovat elity". Tím, že by žáci byli rozděleni se dostane každému toho nejlepšího vzdělání.

Teď jsou žáci s větším nadáním demoralizováni zbytkem. (opak ale nefunguje, "horší" žák se nikdy nebude víc snažit, když bude ve skupině lepších, jen je bude zdržovat)

+1/0
2.12.2014 12:26
Foto

R16a25d90e79k 78P38o70l52i47c11k37ý 6621963941334

Ano článek je o tom, že způsob pomoci se má sjednotit.

Ve velkých městech už jsou specializované třídy-jak to chcete řešit na maloměstech a na venkově?

+3/0
2.12.2014 12:36

M48i76r49o48s89l82a38v 25Z71i93k14m33u24n63d 7169983834953

Je absolutorim zvláštní školy překážkou ke studiu na střední škole ? Poskytuje "zvláštní škola" úplné základní vzdělání ?

+1/0
2.12.2014 12:20

A15l10e74n63a 53D28o34s69k36o45č46i88l65o79v27á 7510564742804

V podstatě překážkou není, žák má ukončené základní vzdělání. Nikde není zakázáno žákovi ze "zvláštní" školy se přihlásit na jakoukoli střední školu, třeba i na gymnázium. Otázkou je, zda se tam dostane. Ale na výběrové školy se nedostanou ani horší absolventi "normální základky.

+2/0
2.12.2014 12:24

P36a68v27e62l 77O88d51r26a40z75i29l 6984349877230

Obávám se, že nic jako UZV neexistuje. Střední školy obecně dle propozic nerozlišují typ ZŠ.

0/0
2.12.2014 12:30
Foto

R17a21d93e32k 14P55o44l66i67c73k19ý 6721193181274

Teoreticky ne-prakticky ano

zvláštní školy neproberou stejné množství učiva

0/0
2.12.2014 12:37

A23l88e51n55a 65D71o44s73k38o26č64i62l53o52v83á 7880704172384

Žák s nízkým nadáním, který absolvuje "normální" základní školu, také neprobere (nebo spíše nepobere) stejné množství učiva jako žák, který má na to, aby pokračoval ve studiu na střední škole. Žák ze "zvláštní" i málo nadaný žák ze základky má prostě svůj limit, přes který se do jeho hlavy vědomosti neprotlačí. Ve "zvláštní" se však nezabývá větnými rozbory, algebrou či tříděním rostlinných druhů, ale má posílené pracovní vyučování (ve vyšších ročnících až 7 hodin týdně). Nelepí papíry, ale pracuje v dílně, na zahradě, v kuchyni a kolem školy. Tak nevím, co je přínosnější pro toho, kdo se bude určitě živit rukama...

+3/0
2.12.2014 13:30
Foto

R21a10d88e78k 84P39o20l37i50c42k77ý 6641633121334

Tady se diskutuje o těch co normální školu / a pak třeba i střední nebo vysokou/ zvládnou, ale mají nějaký handicap ať už fyzický, v chování či v socialním vyloučení

0/0
2.12.2014 13:42

A63l34e76n29a 41D78o49s52k29o22č41i46l36o48v54á 7840664272524

V tomto vlákně se diskutuje o tom, zda "zvláštní" škola poskytuje základní vzdělání a zda absolvent má šanci se dostat na střední školu

+2/0
2.12.2014 13:48

J45a82r49o59m35í89r 13K27r91á88l 4490549564339

A to má.  Sousedovic holčina šla ze zvláštní na učňák, vyučila se kuchařkou a nakonec si udělala maturitu při zaměstnání.  Z běžné školy by neměla šanci, vyšla by asi ze sedmé třídy.

+1/0
2.12.2014 21:02

J42a52r93o19m85í77r 28K82r58á55l 4110299744179

Ale naučí absolventa v základních předmětech daleko víc, než kdyby chodil do běžné školy.

+1/0
2.12.2014 20:59

M14a86r18t10i45n31a 32H83n20i14l64i87č94k52o10v97á 6437542241925

Postižené dítě, neznamená automaticky mentální postižení, spousta dětí s postižením má zachovalý intelekt , někdy i nadprůměrný a pro ně je integrace více než žádoucí, to že potřebuji individuální přístup neznamená že patří do praktické školy. Existují školy kde integrace funguje výborně a někde je to vyloženě průšvih , ale to už je o lidech. To ,že už nás je zvykem tyto děti izolovat od zdravých ,neznamená že je to správně. já jsem jednoznačně pro intergraci  ,pokud to je jen trochu možné.

+7/0
2.12.2014 10:03

M89a65r14e35k 41H36r49u28b89y 6607192791438

Integrace se musi delat s rozumem - dite primarne musi byt schopno zvladat vyuku. Nelze kvuli jedne vyjimce ve tride omezit 29 dalsich deti.

+8/0
2.12.2014 10:45

J78a83r49o93m40í68r 77K15r59á92l 4480179654129

No právě - pokud je to možné.  Není problém mít ve třídě vozíčkáře, dítě s vadou sluchu, která se dá kompenzovat, nebo někoho, kdo s pomocí dokáže čtyřky.  Daleko horší je dítě s IQ 150, leč nezvladatelné i s asistentem.  Děcka nemají problém pomoci slabšímu, ale toho, kdo je mlátí, stále pošťuchuje a otravuje nesnášejí.  A pokud ho kantorka omlouvá tím, že je nemocný a je třeba ho tolerovat, tak se to ještě zhorší.

+4/−2
2.12.2014 11:17

J20a77k71u47b 11D83o53l84e30ž76e13l 3448562352790

RvRv

0/0
2.12.2014 9:19
Foto

R82a21d69e20k 72P12o61l43i93c18k22ý 6871533711744

Naprostá většina dětí má být v klasických ZŠ-argumentace nějakým vyrušováním či zdržováním je naprosto zcestné-naopak- začlenění postižených či "nestandartních " dětí je pro většinovou populaci přínos-naučí se lépe přizpůsobit komplikovanějším podmínkám, naučí se k těmto dětem chovat...

Hlavně je ale důležité aby se na to připravili a vhodně problémy řšili učitelé-tam kde je pro ně důležitější pokec u kávy než např. dohled o přestávkách problémy být mohou

+8/−11
2.12.2014 9:18

R53o26b61e91r69t 43D50o65s77t20á64l 1731349555556

Kolik let mate oduceno?

+7/−3
2.12.2014 9:20
Foto

R32a13d75e94k 80P31o11l16i80c58k35ý 6571943431664

nemám-proč se ptáte?

+1/−2
2.12.2014 9:22

R36o27b14e46r64t 42D33o83s33t27á49l 1271619975846

Ze jste takovy rozumbrada. A presne vite, co ucitele delaji a co maji delat.

+8/−3
2.12.2014 9:26
Foto

A58n89t67o50n91í60n 94Š82i37m34č86í47k 3507379950180

Syn má aspergera a byl ve škole odsouván , protože okřikoval. Ovšem okřikoval spolužáky aby byli potichu , když mluví učitel/ka. Kupodivu to vadilo hlavně učitelkám. A když se chtěl něco zeptat po hodině tak odpověď 90% učitelek bylo "nemám teď čas" nebo "to mi nikdo nezaplatí".

+8/−3
2.12.2014 9:36

P93a20v55e16l 88O77d53r34a53z26i32l 6264699337360

No baže by to učitelkám nevadilo. Počítám, že u spolužáků neměl váš synek příliš velkou autoritu, takže kromě hlučení třídy tam byl ještě jeden křikloun navíc.

+1/−1
2.12.2014 12:15
Foto

R66a49d53e41k 30P20o39l10i42c52k92ý 6861963471804

Nemám odučeno ale mám děti-celkem 5

několikrát jsme se stěhovali a mohi posoudit různé školy

příklad:

Na škole co je syn když se rozkašle / má alergii silnou alergii na roztoče minimálně 5x-10x do roka ho musím vyzvedávat ze školy/ si pro něj musím přijít až do třídy-nepustí ho samotného ani do šatny.

Dcera když chodila do školy a v té době dojížděla cca 10km s přestupem ji po těžkém otřesu mozku v tělocviku / 2x jim omdlela ve škole/ pustili domů autobusem bez doprovodu.

Záleží především n každé jednotlivé škole jak se chovají učitelé a jak nastaví pravidla-jsou školy kde je dozor o přestávkách, jsou školy kde o přestávce učitele neuvidíte

+4/−1
2.12.2014 9:42

B35ř97e74t36i80s76l68a47v 89Š74í61m43a 9624531192

Ucitel telocviku, ktery Vasi dceru po urazu nechal jet samotnou domu, by nemel vubec ucit.

+2/0
2.12.2014 12:27
Foto

R66a86d29e39k 75P91o44l48i27c64k69ý 6651393831714

Ano-kdyby mě dcera a manželka co měla v té době rizikové těhotenství neprosily že chtějí klid podal bych na ně a školu trestní oznámení.

Nicméně tragedií je, že u dcerky byly učitelky celkem 4 +ředitelka  z toho jedna původně zdravotní sestra a pustili ji ve 13 letech samotnou-hlava to nebere;-€

0/0
2.12.2014 12:41

B17ř30e96t86i75s77l84a49v 22Š95í66m17a 9114471432

Mel jste s nimi alespon promluvit.

Zdravotni sestra nevi, ze u ditete se nasledky otresu mozku nemuseji objevit hned a ze divcina mohla zkolabovat cestou domu?Nehlede k tomu, ze na pedagogickych fakultach se probiraji zaklady mediciny.

A na druhe strane vim o pripadu, ze skola zavolala zachranku, kdyz si asi patnactilety kluk na hristi hned vedle nemocnice narazil ruku.

To jsou prave ty extremy.

0/0
2.12.2014 12:53
Foto

R23a91d28e16k 54P28o59l25i70c21k87ý 6171983741474

Kdybych s nimi mluvil já tak ještě te´d po 10 letech sedím-to musela řešit jen manželka:-/

ona taky dcera ani nedošla ani domů protože kolabovala a řidič ji pomáhal-naštěstí díky tomu, že jsme bydleli na maloměstě tak zkontaktoval kamaráda, ten nás znal a a rovnou ji vezl k lékařce a po cestě přibral i manželku  /která to nechápala proč ji nezavolali do školy-hned by tam jela/ tam jsem mezitím dojel i já-z tama už jela rychlou do nemocnice na pozorování kde ji diagnostikovali těžký otřes mozku a strávila tam celkem 5 dní z toho 3 na dětské JIP

+1/0
2.12.2014 13:01

A23l24e38n32a 86D42o13s85k61o74č28i68l63o68v20á 7610594762204

To je přesně ten zkreslený pohled nezasvěceného. Možná by to chtělo tak měsíc pouhé asistence u dětí s mentální poruchou a viděl byste, kolik pokeců u kávy dáte... ;-D

+3/−2
2.12.2014 9:32
Foto

R44a72d78e62k 15P85o67l17i10c30k68ý 6761463151974

K zasvěcení stačí i pohled z druhé strany-rodiče-rozdíly mezi školami a učiteli jsou diametrální

+2/0
2.12.2014 9:44

J14a47r10o55m29í83r 97K31r17á28l 4460289844769

A zrovna tak rozdíly mezi rodiči.

+1/0
2.12.2014 11:21
Foto

R56a95d59e84k 22P41o44l36i62c62k14ý 6281783431754

Ano i rozdíly mezi rodiči-to má souvislost se zařazováním dětí jakou?

To mají děti trpět např. za zaostalé rodiče?

0/0
2.12.2014 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.