Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Postižené děti čekají zase jen zvláštní školy. Úřady jsou nevyzpytatelné

Novela školského zákona měla pomoci dětem s postižením do normálních škol, místo toho je však směruje spíše do těch zvláštních. Postupy přidělování pedagogických asistentů se přitom v každém kraji liší. Rodiče dětí s handicapem si tak stěžují na to, že úřady jsou v různých regionech nevyzpytatelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T22o68m38á89š 67H66e38č79k44o 1247361967721

Na okraj diskuse se sluší poznamenat, že pan Mgr. Mgr. Bc. Hynek Zatloukal je členem vedení České asociace speciálních pedagogů, která má na tom, aby byla novela přijata v navržené podobě přímý zájem.

0/0
11.12.2014 11:22

G88a77b31r52i79e81l58a 32S13t24e68h45l11í29k29o24v53á 3682844576835

Zde se opět sešla parta hic. Článek, který ani není o integraci a "zvláštních školách", ale o nesmyslném zákonu, vyvolá tolik zloby. Věřte tomu, že rodiče postižených dětí mají své děti natolik rádi, že by je do kolektivu, kde by byly nenáviděny, kde by zaznělo něco podobného jako zde, nikdy nedaly. Jenže človíček se umí vypsat pod diskuzi a má-li se pak vyjádřit přímo, z očí do očí, tak tupě zírá a mlčí. Zajímavost na závěr, děti nemají s postiženými kamarády a spolužáky zdaleka takový problém, jako jejich rodiče.

+1/−1
3.12.2014 14:02

H43y96n28e21k 16Z12a31t81l18o85u77k60a17l 3782658851158

Asi čteme každý jiný článek. 8-o Z obsahu vyplývá, že samozřejmě je o "integraci", potažmo " a zvláštních školách". ... Částečně souhlasím, ale můžete konkrétně popsat, v čem je dle vás zákon "nesmyslný"?

Paní Stehlíková, opravdu jste narazila na kolektiv, kde by byly "postižené děti "nenáviděny"? Já ne, a to se mezi dětmi, včetně jedinců s handicapem pohybuji čtvrt století...

Problém je jinde, kdy se z někdejšího extrému vylučování dostáváme do druhého. Násilná "inkluze" "za každou cenu". Dokola se řeší pouze práva některých skupin žáků či populace, ale zapomíná se, že i ostatní děti, žáci a občané mají rovněž svá práva.

Dále třeba podtrhnout, že chci-li bořit stávající fungující systém, musím NEJDŘÍV vytvořit podmínky pro nový "lepší".  Jen pro zajímavost, ještě docela nedávno tvrdili zastánci "divoké reformy", že "zrušením praktických škol dojde k úspoře", později v legislativních návrzích, že proinkluzivní opatření nebudou nárokovat žádné výdaje navíc ze státního rozpočtu (což je samozřejmě očividná absurdita, nový systém bude mnohonásobně dražší než stávající). Jinak poškodím při nevhodném začlenění (nejde vůbec o "děti na vozíčku", ale o děti s výraznými problémy v chování, agresory či jinak zcela nevhodné pro vzdělávání ve třídě "hlavního proudu" = v běžné třídě) všechny zúčastněné - nejen žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, ale i všechny děti ostatní.

A zlikviduji, co naši předkové budovali po desítky let. Zákeřnost spočívá právě v salámové likvidaci českého veřejného školství, kdy pod rouškou různých dozajista ušlechtilých skutků (začleňování, osobnostní práva, vzájemné obohacování kultur, pomoc potřebným...) a manipulace občanů jde - jak tvrdí "zlí jazykové" - establishmentu v konečném důsledku o degradaci "edukace" a výchovu generace budoucích nevzdělaných, nepřemýšlivých, pologramotných nevolníků v montovnách a otroků Nového světového řádu.

0/0
3.12.2014 22:33

V63l58a59d13i62m46í35r 74H98u30r36t 3592251108829

Většina z vás má předsudky vůči našim spoluobčanům s hendikepem. Je vidět, že učení Marxismu-Leninismu převládá i 25 let po revoluci. Vrazit je do ústavů a hotovo. Uvědomte si, že to může potkat každého z vás. Jak byste naložili se svým dítětem? Umím si to živě představit. Buď by skončilo v kojeneckém ústavu, nebo by se válelo v rohu pokoje a tupě zíralo do stropu. Pokud na někoho ukazujete prstem, zbylé tři prsty ukazují na vás. Nepochopím a ani nechci chápat vaše myšlení.

+1/−1
3.12.2014 13:00

P37a86v41e92l 86O55d60r69a52z29i81l 6414599587330

A komu to píšete?

+2/−1
3.12.2014 13:59

J68a21n 45Z86a82p79l92e35t83a92l 3658749805376

Pro podobné exempláře bývalo za našich školních let využíváno jedno účinné opatření lidově vané "napínák", úředně opravná zkouška. Žák na kterého to bylo uplatněno měl částečně znehodnoceny prázdniny, protože se musel během prázdnin připravovat na napínák, to znamená učit se, zatímco my ostatní jsme si užívali prázdninových radovánek. Ke konci prázdnin náklus do školy, předvést své znalosti nabyté prázdninovým samostudiem.

Postrach neučících se žáků, o napínák nikdo neměl zájem a tak se žáci učili, aby nedostali napínák. Nevím jestli to už v rámci korektnosti nezrušili, stejně dnes by asi sotva nějaký napínák přiměl zhýčkaného školáka učit se, když má zázemí rodičů, kteří by učiteli pořádně vynadali, kdyby uvažoval o nějakém napínáku.

Stejně si myslím, že by se ty napínáky měly znovu zavést a též zvláštní školy by měly mít kratší prázdniny. Neučíte se, tak se holt budete učit déle, řekněme do poloviny července a pak od takového 15 srpna, ať alespoň něco doženete, když tomu učení stejně moc nedáte.

0/−1
2.12.2014 22:31

K32a61r80e36l 61D60v34o50ř78á53k 2224762122974

Pokud dítě projde psychotesty, tak se dostane do školy pro normální děti. A pokud ne, tak se dostane do školy pro postižené děti. Co na tom nechápete?

0/−1
2.12.2014 22:19

H43y20n26e52k 43Z49a70t13l89o14u63k94a54l 3172488661128

II.

Nejen ve vazbě k ostatním žákům (kterých je dnes ve třídě i 30 a víc), na průběh výuky (každý rušivý element, tedy i individuální práce ve třídě, ostatní žáky rozptyluje), ale především s ohledem na samotné dítě s handicapem (sic!). Ne každé dítko je pro integraci vhodné a není nic horšího, než po roky v "oslovské lavici" zanedbávaný, stresovaný a ostatními spolužáky vysmívaný žák, který pro své limity na školu hlavního proudu nestačí. I léta trvá pak případná náprava v rámci speciálního školství.

Samostatnou kapitolou jsou pak žáci z "kulturně nepodnětného prostředí", s poruchami chování, agresoři. Současný systém není reálně schopný promtně reagovat tam, kde výchovné působení již nestačí a žel jedinou obranou ostatních žáků, potažmo jejich rodičů, je přehlášení na jinou školu. Z čehož v praxi vyplývá pouze budoucí krach inkluzivního pojetí, neboť během pár let se z "násilně integrovaných škol" stanou opět jen "školy zvláštní", bez ohledu na jejich název či vzdělávací program...

+3/−2
2.12.2014 19:26

H62y94n93e71k 91Z59a79t77l32o70u18k85a94l 3182398671258

Vždycky mě fascinuje, jak někdo zapleveluje diskuse svými "dojmologiemi" jen z prostého důvodu, že sám "kdysi také chodil do školy a on přece nejlíp ví, jak to tam chodí a jak se má učit". Prosazovat svoje - z odborného hlediska často až trapné - dedukce v jiných oborech, např. v medicíně či "stavbě mostů", tak si většiinová společnost jen poklepe na hlavu. Což ovšem neplatí o školství, natož o pedagogice speciální. Tam se nyní vyrojilo "expertů" k pohledání, zejména z řad tzv. neziskovek a redaktorů, neschopných či neochotných opatřit si alespoň relevantní fakta...

Takže paní "redaktorko", pane Polický&, předně pár drobných připomínek - "zvláštní školy" již pěkných pár let u nás nemáme, "praktické školy" (nelze si po léta nevšimnout shodného rukopisu jakéhosi "odborníka", jenž uvedl tento zavádějící termín a od něhož ho neustále všichni "fachidioti" dál opisují) nejsou primárně určeny "pro Romy", ale pro žáky s lehkým mentálním postižením (často užívají pojem "mozkové" postižení či "mozková porucha"), obecně lze tvrdit, že dnes jsou v těchto školách naopak "všichni" speciální pedagogové, na rozdíl od "běžných" škol integrujících žáky, na jejichž řádné vzdělávání často nemají nejen zabezpečení personální, ale ani materiálové, prostorové, technické či finanční.

Jistě se shodneme, že tam, kde je to jen trochu možné, je žádoucí integrace žáka mezi jeho  tzv. intaktní vrstevníky. Dlužno dodat ve změti různých příspěvků, že nebyl ani není žádný větší problém s žáky s fyzickým či smyslovým handicapem, tam jde vesměs jen o technické možnosti školy (např. výtah, WC, speciální pomůcky,..).

"Nechápete podstatu článku" (p. Polický) - ne vy zjevně nechápete, že vámi omílaný "osobní asistent" není samospasitelným všelékem (pominu poměrně zásadní nepřesnost - předpokládám, že máte na mysli asistenta pedagoga)...

+3/−2
2.12.2014 19:08

A33l84e58n55a 58D37o93s81k89o77č45i57l95o38v95á 7700154542734

Máte pravdu, vzdělávací instituce pro mentálně retardované se dnes nazývá základní škola praktická, neboť název zvláštní škola je pociťován jako pejorativní. Ovšem termín "zvláštní škola" je veřejnosti více známý. Když řeknu, že pracuji v základní škole praktické, musím často vysvětlovat, co to vlastně je. A přiznám se, pak použiji většinou název "zvláštní škola" a každý je okamžitě doma. :-)

0/0
2.12.2014 20:07

H49y13n48e47k 34Z92a62t70l48o41u81k27a68l 3862248481328

Ne, v tom žádný problém nehledejme, rovněž pro veřejnost obvykle dávám do závorek dřívější název, který je pro ně víc vypovídající.

Vadí mně to ovšem u rádobyexpertů, potažmo najatých presstitutů, kteří se dokola ohánějí "štrasburským rozsudkem" (mimochodem právně bezprecedentním), jenž se vztahoval právě na konkrétní případ ostravských Romů, umístěných ve zvláštní škole v minulé době, a manipulují tak občanskou veřejností, ba dokonce i nezainteresovanými pedagogy.

0/0
3.12.2014 21:31

A43l27e13n49a 45P43o97k76o89r10n85á 3236223569970

Při čtení diskuse je mi hodně smutno. Jako matka mentálně postiženého dítěte se těch, kteří by všechny děti s mentálním postižením vyřadili z běžných škol ptám: Kam byste zařadili dítě, které ve třech letech počítalo, ve čtyřech četlo, ale co mu bylo naděleno na inteligenci "technické" to mu bylo ubráno na inteligenci sociální. V 8 letech mu byl diagnostikován lehký autismus, ve škole rušil, nezvládal sociální situace (nechápal, kdy mluvit a kdy mlčet, působil prostě drze). Dnes je integrován s asistentkou, která dohlíží na to, aby měl pořád co dělat a nenudil se a zároveň nebyl třeba unaven, protože prostě funguje jinak. Podle psychologů má v budoucnu velkou šanci se vzhledem k vysoké inteligenci socializovat (ale musí být v kolektivu, bez toho to jaksi nejde). Také byste ho vyřadili do zvláštní školy, aby nerušil "normální" děti? Vyřadili byste dítě na vozíku, aby se na něj vaši miláčkové nemuseli dívat? Jsme různí, čím dříve si na to děti zvyknou, tím lépe.

+6/−6
2.12.2014 13:39

A46l33e23n51a 82D81o20s17k33o43č40i21l50o46v63á 7400364512804

Nevím, jestli je tu převaha názorů, že dítě, které sice má určitá mentální specifika, ale zvládá učivo základní školy, by mělo být zařazeno do "zvláštní". Mně připadá, že se diskutující více přiklánějí k tomu, aby děti s handicapem jiným než je mentální retardace, byly zařazeny na základní školu a do "zvláštní" chodily jen děti mentálně retardované. To se vašeho syna přece netýká, vzhledem k nadání určitě patří na základní školu. Osobně mám názor, že mentálně retardované dítě skutečně potřebuje maximální podporu, pomalejší tempo, klid na práci, aby se mohlo soustředit. A to ve třídě o 25 hlavách se opravdu zajišťuje velice těžko, asistent neasistent...

+2/0
2.12.2014 14:03

B32ř82e20t56i45s62l13a14v 36Š26í72m70a 9614281692

Z ceho je Vam smutno, z toho ze to pro Vaseho syna jeste vychazi docela dobre?Mate stesti, ze nyni se na autisty a konkretne i na Vaseho syna vydavaji velke prostredky. Mnohem vetsi nez na fyzicky postizene deti!

Ale to Vam nestaci, musite se jeste pohrdave vyjadrovat o zdravych detech jako o milaccich, kteri si museji co nejdrive zvykat, ze lide jsou rozdilni.!Uvedomujete si, ze existuji deti s migrenami, alergii, poruchou soustredeni, introverti - a tem nikdo nepomuze, kdyz jim nekdo s mentalni poruchou stezuje zivot?

Detmi na vozicku se radeji neohanejte, bezne deti jsou k nim ohleduplne. Prave autistum a detem i lidem s minimem socialni inteligence vadi handicapovani, porusuji totiz jejich pohled na svet. Presto jim to nikdo nevycita, je to soucasti jejich poruchy. Vy byste si to ale uvedomit mela.

Jini lide maji zase jine zkusenosti.  Neni to totiz tak, ze jsou na jedne strane deti s autismem a dalsimi poruchami, okolo kterych se musi chodit po spickach - a na druhe strane deti, ktere se museji se vsim umet vyrovnat.

Kdybych uvazoval jako Vy, muselo by mi byt smutno z Vas.

+5/−3
2.12.2014 15:42

A69l69e49n90a 35D79o59s45k92o42č21i98l66o64v48á 7620324812844

Ve vašem příspěvku je mnoho pravdy, každá mince má totiž dvě strany.

+1/0
2.12.2014 17:55

M15i27l24a50n 12V94o47s28t16r12ý 6969276674504

V současné době se budou pomalu silné ročníky přesouvat z MŠ do ZŠ a díky tomu bude jiné i složení tříd... před pár lety nebylo problém mít dítě ve třídě s cca dvaceti žáky (a klidně i méně) a nyní budou rodiče rádi když budou mít dítě ve třídě s méně jak třiceti žáky...

A tak nějak se dá čekat, že když má učitel ve třídě třicet dětí tak nemůže nějakému určitému dítěti věnovat stejně času jako když jich má ve třídě dvacet... Ano asistent pedagoga pomůže, ale není to lék na vše... jedna věc jsou děti s běžnou (a někdy i vyšší) rozumovou schopností, ale třeba dítě s IQ 30 (a někdy i méně) už problém být může... neříkám, že tím problémem být musí (to záleží na kolektivu, na kvalitě asistenta a zejména pedagoga a školy), ale bohužel může...

0/0
2.12.2014 13:17

A88l27e93n70a 66D11o89s95k12o60č21i51l30o90v14á 7680604332174

O dětech s IQ 30 a méně, což je těžká mentální retardace, se neuvažuje, že by byly integrované do ZŠ, uvažuje se dětech s lehkou mentální retardací, u nichž se IQ pohybuje mezi 50 - 69.

0/0
2.12.2014 14:14

K39a45r83e64l 51D35v49o33ř84á22k 2264852392244

Větší IQ než vámi udávaných 50 - 69 má šimpanz. Bude také chodit do našich základních škol?

0/0
2.12.2014 22:21
Foto

R81a98d24e59k 44P37o21l28i13c37k27ý 6471513831944

Dítě s IQ 30 je nevzdělatelné a v normální škole nebude.

Problémy s normální školou mají děti s IQ pod 70-pod 60 už nepochybně patří do zvláštních škol-nejsou schopny zvládat učivo

+3/0
2.12.2014 14:28

B97ř25e97t38i65s43l43a59v 81Š19í16m24a 9754491722

Ve vyssich tridach muze byt tech deti i vice - 35, 40.

Deti i IQ 30 a mene urcite do beznych zakladnich skol nepujdou, neposilal bych tam ani deti s IQ 70 a mene.

+2/−1
2.12.2014 15:15

J27a47n 93S65u89c76h31ý 6680464738

Pokud není možnost, aby žák s nějakou pomocí stíhal, není možné ho mít ve třídě. Jsem naopak pro rozdělení základních a středních škol na dovednostní úrovně, aby ti méně schopní nesráželi zbytek. Úkolem školství není jen vzdělat masy, ale i "vyselektovat elity". Tím, že by žáci byli rozděleni se dostane každému toho nejlepšího vzdělání.

Teď jsou žáci s větším nadáním demoralizováni zbytkem. (opak ale nefunguje, "horší" žák se nikdy nebude víc snažit, když bude ve skupině lepších, jen je bude zdržovat)

+1/0
2.12.2014 12:26
Foto

R71a11d34e65k 60P24o18l12i81c11k27ý 6281703411844

Ano článek je o tom, že způsob pomoci se má sjednotit.

Ve velkých městech už jsou specializované třídy-jak to chcete řešit na maloměstech a na venkově?

+3/0
2.12.2014 12:36

M26i65r79o10s62l28a15v 13Z37i87k53m30u13n88d 7399173484753

Je absolutorim zvláštní školy překážkou ke studiu na střední škole ? Poskytuje "zvláštní škola" úplné základní vzdělání ?

+1/0
2.12.2014 12:20

A68l28e68n70a 57D56o53s54k98o67č47i90l26o30v74á 7930584902154

V podstatě překážkou není, žák má ukončené základní vzdělání. Nikde není zakázáno žákovi ze "zvláštní" školy se přihlásit na jakoukoli střední školu, třeba i na gymnázium. Otázkou je, zda se tam dostane. Ale na výběrové školy se nedostanou ani horší absolventi "normální základky.

+2/0
2.12.2014 12:24

P13a65v73e18l 82O29d61r33a36z63i80l 6774219877210

Obávám se, že nic jako UZV neexistuje. Střední školy obecně dle propozic nerozlišují typ ZŠ.

0/0
2.12.2014 12:30
Foto

R32a64d25e96k 95P19o51l15i73c59k13ý 6691503621144

Teoreticky ne-prakticky ano

zvláštní školy neproberou stejné množství učiva

0/0
2.12.2014 12:37

A82l23e44n57a 56D69o65s61k93o62č74i37l90o31v72á 7130654232144

Žák s nízkým nadáním, který absolvuje "normální" základní školu, také neprobere (nebo spíše nepobere) stejné množství učiva jako žák, který má na to, aby pokračoval ve studiu na střední škole. Žák ze "zvláštní" i málo nadaný žák ze základky má prostě svůj limit, přes který se do jeho hlavy vědomosti neprotlačí. Ve "zvláštní" se však nezabývá větnými rozbory, algebrou či tříděním rostlinných druhů, ale má posílené pracovní vyučování (ve vyšších ročnících až 7 hodin týdně). Nelepí papíry, ale pracuje v dílně, na zahradě, v kuchyni a kolem školy. Tak nevím, co je přínosnější pro toho, kdo se bude určitě živit rukama...

+3/0
2.12.2014 13:30
Foto

R63a71d92e74k 18P16o56l32i12c18k68ý 6581633841114

Tady se diskutuje o těch co normální školu / a pak třeba i střední nebo vysokou/ zvládnou, ale mají nějaký handicap ať už fyzický, v chování či v socialním vyloučení

0/0
2.12.2014 13:42

A76l94e96n52a 63D74o94s59k44o11č55i75l77o82v38á 7400654832484

V tomto vlákně se diskutuje o tom, zda "zvláštní" škola poskytuje základní vzdělání a zda absolvent má šanci se dostat na střední školu

+2/0
2.12.2014 13:48

J98a49r59o71m63í80r 60K58r15á71l 4590669674429

A to má.  Sousedovic holčina šla ze zvláštní na učňák, vyučila se kuchařkou a nakonec si udělala maturitu při zaměstnání.  Z běžné školy by neměla šanci, vyšla by asi ze sedmé třídy.

+1/0
2.12.2014 21:02

J67a87r12o88m27í17r 88K10r96á97l 4250739154119

Ale naučí absolventa v základních předmětech daleko víc, než kdyby chodil do běžné školy.

+1/0
2.12.2014 20:59

M55a34r34t40i27n96a 10H61n76i54l47i80č98k92o43v10á 6397392951195

Postižené dítě, neznamená automaticky mentální postižení, spousta dětí s postižením má zachovalý intelekt , někdy i nadprůměrný a pro ně je integrace více než žádoucí, to že potřebuji individuální přístup neznamená že patří do praktické školy. Existují školy kde integrace funguje výborně a někde je to vyloženě průšvih , ale to už je o lidech. To ,že už nás je zvykem tyto děti izolovat od zdravých ,neznamená že je to správně. já jsem jednoznačně pro intergraci  ,pokud to je jen trochu možné.

+7/0
2.12.2014 10:03

M19a50r70e52k 63H94r31u91b60y 6587742641658

Integrace se musi delat s rozumem - dite primarne musi byt schopno zvladat vyuku. Nelze kvuli jedne vyjimce ve tride omezit 29 dalsich deti.

+8/0
2.12.2014 10:45

J86a53r13o26m35í41r 37K24r69á86l 4500229724689

No právě - pokud je to možné.  Není problém mít ve třídě vozíčkáře, dítě s vadou sluchu, která se dá kompenzovat, nebo někoho, kdo s pomocí dokáže čtyřky.  Daleko horší je dítě s IQ 150, leč nezvladatelné i s asistentem.  Děcka nemají problém pomoci slabšímu, ale toho, kdo je mlátí, stále pošťuchuje a otravuje nesnášejí.  A pokud ho kantorka omlouvá tím, že je nemocný a je třeba ho tolerovat, tak se to ještě zhorší.

+4/−2
2.12.2014 11:17

J18a10k13u64b 24D44o75l14e45ž24e83l 3688742432150

RvRv

0/0
2.12.2014 9:19
Foto

R40a83d93e87k 16P43o37l55i56c35k22ý 6691773801364

Naprostá většina dětí má být v klasických ZŠ-argumentace nějakým vyrušováním či zdržováním je naprosto zcestné-naopak- začlenění postižených či "nestandartních " dětí je pro většinovou populaci přínos-naučí se lépe přizpůsobit komplikovanějším podmínkám, naučí se k těmto dětem chovat...

Hlavně je ale důležité aby se na to připravili a vhodně problémy řšili učitelé-tam kde je pro ně důležitější pokec u kávy než např. dohled o přestávkách problémy být mohou

+8/−11
2.12.2014 9:18

R10o64b23e82r58t 32D51o57s70t10á50l 1521779985796

Kolik let mate oduceno?

+7/−3
2.12.2014 9:20
Foto

R20a57d67e48k 35P80o19l37i77c80k12ý 6651743181674

nemám-proč se ptáte?

+1/−2
2.12.2014 9:22

R18o62b43e66r43t 57D67o19s30t32á81l 1601519395446

Ze jste takovy rozumbrada. A presne vite, co ucitele delaji a co maji delat.

+8/−3
2.12.2014 9:26
Foto

A43n86t13o78n36í42n 59Š30i22m86č74í83k 3137549790510

Syn má aspergera a byl ve škole odsouván , protože okřikoval. Ovšem okřikoval spolužáky aby byli potichu , když mluví učitel/ka. Kupodivu to vadilo hlavně učitelkám. A když se chtěl něco zeptat po hodině tak odpověď 90% učitelek bylo "nemám teď čas" nebo "to mi nikdo nezaplatí".

+8/−3
2.12.2014 9:36

P49a91v95e90l 81O43d24r64a22z76i10l 6104389147580

No baže by to učitelkám nevadilo. Počítám, že u spolužáků neměl váš synek příliš velkou autoritu, takže kromě hlučení třídy tam byl ještě jeden křikloun navíc.

+1/−1
2.12.2014 12:15
Foto

R37a75d36e50k 67P32o86l15i87c81k29ý 6831463301694

Nemám odučeno ale mám děti-celkem 5

několikrát jsme se stěhovali a mohi posoudit různé školy

příklad:

Na škole co je syn když se rozkašle / má alergii silnou alergii na roztoče minimálně 5x-10x do roka ho musím vyzvedávat ze školy/ si pro něj musím přijít až do třídy-nepustí ho samotného ani do šatny.

Dcera když chodila do školy a v té době dojížděla cca 10km s přestupem ji po těžkém otřesu mozku v tělocviku / 2x jim omdlela ve škole/ pustili domů autobusem bez doprovodu.

Záleží především n každé jednotlivé škole jak se chovají učitelé a jak nastaví pravidla-jsou školy kde je dozor o přestávkách, jsou školy kde o přestávce učitele neuvidíte

+4/−1
2.12.2014 9:42

B92ř35e27t76i11s19l11a47v 47Š51í14m68a 9634701292

Ucitel telocviku, ktery Vasi dceru po urazu nechal jet samotnou domu, by nemel vubec ucit.

+2/0
2.12.2014 12:27
Foto

R81a30d22e57k 69P34o74l78i52c11k81ý 6681183851934

Ano-kdyby mě dcera a manželka co měla v té době rizikové těhotenství neprosily že chtějí klid podal bych na ně a školu trestní oznámení.

Nicméně tragedií je, že u dcerky byly učitelky celkem 4 +ředitelka  z toho jedna původně zdravotní sestra a pustili ji ve 13 letech samotnou-hlava to nebere;-€

0/0
2.12.2014 12:41

B61ř93e79t75i55s39l16a13v 86Š80í35m66a 9344121292

Mel jste s nimi alespon promluvit.

Zdravotni sestra nevi, ze u ditete se nasledky otresu mozku nemuseji objevit hned a ze divcina mohla zkolabovat cestou domu?Nehlede k tomu, ze na pedagogickych fakultach se probiraji zaklady mediciny.

A na druhe strane vim o pripadu, ze skola zavolala zachranku, kdyz si asi patnactilety kluk na hristi hned vedle nemocnice narazil ruku.

To jsou prave ty extremy.

0/0
2.12.2014 12:53
Foto

R79a82d45e34k 20P10o11l26i17c21k32ý 6101523971584

Kdybych s nimi mluvil já tak ještě te´d po 10 letech sedím-to musela řešit jen manželka:-/

ona taky dcera ani nedošla ani domů protože kolabovala a řidič ji pomáhal-naštěstí díky tomu, že jsme bydleli na maloměstě tak zkontaktoval kamaráda, ten nás znal a a rovnou ji vezl k lékařce a po cestě přibral i manželku  /která to nechápala proč ji nezavolali do školy-hned by tam jela/ tam jsem mezitím dojel i já-z tama už jela rychlou do nemocnice na pozorování kde ji diagnostikovali těžký otřes mozku a strávila tam celkem 5 dní z toho 3 na dětské JIP

+1/0
2.12.2014 13:01

A17l28e77n38a 64D20o17s68k90o53č35i89l15o54v82á 7520484212284

To je přesně ten zkreslený pohled nezasvěceného. Možná by to chtělo tak měsíc pouhé asistence u dětí s mentální poruchou a viděl byste, kolik pokeců u kávy dáte... ;-D

+3/−2
2.12.2014 9:32
Foto

R97a62d88e35k 50P68o50l93i77c58k48ý 6281823121434

K zasvěcení stačí i pohled z druhé strany-rodiče-rozdíly mezi školami a učiteli jsou diametrální

+2/0
2.12.2014 9:44

J82a76r58o15m34í89r 25K71r38á64l 4290569754359

A zrovna tak rozdíly mezi rodiči.

+1/0
2.12.2014 11:21
Foto

R12a65d49e56k 13P86o39l19i65c88k13ý 6241503651744

Ano i rozdíly mezi rodiči-to má souvislost se zařazováním dětí jakou?

To mají děti trpět např. za zaostalé rodiče?

0/0
2.12.2014 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.