Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Postižené děti čekají zase jen zvláštní školy. Úřady jsou nevyzpytatelné

Novela školského zákona měla pomoci dětem s postižením do normálních škol, místo toho je však směruje spíše do těch zvláštních. Postupy přidělování pedagogických asistentů se přitom v každém kraji liší. Rodiče dětí s handicapem si tak stěžují na to, že úřady jsou v různých regionech nevyzpytatelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T82o49m80á48š 28H85e32č87k83o 1207531827351

Na okraj diskuse se sluší poznamenat, že pan Mgr. Mgr. Bc. Hynek Zatloukal je členem vedení České asociace speciálních pedagogů, která má na tom, aby byla novela přijata v navržené podobě přímý zájem.

0/0
11.12.2014 11:22

G64a34b64r72i88e93l20a 91S92t40e42h13l55í88k21o32v36á 3132454906355

Zde se opět sešla parta hic. Článek, který ani není o integraci a "zvláštních školách", ale o nesmyslném zákonu, vyvolá tolik zloby. Věřte tomu, že rodiče postižených dětí mají své děti natolik rádi, že by je do kolektivu, kde by byly nenáviděny, kde by zaznělo něco podobného jako zde, nikdy nedaly. Jenže človíček se umí vypsat pod diskuzi a má-li se pak vyjádřit přímo, z očí do očí, tak tupě zírá a mlčí. Zajímavost na závěr, děti nemají s postiženými kamarády a spolužáky zdaleka takový problém, jako jejich rodiče.

+1/−1
3.12.2014 14:02

H33y67n85e63k 64Z73a50t80l86o17u97k29a97l 3252848891958

Asi čteme každý jiný článek. 8-o Z obsahu vyplývá, že samozřejmě je o "integraci", potažmo " a zvláštních školách". ... Částečně souhlasím, ale můžete konkrétně popsat, v čem je dle vás zákon "nesmyslný"?

Paní Stehlíková, opravdu jste narazila na kolektiv, kde by byly "postižené děti "nenáviděny"? Já ne, a to se mezi dětmi, včetně jedinců s handicapem pohybuji čtvrt století...

Problém je jinde, kdy se z někdejšího extrému vylučování dostáváme do druhého. Násilná "inkluze" "za každou cenu". Dokola se řeší pouze práva některých skupin žáků či populace, ale zapomíná se, že i ostatní děti, žáci a občané mají rovněž svá práva.

Dále třeba podtrhnout, že chci-li bořit stávající fungující systém, musím NEJDŘÍV vytvořit podmínky pro nový "lepší".  Jen pro zajímavost, ještě docela nedávno tvrdili zastánci "divoké reformy", že "zrušením praktických škol dojde k úspoře", později v legislativních návrzích, že proinkluzivní opatření nebudou nárokovat žádné výdaje navíc ze státního rozpočtu (což je samozřejmě očividná absurdita, nový systém bude mnohonásobně dražší než stávající). Jinak poškodím při nevhodném začlenění (nejde vůbec o "děti na vozíčku", ale o děti s výraznými problémy v chování, agresory či jinak zcela nevhodné pro vzdělávání ve třídě "hlavního proudu" = v běžné třídě) všechny zúčastněné - nejen žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, ale i všechny děti ostatní.

A zlikviduji, co naši předkové budovali po desítky let. Zákeřnost spočívá právě v salámové likvidaci českého veřejného školství, kdy pod rouškou různých dozajista ušlechtilých skutků (začleňování, osobnostní práva, vzájemné obohacování kultur, pomoc potřebným...) a manipulace občanů jde - jak tvrdí "zlí jazykové" - establishmentu v konečném důsledku o degradaci "edukace" a výchovu generace budoucích nevzdělaných, nepřemýšlivých, pologramotných nevolníků v montovnách a otroků Nového světového řádu.

0/0
3.12.2014 22:33

V25l17a86d84i90m56í49r 15H25u39r42t 3762611838499

Většina z vás má předsudky vůči našim spoluobčanům s hendikepem. Je vidět, že učení Marxismu-Leninismu převládá i 25 let po revoluci. Vrazit je do ústavů a hotovo. Uvědomte si, že to může potkat každého z vás. Jak byste naložili se svým dítětem? Umím si to živě představit. Buď by skončilo v kojeneckém ústavu, nebo by se válelo v rohu pokoje a tupě zíralo do stropu. Pokud na někoho ukazujete prstem, zbylé tři prsty ukazují na vás. Nepochopím a ani nechci chápat vaše myšlení.

+1/−1
3.12.2014 13:00

P46a44v39e11l 95O86d35r38a45z50i22l 6534349157360

A komu to píšete?

+2/−1
3.12.2014 13:59

J90a94n 46Z45a17p30l82e48t47a76l 3398249595586

Pro podobné exempláře bývalo za našich školních let využíváno jedno účinné opatření lidově vané "napínák", úředně opravná zkouška. Žák na kterého to bylo uplatněno měl částečně znehodnoceny prázdniny, protože se musel během prázdnin připravovat na napínák, to znamená učit se, zatímco my ostatní jsme si užívali prázdninových radovánek. Ke konci prázdnin náklus do školy, předvést své znalosti nabyté prázdninovým samostudiem.

Postrach neučících se žáků, o napínák nikdo neměl zájem a tak se žáci učili, aby nedostali napínák. Nevím jestli to už v rámci korektnosti nezrušili, stejně dnes by asi sotva nějaký napínák přiměl zhýčkaného školáka učit se, když má zázemí rodičů, kteří by učiteli pořádně vynadali, kdyby uvažoval o nějakém napínáku.

Stejně si myslím, že by se ty napínáky měly znovu zavést a též zvláštní školy by měly mít kratší prázdniny. Neučíte se, tak se holt budete učit déle, řekněme do poloviny července a pak od takového 15 srpna, ať alespoň něco doženete, když tomu učení stejně moc nedáte.

0/−1
2.12.2014 22:31

K21a47r19e55l 23D78v60o80ř54á88k 2104382812574

Pokud dítě projde psychotesty, tak se dostane do školy pro normální děti. A pokud ne, tak se dostane do školy pro postižené děti. Co na tom nechápete?

0/−1
2.12.2014 22:19

H49y49n43e95k 79Z19a12t51l80o24u47k42a26l 3602908621288

II.

Nejen ve vazbě k ostatním žákům (kterých je dnes ve třídě i 30 a víc), na průběh výuky (každý rušivý element, tedy i individuální práce ve třídě, ostatní žáky rozptyluje), ale především s ohledem na samotné dítě s handicapem (sic!). Ne každé dítko je pro integraci vhodné a není nic horšího, než po roky v "oslovské lavici" zanedbávaný, stresovaný a ostatními spolužáky vysmívaný žák, který pro své limity na školu hlavního proudu nestačí. I léta trvá pak případná náprava v rámci speciálního školství.

Samostatnou kapitolou jsou pak žáci z "kulturně nepodnětného prostředí", s poruchami chování, agresoři. Současný systém není reálně schopný promtně reagovat tam, kde výchovné působení již nestačí a žel jedinou obranou ostatních žáků, potažmo jejich rodičů, je přehlášení na jinou školu. Z čehož v praxi vyplývá pouze budoucí krach inkluzivního pojetí, neboť během pár let se z "násilně integrovaných škol" stanou opět jen "školy zvláštní", bez ohledu na jejich název či vzdělávací program...

+3/−2
2.12.2014 19:26

H56y20n78e86k 39Z74a43t78l90o57u40k24a90l 3562168901118

Vždycky mě fascinuje, jak někdo zapleveluje diskuse svými "dojmologiemi" jen z prostého důvodu, že sám "kdysi také chodil do školy a on přece nejlíp ví, jak to tam chodí a jak se má učit". Prosazovat svoje - z odborného hlediska často až trapné - dedukce v jiných oborech, např. v medicíně či "stavbě mostů", tak si většiinová společnost jen poklepe na hlavu. Což ovšem neplatí o školství, natož o pedagogice speciální. Tam se nyní vyrojilo "expertů" k pohledání, zejména z řad tzv. neziskovek a redaktorů, neschopných či neochotných opatřit si alespoň relevantní fakta...

Takže paní "redaktorko", pane Polický&, předně pár drobných připomínek - "zvláštní školy" již pěkných pár let u nás nemáme, "praktické školy" (nelze si po léta nevšimnout shodného rukopisu jakéhosi "odborníka", jenž uvedl tento zavádějící termín a od něhož ho neustále všichni "fachidioti" dál opisují) nejsou primárně určeny "pro Romy", ale pro žáky s lehkým mentálním postižením (často užívají pojem "mozkové" postižení či "mozková porucha"), obecně lze tvrdit, že dnes jsou v těchto školách naopak "všichni" speciální pedagogové, na rozdíl od "běžných" škol integrujících žáky, na jejichž řádné vzdělávání často nemají nejen zabezpečení personální, ale ani materiálové, prostorové, technické či finanční.

Jistě se shodneme, že tam, kde je to jen trochu možné, je žádoucí integrace žáka mezi jeho  tzv. intaktní vrstevníky. Dlužno dodat ve změti různých příspěvků, že nebyl ani není žádný větší problém s žáky s fyzickým či smyslovým handicapem, tam jde vesměs jen o technické možnosti školy (např. výtah, WC, speciální pomůcky,..).

"Nechápete podstatu článku" (p. Polický) - ne vy zjevně nechápete, že vámi omílaný "osobní asistent" není samospasitelným všelékem (pominu poměrně zásadní nepřesnost - předpokládám, že máte na mysli asistenta pedagoga)...

+3/−2
2.12.2014 19:08

A89l97e37n94a 28D78o49s18k94o38č40i75l45o43v29á 7630354802804

Máte pravdu, vzdělávací instituce pro mentálně retardované se dnes nazývá základní škola praktická, neboť název zvláštní škola je pociťován jako pejorativní. Ovšem termín "zvláštní škola" je veřejnosti více známý. Když řeknu, že pracuji v základní škole praktické, musím často vysvětlovat, co to vlastně je. A přiznám se, pak použiji většinou název "zvláštní škola" a každý je okamžitě doma. :-)

0/0
2.12.2014 20:07

H70y77n62e20k 68Z61a11t27l54o21u66k32a90l 3352358591108

Ne, v tom žádný problém nehledejme, rovněž pro veřejnost obvykle dávám do závorek dřívější název, který je pro ně víc vypovídající.

Vadí mně to ovšem u rádobyexpertů, potažmo najatých presstitutů, kteří se dokola ohánějí "štrasburským rozsudkem" (mimochodem právně bezprecedentním), jenž se vztahoval právě na konkrétní případ ostravských Romů, umístěných ve zvláštní škole v minulé době, a manipulují tak občanskou veřejností, ba dokonce i nezainteresovanými pedagogy.

0/0
3.12.2014 21:31

A64l90e61n91a 10P46o30k78o15r47n25á 3216953939370

Při čtení diskuse je mi hodně smutno. Jako matka mentálně postiženého dítěte se těch, kteří by všechny děti s mentálním postižením vyřadili z běžných škol ptám: Kam byste zařadili dítě, které ve třech letech počítalo, ve čtyřech četlo, ale co mu bylo naděleno na inteligenci "technické" to mu bylo ubráno na inteligenci sociální. V 8 letech mu byl diagnostikován lehký autismus, ve škole rušil, nezvládal sociální situace (nechápal, kdy mluvit a kdy mlčet, působil prostě drze). Dnes je integrován s asistentkou, která dohlíží na to, aby měl pořád co dělat a nenudil se a zároveň nebyl třeba unaven, protože prostě funguje jinak. Podle psychologů má v budoucnu velkou šanci se vzhledem k vysoké inteligenci socializovat (ale musí být v kolektivu, bez toho to jaksi nejde). Také byste ho vyřadili do zvláštní školy, aby nerušil "normální" děti? Vyřadili byste dítě na vozíku, aby se na něj vaši miláčkové nemuseli dívat? Jsme různí, čím dříve si na to děti zvyknou, tím lépe.

+6/−6
2.12.2014 13:39

A30l35e19n39a 22D45o27s35k65o76č31i62l83o70v18á 7840194182694

Nevím, jestli je tu převaha názorů, že dítě, které sice má určitá mentální specifika, ale zvládá učivo základní školy, by mělo být zařazeno do "zvláštní". Mně připadá, že se diskutující více přiklánějí k tomu, aby děti s handicapem jiným než je mentální retardace, byly zařazeny na základní školu a do "zvláštní" chodily jen děti mentálně retardované. To se vašeho syna přece netýká, vzhledem k nadání určitě patří na základní školu. Osobně mám názor, že mentálně retardované dítě skutečně potřebuje maximální podporu, pomalejší tempo, klid na práci, aby se mohlo soustředit. A to ve třídě o 25 hlavách se opravdu zajišťuje velice těžko, asistent neasistent...

+2/0
2.12.2014 14:03

B62ř70e88t29i78s77l25a88v 89Š56í62m12a 9434241722

Z ceho je Vam smutno, z toho ze to pro Vaseho syna jeste vychazi docela dobre?Mate stesti, ze nyni se na autisty a konkretne i na Vaseho syna vydavaji velke prostredky. Mnohem vetsi nez na fyzicky postizene deti!

Ale to Vam nestaci, musite se jeste pohrdave vyjadrovat o zdravych detech jako o milaccich, kteri si museji co nejdrive zvykat, ze lide jsou rozdilni.!Uvedomujete si, ze existuji deti s migrenami, alergii, poruchou soustredeni, introverti - a tem nikdo nepomuze, kdyz jim nekdo s mentalni poruchou stezuje zivot?

Detmi na vozicku se radeji neohanejte, bezne deti jsou k nim ohleduplne. Prave autistum a detem i lidem s minimem socialni inteligence vadi handicapovani, porusuji totiz jejich pohled na svet. Presto jim to nikdo nevycita, je to soucasti jejich poruchy. Vy byste si to ale uvedomit mela.

Jini lide maji zase jine zkusenosti.  Neni to totiz tak, ze jsou na jedne strane deti s autismem a dalsimi poruchami, okolo kterych se musi chodit po spickach - a na druhe strane deti, ktere se museji se vsim umet vyrovnat.

Kdybych uvazoval jako Vy, muselo by mi byt smutno z Vas.

+5/−3
2.12.2014 15:42

A94l69e10n25a 30D87o29s73k35o35č32i25l66o94v43á 7390404112874

Ve vašem příspěvku je mnoho pravdy, každá mince má totiž dvě strany.

+1/0
2.12.2014 17:55

M33i73l58a45n 88V60o43s30t37r45ý 6199246284294

V současné době se budou pomalu silné ročníky přesouvat z MŠ do ZŠ a díky tomu bude jiné i složení tříd... před pár lety nebylo problém mít dítě ve třídě s cca dvaceti žáky (a klidně i méně) a nyní budou rodiče rádi když budou mít dítě ve třídě s méně jak třiceti žáky...

A tak nějak se dá čekat, že když má učitel ve třídě třicet dětí tak nemůže nějakému určitému dítěti věnovat stejně času jako když jich má ve třídě dvacet... Ano asistent pedagoga pomůže, ale není to lék na vše... jedna věc jsou děti s běžnou (a někdy i vyšší) rozumovou schopností, ale třeba dítě s IQ 30 (a někdy i méně) už problém být může... neříkám, že tím problémem být musí (to záleží na kolektivu, na kvalitě asistenta a zejména pedagoga a školy), ale bohužel může...

0/0
2.12.2014 13:17

A68l97e23n24a 19D91o49s74k51o25č93i52l54o98v31á 7930234332714

O dětech s IQ 30 a méně, což je těžká mentální retardace, se neuvažuje, že by byly integrované do ZŠ, uvažuje se dětech s lehkou mentální retardací, u nichž se IQ pohybuje mezi 50 - 69.

0/0
2.12.2014 14:14

K41a36r48e30l 21D63v36o68ř53á98k 2454882262184

Větší IQ než vámi udávaných 50 - 69 má šimpanz. Bude také chodit do našich základních škol?

0/0
2.12.2014 22:21
Foto

R95a47d35e44k 26P26o91l95i83c98k17ý 6301943181884

Dítě s IQ 30 je nevzdělatelné a v normální škole nebude.

Problémy s normální školou mají děti s IQ pod 70-pod 60 už nepochybně patří do zvláštních škol-nejsou schopny zvládat učivo

+3/0
2.12.2014 14:28

B30ř16e51t94i89s56l86a42v 59Š91í13m54a 9654791302

Ve vyssich tridach muze byt tech deti i vice - 35, 40.

Deti i IQ 30 a mene urcite do beznych zakladnich skol nepujdou, neposilal bych tam ani deti s IQ 70 a mene.

+2/−1
2.12.2014 15:15

J52a79n 14S35u46c12h82ý 6670774168

Pokud není možnost, aby žák s nějakou pomocí stíhal, není možné ho mít ve třídě. Jsem naopak pro rozdělení základních a středních škol na dovednostní úrovně, aby ti méně schopní nesráželi zbytek. Úkolem školství není jen vzdělat masy, ale i "vyselektovat elity". Tím, že by žáci byli rozděleni se dostane každému toho nejlepšího vzdělání.

Teď jsou žáci s větším nadáním demoralizováni zbytkem. (opak ale nefunguje, "horší" žák se nikdy nebude víc snažit, když bude ve skupině lepších, jen je bude zdržovat)

+1/0
2.12.2014 12:26
Foto

R55a49d40e64k 30P13o43l40i60c64k77ý 6381473311274

Ano článek je o tom, že způsob pomoci se má sjednotit.

Ve velkých městech už jsou specializované třídy-jak to chcete řešit na maloměstech a na venkově?

+3/0
2.12.2014 12:36

M49i60r92o84s33l22a46v 39Z14i78k63m49u90n81d 7529273324823

Je absolutorim zvláštní školy překážkou ke studiu na střední škole ? Poskytuje "zvláštní škola" úplné základní vzdělání ?

+1/0
2.12.2014 12:20

A26l82e11n46a 12D93o70s98k21o35č28i64l74o50v65á 7140284622324

V podstatě překážkou není, žák má ukončené základní vzdělání. Nikde není zakázáno žákovi ze "zvláštní" školy se přihlásit na jakoukoli střední školu, třeba i na gymnázium. Otázkou je, zda se tam dostane. Ale na výběrové školy se nedostanou ani horší absolventi "normální základky.

+2/0
2.12.2014 12:24

P74a92v82e42l 13O10d60r51a49z92i48l 6774229597150

Obávám se, že nic jako UZV neexistuje. Střední školy obecně dle propozic nerozlišují typ ZŠ.

0/0
2.12.2014 12:30
Foto

R64a14d44e47k 24P90o89l61i23c34k14ý 6841233881984

Teoreticky ne-prakticky ano

zvláštní školy neproberou stejné množství učiva

0/0
2.12.2014 12:37

A34l77e33n64a 10D17o33s10k68o42č11i43l29o58v28á 7850504522244

Žák s nízkým nadáním, který absolvuje "normální" základní školu, také neprobere (nebo spíše nepobere) stejné množství učiva jako žák, který má na to, aby pokračoval ve studiu na střední škole. Žák ze "zvláštní" i málo nadaný žák ze základky má prostě svůj limit, přes který se do jeho hlavy vědomosti neprotlačí. Ve "zvláštní" se však nezabývá větnými rozbory, algebrou či tříděním rostlinných druhů, ale má posílené pracovní vyučování (ve vyšších ročnících až 7 hodin týdně). Nelepí papíry, ale pracuje v dílně, na zahradě, v kuchyni a kolem školy. Tak nevím, co je přínosnější pro toho, kdo se bude určitě živit rukama...

+3/0
2.12.2014 13:30
Foto

R44a11d98e83k 24P17o82l12i30c28k78ý 6941743381594

Tady se diskutuje o těch co normální školu / a pak třeba i střední nebo vysokou/ zvládnou, ale mají nějaký handicap ať už fyzický, v chování či v socialním vyloučení

0/0
2.12.2014 13:42

A92l24e98n87a 93D15o56s79k43o78č80i88l55o42v63á 7160284432704

V tomto vlákně se diskutuje o tom, zda "zvláštní" škola poskytuje základní vzdělání a zda absolvent má šanci se dostat na střední školu

+2/0
2.12.2014 13:48

J73a63r33o77m49í49r 92K33r30á78l 4490639164679

A to má.  Sousedovic holčina šla ze zvláštní na učňák, vyučila se kuchařkou a nakonec si udělala maturitu při zaměstnání.  Z běžné školy by neměla šanci, vyšla by asi ze sedmé třídy.

+1/0
2.12.2014 21:02

J89a97r34o70m50í63r 29K39r53á29l 4490459354939

Ale naučí absolventa v základních předmětech daleko víc, než kdyby chodil do běžné školy.

+1/0
2.12.2014 20:59

M56a87r63t71i75n41a 67H85n39i89l30i47č54k21o32v58á 6637382271815

Postižené dítě, neznamená automaticky mentální postižení, spousta dětí s postižením má zachovalý intelekt , někdy i nadprůměrný a pro ně je integrace více než žádoucí, to že potřebuji individuální přístup neznamená že patří do praktické školy. Existují školy kde integrace funguje výborně a někde je to vyloženě průšvih , ale to už je o lidech. To ,že už nás je zvykem tyto děti izolovat od zdravých ,neznamená že je to správně. já jsem jednoznačně pro intergraci  ,pokud to je jen trochu možné.

+7/0
2.12.2014 10:03

M86a51r65e80k 56H92r16u53b34y 6797582101148

Integrace se musi delat s rozumem - dite primarne musi byt schopno zvladat vyuku. Nelze kvuli jedne vyjimce ve tride omezit 29 dalsich deti.

+8/0
2.12.2014 10:45

J66a39r73o90m85í90r 40K36r32á22l 4940809294269

No právě - pokud je to možné.  Není problém mít ve třídě vozíčkáře, dítě s vadou sluchu, která se dá kompenzovat, nebo někoho, kdo s pomocí dokáže čtyřky.  Daleko horší je dítě s IQ 150, leč nezvladatelné i s asistentem.  Děcka nemají problém pomoci slabšímu, ale toho, kdo je mlátí, stále pošťuchuje a otravuje nesnášejí.  A pokud ho kantorka omlouvá tím, že je nemocný a je třeba ho tolerovat, tak se to ještě zhorší.

+4/−2
2.12.2014 11:17

J74a27k30u69b 84D16o18l21e68ž45e97l 3898282472610

RvRv

0/0
2.12.2014 9:19
Foto

R41a14d19e71k 47P50o54l92i84c72k51ý 6351513591294

Naprostá většina dětí má být v klasických ZŠ-argumentace nějakým vyrušováním či zdržováním je naprosto zcestné-naopak- začlenění postižených či "nestandartních " dětí je pro většinovou populaci přínos-naučí se lépe přizpůsobit komplikovanějším podmínkám, naučí se k těmto dětem chovat...

Hlavně je ale důležité aby se na to připravili a vhodně problémy řšili učitelé-tam kde je pro ně důležitější pokec u kávy než např. dohled o přestávkách problémy být mohou

+8/−11
2.12.2014 9:18

R52o85b75e73r89t 78D16o59s88t24á96l 1571289145556

Kolik let mate oduceno?

+7/−3
2.12.2014 9:20
Foto

R87a10d21e88k 70P80o89l70i56c77k34ý 6711373841224

nemám-proč se ptáte?

+1/−2
2.12.2014 9:22

R64o81b68e18r25t 55D14o52s73t70á61l 1961599825336

Ze jste takovy rozumbrada. A presne vite, co ucitele delaji a co maji delat.

+8/−3
2.12.2014 9:26
Foto

A52n95t73o79n26í63n 35Š39i70m58č70í95k 3147269210530

Syn má aspergera a byl ve škole odsouván , protože okřikoval. Ovšem okřikoval spolužáky aby byli potichu , když mluví učitel/ka. Kupodivu to vadilo hlavně učitelkám. A když se chtěl něco zeptat po hodině tak odpověď 90% učitelek bylo "nemám teď čas" nebo "to mi nikdo nezaplatí".

+8/−3
2.12.2014 9:36

P43a32v13e11l 42O75d59r95a40z41i95l 6684259987280

No baže by to učitelkám nevadilo. Počítám, že u spolužáků neměl váš synek příliš velkou autoritu, takže kromě hlučení třídy tam byl ještě jeden křikloun navíc.

+1/−1
2.12.2014 12:15
Foto

R91a20d73e53k 80P75o62l14i95c10k56ý 6381473661834

Nemám odučeno ale mám děti-celkem 5

několikrát jsme se stěhovali a mohi posoudit různé školy

příklad:

Na škole co je syn když se rozkašle / má alergii silnou alergii na roztoče minimálně 5x-10x do roka ho musím vyzvedávat ze školy/ si pro něj musím přijít až do třídy-nepustí ho samotného ani do šatny.

Dcera když chodila do školy a v té době dojížděla cca 10km s přestupem ji po těžkém otřesu mozku v tělocviku / 2x jim omdlela ve škole/ pustili domů autobusem bez doprovodu.

Záleží především n každé jednotlivé škole jak se chovají učitelé a jak nastaví pravidla-jsou školy kde je dozor o přestávkách, jsou školy kde o přestávce učitele neuvidíte

+4/−1
2.12.2014 9:42

B17ř47e57t59i18s63l37a78v 32Š20í30m24a 9834851312

Ucitel telocviku, ktery Vasi dceru po urazu nechal jet samotnou domu, by nemel vubec ucit.

+2/0
2.12.2014 12:27
Foto

R38a69d54e58k 51P13o93l51i67c72k67ý 6681983141424

Ano-kdyby mě dcera a manželka co měla v té době rizikové těhotenství neprosily že chtějí klid podal bych na ně a školu trestní oznámení.

Nicméně tragedií je, že u dcerky byly učitelky celkem 4 +ředitelka  z toho jedna původně zdravotní sestra a pustili ji ve 13 letech samotnou-hlava to nebere;-€

0/0
2.12.2014 12:41

B28ř30e57t72i57s87l31a67v 49Š20í38m82a 9934311692

Mel jste s nimi alespon promluvit.

Zdravotni sestra nevi, ze u ditete se nasledky otresu mozku nemuseji objevit hned a ze divcina mohla zkolabovat cestou domu?Nehlede k tomu, ze na pedagogickych fakultach se probiraji zaklady mediciny.

A na druhe strane vim o pripadu, ze skola zavolala zachranku, kdyz si asi patnactilety kluk na hristi hned vedle nemocnice narazil ruku.

To jsou prave ty extremy.

0/0
2.12.2014 12:53
Foto

R54a48d30e20k 77P27o68l91i17c41k14ý 6521153911454

Kdybych s nimi mluvil já tak ještě te´d po 10 letech sedím-to musela řešit jen manželka:-/

ona taky dcera ani nedošla ani domů protože kolabovala a řidič ji pomáhal-naštěstí díky tomu, že jsme bydleli na maloměstě tak zkontaktoval kamaráda, ten nás znal a a rovnou ji vezl k lékařce a po cestě přibral i manželku  /která to nechápala proč ji nezavolali do školy-hned by tam jela/ tam jsem mezitím dojel i já-z tama už jela rychlou do nemocnice na pozorování kde ji diagnostikovali těžký otřes mozku a strávila tam celkem 5 dní z toho 3 na dětské JIP

+1/0
2.12.2014 13:01

A94l67e79n27a 77D11o93s35k22o73č49i48l86o19v41á 7740204562454

To je přesně ten zkreslený pohled nezasvěceného. Možná by to chtělo tak měsíc pouhé asistence u dětí s mentální poruchou a viděl byste, kolik pokeců u kávy dáte... ;-D

+3/−2
2.12.2014 9:32
Foto

R12a22d30e77k 93P63o10l61i64c65k25ý 6831773611574

K zasvěcení stačí i pohled z druhé strany-rodiče-rozdíly mezi školami a učiteli jsou diametrální

+2/0
2.12.2014 9:44

J74a43r24o24m14í91r 53K54r93á96l 4130779294149

A zrovna tak rozdíly mezi rodiči.

+1/0
2.12.2014 11:21
Foto

R96a10d38e42k 57P55o42l81i47c11k32ý 6231103421704

Ano i rozdíly mezi rodiči-to má souvislost se zařazováním dětí jakou?

To mají děti trpět např. za zaostalé rodiče?

0/0
2.12.2014 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.