Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Postižené děti čekají zase jen zvláštní školy. Úřady jsou nevyzpytatelné

Novela školského zákona měla pomoci dětem s postižením do normálních škol, místo toho je však směruje spíše do těch zvláštních. Postupy přidělování pedagogických asistentů se přitom v každém kraji liší. Rodiče dětí s handicapem si tak stěžují na to, že úřady jsou v různých regionech nevyzpytatelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T42o94m65á79š 46H62e65č53k33o 1167931907261

Na okraj diskuse se sluší poznamenat, že pan Mgr. Mgr. Bc. Hynek Zatloukal je členem vedení České asociace speciálních pedagogů, která má na tom, aby byla novela přijata v navržené podobě přímý zájem.

0/0
11.12.2014 11:22

G93a82b32r92i60e60l94a 14S82t41e34h16l34í17k61o51v24á 3602694276205

Zde se opět sešla parta hic. Článek, který ani není o integraci a "zvláštních školách", ale o nesmyslném zákonu, vyvolá tolik zloby. Věřte tomu, že rodiče postižených dětí mají své děti natolik rádi, že by je do kolektivu, kde by byly nenáviděny, kde by zaznělo něco podobného jako zde, nikdy nedaly. Jenže človíček se umí vypsat pod diskuzi a má-li se pak vyjádřit přímo, z očí do očí, tak tupě zírá a mlčí. Zajímavost na závěr, děti nemají s postiženými kamarády a spolužáky zdaleka takový problém, jako jejich rodiče.

+1/−1
3.12.2014 14:02

H64y84n93e54k 84Z72a46t87l84o41u92k42a63l 3212648431748

Asi čteme každý jiný článek. 8-o Z obsahu vyplývá, že samozřejmě je o "integraci", potažmo " a zvláštních školách". ... Částečně souhlasím, ale můžete konkrétně popsat, v čem je dle vás zákon "nesmyslný"?

Paní Stehlíková, opravdu jste narazila na kolektiv, kde by byly "postižené děti "nenáviděny"? Já ne, a to se mezi dětmi, včetně jedinců s handicapem pohybuji čtvrt století...

Problém je jinde, kdy se z někdejšího extrému vylučování dostáváme do druhého. Násilná "inkluze" "za každou cenu". Dokola se řeší pouze práva některých skupin žáků či populace, ale zapomíná se, že i ostatní děti, žáci a občané mají rovněž svá práva.

Dále třeba podtrhnout, že chci-li bořit stávající fungující systém, musím NEJDŘÍV vytvořit podmínky pro nový "lepší".  Jen pro zajímavost, ještě docela nedávno tvrdili zastánci "divoké reformy", že "zrušením praktických škol dojde k úspoře", později v legislativních návrzích, že proinkluzivní opatření nebudou nárokovat žádné výdaje navíc ze státního rozpočtu (což je samozřejmě očividná absurdita, nový systém bude mnohonásobně dražší než stávající). Jinak poškodím při nevhodném začlenění (nejde vůbec o "děti na vozíčku", ale o děti s výraznými problémy v chování, agresory či jinak zcela nevhodné pro vzdělávání ve třídě "hlavního proudu" = v běžné třídě) všechny zúčastněné - nejen žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, ale i všechny děti ostatní.

A zlikviduji, co naši předkové budovali po desítky let. Zákeřnost spočívá právě v salámové likvidaci českého veřejného školství, kdy pod rouškou různých dozajista ušlechtilých skutků (začleňování, osobnostní práva, vzájemné obohacování kultur, pomoc potřebným...) a manipulace občanů jde - jak tvrdí "zlí jazykové" - establishmentu v konečném důsledku o degradaci "edukace" a výchovu generace budoucích nevzdělaných, nepřemýšlivých, pologramotných nevolníků v montovnách a otroků Nového světového řádu.

0/0
3.12.2014 22:33

V43l86a11d22i37m21í34r 54H39u37r58t 3912811918429

Většina z vás má předsudky vůči našim spoluobčanům s hendikepem. Je vidět, že učení Marxismu-Leninismu převládá i 25 let po revoluci. Vrazit je do ústavů a hotovo. Uvědomte si, že to může potkat každého z vás. Jak byste naložili se svým dítětem? Umím si to živě představit. Buď by skončilo v kojeneckém ústavu, nebo by se válelo v rohu pokoje a tupě zíralo do stropu. Pokud na někoho ukazujete prstem, zbylé tři prsty ukazují na vás. Nepochopím a ani nechci chápat vaše myšlení.

+1/−1
3.12.2014 13:00

P31a98v82e28l 47O98d15r74a31z66i93l 6554929237900

A komu to píšete?

+2/−1
3.12.2014 13:59

J53a49n 85Z80a84p35l39e19t51a56l 3828309405436

Pro podobné exempláře bývalo za našich školních let využíváno jedno účinné opatření lidově vané "napínák", úředně opravná zkouška. Žák na kterého to bylo uplatněno měl částečně znehodnoceny prázdniny, protože se musel během prázdnin připravovat na napínák, to znamená učit se, zatímco my ostatní jsme si užívali prázdninových radovánek. Ke konci prázdnin náklus do školy, předvést své znalosti nabyté prázdninovým samostudiem.

Postrach neučících se žáků, o napínák nikdo neměl zájem a tak se žáci učili, aby nedostali napínák. Nevím jestli to už v rámci korektnosti nezrušili, stejně dnes by asi sotva nějaký napínák přiměl zhýčkaného školáka učit se, když má zázemí rodičů, kteří by učiteli pořádně vynadali, kdyby uvažoval o nějakém napínáku.

Stejně si myslím, že by se ty napínáky měly znovu zavést a též zvláštní školy by měly mít kratší prázdniny. Neučíte se, tak se holt budete učit déle, řekněme do poloviny července a pak od takového 15 srpna, ať alespoň něco doženete, když tomu učení stejně moc nedáte.

0/−1
2.12.2014 22:31

K18a39r92e59l 11D10v41o22ř81á25k 2374442802354

Pokud dítě projde psychotesty, tak se dostane do školy pro normální děti. A pokud ne, tak se dostane do školy pro postižené děti. Co na tom nechápete?

0/−1
2.12.2014 22:19

H90y70n27e77k 61Z26a45t15l51o94u20k56a94l 3682728751908

II.

Nejen ve vazbě k ostatním žákům (kterých je dnes ve třídě i 30 a víc), na průběh výuky (každý rušivý element, tedy i individuální práce ve třídě, ostatní žáky rozptyluje), ale především s ohledem na samotné dítě s handicapem (sic!). Ne každé dítko je pro integraci vhodné a není nic horšího, než po roky v "oslovské lavici" zanedbávaný, stresovaný a ostatními spolužáky vysmívaný žák, který pro své limity na školu hlavního proudu nestačí. I léta trvá pak případná náprava v rámci speciálního školství.

Samostatnou kapitolou jsou pak žáci z "kulturně nepodnětného prostředí", s poruchami chování, agresoři. Současný systém není reálně schopný promtně reagovat tam, kde výchovné působení již nestačí a žel jedinou obranou ostatních žáků, potažmo jejich rodičů, je přehlášení na jinou školu. Z čehož v praxi vyplývá pouze budoucí krach inkluzivního pojetí, neboť během pár let se z "násilně integrovaných škol" stanou opět jen "školy zvláštní", bez ohledu na jejich název či vzdělávací program...

+3/−2
2.12.2014 19:26

H25y84n44e87k 57Z64a62t42l21o90u21k37a14l 3652578901578

Vždycky mě fascinuje, jak někdo zapleveluje diskuse svými "dojmologiemi" jen z prostého důvodu, že sám "kdysi také chodil do školy a on přece nejlíp ví, jak to tam chodí a jak se má učit". Prosazovat svoje - z odborného hlediska často až trapné - dedukce v jiných oborech, např. v medicíně či "stavbě mostů", tak si většiinová společnost jen poklepe na hlavu. Což ovšem neplatí o školství, natož o pedagogice speciální. Tam se nyní vyrojilo "expertů" k pohledání, zejména z řad tzv. neziskovek a redaktorů, neschopných či neochotných opatřit si alespoň relevantní fakta...

Takže paní "redaktorko", pane Polický&, předně pár drobných připomínek - "zvláštní školy" již pěkných pár let u nás nemáme, "praktické školy" (nelze si po léta nevšimnout shodného rukopisu jakéhosi "odborníka", jenž uvedl tento zavádějící termín a od něhož ho neustále všichni "fachidioti" dál opisují) nejsou primárně určeny "pro Romy", ale pro žáky s lehkým mentálním postižením (často užívají pojem "mozkové" postižení či "mozková porucha"), obecně lze tvrdit, že dnes jsou v těchto školách naopak "všichni" speciální pedagogové, na rozdíl od "běžných" škol integrujících žáky, na jejichž řádné vzdělávání často nemají nejen zabezpečení personální, ale ani materiálové, prostorové, technické či finanční.

Jistě se shodneme, že tam, kde je to jen trochu možné, je žádoucí integrace žáka mezi jeho  tzv. intaktní vrstevníky. Dlužno dodat ve změti různých příspěvků, že nebyl ani není žádný větší problém s žáky s fyzickým či smyslovým handicapem, tam jde vesměs jen o technické možnosti školy (např. výtah, WC, speciální pomůcky,..).

"Nechápete podstatu článku" (p. Polický) - ne vy zjevně nechápete, že vámi omílaný "osobní asistent" není samospasitelným všelékem (pominu poměrně zásadní nepřesnost - předpokládám, že máte na mysli asistenta pedagoga)...

+3/−2
2.12.2014 19:08

A83l60e85n65a 52D77o27s72k33o50č63i89l52o45v52á 7180484452284

Máte pravdu, vzdělávací instituce pro mentálně retardované se dnes nazývá základní škola praktická, neboť název zvláštní škola je pociťován jako pejorativní. Ovšem termín "zvláštní škola" je veřejnosti více známý. Když řeknu, že pracuji v základní škole praktické, musím často vysvětlovat, co to vlastně je. A přiznám se, pak použiji většinou název "zvláštní škola" a každý je okamžitě doma. :-)

0/0
2.12.2014 20:07

H95y89n13e22k 61Z24a28t14l54o93u23k90a54l 3982148201888

Ne, v tom žádný problém nehledejme, rovněž pro veřejnost obvykle dávám do závorek dřívější název, který je pro ně víc vypovídající.

Vadí mně to ovšem u rádobyexpertů, potažmo najatých presstitutů, kteří se dokola ohánějí "štrasburským rozsudkem" (mimochodem právně bezprecedentním), jenž se vztahoval právě na konkrétní případ ostravských Romů, umístěných ve zvláštní škole v minulé době, a manipulují tak občanskou veřejností, ba dokonce i nezainteresovanými pedagogy.

0/0
3.12.2014 21:31

A24l15e59n41a 65P69o84k40o21r78n31á 3476743849950

Při čtení diskuse je mi hodně smutno. Jako matka mentálně postiženého dítěte se těch, kteří by všechny děti s mentálním postižením vyřadili z běžných škol ptám: Kam byste zařadili dítě, které ve třech letech počítalo, ve čtyřech četlo, ale co mu bylo naděleno na inteligenci "technické" to mu bylo ubráno na inteligenci sociální. V 8 letech mu byl diagnostikován lehký autismus, ve škole rušil, nezvládal sociální situace (nechápal, kdy mluvit a kdy mlčet, působil prostě drze). Dnes je integrován s asistentkou, která dohlíží na to, aby měl pořád co dělat a nenudil se a zároveň nebyl třeba unaven, protože prostě funguje jinak. Podle psychologů má v budoucnu velkou šanci se vzhledem k vysoké inteligenci socializovat (ale musí být v kolektivu, bez toho to jaksi nejde). Také byste ho vyřadili do zvláštní školy, aby nerušil "normální" děti? Vyřadili byste dítě na vozíku, aby se na něj vaši miláčkové nemuseli dívat? Jsme různí, čím dříve si na to děti zvyknou, tím lépe.

+6/−6
2.12.2014 13:39

A26l21e71n61a 92D57o72s13k38o59č23i27l39o36v72á 7440534402414

Nevím, jestli je tu převaha názorů, že dítě, které sice má určitá mentální specifika, ale zvládá učivo základní školy, by mělo být zařazeno do "zvláštní". Mně připadá, že se diskutující více přiklánějí k tomu, aby děti s handicapem jiným než je mentální retardace, byly zařazeny na základní školu a do "zvláštní" chodily jen děti mentálně retardované. To se vašeho syna přece netýká, vzhledem k nadání určitě patří na základní školu. Osobně mám názor, že mentálně retardované dítě skutečně potřebuje maximální podporu, pomalejší tempo, klid na práci, aby se mohlo soustředit. A to ve třídě o 25 hlavách se opravdu zajišťuje velice těžko, asistent neasistent...

+2/0
2.12.2014 14:03

B33ř40e67t64i34s42l36a30v 12Š49í81m17a 9284381932

Z ceho je Vam smutno, z toho ze to pro Vaseho syna jeste vychazi docela dobre?Mate stesti, ze nyni se na autisty a konkretne i na Vaseho syna vydavaji velke prostredky. Mnohem vetsi nez na fyzicky postizene deti!

Ale to Vam nestaci, musite se jeste pohrdave vyjadrovat o zdravych detech jako o milaccich, kteri si museji co nejdrive zvykat, ze lide jsou rozdilni.!Uvedomujete si, ze existuji deti s migrenami, alergii, poruchou soustredeni, introverti - a tem nikdo nepomuze, kdyz jim nekdo s mentalni poruchou stezuje zivot?

Detmi na vozicku se radeji neohanejte, bezne deti jsou k nim ohleduplne. Prave autistum a detem i lidem s minimem socialni inteligence vadi handicapovani, porusuji totiz jejich pohled na svet. Presto jim to nikdo nevycita, je to soucasti jejich poruchy. Vy byste si to ale uvedomit mela.

Jini lide maji zase jine zkusenosti.  Neni to totiz tak, ze jsou na jedne strane deti s autismem a dalsimi poruchami, okolo kterych se musi chodit po spickach - a na druhe strane deti, ktere se museji se vsim umet vyrovnat.

Kdybych uvazoval jako Vy, muselo by mi byt smutno z Vas.

+5/−3
2.12.2014 15:42

A38l86e42n58a 95D66o41s56k12o16č56i66l11o84v15á 7850924442524

Ve vašem příspěvku je mnoho pravdy, každá mince má totiž dvě strany.

+1/0
2.12.2014 17:55

M77i91l80a13n 96V67o24s46t81r35ý 6209406204214

V současné době se budou pomalu silné ročníky přesouvat z MŠ do ZŠ a díky tomu bude jiné i složení tříd... před pár lety nebylo problém mít dítě ve třídě s cca dvaceti žáky (a klidně i méně) a nyní budou rodiče rádi když budou mít dítě ve třídě s méně jak třiceti žáky...

A tak nějak se dá čekat, že když má učitel ve třídě třicet dětí tak nemůže nějakému určitému dítěti věnovat stejně času jako když jich má ve třídě dvacet... Ano asistent pedagoga pomůže, ale není to lék na vše... jedna věc jsou děti s běžnou (a někdy i vyšší) rozumovou schopností, ale třeba dítě s IQ 30 (a někdy i méně) už problém být může... neříkám, že tím problémem být musí (to záleží na kolektivu, na kvalitě asistenta a zejména pedagoga a školy), ale bohužel může...

0/0
2.12.2014 13:17

A97l77e16n65a 97D81o32s66k97o21č61i28l85o68v29á 7270434952234

O dětech s IQ 30 a méně, což je těžká mentální retardace, se neuvažuje, že by byly integrované do ZŠ, uvažuje se dětech s lehkou mentální retardací, u nichž se IQ pohybuje mezi 50 - 69.

0/0
2.12.2014 14:14

K82a84r26e45l 16D38v61o37ř51á94k 2734762952264

Větší IQ než vámi udávaných 50 - 69 má šimpanz. Bude také chodit do našich základních škol?

0/0
2.12.2014 22:21
Foto

R56a89d85e36k 79P36o45l70i54c35k81ý 6911443491384

Dítě s IQ 30 je nevzdělatelné a v normální škole nebude.

Problémy s normální školou mají děti s IQ pod 70-pod 60 už nepochybně patří do zvláštních škol-nejsou schopny zvládat učivo

+3/0
2.12.2014 14:28

B76ř62e17t75i44s96l37a22v 61Š69í59m68a 9304931242

Ve vyssich tridach muze byt tech deti i vice - 35, 40.

Deti i IQ 30 a mene urcite do beznych zakladnich skol nepujdou, neposilal bych tam ani deti s IQ 70 a mene.

+2/−1
2.12.2014 15:15

J13a46n 83S32u68c22h39ý 6400164258

Pokud není možnost, aby žák s nějakou pomocí stíhal, není možné ho mít ve třídě. Jsem naopak pro rozdělení základních a středních škol na dovednostní úrovně, aby ti méně schopní nesráželi zbytek. Úkolem školství není jen vzdělat masy, ale i "vyselektovat elity". Tím, že by žáci byli rozděleni se dostane každému toho nejlepšího vzdělání.

Teď jsou žáci s větším nadáním demoralizováni zbytkem. (opak ale nefunguje, "horší" žák se nikdy nebude víc snažit, když bude ve skupině lepších, jen je bude zdržovat)

+1/0
2.12.2014 12:26
Foto

R85a47d24e70k 20P34o46l26i86c23k28ý 6211683291804

Ano článek je o tom, že způsob pomoci se má sjednotit.

Ve velkých městech už jsou specializované třídy-jak to chcete řešit na maloměstech a na venkově?

+3/0
2.12.2014 12:36

M58i61r73o74s19l76a75v 49Z60i21k78m54u59n27d 7689633334763

Je absolutorim zvláštní školy překážkou ke studiu na střední škole ? Poskytuje "zvláštní škola" úplné základní vzdělání ?

+1/0
2.12.2014 12:20

A68l28e20n89a 97D90o59s35k32o13č17i10l83o35v25á 7120864622764

V podstatě překážkou není, žák má ukončené základní vzdělání. Nikde není zakázáno žákovi ze "zvláštní" školy se přihlásit na jakoukoli střední školu, třeba i na gymnázium. Otázkou je, zda se tam dostane. Ale na výběrové školy se nedostanou ani horší absolventi "normální základky.

+2/0
2.12.2014 12:24

P66a41v15e19l 70O73d20r97a55z90i65l 6694539637870

Obávám se, že nic jako UZV neexistuje. Střední školy obecně dle propozic nerozlišují typ ZŠ.

0/0
2.12.2014 12:30
Foto

R91a59d62e48k 71P74o83l59i51c53k46ý 6531203931294

Teoreticky ne-prakticky ano

zvláštní školy neproberou stejné množství učiva

0/0
2.12.2014 12:37

A44l25e80n10a 55D19o37s22k11o28č33i79l60o79v41á 7470474562294

Žák s nízkým nadáním, který absolvuje "normální" základní školu, také neprobere (nebo spíše nepobere) stejné množství učiva jako žák, který má na to, aby pokračoval ve studiu na střední škole. Žák ze "zvláštní" i málo nadaný žák ze základky má prostě svůj limit, přes který se do jeho hlavy vědomosti neprotlačí. Ve "zvláštní" se však nezabývá větnými rozbory, algebrou či tříděním rostlinných druhů, ale má posílené pracovní vyučování (ve vyšších ročnících až 7 hodin týdně). Nelepí papíry, ale pracuje v dílně, na zahradě, v kuchyni a kolem školy. Tak nevím, co je přínosnější pro toho, kdo se bude určitě živit rukama...

+3/0
2.12.2014 13:30
Foto

R46a33d51e34k 24P15o90l57i55c67k27ý 6371663871604

Tady se diskutuje o těch co normální školu / a pak třeba i střední nebo vysokou/ zvládnou, ale mají nějaký handicap ať už fyzický, v chování či v socialním vyloučení

0/0
2.12.2014 13:42

A70l31e53n71a 63D41o81s32k49o47č53i51l13o97v71á 7220974152634

V tomto vlákně se diskutuje o tom, zda "zvláštní" škola poskytuje základní vzdělání a zda absolvent má šanci se dostat na střední školu

+2/0
2.12.2014 13:48

J56a85r50o27m79í66r 43K11r94á23l 4720289694259

A to má.  Sousedovic holčina šla ze zvláštní na učňák, vyučila se kuchařkou a nakonec si udělala maturitu při zaměstnání.  Z běžné školy by neměla šanci, vyšla by asi ze sedmé třídy.

+1/0
2.12.2014 21:02

J92a83r65o15m50í29r 83K76r60á49l 4530569954159

Ale naučí absolventa v základních předmětech daleko víc, než kdyby chodil do běžné školy.

+1/0
2.12.2014 20:59

M38a60r33t86i88n19a 80H25n77i89l64i52č82k13o51v55á 6887352531515

Postižené dítě, neznamená automaticky mentální postižení, spousta dětí s postižením má zachovalý intelekt , někdy i nadprůměrný a pro ně je integrace více než žádoucí, to že potřebuji individuální přístup neznamená že patří do praktické školy. Existují školy kde integrace funguje výborně a někde je to vyloženě průšvih , ale to už je o lidech. To ,že už nás je zvykem tyto děti izolovat od zdravých ,neznamená že je to správně. já jsem jednoznačně pro intergraci  ,pokud to je jen trochu možné.

+7/0
2.12.2014 10:03

M81a22r79e17k 76H69r53u71b18y 6887772351198

Integrace se musi delat s rozumem - dite primarne musi byt schopno zvladat vyuku. Nelze kvuli jedne vyjimce ve tride omezit 29 dalsich deti.

+8/0
2.12.2014 10:45

J47a94r65o62m48í40r 79K16r21á67l 4870249844769

No právě - pokud je to možné.  Není problém mít ve třídě vozíčkáře, dítě s vadou sluchu, která se dá kompenzovat, nebo někoho, kdo s pomocí dokáže čtyřky.  Daleko horší je dítě s IQ 150, leč nezvladatelné i s asistentem.  Děcka nemají problém pomoci slabšímu, ale toho, kdo je mlátí, stále pošťuchuje a otravuje nesnášejí.  A pokud ho kantorka omlouvá tím, že je nemocný a je třeba ho tolerovat, tak se to ještě zhorší.

+4/−2
2.12.2014 11:17

J10a72k19u92b 64D31o51l62e55ž47e53l 3798222482370

RvRv

0/0
2.12.2014 9:19
Foto

R53a68d11e86k 26P73o65l56i88c36k86ý 6221713751114

Naprostá většina dětí má být v klasických ZŠ-argumentace nějakým vyrušováním či zdržováním je naprosto zcestné-naopak- začlenění postižených či "nestandartních " dětí je pro většinovou populaci přínos-naučí se lépe přizpůsobit komplikovanějším podmínkám, naučí se k těmto dětem chovat...

Hlavně je ale důležité aby se na to připravili a vhodně problémy řšili učitelé-tam kde je pro ně důležitější pokec u kávy než např. dohled o přestávkách problémy být mohou

+8/−11
2.12.2014 9:18

R21o28b61e84r76t 70D45o79s83t70á86l 1941429205246

Kolik let mate oduceno?

+7/−3
2.12.2014 9:20
Foto

R67a66d83e24k 29P23o97l59i36c16k62ý 6131373441394

nemám-proč se ptáte?

+1/−2
2.12.2014 9:22

R90o78b46e41r60t 59D63o60s81t33á30l 1121559865706

Ze jste takovy rozumbrada. A presne vite, co ucitele delaji a co maji delat.

+8/−3
2.12.2014 9:26
Foto

A23n78t21o91n61í13n 19Š26i96m98č47í85k 3277449380270

Syn má aspergera a byl ve škole odsouván , protože okřikoval. Ovšem okřikoval spolužáky aby byli potichu , když mluví učitel/ka. Kupodivu to vadilo hlavně učitelkám. A když se chtěl něco zeptat po hodině tak odpověď 90% učitelek bylo "nemám teď čas" nebo "to mi nikdo nezaplatí".

+8/−3
2.12.2014 9:36

P79a42v52e64l 51O40d77r61a98z18i12l 6334419947920

No baže by to učitelkám nevadilo. Počítám, že u spolužáků neměl váš synek příliš velkou autoritu, takže kromě hlučení třídy tam byl ještě jeden křikloun navíc.

+1/−1
2.12.2014 12:15
Foto

R94a13d49e45k 48P34o26l51i76c86k69ý 6291443601214

Nemám odučeno ale mám děti-celkem 5

několikrát jsme se stěhovali a mohi posoudit různé školy

příklad:

Na škole co je syn když se rozkašle / má alergii silnou alergii na roztoče minimálně 5x-10x do roka ho musím vyzvedávat ze školy/ si pro něj musím přijít až do třídy-nepustí ho samotného ani do šatny.

Dcera když chodila do školy a v té době dojížděla cca 10km s přestupem ji po těžkém otřesu mozku v tělocviku / 2x jim omdlela ve škole/ pustili domů autobusem bez doprovodu.

Záleží především n každé jednotlivé škole jak se chovají učitelé a jak nastaví pravidla-jsou školy kde je dozor o přestávkách, jsou školy kde o přestávce učitele neuvidíte

+4/−1
2.12.2014 9:42

B77ř43e46t94i12s32l23a43v 15Š71í48m42a 9394611942

Ucitel telocviku, ktery Vasi dceru po urazu nechal jet samotnou domu, by nemel vubec ucit.

+2/0
2.12.2014 12:27
Foto

R17a92d64e13k 54P90o23l94i92c78k55ý 6261103871634

Ano-kdyby mě dcera a manželka co měla v té době rizikové těhotenství neprosily že chtějí klid podal bych na ně a školu trestní oznámení.

Nicméně tragedií je, že u dcerky byly učitelky celkem 4 +ředitelka  z toho jedna původně zdravotní sestra a pustili ji ve 13 letech samotnou-hlava to nebere;-€

0/0
2.12.2014 12:41

B70ř58e27t48i95s34l89a94v 10Š89í72m89a 9154391762

Mel jste s nimi alespon promluvit.

Zdravotni sestra nevi, ze u ditete se nasledky otresu mozku nemuseji objevit hned a ze divcina mohla zkolabovat cestou domu?Nehlede k tomu, ze na pedagogickych fakultach se probiraji zaklady mediciny.

A na druhe strane vim o pripadu, ze skola zavolala zachranku, kdyz si asi patnactilety kluk na hristi hned vedle nemocnice narazil ruku.

To jsou prave ty extremy.

0/0
2.12.2014 12:53
Foto

R84a82d22e25k 91P61o35l78i57c66k85ý 6291513111334

Kdybych s nimi mluvil já tak ještě te´d po 10 letech sedím-to musela řešit jen manželka:-/

ona taky dcera ani nedošla ani domů protože kolabovala a řidič ji pomáhal-naštěstí díky tomu, že jsme bydleli na maloměstě tak zkontaktoval kamaráda, ten nás znal a a rovnou ji vezl k lékařce a po cestě přibral i manželku  /která to nechápala proč ji nezavolali do školy-hned by tam jela/ tam jsem mezitím dojel i já-z tama už jela rychlou do nemocnice na pozorování kde ji diagnostikovali těžký otřes mozku a strávila tam celkem 5 dní z toho 3 na dětské JIP

+1/0
2.12.2014 13:01

A75l96e43n27a 17D77o83s21k23o97č82i13l69o12v64á 7270334892634

To je přesně ten zkreslený pohled nezasvěceného. Možná by to chtělo tak měsíc pouhé asistence u dětí s mentální poruchou a viděl byste, kolik pokeců u kávy dáte... ;-D

+3/−2
2.12.2014 9:32
Foto

R11a69d42e87k 72P70o18l33i48c89k39ý 6471693531984

K zasvěcení stačí i pohled z druhé strany-rodiče-rozdíly mezi školami a učiteli jsou diametrální

+2/0
2.12.2014 9:44

J65a95r91o71m21í69r 17K98r10á11l 4920779314189

A zrovna tak rozdíly mezi rodiči.

+1/0
2.12.2014 11:21
Foto

R54a11d67e94k 60P47o32l15i63c55k54ý 6451683601714

Ano i rozdíly mezi rodiči-to má souvislost se zařazováním dětí jakou?

To mají děti trpět např. za zaostalé rodiče?

0/0
2.12.2014 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.