Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zamezíme tragédiím jako ve Žďáru? Já říkám, že ne, tvrdí žalobce Zeman

Nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman prezentoval novinářům výsledky prověrky státních zastupitelství. Týkala se čtrnácti úřadů, čtyři z nich nebyly důsledné při jednání o pacientech, kterým byla zrušena ústavní psychiatrická léčba. Kontrola je reakcí na útok psychicky nemocné ženy ve žďárské škole, při němž zabila jednoho studenta a další zranila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F74r17a95n45t93i11š38e79k 31E41l69i53á61š 6607743565376

Máme špatné zákony a dosti špatných psychiatrů. Určitá část duševně nemocných by se nikdy neměla dostat z lékařského zařízení mezi lidi.

+1/0
29.11.2014 10:27
Foto

S18t26á96ň69a 63K74o17m72o30r54o80u18s32o37v61á 3685393627339

Navíc se dostanou ven i bez propuštění - teď zrovna opět jednoho hledají.Rv

0/0
8.12.2014 16:39

L68u32k53á84š 81B72r49a52n14d31e75j28s 2113555681261

Já to nechci zlehčovat, ale případů ústavní léčby  je cca 900ročně (930 nyní prověřováno)  Podobné excesy jsou velmi vzácné, přepočteno na % to vychází tuším na 0,04%. Pokud by tento stát fungoval i v jiných oblastech bezchybně na 99,996%, jako v případě nařízených léčení,  asi bychom byli na úrovni Švýcarska, a to minimálně. Tím nechci zlehčovat tragedii ve Žďáře, ale převedeno na čísla ten systém prostě funguje. 100% jistotu nemáte nikdy, nikde, v ničem...

+13/0
28.11.2014 14:50

S93t97a45n20i41s88l71a73v 55S57e70d98l14á18k 1835329977

Celkem slušná demagogie.

V ČR je ročně spácháno 200 vražd ročně. To znamená, že pravděpodobnost vraždy je 0.002%. To je tak malá pravděpodobnost, že je zbytečné vraždy nějak řešit. Koneckonců je to 20x méně, než u cvoků. ;-)

0/0
28.11.2014 18:40

V51í87t 15P63r41o25k95o24p 8320129512

Berte to s nadhledem. V ČR způsobí dopravní nehodu cca 10% opilých řidičů. Co z toho vvplývá? Střízliví řidiči jsou nebezpečnější. Vždyť je jich 90%.

+3/0
28.11.2014 20:43

F53r36a78n61t62i20š67e70k 93E51l90i78á59š 6797383345126

Parádní logika

0/0
29.11.2014 10:28

L49u48k95á47š 53B30r59a67n63d62e62j81s 2483955191851

To je ovšem nepochopení mého příspěvku. Hovořím o věcech, které jsou řešeny = tedy po spáchání skutku ochranně léčeny. Tedy se bavím o recidivě po ukončení léčby, nikoli o primární kriminalitě. A jistě uznáte, že běžný represivní systém vězeňský se vyznačuje mnohem vyším stupněm recidivy. Ergo kladívko systém ochranné léčby funguje z hlediska ochrany společnosti mnohem lépe, než systém vězeňský.

Přesto zde jako problém řešíme systém ochranných léčeb a ne výkonu trestu odnětí svobody. A to mi přijde poněkud na hlavu, nezlobte se.

0/0
30.11.2014 13:14

K30a29r29e77l 18N45e92č49a22s 5373559590180

Mezi normální populací je drtivě více potencionálních násilníků a vrahů než mezi lidmi  s nemocemi schizoafektivního okruhu.:-/:-/

+3/0
28.11.2014 14:42

F54r83a12n90t93i73š82e15k 14E98l15i29á93š 6987573155886

Nemyslím, že by potencionální násilníci a vrazi byli úplně dušecně zdraví.

0/0
29.11.2014 10:29
Foto

S92t39á59ň18a 55K92o13m54o56r34o25u73s98o59v19á 3775603907549

Řekla bych, že hlavní problém je, že lékař přesouvá odpovědnost na soudce a ten o případu ví kulové a jedná jen podle doporučení. Takže jsou oba z obliga.Rv

+2/0
28.11.2014 14:19

T31o35m79á26š 30L23u57d24v46í45k 5440338823106

Doktor udela posudek a soudce ma rozhodnout. Bohuzel, nikdy ji ani nevidel, takze mu nezbyva, nez se ridit zavery lekaru.

+3/0
28.11.2014 14:25

K76a24r24e33l 92N44e11č69a38s 5583789820410

Kdyby ji soudce viděl,řekl by áááá potenciální vrah! To můžete být Vy i já.;-D

+3/0
28.11.2014 15:21

K29a44r88e78l 53B97l98á33h55a 6236237394944

njn, jak jsem rikal puvodne. Proste na to hazeli bobek a tak to nakonec dopadlo. Samotny zakon mozna neporusili, formalne si to asi okecaji, ale ze je to z velke casti vina statniho zastuce a toho soudce je vice nez zretelne. :-/

+2/−2
28.11.2014 14:16

P96e77t65r18a 21R11o42h72l31í44č93k53o66v55á 6539604960308

Ta paní šla krást do šaten a byla přistižena.Protože patří do jistého etnika, uhraje se to na schizofrenii.:-(

0/−9
28.11.2014 13:46

T38o79m56á65š 89L35u82d76v31í11k 5110938973476

Doufam, ze o sobe mezi prateli prohlasujete, ze nejste rasista.

+6/0
28.11.2014 13:51

M32i14l29o47s77l50a68v 96U98r94b34a86n 2514553716581

Toho jsem se obával, že státní zastupitelé chodí k soudu nepřipravení. Horší je, jestli neberou peníze od obou zúčastněných stran.

+1/0
28.11.2014 13:43

P91e75t92r 22P68á97l18k52a 6303756580942

souhlasím s tím, že podobným tragédiím zabránit nelze.

Jen mi laicky přijde divná jiná věc. Ta paní zaútočila se záměrem usmrtit už dřív, pak (znovu laicky řečeno) dospěli psychiatři k závěru, že byla duševně nezpůsobilá a je třeba ji léčit (nic proti) a za pár měsíců ti samí lékaři usoudili, že jelikož se už léčí, není pro společnost nebezpečná (obecně řečeno může být, i když v tomhle případě se to bohužel tragicky nepotvrdilo).

Jak píšu, jsem laik, ale pro mě je záhada především těch pár měsíců. Nerozporuju, že je možné, aby lékaři rozhodli, že dřív se neléčila, pak spáchala hroznou věc a teď se léčí, tak je všechno v pohodě a pustíme ji. Když to ale pro ilustraci převedu do Norska, pak by se přece teoreticky mohlo stát, že po Breivikově útoku by psychiatři usoudili, že v době útoku byl nemocný a neléčený a za pár let by ho správnou léčbou nebezpečnosti zbavili a pustili? Z lékařského hlediska je to možná správně, ale ze společenského rozhodně ne. Selským rozumem mi přijde, že doba léčby a (ústavního) dohledu by se neměla diametrálně lišit od doby, kterou by případný "zdravý" pachatel strávil ve vězení.

+6/0
28.11.2014 13:26

P10a43v92l59a 68H18r30a56d76i82l68o94v22a 3407791611404

Tak si vemte, ze by trest dle zakona byl trebas 15 let, Takze i toho nemonceho budete drzet nekde na klinice 15 let, i kdyz trebas uz po dvou letech je zaleceny a neskodny a dalsich trinact let v ustavu na jeho stavu nic nezmeni. No ma to smysl podle Vas ? Vy spis jen chcete, aby si to ten nemocny taky odsedel, ne ?

0/−1
28.11.2014 13:30

P13e82t37r 15P71á18l34k11a 6843776340942

ne, to nechci.

Jen si nedovedu představit, že společnost řekne "teď už jsi po 5 letech léčby konečně zdravej, tak se měj, hodně štěstí ve světě a už nezlob", bez ohledu na to, že když byl nemocnej, tak postřílel devadesát dětí.

Řešení neznám.

+1/0
28.11.2014 13:44

R76o26s12t91i72s95l65a11v 74C27a43h35a 8245811180172

tak 90 deti u nas nastesti resit nemusime....

Nase pripady jsou nastesti ojedinele.

+1/−1
28.11.2014 13:48

L96a10d37i27s56l21a27v 91H31a89š37k34a 4673586821390

ano, má smysl mít toho člověka 15 let pod zámkem, protože je od něj 15 let pokoj a nikoho nezabije

+1/0
28.11.2014 13:45

R95o61s98t66i65s12l48a43v 24C59a65h84a 8495121900892

Vas meli s temito nazory taky na par let zavrit, aby od Vas byl pokoj ;-D;-D;-D;-D

+2/−1
28.11.2014 13:47

P98a27v13l84a 50H16r47a65d97i19l70o82v67a 3407421251434

jj, pozavirame 1% populace. Mate recht.

0/−1
28.11.2014 13:48

T13o38m61á81š 51L50u93d60v92í13k 5950548413526

1% populace jsou vrazi?

+1/0
28.11.2014 13:52

P28a97v47l35a 50H55r97a88d88i23l43o67v56a 3417641741834

Ona se tala vrazedkyni az po propusteni z psychiny prece....(moje reakce vychazi i z puvodniho prispevku)

0/−1
28.11.2014 13:57

T27o49m51á45š 72L38u18d57v75í18k 5340568133516

Pan psal o tom, ze s umyslem zabit utocila drive. A vy operujete 15 lety. Tak kolik procent je tech vrahu?

+1/0
28.11.2014 14:02

P21a66v66l51a 83H30r15a90d69i45l24o49v47a 3487821931624

To nikdo nevi, kolik procent je tech vrahu. Potencialne kazdy clovek a v tom je ten kamen urazu :-)

+2/0
28.11.2014 14:05

T94o28m28á78š 14L89u16d55v69í39k 5760748463736

Tak neoperujte procentem, je to mimo. Drtiva vetsina schizofreniku se o nic podobneho nikdy nepokusi a neni je tak treba zavirat.

0/−1
28.11.2014 14:10

P42a85v71l31a 11H88r88a80d54i77l35o79v16a 3317331891694

Jenze jak poznate, ze zrovna ten ktery schizofrenik se o to nepokusi ? Vetsinou je zavrete stejne az po cinu.....

+2/0
28.11.2014 14:39

S73t81a55n38i37s83l72a17v 75S60e95d24l90á37k 1265339707

Pokud to nevidím u toho, kdo to již udělal, jsem osel, který bude škrtat sirkou nad kanystrem s benzínem.

+1/0
28.11.2014 18:44

R80o62s75t26i80s14l72a24v 73C50a52h33a 8835831320782

1% populace jsou schizofrenici, tedy potencialni vrazi. Potencialnimi vrahy jsme ostatne vsichni. NIKDO nikdy nemuze rici, ze zrovna jemu v hlavne nepreskoci a neudela neco, co nikdy udelat nechtel.

+3/0
28.11.2014 13:57

T68o12m92á90š 44L14u11d97v24í34k 5380928653626

Takze to neni 1% ale 100%?

0/−1
28.11.2014 14:08

H49e18l55e44n49a 69Č24í52ž92k76o81v24á 9631431292828

Ano, přesně. Všichni jsme (v různém procentu pravděpodobnosti) potenciálni vrazi. A to procento je v reálných důsledcích velmi nespolehlivý údaj, Jsou to v celku (ale právě v celku, ne v jednotlivostech) zajímavá čísla, to jistě. Ale nakonec, pokud se stanete obětí násilného trestného činu, patrně bude pachatelem "normálně" zoufalý člověk, který bude chtít těch pár stovek, co máte v peněžence, nikoli někdo, kdo bude slyšet "hlasy" (imperativní halucinace) říkající, že byste měl být zabit. Ano, někteří duševně nemocní jsou pro okolí nebezeční, ale většina nebezpečných, bezcitných lid nepochází z okruhu duševně nemocných.

+2/0
28.11.2014 15:49

R91o75s73t44i31s34l33a42v 35C76a61h76a 8115551750792

myslim, ze se lecila dva roky. To neni par mesicu.

Vezeni je trest. Pokud soud uznal, ze byl clovek nemocny, neni podle prava duvod jej trestat, ale lepcit. Pokud se vyleci rychleji, nez jaky trest by dostal, ma si jit za trest sednou do basy, kdyz soud rekl, ze nema byt potrestan?

+1/0
28.11.2014 13:30

T20o10m44á77š 48L44u61d64v26í19k 5250188303496

Vezeni neni pouze forma trestu, ale take zpusob ochrany spolecnosti pred grazlem.

+3/0
28.11.2014 13:36

R67o78s41t42i61s29l31a40v 25C83a23h18a 8725181470502

Myslite? Mozna ve stredoveku. V dnesni dobe nepochybne ne! Jinak by byly tresty mnohem vyssi, nez jsou a vrazi by meli dozivoti. A proc by byli zavirani do vezeni lide, kteri zpusobili neumyslny trestny cin? Myslite, ze kdyz budete mit na mokre vozovce a zabijete 3 lidi, ze je to pro spolecnost nejaka ochrana, kdyz Vas zavre?

+2/0
28.11.2014 13:41

L46a10d12i65s53l42a84v 15H52a41š21k79a 4153256181330

je to kombinace trestu a ochrany

+2/0
28.11.2014 13:46

T14o36m93á97š 69L23u24d59v36í78k 5840598633396

Proc myslite, ze se u neumyslnych TC casteji uplatnuji alternativni tresty?

+1/0
28.11.2014 13:47

R70o53s27t74i72s24l16a64v 95C34a93h36a 8885301180512

ale proc se tedy u nich neuplatnuji POUZE alternaticni tresty, pokud ma byt zavreny jen grazl?

+1/0
28.11.2014 13:56

T35o98m75á89š 14L45u23d49v80í33k 5850518393736

Protoze se zohlednuje i zpusobeny nasledek. Coz je spravne a melo by to platit u kazdeho pachatele. Opakuji: kazdeho.

0/0
28.11.2014 14:07

R57o34s50t22i69s66l61a40v 52C92a26h49a 8405691130432

vite co je legrace, vetsina lidi, co dostane podminku, tak je na tom lepe, nez kdyz treba dostane nektery z alternativnich trestu, napriklad verejne prospesne prace. Samozrejme, je tam to riziko ze se jim podminka preklopi do normalniho trestu, pokud se jim jeste neco dalsiho stane, ale jinak jsou docela v pohode.

0/0
28.11.2014 14:35

Č33e93s51t84m53í84r 82P72u35n34č39o77c93h49á38ř 1634349312757

Soudně nařízená psychiatrická ústavní léčba je zákonem omezena na 2 roky, pak dochází k přezkoumání soudem a musí být velmi podrobně zdůvodňována, má-li být prodloužena. Navíc je psychiatrie, jako obor značně podfinancována a vázne i spolupráce mezi ministerstvy zdravotnictví a práce a sociálních věcí, čímž jsou výrazně omezeny možnosti dlouhodobé léčby nemocných v jejich přirozeném prostředí formou mobilních terénních týmů, jak je koncipován transformací psychiatrie, ke které prostě nemůže dojít, nejsou na ni peníze-a psychiatrické nemocnice, druhdy léčebny jsou tlačeny ekonomikou k omezení kapacity lůžek. Zdravotní pojišťovny nechtějí psychiatrickou léčbu, jak by byla potřebná platit-podle nich je to sociální problematika ne léčebná.  MPSV to vidí, jako zdravotní záležitosti a odmítá se na řešení potřebné následné péče spolupodílet. V tom lze vidět zákulisí problémů za tímto případem.

0/0
28.11.2014 19:59

J59a50n 88U94l56r82i72c63h 7150533458468

Taky si myslí, že ji lékaři propustili po tak závažném jednání moc brzy, a věřím, že to bude mít nějakou dohru.

0/0
28.11.2014 13:31

R98o91s10t53i30s71l50a77v 85C44a37h83a 8455121630622

jediny zpusob ochrany:

voperovat lidem zarizeni rozpoznavajici, co delaji. V pripade, ze to neni dovolena cinnost, zarizeni posle do mozku signal a cloveka vypne.

Ne, dekuji.

+2/−1
28.11.2014 13:21

H24e18l92e44n58a 56Č44í11ž95k58o37v10á 9981711292848

Jo. Fuj, nechtěla bych žít v takovém světě. Bojím se jen jednoho -- že mnozí by v něm žít chtěli (a že by to mohlo být časem i technicky možné). Br...

0/0
28.11.2014 13:23

P42a56v49l46a 63H80r11a13d27i16l89o24v22a 3147581531284

Minority report  ;-)

+1/0
28.11.2014 13:26

T20o48m96á60š 11Z87e51m57a97n 3575708434505

Hlavně si dejte bacha aby opatření proti útokům (na děti, atd) nemělo obrácený efekt.

např. v USA v souvislosti s střelbou na školách zakázali nošení braní do škol.

Počet masakrů a především počet obětí vzrostl.

Reakcí byl zákaz nošení zbraní v okruhu 1000 stop od školních pozemků.

Masakry neustaly a naopak počty mrtvých ještě stouply.

Stát Utah zakázal školám zakazovat nošení zbraní a nikdy masakr neměl.

Tak bacha, aby hysterická snaha o řešení útoků (u nás jen jeden s jedním mrtvým) nevedla k situaci jakou má 49 států USA a třeba Německo, UK, či Norsko...

+1/0
28.11.2014 13:18

J77a24n 25J51a51r88o62s 1279977430168

Na tomhle chlapovi se mi opravdu libi, ze je schopen racionalne uvazovat a realne zhodnotit situaci. A hlavne dopracovat se k nejakemu reseni, i kdyz by nejjednodussim resenim byly nejak upravy zakonu + dalsi byrokraticka omezeni obcanskych svobod.

Zaplatpanbuh, ze to neni dalsi hysterka.

+11/0
28.11.2014 12:54

L88a26d51i66s29l87a90v 10H83a80š88k33a 4313346401670

pokud někdo ubodá kohokoli, tak pokud to není při sebeobraně nebo obraně někoho jiného - je to trestný čin a daná osoba za něj musí být zcela plně zodpovědná...

+2/0
28.11.2014 12:46

R40o68s76t38i74s97l70a62v 68C90a11h21a 8145901700832

v kazde normalni civilizovane zemi se hodnoti psychicky stav cloveka v dobe, kdy cin spachal. A pak je bud trestne stihan, nebo psychiatricky lecen.

Navic v nasi zemi za tyto ciny neni pachatel trestne odpovedny do 15 let veku.

0/−1
28.11.2014 13:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.