Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Finlandizace? A co tak třeba háchizace?

Až budou historikové po letech hodnotit nynější ukrajinskou krizi, pravděpodobně slovo finlandizace nepoužijí. Navzdory tomu, že český prezident Miloš Zeman právě tímto slovem doprovodil své svérázné doporučení Ukrajině: aby navenek byla poslušná svému velkému ruskému sousedovi. Tedy, má se finlandizovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85o90s36e16f 59N90o83v28a12k 7493477199684

zeman je ostuda ceske republiky.

0/0
27.11.2014 18:11

J39a68r65o33s16l13a82v77a 11K33a79n19i18o26k82o12v56á 7202759422837

No jo.... a - Ukrajina je hrdá nezávislá země, které do konání nemáme mluvit, jen za ni platit dluhy. .

Jak si Ukrajina představuje “pomoc” EU - Šéf Naftogazu: Náš hlavný problém je na Slovensku - http://jdem.cz/bq7tw7

Ukrajina doporučuje pro EU ukončení všech smluv s Gazpromem -- http://jdem.cz/bq7ua5

Zemanův nediplomatický způsob nehájím, já bych nic takto nehrotila, přesto s jeho argumenty souhlasím.. Tak jako s názorem německého min. zahraničí Steinmeiera. (I Kissingera a dalších zahraničních zkušených politiků, kteří místo hrocení situace upřednostňují jednání, dohody) To pokrytectví EU je příšerné..

Zbyněk Fiala: Bez Ruska se Ukrajina nezmátoří, píše Financial Times - http://jdem.cz/bq7tq5

Článek, se kterým souhlasím absolutně - 

Analytik Robejšek stručně a jasně: Co je ve skutečnosti za výroky o demokratické a svobodné Ukrajině -http://jdem.cz/bq7s86

0/−2
27.11.2014 12:39

J43a61n 94Š44v34a25d10l70e27n34k90a 9864159470

Takže Rusko si ukousne kus Ukrajiny, ale Evropa má jednat, jak to udělat, aby už dál z Ukrajiny ukusovat nechtělo?

+1/0
27.11.2014 13:22

J88i35ř32í 65P78r97a33ž84á67k 9560962501732

Nemám pocit, že by se Rusko snažilo Ukrajinu obsadit.  To by bylo hodně drahé i pro Rusko. Chtějí jen NEUTRÁLNÍ Ukrajinu. Neutralita by byla pro Ukrajinu VÝHODNĚJŠÍ, pokud tedy tamní kleptokracie nečeká na příležitost jak "odklonit" finance z evropských fondů. A přijetí Ukrajiny do EU by bylo pro EU KATASTROFÁLNÍ, vedlo by zákonitě k bankrotu EU.

+1/−1
27.11.2014 12:19

J11a25n 54Š39v70a75d84l95e17n70k87a 9804879810

Rusko už obsadilo Krym a kus Donbasu. U zbytku Ukrajiny mu postačí destabilizace - napomůže to propagandě, navíc to časem může obyvatelstvo přesvědčit, že EU pro ně není výhodná, a Ukrajina se po vítězství proruských stran konečně integruje do Putinova spolku diktatur, který nazval příznačně Eurasijský svaz.

+1/0
27.11.2014 13:23

P83a98v87e31l 12O78d92r76a33z53i96l 6444599577930

Rusko zkouší americkou taktiku: použít poradce, svrhnout vládu, dosadit loutky, spokojeně kasírovat zisk.

0/−2
27.11.2014 15:44

J47a47r82o50s98l54a71v93a 30K20a30n51i81o64k44o83v90á 7252269112687

Kristovanoho, už mě ta tendenčnost článků na jedno brdo fakt štve. 

Kdo nejde s námi, jde proti nám !!!  Fix !

Už jsme na tom jako před Sametem, akorát se změnila centrála, velení, dřív Moskva, dnes Brusel..

0/−2
27.11.2014 11:28

M67i75l48a94n 17J47i31r84a 2733413349479

Zeman je hlavou státu,který dvakrát doplatil na "systém",který on preferuje.Má s tím tedy osobní  zkušenost.Ta mu patrně praví,že přežít se to dá.Ovšem tehdy,když vám posléze pomohou jiní (kteří si přitom mohou přihřát i vlastní polívčičku).Že tím trpí taková zbytečnost,jakou je třeba morálka společnosti,je vedlejší. Jak pro koho.Pro pan prezidenta asi ano.On je přece povýšen nad takové maličkosti.Má svého Ovčáčka a ten už to nějak zdůvodní. Jeho pozici ani úkoly mu věru nezávidím.

+1/−1
27.11.2014 10:47

P22a32v50e97l 46K82ř61í22ž 8147671200819

Ono by asi bylo dobré vzít v úvahu, že Ukrajina přímo patřila do svazu a spousta Ukrajinců na tu dobu vzpomíná v dobrém. Tedy jako na dobu, kdy měli práci a poměrně dobře se jim žilo. Na rozdíl od dnešní Ukrajiny, ovládané mafiánskými organizacemi, které si zemi rozparcelovaly.  Takže jsou přibližně dvě stejně silné skupiny Ukrajinců, které se opakovaně ve volbách nemohou dohodnout na směřování země. A proto tam teď řádí konflikt vypadající jako občanská válka.Takže srovnávat to se situací Československa je silně mimo mísu...

+1/−1
27.11.2014 8:36

J37a21n 22Š87v69a16d28l43e56n35k78a 9714449550

Jenže on ten konflikt je jenom v místech, která okupovaly ruské ozbrojené síly. Jinde je klid. Takže to jaksi není občanská válka.

+1/−1
27.11.2014 10:20

P90a17v50e18l 56O77d95r13a68z41i93l 6854539417630

Vaše fantazice je sice nezměrná, ale snad nečekáte, že vám tohle bude někdo věřit?

+1/−1
27.11.2014 11:13

J87a63n 10Š64v65a67d94l34e42n25k66a 9234899890

Vy tomu určitě nebudete věřit. Ostatně, stále jste mi nenapsal, jak si představujete ten důkaz přítomnosti ruských sil na Ukrajině. Zatím tu pořád jako nepřemýšlející automat opakujete: chybějí důkazy, důkazy, důkazy.

+1/0
27.11.2014 13:24

P86a52v78e62l 90O90d53r70a94z21i42l 6854339527800

Víte, je směšné, když za nepřemýšlející automat označujete někoho vy, kdo sežere každé zrnko západní propagandy.

0/−1
27.11.2014 15:46

A93n82t61o85n78í67n 70M78a16h77o86v95s81k17ý 8929887641156

Autore výborné-denní norma splněna. Negativní článek o Zemanovi - budou prémie

+3/−6
27.11.2014 0:24

J22a80r87o25s32l62a49v 19D26e67r87m31í79š43e52k 9538478429151

RvRvRvRv

+1/0
27.11.2014 0:29

J45a68r50o13s89l84a96v 53D52e37r69m59í82š38e94k 9898648249531

Pěkný článek.

Děkuji.

Pěkný čtvrtek.

:-)

[>-]

EU

+3/−1
27.11.2014 0:23

J47a58n 54K47v62a64p65i54l 7101321803

A jake mate reseni vy? Zadne. Takze i ta Finlandizace ma vetsi logiku nez plivani po presidentovi.

+2/−5
27.11.2014 0:21

J61a68n 81Š16v89a50d80l22e82n86k86a 9594519440

To vaše řešení znamená, že Ukrajinu předhodíme Rusku a přestaneme se o ni starat. Opravdu geniální řešení. Co byste ještě rád Rusku předhodil, až si zamane, že chce i další území?

+1/−1
27.11.2014 10:21

J92a52r48o47s84l30a16v76a 34K22a49n90i31o87k47o34v39á 7962309712747

Paranoia..

0/−1
27.11.2014 11:32

J10a77n 76Š48v53a19d51l40e65n59k97a 9124139690

Nevím, jestli je to u vás přímo paranoia. Řekl bych spíše, že selektivní slepota.

+1/0
27.11.2014 13:25

K22a27r16e24l 11P74e83t43ř69í65k 3975299928747

Jinak to říct nejde : Zemane, ty ku*dí zku*venče, pakuj se už konečně na Vysočinu. Jsi ostuda tohoto státu a odmítám přijmout tezi, že každý národ má takové politiky jaké si zaslouží. A jestli diskuze sledují nohsledi a podržtaškové z Hradu - snažím se vyvolat diskuzi, jestli je legitimní nadávat prezidentovi (což je, musím uznat, geniálně jednoduchá výmluva přenosná snad všechno).

+3/−2
26.11.2014 21:38

V58l56a89d38i79m68í92r 74I70z98á41k 21O63r45l68o61v50s88k28ý 7284358172

Ještě že máme demokracii a Vy si můžete slintat tyto jedy. Přeji Vám to [>-]

+1/−1
27.11.2014 6:53

J32a81n 29Š95v90a66d17l21e50n34k26a 9764819190

Ona je to asi reakce na ty Zemanovy jedy.

+1/−1
27.11.2014 10:30

J69a69r31o44s75l47a55v17a 82K88a20n47i74o18k24o19v11á 7742499512337

Skutečně inteligentní příspěvek..

0/0
27.11.2014 11:31
Foto

V17o19j83t76ě36c66h 58P58a17v94l86í63k 5584901804668

Není divu, že je náš pan prezident zastáncem Finlandizace, když zjevně podporuje i Becherizaci a Fernetizaci. ;-)

+9/−1
26.11.2014 19:36

J82a51r86o60s25l98a39v 84D52e90r98m96í40š33e51k 9368408849621

R^R^R^

0/−1
27.11.2014 0:24

A59l47e66š 49M79o95r58b75i92c33e83r 2259262425521

No, po druhé světové válce, kdy se tvořily evropské hranice, jak píše pan Navara, byl Krym už pěkně dlouho ruský, to až o devět let později komunistický šmejd Chruščov Krym "daroval" Ukrajině.

Nejdřív tuto kartu Navara vytáhne, aby nás hned vzápětí ujistil, že na tom nezáleží.

Miluji české novináře.

+3/−4
26.11.2014 19:00

M27i32l61a89n 18P18a78v97e34l44k67a 5618270837537

Pan Navara píše stylem jako když pejsek a kočička vařili dort. Vše co se mu líbí tak tam hodí. Mimochodem, někde jsem slyšel, že Ukrajinec Nikita Chruščov, zahrnul Krym pod správu svazové republiky Ukrajina, protože vyhrál v kartách. To je skoro takové zavádějící.

0/−5
26.11.2014 19:20

R59a33d73o38v30a28n 26S11ý17k63o65r32a 6454615684740

Chruščov nebyl Ukrajinec, Chruščov byl Rus.

+2/0
26.11.2014 20:25
Foto

M82i63r87o15s28l74a49v 75S54t80e48i41n14e22r 1435405918493

Nikita Kukuruzník pocházel z Kurské oblasti, tam, co byla největší tanková bitva v dějinách světa. Narodil se tam na vesnici, což ho provázelo celý život.

0/−1
27.11.2014 0:11

J72a60r51o86s22l33a10v 31D54e36r51m84í42š46e65k 9698838979391

Čili rus.

:-) [>-] EU

+1/−1
27.11.2014 0:26

P77a35v83e82l 96O83d49r78a83z95i93l 6294359407950

Čili Ukrajinec (národnost má člověk takovou, jakou cítí)

Nina Khrushcheva, the political scientist and great-granddaughter of Nikita Khrushchev, the then General Secretary of the Communist Party of the Soviet Union said of Khrushchev's motivation "it was somewhat symbolic, somewhat trying to reshuffle the centralized system and also, full disclosure, Nikita Khrushchev was very fond of Ukraine, so I think to some degree it was also a personal gesture toward his favorite republic. He was ethnically Russian, but he really felt great affinity with Ukraine."

;-D

A vaše argumenty jsou převráceny v prach.

+1/−1
27.11.2014 11:19

J87a18n 32Š94v50a63d15l96e30n23k34a 9694479120

Ano, i tam se píše, že to byl Rus.

+1/0
27.11.2014 13:25

J75a44n 37Š45v11a24d23l87e76n54k13a 9714539250

Po druhé světové válce byl Krym součástí Ruské federativní socialistické republiky asi dvacet let. Takže to není "pěkně dlouho ruský". Teď už byl mnohem déle ukrajinský. Carské impérium bylo unitární stát, v té době byla "ruská" i Varšava.

+1/−1
27.11.2014 10:31

P34a59v16e26l 53O45d57r57a46z88i56l 6744719387630

"Patřit Rusku" neznamená "patřit RSFSR" - to je od vás velmi trapný pokus.

+1/−1
27.11.2014 11:15

J69a71n 24Š11v76a18d60l65e83n33k26a 9824989400

Trapné pokusy jsou to od vás kremlobotů. Krym není odvěké území Ruské federace. Té patřil až od 20. let 20. století, v 50. letech byl připojen k Ukrajině, poté 60 let patřil Ukrajině. Takže ta má na něj nárok, ne že si ho okupuje Ruská federace a prohlásí ho za své odvěké území.

+1/0
27.11.2014 13:27

D77a91v77i19d 88M71u69n16z17a25r 3118532274976

jak todle muze vylezt z ust Cecha a jeste k tomu "prezidenta" to je mi zahadou…to je spis retorika proruskeho zaprodance….

+8/−3
26.11.2014 18:24

J48a87r35o51s84l34a16v 81D87e69r76m16í72š92e31k 9928378629581

Bingo.

+1/−1
27.11.2014 0:27

A26l67e95š 77V64y82s65l92o62u64ž97i10l 6328896629

Co to tu plácají o nedávné historii ? Ukrajina je s Ruskem spojena "pupeční šňůrou" už mnoho staletí. Mentalita stejná, jazyk podobný

+1/−1
26.11.2014 18:15
Foto

M27i95r96o74s97l74a34v 95S14t18e42i81n98e75r 1845245878483

Ale přístup na Krym po zemi byl odjakživa, už za Řeků, kteří založili Simferopolis a Sevastopolis, pouze po dvou sinicích vedoucích bažinami. Obě tam vedou z Ukrajiny, i vodovodní a plynové potrubí a elektřina. Takže za CCCP to bylo logické, že se o Krym bude starat Ukrajina. Protože tam však byla řada vojenských újezdů, nastěhovalo se i mnoho lampasáků s rodinami. Jak prosté vysvětlení!

+2/0
26.11.2014 23:20
Foto

M94i11r40o51s19l70a67v 28S40t52e27i88n69e54r 1255205758353

Jinak, Vysloužilče, i Češi pocházejí z velké části z Pripjatských bažin, jak kážou archeologové a historici. Takže by Rusové mohli okupaci ČR také považovat za přirozený následek příbuznosti?

+1/−1
26.11.2014 23:23

J94a62r64o83s90l71a91v 69D32e10r66m27í77š49e20k 9608378889311

To už dávno není přesná informace.

0/0
27.11.2014 0:28

J74a86n 36Š16v78a43d81l77e24n47k87a 9654879100

http://echo24.cz/a/i3tPx/zemanova-zahranicni-politika-ohrozuje-nase-zajmy

0/−1
26.11.2014 17:54

V58i28k35t83o20r 19Z67á59b48r47a67n61s23k73ý 3760778194263

Moje prababička Julie používala často přísloví: "Je tak chytrej až je b*bej."

Na inženýra Zemana jako vyšité. :-)

+6/−1
26.11.2014 17:07

J36a87n 10Š48v67a56d84l49e19n92k76a 9324449430

Já bych tomu přímo háchizace neříkal. Hácha k tomu přišel jak slepý k houslím, už jako starý a nemocný. Když ho Hitler nutil k podpisu souhlasu s okupací, dostal infarkt a Hitler měl obavu, že se mu to nepřežije, což by byla prekérní situace, protože německé jednotky už byly připravené na hranicích a některé už začaly s obsazováním. To spíše zmínit ty, kteří do toho Háchu dostali a kteří hned po Mnichově začali likvidovat demokracii v Československu, snaživě přijali první protižidovská opatření, zahraniční politiku zcela podřídili německé, Němcům odprodali některé důležité zbraňové systémy a pak doufali, že už to nějak dopadne. Okupace byla jenom završením celého toho procesu, vlastně formálním stvrzením úplného podřízení Protektorátu Německu. Samozřejmě to celé následovalo po Mnichově, na to nelze zapomínat - a také na to, že se v Mnichově západním mocnostem nechtělo jít do konfliktu s Německem, a tak akceptovaly německé vysvětlení národnostních problémů v Československu, které přitom Německo samo vystupňovalo. Ještě před Mnichovem Freikorps s plnou Hitlerovou podporou ovládly některá česká města v pohraničí, a československá vláda je tak už tehdy nekontrolovala. To plně odpovídá situaci na Ukrajině. Pokud se teď k Ukrajině postavíme zády, jak nám radí Zeman s Klausem, zachováme se přesně tak, jak se k nám zachovaly mocnosti v Mnichově.

+12/−1
26.11.2014 16:49
Foto

J77i26ř29í 30B84a75b26i78n63s25k47ý 7887479268301

já bych si po zkušenostech z 68 nikdy nedovolil postavit se k Ukrajině zády , to je návod na sebevraždu , naopak k Ukrajině vždy čelem  a být  velmi  opatrný a ve střehu

+2/−3
26.11.2014 16:56

J17a11n 45Š37v70a39d10l10e20n59k78a 9974699980

To bylo tehdy, když Ukrajina okupovala Gruzii poté, co Gruzie obsadila nevinné Rusko?

+2/−1
26.11.2014 16:59

J73a81n 25Š12v33a83d96l54e55n92k42a 9984569340

Co se týče smutných postav naší historie, k nimž lze Zemana přirovnat spíše než k Háchovi, nelze zapomenout na druhou okupaci. Jsou tam zjevní kolaboranti jako Jakeš či Biĺak, ti, kteří se snažili něco zachránit (Dubček a spol.), a tak podepsali souhlas s okupací, dokonce i osobnost odpovídající dnes Zemanovi (byť uznávám, že srovnávat válečného hrdinu se zbabělcem je trochu pochybné), která radila akceptovat status quo, protože Rusové nás zkrátka mají v hrsti: Svoboda, a pak i oportunisté, kteří včas změnili strany, jako třeba Husák. Nejsmutnějšími postavami byli právě ti, kteří upřímně věřili ve slovanskou vzájemnost a komunismus - za všechny Jakeš. Takže jakešizace, jak někdo napsal níže, je lepší název toho, co Zeman prosazuje.

+6/−1
26.11.2014 16:58

A84n10t78o18n67í29n 11M91a41h93o72v14s77k26ý 8189697161776

Pěkná pitomost. Srovnávat naši předmnichovskou republiku - dávanou za příklad demokracie a zkorumpovanou Ukrajinu, která neví co, che, když jí to nenakukají poradci z EU a USA a jejíž vláda čeká, že celá Evropa ji bude živit. Sami nebyli schopni za 20 let něco podniknout a teď svádějí vše ďábelské na Rusy, čímž Rusy ani Putina nechci obhajovat.

+1/−1
27.11.2014 0:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.