Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Veřejnoprávní média musí být apolitická, hájí novou volbu rad Marvanová

Advokátka Hana Marvanová věří, že Ministerstvu kultury se podaří najít seznam veřejných institucí, které budou vysílat své zástupce do Rady ČT a Rady ČRo. „Kde je vůle, tam je i řešení,“ obhajuje nový princip v rozhovoru pro iDNES.cz. Seznam institucí přináší nová novela mediálních zákonů, jejíž navrhované znění redakce získala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I67v51o 84R74o90t92t61e18n89b48e27r68g 3987138548298

Tak ještě odbourat telefonáty z Hradu a jim podobné ;-D

0/0
29.11.2014 10:03

M50i81r52o33s26l68a23v 62H35n80i13l84i79č80k86a 2478885528870

... no dobře, ale než to dokvasí, abych odhlásil i rozhlas.

0/0
27.11.2014 18:37

M86i76l55o92š 21V27o16n53d82r31u67š33k44a 5145851967924

No zrovna Marvanová, předkladatelka pozměňujícího zákona, který oddělil v dobách ČNTS a CET21 provozovatele a vlastníka licence a díky jehož přijetí ČR přišla o 10 miliard má co říkat.

0/−1
26.11.2014 20:56

M98i81l41o98s38l32a48v 19U88r75b38a18n 2614783796551

Vondruška, nejste z Ústí? Jinak nevím kde berete takové bludy. Za všechno mohl V. Havel a teď zase o ničem nerozhodující Marvanová.;-D

0/0
27.11.2014 14:36

M24i66r52o93s87l41a15v 20R24ů39ž41i67č56k67a 2807938835937

Veřejněprávní media by měla být apolitická avšak rady jsou zbytečné stačí jenom jedna celostátní,ostatní radní by konečně měli zavadit o nějakou práci.

+1/0
26.11.2014 19:08

K48a17r20e87l 58N54e17č82a31s 5513779440310

Vzorem by nám mohla být rakouská ORF.Vysoká kultura  zpravodajství,vyvážené debaty a žádné vysvětlování uvedené zprávy. K tomu slouží právě vyvážené debaty a stejně vyvážené komentáře.Česká TV  a ČRo jsou už téměř tak tendenční jako media ruská.Rv:-/

+2/−1
26.11.2014 16:37
Foto

M51i87r77o29s46l42a13v 14S66t75e31i83n97e89r 1805625308933

Apolitická sotva,to je jako káva bez kofeinu. Ale co zřejmě paní Marvanové stejně vadí, jako mně, je ta bídná morální úroveň. Veřejnoprávní musí zamezit urážlivým výpadům nebo nepodloženým obviněním- zkrátka musí v nich fungovat novinářská etika.

Označit třeba kandidáta na prezidenta za fašistu je možné jenom v chaotickém systému- k tomu by pisatel buď dodal důkazy, nebo šel opravdu bručet.

I v politické debatě, té musí poskytnout místo i veřejnoprávní media, musí být určité rozpětí názorů- ale zřejmě lživá tvrzení nebo pomluvy do veřejných médií nesmí.

0/0
26.11.2014 13:51

O43l33g67a 39P72a44v36l18í97k85o14v19á 6624428787172

Snaha paní Marvanové tu je, teď záleží na ostatních, zda budou kooperovat a vylepšovat nebo mařit

+2/0
26.11.2014 13:27
Foto

J78i48ř43í 60P80e88r80t40l88í14k 4591634368302

Svoboda tisku a médii by měla být zachována !!!!  To už jsme to přece jednou měli :-P

0/0
26.11.2014 11:57

M11i57r43o21s63l21a25v 42H92n38i44l26i98č57k23a 2878145908110

???,  tady není řeč o sokromých.

0/0
27.11.2014 18:35

M11a83r81t60i82n 52K77ř58í41ž 9553312580437

Souhlasím, že média musí být apolitická. Ale nesouhlasím s tím, že to vyřeší nějaká další rada.

+3/0
26.11.2014 11:35

P83a17v15e98l 67K53u76r63a45l 5541154250630

Tak nějak, zejména pokud budou osoby do rady dosazované politiky.

Co ovšem potřebujeme mnohem víc než apolitická média jsou zcela apolitické soudy, policie, armáda a především státní správa.

Všem lidem placeným z veřejných rozpočtů by mělo být zcela zakázáno být členy jakékoli politické strany, mělo by jim být zákázáno kandidovat do veřejných funkcí a mělo by jim být zakázáno být voleni do jakýchkoli funkcí.

Pokud by chtěli tato politická práva měli by se vzdát zaměsnání pro stát, a minimálně 5 let po skončení jejich mandátu by jim mělo být zcela zakázáno vykonávat jakoukoli z veřejných rozpočtů placenou funkci 5 let po zkončení jejich mandátu.

0/0
26.11.2014 11:44

I89v32o 27Ž11á10č68e62k 9340452299957

Jenže i člověk, který není členem žádné strany atd., má nějaké politické názory, které projevuje zejména ve volbách, ale mohou ho (třeba podvědomě) ovlivňovat i při jiných rozhodnutích. Co s tím chcete dělat?

0/0
26.11.2014 11:49

I59v67o 85Ž62á82č86e71k 9790102669247

Mají-li média být apolitická, tak je bude muset řídit Bůh.

+2/0
26.11.2014 11:44

H50e17l87e45n47a 33K47a47v37k55o66v87á 4873356249533

Když už to chtějí prosadit, prosím. Každý však má ještě jinou placenou funkci.Nebo i více. Tak ať ji  vykonávají  zdarma jako službu veřejnost. Pak ovšem asi s bídou slepí dohromady jednu komisi

+3/0
26.11.2014 10:45

I87v18a49n 98N67a24h79o58d81i34l 7240968748811

Rady hlupáků,jak už bylo v jednom blogu citovánoRv

0/0
26.11.2014 10:38

T19o22m63á30š 39K85u96c91h50a91ř 3797961378671

Co se týče ČT, tak bohužel poslední zbytky apolitičnosti zmizely za vlády Topolánka a Nečase, kdy se bandě, tedy pardon, podnikatelské skupině navázané na ODS  TOP09 podařilo ČT ovládnout. :-/

+4/−1
26.11.2014 10:37

I42v49o 89Ž29á41č75e62k 9980482459787

Nemůže zmizet něco, co nikdy neexistovalo. Jinak ČT vždycky (i za Topolánka a Nečase) fandila spíš opozici. Vám se nejspíš zdálo, že jí fandí málo, že?

+1/0
26.11.2014 11:43

J18o66s88e54f 30K52r89o23u52p15a 1409672686518

Jsem pro apolitická a pravdivá  média a vzorem by mohla být "Svobodná Evropa".R^EU

+3/0
26.11.2014 10:36

J47o50s94e67f 56K29r69o85u21p25a 1419442946658

Musí, ale evidentně nejsou;-)

0/0
26.11.2014 10:28

R97a28d20o73s27l51a30v 28K17l46a30u49d88a 5834838624122

Než něco dělat soustavně blbě, tak raději vůbec. Rv

+2/−1
26.11.2014 10:26

J81i31ř76í 92D34r66a41h90o26t19a 1310555739226

Ta ženská je nesmrtelná..... :-/

+1/−1
26.11.2014 10:18

S85t56a34n24i34s94l66a49v 26B31u28r42i58a47n 5163394854127

Snižujte náklady a administrativu a ne další placené rady. Odmítám to platit z koncesionářských poplatků !!!

+4/0
26.11.2014 10:14

J58o23s58e23f 27K71r72o61u78p81a 1119412976728

Tak neplaťte;-)

0/−1
26.11.2014 10:29

P43a33v44e92l 63Ř69a59p67e45k 7422146559735

Nic jako "veřejnoprávnost" vůbec neexistuje. Výraz "apolitická veřejnoprávní média" je naprostý nesmysl, umělý konstrukt, který slouží jako záminka. Jediné smysluplné řešení v současných podmínkách je ČT a ČRo zrušit, příp. ponechat pouze jeden program. Zřízením dalších zaopatřovacích sociálních ústavů pro vysloužilé politické poskoky (jinými slovy též "Rada") se nic nezmění.

+10/−2
26.11.2014 10:12

I91v18a93n 83H85r33o29n 5954606636711

Nedovedu si představit, že by se veřejnoprávní média stávala hlásnými troubami politických vítězů. Ještě více se divím, že se u nás stala hlásnými troubami poražených. Ti co kradli po léta mají již "nasušené" takové prostředky a nastrkány svoje lidi všude tak, že oligarchicky ovládají státní média. Hnus, velebnosti!!

+2/0
26.11.2014 10:12

P38a62v50e71l 26Ř83a48p84e32k 7542986349135

Média už z principu nemohou být nezávislá, ač sama lžou o opaku. Je třeba, aby si to každý uvědomil. Pak zjistíme, že nic jako ČT a ČRo nepotřebujeme.

+5/0
26.11.2014 10:14

P23a75v25e52l 90K77a26r19e71s 8960803536843

8-ojasně , stačí nám Nova a nejlépe Babiš TV

+1/−2
26.11.2014 10:27

R96a24d18o78s76l82a69v 71K63l11a29u86d50a 5604938294322

Proč Nova? BBC, CNN, RTL....  a třeba Prima ZOOM.

+1/0
26.11.2014 10:31

P28a92v82e90l 70M20a17r75e14k 7812469625666

Az do toho vstoupi pani Sabatova, bude tam muset byt 50 procent zen, tri muslimove, dva bizoni, Tomio Okamura a zastupce Cechu strojvudcu.

+11/0
26.11.2014 10:10

I64v68a28n 40H85r33o75n 5534776256631

Až na toho Grosse nakonec jste to trefil;-D

+1/0
26.11.2014 10:13

J40o58s73e95f 64K49a26m31e89n48í77k 3874692932362

R^;-D

+1/0
26.11.2014 10:19

Z14d11e12n71ě10k 32J19a96n45o59u68t 1192735694521

Tak tak. A co se týče těch dvou bizonů, tak jeden bude muset být kráva a druhý býk.

0/0
26.11.2014 11:15
Foto

J78a50k76u28b 59D21l45o21h21o64š 9652256713285

Nedovedu si představit, že by se z BBC stala po volbách hlásná trouba vítěze. ČT se např. v první polovině roku 2013 proměnila v Zemanův popelníček. Je třeba hledat cestu, aby veřejnoprávní medium bylo skutečně veřejnoprávní, zatím se to moc nedaří.

+4/0
26.11.2014 10:08

S85l79a57v46o59m29í74r 51B15e24n40e31š 6612387450954

Ať už oprávněně,, nebo neoprávněně, ČT přikládá Zemanovi pěkně pod kotel a snaží se ho smažit až na uhel. Dokonce i Jaromír Bosák při přímém přenosu našeho kvalifikačního zápasu s Islandem měl narážku na to, že hráči si to vyříkávají asi stejnými slovy, jako hovořil prezident Zeman z Lán. Což mimochodem do sportovního přenosu nepatří, ale nejde o to, zda to bylo vhodné, či nevhodné. Jde o to, že ČT Zemanovi přikládá pod kotel a smaží ho v jeho vlastní šťávě. Opakuji, že není podstatné, zda právem, či nebprávem. To je na jinou diskusi, ale v každém případě je to důkaz, že ČT asi není Zemanovým popelníčkem.

+5/0
26.11.2014 10:14

I39v51o 60Ž46á68č37e21k 9500432259677

Hlavně, že Vy jste nestranný, objektivní atd.

BBC je tradičně na straně opozice, ale ani to nelze považovat za objektivní postoj.

A novináři jeli po Zemanovi pořád, protože on je nemá rád a oni nemají rádli jeho.

Objektivního pohledu na věci by byl schopen Bůh, kdyby existoval, nikoli člověk.

A slovo "veřejnoprávní" neznamená v realitě vůbec nic.

+2/0
26.11.2014 10:21

I88v90o 17Ž44á17č46e78k 9580792209727

A čo vy si, Kefalín, predstavujete pod takým slovom "apolitická"? Každý člověk má své politické názory a podle nich se rozhoduje.

+2/0
26.11.2014 10:05

P24a50v77e37l 44Ř61a87p38e59k 7172746259345

Tzv. "odpolitizování mediálních rad" je něco, o co paní Marvanová "usiluje" už desítky let, ale v reálu se jedná o naprosto nesmyslnou činnost a snahu o něco, co je už z principu nemožné.

+2/0
26.11.2014 10:19

D23a63v35i58d 57D68u17š13e44k 5601847600977

Nejsem si jistý, zda to vyřeší rady.

Objektivita ČT je chiméra. Tendenčně zaměřené komentáře, privilegování politici, zastoupení stran neodpovídá volebním výsledkům. Účast na mediálních honech...

Tak jako ve všem ostatním, trochu Bananistán.

+3/0
26.11.2014 10:04

J79i33ř83í 81D78r65a84h66o37t20a 1680415929586

Ta paní je ta pravá apolitická. Celý život se přiživovala na politice a nebo později na nebožácích z H Systému, pro které nedokázala udělat za dlouhá léta vůbec nic. Jen je pravidelně kasírovat.....  Nemám rád tuto paní, protože se živí jen a pouze svými prázdnými rádoby duchaplnými kecy, ale nic reálného za ní vidět není.

+2/−5
26.11.2014 10:01

J62a15n 64P60u23k74l 6812308539211

Vy jste ten pravý, kdo může bilancovat její život...  :-)

+1/0
26.11.2014 10:05

J30i10r20k13a 68H79o89n92c75ů 2454804631538

Nebožáci z H-Systému měli šanci, ale tu jim vzala Klausova amnestie, ne jistá Marvanová.

+3/0
26.11.2014 10:08

J76i37ř19í 40D67r85a53h65o26t64a 1200535979786

Jasně, za její MNOHALETOU NESCHOPNOST může Klaus....

+2/−1
26.11.2014 10:12

J10i70ř84í 25D59r79a71h61o77t54a 1800965579306

A jen tak mimo, pokud jste schopen to chápat. Ta amnestie byla trestně právní, netýká se škod. Ty své nároky mohou uplatňovat klidně další desítky let v občansko právním řízení. Ale to už nebude pro tuto hvězdu zajímavé...

+1/−2
26.11.2014 10:17

M75a64r56t76i97n 60T87e32s14a44ř 2249433983543

Někdo vám něco sebere, prohlásí, že to bylo v dobré víře a že je to jeho, a vy si ho můžete občanskoprávně žalovat. Zajímalo by mě, jestli byste si stál stále za svým, až by důkazní břemeno nebylo na policii, ale musel by důkazy shánět váš advokát.

0/0
26.11.2014 10:24

M45a10r59t70i10n 88T31e90s30a31ř 2839813243593

Klaus může za amnestii. Za tu by měl jít snad i sedět - snad se toho někdy dožijeme. Právo amnestovat H-system se začíná podobat právu amnestovat obviněné při norimberském procesu. To nebyli žádní malí zlodějíčci, kteří zabírají místo ve věznicích, to byly celkem velké ryby (a můžeme se přít, zda jiné ryby jsou ještě větší).

+1/0
26.11.2014 10:21

I64v58o 69Ž38á33č89e61k 9180422549467

Jasně, kdyby by Klaus nevyhlásil amnestii, tak by všichni zodpovědní za H-systém do měsíce seděli, když se je předtím nepodařilo odsoudit za víc než 10 let (s výjimkou Smetky, který si to pokud vím opravdu odseděl).

Kdo může uvěřit takové hovadině?

+2/0
26.11.2014 10:32

S89l77a66v49o11m26í79r 27B57e42n53e31š 6352567400534

To, co píšete, nic nemění na věci, že kdyby Marvanová byla co k čemu, nebo kdyby soudní mašinerie fungovala, jak by fungovat měla, byla by ta kauza uzavřená už dávno před Klausovou amnestií a bylo by to vyřešené.

Až bude článek o Klausovi, tak kritika amnestie bude v pořádku. Tohle je však článek o Marvanové, tak je v pořádku kritika toho, že Marvanová s tím nedokázala nic udělat. I oprávněná kritika Klause je v tomto případě mimo mísu, protože nesouvisí s tématem článku. Marvanová na to měla času dost.

+2/0
26.11.2014 10:33

O73n36d55ř24e78j 72M71a49r84e53k 9142740647519

A čím proboha?

0/0
26.11.2014 10:53

S37l67a14v33o19m21í64r 50B28e14n13e64š 6652277200374

Diskusnímu kolegovi, jenž tady píše, že apolitičtí jsou jen rybáři, zahrádkáři a včelaři (a já jako bývalý šachista dodávám, že i šachisté):

Sice máte pravdu, ale oni jsou apolitičtí právě proto, že zůstávají v oblasti ryb, zahrádkaření, včelaření nebo šachového sportu. Když budu volit stranu X a můj soupeř stranu Y, tak jsme schopni na to na chvíli zapomenout nad šachovnicí, když hrajeme, když rozebíráme nějakou pozici nebo když řešíme šachové úlohy. V okamžiku, kdy šachisté by měli vyslat svého zástupce někam do Rady ČT, tak by se to stalo předmětem stejné politické přetahované jako cokoli jiného. Aplitičnost toho, že střelci se pohybují šikmo po diagonálách a věž vodorovně a svisle po sloucích a po řadách, by vzala za své.

+7/0
26.11.2014 10:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.