- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Matematika prof. Hejneho je dobra jako doplnek pro dobre zaky, ale naprosto nevhodna pro standardni vyuku. Mame s tim osobni zkusenosti, dcera se podle toho uci a tak velkou cast prace musime dodelavat doma, jinak by nic neumela. A to se pani ucitelka snazi aspon cast delat jinak, nez ji doporucuje metodika, jinak by deti neumely vubec nic. Kdyz se k tomu prida fletna a tablet, vznikne totalni nesmysl, jehoz vysledkem je, ze se za skvely uspech vydava, ze deti poznaji ve 3. tride sude cislo. V pate mozna budou scitat do 20 a na konci devate tridy se snad konecne nauci malou nasobilku.
"Když řeknu sudé číslo, které je násobkem čtyř,"
Proč se drží tak při zemi? Kdyby si dala jako závazek říkat lichá čísla, která jsou násobkem čtyř, to by mělo váhu!
Proti škole hrou nic nemám, zvlášť na prvním stupni. Ale my jsme to s prostými sešity taky zvládli.
A budou už umět na střední škole zlomky?
Ne. To je přece učivo pro vysoké školy technického směru.
Tohle dělá i Apple, spousta amerických škol je vybavená iPady. To znamená, že i jemu visí ve skladech mraky tabletů?
Technika má pomáhat tam, kde to je třeba. Není dobré se stát jejím otrokem. Dobrý kantor naučí s tužkou a kusem papíru, špatnému nepomůže asi svěcená voda, natož nějaký tablet.
a co budou takové děti dělat na pustém ostrově nebo samotě bez elektřiny. Budou smutně koukat na studená kamna, na mouku a vajíčka, protože si bez strýčka googla neporadí.
Samozřejmě. Ale děti, které ve škole tablet neměly, na tom nebudou o nic lépe.
Článek míchá dvě nesouvisející věci:
1) Pokud jde o netradiční mezioborovou výuku s aktivní účastí žáků - věc v zásadě chvályhodná, ovšem realizovatelná jen schopným a připraveným učitelem a ve výkonnostně vyrovnané třídě. Ty tři druhy testů v článku nezmiňují nadarmo - čím větší spolupráci dětí očekáváte, tím větší problém jsou výkonnostní rozdíly.
2) Snahu Microsoftu vnutit školství jako standard utrácet za další elektroniku. Celkem nic podstatného nepřináší, akorát bude méně peněz na platy učitelů a tedy ve skutečnosti menší šance na úspěšnou realizaci scénáře 1).
Číst, psát a počítat.
Na to stačí papír, ružka, křída a tabule za relativně pár korun, ale hlavně velice dobrá učitelka. Nekvalitní učitelé se tím že děti dostanou místo papíru, tužky, křídy a tabule noviky typu tablet, elektronická tabule a internet do škol nenahradí.
Raději investovat do kvalitních učitelů než do takových blbostí.
Jak je možné, že učitelka s aprobací rodinná výchova - tělocvik učí matematiku a češtinu? Co ty děti může naučit a jak?
Sledujeme začleňování různých komunit a soc skupin mezi většinovou populaci, ale v podstatě to je tak že vzdělání děti většinové populace degraduje.
Místo aby se děti učily krasopisu, učí se jednodužší KomeniaScript.
Krasopis je k ničemu, většina lidí píše rukou tak maximálně pár poznámek a podpis.