Diskuze

Firmy si stěžují kvůli tendru na vyprošťovací vozidla pro pandury

Dva zájemci o zakázku Ministerstva obrany na vyprošťovací vozidla pro obrněné transportéry Pandur si stěžují u antimonopolního úřadu. Tendr za 191 milionů korun podle nich diskriminuje uchazeče a zvýhodňuje Tatru, uvádí týdeník Euro.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

U zbrojních zakázek je snad samozřejmé, že preferujeme českou výrobu. Děje se tak třeba i u policejních aut a nikdo si nemyslí, že by měl být základ vozového parku z ciziny.

S tím Pandurem to bylo také příliš zaměřené na úplatky. Nevěřím, že by třeba Škoda nebo Tatra nedokázaly takové pancéřované vozidlo vyvinout. Jak vidíme, času bylo dost- zatím se ty Pandury moc nevyznamenaly.

2 0
možnosti

J97a68n 87S38a70l44o72m28o95n

24. 11. 2014 8:16

Já bych řekl, že požadovat typový podvozek je zcela standardní záležitost. Opravdu jde o netříštění základny pro náhradní díly. Kdyby se to mělo vybírat jak by chtěli ti výrobci, tak by to byl za chvíli "každý pes jiná ves" a udržovat náhradní díly by bylo skoro nemožné.

4 0
možnosti

J36a22n 68N44e40m55e87t69h

23. 11. 2014 23:11

Vyprostit Pandura by mělo být schopné jakekoliv vyprošťovací vozidlo, může se také udělat nastavba na povozku Pandura.

0 1
možnosti

Vo co de? To už si někdo nemůže nadiktovat podobu výrobku? Chceme na Tatru vyprošťovací nástavbu.... néééé to nesmíte, mi už to máme vykoumané na jinou káru.... blééé, ty firmy jsou opravdu otřes. Rv

6 0
možnosti

Tadu jde o velkou (a snadno předražitelnou zakázku). Jde o to zatáhnout do hry více možných dodavatelů a pak licitovat, kdo to namaže nejlépe.

0 0
možnosti

Naprosto logický požadavek, armáda používá převážně Tatry a tak to je každý další typ starost navíc a v případě války (což nemyslím za týden) je unifikace velmi cennou výhodou. Dle mne celé nesmylné stížnosti proti rozumnému oprávněnému požadavku. (Pokud opravdu řeší jen tu vyžadovanou Tatru)

11 0
možnosti

chybí mi tam čárka :-)..... tak to je, každý.....

0 0
možnosti

TATRA je česká... to jsou body pro ní.... moc bych jí to přál, hlavně nový vlastníci mají aspoň srdce tu TATRU popohnat dopředu

3 0
možnosti

L91u18d17v21í84k 74R34a39k

23. 11. 2014 22:04

To má ministr a jeho náměstci keců...I nadále zůstává resort obrany černou dírou na prachy. Vůbec nic se nezměnilo.Rv;-O

0 0
možnosti

Jasně že to musí být tatra, bude totiž mnohem jednodušší údržba a opravy, a to minimálně kvůli tomu, že tatrovek má tatra spoustu, může mít například vlastní vrakoviště a tudíž náhradní díly zdarma, mechaniky, kteří ten stroj znají a dokáží vědí kam mají sáhnout aby co nejsnadněji a nejrychleji odstranili problém. Na tom že chtějí tatru obvzláště z těchto důvodů přece není nic špatného

6 0
možnosti

T48o13m27á95š 16B78u83r54a

24. 11. 2014 6:26

Z hlediska poptavatele (armáda) na tom není nic špatného - ba naopak, takový požadavek zní logicky.

Zádrhel bude zřejmě ve formulaci kritérií tendru. Stanovit si takto nekompromisně značku a konkrétní typ podstatného dílu zakázky je z hlediska veřejné soutěže obecně nepřijatelné. Podle mne by stačilo přeformulovat dotčené pasáže (kritéria) tak, že by byl předmětný požadavek přesunut mezi nepovinné leč upřednostňující kritéria.

1 0
možnosti

Korupci nelze vyloučit asi u žádné zakázky, ale argument o stejném podvozku celkem obstojí - pokud používají ostatní jednotky Tatry, tak přece několik vyprošťovacích vozidel nekoupí na jiném podvozku.

8 0
možnosti

Ať koupí KWZT-1 Mamut jak Poláci, ty už jsou vyzkoušené .......

1 0
možnosti

proč? Je sranda sledovat, jak army utrácí za služební cesty židů na opravy věží na Pandurech.....

0 0
možnosti