- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
U zbrojních zakázek je snad samozřejmé, že preferujeme českou výrobu. Děje se tak třeba i u policejních aut a nikdo si nemyslí, že by měl být základ vozového parku z ciziny.
S tím Pandurem to bylo také příliš zaměřené na úplatky. Nevěřím, že by třeba Škoda nebo Tatra nedokázaly takové pancéřované vozidlo vyvinout. Jak vidíme, času bylo dost- zatím se ty Pandury moc nevyznamenaly.
Já bych řekl, že požadovat typový podvozek je zcela standardní záležitost. Opravdu jde o netříštění základny pro náhradní díly. Kdyby se to mělo vybírat jak by chtěli ti výrobci, tak by to byl za chvíli "každý pes jiná ves" a udržovat náhradní díly by bylo skoro nemožné.
Vyprostit Pandura by mělo být schopné jakekoliv vyprošťovací vozidlo, může se také udělat nastavba na povozku Pandura.
Vo co de? To už si někdo nemůže nadiktovat podobu výrobku? Chceme na Tatru vyprošťovací nástavbu.... néééé to nesmíte, mi už to máme vykoumané na jinou káru.... blééé, ty firmy jsou opravdu otřes.
Tadu jde o velkou (a snadno předražitelnou zakázku). Jde o to zatáhnout do hry více možných dodavatelů a pak licitovat, kdo to namaže nejlépe.
Naprosto logický požadavek, armáda používá převážně Tatry a tak to je každý další typ starost navíc a v případě války (což nemyslím za týden) je unifikace velmi cennou výhodou. Dle mne celé nesmylné stížnosti proti rozumnému oprávněnému požadavku. (Pokud opravdu řeší jen tu vyžadovanou Tatru)
chybí mi tam čárka :-)..... tak to je, každý.....
TATRA je česká... to jsou body pro ní.... moc bych jí to přál, hlavně nový vlastníci mají aspoň srdce tu TATRU popohnat dopředu
To má ministr a jeho náměstci keců...I nadále zůstává resort obrany černou dírou na prachy. Vůbec nic se nezměnilo.
Jasně že to musí být tatra, bude totiž mnohem jednodušší údržba a opravy, a to minimálně kvůli tomu, že tatrovek má tatra spoustu, může mít například vlastní vrakoviště a tudíž náhradní díly zdarma, mechaniky, kteří ten stroj znají a dokáží vědí kam mají sáhnout aby co nejsnadněji a nejrychleji odstranili problém. Na tom že chtějí tatru obvzláště z těchto důvodů přece není nic špatného
Z hlediska poptavatele (armáda) na tom není nic špatného - ba naopak, takový požadavek zní logicky.
Zádrhel bude zřejmě ve formulaci kritérií tendru. Stanovit si takto nekompromisně značku a konkrétní typ podstatného dílu zakázky je z hlediska veřejné soutěže obecně nepřijatelné. Podle mne by stačilo přeformulovat dotčené pasáže (kritéria) tak, že by byl předmětný požadavek přesunut mezi nepovinné leč upřednostňující kritéria.
Korupci nelze vyloučit asi u žádné zakázky, ale argument o stejném podvozku celkem obstojí - pokud používají ostatní jednotky Tatry, tak přece několik vyprošťovacích vozidel nekoupí na jiném podvozku.
Ať koupí KWZT-1 Mamut jak Poláci, ty už jsou vyzkoušené .......
proč? Je sranda sledovat, jak army utrácí za služební cesty židů na opravy věží na Pandurech.....