Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy si stěžují kvůli tendru na vyprošťovací vozidla pro pandury

Dva zájemci o zakázku Ministerstva obrany na vyprošťovací vozidla pro obrněné transportéry Pandur si stěžují u antimonopolního úřadu. Tendr za 191 milionů korun podle nich diskriminuje uchazeče a zvýhodňuje Tatru, uvádí týdeník Euro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M64i27r23o95s69l38a18v 55S36t76e40i65n43e20r 6888354323225

U zbrojních zakázek je snad samozřejmé, že preferujeme českou výrobu. Děje se tak třeba i u policejních aut a nikdo si nemyslí, že by měl být základ vozového parku z ciziny.

S tím Pandurem to bylo také příliš zaměřené na úplatky. Nevěřím, že by třeba Škoda nebo Tatra nedokázaly takové pancéřované vozidlo vyvinout. Jak vidíme, času bylo dost- zatím se ty Pandury moc nevyznamenaly.

+2/0
24.11.2014 14:15

J33a60n 51S57a89l57o85m58o52n 4829330681655

Já bych řekl, že požadovat typový podvozek je zcela standardní záležitost. Opravdu jde o netříštění základny pro náhradní díly. Kdyby se to mělo vybírat jak by chtěli ti výrobci, tak by to byl za chvíli "každý pes jiná ves" a udržovat náhradní díly by bylo skoro nemožné.

+4/0
24.11.2014 8:16

J18a24n 57N57e15m11e52t13h 1239313346301

Vyprostit Pandura by mělo být schopné jakekoliv vyprošťovací vozidlo, může se také udělat nastavba na povozku Pandura.

0/−1
23.11.2014 23:11

L45u47d16ě77k 73K92r88a75t24o50c78h17v36í64l 9195204851354

To těžko.

0/0
24.11.2014 8:52

M31i66c21h75a57l 29P61a40v30l31á68t 9293473304329

Jiste, jakekoli dostatecne tezke vozidlo vybavene dostatecnou mechanizaci.

Jaky smysl by mel vyprostovak na zrovna tomhle podvozku? Proc vymyslet takovou kravinu, kdyz cokoli na pozadovane konkretni Tatre, napriklad uz existujici Mamut, bude mnohem(!) lepsi?

0/0
24.11.2014 10:50

J69i22ř48í 52L73e18p40š78í88k 7507661457501

Vo co de? To už si někdo nemůže nadiktovat podobu výrobku? Chceme na Tatru vyprošťovací nástavbu.... néééé to nesmíte, mi už to máme vykoumané na jinou káru.... blééé, ty firmy jsou opravdu otřes. Rv

+6/0
23.11.2014 22:39

P30e49t90r 42N27i86v98n67i18c69k89ý 3862254435717

Tadu jde o velkou (a snadno předražitelnou zakázku). Jde o to zatáhnout do hry více možných dodavatelů a pak licitovat, kdo to namaže nejlépe.

0/0
24.11.2014 8:01

M67a16r93t13i57n 83V66a51n70ě67č21e26k 4893868322345

Naprosto logický požadavek, armáda používá převážně Tatry a tak to je každý další typ starost navíc a v případě války (což nemyslím za týden) je unifikace velmi cennou výhodou. Dle mne celé nesmylné stížnosti proti rozumnému oprávněnému požadavku. (Pokud opravdu řeší jen tu vyžadovanou Tatru)

+11/0
23.11.2014 22:13

M82a21r19t79i39n 36V12a59n30ě63č61e52k 4583648582745

chybí mi tam čárka :-)..... tak to je, každý.....

0/0
23.11.2014 22:15

M68a21r81t55i63n 86N65o63v97á30k 4733152709184

TATRA je česká... to jsou body pro ní.... moc bych jí to přál, hlavně nový vlastníci mají aspoň srdce tu TATRU popohnat dopředu

+3/0
23.11.2014 22:05

L79u85d44v98í14k 13R33a91k 8375791914534

To má ministr a jeho náměstci keců...I nadále zůstává resort obrany černou dírou na prachy. Vůbec nic se nezměnilo.Rv;-O

0/0
23.11.2014 22:04

J37i29ř15í 98K21u12č62e50r31a 9755491788

Jasně že to musí být tatra, bude totiž mnohem jednodušší údržba a opravy, a to minimálně kvůli tomu, že tatrovek má tatra spoustu, může mít například vlastní vrakoviště a tudíž náhradní díly zdarma, mechaniky, kteří ten stroj znají a dokáží vědí kam mají sáhnout aby co nejsnadněji a nejrychleji odstranili problém. Na tom že chtějí tatru obvzláště z těchto důvodů přece není nic špatného

+6/0
23.11.2014 21:59

T36o94m55á55š 81B19u61r95a 4872216834

Z hlediska poptavatele (armáda) na tom není nic špatného - ba naopak, takový požadavek zní logicky.

Zádrhel bude zřejmě ve formulaci kritérií tendru. Stanovit si takto nekompromisně značku a konkrétní typ podstatného dílu zakázky je z hlediska veřejné soutěže obecně nepřijatelné. Podle mne by stačilo přeformulovat dotčené pasáže (kritéria) tak, že by byl předmětný požadavek přesunut mezi nepovinné leč upřednostňující kritéria.

+1/0
24.11.2014 6:26

J74a17n 58S60a54l51o75m82o12n 4639200591455

Nebo dát jen požadavek, že podvozek musí být od výrobce TATRA a dále nespecifikovat. My taky dostáváme běžně v poptávkovém řízení určené dodavatele materiálu, ale bez specifikace. :-)

0/0
24.11.2014 8:18

J58a97n 18V71á52c29l85a13v45í65k 3712186561769

Korupci nelze vyloučit asi u žádné zakázky, ale argument o stejném podvozku celkem obstojí - pokud používají ostatní jednotky Tatry, tak přece několik vyprošťovacích vozidel nekoupí na jiném podvozku.

+8/0
23.11.2014 21:39

L20u28d27ě95k 64K25r45a39t90o62c51h17v98í55l 9915474251264

Ať koupí KWZT-1 Mamut jak Poláci, ty už jsou vyzkoušené .......

+1/0
23.11.2014 21:28

J45i20ř96í 82L10e89p53š68í34k 7797391517861

proč? Je sranda sledovat, jak army utrácí za služební cesty židů na opravy věží na Pandurech.....

0/0
23.11.2014 22:41

J51i96n73d65ř64i83c66h 54M43i98t29t16e55r 6291440303403

Pán ráčí být antisemita ?

0/0
23.11.2014 23:33

J21i96ř50í 54L72e46p79š36í28k 7377511957891

né, pán ví že v Izraeli žijí židé a ty věže jsou z Izraele.... ;-) firma Rafael.... např dr. Jackob Jalal je tu častým hostem ;-)

0/0
24.11.2014 0:19

J64i98n49d75ř98i19c35h 88M37i63t57t70e11r 6201770763533

To přece ví každý. To že Izraelci disponují špičkovými technologiemi je dávno známé. Jinak by už proti těm arabským hordám nepřežili. Nějak to nechápu, proč to zmiňovat. Základ Panduru dělají Rakušáci a ty jste nezmínil. Že by vám náckové byli bližší ?

0/0
24.11.2014 0:54

L69u18d48ě92k 68K41r11a41t77o60c92h39v46í55l 9245584531444

Protože má podvozek a kabinu Tatra a motor Deutz (stejně tam jiný nedají) a je známá cena. A Poláci si na něj nestěžují .... a je známá cena

+1/0
24.11.2014 8:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.