Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy si stěžují kvůli tendru na vyprošťovací vozidla pro pandury

Dva zájemci o zakázku Ministerstva obrany na vyprošťovací vozidla pro obrněné transportéry Pandur si stěžují u antimonopolního úřadu. Tendr za 191 milionů korun podle nich diskriminuje uchazeče a zvýhodňuje Tatru, uvádí týdeník Euro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M75i33r30o88s59l63a49v 25S47t25e73i58n33e78r 6428824743565

U zbrojních zakázek je snad samozřejmé, že preferujeme českou výrobu. Děje se tak třeba i u policejních aut a nikdo si nemyslí, že by měl být základ vozového parku z ciziny.

S tím Pandurem to bylo také příliš zaměřené na úplatky. Nevěřím, že by třeba Škoda nebo Tatra nedokázaly takové pancéřované vozidlo vyvinout. Jak vidíme, času bylo dost- zatím se ty Pandury moc nevyznamenaly.

+2/0
24.11.2014 14:15

J69a10n 70S90a86l40o50m55o60n 4289140181585

Já bych řekl, že požadovat typový podvozek je zcela standardní záležitost. Opravdu jde o netříštění základny pro náhradní díly. Kdyby se to mělo vybírat jak by chtěli ti výrobci, tak by to byl za chvíli "každý pes jiná ves" a udržovat náhradní díly by bylo skoro nemožné.

+4/0
24.11.2014 8:16

J45a93n 48N18e81m57e70t31h 1509303136611

Vyprostit Pandura by mělo být schopné jakekoliv vyprošťovací vozidlo, může se také udělat nastavba na povozku Pandura.

0/−1
23.11.2014 23:11

L16u46d81ě19k 10K24r87a40t22o59c64h23v26í86l 9365494511804

To těžko.

0/0
24.11.2014 8:52

M90i54c25h74a53l 54P71a72v95l11á64t 9563543224409

Jiste, jakekoli dostatecne tezke vozidlo vybavene dostatecnou mechanizaci.

Jaky smysl by mel vyprostovak na zrovna tomhle podvozku? Proc vymyslet takovou kravinu, kdyz cokoli na pozadovane konkretni Tatre, napriklad uz existujici Mamut, bude mnohem(!) lepsi?

0/0
24.11.2014 10:50
Foto

J78i36ř75í 36L38e72p91š63í66k 7777541487321

Vo co de? To už si někdo nemůže nadiktovat podobu výrobku? Chceme na Tatru vyprošťovací nástavbu.... néééé to nesmíte, mi už to máme vykoumané na jinou káru.... blééé, ty firmy jsou opravdu otřes. Rv

+6/0
23.11.2014 22:39

P43e38t12r 97N57i54v28n48i14c60k33ý 3512404725487

Tadu jde o velkou (a snadno předražitelnou zakázku). Jde o to zatáhnout do hry více možných dodavatelů a pak licitovat, kdo to namaže nejlépe.

0/0
24.11.2014 8:01

M60a11r48t66i10n 55V48a42n86ě27č17e51k 4873558672295

Naprosto logický požadavek, armáda používá převážně Tatry a tak to je každý další typ starost navíc a v případě války (což nemyslím za týden) je unifikace velmi cennou výhodou. Dle mne celé nesmylné stížnosti proti rozumnému oprávněnému požadavku. (Pokud opravdu řeší jen tu vyžadovanou Tatru)

+11/0
23.11.2014 22:13

M34a16r66t21i71n 59V34a83n16ě61č38e39k 4683748802895

chybí mi tam čárka :-)..... tak to je, každý.....

0/0
23.11.2014 22:15

M40a15r45t58i35n 65N91o64v23á14k 4953412469814

TATRA je česká... to jsou body pro ní.... moc bych jí to přál, hlavně nový vlastníci mají aspoň srdce tu TATRU popohnat dopředu

+3/0
23.11.2014 22:05

L68u23d30v54í71k 22R10a14k 8735781214184

To má ministr a jeho náměstci keců...I nadále zůstává resort obrany černou dírou na prachy. Vůbec nic se nezměnilo.Rv;-O

0/0
23.11.2014 22:04

J61i64ř95í 22K76u93č62e93r47a 9915241308

Jasně že to musí být tatra, bude totiž mnohem jednodušší údržba a opravy, a to minimálně kvůli tomu, že tatrovek má tatra spoustu, může mít například vlastní vrakoviště a tudíž náhradní díly zdarma, mechaniky, kteří ten stroj znají a dokáží vědí kam mají sáhnout aby co nejsnadněji a nejrychleji odstranili problém. Na tom že chtějí tatru obvzláště z těchto důvodů přece není nic špatného

+6/0
23.11.2014 21:59

T47o64m91á45š 66B10u46r33a 4782426814

Z hlediska poptavatele (armáda) na tom není nic špatného - ba naopak, takový požadavek zní logicky.

Zádrhel bude zřejmě ve formulaci kritérií tendru. Stanovit si takto nekompromisně značku a konkrétní typ podstatného dílu zakázky je z hlediska veřejné soutěže obecně nepřijatelné. Podle mne by stačilo přeformulovat dotčené pasáže (kritéria) tak, že by byl předmětný požadavek přesunut mezi nepovinné leč upřednostňující kritéria.

+1/0
24.11.2014 6:26

J27a31n 16S20a83l76o62m20o82n 4649870721775

Nebo dát jen požadavek, že podvozek musí být od výrobce TATRA a dále nespecifikovat. My taky dostáváme běžně v poptávkovém řízení určené dodavatele materiálu, ale bez specifikace. :-)

0/0
24.11.2014 8:18

J43a75n 48V14á94c78l81a31v88í50k 3212886931789

Korupci nelze vyloučit asi u žádné zakázky, ale argument o stejném podvozku celkem obstojí - pokud používají ostatní jednotky Tatry, tak přece několik vyprošťovacích vozidel nekoupí na jiném podvozku.

+8/0
23.11.2014 21:39

L96u62d93ě43k 54K51r80a40t34o13c25h28v27í97l 9875284511644

Ať koupí KWZT-1 Mamut jak Poláci, ty už jsou vyzkoušené .......

+1/0
23.11.2014 21:28
Foto

J43i12ř93í 54L21e51p54š81í78k 7877821757641

proč? Je sranda sledovat, jak army utrácí za služební cesty židů na opravy věží na Pandurech.....

0/0
23.11.2014 22:41

J38i53n51d59ř93i63c46h 88M84i59t91t20e15r 6111110343703

Pán ráčí být antisemita ?

0/0
23.11.2014 23:33
Foto

J78i44ř68í 42L11e21p12š41í34k 7507911937561

né, pán ví že v Izraeli žijí židé a ty věže jsou z Izraele.... ;-) firma Rafael.... např dr. Jackob Jalal je tu častým hostem ;-)

0/0
24.11.2014 0:19

J27i92n44d27ř65i36c17h 92M85i26t27t93e63r 6671350223193

To přece ví každý. To že Izraelci disponují špičkovými technologiemi je dávno známé. Jinak by už proti těm arabským hordám nepřežili. Nějak to nechápu, proč to zmiňovat. Základ Panduru dělají Rakušáci a ty jste nezmínil. Že by vám náckové byli bližší ?

0/0
24.11.2014 0:54

L40u51d49ě54k 46K90r80a17t21o59c17h41v38í36l 9395954981424

Protože má podvozek a kabinu Tatra a motor Deutz (stejně tam jiný nedají) a je známá cena. A Poláci si na něj nestěžují .... a je známá cena

+1/0
24.11.2014 8:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.