Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy si stěžují kvůli tendru na vyprošťovací vozidla pro pandury

Dva zájemci o zakázku Ministerstva obrany na vyprošťovací vozidla pro obrněné transportéry Pandur si stěžují u antimonopolního úřadu. Tendr za 191 milionů korun podle nich diskriminuje uchazeče a zvýhodňuje Tatru, uvádí týdeník Euro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M38i56r77o91s90l96a72v 23S63t98e81i86n34e25r 6578374893455

U zbrojních zakázek je snad samozřejmé, že preferujeme českou výrobu. Děje se tak třeba i u policejních aut a nikdo si nemyslí, že by měl být základ vozového parku z ciziny.

S tím Pandurem to bylo také příliš zaměřené na úplatky. Nevěřím, že by třeba Škoda nebo Tatra nedokázaly takové pancéřované vozidlo vyvinout. Jak vidíme, času bylo dost- zatím se ty Pandury moc nevyznamenaly.

+2/0
24.11.2014 14:15

J39a13n 57S37a84l50o54m52o70n 4129150101335

Já bych řekl, že požadovat typový podvozek je zcela standardní záležitost. Opravdu jde o netříštění základny pro náhradní díly. Kdyby se to mělo vybírat jak by chtěli ti výrobci, tak by to byl za chvíli "každý pes jiná ves" a udržovat náhradní díly by bylo skoro nemožné.

+4/0
24.11.2014 8:16

J28a67n 45N19e77m90e17t31h 1989123346711

Vyprostit Pandura by mělo být schopné jakekoliv vyprošťovací vozidlo, může se také udělat nastavba na povozku Pandura.

0/−1
23.11.2014 23:11

L34u27d62ě50k 71K20r12a34t88o54c25h69v67í54l 9725904661784

To těžko.

0/0
24.11.2014 8:52

M77i54c30h90a78l 13P25a54v12l27á21t 9213503174649

Jiste, jakekoli dostatecne tezke vozidlo vybavene dostatecnou mechanizaci.

Jaky smysl by mel vyprostovak na zrovna tomhle podvozku? Proc vymyslet takovou kravinu, kdyz cokoli na pozadovane konkretni Tatre, napriklad uz existujici Mamut, bude mnohem(!) lepsi?

0/0
24.11.2014 10:50

J73i48ř29í 62L26e85p44š42í78k 7547751777391

Vo co de? To už si někdo nemůže nadiktovat podobu výrobku? Chceme na Tatru vyprošťovací nástavbu.... néééé to nesmíte, mi už to máme vykoumané na jinou káru.... blééé, ty firmy jsou opravdu otřes. Rv

+6/0
23.11.2014 22:39

P73e23t62r 10N18i32v30n56i79c24k44ý 3392604695947

Tadu jde o velkou (a snadno předražitelnou zakázku). Jde o to zatáhnout do hry více možných dodavatelů a pak licitovat, kdo to namaže nejlépe.

0/0
24.11.2014 8:01

M69a24r16t95i16n 51V67a37n58ě87č33e38k 4983248562765

Naprosto logický požadavek, armáda používá převážně Tatry a tak to je každý další typ starost navíc a v případě války (což nemyslím za týden) je unifikace velmi cennou výhodou. Dle mne celé nesmylné stížnosti proti rozumnému oprávněnému požadavku. (Pokud opravdu řeší jen tu vyžadovanou Tatru)

+11/0
23.11.2014 22:13

M26a13r17t31i81n 70V41a95n15ě76č14e14k 4523598482205

chybí mi tam čárka :-)..... tak to je, každý.....

0/0
23.11.2014 22:15

M89a37r90t21i27n 26N89o15v45á23k 4483522409164

TATRA je česká... to jsou body pro ní.... moc bych jí to přál, hlavně nový vlastníci mají aspoň srdce tu TATRU popohnat dopředu

+3/0
23.11.2014 22:05

L27u48d57v42í72k 97R64a63k 8275641194624

To má ministr a jeho náměstci keců...I nadále zůstává resort obrany černou dírou na prachy. Vůbec nic se nezměnilo.Rv;-O

0/0
23.11.2014 22:04

J45i67ř40í 76K98u67č75e16r21a 9195181218

Jasně že to musí být tatra, bude totiž mnohem jednodušší údržba a opravy, a to minimálně kvůli tomu, že tatrovek má tatra spoustu, může mít například vlastní vrakoviště a tudíž náhradní díly zdarma, mechaniky, kteří ten stroj znají a dokáží vědí kam mají sáhnout aby co nejsnadněji a nejrychleji odstranili problém. Na tom že chtějí tatru obvzláště z těchto důvodů přece není nic špatného

+6/0
23.11.2014 21:59

T63o76m59á76š 24B63u32r82a 4622416784

Z hlediska poptavatele (armáda) na tom není nic špatného - ba naopak, takový požadavek zní logicky.

Zádrhel bude zřejmě ve formulaci kritérií tendru. Stanovit si takto nekompromisně značku a konkrétní typ podstatného dílu zakázky je z hlediska veřejné soutěže obecně nepřijatelné. Podle mne by stačilo přeformulovat dotčené pasáže (kritéria) tak, že by byl předmětný požadavek přesunut mezi nepovinné leč upřednostňující kritéria.

+1/0
24.11.2014 6:26

J49a50n 34S93a38l56o54m69o59n 4439270581235

Nebo dát jen požadavek, že podvozek musí být od výrobce TATRA a dále nespecifikovat. My taky dostáváme běžně v poptávkovém řízení určené dodavatele materiálu, ale bez specifikace. :-)

0/0
24.11.2014 8:18

J98a33n 14V39á41c75l39a66v71í42k 3772506241119

Korupci nelze vyloučit asi u žádné zakázky, ale argument o stejném podvozku celkem obstojí - pokud používají ostatní jednotky Tatry, tak přece několik vyprošťovacích vozidel nekoupí na jiném podvozku.

+8/0
23.11.2014 21:39

L31u47d25ě68k 37K51r38a83t32o39c17h42v88í61l 9945194861594

Ať koupí KWZT-1 Mamut jak Poláci, ty už jsou vyzkoušené .......

+1/0
23.11.2014 21:28

J28i10ř84í 95L59e49p83š90í64k 7487281857781

proč? Je sranda sledovat, jak army utrácí za služební cesty židů na opravy věží na Pandurech.....

0/0
23.11.2014 22:41

J69i28n13d41ř75i20c87h 51M79i19t71t18e30r 6531260913483

Pán ráčí být antisemita ?

0/0
23.11.2014 23:33

J57i80ř89í 73L26e40p82š76í50k 7507711677641

né, pán ví že v Izraeli žijí židé a ty věže jsou z Izraele.... ;-) firma Rafael.... např dr. Jackob Jalal je tu častým hostem ;-)

0/0
24.11.2014 0:19

J29i96n41d32ř11i20c24h 98M25i50t26t73e82r 6921570873913

To přece ví každý. To že Izraelci disponují špičkovými technologiemi je dávno známé. Jinak by už proti těm arabským hordám nepřežili. Nějak to nechápu, proč to zmiňovat. Základ Panduru dělají Rakušáci a ty jste nezmínil. Že by vám náckové byli bližší ?

0/0
24.11.2014 0:54

L13u10d89ě31k 86K13r12a29t77o40c73h20v89í89l 9205574181614

Protože má podvozek a kabinu Tatra a motor Deutz (stejně tam jiný nedají) a je známá cena. A Poláci si na něj nestěžují .... a je známá cena

+1/0
24.11.2014 8:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.