Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmy si stěžují kvůli tendru na vyprošťovací vozidla pro pandury

Dva zájemci o zakázku Ministerstva obrany na vyprošťovací vozidla pro obrněné transportéry Pandur si stěžují u antimonopolního úřadu. Tendr za 191 milionů korun podle nich diskriminuje uchazeče a zvýhodňuje Tatru, uvádí týdeník Euro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M19i30r17o59s23l67a34v 95S60t76e32i84n79e37r 1645105378143

U zbrojních zakázek je snad samozřejmé, že preferujeme českou výrobu. Děje se tak třeba i u policejních aut a nikdo si nemyslí, že by měl být základ vozového parku z ciziny.

S tím Pandurem to bylo také příliš zaměřené na úplatky. Nevěřím, že by třeba Škoda nebo Tatra nedokázaly takové pancéřované vozidlo vyvinout. Jak vidíme, času bylo dost- zatím se ty Pandury moc nevyznamenaly.

+2/0
24.11.2014 14:15

J91a60n 80S51a72l16o32m29o93n 4649770161745

Já bych řekl, že požadovat typový podvozek je zcela standardní záležitost. Opravdu jde o netříštění základny pro náhradní díly. Kdyby se to mělo vybírat jak by chtěli ti výrobci, tak by to byl za chvíli "každý pes jiná ves" a udržovat náhradní díly by bylo skoro nemožné.

+4/0
24.11.2014 8:16

J69a74n 60N12e21m33e46t68h 1659863666561

Vyprostit Pandura by mělo být schopné jakekoliv vyprošťovací vozidlo, může se také udělat nastavba na povozku Pandura.

0/−1
23.11.2014 23:11

L36u93d73ě69k 28K53r12a86t46o19c20h32v41í25l 9665904851614

To těžko.

0/0
24.11.2014 8:52

M47i45c38h62a54l 42P61a66v82l37á75t 9813823594849

Jiste, jakekoli dostatecne tezke vozidlo vybavene dostatecnou mechanizaci.

Jaky smysl by mel vyprostovak na zrovna tomhle podvozku? Proc vymyslet takovou kravinu, kdyz cokoli na pozadovane konkretni Tatre, napriklad uz existujici Mamut, bude mnohem(!) lepsi?

0/0
24.11.2014 10:50
Foto

J67i84ř51í 37L15e10p59š34í89k 7327641497791

Vo co de? To už si někdo nemůže nadiktovat podobu výrobku? Chceme na Tatru vyprošťovací nástavbu.... néééé to nesmíte, mi už to máme vykoumané na jinou káru.... blééé, ty firmy jsou opravdu otřes. Rv

+6/0
23.11.2014 22:39

P78e18t78r 77N79i34v28n21i72c72k49ý 3402184605707

Tadu jde o velkou (a snadno předražitelnou zakázku). Jde o to zatáhnout do hry více možných dodavatelů a pak licitovat, kdo to namaže nejlépe.

0/0
24.11.2014 8:01

M23a38r32t63i97n 11V13a18n46ě60č80e16k 4753648622775

Naprosto logický požadavek, armáda používá převážně Tatry a tak to je každý další typ starost navíc a v případě války (což nemyslím za týden) je unifikace velmi cennou výhodou. Dle mne celé nesmylné stížnosti proti rozumnému oprávněnému požadavku. (Pokud opravdu řeší jen tu vyžadovanou Tatru)

+11/0
23.11.2014 22:13

M14a38r26t91i39n 61V19a16n73ě28č37e88k 4203368352675

chybí mi tam čárka :-)..... tak to je, každý.....

0/0
23.11.2014 22:15

M80a79r22t37i10n 49N21o51v20á72k 4463432389304

TATRA je česká... to jsou body pro ní.... moc bych jí to přál, hlavně nový vlastníci mají aspoň srdce tu TATRU popohnat dopředu

+3/0
23.11.2014 22:05

L74u15d88v89í22k 81R65a59k 8745611294264

To má ministr a jeho náměstci keců...I nadále zůstává resort obrany černou dírou na prachy. Vůbec nic se nezměnilo.Rv;-O

0/0
23.11.2014 22:04

J88i78ř72í 23K97u19č35e22r34a 9955521348

Jasně že to musí být tatra, bude totiž mnohem jednodušší údržba a opravy, a to minimálně kvůli tomu, že tatrovek má tatra spoustu, může mít například vlastní vrakoviště a tudíž náhradní díly zdarma, mechaniky, kteří ten stroj znají a dokáží vědí kam mají sáhnout aby co nejsnadněji a nejrychleji odstranili problém. Na tom že chtějí tatru obvzláště z těchto důvodů přece není nic špatného

+6/0
23.11.2014 21:59

T76o64m26á74š 81B65u24r74a 1769536

Z hlediska poptavatele (armáda) na tom není nic špatného - ba naopak, takový požadavek zní logicky.

Zádrhel bude zřejmě ve formulaci kritérií tendru. Stanovit si takto nekompromisně značku a konkrétní typ podstatného dílu zakázky je z hlediska veřejné soutěže obecně nepřijatelné. Podle mne by stačilo přeformulovat dotčené pasáže (kritéria) tak, že by byl předmětný požadavek přesunut mezi nepovinné leč upřednostňující kritéria.

+1/0
24.11.2014 6:26

J53a31n 10S29a23l52o12m31o14n 4609180821595

Nebo dát jen požadavek, že podvozek musí být od výrobce TATRA a dále nespecifikovat. My taky dostáváme běžně v poptávkovém řízení určené dodavatele materiálu, ale bez specifikace. :-)

0/0
24.11.2014 8:18

J41a77n 95V74á36c17l25a95v77í62k 3632226561659

Korupci nelze vyloučit asi u žádné zakázky, ale argument o stejném podvozku celkem obstojí - pokud používají ostatní jednotky Tatry, tak přece několik vyprošťovacích vozidel nekoupí na jiném podvozku.

+8/0
23.11.2014 21:39

L46u53d48ě45k 35K50r23a77t94o82c20h12v91í91l 9265934151834

Ať koupí KWZT-1 Mamut jak Poláci, ty už jsou vyzkoušené .......

+1/0
23.11.2014 21:28
Foto

J95i84ř89í 86L66e60p57š74í68k 7467161657861

proč? Je sranda sledovat, jak army utrácí za služební cesty židů na opravy věží na Pandurech.....

0/0
23.11.2014 22:41

J21i53n93d23ř63i44c23h 16M36i82t96t41e34r 6151920853703

Pán ráčí být antisemita ?

0/0
23.11.2014 23:33
Foto

J46i28ř51í 80L93e91p28š58í85k 7867871597811

né, pán ví že v Izraeli žijí židé a ty věže jsou z Izraele.... ;-) firma Rafael.... např dr. Jackob Jalal je tu častým hostem ;-)

0/0
24.11.2014 0:19

J76i70n38d95ř98i58c96h 77M61i58t91t77e69r 6121920553423

To přece ví každý. To že Izraelci disponují špičkovými technologiemi je dávno známé. Jinak by už proti těm arabským hordám nepřežili. Nějak to nechápu, proč to zmiňovat. Základ Panduru dělají Rakušáci a ty jste nezmínil. Že by vám náckové byli bližší ?

0/0
24.11.2014 0:54

L55u63d88ě96k 98K87r24a15t27o61c75h64v77í57l 9355554531154

Protože má podvozek a kabinu Tatra a motor Deutz (stejně tam jiný nedají) a je známá cena. A Poláci si na něj nestěžují .... a je známá cena

+1/0
24.11.2014 8:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.