Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednotné přijímačky nás připraví o studenty i peníze, varují ředitelé

Jednotné přijímačky na střední školy v podobě, v jaké je plánuje zavést ministr školství Marcel Chládek, nejdou dohromady se současným systémem financování škol. Ty dostávají peníze za jednotlivé žáky. V momentě, kdy jednotné přijímačky neumožní nabrat plánovaný počet žáků, se třídy zmenší a školy dostanou méně peněz. Jejich náklady se však nezmění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A30r62n26o88š97t 23K72o49b20y66k42a 9849809358690

Pan ministr navíc zneužil a obešel školský zákon, když si slovo "pokusné" vyložil jako "pilotní". Zákon umožňuje provést pokusné ověřování (v omezeném rozsahu, na pár školách), ale ministr prostě nedbal na zákon a v rámci "pilotního" ověřování politickým tlakem do systému vehnal víc jak polovinu škol.

Podle mne je to zneužití pravomoci úřední osobou.

+1/0
18.11.2014 15:33

A67r61n97o68š18t 74K87o86b73y63k32a 9429119788950

Problém je, že v dnešním složitém světě s omezením manuální práce (která se přesunula hlavně do Asie, a pak do terciární sféry) v podstatě nemá smysl vyčleňovat děti, které by se neměli středoškolsky vzdělávat. Absolvování SŠ patří k "základnímu vzdělání", maturita je dnes ve většině oborů nedostatečná pro kvalifikaci (je třeba alespoň DIS z VOŠ, mnohde Bc.). S maturitou kromě výjimek můžete tak k pokladně do marketu... Tohle panu ministrovi uniklo.

Imho by bylo rozumnější umožnit řemeslné vzdělání v 19 letech během roku - dvou po absolvování SŠ zakončené nějakou formou "lehčí maturity". Vedle toho by měla existovat standardní maturita, jakožto brána k VŠ vzdělání v akademických oborech. (Možná by mohly vzniknout i praktické obory VŠ s menšími nároky na akreditaci.)

0/0
18.11.2014 15:30

Š70á62r36k80a 24Č52e42c59h25o25v84á 8528726415745

Takže podle škol není důležité vzdělání, ale plné třídy třeba i hlupáků, kteří se nějak protlučou, jen když bude sypat !Rv

+3/−2
18.11.2014 8:15

Z27d37e97n91ě18k 96B47e21r84g17m43a88n 5624652651223

Ano, je opravdu lepší, když ti "hlupáci" chodí do škol, než na úřad práce. Většině z nich škola pomůže socializovat se - tedy najít si místo ve společnosti.

+2/0
18.11.2014 8:24

J92o53s49e14f 16H13a65n81y36á18š 2464819833

Ano, budeme mít nejvíc studentů, v přepočtu na tisíc obyvatel, středních a vysokých škol na světě. O klempíře přitom nezavadíš.

0/0
18.11.2014 10:21

Z65d11e55n21ě55k 35B33e49r91g81m57a58n 5764282471343

První na světě nebudeme. Růst procenta vysokoškoláků je celosvětovým trendem. Lidé prostě chodí déle do školy a ani pak nemají vystaráno. Tzv. celoživotní vzdělávání je dnes taky jasným trendem.

A nějaké řemeslníky objednávám každou chvíli - včetně klempířů. Nesetkal jsem se s problémem.

0/0
18.11.2014 13:27

M89a75r93t12i32n 41M12a68i35k70s60n54a70r 3834713248632

Pokud nemaji na to, byt na stredni skole, asi nema cenu jim pripravit frustraci po 4 letech u maturity, kdy ji nedaji, a skoncej na pracovnim urade bez maturity, bez vyucniho listu... lepsi bude kdyz je nevezmou na stredni a hold pujdou na uciliste.

+1/0
18.11.2014 12:17

J55i82ř61í 32P43r36a41ž25á29k 9200942891362

Nemá smysl vzdělávat nevzdělatelné jenom proto, aby školy získaly státní příspěvek dle počtu studentů. Konečně dobrý nápad. "Powerpointových inženýrů, magistrů a bakalářů" je spousta, ale umí hlavně presentace v powerpointu, jinak jsou těžko použitelní..

+1/−1
17.11.2014 22:13

Z65d41e91n59ě23k 43B59e52r62g42m29a49n 5944792611653

Pokud někdo nemá IQ pod 80, tak vzdělatelný je. Ponecháte-li ho bez vzdělání, bude společnost v budoucnu zatěžovat mnohem víc, než by stálo jeho vzdělání, protože bude muset být celý život na podporách...

0/0
17.11.2014 23:03

M30i67l93o13s93l66a24v 90K62a43n78t82o21r45e22k 1419477151299

Pokud má někdo IQ na úrovni tykve, ať se vyučí a v tom může být dobrý, než když bude nějakým ekologem, kterého nikdo nepotřebuje a bude papouškovat neustále dvě naučené věty a půjde házet jako studující nebo vystudovaný inteligent vajíčka na prezidenta (všiměte si, že nepíšu konkrétní jméno, protož on bude házet ty vajíčka na kohokoliv).

+1/−1
18.11.2014 9:36

Z62d21e69n38ě64k 21B92e50r41g81m47a56n 5794582981523

Já vám rozumím. Problém ale je v tom, že ty vyučené řemeslníky potřebujeme stále méně. Pro lidi s nižším IQ je třeba hledat jiná uplatnění. Spoustu práce zastanou automaty a roboty. Pro lidi zbudou nehtová studia, masážní salony a možná zahradnické práce...

0/0
18.11.2014 10:04

M30i50l50o39s25l44a60v 47K16a49n10t81o44r75e27k 1509947901139

V tomto případě se vás zeptám, co tady dělá velké množství Úkáček. Kvalifikovanou řídící a odbornou práci rozhodně nedělají.  Řemeslo, je bohužel na žebříčku společenských  velice nízko. Od souseda, Angličana, jsem se dozvěděl, že v Anglii je totální nedostatek kvalitních řemeslníků, ale i lékařů (medicína je holt dřina a málo kdo má na to, aby ji, na rozdíl  od filosofických a ekologických pavěd,  dostudoval). Platy, resp. příjmy mají velice slušné, ale holt jsou společensky na dně a imigrantská kopyta je nikdy nenahradí, chybí jim fortel a chuť pracovat.  Prosím neplést si řemeslníka s dělníkem u pásu. Řemeslníkům technika pomáhá, ale nikdy je nenahradí

0/0
18.11.2014 10:53

Z82d20e53n35ě42k 52B16e63r29g82m68a44n 5354982261633

Pohybu pracovních sil se dlouhodobě bránit nedá. Zaměstnavatelům těžko mít za zlé, že zaměstnají za nižší plat Ukrajince. Chovají se ekonomicky. Ten často opakovaný nedostatek řemeslníků bych neviděl tak tragicky. Když je něčeho málo, stoupá to na ceně a vyplatí se to dělat. V tomhle trh funguje. Ale firem poskytujících různé řemeslnické služby je dost - skoro denně s nimi jednám.

+1/0
18.11.2014 13:21

M77i33l94o35s77l26a14v 52K49a58n46t71o39r38e63k 1189497271759

Já taky. Tragédie jsou však stavební firmy a to jak z hlediska ceny, tak kvality a dodržování termínů.  Pohybu pracovní síly se bránit dá. Nemáš nostrifikovaný kvalifikační doklad, tak práci nemůžeš konat.

+1/0
18.11.2014 15:43

M87a94r17t96i32n 61M24a76i78k71s24n11a64r 3804963928552

Pokud je clovek vzdelavatelny,tak by mel byt schopen po !!9!! ve skole, byt schopen napsat tento test... krome toho, papirove... pokud se nepripravi za dalsi 4 roky na dalsi test, tak odejde z stredni skoly navic i bez maturity, a mate ho pravdepodobne zase na podpore...

0/0
18.11.2014 12:19

J68i22ř85í 78P66r13a75ž95á79k 9760352651732

Inženýři byli např. Škoda, Eiffel, Perner,....  Dnešní obsolventi části vysokých škol umí výborně powerpoint a to je skoro všechno. 

Každý nemusí být otitulovaný zepředu i zezadu. Vyučení, nebo středoškoláci jsou také potřební.

0/0
18.11.2014 19:59

Z29d26e58n20ě31k 55B80e10r43g21m10a46n 5414382471933

Ach jo. Diskutující, kteří omezení počtu přijímaných na maturitní obory obhajují, pomíjejí fakt, že ti odmítnutí uchazeči poté, co se stanou učni, budou náš státní rozpočet významně zatěžovat. Poprvé proto, že jejich vzdělávání je o desítky procent dražší než u takového gymnazisty, a podruhé, když se jim bude vyplácet podpora v nezaměstnanosti. Absolventů učilišť jsou totiž registry Úřadu práce plné.

0/−5
17.11.2014 20:58

V64i74k45t81o93r 94Š62e48d19i83v29ý 8216271550356

A myslíte si, že když osobu neschopnou uživit se s výučním listem necháte chodit čtyři roky na gympl, náhle bude bezproblémová?

+1/0
17.11.2014 21:29

Z58d13e59n55ě64k 89B43e34r25g92m22a57n 5224492461383

Je jistá nemalá šance, že se ta osoba zkultivuje a své místo ve společnosti i světě práce si najde.

+1/−4
17.11.2014 21:47
Foto

M64i81r40o14s41l52a71v 78S66t76e49i35n12e44r 6638534173615

Podléháte klišé. Vyučený řemeslník je podle mé zkušenosti rovnocenný s bakalářem, navíc umí i něco, co tomu bakaláři chybí- prakticky něco vyrobit nebo opravit, co opravňuje jeho existenci. Mistři řemesel pak jsou už docela srovnatelní s průmyslováky nebo inženýry. Myslím, že v řádně vedených podnicích inženýr se zkušeným  mistrem jedná na stejné výšce očí.

+1/0
17.11.2014 23:39

Š96á86r85k72a 57Č59e39c58h51o69v45á 8828236125795

Kolik je těch zkušených mistrů ?

+1/0
18.11.2014 8:16

Z28d46e79n22ě24k 82B86e34r91g77m25a64n 5404892611493

Já podléhám klišé a vy žijete v minulosti. Dnes je čím dál víc řemeslníků nahrazováno automaty a roboty. Proto jsou řemeslníci nezaměstnaní. Do budoucna budeme potřebovat víc lidí schopných ty roboty řídit a méně těch, kteří kolem nich budou zametat. Ano, průměrná úroveň znalostí a schopností vysokoškoláka klesá. Ale to je normální - když se zvyšuje jejich počet.

+1/0
18.11.2014 8:21

P15a95v24e61l 59O65d17r31a10z55i88l 6814359947530

No a to je právě chyba, kvalitu kvantitou nenahradíte.

+1/0
18.11.2014 15:09

K74a68r16e64l 63Š50o38u33m74a72l 1934183568

Vážený pane Bergmane, mezi těmi povzdechy nad úrovní diskuze se podívejte spíše někam do praxe ať nežijete ve svém skleníku. Vaše příspěvky zde v diskuzi mají částečně pravdu, ale vy to příliš generalizujete. Ano, v ofic. statistikách mají skutečně gymnazisté podstatně nižší míru absolventské nezaměstnanosti, ale to je především tím, že se dnes (stejně lehce jako na střední školu) dostanou na VŠ a pokud tam neuspějí, tak už se nikdy v těchto statistikách neobjeví. Kdežto u učňů už možnost dalšího studia víceméně není (a byla by i zbytečná).

Druhou věcí je struktura oborů - díky stávajícímu systému financování se snaží střední školy (včetně učilišť) nabírat co největší masu lidí, aby získaly co největší sumu peněz bez ohledu na následné uplatnění svých studentů. A pak to dopadá tak, že SOU má obory jako veřejnosprávní činnost, management obchodu a služeb a nebo "podnikání". Takoví absolventi jsou skutečně těžko zaměstnatelní...

Obdobná situace je i u VŠ-na technické směry se dostane prakticky každý - první rok je z hlediska vedení univerzity výhodný z hlediska poměru náklady/výnosy - minimum odborných (drahých) předmětů a naopak přemíra matematiky, která spolehlivě funguje jako redukční síto. Takže škola inkasuje 1 nebo 2 ročníky dotace na studenty, kteří ale na školu nemají a opustí jí ještě před tím než bude muset škola do nich investovat prostředky v nepoměrně dražších vyšších ročnících. A opět - jak se takto ukončení studenti v průběhu prvního/druhého ročníku projeví v míře nezaměstnanosti absolventů? Nijak. Pak samozřejmě vypadá statistika tak, jak vypadá ...

+1/0
18.11.2014 2:44

Z92d29e49n95ě12k 64B49e67r60g51m24a21n 5254782651353

Ano, generalizuji. V takovéto diskusi nelze uvádět obsáhlé rozbory. Tak zjednodušuji a paušalizuji. Ale ono opravdu obecně platí, že vyšší vzdělání je při hledání práce výhodou. Všichni vysokoškoláci mají nízkou míru nezaměstnanosti.

Uvědomme si, jaká je alternativa (ke které i díky jednotným přijímačkám směřujeme). Na maturitní obory se nedostane 75 % populačního ročníku jako teď, ale třeba jen 50. Počet vysokoškoláků poklesne ze současných 66 % na těch 50 % (všichni maturanti půjdou na VŠ). Počet učňů se zdvojnásobí. Továrníci budou v šťastni, že mají takový přetlak uchazečů o dělnické profese. Vyberou si pár nejlepších a ostatní nechají na úřadu práce. A ještě těm přijatým sníží mzdu, protože za branou čeká na každé místo deset dalších... Česko půjde cestou budování montoven (protože tu bude levná málo kvalifikovaná pracovní síla).

Já tedy tento vývoj nechci.

+1/−1
18.11.2014 8:35

J10i60ř38í 48P13r56a57ž74á36k 9200202801302

Potom postačí zredukovat povolení k pobytu pro statisíce "gastarbeiterů" ze zemí mimo EU a zaměstnat české nezaměstnané. To s mělo udělat už dávno.  Ušetřilo by se na "sociálním zabezpečení" a některé skupiny obyvatelstva by práce zkultivovala (zcivilizovala).

0/0
18.11.2014 20:10

J51a66r51o19s24l12a60v 58K86a27d85l37e91c 5321539942491

No a? Škol je moc...

+1/0
17.11.2014 20:10

V83i84k13t33o24r 43Š55e14d10i44v53ý 8226841900836

Ovšem učitelům se nechce na pracák, takže přijmou každého a nikoho nevyhodí.

+2/0
17.11.2014 20:18

Z28d25e93n10ě15k 95B22e27r17g47m82a73n 5104562801123

Já jsem ředitel školy a (zatím) o přijetí žáků rozhoduji. Samozřejmě se od toho odvíjí i to, zda budu učitele nabírat či propouštět. Ale uchazeče přijímám podle jiných kritérií, než je zajištění práce pro učitele.

0/0
17.11.2014 21:17

V62i35k51t35o16r 57Š16e17d21i46v18ý 8796581470726

Ano, gymnázia si to ještě většinou dovolit mohou. Třeba mezi obchodními akademiemi je to horší a co teprve takové ty "integrované střední školy" ...

0/0
18.11.2014 0:39

Z94d43e67n21ě96k 31B48e97r36g65m76a64n 5494492431973

Škol opravdu moc je. Ale učňáků. Srovnávání s první republikou nesedí. Je jiná doba a potřebujeme víc vysokoškolsky vzdělaných lidí. I když mezi nimi jsou velké rozdíly, protože ne všichni dosáhnou na úroveň jaká byla dříve standardem. Rušit se tedy mají učiliště produkující nezaměstnané.

0/0
17.11.2014 21:14

V33i96k81t27o70r 59Š83e35d21i18v82ý 8636951260636

Ano, hodilo by se víc vysokoškolsky vzdělaných lidí. Bohužel rozdíl mezi vysokoškolsky vzdělaným člověkem a člověkem s vysokoškolským diplomem může být propastný.

+2/0
17.11.2014 21:25
Foto

M79i43r52o48s16l88a58v 58S62t63e97i84n57e50r 6178664733225

Já se nahoře zmiňuji o své zkušenosti z Německa. Vy se asi v situaci v ČR vyznáte lépe. Vyučit se a získat výuční list je v Německu docela srovnatelné s českou průmyslovkou, tu jsem osobně absolvoval v Praze 1957. Ale uvědomte si, české vysoké školy byly v období 1939- 1945 zavřené, což způsobilo obrovský vzestup českých průmyslovek, kam přešli vysokoškolští profesoři. Vysoká úroveň proto vydržela ještě desetiletí po válce.

0/0
17.11.2014 23:46
Foto

L22u21c96i40e 76V23o20n17d55r13á24k66o52v81á 7710853433220

Pane Bergmane, pokud plán jednotného "filtru", shodného pro všechny SŠ projde, pro Vás ( Vaši školu ) se dle mého soudu nic nezmění. Problém budou mít dnes tak moderní "takystřední" školy - dříve učiliště nabízející obory s maturitou, pro jejichž uchazeče není uplatnění a střední školy, na které se dnes hlásí děti bez studijních předpokladů prostě proto, že berou bez přijímacích zkoušek. ( Ukázkovým příkladem budiž již dnes skomírající ústav v Kapelní ).

0/0
18.11.2014 13:26

P11a42v53e48l 74O43b28d28r84ž11á42l28e54k 6436704508842

Škol je moc... ale zkuste jako krajský politik (střední školy zřizují kraje) rozhodnout o zrušení jakékoliv školy. Leda pokud se už nechystáte kandidovat.

0/0
18.11.2014 7:06

Z28d33e12n29ě41k 41B60e84r44g90m20a80n 5354972241383

Pokud budete rušit (či omezovat nebo slučovat) školu, kde v rozsáhlém areálu jen sem tam potkáte žáka, nikdo vám to vyčítat nebude. Nemyslím si, že zákon poptávky a nabídky vyřeší vše, ale když žáci do nějaké školy prostě nechtějí, tak není důvod držet ji nad vodou. Argumenty, že přece ty kominíky (jakékoli řemeslníky) budeme potřebovat neberu. Bude-li po nich poptávka, tak se rychle najdou - třeba rekvalifikací.

0/0
18.11.2014 8:42

J16o33s29e72f 47D76r78d21a 6900229762876

Zatím to funguje tak, že školy berou všechno. V lepším případě ty opravdu neschopné vyřadí v závěru studia tím, že je nepustí k maturitě, nebo se k maturitám dostanou a nějak maturitu udělají. Byť škola vyprodukuje něco málo použitelného, dostane peníze na žáka. Že úroveň škol SŠ i VŠ je dnes tristní, není třeba zdůrazňovat.

+2/0
17.11.2014 18:53

T11o68m53á26š 67H62u48d82e23č80e68k 3813683149823

Chápu to dobře, že se tak v podstatě přiznává, že SŠ vezmou jakéhokoliv hňupa, jen aby dostaly dost peněz? To se potom tedy nedivím, že ze středních škol lezou maturanti, kteří neumějí zlomky.

+5/0
17.11.2014 18:16

T33o46m92á86š 85T14a22t30í24č96e13k 5170492210218

Jojo, chápeš to dokonale. Dnešní bakalářky jsou vlastně takový trochu delší slohovky za starších dob (v humanitních oborech), o přírodovědě a matice nemluvě - "těžké" maturitní zkoušky beze stopy infinitesimálního počtu. Jak má začít maturant studovat fyziku bez dokonalé znalostí derivace a integrování? - Ale školy prosperují.

+5/0
17.11.2014 18:21

M63i52c58h25a90l 74S52l28a85v24í10č56e46k 1519608672649

Nepleťe si VŠ a středoškolské vzdělání.

0/0
17.11.2014 18:30

T53o41m28á14š 35T72a75t79í54č55e22k 5590222370718

Kde si co pletu? Když srovnávám úroveň dnešních bakalářských zkoušek s tím, co jsme museli umět na gymnáziu? Když si vzpomenu, jak jsem si před rokem a půl stáhl tu "těžkou" maturitní zkoušku z matiky a zjistil, že to jsem musel umět víc než dva roky před svou maturitou? Kde si co pletu?

0/0
18.11.2014 16:18

F15r26a25n32t52i22š17e79k 28E16l71i85á57š 6747783635386

Jednotné přijímačky jsou potřebné. Aby se na střední školy nedostávali obtížně vzdělatelní žáci. Je možné, že některé střední školy budou mít málo studentů. No a co? Důležité je, aby absolventi humanitního vzdělávání na filozofických fakultách věděli, že si najdou zaměstnání nejspíš za kasou v hypermarketu.

+4/0
17.11.2014 17:17

M48i63c17h91a17l 81S90l76a78v70í45č61e91k 1159588522949

Jednotné přijímačky jsou nesmysl, neboť školy jsou různého zaměření. Totéž platí pro jednotné maturitní zkoušky. I když na slovo maturitní bych spíše preferoval slovo závěrečné. Včetně názvu závěrečného vysvědčení. Též dle typu školy. Nebo chcete i jeden univerzální vysokoškolský diplom? A ve slepáku se vám bude rýpat Ing. Arch. a auto opraví JUDr.?

Jinak si nepleťte VŠ a SŠ vzdělání. Na filozofických fakultách (VŠ) se opravdu nevyučuje jaderná fyzika a na Mat-fyz zase třeba kunsthistorie či etnografie.

0/−3
17.11.2014 19:49

P39a30v28e17l 55O56d72r23a22z41i49l 6244109117900

Proč si proboha nezjistíte, o čem je řeč? Vypadáte, jako kdybyste spadl z Marsu.

0/0
18.11.2014 15:13

M26a73r95c14e44l64a 33Z35a48j53í80c76o54v86á 1222568290894

Proč by se ministerstvo zabývalo kvalitou škol a doporučilo ty špatné zrušit. Raději omezí všechny. Jakpak se asi bude řešit, pokud přijímaky udělá jen 10 žáků? Třída se neotevře a žáčky i s rodiči kopne kamsi, ať si najdou, kde je na nějaké škole volné místo. Nebo rovnou do učňáku.

0/−3
17.11.2014 15:47

V27i53k60t55o82r 90Š89e93d78i74v41ý 8756751770796

Geniální. A jakým měřidlem se měří kvalita školy? 8-o

0/0
17.11.2014 17:08

F28r87a95n11t23i86š70e14k 81E73l36i77á12š 6847113645226

U základky, kolik dětí bude úspěšných při jednotných přijímačkách. U střednícj, kolik % studentů udělá úspěšně státní maturitu a u vysokých, jaké procento absolventů najde okamžitě zaměstnání.

0/−1
17.11.2014 17:19

V58i96k55t49o45r 42Š82e15d20i64v89ý 8906581710756

ZŠ si nemůže žáky vybírat, musí brát co přijde - a tam můžou být sakra rozdíly. 

Státní maturita by snad jako měřítko šla, jenže by nejdřív někdo musel vymyslet postup, při kterém by personál školy nemohl výsledek nijak ovlivňovat. A také by bylo fajn, kdyby šlo o maturitu z českého jazyka a matematiky, nikoli z funkční gramotnosti a počtů.

0/0
17.11.2014 20:17

J11i57ř66í 90D21v43o41ř29á22k 5718853298150

Nejde o vzdělání , ale aby se školy uživily.Potom se nedivte nezaměstnanosti "absolventů ".

+7/0
17.11.2014 14:23

K88a15r92e24l 61Š82o77u30m37a44l 1854153908

Páni ředitelé asi nechápou, že výsledkem by měla být právě optimalizace sítě středních škol tak, aby lépe odpovídala skutečným schopnostem studentů a potřebám celé společnosti. Nevím k čemu je nám každý rok několik tisíc absolventů gymnázií bez maturity a nebo několik tisíc absolventů obchodních akademií, když je problém sehnat vyučeného obuvníka nebo i prodavače.

A strašení tím, že jeden test rozhodne o budoucnosti dítěte také není na místě. Pokud to napoprvé neudělá, co brání tomu, aby zkoušky dítě zkusilo znovu příští rok, a tentokrát se připravilo zodpovědně?

+9/0
17.11.2014 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.