Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednotné přijímačky nás připraví o studenty i peníze, varují ředitelé

Jednotné přijímačky na střední školy v podobě, v jaké je plánuje zavést ministr školství Marcel Chládek, nejdou dohromady se současným systémem financování škol. Ty dostávají peníze za jednotlivé žáky. V momentě, kdy jednotné přijímačky neumožní nabrat plánovaný počet žáků, se třídy zmenší a školy dostanou méně peněz. Jejich náklady se však nezmění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A56r12n52o38š81t 20K46o54b69y61k51a 9459929478380

Pan ministr navíc zneužil a obešel školský zákon, když si slovo "pokusné" vyložil jako "pilotní". Zákon umožňuje provést pokusné ověřování (v omezeném rozsahu, na pár školách), ale ministr prostě nedbal na zákon a v rámci "pilotního" ověřování politickým tlakem do systému vehnal víc jak polovinu škol.

Podle mne je to zneužití pravomoci úřední osobou.

+1/0
18.11.2014 15:33

A87r31n64o81š88t 54K88o85b49y28k66a 9619449178440

Problém je, že v dnešním složitém světě s omezením manuální práce (která se přesunula hlavně do Asie, a pak do terciární sféry) v podstatě nemá smysl vyčleňovat děti, které by se neměli středoškolsky vzdělávat. Absolvování SŠ patří k "základnímu vzdělání", maturita je dnes ve většině oborů nedostatečná pro kvalifikaci (je třeba alespoň DIS z VOŠ, mnohde Bc.). S maturitou kromě výjimek můžete tak k pokladně do marketu... Tohle panu ministrovi uniklo.

Imho by bylo rozumnější umožnit řemeslné vzdělání v 19 letech během roku - dvou po absolvování SŠ zakončené nějakou formou "lehčí maturity". Vedle toho by měla existovat standardní maturita, jakožto brána k VŠ vzdělání v akademických oborech. (Možná by mohly vzniknout i praktické obory VŠ s menšími nároky na akreditaci.)

0/0
18.11.2014 15:30

Š56á16r60k58a 84Č34e73c47h47o98v21á 8848316505495

Takže podle škol není důležité vzdělání, ale plné třídy třeba i hlupáků, kteří se nějak protlučou, jen když bude sypat !Rv

+3/−2
18.11.2014 8:15

Z69d78e62n79ě75k 46B46e32r88g11m23a65n 5874632521843

Ano, je opravdu lepší, když ti "hlupáci" chodí do škol, než na úřad práce. Většině z nich škola pomůže socializovat se - tedy najít si místo ve společnosti.

+2/0
18.11.2014 8:24

J19o62s26e94f 39H41a88n52y62á57š 2264439883

Ano, budeme mít nejvíc studentů, v přepočtu na tisíc obyvatel, středních a vysokých škol na světě. O klempíře přitom nezavadíš.

0/0
18.11.2014 10:21

Z42d14e63n97ě77k 25B91e65r53g63m79a68n 5244352951323

První na světě nebudeme. Růst procenta vysokoškoláků je celosvětovým trendem. Lidé prostě chodí déle do školy a ani pak nemají vystaráno. Tzv. celoživotní vzdělávání je dnes taky jasným trendem.

A nějaké řemeslníky objednávám každou chvíli - včetně klempířů. Nesetkal jsem se s problémem.

0/0
18.11.2014 13:27

M60a81r58t44i67n 98M21a87i32k56s39n46a73r 3374233888292

Pokud nemaji na to, byt na stredni skole, asi nema cenu jim pripravit frustraci po 4 letech u maturity, kdy ji nedaji, a skoncej na pracovnim urade bez maturity, bez vyucniho listu... lepsi bude kdyz je nevezmou na stredni a hold pujdou na uciliste.

+1/0
18.11.2014 12:17

J87i98ř67í 18P11r89a84ž37á92k 9530182621242

Nemá smysl vzdělávat nevzdělatelné jenom proto, aby školy získaly státní příspěvek dle počtu studentů. Konečně dobrý nápad. "Powerpointových inženýrů, magistrů a bakalářů" je spousta, ale umí hlavně presentace v powerpointu, jinak jsou těžko použitelní..

+1/−1
17.11.2014 22:13

Z69d27e62n56ě40k 96B44e84r53g74m14a52n 5204552671613

Pokud někdo nemá IQ pod 80, tak vzdělatelný je. Ponecháte-li ho bez vzdělání, bude společnost v budoucnu zatěžovat mnohem víc, než by stálo jeho vzdělání, protože bude muset být celý život na podporách...

0/0
17.11.2014 23:03

M29i79l36o66s79l93a46v 95K63a51n79t68o59r39e15k 1679787691419

Pokud má někdo IQ na úrovni tykve, ať se vyučí a v tom může být dobrý, než když bude nějakým ekologem, kterého nikdo nepotřebuje a bude papouškovat neustále dvě naučené věty a půjde házet jako studující nebo vystudovaný inteligent vajíčka na prezidenta (všiměte si, že nepíšu konkrétní jméno, protož on bude házet ty vajíčka na kohokoliv).

+1/−1
18.11.2014 9:36

Z69d29e21n79ě81k 90B84e13r54g92m13a58n 5794392691413

Já vám rozumím. Problém ale je v tom, že ty vyučené řemeslníky potřebujeme stále méně. Pro lidi s nižším IQ je třeba hledat jiná uplatnění. Spoustu práce zastanou automaty a roboty. Pro lidi zbudou nehtová studia, masážní salony a možná zahradnické práce...

0/0
18.11.2014 10:04

M34i38l35o57s88l32a25v 59K75a54n64t25o93r44e97k 1839407841359

V tomto případě se vás zeptám, co tady dělá velké množství Úkáček. Kvalifikovanou řídící a odbornou práci rozhodně nedělají.  Řemeslo, je bohužel na žebříčku společenských  velice nízko. Od souseda, Angličana, jsem se dozvěděl, že v Anglii je totální nedostatek kvalitních řemeslníků, ale i lékařů (medicína je holt dřina a málo kdo má na to, aby ji, na rozdíl  od filosofických a ekologických pavěd,  dostudoval). Platy, resp. příjmy mají velice slušné, ale holt jsou společensky na dně a imigrantská kopyta je nikdy nenahradí, chybí jim fortel a chuť pracovat.  Prosím neplést si řemeslníka s dělníkem u pásu. Řemeslníkům technika pomáhá, ale nikdy je nenahradí

0/0
18.11.2014 10:53

Z91d98e68n56ě83k 88B19e43r51g69m47a30n 5884302691733

Pohybu pracovních sil se dlouhodobě bránit nedá. Zaměstnavatelům těžko mít za zlé, že zaměstnají za nižší plat Ukrajince. Chovají se ekonomicky. Ten často opakovaný nedostatek řemeslníků bych neviděl tak tragicky. Když je něčeho málo, stoupá to na ceně a vyplatí se to dělat. V tomhle trh funguje. Ale firem poskytujících různé řemeslnické služby je dost - skoro denně s nimi jednám.

+1/0
18.11.2014 13:21

M43i50l43o82s79l95a94v 29K16a46n29t86o60r58e15k 1749497531439

Já taky. Tragédie jsou však stavební firmy a to jak z hlediska ceny, tak kvality a dodržování termínů.  Pohybu pracovní síly se bránit dá. Nemáš nostrifikovaný kvalifikační doklad, tak práci nemůžeš konat.

+1/0
18.11.2014 15:43

M48a34r68t78i73n 10M23a81i18k15s16n44a36r 3734733348492

Pokud je clovek vzdelavatelny,tak by mel byt schopen po !!9!! ve skole, byt schopen napsat tento test... krome toho, papirove... pokud se nepripravi za dalsi 4 roky na dalsi test, tak odejde z stredni skoly navic i bez maturity, a mate ho pravdepodobne zase na podpore...

0/0
18.11.2014 12:19

J88i51ř52í 22P13r73a36ž77á51k 9880552891212

Inženýři byli např. Škoda, Eiffel, Perner,....  Dnešní obsolventi části vysokých škol umí výborně powerpoint a to je skoro všechno. 

Každý nemusí být otitulovaný zepředu i zezadu. Vyučení, nebo středoškoláci jsou také potřební.

0/0
18.11.2014 19:59

Z42d54e48n75ě36k 34B19e80r63g19m78a81n 5224202101393

Ach jo. Diskutující, kteří omezení počtu přijímaných na maturitní obory obhajují, pomíjejí fakt, že ti odmítnutí uchazeči poté, co se stanou učni, budou náš státní rozpočet významně zatěžovat. Poprvé proto, že jejich vzdělávání je o desítky procent dražší než u takového gymnazisty, a podruhé, když se jim bude vyplácet podpora v nezaměstnanosti. Absolventů učilišť jsou totiž registry Úřadu práce plné.

0/−5
17.11.2014 20:58

V84i59k85t84o79r 34Š59e12d90i36v30ý 8946521950576

A myslíte si, že když osobu neschopnou uživit se s výučním listem necháte chodit čtyři roky na gympl, náhle bude bezproblémová?

+1/0
17.11.2014 21:29

Z34d36e27n93ě72k 88B86e96r46g98m40a17n 5864422421313

Je jistá nemalá šance, že se ta osoba zkultivuje a své místo ve společnosti i světě práce si najde.

+1/−4
17.11.2014 21:47
Foto

M60i25r76o22s13l94a14v 35S61t29e88i73n45e96r 6878844213235

Podléháte klišé. Vyučený řemeslník je podle mé zkušenosti rovnocenný s bakalářem, navíc umí i něco, co tomu bakaláři chybí- prakticky něco vyrobit nebo opravit, co opravňuje jeho existenci. Mistři řemesel pak jsou už docela srovnatelní s průmyslováky nebo inženýry. Myslím, že v řádně vedených podnicích inženýr se zkušeným  mistrem jedná na stejné výšce očí.

+1/0
17.11.2014 23:39

Š30á57r85k91a 15Č65e94c72h88o47v80á 8938516245575

Kolik je těch zkušených mistrů ?

+1/0
18.11.2014 8:16

Z93d98e44n36ě28k 45B30e40r23g67m20a69n 5974322111113

Já podléhám klišé a vy žijete v minulosti. Dnes je čím dál víc řemeslníků nahrazováno automaty a roboty. Proto jsou řemeslníci nezaměstnaní. Do budoucna budeme potřebovat víc lidí schopných ty roboty řídit a méně těch, kteří kolem nich budou zametat. Ano, průměrná úroveň znalostí a schopností vysokoškoláka klesá. Ale to je normální - když se zvyšuje jejich počet.

+1/0
18.11.2014 8:21

P51a31v74e29l 21O72d73r33a70z55i18l 6324249877800

No a to je právě chyba, kvalitu kvantitou nenahradíte.

+1/0
18.11.2014 15:09

K35a46r59e86l 13Š88o50u84m93a83l 1364543778

Vážený pane Bergmane, mezi těmi povzdechy nad úrovní diskuze se podívejte spíše někam do praxe ať nežijete ve svém skleníku. Vaše příspěvky zde v diskuzi mají částečně pravdu, ale vy to příliš generalizujete. Ano, v ofic. statistikách mají skutečně gymnazisté podstatně nižší míru absolventské nezaměstnanosti, ale to je především tím, že se dnes (stejně lehce jako na střední školu) dostanou na VŠ a pokud tam neuspějí, tak už se nikdy v těchto statistikách neobjeví. Kdežto u učňů už možnost dalšího studia víceméně není (a byla by i zbytečná).

Druhou věcí je struktura oborů - díky stávajícímu systému financování se snaží střední školy (včetně učilišť) nabírat co největší masu lidí, aby získaly co největší sumu peněz bez ohledu na následné uplatnění svých studentů. A pak to dopadá tak, že SOU má obory jako veřejnosprávní činnost, management obchodu a služeb a nebo "podnikání". Takoví absolventi jsou skutečně těžko zaměstnatelní...

Obdobná situace je i u VŠ-na technické směry se dostane prakticky každý - první rok je z hlediska vedení univerzity výhodný z hlediska poměru náklady/výnosy - minimum odborných (drahých) předmětů a naopak přemíra matematiky, která spolehlivě funguje jako redukční síto. Takže škola inkasuje 1 nebo 2 ročníky dotace na studenty, kteří ale na školu nemají a opustí jí ještě před tím než bude muset škola do nich investovat prostředky v nepoměrně dražších vyšších ročnících. A opět - jak se takto ukončení studenti v průběhu prvního/druhého ročníku projeví v míře nezaměstnanosti absolventů? Nijak. Pak samozřejmě vypadá statistika tak, jak vypadá ...

+1/0
18.11.2014 2:44

Z47d54e35n73ě66k 45B79e51r30g49m38a81n 5354692121563

Ano, generalizuji. V takovéto diskusi nelze uvádět obsáhlé rozbory. Tak zjednodušuji a paušalizuji. Ale ono opravdu obecně platí, že vyšší vzdělání je při hledání práce výhodou. Všichni vysokoškoláci mají nízkou míru nezaměstnanosti.

Uvědomme si, jaká je alternativa (ke které i díky jednotným přijímačkám směřujeme). Na maturitní obory se nedostane 75 % populačního ročníku jako teď, ale třeba jen 50. Počet vysokoškoláků poklesne ze současných 66 % na těch 50 % (všichni maturanti půjdou na VŠ). Počet učňů se zdvojnásobí. Továrníci budou v šťastni, že mají takový přetlak uchazečů o dělnické profese. Vyberou si pár nejlepších a ostatní nechají na úřadu práce. A ještě těm přijatým sníží mzdu, protože za branou čeká na každé místo deset dalších... Česko půjde cestou budování montoven (protože tu bude levná málo kvalifikovaná pracovní síla).

Já tedy tento vývoj nechci.

+1/−1
18.11.2014 8:35

J89i22ř18í 98P79r39a43ž60á72k 9230962621802

Potom postačí zredukovat povolení k pobytu pro statisíce "gastarbeiterů" ze zemí mimo EU a zaměstnat české nezaměstnané. To s mělo udělat už dávno.  Ušetřilo by se na "sociálním zabezpečení" a některé skupiny obyvatelstva by práce zkultivovala (zcivilizovala).

0/0
18.11.2014 20:10

J89a34r36o45s29l54a33v 10K81a57d57l51e10c 5831269192581

No a? Škol je moc...

+1/0
17.11.2014 20:10

V30i62k79t81o47r 93Š24e45d78i66v25ý 8916221920326

Ovšem učitelům se nechce na pracák, takže přijmou každého a nikoho nevyhodí.

+2/0
17.11.2014 20:18

Z81d87e48n59ě13k 55B88e50r57g32m88a39n 5594512371383

Já jsem ředitel školy a (zatím) o přijetí žáků rozhoduji. Samozřejmě se od toho odvíjí i to, zda budu učitele nabírat či propouštět. Ale uchazeče přijímám podle jiných kritérií, než je zajištění práce pro učitele.

0/0
17.11.2014 21:17

V59i44k62t63o76r 10Š10e17d86i42v31ý 8826751660846

Ano, gymnázia si to ještě většinou dovolit mohou. Třeba mezi obchodními akademiemi je to horší a co teprve takové ty "integrované střední školy" ...

0/0
18.11.2014 0:39

Z89d45e63n29ě28k 94B77e59r55g74m73a39n 5344242141833

Škol opravdu moc je. Ale učňáků. Srovnávání s první republikou nesedí. Je jiná doba a potřebujeme víc vysokoškolsky vzdělaných lidí. I když mezi nimi jsou velké rozdíly, protože ne všichni dosáhnou na úroveň jaká byla dříve standardem. Rušit se tedy mají učiliště produkující nezaměstnané.

0/0
17.11.2014 21:14

V85i36k39t85o41r 77Š40e67d15i87v47ý 8516261230676

Ano, hodilo by se víc vysokoškolsky vzdělaných lidí. Bohužel rozdíl mezi vysokoškolsky vzdělaným člověkem a člověkem s vysokoškolským diplomem může být propastný.

+2/0
17.11.2014 21:25
Foto

M66i80r65o14s49l24a87v 18S20t63e66i12n18e11r 6358704813715

Já se nahoře zmiňuji o své zkušenosti z Německa. Vy se asi v situaci v ČR vyznáte lépe. Vyučit se a získat výuční list je v Německu docela srovnatelné s českou průmyslovkou, tu jsem osobně absolvoval v Praze 1957. Ale uvědomte si, české vysoké školy byly v období 1939- 1945 zavřené, což způsobilo obrovský vzestup českých průmyslovek, kam přešli vysokoškolští profesoři. Vysoká úroveň proto vydržela ještě desetiletí po válce.

0/0
17.11.2014 23:46
Foto

L37u46c96i48e 37V98o57n66d32r60á23k17o39v18á 7380613163710

Pane Bergmane, pokud plán jednotného "filtru", shodného pro všechny SŠ projde, pro Vás ( Vaši školu ) se dle mého soudu nic nezmění. Problém budou mít dnes tak moderní "takystřední" školy - dříve učiliště nabízející obory s maturitou, pro jejichž uchazeče není uplatnění a střední školy, na které se dnes hlásí děti bez studijních předpokladů prostě proto, že berou bez přijímacích zkoušek. ( Ukázkovým příkladem budiž již dnes skomírající ústav v Kapelní ).

0/0
18.11.2014 13:26

P52a58v10e44l 70O48b30d75r77ž21á37l59e14k 6616764688532

Škol je moc... ale zkuste jako krajský politik (střední školy zřizují kraje) rozhodnout o zrušení jakékoliv školy. Leda pokud se už nechystáte kandidovat.

0/0
18.11.2014 7:06

Z84d30e69n41ě38k 15B91e56r64g57m96a56n 5364932781483

Pokud budete rušit (či omezovat nebo slučovat) školu, kde v rozsáhlém areálu jen sem tam potkáte žáka, nikdo vám to vyčítat nebude. Nemyslím si, že zákon poptávky a nabídky vyřeší vše, ale když žáci do nějaké školy prostě nechtějí, tak není důvod držet ji nad vodou. Argumenty, že přece ty kominíky (jakékoli řemeslníky) budeme potřebovat neberu. Bude-li po nich poptávka, tak se rychle najdou - třeba rekvalifikací.

0/0
18.11.2014 8:42

J29o97s39e22f 36D12r35d10a 6160339792556

Zatím to funguje tak, že školy berou všechno. V lepším případě ty opravdu neschopné vyřadí v závěru studia tím, že je nepustí k maturitě, nebo se k maturitám dostanou a nějak maturitu udělají. Byť škola vyprodukuje něco málo použitelného, dostane peníze na žáka. Že úroveň škol SŠ i VŠ je dnes tristní, není třeba zdůrazňovat.

+2/0
17.11.2014 18:53

T94o10m19á54š 62H48u84d75e84č11e21k 3303943529233

Chápu to dobře, že se tak v podstatě přiznává, že SŠ vezmou jakéhokoliv hňupa, jen aby dostaly dost peněz? To se potom tedy nedivím, že ze středních škol lezou maturanti, kteří neumějí zlomky.

+5/0
17.11.2014 18:16

T82o71m77á30š 83T42a80t64í42č77e39k 5400572280448

Jojo, chápeš to dokonale. Dnešní bakalářky jsou vlastně takový trochu delší slohovky za starších dob (v humanitních oborech), o přírodovědě a matice nemluvě - "těžké" maturitní zkoušky beze stopy infinitesimálního počtu. Jak má začít maturant studovat fyziku bez dokonalé znalostí derivace a integrování? - Ale školy prosperují.

+5/0
17.11.2014 18:21

M41i31c81h22a11l 69S57l87a12v73í55č93e72k 1449968272919

Nepleťe si VŠ a středoškolské vzdělání.

0/0
17.11.2014 18:30

T41o58m21á26š 43T54a58t71í61č28e53k 5220832180538

Kde si co pletu? Když srovnávám úroveň dnešních bakalářských zkoušek s tím, co jsme museli umět na gymnáziu? Když si vzpomenu, jak jsem si před rokem a půl stáhl tu "těžkou" maturitní zkoušku z matiky a zjistil, že to jsem musel umět víc než dva roky před svou maturitou? Kde si co pletu?

0/0
18.11.2014 16:18

F27r65a66n78t97i23š40e22k 23E24l89i28á19š 6857863915966

Jednotné přijímačky jsou potřebné. Aby se na střední školy nedostávali obtížně vzdělatelní žáci. Je možné, že některé střední školy budou mít málo studentů. No a co? Důležité je, aby absolventi humanitního vzdělávání na filozofických fakultách věděli, že si najdou zaměstnání nejspíš za kasou v hypermarketu.

+4/0
17.11.2014 17:17

M80i21c48h26a68l 32S24l86a36v62í39č17e38k 1439898882469

Jednotné přijímačky jsou nesmysl, neboť školy jsou různého zaměření. Totéž platí pro jednotné maturitní zkoušky. I když na slovo maturitní bych spíše preferoval slovo závěrečné. Včetně názvu závěrečného vysvědčení. Též dle typu školy. Nebo chcete i jeden univerzální vysokoškolský diplom? A ve slepáku se vám bude rýpat Ing. Arch. a auto opraví JUDr.?

Jinak si nepleťte VŠ a SŠ vzdělání. Na filozofických fakultách (VŠ) se opravdu nevyučuje jaderná fyzika a na Mat-fyz zase třeba kunsthistorie či etnografie.

0/−3
17.11.2014 19:49

P49a54v78e39l 48O93d28r28a98z13i29l 6634409617750

Proč si proboha nezjistíte, o čem je řeč? Vypadáte, jako kdybyste spadl z Marsu.

0/0
18.11.2014 15:13

M41a61r24c13e95l15a 11Z95a43j64í21c85o76v82á 1162848560384

Proč by se ministerstvo zabývalo kvalitou škol a doporučilo ty špatné zrušit. Raději omezí všechny. Jakpak se asi bude řešit, pokud přijímaky udělá jen 10 žáků? Třída se neotevře a žáčky i s rodiči kopne kamsi, ať si najdou, kde je na nějaké škole volné místo. Nebo rovnou do učňáku.

0/−3
17.11.2014 15:47

V30i48k46t47o28r 50Š72e53d96i50v33ý 8216661720316

Geniální. A jakým měřidlem se měří kvalita školy? 8-o

0/0
17.11.2014 17:08

F76r41a96n80t74i85š49e44k 52E81l95i82á82š 6427513255966

U základky, kolik dětí bude úspěšných při jednotných přijímačkách. U střednícj, kolik % studentů udělá úspěšně státní maturitu a u vysokých, jaké procento absolventů najde okamžitě zaměstnání.

0/−1
17.11.2014 17:19

V44i17k12t41o36r 93Š24e95d62i33v60ý 8136551190536

ZŠ si nemůže žáky vybírat, musí brát co přijde - a tam můžou být sakra rozdíly. 

Státní maturita by snad jako měřítko šla, jenže by nejdřív někdo musel vymyslet postup, při kterém by personál školy nemohl výsledek nijak ovlivňovat. A také by bylo fajn, kdyby šlo o maturitu z českého jazyka a matematiky, nikoli z funkční gramotnosti a počtů.

0/0
17.11.2014 20:17

J53i23ř54í 15D73v86o74ř62á43k 5978113938450

Nejde o vzdělání , ale aby se školy uživily.Potom se nedivte nezaměstnanosti "absolventů ".

+7/0
17.11.2014 14:23

K54a89r70e64l 97Š17o24u32m65a29l 1454153128

Páni ředitelé asi nechápou, že výsledkem by měla být právě optimalizace sítě středních škol tak, aby lépe odpovídala skutečným schopnostem studentů a potřebám celé společnosti. Nevím k čemu je nám každý rok několik tisíc absolventů gymnázií bez maturity a nebo několik tisíc absolventů obchodních akademií, když je problém sehnat vyučeného obuvníka nebo i prodavače.

A strašení tím, že jeden test rozhodne o budoucnosti dítěte také není na místě. Pokud to napoprvé neudělá, co brání tomu, aby zkoušky dítě zkusilo znovu příští rok, a tentokrát se připravilo zodpovědně?

+9/0
17.11.2014 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.