Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jednotné přijímačky nás připraví o studenty i peníze, varují ředitelé

Jednotné přijímačky na střední školy v podobě, v jaké je plánuje zavést ministr školství Marcel Chládek, nejdou dohromady se současným systémem financování škol. Ty dostávají peníze za jednotlivé žáky. V momentě, kdy jednotné přijímačky neumožní nabrat plánovaný počet žáků, se třídy zmenší a školy dostanou méně peněz. Jejich náklady se však nezmění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A65r29n56o63š93t 16K77o37b68y82k96a 9669249218740

Pan ministr navíc zneužil a obešel školský zákon, když si slovo "pokusné" vyložil jako "pilotní". Zákon umožňuje provést pokusné ověřování (v omezeném rozsahu, na pár školách), ale ministr prostě nedbal na zákon a v rámci "pilotního" ověřování politickým tlakem do systému vehnal víc jak polovinu škol.

Podle mne je to zneužití pravomoci úřední osobou.

+1/0
18.11.2014 15:33

A59r72n25o94š40t 95K27o27b47y39k81a 9749109388570

Problém je, že v dnešním složitém světě s omezením manuální práce (která se přesunula hlavně do Asie, a pak do terciární sféry) v podstatě nemá smysl vyčleňovat děti, které by se neměli středoškolsky vzdělávat. Absolvování SŠ patří k "základnímu vzdělání", maturita je dnes ve většině oborů nedostatečná pro kvalifikaci (je třeba alespoň DIS z VOŠ, mnohde Bc.). S maturitou kromě výjimek můžete tak k pokladně do marketu... Tohle panu ministrovi uniklo.

Imho by bylo rozumnější umožnit řemeslné vzdělání v 19 letech během roku - dvou po absolvování SŠ zakončené nějakou formou "lehčí maturity". Vedle toho by měla existovat standardní maturita, jakožto brána k VŠ vzdělání v akademických oborech. (Možná by mohly vzniknout i praktické obory VŠ s menšími nároky na akreditaci.)

0/0
18.11.2014 15:30

Š12á60r55k61a 82Č56e83c86h92o33v93á 8318556115975

Takže podle škol není důležité vzdělání, ale plné třídy třeba i hlupáků, kteří se nějak protlučou, jen když bude sypat !Rv

+3/−2
18.11.2014 8:15

Z42d21e11n52ě43k 25B29e65r64g16m48a11n 5194332221413

Ano, je opravdu lepší, když ti "hlupáci" chodí do škol, než na úřad práce. Většině z nich škola pomůže socializovat se - tedy najít si místo ve společnosti.

+2/0
18.11.2014 8:24

J76o97s20e80f 46H20a62n37y28á74š 2854319703

Ano, budeme mít nejvíc studentů, v přepočtu na tisíc obyvatel, středních a vysokých škol na světě. O klempíře přitom nezavadíš.

0/0
18.11.2014 10:21

Z26d32e44n29ě60k 31B58e73r33g67m39a96n 5934272411763

První na světě nebudeme. Růst procenta vysokoškoláků je celosvětovým trendem. Lidé prostě chodí déle do školy a ani pak nemají vystaráno. Tzv. celoživotní vzdělávání je dnes taky jasným trendem.

A nějaké řemeslníky objednávám každou chvíli - včetně klempířů. Nesetkal jsem se s problémem.

0/0
18.11.2014 13:27

M83a69r36t52i68n 30M13a77i96k51s29n16a92r 3724983328502

Pokud nemaji na to, byt na stredni skole, asi nema cenu jim pripravit frustraci po 4 letech u maturity, kdy ji nedaji, a skoncej na pracovnim urade bez maturity, bez vyucniho listu... lepsi bude kdyz je nevezmou na stredni a hold pujdou na uciliste.

+1/0
18.11.2014 12:17

J79i29ř51í 36P95r86a75ž21á98k 9320372121842

Nemá smysl vzdělávat nevzdělatelné jenom proto, aby školy získaly státní příspěvek dle počtu studentů. Konečně dobrý nápad. "Powerpointových inženýrů, magistrů a bakalářů" je spousta, ale umí hlavně presentace v powerpointu, jinak jsou těžko použitelní..

+1/−1
17.11.2014 22:13

Z10d72e24n67ě70k 15B36e38r32g94m29a66n 5324192121513

Pokud někdo nemá IQ pod 80, tak vzdělatelný je. Ponecháte-li ho bez vzdělání, bude společnost v budoucnu zatěžovat mnohem víc, než by stálo jeho vzdělání, protože bude muset být celý život na podporách...

0/0
17.11.2014 23:03

M80i59l67o16s56l23a97v 88K49a86n81t60o40r69e96k 1759747211509

Pokud má někdo IQ na úrovni tykve, ať se vyučí a v tom může být dobrý, než když bude nějakým ekologem, kterého nikdo nepotřebuje a bude papouškovat neustále dvě naučené věty a půjde házet jako studující nebo vystudovaný inteligent vajíčka na prezidenta (všiměte si, že nepíšu konkrétní jméno, protož on bude házet ty vajíčka na kohokoliv).

+1/−1
18.11.2014 9:36

Z55d91e34n12ě93k 95B22e57r34g32m69a73n 5774722691283

Já vám rozumím. Problém ale je v tom, že ty vyučené řemeslníky potřebujeme stále méně. Pro lidi s nižším IQ je třeba hledat jiná uplatnění. Spoustu práce zastanou automaty a roboty. Pro lidi zbudou nehtová studia, masážní salony a možná zahradnické práce...

0/0
18.11.2014 10:04

M71i68l95o38s85l74a34v 27K83a32n74t96o62r97e52k 1909217671559

V tomto případě se vás zeptám, co tady dělá velké množství Úkáček. Kvalifikovanou řídící a odbornou práci rozhodně nedělají.  Řemeslo, je bohužel na žebříčku společenských  velice nízko. Od souseda, Angličana, jsem se dozvěděl, že v Anglii je totální nedostatek kvalitních řemeslníků, ale i lékařů (medicína je holt dřina a málo kdo má na to, aby ji, na rozdíl  od filosofických a ekologických pavěd,  dostudoval). Platy, resp. příjmy mají velice slušné, ale holt jsou společensky na dně a imigrantská kopyta je nikdy nenahradí, chybí jim fortel a chuť pracovat.  Prosím neplést si řemeslníka s dělníkem u pásu. Řemeslníkům technika pomáhá, ale nikdy je nenahradí

0/0
18.11.2014 10:53

Z58d55e57n72ě19k 44B65e72r66g79m23a14n 5864692501343

Pohybu pracovních sil se dlouhodobě bránit nedá. Zaměstnavatelům těžko mít za zlé, že zaměstnají za nižší plat Ukrajince. Chovají se ekonomicky. Ten často opakovaný nedostatek řemeslníků bych neviděl tak tragicky. Když je něčeho málo, stoupá to na ceně a vyplatí se to dělat. V tomhle trh funguje. Ale firem poskytujících různé řemeslnické služby je dost - skoro denně s nimi jednám.

+1/0
18.11.2014 13:21

M16i77l82o63s80l67a16v 28K70a30n24t93o36r78e77k 1619197271219

Já taky. Tragédie jsou však stavební firmy a to jak z hlediska ceny, tak kvality a dodržování termínů.  Pohybu pracovní síly se bránit dá. Nemáš nostrifikovaný kvalifikační doklad, tak práci nemůžeš konat.

+1/0
18.11.2014 15:43

M71a24r94t86i92n 30M11a67i47k70s28n87a37r 3214723468222

Pokud je clovek vzdelavatelny,tak by mel byt schopen po !!9!! ve skole, byt schopen napsat tento test... krome toho, papirove... pokud se nepripravi za dalsi 4 roky na dalsi test, tak odejde z stredni skoly navic i bez maturity, a mate ho pravdepodobne zase na podpore...

0/0
18.11.2014 12:19

J38i14ř74í 90P48r39a12ž87á30k 9710462861112

Inženýři byli např. Škoda, Eiffel, Perner,....  Dnešní obsolventi části vysokých škol umí výborně powerpoint a to je skoro všechno. 

Každý nemusí být otitulovaný zepředu i zezadu. Vyučení, nebo středoškoláci jsou také potřební.

0/0
18.11.2014 19:59

Z58d78e20n20ě90k 88B43e78r98g68m56a51n 5424862821623

Ach jo. Diskutující, kteří omezení počtu přijímaných na maturitní obory obhajují, pomíjejí fakt, že ti odmítnutí uchazeči poté, co se stanou učni, budou náš státní rozpočet významně zatěžovat. Poprvé proto, že jejich vzdělávání je o desítky procent dražší než u takového gymnazisty, a podruhé, když se jim bude vyplácet podpora v nezaměstnanosti. Absolventů učilišť jsou totiž registry Úřadu práce plné.

0/−5
17.11.2014 20:58

V42i64k33t15o51r 30Š32e83d92i97v72ý 8586631790456

A myslíte si, že když osobu neschopnou uživit se s výučním listem necháte chodit čtyři roky na gympl, náhle bude bezproblémová?

+1/0
17.11.2014 21:29

Z19d34e27n77ě42k 62B35e30r48g69m94a90n 5794812591543

Je jistá nemalá šance, že se ta osoba zkultivuje a své místo ve společnosti i světě práce si najde.

+1/−4
17.11.2014 21:47
Foto

M42i87r83o54s45l37a88v 27S38t55e35i26n91e25r 1845245298323

Podléháte klišé. Vyučený řemeslník je podle mé zkušenosti rovnocenný s bakalářem, navíc umí i něco, co tomu bakaláři chybí- prakticky něco vyrobit nebo opravit, co opravňuje jeho existenci. Mistři řemesel pak jsou už docela srovnatelní s průmyslováky nebo inženýry. Myslím, že v řádně vedených podnicích inženýr se zkušeným  mistrem jedná na stejné výšce očí.

+1/0
17.11.2014 23:39

Š47á27r24k18a 50Č10e16c43h83o44v55á 8388526115435

Kolik je těch zkušených mistrů ?

+1/0
18.11.2014 8:16

Z53d39e69n79ě35k 98B81e45r10g49m86a36n 5194382331843

Já podléhám klišé a vy žijete v minulosti. Dnes je čím dál víc řemeslníků nahrazováno automaty a roboty. Proto jsou řemeslníci nezaměstnaní. Do budoucna budeme potřebovat víc lidí schopných ty roboty řídit a méně těch, kteří kolem nich budou zametat. Ano, průměrná úroveň znalostí a schopností vysokoškoláka klesá. Ale to je normální - když se zvyšuje jejich počet.

+1/0
18.11.2014 8:21

P80a70v56e44l 41O40d34r47a82z48i12l 6524539707980

No a to je právě chyba, kvalitu kvantitou nenahradíte.

+1/0
18.11.2014 15:09

K12a33r81e48l 85Š24o43u93m32a64l 1814243688

Vážený pane Bergmane, mezi těmi povzdechy nad úrovní diskuze se podívejte spíše někam do praxe ať nežijete ve svém skleníku. Vaše příspěvky zde v diskuzi mají částečně pravdu, ale vy to příliš generalizujete. Ano, v ofic. statistikách mají skutečně gymnazisté podstatně nižší míru absolventské nezaměstnanosti, ale to je především tím, že se dnes (stejně lehce jako na střední školu) dostanou na VŠ a pokud tam neuspějí, tak už se nikdy v těchto statistikách neobjeví. Kdežto u učňů už možnost dalšího studia víceméně není (a byla by i zbytečná).

Druhou věcí je struktura oborů - díky stávajícímu systému financování se snaží střední školy (včetně učilišť) nabírat co největší masu lidí, aby získaly co největší sumu peněz bez ohledu na následné uplatnění svých studentů. A pak to dopadá tak, že SOU má obory jako veřejnosprávní činnost, management obchodu a služeb a nebo "podnikání". Takoví absolventi jsou skutečně těžko zaměstnatelní...

Obdobná situace je i u VŠ-na technické směry se dostane prakticky každý - první rok je z hlediska vedení univerzity výhodný z hlediska poměru náklady/výnosy - minimum odborných (drahých) předmětů a naopak přemíra matematiky, která spolehlivě funguje jako redukční síto. Takže škola inkasuje 1 nebo 2 ročníky dotace na studenty, kteří ale na školu nemají a opustí jí ještě před tím než bude muset škola do nich investovat prostředky v nepoměrně dražších vyšších ročnících. A opět - jak se takto ukončení studenti v průběhu prvního/druhého ročníku projeví v míře nezaměstnanosti absolventů? Nijak. Pak samozřejmě vypadá statistika tak, jak vypadá ...

+1/0
18.11.2014 2:44

Z62d73e95n15ě60k 59B74e67r94g66m12a22n 5154312951853

Ano, generalizuji. V takovéto diskusi nelze uvádět obsáhlé rozbory. Tak zjednodušuji a paušalizuji. Ale ono opravdu obecně platí, že vyšší vzdělání je při hledání práce výhodou. Všichni vysokoškoláci mají nízkou míru nezaměstnanosti.

Uvědomme si, jaká je alternativa (ke které i díky jednotným přijímačkám směřujeme). Na maturitní obory se nedostane 75 % populačního ročníku jako teď, ale třeba jen 50. Počet vysokoškoláků poklesne ze současných 66 % na těch 50 % (všichni maturanti půjdou na VŠ). Počet učňů se zdvojnásobí. Továrníci budou v šťastni, že mají takový přetlak uchazečů o dělnické profese. Vyberou si pár nejlepších a ostatní nechají na úřadu práce. A ještě těm přijatým sníží mzdu, protože za branou čeká na každé místo deset dalších... Česko půjde cestou budování montoven (protože tu bude levná málo kvalifikovaná pracovní síla).

Já tedy tento vývoj nechci.

+1/−1
18.11.2014 8:35

J96i38ř91í 38P49r83a12ž36á88k 9460692461762

Potom postačí zredukovat povolení k pobytu pro statisíce "gastarbeiterů" ze zemí mimo EU a zaměstnat české nezaměstnané. To s mělo udělat už dávno.  Ušetřilo by se na "sociálním zabezpečení" a některé skupiny obyvatelstva by práce zkultivovala (zcivilizovala).

0/0
18.11.2014 20:10

J33a79r59o25s65l83a19v 51K95a91d93l95e41c 5161669792351

No a? Škol je moc...

+1/0
17.11.2014 20:10

V80i92k46t17o35r 35Š89e85d28i78v70ý 8696261230886

Ovšem učitelům se nechce na pracák, takže přijmou každého a nikoho nevyhodí.

+2/0
17.11.2014 20:18

Z37d89e70n86ě51k 96B48e47r86g44m11a46n 5964412181763

Já jsem ředitel školy a (zatím) o přijetí žáků rozhoduji. Samozřejmě se od toho odvíjí i to, zda budu učitele nabírat či propouštět. Ale uchazeče přijímám podle jiných kritérií, než je zajištění práce pro učitele.

0/0
17.11.2014 21:17

V44i55k62t65o76r 98Š68e97d53i69v39ý 8476151470816

Ano, gymnázia si to ještě většinou dovolit mohou. Třeba mezi obchodními akademiemi je to horší a co teprve takové ty "integrované střední školy" ...

0/0
18.11.2014 0:39

Z78d78e14n68ě50k 44B79e38r38g41m55a59n 5724332881913

Škol opravdu moc je. Ale učňáků. Srovnávání s první republikou nesedí. Je jiná doba a potřebujeme víc vysokoškolsky vzdělaných lidí. I když mezi nimi jsou velké rozdíly, protože ne všichni dosáhnou na úroveň jaká byla dříve standardem. Rušit se tedy mají učiliště produkující nezaměstnané.

0/0
17.11.2014 21:14

V53i19k11t36o23r 63Š56e22d37i31v72ý 8426811670116

Ano, hodilo by se víc vysokoškolsky vzdělaných lidí. Bohužel rozdíl mezi vysokoškolsky vzdělaným člověkem a člověkem s vysokoškolským diplomem může být propastný.

+2/0
17.11.2014 21:25
Foto

M41i49r61o31s67l92a72v 67S41t64e27i34n34e31r 1495945738633

Já se nahoře zmiňuji o své zkušenosti z Německa. Vy se asi v situaci v ČR vyznáte lépe. Vyučit se a získat výuční list je v Německu docela srovnatelné s českou průmyslovkou, tu jsem osobně absolvoval v Praze 1957. Ale uvědomte si, české vysoké školy byly v období 1939- 1945 zavřené, což způsobilo obrovský vzestup českých průmyslovek, kam přešli vysokoškolští profesoři. Vysoká úroveň proto vydržela ještě desetiletí po válce.

0/0
17.11.2014 23:46
Foto

L77u84c37i13e 21V67o25n31d90r40á29k71o46v55á 7690393233200

Pane Bergmane, pokud plán jednotného "filtru", shodného pro všechny SŠ projde, pro Vás ( Vaši školu ) se dle mého soudu nic nezmění. Problém budou mít dnes tak moderní "takystřední" školy - dříve učiliště nabízející obory s maturitou, pro jejichž uchazeče není uplatnění a střední školy, na které se dnes hlásí děti bez studijních předpokladů prostě proto, že berou bez přijímacích zkoušek. ( Ukázkovým příkladem budiž již dnes skomírající ústav v Kapelní ).

0/0
18.11.2014 13:26

P20a11v31e97l 80O51b68d70r95ž39á32l90e87k 6356974778142

Škol je moc... ale zkuste jako krajský politik (střední školy zřizují kraje) rozhodnout o zrušení jakékoliv školy. Leda pokud se už nechystáte kandidovat.

0/0
18.11.2014 7:06

Z82d72e37n37ě93k 16B45e12r42g47m69a28n 5704632931173

Pokud budete rušit (či omezovat nebo slučovat) školu, kde v rozsáhlém areálu jen sem tam potkáte žáka, nikdo vám to vyčítat nebude. Nemyslím si, že zákon poptávky a nabídky vyřeší vše, ale když žáci do nějaké školy prostě nechtějí, tak není důvod držet ji nad vodou. Argumenty, že přece ty kominíky (jakékoli řemeslníky) budeme potřebovat neberu. Bude-li po nich poptávka, tak se rychle najdou - třeba rekvalifikací.

0/0
18.11.2014 8:42

J39o83s71e42f 78D13r85d43a 6490709852976

Zatím to funguje tak, že školy berou všechno. V lepším případě ty opravdu neschopné vyřadí v závěru studia tím, že je nepustí k maturitě, nebo se k maturitám dostanou a nějak maturitu udělají. Byť škola vyprodukuje něco málo použitelného, dostane peníze na žáka. Že úroveň škol SŠ i VŠ je dnes tristní, není třeba zdůrazňovat.

+2/0
17.11.2014 18:53

T10o52m92á72š 67H51u86d66e85č81e26k 3943843959483

Chápu to dobře, že se tak v podstatě přiznává, že SŠ vezmou jakéhokoliv hňupa, jen aby dostaly dost peněz? To se potom tedy nedivím, že ze středních škol lezou maturanti, kteří neumějí zlomky.

+5/0
17.11.2014 18:16

T13o98m52á34š 74T38a82t57í50č35e45k 5340792860928

Jojo, chápeš to dokonale. Dnešní bakalářky jsou vlastně takový trochu delší slohovky za starších dob (v humanitních oborech), o přírodovědě a matice nemluvě - "těžké" maturitní zkoušky beze stopy infinitesimálního počtu. Jak má začít maturant studovat fyziku bez dokonalé znalostí derivace a integrování? - Ale školy prosperují.

+5/0
17.11.2014 18:21

M86i32c30h47a11l 88S53l95a59v28í75č37e31k 1579678762579

Nepleťe si VŠ a středoškolské vzdělání.

0/0
17.11.2014 18:30

T82o63m81á44š 96T46a20t69í26č93e52k 5460322270178

Kde si co pletu? Když srovnávám úroveň dnešních bakalářských zkoušek s tím, co jsme museli umět na gymnáziu? Když si vzpomenu, jak jsem si před rokem a půl stáhl tu "těžkou" maturitní zkoušku z matiky a zjistil, že to jsem musel umět víc než dva roky před svou maturitou? Kde si co pletu?

0/0
18.11.2014 16:18

F78r91a93n92t74i47š93e58k 58E13l91i16á97š 6117613105826

Jednotné přijímačky jsou potřebné. Aby se na střední školy nedostávali obtížně vzdělatelní žáci. Je možné, že některé střední školy budou mít málo studentů. No a co? Důležité je, aby absolventi humanitního vzdělávání na filozofických fakultách věděli, že si najdou zaměstnání nejspíš za kasou v hypermarketu.

+4/0
17.11.2014 17:17

M58i87c50h25a14l 58S89l85a19v76í84č94e11k 1589378112689

Jednotné přijímačky jsou nesmysl, neboť školy jsou různého zaměření. Totéž platí pro jednotné maturitní zkoušky. I když na slovo maturitní bych spíše preferoval slovo závěrečné. Včetně názvu závěrečného vysvědčení. Též dle typu školy. Nebo chcete i jeden univerzální vysokoškolský diplom? A ve slepáku se vám bude rýpat Ing. Arch. a auto opraví JUDr.?

Jinak si nepleťte VŠ a SŠ vzdělání. Na filozofických fakultách (VŠ) se opravdu nevyučuje jaderná fyzika a na Mat-fyz zase třeba kunsthistorie či etnografie.

0/−3
17.11.2014 19:49

P57a39v62e73l 12O19d88r15a32z40i15l 6404219687640

Proč si proboha nezjistíte, o čem je řeč? Vypadáte, jako kdybyste spadl z Marsu.

0/0
18.11.2014 15:13

M92a69r87c44e75l91a 74Z43a14j17í64c69o18v62á 1572538640154

Proč by se ministerstvo zabývalo kvalitou škol a doporučilo ty špatné zrušit. Raději omezí všechny. Jakpak se asi bude řešit, pokud přijímaky udělá jen 10 žáků? Třída se neotevře a žáčky i s rodiči kopne kamsi, ať si najdou, kde je na nějaké škole volné místo. Nebo rovnou do učňáku.

0/−3
17.11.2014 15:47

V39i53k31t47o18r 56Š77e61d20i80v27ý 8846551970186

Geniální. A jakým měřidlem se měří kvalita školy? 8-o

0/0
17.11.2014 17:08

F29r11a41n70t92i34š76e81k 95E57l66i46á48š 6797513745866

U základky, kolik dětí bude úspěšných při jednotných přijímačkách. U střednícj, kolik % studentů udělá úspěšně státní maturitu a u vysokých, jaké procento absolventů najde okamžitě zaměstnání.

0/−1
17.11.2014 17:19

V49i35k81t24o42r 55Š61e40d65i24v80ý 8926251290606

ZŠ si nemůže žáky vybírat, musí brát co přijde - a tam můžou být sakra rozdíly. 

Státní maturita by snad jako měřítko šla, jenže by nejdřív někdo musel vymyslet postup, při kterém by personál školy nemohl výsledek nijak ovlivňovat. A také by bylo fajn, kdyby šlo o maturitu z českého jazyka a matematiky, nikoli z funkční gramotnosti a počtů.

0/0
17.11.2014 20:17

J66i61ř88í 61D26v81o71ř79á61k 5708353888500

Nejde o vzdělání , ale aby se školy uživily.Potom se nedivte nezaměstnanosti "absolventů ".

+7/0
17.11.2014 14:23

K20a38r81e67l 16Š40o44u30m25a92l 1864553798

Páni ředitelé asi nechápou, že výsledkem by měla být právě optimalizace sítě středních škol tak, aby lépe odpovídala skutečným schopnostem studentů a potřebám celé společnosti. Nevím k čemu je nám každý rok několik tisíc absolventů gymnázií bez maturity a nebo několik tisíc absolventů obchodních akademií, když je problém sehnat vyučeného obuvníka nebo i prodavače.

A strašení tím, že jeden test rozhodne o budoucnosti dítěte také není na místě. Pokud to napoprvé neudělá, co brání tomu, aby zkoušky dítě zkusilo znovu příští rok, a tentokrát se připravilo zodpovědně?

+9/0
17.11.2014 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.