Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednotné přijímačky nás připraví o studenty i peníze, varují ředitelé

Jednotné přijímačky na střední školy v podobě, v jaké je plánuje zavést ministr školství Marcel Chládek, nejdou dohromady se současným systémem financování škol. Ty dostávají peníze za jednotlivé žáky. V momentě, kdy jednotné přijímačky neumožní nabrat plánovaný počet žáků, se třídy zmenší a školy dostanou méně peněz. Jejich náklady se však nezmění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A67r51n89o87š58t 25K12o71b58y10k71a 9119589148220

Pan ministr navíc zneužil a obešel školský zákon, když si slovo "pokusné" vyložil jako "pilotní". Zákon umožňuje provést pokusné ověřování (v omezeném rozsahu, na pár školách), ale ministr prostě nedbal na zákon a v rámci "pilotního" ověřování politickým tlakem do systému vehnal víc jak polovinu škol.

Podle mne je to zneužití pravomoci úřední osobou.

+1/0
18.11.2014 15:33

A48r79n54o17š85t 56K88o53b37y13k81a 9839219558810

Problém je, že v dnešním složitém světě s omezením manuální práce (která se přesunula hlavně do Asie, a pak do terciární sféry) v podstatě nemá smysl vyčleňovat děti, které by se neměli středoškolsky vzdělávat. Absolvování SŠ patří k "základnímu vzdělání", maturita je dnes ve většině oborů nedostatečná pro kvalifikaci (je třeba alespoň DIS z VOŠ, mnohde Bc.). S maturitou kromě výjimek můžete tak k pokladně do marketu... Tohle panu ministrovi uniklo.

Imho by bylo rozumnější umožnit řemeslné vzdělání v 19 letech během roku - dvou po absolvování SŠ zakončené nějakou formou "lehčí maturity". Vedle toho by měla existovat standardní maturita, jakožto brána k VŠ vzdělání v akademických oborech. (Možná by mohly vzniknout i praktické obory VŠ s menšími nároky na akreditaci.)

0/0
18.11.2014 15:30

Š78á63r92k27a 90Č29e10c53h76o53v84á 8908866945625

Takže podle škol není důležité vzdělání, ale plné třídy třeba i hlupáků, kteří se nějak protlučou, jen když bude sypat !Rv

+3/−2
18.11.2014 8:15

Z25d95e12n55ě39k 41B95e63r54g67m81a94n 5114432311223

Ano, je opravdu lepší, když ti "hlupáci" chodí do škol, než na úřad práce. Většině z nich škola pomůže socializovat se - tedy najít si místo ve společnosti.

+2/0
18.11.2014 8:24

J29o86s46e53f 88H32a94n20y93á57š 2604539623

Ano, budeme mít nejvíc studentů, v přepočtu na tisíc obyvatel, středních a vysokých škol na světě. O klempíře přitom nezavadíš.

0/0
18.11.2014 10:21

Z18d12e13n62ě50k 18B29e67r24g52m36a49n 5314962621453

První na světě nebudeme. Růst procenta vysokoškoláků je celosvětovým trendem. Lidé prostě chodí déle do školy a ani pak nemají vystaráno. Tzv. celoživotní vzdělávání je dnes taky jasným trendem.

A nějaké řemeslníky objednávám každou chvíli - včetně klempířů. Nesetkal jsem se s problémem.

0/0
18.11.2014 13:27

M61a28r58t75i19n 63M77a66i17k25s71n17a79r 3594283468482

Pokud nemaji na to, byt na stredni skole, asi nema cenu jim pripravit frustraci po 4 letech u maturity, kdy ji nedaji, a skoncej na pracovnim urade bez maturity, bez vyucniho listu... lepsi bude kdyz je nevezmou na stredni a hold pujdou na uciliste.

+1/0
18.11.2014 12:17

J13i11ř14í 72P91r96a79ž79á14k 9100282321102

Nemá smysl vzdělávat nevzdělatelné jenom proto, aby školy získaly státní příspěvek dle počtu studentů. Konečně dobrý nápad. "Powerpointových inženýrů, magistrů a bakalářů" je spousta, ale umí hlavně presentace v powerpointu, jinak jsou těžko použitelní..

+1/−1
17.11.2014 22:13

Z62d82e72n23ě40k 21B98e35r13g42m92a49n 5844822101133

Pokud někdo nemá IQ pod 80, tak vzdělatelný je. Ponecháte-li ho bez vzdělání, bude společnost v budoucnu zatěžovat mnohem víc, než by stálo jeho vzdělání, protože bude muset být celý život na podporách...

0/0
17.11.2014 23:03

M95i17l72o75s30l84a57v 59K44a56n54t66o77r38e82k 1739667881929

Pokud má někdo IQ na úrovni tykve, ať se vyučí a v tom může být dobrý, než když bude nějakým ekologem, kterého nikdo nepotřebuje a bude papouškovat neustále dvě naučené věty a půjde házet jako studující nebo vystudovaný inteligent vajíčka na prezidenta (všiměte si, že nepíšu konkrétní jméno, protož on bude házet ty vajíčka na kohokoliv).

+1/−1
18.11.2014 9:36

Z70d53e96n85ě14k 15B36e14r75g10m40a97n 5574942961143

Já vám rozumím. Problém ale je v tom, že ty vyučené řemeslníky potřebujeme stále méně. Pro lidi s nižším IQ je třeba hledat jiná uplatnění. Spoustu práce zastanou automaty a roboty. Pro lidi zbudou nehtová studia, masážní salony a možná zahradnické práce...

0/0
18.11.2014 10:04

M95i31l25o37s85l61a87v 65K80a76n51t79o46r63e63k 1659217251209

V tomto případě se vás zeptám, co tady dělá velké množství Úkáček. Kvalifikovanou řídící a odbornou práci rozhodně nedělají.  Řemeslo, je bohužel na žebříčku společenských  velice nízko. Od souseda, Angličana, jsem se dozvěděl, že v Anglii je totální nedostatek kvalitních řemeslníků, ale i lékařů (medicína je holt dřina a málo kdo má na to, aby ji, na rozdíl  od filosofických a ekologických pavěd,  dostudoval). Platy, resp. příjmy mají velice slušné, ale holt jsou společensky na dně a imigrantská kopyta je nikdy nenahradí, chybí jim fortel a chuť pracovat.  Prosím neplést si řemeslníka s dělníkem u pásu. Řemeslníkům technika pomáhá, ale nikdy je nenahradí

0/0
18.11.2014 10:53

Z20d35e62n75ě88k 25B78e30r54g68m55a24n 5674302421853

Pohybu pracovních sil se dlouhodobě bránit nedá. Zaměstnavatelům těžko mít za zlé, že zaměstnají za nižší plat Ukrajince. Chovají se ekonomicky. Ten často opakovaný nedostatek řemeslníků bych neviděl tak tragicky. Když je něčeho málo, stoupá to na ceně a vyplatí se to dělat. V tomhle trh funguje. Ale firem poskytujících různé řemeslnické služby je dost - skoro denně s nimi jednám.

+1/0
18.11.2014 13:21

M68i70l66o77s43l67a44v 97K48a34n59t61o94r63e75k 1439907831809

Já taky. Tragédie jsou však stavební firmy a to jak z hlediska ceny, tak kvality a dodržování termínů.  Pohybu pracovní síly se bránit dá. Nemáš nostrifikovaný kvalifikační doklad, tak práci nemůžeš konat.

+1/0
18.11.2014 15:43

M92a84r95t61i61n 95M46a19i44k35s17n94a64r 3774433318792

Pokud je clovek vzdelavatelny,tak by mel byt schopen po !!9!! ve skole, byt schopen napsat tento test... krome toho, papirove... pokud se nepripravi za dalsi 4 roky na dalsi test, tak odejde z stredni skoly navic i bez maturity, a mate ho pravdepodobne zase na podpore...

0/0
18.11.2014 12:19

J51i54ř52í 42P91r94a40ž90á75k 9530692911722

Inženýři byli např. Škoda, Eiffel, Perner,....  Dnešní obsolventi části vysokých škol umí výborně powerpoint a to je skoro všechno. 

Každý nemusí být otitulovaný zepředu i zezadu. Vyučení, nebo středoškoláci jsou také potřební.

0/0
18.11.2014 19:59

Z91d48e33n38ě58k 14B75e84r70g25m81a70n 5974872141973

Ach jo. Diskutující, kteří omezení počtu přijímaných na maturitní obory obhajují, pomíjejí fakt, že ti odmítnutí uchazeči poté, co se stanou učni, budou náš státní rozpočet významně zatěžovat. Poprvé proto, že jejich vzdělávání je o desítky procent dražší než u takového gymnazisty, a podruhé, když se jim bude vyplácet podpora v nezaměstnanosti. Absolventů učilišť jsou totiž registry Úřadu práce plné.

0/−5
17.11.2014 20:58

V51i66k39t84o41r 22Š21e42d36i50v52ý 8146661300156

A myslíte si, že když osobu neschopnou uživit se s výučním listem necháte chodit čtyři roky na gympl, náhle bude bezproblémová?

+1/0
17.11.2014 21:29

Z69d64e73n43ě44k 13B26e53r15g72m74a75n 5684812271193

Je jistá nemalá šance, že se ta osoba zkultivuje a své místo ve společnosti i světě práce si najde.

+1/−4
17.11.2014 21:47
Foto

M33i42r12o71s54l27a35v 42S17t17e21i27n25e77r 6358424663575

Podléháte klišé. Vyučený řemeslník je podle mé zkušenosti rovnocenný s bakalářem, navíc umí i něco, co tomu bakaláři chybí- prakticky něco vyrobit nebo opravit, co opravňuje jeho existenci. Mistři řemesel pak jsou už docela srovnatelní s průmyslováky nebo inženýry. Myslím, že v řádně vedených podnicích inženýr se zkušeným  mistrem jedná na stejné výšce očí.

+1/0
17.11.2014 23:39

Š60á65r37k33a 40Č64e17c62h23o40v35á 8498456665665

Kolik je těch zkušených mistrů ?

+1/0
18.11.2014 8:16

Z67d35e93n42ě87k 12B97e19r55g17m12a95n 5184422871563

Já podléhám klišé a vy žijete v minulosti. Dnes je čím dál víc řemeslníků nahrazováno automaty a roboty. Proto jsou řemeslníci nezaměstnaní. Do budoucna budeme potřebovat víc lidí schopných ty roboty řídit a méně těch, kteří kolem nich budou zametat. Ano, průměrná úroveň znalostí a schopností vysokoškoláka klesá. Ale to je normální - když se zvyšuje jejich počet.

+1/0
18.11.2014 8:21

P96a50v35e24l 68O58d67r14a78z41i89l 6204719287750

No a to je právě chyba, kvalitu kvantitou nenahradíte.

+1/0
18.11.2014 15:09

K80a70r81e58l 20Š66o17u71m24a72l 1624393238

Vážený pane Bergmane, mezi těmi povzdechy nad úrovní diskuze se podívejte spíše někam do praxe ať nežijete ve svém skleníku. Vaše příspěvky zde v diskuzi mají částečně pravdu, ale vy to příliš generalizujete. Ano, v ofic. statistikách mají skutečně gymnazisté podstatně nižší míru absolventské nezaměstnanosti, ale to je především tím, že se dnes (stejně lehce jako na střední školu) dostanou na VŠ a pokud tam neuspějí, tak už se nikdy v těchto statistikách neobjeví. Kdežto u učňů už možnost dalšího studia víceméně není (a byla by i zbytečná).

Druhou věcí je struktura oborů - díky stávajícímu systému financování se snaží střední školy (včetně učilišť) nabírat co největší masu lidí, aby získaly co největší sumu peněz bez ohledu na následné uplatnění svých studentů. A pak to dopadá tak, že SOU má obory jako veřejnosprávní činnost, management obchodu a služeb a nebo "podnikání". Takoví absolventi jsou skutečně těžko zaměstnatelní...

Obdobná situace je i u VŠ-na technické směry se dostane prakticky každý - první rok je z hlediska vedení univerzity výhodný z hlediska poměru náklady/výnosy - minimum odborných (drahých) předmětů a naopak přemíra matematiky, která spolehlivě funguje jako redukční síto. Takže škola inkasuje 1 nebo 2 ročníky dotace na studenty, kteří ale na školu nemají a opustí jí ještě před tím než bude muset škola do nich investovat prostředky v nepoměrně dražších vyšších ročnících. A opět - jak se takto ukončení studenti v průběhu prvního/druhého ročníku projeví v míře nezaměstnanosti absolventů? Nijak. Pak samozřejmě vypadá statistika tak, jak vypadá ...

+1/0
18.11.2014 2:44

Z83d57e15n66ě14k 97B47e92r48g25m41a52n 5654452731823

Ano, generalizuji. V takovéto diskusi nelze uvádět obsáhlé rozbory. Tak zjednodušuji a paušalizuji. Ale ono opravdu obecně platí, že vyšší vzdělání je při hledání práce výhodou. Všichni vysokoškoláci mají nízkou míru nezaměstnanosti.

Uvědomme si, jaká je alternativa (ke které i díky jednotným přijímačkám směřujeme). Na maturitní obory se nedostane 75 % populačního ročníku jako teď, ale třeba jen 50. Počet vysokoškoláků poklesne ze současných 66 % na těch 50 % (všichni maturanti půjdou na VŠ). Počet učňů se zdvojnásobí. Továrníci budou v šťastni, že mají takový přetlak uchazečů o dělnické profese. Vyberou si pár nejlepších a ostatní nechají na úřadu práce. A ještě těm přijatým sníží mzdu, protože za branou čeká na každé místo deset dalších... Česko půjde cestou budování montoven (protože tu bude levná málo kvalifikovaná pracovní síla).

Já tedy tento vývoj nechci.

+1/−1
18.11.2014 8:35

J32i66ř29í 45P44r82a30ž37á71k 9160962851832

Potom postačí zredukovat povolení k pobytu pro statisíce "gastarbeiterů" ze zemí mimo EU a zaměstnat české nezaměstnané. To s mělo udělat už dávno.  Ušetřilo by se na "sociálním zabezpečení" a některé skupiny obyvatelstva by práce zkultivovala (zcivilizovala).

0/0
18.11.2014 20:10

J27a52r53o84s14l74a64v 56K42a15d15l23e77c 5431779422421

No a? Škol je moc...

+1/0
17.11.2014 20:10

V78i23k51t36o49r 88Š40e72d93i48v22ý 8316461760356

Ovšem učitelům se nechce na pracák, takže přijmou každého a nikoho nevyhodí.

+2/0
17.11.2014 20:18

Z41d94e61n41ě23k 10B21e59r68g18m66a19n 5854392391683

Já jsem ředitel školy a (zatím) o přijetí žáků rozhoduji. Samozřejmě se od toho odvíjí i to, zda budu učitele nabírat či propouštět. Ale uchazeče přijímám podle jiných kritérií, než je zajištění práce pro učitele.

0/0
17.11.2014 21:17

V51i93k93t72o63r 16Š69e75d25i13v94ý 8736121700176

Ano, gymnázia si to ještě většinou dovolit mohou. Třeba mezi obchodními akademiemi je to horší a co teprve takové ty "integrované střední školy" ...

0/0
18.11.2014 0:39

Z29d82e68n45ě51k 11B81e80r11g65m22a39n 5764802801723

Škol opravdu moc je. Ale učňáků. Srovnávání s první republikou nesedí. Je jiná doba a potřebujeme víc vysokoškolsky vzdělaných lidí. I když mezi nimi jsou velké rozdíly, protože ne všichni dosáhnou na úroveň jaká byla dříve standardem. Rušit se tedy mají učiliště produkující nezaměstnané.

0/0
17.11.2014 21:14

V62i17k18t82o61r 93Š82e41d68i40v55ý 8706461840186

Ano, hodilo by se víc vysokoškolsky vzdělaných lidí. Bohužel rozdíl mezi vysokoškolsky vzdělaným člověkem a člověkem s vysokoškolským diplomem může být propastný.

+2/0
17.11.2014 21:25
Foto

M63i94r16o95s11l65a56v 69S33t10e91i21n91e62r 6498574463485

Já se nahoře zmiňuji o své zkušenosti z Německa. Vy se asi v situaci v ČR vyznáte lépe. Vyučit se a získat výuční list je v Německu docela srovnatelné s českou průmyslovkou, tu jsem osobně absolvoval v Praze 1957. Ale uvědomte si, české vysoké školy byly v období 1939- 1945 zavřené, což způsobilo obrovský vzestup českých průmyslovek, kam přešli vysokoškolští profesoři. Vysoká úroveň proto vydržela ještě desetiletí po válce.

0/0
17.11.2014 23:46
Foto

L32u24c10i48e 62V98o46n30d73r62á19k42o50v34á 7390293373310

Pane Bergmane, pokud plán jednotného "filtru", shodného pro všechny SŠ projde, pro Vás ( Vaši školu ) se dle mého soudu nic nezmění. Problém budou mít dnes tak moderní "takystřední" školy - dříve učiliště nabízející obory s maturitou, pro jejichž uchazeče není uplatnění a střední školy, na které se dnes hlásí děti bez studijních předpokladů prostě proto, že berou bez přijímacích zkoušek. ( Ukázkovým příkladem budiž již dnes skomírající ústav v Kapelní ).

0/0
18.11.2014 13:26

P22a84v74e76l 60O50b61d22r38ž92á90l29e76k 6776154238102

Škol je moc... ale zkuste jako krajský politik (střední školy zřizují kraje) rozhodnout o zrušení jakékoliv školy. Leda pokud se už nechystáte kandidovat.

0/0
18.11.2014 7:06

Z45d84e49n94ě66k 42B12e29r35g95m69a89n 5594702661333

Pokud budete rušit (či omezovat nebo slučovat) školu, kde v rozsáhlém areálu jen sem tam potkáte žáka, nikdo vám to vyčítat nebude. Nemyslím si, že zákon poptávky a nabídky vyřeší vše, ale když žáci do nějaké školy prostě nechtějí, tak není důvod držet ji nad vodou. Argumenty, že přece ty kominíky (jakékoli řemeslníky) budeme potřebovat neberu. Bude-li po nich poptávka, tak se rychle najdou - třeba rekvalifikací.

0/0
18.11.2014 8:42

J30o30s25e35f 47D48r33d86a 6210469342916

Zatím to funguje tak, že školy berou všechno. V lepším případě ty opravdu neschopné vyřadí v závěru studia tím, že je nepustí k maturitě, nebo se k maturitám dostanou a nějak maturitu udělají. Byť škola vyprodukuje něco málo použitelného, dostane peníze na žáka. Že úroveň škol SŠ i VŠ je dnes tristní, není třeba zdůrazňovat.

+2/0
17.11.2014 18:53

T79o70m88á65š 72H29u26d28e90č45e72k 3893173439583

Chápu to dobře, že se tak v podstatě přiznává, že SŠ vezmou jakéhokoliv hňupa, jen aby dostaly dost peněz? To se potom tedy nedivím, že ze středních škol lezou maturanti, kteří neumějí zlomky.

+5/0
17.11.2014 18:16

T31o36m26á67š 13T41a58t19í53č83e92k 5830202470108

Jojo, chápeš to dokonale. Dnešní bakalářky jsou vlastně takový trochu delší slohovky za starších dob (v humanitních oborech), o přírodovědě a matice nemluvě - "těžké" maturitní zkoušky beze stopy infinitesimálního počtu. Jak má začít maturant studovat fyziku bez dokonalé znalostí derivace a integrování? - Ale školy prosperují.

+5/0
17.11.2014 18:21

M71i78c31h65a93l 42S25l98a10v93í96č47e17k 1119388782629

Nepleťe si VŠ a středoškolské vzdělání.

0/0
17.11.2014 18:30

T56o41m88á38š 89T19a18t33í76č39e40k 5550282440328

Kde si co pletu? Když srovnávám úroveň dnešních bakalářských zkoušek s tím, co jsme museli umět na gymnáziu? Když si vzpomenu, jak jsem si před rokem a půl stáhl tu "těžkou" maturitní zkoušku z matiky a zjistil, že to jsem musel umět víc než dva roky před svou maturitou? Kde si co pletu?

0/0
18.11.2014 16:18

F44r80a97n71t28i37š22e91k 36E92l11i68á12š 6467603715466

Jednotné přijímačky jsou potřebné. Aby se na střední školy nedostávali obtížně vzdělatelní žáci. Je možné, že některé střední školy budou mít málo studentů. No a co? Důležité je, aby absolventi humanitního vzdělávání na filozofických fakultách věděli, že si najdou zaměstnání nejspíš za kasou v hypermarketu.

+4/0
17.11.2014 17:17

M81i63c15h57a89l 68S81l49a40v55í85č19e47k 1689698482789

Jednotné přijímačky jsou nesmysl, neboť školy jsou různého zaměření. Totéž platí pro jednotné maturitní zkoušky. I když na slovo maturitní bych spíše preferoval slovo závěrečné. Včetně názvu závěrečného vysvědčení. Též dle typu školy. Nebo chcete i jeden univerzální vysokoškolský diplom? A ve slepáku se vám bude rýpat Ing. Arch. a auto opraví JUDr.?

Jinak si nepleťte VŠ a SŠ vzdělání. Na filozofických fakultách (VŠ) se opravdu nevyučuje jaderná fyzika a na Mat-fyz zase třeba kunsthistorie či etnografie.

0/−3
17.11.2014 19:49

P12a83v66e57l 80O89d38r13a76z45i62l 6254179637740

Proč si proboha nezjistíte, o čem je řeč? Vypadáte, jako kdybyste spadl z Marsu.

0/0
18.11.2014 15:13

M92a78r82c80e61l68a 39Z32a17j13í45c87o80v46á 1502838620104

Proč by se ministerstvo zabývalo kvalitou škol a doporučilo ty špatné zrušit. Raději omezí všechny. Jakpak se asi bude řešit, pokud přijímaky udělá jen 10 žáků? Třída se neotevře a žáčky i s rodiči kopne kamsi, ať si najdou, kde je na nějaké škole volné místo. Nebo rovnou do učňáku.

0/−3
17.11.2014 15:47

V42i97k81t68o62r 25Š15e33d66i61v64ý 8156131770396

Geniální. A jakým měřidlem se měří kvalita školy? 8-o

0/0
17.11.2014 17:08

F78r54a72n75t90i64š96e50k 24E37l34i73á85š 6917253945986

U základky, kolik dětí bude úspěšných při jednotných přijímačkách. U střednícj, kolik % studentů udělá úspěšně státní maturitu a u vysokých, jaké procento absolventů najde okamžitě zaměstnání.

0/−1
17.11.2014 17:19

V21i40k53t62o41r 93Š96e23d27i46v62ý 8156651540476

ZŠ si nemůže žáky vybírat, musí brát co přijde - a tam můžou být sakra rozdíly. 

Státní maturita by snad jako měřítko šla, jenže by nejdřív někdo musel vymyslet postup, při kterém by personál školy nemohl výsledek nijak ovlivňovat. A také by bylo fajn, kdyby šlo o maturitu z českého jazyka a matematiky, nikoli z funkční gramotnosti a počtů.

0/0
17.11.2014 20:17

J40i83ř12í 16D71v38o88ř34á50k 5438833288480

Nejde o vzdělání , ale aby se školy uživily.Potom se nedivte nezaměstnanosti "absolventů ".

+7/0
17.11.2014 14:23

K86a80r58e80l 69Š49o19u14m66a97l 1344903408

Páni ředitelé asi nechápou, že výsledkem by měla být právě optimalizace sítě středních škol tak, aby lépe odpovídala skutečným schopnostem studentů a potřebám celé společnosti. Nevím k čemu je nám každý rok několik tisíc absolventů gymnázií bez maturity a nebo několik tisíc absolventů obchodních akademií, když je problém sehnat vyučeného obuvníka nebo i prodavače.

A strašení tím, že jeden test rozhodne o budoucnosti dítěte také není na místě. Pokud to napoprvé neudělá, co brání tomu, aby zkoušky dítě zkusilo znovu příští rok, a tentokrát se připravilo zodpovědně?

+9/0
17.11.2014 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.