Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán korejského trajektu dostal 36 let. Žalobci i pozůstalí se zlobí

Kapitán trajektu Sewol, při jehož ztroskotání zahynulo 304 lidí, dostal u soudu trest 36 let vězení. Žalobci přitom pro něj žádali trest smrti. Hlavního lodního inženýra soud poslal za mříže na 30 let a dalším 13 lidem udělil tresty až na 20 let odnětí svobody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32a69v52e74l 61S16l82a32d64o45v76n86í49k 6807403707476

U nás by dostal tak 12 let, pokud by mezi tím neuprchl. A kdyby si šel sednout, tak po 7-8 letech by byl volný. A kdyby si sehnal všehoschopného právníka, pak by to možná u českých soudů uhrál na momentální nepříčetnost.

Doživotí, co je jeho v případě 36 let, je podle mého ještě horším trestem než okamžitý trest smrti. Teda, jestli má svědomí. Přijde mi ten trest jako spravedlivý.

+3/0
11.11.2014 12:42

A37l30e17x25a94n90d41r 55K47o14s22t21k39a 8362258626504

Podle toho, že sám žádal o trest smrti, tak svědomí má. A ano, v tom případě je doživotí o dost horším trestem.

+1/0
11.11.2014 14:47

D47a28v83i55d 38E91v59a71n 6493160921151

Otázkou je proč studenti neuposlechli výzvy pobřežní stráže, která na ně z tlampačů volala, aby loď opustili...loď se potápěla od devíti do půl dvanáctý...a už půl hodinu před tím, než tam dorazila pobřežní stráž, byly na místě rybářské čluny...

0/0
11.11.2014 12:36

J88a34k46u31b 65S59e46m77e61r17á73d 2617436161671

no budto to neslyseli, nebo to uz treba neslo .... protoze je nelogicke aby toto neposlechli

0/0
11.11.2014 12:56

L77u19c52i15e 50B71a86r40t92o51ň63o80v90á 5250658337515

Protože zůstali dle rozkazů některých členů posádky od počátků ve vnitřku lodi...v tak velké, výrazně nakloněné lodi se některé chodby postupně stanou pastí ...není, kudy se dostat ven, protože kupříkladu schody již nevedou nahoru, ale dolů a po hladkých stěnách a bez speciálního jištění není jak vzhůru ven. A také tam už nemuselo být světlo, napadané uvolněné desky a čalouny z obložení mohly zatarasit cestu...z té lodi byla najednou pro lidi v některých vnitřních částech hrobka.

+1/0
11.11.2014 13:19
Foto

I34v61o 42L24a87d74e17n70b64e25r72g85e21r 3193923937846

S technického hlediska by se taková věc neměla vůbec stát. Ale prachatí hold můžou vše . . . [>-]

0/0
11.11.2014 12:31

J90i92ř39í 62H86a64v27á46č16e38k 1233940643

Toto je kapitalismus, majitel firmy ho nutil mít přeplněnou loď, šetřit naftu a nemít nehody, jinak by skončil na dlažbě a dělal by to někdo jiný a když se něco stane tak mu chtěj dát trest smrti.Rv

+2/−3
11.11.2014 12:11

P85a46t50r50i20k 18Š53e34b63e30s77t96a 4783162706665

Ostatní podle AFP advokáta nesehnali, nikdo je totiž zastupovat nechtěl.

.

U nás by se obháci přetrhli...

+4/0
11.11.2014 12:07

M16o39n54i87k96a 39H73a39b21a71n73o77v95a 7518683777566

No myslím, že ani jedno není správné, tj. aby někdo něměl možnost řádné obhajoby nebo aby se právnici zviditelňovali na případech. Neumím si moc představit 15 různých solitérů, kteří vydávají nezávisle na sobě příkazy vedoucí ke smrti těch dětí. Spíše to vypadá jako situace, že jste zaměstnanec nějaké společnosti, najednou se něco semele, vy můžete obyčejně poslouchat svého nadřízeného (což je v Korei automatické a bohužel to bylo automatické i pro ty děti) a pak jste odsouzen třeba na 15 let aniž byste měl řádného obhájce. To mi nezní moc dobře. Ten případ je plný bolesti a emocí, což je pochopitelné, ale právo by mělo být čistě objektivní bez těchto emocí.

+5/0
11.11.2014 12:40

P68e59t86r48a 70K67o82u85d40e65l39k18o84v88á 3849211754484

69 letý člověk + 36 let vězení = doživotí. Nechápu o co jim jde.

+7/0
11.11.2014 12:02

J31a82n 50U76l88r16i75c20h 7970463798568

Třeba předčasné propuštění atd. Doživotí je prostě něco jiného než 36 let.

0/−1
11.11.2014 12:04

P66a78t18r29i32k 46Š21e79b67e68s85t14a 4203982186105

předčasné propuštění je u těchto činů obvyklé u nás i vě světě ve 2/3 trestu... 69+24....

btw, třeba i v té Číně, okud by nedostal trest smrti, tak by ho v 75 letech propustili, protože tam propouští všechny v 75 letech; dokonce pokud někdo něco spáchá nad 70 let věku, tak ho ani nesoudí pro zákonnou překážku...

+1/0
11.11.2014 12:09

P12e85t83r91a 84Z74r29u56b72e28c81k96á 3420931570830

Cenzoři, co to zas provádíte? Mažete tu příspěvky, které nejsou v žádném případě urážlivé ani mimo téma !!

+4/0
11.11.2014 11:55

P49a60t19r72i38k 75Š69e62b73e63s68t63a 4243632726775

PROSTĚ TO SMAŽOU... Rv

+3/0
11.11.2014 12:10

J16a67k20u95b 59R94o63u80s 3133870714582

...a bude nám líp :-/

0/0
11.11.2014 14:39

P27a39v81e35l 73R38o29k70y48t98a 3360721200238

Rozhodlo několik věcí. 

1) víceméně slepá asijská poslušnost a neschopnost improvizace. 

2) Taky každý je zodpovědný především za svůj život sám. A když už se dostávám do krajní život ohrožující situace tak odmítnutí rozkazu kapitána je ospravedlněníhodné. Je sice fakt, že většina pasažérů byla studenty, ale i tak by už měli mít nějaký základní rozum.

3) To o studené vodě mi taky připadá směšný. Copak to byl Titanik plavící se severním ledovým oceánem??

+5/0
11.11.2014 11:55

J39a20k21u60b 91S58e64m18e29r35á36d 2477876881641

absolutne nemuzete soudit, kdyz jste tam nebyl.....kdyz lod stale plave a kapitan mi rika, ze je to ok ze se nepotopi, tak mu spis budu verit, nez se vrhat v obleceni do oceanu

+1/0
11.11.2014 12:58

P54a90v34e86l 97R13o55k34y85t38a 3500341530178

Vrhat se do oceánu nebudu, ale minimálně zůstanu na palubě a nepudu se schovat do útrob lodi.

0/0
11.11.2014 13:01

L67u68c82i32e 49B80a33r69t91o36ň79o10v62á 5300628987465

Vy ano, ale není Vám 15 let a nejste asijského původu, což v té poslušnosti hrálo velkou roli.

0/0
11.11.2014 13:24

P90a40v80e82l 53R45o47k32y25t36a 3640861740638

Však to píšu v prvním příspěvku, že je to jeden z důvodů.

0/0
11.11.2014 13:26

H17e39l64e22n66a 67K63a65v49k82o30v31á 5426593270136

Jestliže lze v téhle tragédii něco závidět, pak je to   rychlost, ve kterém korejská  justice celý případ dořešila.

+5/0
11.11.2014 11:50

J92o14s33e38f 13M43u22ž35á83t24k47o 5835273647963

Moc tedy nechápu, proč potrestali 15 lidí, když za opuštění loni je odpovědný pouze kapitán, v případě nezpůsobilosti jeho zástupce.

0/−2
11.11.2014 11:49

J15i15ř61í 25H91a32v64á49č42e78k 1363740403

Zachoval se jako zbabělec, nespnil svou povinnost a utekl, ale trest smrti nebo doživotí je příliš. U nás by za to dostal podmínku nebo 2-3 roky.

+2/−1
11.11.2014 11:49

P10e33t23r15a 71Z96r32u71b81e50c35k14á 3950521850820

to by mě docela zajímalo, jak jste došel k takovému přesvědčení. Pokud vím, u nás se těžko najde srovnatelný případ, když by někdo zavinil 300 úmrtí

0/0
11.11.2014 11:53

P52a26t80r32i27k 33Š25e36b97e12s21t69a 4483822956335

to si nemyslím... u nás by to bylo nejméně obecné ohrožení, ublížení na zdraví s následkem smrti z nedbalosti... je fakt, že by dostal 8-15 let

+1/0
11.11.2014 12:13

P16a47v93e83l 90S33l78a54d67o73v43n32í21k 6897863367216

Jak píšu výše, u nás by dostal asi 12 let natvrdo, kdyby vyjádřil upřímnou lítost, na což si české soudy obzvláště potrpí. Ale stát se podobná tragédie v Česku, tak se to pořád ještě šetří.

0/0
11.11.2014 12:46

L63u58c36i20e 92B18a81r98t96o77ň73o94v21á 5110438667385

Promiňte, v zákoně č. 61/2000 Sb. o Zákon o námořní dopravě, platný pro lodě pod českou vlajkou, je výslovně uvedeno, že kapitán opouští loď jako poslední. Dále je v tomto zákoně uvedeno, že kapitán osobně ručí a je odpovědný za posádku a pasažéry a za průběh záchranných prací během námořní nehody. Dále je zde uvedeno, že může být za porušení povinností kapitána odsouzen k nepodmíněnému trestu. Dostal by cca 8 - 12 let.

0/0
11.11.2014 13:12

J79o88s15e90f 98M60u91ž12á76t59k58o 5815143857213

Borcovi je 69, takže to je pro něj doživotí. Stejně tu bude za chvíli článek, že si to hodil, protože japonci a korejci alespoň ví, co je to čest. Trest smrti spíše ne, ale u nás by se někdy hodil (závažné činy, 30x trestaní apod.)

+2/0
11.11.2014 11:46

V33í42t 36N29o46v96á95k 5534855121909

jo, on ví co je to čest, proto vzal z tý lodi roha. ;-D

+2/0
11.11.2014 12:02

P35e10t80r71a 61Z41r88u53b60e17c47k16á 3710591740270

nepochopitelný zkrat... ale sám žádal o trest smrti pro sebe, takže bych ho neviděla jako bezpáteřníka

0/0
11.11.2014 12:04

R90o40m31a50n 25M73i86r83o87s68l16a47v 4917813917606

Rozdíl mezi vnímáním zločinů je vidět i na chování advokátů. Zatímco tam viníky tragédie ani nechtěli advokáti zastupovat, u nás je na obhajobu každého lotra advokátská tlačenice, nehledě na zarputilou obranu takových nechutností jako byly advokátní a exek. odměny za bagatelní pohledávky - viz vystupování JUDr. Sokola ve veřejných debatách. Podle mého názoru je to humus.To ovšem nechci nespravedlivě zobecnit na celý adv. sbor.

+3/0
11.11.2014 11:34

T15o96m69á66š 11S94l87a95v50í24č42e59k 6253934306571

V tomto případě se stala chyba. Chyba, díky které zařvalo 300 lidí. Myslím, že každý z nás někdy chyboval a chtěl bych vidět někoho z vás v jeho situaci. Stojíte na lodi, která se potápí.Najednou musí přijít rozhodnutí, které může být v důsledku dobré nebo špatné.

Odsuzujete kapitána, který už je sám odsouzen žít s tragédií jen proto že v životě udělal tu největší chybu. Rozhodl.. špatně.

+2/0
11.11.2014 11:46

P85e32t78r62a 55Z79r50u20b36e93c86k73á 3710821160680

nejen špatně, ale naprosto nepochopitelně. Opravdu nechápu, co ho proboha vedlo k tomu rozkazu, aby všichni zůstali v kajutách. Já bych snad i pochopila, že si sám chtěl zachránit život a zdrhnul, ale proč tohle rozkázal? Aby se mu ostatní nepletli v cestě, až bude prchat? 8-o

+1/0
11.11.2014 11:58

J34i54ř54í 65L62a15n60d88a 4443426537735

Aby se ostatní nepletli, to asi ne. Spíše doufal že se loď nepřevrhne. Tím že by všechny najednou povolal z podpalubí na palubu by se převržení lodě rovnalo jistotě. Špatné rozhodnutí.

0/0
11.11.2014 13:38

L58u54c34i71e 73B85a88r16t59o23ň97o59v26á 5280558747115

JK je také signatář IMO, a podle předpisů IMO již v případě nebezpečí, tedy stavu, který předchází námořní nechodě, což je stav neovladatelné a naklánějící se lodi, nesmíte nechat nikoho v podpalubí. Z cestujících nikoho, z posádky - to se řeší podle jejich gesce - strojní inženýr a jeho spol asi ve strojovně zůstanou, co to půjde. Tak hovoří mezinárodní námořní předpisy. Argument o převržení lodě tady neobstojí. Tj. zahájíte evakuační a záchranné práce, musíte mít přehled o všech členech posádky a cestujících. Začnete distribuovat záchranné prostředky, tj, vesty připravujete na spuštění záchranné čluny a ostrůvky. Cestující shromažďujete na vnější palubě, která není v ohrožení a kde jsou možné a volné cesty k záchranným člunům a prostor k případnému opuštění lodi nebo/a v prostorách, které jsou palubě či možné únikové cestě a záchranným prostředkům nejblíže a odkud je možné uniknout. Protože Vy byste si měl cestující a posádku víceméně přepočítat, abyste zjistil, kdo kde zůstal "viset" (zjišťování stavu je rozděleno do segmentů a spadá pod jednotlivé velící členy posádky, sám kapitán si větší počet cestujících samozřejmě nepřepočítá) ...což tím, že vyzvete pasažéry, aby zůstali v kajutách, opravdu nedokážete. Námořní nehoda je strašná věc, ale proto jsou tak striktní předpisy, předepsané moduly chování, absolutní hierarchie a pořád se to má cvičit. On neprovedl nic z toho, zdrhnul a přitom byl kapitán, to je prostě na celém případu tak zoufalé a absurdní.

0/0
11.11.2014 14:07

K11a32r77l41a 35N90o90v49á74k90o32v27á 4284722205477

Pokud je advokáti odmítli obhajovat, pak je něco špatně v advokátním stavu. Právo na obhajobu má totiž každý, byť by byl sebevětší zločinec. Takže to není plus, ale minus tamějšího systému. Pokud byli odmítnutí, měl jim obhájce přidělit ex offo soud.

0/0
11.11.2014 13:25

J96i45ř76í 49L62u11k97á96š26e62k 5730411560163

to je skoro půlka života, to mi nepřijde zrovna málo... nevim no

+4/0
11.11.2014 11:29

D46a85v14i24d 43E41v30a95n 6263280421801

Dodneška jsem nepochopil co tam ti studenti v těch kajutách skoro dvě po které se trajekt potápěl vlastně dělali.

Pokud platí to, že trajket ztroskotal na 34°13′5″N 125°57′0″E, potom nejbližší ostrov Jindo, Jeollanam-do byl daleko pouze 1.7 km severozápadním směrem, a byl z potápjící se lodi jasně viditelný.

Jinak by bývali mohli být evakuováni, kdyby se neschovali...Byly tam lodě, vrtulníky, stačilo vylézt na palubu, jenže ta  byla dosti šikmá, tak nikdo asi nechtěl riskovat, že spadne do vody...takže se raději utopili v "bezpečí kajuty".

Vina kapitána je nepochybná, ale mladí lidé měli o svůj život přece jenom více zabojovat...

+3/−3
11.11.2014 11:21

V34o20j97t82ě42c94h 35R49ů78ž31e20k 1967602484312

Nejspíš je trochu na vině i národní mentalita. Korejci jsou odmalička vedeni k tomu, aby slepě poslouchali příkazy a nezpochybňovali je.

Prostě jsou vycvičeni k absolutní poslušnosti, proto se utopili a nevyšli na palubu.

+5/0
11.11.2014 11:29

P79a44v18l38a 26K17v27a83p85i40l23o57v75á 7159758494597

Jojo to jsem psala hned po tragédii a dostala jsem asi 20 mínusů za to, že znevažuji zákony a nařízení, které je přece za každých okolností respektovat.

Já svoje děti učím, že důležitější je jestli nejede nebo JEDE auto než jestli na semaforu svítí červená nebo zelená. Protože, když jede auto a svítí zelená, může být problém a je TŘEBA S TÍM POČÍTAT.

+1/0
11.11.2014 12:17

H31e29l30e72n85a 28K78a41v46k31o66v67á 5636933270826

Ono těch 36 let za mřížemi bude tvrdý trest, protože si musí každý den uvědomovat, že má na svědomí stovky životů mladých lidí, kteří měli teprve budoucnost  před sebou. Kdyby dostal trest smrti, stačí pár vteřin či minut a jeho vina je pro něj navždy pryč.

+4/0
11.11.2014 10:51

J92a98n 25M81a19j14z63n26e91r 1236957116802

ten trest smrti by byl adekvátní... hrubě porušil všechny zásady a má ty životy na svědomí

nejhorší je, že by patrně stačilo, aby studenti naskákali do vody a většina by jich přežila. Pokud budu někdy v podobné situaci, na jakékoli pokyny posádky se zvysoka vykašlu...škoda že to byli poslušní studenti, dospělí by to asi taky nerespektovali

+1/−2
11.11.2014 10:35

R76o72m72a55n 69M46i39r28o10s16l58a89v 4587843707956

Trest se mi zdá přiměřený, hlavní problém byla naprostá zbabělost. Také mě ihned napadlo srovnání se Schetinem z lodi Concordia a se zločinci všeho druhu z naší republiky, kteří se zubí do kamer jako mediální hvězdy. Tím myslím i týpky, kteří páchají zločiny " z légálních pozic", event. nejsou ještě dopadení jako byl Hušák, podplacení poslanci, Rittig...totéž si myslím o recyklátovi Kalouskovi apod.Ve srovnání s nimi je korejský kapitán alespoň soudný a chápe svoji vinu.

+4/0
11.11.2014 10:29

J26a28n 76K29o39z91á22k 7765338779228

Jde vidět, že Korejci mají prostě úplně odlišnou mentalitu. Kapitán opustí loď a nechá cestující a posádku napospas osudu, ale přizná se, přijme svůj trest a omluví se pozůstalým. Schettino oproti tomu ještě okolo sebe bude kopat, jak je to nespravedlivé a že on za nic nemůže.

+3/0
11.11.2014 10:21

L25u66d56ě92k 15K82r39a64t53o93c93h18v33í80l 9535734971184

Protože to byl Kapitán, požádal sám o trest smrti (byl mu zamítnut). Schettino nebyl  kapitán, jen arogantní a neschopný šašek.

+3/0
11.11.2014 10:42

P32e29t54r77a 55M95a95l77a34k61o47v79a 1598780450674

Hm, proč mám dojem, že by radši dostal ten trest smrti než nastoupil do vězení?

+1/0
11.11.2014 10:04

T27o13m43á59š 64M84a74t55ě16j 9515328333682

Však on s tím navrženým tretem smrti souhlasil ... jenom to zapomněli do článku napsat.

+4/0
11.11.2014 10:07

T94o58m48á47š 77M25a55t92ě69j 9875118963182

V článku trochu chybí informace o tom, že ten kapitán SOUHLASIL s trestem smrti (sám o něj požádal).

+7/0
11.11.2014 9:44
Foto

L15u14b12o16m23í43r 38J87a23n36o70t64a 5586674436795

To je rychlovka.

+2/0
11.11.2014 9:39

P32e48t53r72a 53M64a66l88a41k22o10v30a 1228330420544

přiznal se, souhlasil, žádal...kdyby se aktivně bránil, tak to potrvá pár let...

+2/0
11.11.2014 10:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.