Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán korejského trajektu dostal 36 let. Žalobci i pozůstalí se zlobí

Kapitán trajektu Sewol, při jehož ztroskotání zahynulo 304 lidí, dostal u soudu trest 36 let vězení. Žalobci přitom pro něj žádali trest smrti. Hlavního lodního inženýra soud poslal za mříže na 30 let a dalším 13 lidem udělil tresty až na 20 let odnětí svobody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71a95v87e71l 73S72l18a58d53o37v25n66í45k 6117123957246

U nás by dostal tak 12 let, pokud by mezi tím neuprchl. A kdyby si šel sednout, tak po 7-8 letech by byl volný. A kdyby si sehnal všehoschopného právníka, pak by to možná u českých soudů uhrál na momentální nepříčetnost.

Doživotí, co je jeho v případě 36 let, je podle mého ještě horším trestem než okamžitý trest smrti. Teda, jestli má svědomí. Přijde mi ten trest jako spravedlivý.

+3/0
11.11.2014 12:42

A11l34e45x70a52n35d17r 86K97o37s20t41k32a 8462638686134

Podle toho, že sám žádal o trest smrti, tak svědomí má. A ano, v tom případě je doživotí o dost horším trestem.

+1/0
11.11.2014 14:47

D97a75v64i47d 96E40v46a35n 6123930981611

Otázkou je proč studenti neuposlechli výzvy pobřežní stráže, která na ně z tlampačů volala, aby loď opustili...loď se potápěla od devíti do půl dvanáctý...a už půl hodinu před tím, než tam dorazila pobřežní stráž, byly na místě rybářské čluny...

0/0
11.11.2014 12:36

J50a25k96u39b 30S30e18m26e35r93á85d 2757596701831

no budto to neslyseli, nebo to uz treba neslo .... protoze je nelogicke aby toto neposlechli

0/0
11.11.2014 12:56

L22u81c83i89e 59B57a13r73t84o82ň77o86v81á 5120498377405

Protože zůstali dle rozkazů některých členů posádky od počátků ve vnitřku lodi...v tak velké, výrazně nakloněné lodi se některé chodby postupně stanou pastí ...není, kudy se dostat ven, protože kupříkladu schody již nevedou nahoru, ale dolů a po hladkých stěnách a bez speciálního jištění není jak vzhůru ven. A také tam už nemuselo být světlo, napadané uvolněné desky a čalouny z obložení mohly zatarasit cestu...z té lodi byla najednou pro lidi v některých vnitřních částech hrobka.

+1/0
11.11.2014 13:19
Foto

I32v60o 40L79a93d95e43n69b69e50r45g34e48r 3493673197266

S technického hlediska by se taková věc neměla vůbec stát. Ale prachatí hold můžou vše . . . [>-]

0/0
11.11.2014 12:31

J26i85ř67í 14H75a85v90á53č22e26k 1473460283

Toto je kapitalismus, majitel firmy ho nutil mít přeplněnou loď, šetřit naftu a nemít nehody, jinak by skončil na dlažbě a dělal by to někdo jiný a když se něco stane tak mu chtěj dát trest smrti.Rv

+2/−3
11.11.2014 12:11

P66a76t90r21i89k 76Š92e95b40e79s44t61a 4283352526425

Ostatní podle AFP advokáta nesehnali, nikdo je totiž zastupovat nechtěl.

.

U nás by se obháci přetrhli...

+4/0
11.11.2014 12:07

M14o87n81i53k21a 41H97a90b15a82n20o72v69a 7778793577116

No myslím, že ani jedno není správné, tj. aby někdo něměl možnost řádné obhajoby nebo aby se právnici zviditelňovali na případech. Neumím si moc představit 15 různých solitérů, kteří vydávají nezávisle na sobě příkazy vedoucí ke smrti těch dětí. Spíše to vypadá jako situace, že jste zaměstnanec nějaké společnosti, najednou se něco semele, vy můžete obyčejně poslouchat svého nadřízeného (což je v Korei automatické a bohužel to bylo automatické i pro ty děti) a pak jste odsouzen třeba na 15 let aniž byste měl řádného obhájce. To mi nezní moc dobře. Ten případ je plný bolesti a emocí, což je pochopitelné, ale právo by mělo být čistě objektivní bez těchto emocí.

+5/0
11.11.2014 12:40

P65e73t59r43a 93K36o50u71d79e96l28k90o22v63á 3949241604264

69 letý člověk + 36 let vězení = doživotí. Nechápu o co jim jde.

+7/0
11.11.2014 12:02

J85a67n 11U65l47r50i48c77h 7840873208528

Třeba předčasné propuštění atd. Doživotí je prostě něco jiného než 36 let.

0/−1
11.11.2014 12:04

P28a47t45r70i22k 51Š41e69b44e20s12t95a 4193752336405

předčasné propuštění je u těchto činů obvyklé u nás i vě světě ve 2/3 trestu... 69+24....

btw, třeba i v té Číně, okud by nedostal trest smrti, tak by ho v 75 letech propustili, protože tam propouští všechny v 75 letech; dokonce pokud někdo něco spáchá nad 70 let věku, tak ho ani nesoudí pro zákonnou překážku...

+1/0
11.11.2014 12:09

P71e88t83r32a 97Z97r81u38b20e52c19k64á 3280421200640

Cenzoři, co to zas provádíte? Mažete tu příspěvky, které nejsou v žádném případě urážlivé ani mimo téma !!

+4/0
11.11.2014 11:55

P14a77t41r79i49k 73Š85e19b36e50s73t66a 4293652946355

PROSTĚ TO SMAŽOU... Rv

+3/0
11.11.2014 12:10

J98a17k18u50b 77R18o56u19s 3703210394502

...a bude nám líp :-/

0/0
11.11.2014 14:39

P62a57v47e45l 22R30o66k97y32t23a 3750531550728

Rozhodlo několik věcí. 

1) víceméně slepá asijská poslušnost a neschopnost improvizace. 

2) Taky každý je zodpovědný především za svůj život sám. A když už se dostávám do krajní život ohrožující situace tak odmítnutí rozkazu kapitána je ospravedlněníhodné. Je sice fakt, že většina pasažérů byla studenty, ale i tak by už měli mít nějaký základní rozum.

3) To o studené vodě mi taky připadá směšný. Copak to byl Titanik plavící se severním ledovým oceánem??

+5/0
11.11.2014 11:55

J67a93k29u50b 58S70e78m33e54r91á91d 2467966831211

absolutne nemuzete soudit, kdyz jste tam nebyl.....kdyz lod stale plave a kapitan mi rika, ze je to ok ze se nepotopi, tak mu spis budu verit, nez se vrhat v obleceni do oceanu

+1/0
11.11.2014 12:58

P45a54v49e66l 77R67o58k41y27t56a 3580541640838

Vrhat se do oceánu nebudu, ale minimálně zůstanu na palubě a nepudu se schovat do útrob lodi.

0/0
11.11.2014 13:01

L45u58c69i15e 64B87a88r20t47o96ň63o95v16á 5830798517915

Vy ano, ale není Vám 15 let a nejste asijského původu, což v té poslušnosti hrálo velkou roli.

0/0
11.11.2014 13:24

P78a18v37e53l 89R30o61k63y36t69a 3200181140138

Však to píšu v prvním příspěvku, že je to jeden z důvodů.

0/0
11.11.2014 13:26

H30e22l55e86n42a 60K29a49v34k66o79v69á 5146173170626

Jestliže lze v téhle tragédii něco závidět, pak je to   rychlost, ve kterém korejská  justice celý případ dořešila.

+5/0
11.11.2014 11:50

J92o52s37e46f 20M56u11ž87á38t73k89o 5635723187803

Moc tedy nechápu, proč potrestali 15 lidí, když za opuštění loni je odpovědný pouze kapitán, v případě nezpůsobilosti jeho zástupce.

0/−2
11.11.2014 11:49

J82i93ř17í 42H44a52v57á20č41e83k 1743140163

Zachoval se jako zbabělec, nespnil svou povinnost a utekl, ale trest smrti nebo doživotí je příliš. U nás by za to dostal podmínku nebo 2-3 roky.

+2/−1
11.11.2014 11:49

P40e43t43r28a 12Z17r29u84b50e33c43k26á 3150481330490

to by mě docela zajímalo, jak jste došel k takovému přesvědčení. Pokud vím, u nás se těžko najde srovnatelný případ, když by někdo zavinil 300 úmrtí

0/0
11.11.2014 11:53

P18a90t13r24i19k 78Š81e74b42e27s98t30a 4433552636255

to si nemyslím... u nás by to bylo nejméně obecné ohrožení, ublížení na zdraví s následkem smrti z nedbalosti... je fakt, že by dostal 8-15 let

+1/0
11.11.2014 12:13

P49a68v52e84l 26S78l32a88d43o76v75n63í72k 6987263507506

Jak píšu výše, u nás by dostal asi 12 let natvrdo, kdyby vyjádřil upřímnou lítost, na což si české soudy obzvláště potrpí. Ale stát se podobná tragédie v Česku, tak se to pořád ještě šetří.

0/0
11.11.2014 12:46

L89u55c42i50e 69B89a35r94t19o77ň93o25v26á 5690418547615

Promiňte, v zákoně č. 61/2000 Sb. o Zákon o námořní dopravě, platný pro lodě pod českou vlajkou, je výslovně uvedeno, že kapitán opouští loď jako poslední. Dále je v tomto zákoně uvedeno, že kapitán osobně ručí a je odpovědný za posádku a pasažéry a za průběh záchranných prací během námořní nehody. Dále je zde uvedeno, že může být za porušení povinností kapitána odsouzen k nepodmíněnému trestu. Dostal by cca 8 - 12 let.

0/0
11.11.2014 13:12

J50o71s30e34f 29M73u45ž49á98t68k20o 5385893257473

Borcovi je 69, takže to je pro něj doživotí. Stejně tu bude za chvíli článek, že si to hodil, protože japonci a korejci alespoň ví, co je to čest. Trest smrti spíše ne, ale u nás by se někdy hodil (závažné činy, 30x trestaní apod.)

+2/0
11.11.2014 11:46

V76í41t 10N78o86v61á76k 5694365441759

jo, on ví co je to čest, proto vzal z tý lodi roha. ;-D

+2/0
11.11.2014 12:02

P88e75t55r91a 16Z85r38u76b88e47c55k35á 3730841110950

nepochopitelný zkrat... ale sám žádal o trest smrti pro sebe, takže bych ho neviděla jako bezpáteřníka

0/0
11.11.2014 12:04

R18o48m62a73n 83M58i30r78o76s70l71a43v 4327603567826

Rozdíl mezi vnímáním zločinů je vidět i na chování advokátů. Zatímco tam viníky tragédie ani nechtěli advokáti zastupovat, u nás je na obhajobu každého lotra advokátská tlačenice, nehledě na zarputilou obranu takových nechutností jako byly advokátní a exek. odměny za bagatelní pohledávky - viz vystupování JUDr. Sokola ve veřejných debatách. Podle mého názoru je to humus.To ovšem nechci nespravedlivě zobecnit na celý adv. sbor.

+3/0
11.11.2014 11:34

T57o87m73á65š 61S46l91a50v12í54č49e58k 6103844176721

V tomto případě se stala chyba. Chyba, díky které zařvalo 300 lidí. Myslím, že každý z nás někdy chyboval a chtěl bych vidět někoho z vás v jeho situaci. Stojíte na lodi, která se potápí.Najednou musí přijít rozhodnutí, které může být v důsledku dobré nebo špatné.

Odsuzujete kapitána, který už je sám odsouzen žít s tragédií jen proto že v životě udělal tu největší chybu. Rozhodl.. špatně.

+2/0
11.11.2014 11:46

P32e98t79r88a 87Z50r24u89b53e94c96k46á 3740121140870

nejen špatně, ale naprosto nepochopitelně. Opravdu nechápu, co ho proboha vedlo k tomu rozkazu, aby všichni zůstali v kajutách. Já bych snad i pochopila, že si sám chtěl zachránit život a zdrhnul, ale proč tohle rozkázal? Aby se mu ostatní nepletli v cestě, až bude prchat? 8-o

+1/0
11.11.2014 11:58

J35i55ř96í 23L39a61n85d87a 4163906367705

Aby se ostatní nepletli, to asi ne. Spíše doufal že se loď nepřevrhne. Tím že by všechny najednou povolal z podpalubí na palubu by se převržení lodě rovnalo jistotě. Špatné rozhodnutí.

0/0
11.11.2014 13:38

L56u23c24i33e 78B92a30r15t16o34ň56o12v65á 5920618237915

JK je také signatář IMO, a podle předpisů IMO již v případě nebezpečí, tedy stavu, který předchází námořní nechodě, což je stav neovladatelné a naklánějící se lodi, nesmíte nechat nikoho v podpalubí. Z cestujících nikoho, z posádky - to se řeší podle jejich gesce - strojní inženýr a jeho spol asi ve strojovně zůstanou, co to půjde. Tak hovoří mezinárodní námořní předpisy. Argument o převržení lodě tady neobstojí. Tj. zahájíte evakuační a záchranné práce, musíte mít přehled o všech členech posádky a cestujících. Začnete distribuovat záchranné prostředky, tj, vesty připravujete na spuštění záchranné čluny a ostrůvky. Cestující shromažďujete na vnější palubě, která není v ohrožení a kde jsou možné a volné cesty k záchranným člunům a prostor k případnému opuštění lodi nebo/a v prostorách, které jsou palubě či možné únikové cestě a záchranným prostředkům nejblíže a odkud je možné uniknout. Protože Vy byste si měl cestující a posádku víceméně přepočítat, abyste zjistil, kdo kde zůstal "viset" (zjišťování stavu je rozděleno do segmentů a spadá pod jednotlivé velící členy posádky, sám kapitán si větší počet cestujících samozřejmě nepřepočítá) ...což tím, že vyzvete pasažéry, aby zůstali v kajutách, opravdu nedokážete. Námořní nehoda je strašná věc, ale proto jsou tak striktní předpisy, předepsané moduly chování, absolutní hierarchie a pořád se to má cvičit. On neprovedl nic z toho, zdrhnul a přitom byl kapitán, to je prostě na celém případu tak zoufalé a absurdní.

0/0
11.11.2014 14:07

K69a22r66l98a 43N20o40v22á74k62o57v95á 4744102615937

Pokud je advokáti odmítli obhajovat, pak je něco špatně v advokátním stavu. Právo na obhajobu má totiž každý, byť by byl sebevětší zločinec. Takže to není plus, ale minus tamějšího systému. Pokud byli odmítnutí, měl jim obhájce přidělit ex offo soud.

0/0
11.11.2014 13:25

J26i75ř24í 42L20u58k68á21š77e27k 5780411820893

to je skoro půlka života, to mi nepřijde zrovna málo... nevim no

+4/0
11.11.2014 11:29

D59a68v65i82d 98E66v78a68n 6893290621201

Dodneška jsem nepochopil co tam ti studenti v těch kajutách skoro dvě po které se trajekt potápěl vlastně dělali.

Pokud platí to, že trajket ztroskotal na 34°13′5″N 125°57′0″E, potom nejbližší ostrov Jindo, Jeollanam-do byl daleko pouze 1.7 km severozápadním směrem, a byl z potápjící se lodi jasně viditelný.

Jinak by bývali mohli být evakuováni, kdyby se neschovali...Byly tam lodě, vrtulníky, stačilo vylézt na palubu, jenže ta  byla dosti šikmá, tak nikdo asi nechtěl riskovat, že spadne do vody...takže se raději utopili v "bezpečí kajuty".

Vina kapitána je nepochybná, ale mladí lidé měli o svůj život přece jenom více zabojovat...

+3/−3
11.11.2014 11:21

V32o17j47t17ě89c46h 70R52ů27ž97e65k 1947932224142

Nejspíš je trochu na vině i národní mentalita. Korejci jsou odmalička vedeni k tomu, aby slepě poslouchali příkazy a nezpochybňovali je.

Prostě jsou vycvičeni k absolutní poslušnosti, proto se utopili a nevyšli na palubu.

+5/0
11.11.2014 11:29

P14a26v43l26a 78K64v14a87p84i96l82o82v62á 7439858634737

Jojo to jsem psala hned po tragédii a dostala jsem asi 20 mínusů za to, že znevažuji zákony a nařízení, které je přece za každých okolností respektovat.

Já svoje děti učím, že důležitější je jestli nejede nebo JEDE auto než jestli na semaforu svítí červená nebo zelená. Protože, když jede auto a svítí zelená, může být problém a je TŘEBA S TÍM POČÍTAT.

+1/0
11.11.2014 12:17

H54e75l68e54n97a 58K87a21v29k78o72v45á 5586443910756

Ono těch 36 let za mřížemi bude tvrdý trest, protože si musí každý den uvědomovat, že má na svědomí stovky životů mladých lidí, kteří měli teprve budoucnost  před sebou. Kdyby dostal trest smrti, stačí pár vteřin či minut a jeho vina je pro něj navždy pryč.

+4/0
11.11.2014 10:51

J42a96n 47M12a63j53z90n37e93r 1436137726122

ten trest smrti by byl adekvátní... hrubě porušil všechny zásady a má ty životy na svědomí

nejhorší je, že by patrně stačilo, aby studenti naskákali do vody a většina by jich přežila. Pokud budu někdy v podobné situaci, na jakékoli pokyny posádky se zvysoka vykašlu...škoda že to byli poslušní studenti, dospělí by to asi taky nerespektovali

+1/−2
11.11.2014 10:35

R93o77m20a96n 38M31i51r82o57s61l15a20v 4387283407976

Trest se mi zdá přiměřený, hlavní problém byla naprostá zbabělost. Také mě ihned napadlo srovnání se Schetinem z lodi Concordia a se zločinci všeho druhu z naší republiky, kteří se zubí do kamer jako mediální hvězdy. Tím myslím i týpky, kteří páchají zločiny " z légálních pozic", event. nejsou ještě dopadení jako byl Hušák, podplacení poslanci, Rittig...totéž si myslím o recyklátovi Kalouskovi apod.Ve srovnání s nimi je korejský kapitán alespoň soudný a chápe svoji vinu.

+4/0
11.11.2014 10:29

J34a93n 50K24o16z89á37k 7955408769778

Jde vidět, že Korejci mají prostě úplně odlišnou mentalitu. Kapitán opustí loď a nechá cestující a posádku napospas osudu, ale přizná se, přijme svůj trest a omluví se pozůstalým. Schettino oproti tomu ještě okolo sebe bude kopat, jak je to nespravedlivé a že on za nic nemůže.

+3/0
11.11.2014 10:21

L21u61d89ě54k 91K67r52a65t58o78c98h13v36í10l 9685504701764

Protože to byl Kapitán, požádal sám o trest smrti (byl mu zamítnut). Schettino nebyl  kapitán, jen arogantní a neschopný šašek.

+3/0
11.11.2014 10:42

P96e50t62r41a 72M52a40l58a79k18o30v41a 1398870730364

Hm, proč mám dojem, že by radši dostal ten trest smrti než nastoupil do vězení?

+1/0
11.11.2014 10:04

T18o76m69á93š 59M11a76t96ě88j 9365238843592

Však on s tím navrženým tretem smrti souhlasil ... jenom to zapomněli do článku napsat.

+4/0
11.11.2014 10:07

T15o96m14á26š 11M41a61t84ě60j 9315138313902

V článku trochu chybí informace o tom, že ten kapitán SOUHLASIL s trestem smrti (sám o něj požádal).

+7/0
11.11.2014 9:44
Foto

L38u67b17o26m66í39r 82J69a19n69o62t56a 5816664626875

To je rychlovka.

+2/0
11.11.2014 9:39

P15e64t75r70a 63M30a16l52a44k49o61v60a 1518580710714

přiznal se, souhlasil, žádal...kdyby se aktivně bránil, tak to potrvá pár let...

+2/0
11.11.2014 10:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.