Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kapitán korejského trajektu dostal 36 let. Žalobci i pozůstalí se zlobí

Kapitán trajektu Sewol, při jehož ztroskotání zahynulo 304 lidí, dostal u soudu trest 36 let vězení. Žalobci přitom pro něj žádali trest smrti. Hlavního lodního inženýra soud poslal za mříže na 30 let a dalším 13 lidem udělil tresty až na 20 let odnětí svobody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42a61v12e34l 73S45l42a55d58o18v22n77í91k 6597403347126

U nás by dostal tak 12 let, pokud by mezi tím neuprchl. A kdyby si šel sednout, tak po 7-8 letech by byl volný. A kdyby si sehnal všehoschopného právníka, pak by to možná u českých soudů uhrál na momentální nepříčetnost.

Doživotí, co je jeho v případě 36 let, je podle mého ještě horším trestem než okamžitý trest smrti. Teda, jestli má svědomí. Přijde mi ten trest jako spravedlivý.

+3/0
11.11.2014 12:42

A31l53e38x77a98n10d32r 98K39o63s51t75k50a 8812748546674

Podle toho, že sám žádal o trest smrti, tak svědomí má. A ano, v tom případě je doživotí o dost horším trestem.

+1/0
11.11.2014 14:47

D18a34v82i54d 39E81v92a39n 6713340801921

Otázkou je proč studenti neuposlechli výzvy pobřežní stráže, která na ně z tlampačů volala, aby loď opustili...loď se potápěla od devíti do půl dvanáctý...a už půl hodinu před tím, než tam dorazila pobřežní stráž, byly na místě rybářské čluny...

0/0
11.11.2014 12:36

J19a86k15u89b 17S33e74m11e80r13á82d 2137346501461

no budto to neslyseli, nebo to uz treba neslo .... protoze je nelogicke aby toto neposlechli

0/0
11.11.2014 12:56

L13u90c16i42e 71B95a27r14t72o25ň76o48v97á 5980948167705

Protože zůstali dle rozkazů některých členů posádky od počátků ve vnitřku lodi...v tak velké, výrazně nakloněné lodi se některé chodby postupně stanou pastí ...není, kudy se dostat ven, protože kupříkladu schody již nevedou nahoru, ale dolů a po hladkých stěnách a bez speciálního jištění není jak vzhůru ven. A také tam už nemuselo být světlo, napadané uvolněné desky a čalouny z obložení mohly zatarasit cestu...z té lodi byla najednou pro lidi v některých vnitřních částech hrobka.

+1/0
11.11.2014 13:19
Foto

I59v74o 57L70a42d87e44n91b66e30r91g17e52r 3783703367576

S technického hlediska by se taková věc neměla vůbec stát. Ale prachatí hold můžou vše . . . [>-]

0/0
11.11.2014 12:31

J51i91ř68í 42H74a60v47á90č87e84k 1443180963

Toto je kapitalismus, majitel firmy ho nutil mít přeplněnou loď, šetřit naftu a nemít nehody, jinak by skončil na dlažbě a dělal by to někdo jiný a když se něco stane tak mu chtěj dát trest smrti.Rv

+2/−3
11.11.2014 12:11

P61a81t14r87i96k 62Š90e70b54e30s73t53a 4363142596835

Ostatní podle AFP advokáta nesehnali, nikdo je totiž zastupovat nechtěl.

.

U nás by se obháci přetrhli...

+4/0
11.11.2014 12:07

M79o17n34i68k37a 71H47a64b77a89n41o82v20a 7938963567166

No myslím, že ani jedno není správné, tj. aby někdo něměl možnost řádné obhajoby nebo aby se právnici zviditelňovali na případech. Neumím si moc představit 15 různých solitérů, kteří vydávají nezávisle na sobě příkazy vedoucí ke smrti těch dětí. Spíše to vypadá jako situace, že jste zaměstnanec nějaké společnosti, najednou se něco semele, vy můžete obyčejně poslouchat svého nadřízeného (což je v Korei automatické a bohužel to bylo automatické i pro ty děti) a pak jste odsouzen třeba na 15 let aniž byste měl řádného obhájce. To mi nezní moc dobře. Ten případ je plný bolesti a emocí, což je pochopitelné, ale právo by mělo být čistě objektivní bez těchto emocí.

+5/0
11.11.2014 12:40

P32e21t93r55a 69K74o82u38d93e59l31k24o21v11á 3169211864374

69 letý člověk + 36 let vězení = doživotí. Nechápu o co jim jde.

+7/0
11.11.2014 12:02

J11a63n 11U72l92r54i41c49h 7420843108388

Třeba předčasné propuštění atd. Doživotí je prostě něco jiného než 36 let.

0/−1
11.11.2014 12:04

P71a20t78r56i78k 96Š37e71b85e61s63t92a 4533432526145

předčasné propuštění je u těchto činů obvyklé u nás i vě světě ve 2/3 trestu... 69+24....

btw, třeba i v té Číně, okud by nedostal trest smrti, tak by ho v 75 letech propustili, protože tam propouští všechny v 75 letech; dokonce pokud někdo něco spáchá nad 70 let věku, tak ho ani nesoudí pro zákonnou překážku...

+1/0
11.11.2014 12:09

P56e75t30r80a 13Z82r20u29b15e67c20k30á 3610251430420

Cenzoři, co to zas provádíte? Mažete tu příspěvky, které nejsou v žádném případě urážlivé ani mimo téma !!

+4/0
11.11.2014 11:55

P95a19t59r91i51k 11Š31e59b41e88s10t38a 4773482186985

PROSTĚ TO SMAŽOU... Rv

+3/0
11.11.2014 12:10

J10a97k95u37b 37R34o18u89s 3163950464592

...a bude nám líp :-/

0/0
11.11.2014 14:39

P91a68v61e64l 98R47o59k21y46t43a 3530641330298

Rozhodlo několik věcí. 

1) víceméně slepá asijská poslušnost a neschopnost improvizace. 

2) Taky každý je zodpovědný především za svůj život sám. A když už se dostávám do krajní život ohrožující situace tak odmítnutí rozkazu kapitána je ospravedlněníhodné. Je sice fakt, že většina pasažérů byla studenty, ale i tak by už měli mít nějaký základní rozum.

3) To o studené vodě mi taky připadá směšný. Copak to byl Titanik plavící se severním ledovým oceánem??

+5/0
11.11.2014 11:55

J30a28k75u88b 70S21e61m25e45r46á67d 2817356821611

absolutne nemuzete soudit, kdyz jste tam nebyl.....kdyz lod stale plave a kapitan mi rika, ze je to ok ze se nepotopi, tak mu spis budu verit, nez se vrhat v obleceni do oceanu

+1/0
11.11.2014 12:58

P93a35v22e81l 96R40o76k23y49t70a 3490881600628

Vrhat se do oceánu nebudu, ale minimálně zůstanu na palubě a nepudu se schovat do útrob lodi.

0/0
11.11.2014 13:01

L83u72c10i88e 40B62a54r25t40o25ň78o89v52á 5460328237735

Vy ano, ale není Vám 15 let a nejste asijského původu, což v té poslušnosti hrálo velkou roli.

0/0
11.11.2014 13:24

P77a61v28e80l 71R34o32k40y68t33a 3870971750318

Však to píšu v prvním příspěvku, že je to jeden z důvodů.

0/0
11.11.2014 13:26

H50e22l36e84n82a 83K18a34v93k30o40v80á 4953506809603

Jestliže lze v téhle tragédii něco závidět, pak je to   rychlost, ve kterém korejská  justice celý případ dořešila.

+5/0
11.11.2014 11:50

J86o69s12e47f 35M24u81ž11á64t90k38o 5635173317843

Moc tedy nechápu, proč potrestali 15 lidí, když za opuštění loni je odpovědný pouze kapitán, v případě nezpůsobilosti jeho zástupce.

0/−2
11.11.2014 11:49

J91i52ř26í 13H67a11v34á95č38e90k 1933520933

Zachoval se jako zbabělec, nespnil svou povinnost a utekl, ale trest smrti nebo doživotí je příliš. U nás by za to dostal podmínku nebo 2-3 roky.

+2/−1
11.11.2014 11:49

P86e51t93r51a 43Z27r51u36b21e15c29k13á 3850221120810

to by mě docela zajímalo, jak jste došel k takovému přesvědčení. Pokud vím, u nás se těžko najde srovnatelný případ, když by někdo zavinil 300 úmrtí

0/0
11.11.2014 11:53

P29a26t94r39i22k 18Š94e13b97e63s57t28a 4683762516955

to si nemyslím... u nás by to bylo nejméně obecné ohrožení, ublížení na zdraví s následkem smrti z nedbalosti... je fakt, že by dostal 8-15 let

+1/0
11.11.2014 12:13

P32a87v57e69l 14S86l69a65d87o67v49n25í15k 6967483977476

Jak píšu výše, u nás by dostal asi 12 let natvrdo, kdyby vyjádřil upřímnou lítost, na což si české soudy obzvláště potrpí. Ale stát se podobná tragédie v Česku, tak se to pořád ještě šetří.

0/0
11.11.2014 12:46

L83u36c19i73e 35B98a57r38t84o55ň39o28v87á 5770928467515

Promiňte, v zákoně č. 61/2000 Sb. o Zákon o námořní dopravě, platný pro lodě pod českou vlajkou, je výslovně uvedeno, že kapitán opouští loď jako poslední. Dále je v tomto zákoně uvedeno, že kapitán osobně ručí a je odpovědný za posádku a pasažéry a za průběh záchranných prací během námořní nehody. Dále je zde uvedeno, že může být za porušení povinností kapitána odsouzen k nepodmíněnému trestu. Dostal by cca 8 - 12 let.

0/0
11.11.2014 13:12

J60o88s88e24f 33M58u22ž17á69t55k30o 5375623827583

Borcovi je 69, takže to je pro něj doživotí. Stejně tu bude za chvíli článek, že si to hodil, protože japonci a korejci alespoň ví, co je to čest. Trest smrti spíše ne, ale u nás by se někdy hodil (závažné činy, 30x trestaní apod.)

+2/0
11.11.2014 11:46

V60í79t 69N39o67v69á23k 5234315701569

jo, on ví co je to čest, proto vzal z tý lodi roha. ;-D

+2/0
11.11.2014 12:02

P57e83t19r57a 48Z61r46u22b59e96c46k57á 3940221840250

nepochopitelný zkrat... ale sám žádal o trest smrti pro sebe, takže bych ho neviděla jako bezpáteřníka

0/0
11.11.2014 12:04

R23o90m87a82n 64M28i76r45o39s27l23a75v 4227923297746

Rozdíl mezi vnímáním zločinů je vidět i na chování advokátů. Zatímco tam viníky tragédie ani nechtěli advokáti zastupovat, u nás je na obhajobu každého lotra advokátská tlačenice, nehledě na zarputilou obranu takových nechutností jako byly advokátní a exek. odměny za bagatelní pohledávky - viz vystupování JUDr. Sokola ve veřejných debatách. Podle mého názoru je to humus.To ovšem nechci nespravedlivě zobecnit na celý adv. sbor.

+3/0
11.11.2014 11:34

T10o11m87á65š 59S84l46a72v87í11č45e45k 6113824336801

V tomto případě se stala chyba. Chyba, díky které zařvalo 300 lidí. Myslím, že každý z nás někdy chyboval a chtěl bych vidět někoho z vás v jeho situaci. Stojíte na lodi, která se potápí.Najednou musí přijít rozhodnutí, které může být v důsledku dobré nebo špatné.

Odsuzujete kapitána, který už je sám odsouzen žít s tragédií jen proto že v životě udělal tu největší chybu. Rozhodl.. špatně.

+2/0
11.11.2014 11:46

P72e57t38r97a 18Z79r68u74b29e89c80k13á 3320291980820

nejen špatně, ale naprosto nepochopitelně. Opravdu nechápu, co ho proboha vedlo k tomu rozkazu, aby všichni zůstali v kajutách. Já bych snad i pochopila, že si sám chtěl zachránit život a zdrhnul, ale proč tohle rozkázal? Aby se mu ostatní nepletli v cestě, až bude prchat? 8-o

+1/0
11.11.2014 11:58

J83i53ř38í 29L21a83n36d57a 4403126467905

Aby se ostatní nepletli, to asi ne. Spíše doufal že se loď nepřevrhne. Tím že by všechny najednou povolal z podpalubí na palubu by se převržení lodě rovnalo jistotě. Špatné rozhodnutí.

0/0
11.11.2014 13:38

L40u74c10i92e 26B39a52r41t30o70ň46o12v91á 5170958837655

JK je také signatář IMO, a podle předpisů IMO již v případě nebezpečí, tedy stavu, který předchází námořní nechodě, což je stav neovladatelné a naklánějící se lodi, nesmíte nechat nikoho v podpalubí. Z cestujících nikoho, z posádky - to se řeší podle jejich gesce - strojní inženýr a jeho spol asi ve strojovně zůstanou, co to půjde. Tak hovoří mezinárodní námořní předpisy. Argument o převržení lodě tady neobstojí. Tj. zahájíte evakuační a záchranné práce, musíte mít přehled o všech členech posádky a cestujících. Začnete distribuovat záchranné prostředky, tj, vesty připravujete na spuštění záchranné čluny a ostrůvky. Cestující shromažďujete na vnější palubě, která není v ohrožení a kde jsou možné a volné cesty k záchranným člunům a prostor k případnému opuštění lodi nebo/a v prostorách, které jsou palubě či možné únikové cestě a záchranným prostředkům nejblíže a odkud je možné uniknout. Protože Vy byste si měl cestující a posádku víceméně přepočítat, abyste zjistil, kdo kde zůstal "viset" (zjišťování stavu je rozděleno do segmentů a spadá pod jednotlivé velící členy posádky, sám kapitán si větší počet cestujících samozřejmě nepřepočítá) ...což tím, že vyzvete pasažéry, aby zůstali v kajutách, opravdu nedokážete. Námořní nehoda je strašná věc, ale proto jsou tak striktní předpisy, předepsané moduly chování, absolutní hierarchie a pořád se to má cvičit. On neprovedl nic z toho, zdrhnul a přitom byl kapitán, to je prostě na celém případu tak zoufalé a absurdní.

0/0
11.11.2014 14:07

K55a91r84l77a 25N46o27v97á79k51o52v46á 4534702605487

Pokud je advokáti odmítli obhajovat, pak je něco špatně v advokátním stavu. Právo na obhajobu má totiž každý, byť by byl sebevětší zločinec. Takže to není plus, ale minus tamějšího systému. Pokud byli odmítnutí, měl jim obhájce přidělit ex offo soud.

0/0
11.11.2014 13:25

J65i38ř37í 59L15u12k39á13š68e40k 5520321670823

to je skoro půlka života, to mi nepřijde zrovna málo... nevim no

+4/0
11.11.2014 11:29

D18a90v29i60d 56E46v89a98n 6553950831551

Dodneška jsem nepochopil co tam ti studenti v těch kajutách skoro dvě po které se trajekt potápěl vlastně dělali.

Pokud platí to, že trajket ztroskotal na 34°13′5″N 125°57′0″E, potom nejbližší ostrov Jindo, Jeollanam-do byl daleko pouze 1.7 km severozápadním směrem, a byl z potápjící se lodi jasně viditelný.

Jinak by bývali mohli být evakuováni, kdyby se neschovali...Byly tam lodě, vrtulníky, stačilo vylézt na palubu, jenže ta  byla dosti šikmá, tak nikdo asi nechtěl riskovat, že spadne do vody...takže se raději utopili v "bezpečí kajuty".

Vina kapitána je nepochybná, ale mladí lidé měli o svůj život přece jenom více zabojovat...

+3/−3
11.11.2014 11:21

V98o41j71t88ě77c33h 91R41ů41ž68e40k 1557372944862

Nejspíš je trochu na vině i národní mentalita. Korejci jsou odmalička vedeni k tomu, aby slepě poslouchali příkazy a nezpochybňovali je.

Prostě jsou vycvičeni k absolutní poslušnosti, proto se utopili a nevyšli na palubu.

+5/0
11.11.2014 11:29

P81a48v22l77a 85K54v56a82p68i38l62o51v98á 7919298474387

Jojo to jsem psala hned po tragédii a dostala jsem asi 20 mínusů za to, že znevažuji zákony a nařízení, které je přece za každých okolností respektovat.

Já svoje děti učím, že důležitější je jestli nejede nebo JEDE auto než jestli na semaforu svítí červená nebo zelená. Protože, když jede auto a svítí zelená, může být problém a je TŘEBA S TÍM POČÍTAT.

+1/0
11.11.2014 12:17

H14e18l28e82n13a 36K67a62v54k43o90v75á 4583606309113

Ono těch 36 let za mřížemi bude tvrdý trest, protože si musí každý den uvědomovat, že má na svědomí stovky životů mladých lidí, kteří měli teprve budoucnost  před sebou. Kdyby dostal trest smrti, stačí pár vteřin či minut a jeho vina je pro něj navždy pryč.

+4/0
11.11.2014 10:51

J18a93n 21M72a56j70z77n22e86r 1256157186942

ten trest smrti by byl adekvátní... hrubě porušil všechny zásady a má ty životy na svědomí

nejhorší je, že by patrně stačilo, aby studenti naskákali do vody a většina by jich přežila. Pokud budu někdy v podobné situaci, na jakékoli pokyny posádky se zvysoka vykašlu...škoda že to byli poslušní studenti, dospělí by to asi taky nerespektovali

+1/−2
11.11.2014 10:35

R38o89m42a75n 20M17i97r90o77s63l65a19v 4507273907126

Trest se mi zdá přiměřený, hlavní problém byla naprostá zbabělost. Také mě ihned napadlo srovnání se Schetinem z lodi Concordia a se zločinci všeho druhu z naší republiky, kteří se zubí do kamer jako mediální hvězdy. Tím myslím i týpky, kteří páchají zločiny " z légálních pozic", event. nejsou ještě dopadení jako byl Hušák, podplacení poslanci, Rittig...totéž si myslím o recyklátovi Kalouskovi apod.Ve srovnání s nimi je korejský kapitán alespoň soudný a chápe svoji vinu.

+4/0
11.11.2014 10:29

J90a78n 90K20o52z26á40k 7605568159908

Jde vidět, že Korejci mají prostě úplně odlišnou mentalitu. Kapitán opustí loď a nechá cestující a posádku napospas osudu, ale přizná se, přijme svůj trest a omluví se pozůstalým. Schettino oproti tomu ještě okolo sebe bude kopat, jak je to nespravedlivé a že on za nic nemůže.

+3/0
11.11.2014 10:21

L49u52d56ě46k 47K61r85a26t83o19c92h20v13í43l 9185904611364

Protože to byl Kapitán, požádal sám o trest smrti (byl mu zamítnut). Schettino nebyl  kapitán, jen arogantní a neschopný šašek.

+3/0
11.11.2014 10:42

P94e94t22r65a 39M43a34l98a62k84o10v63a 1808590260174

Hm, proč mám dojem, že by radši dostal ten trest smrti než nastoupil do vězení?

+1/0
11.11.2014 10:04

T60o27m11á73š 44M64a11t25ě75j 9865168693972

Však on s tím navrženým tretem smrti souhlasil ... jenom to zapomněli do článku napsat.

+4/0
11.11.2014 10:07

T10o49m82á32š 69M93a78t94ě54j 9405908163142

V článku trochu chybí informace o tom, že ten kapitán SOUHLASIL s trestem smrti (sám o něj požádal).

+7/0
11.11.2014 9:44
Foto

L36u86b63o98m19í38r 38J52a26n11o40t43a 5346304596565

To je rychlovka.

+2/0
11.11.2014 9:39

P64e24t66r47a 91M92a86l98a24k97o37v56a 1228810320564

přiznal se, souhlasil, žádal...kdyby se aktivně bránil, tak to potrvá pár let...

+2/0
11.11.2014 10:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.