Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán korejského trajektu dostal 36 let. Žalobci i pozůstalí se zlobí

Kapitán trajektu Sewol, při jehož ztroskotání zahynulo 304 lidí, dostal u soudu trest 36 let vězení. Žalobci přitom pro něj žádali trest smrti. Hlavního lodního inženýra soud poslal za mříže na 30 let a dalším 13 lidem udělil tresty až na 20 let odnětí svobody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41a90v82e55l 52S94l92a76d47o25v66n93í74k 6127613857396

U nás by dostal tak 12 let, pokud by mezi tím neuprchl. A kdyby si šel sednout, tak po 7-8 letech by byl volný. A kdyby si sehnal všehoschopného právníka, pak by to možná u českých soudů uhrál na momentální nepříčetnost.

Doživotí, co je jeho v případě 36 let, je podle mého ještě horším trestem než okamžitý trest smrti. Teda, jestli má svědomí. Přijde mi ten trest jako spravedlivý.

+3/0
11.11.2014 12:42

A50l82e88x18a82n42d57r 47K53o98s50t58k13a 8982888686284

Podle toho, že sám žádal o trest smrti, tak svědomí má. A ano, v tom případě je doživotí o dost horším trestem.

+1/0
11.11.2014 14:47

D75a24v76i50d 11E25v89a67n 6183650651561

Otázkou je proč studenti neuposlechli výzvy pobřežní stráže, která na ně z tlampačů volala, aby loď opustili...loď se potápěla od devíti do půl dvanáctý...a už půl hodinu před tím, než tam dorazila pobřežní stráž, byly na místě rybářské čluny...

0/0
11.11.2014 12:36

J32a28k13u53b 58S43e28m48e32r57á58d 2347176971941

no budto to neslyseli, nebo to uz treba neslo .... protoze je nelogicke aby toto neposlechli

0/0
11.11.2014 12:56

L51u27c44i25e 77B35a55r35t46o18ň87o48v66á 5980508747755

Protože zůstali dle rozkazů některých členů posádky od počátků ve vnitřku lodi...v tak velké, výrazně nakloněné lodi se některé chodby postupně stanou pastí ...není, kudy se dostat ven, protože kupříkladu schody již nevedou nahoru, ale dolů a po hladkých stěnách a bez speciálního jištění není jak vzhůru ven. A také tam už nemuselo být světlo, napadané uvolněné desky a čalouny z obložení mohly zatarasit cestu...z té lodi byla najednou pro lidi v některých vnitřních částech hrobka.

+1/0
11.11.2014 13:19
Foto

I91v90o 31L80a46d15e53n65b70e29r95g28e65r 3513433127296

S technického hlediska by se taková věc neměla vůbec stát. Ale prachatí hold můžou vše . . . [>-]

0/0
11.11.2014 12:31

J47i49ř72í 49H86a30v75á91č65e44k 1703930603

Toto je kapitalismus, majitel firmy ho nutil mít přeplněnou loď, šetřit naftu a nemít nehody, jinak by skončil na dlažbě a dělal by to někdo jiný a když se něco stane tak mu chtěj dát trest smrti.Rv

+2/−3
11.11.2014 12:11

P48a80t81r81i42k 26Š76e24b14e22s90t58a 4173152596175

Ostatní podle AFP advokáta nesehnali, nikdo je totiž zastupovat nechtěl.

.

U nás by se obháci přetrhli...

+4/0
11.11.2014 12:07

M65o54n46i47k61a 11H11a35b14a69n54o87v80a 7698823707196

No myslím, že ani jedno není správné, tj. aby někdo něměl možnost řádné obhajoby nebo aby se právnici zviditelňovali na případech. Neumím si moc představit 15 různých solitérů, kteří vydávají nezávisle na sobě příkazy vedoucí ke smrti těch dětí. Spíše to vypadá jako situace, že jste zaměstnanec nějaké společnosti, najednou se něco semele, vy můžete obyčejně poslouchat svého nadřízeného (což je v Korei automatické a bohužel to bylo automatické i pro ty děti) a pak jste odsouzen třeba na 15 let aniž byste měl řádného obhájce. To mi nezní moc dobře. Ten případ je plný bolesti a emocí, což je pochopitelné, ale právo by mělo být čistě objektivní bez těchto emocí.

+5/0
11.11.2014 12:40

P80e24t45r83a 19K26o34u15d42e36l81k90o79v25á 3259841844784

69 letý člověk + 36 let vězení = doživotí. Nechápu o co jim jde.

+7/0
11.11.2014 12:02

J25a57n 23U86l79r79i55c38h 7550313358338

Třeba předčasné propuštění atd. Doživotí je prostě něco jiného než 36 let.

0/−1
11.11.2014 12:04

P52a18t87r96i34k 45Š71e96b56e37s21t41a 4283732296445

předčasné propuštění je u těchto činů obvyklé u nás i vě světě ve 2/3 trestu... 69+24....

btw, třeba i v té Číně, okud by nedostal trest smrti, tak by ho v 75 letech propustili, protože tam propouští všechny v 75 letech; dokonce pokud někdo něco spáchá nad 70 let věku, tak ho ani nesoudí pro zákonnou překážku...

+1/0
11.11.2014 12:09

P33e54t39r13a 94Z90r66u23b95e92c43k64á 3370791700120

Cenzoři, co to zas provádíte? Mažete tu příspěvky, které nejsou v žádném případě urážlivé ani mimo téma !!

+4/0
11.11.2014 11:55

P78a18t83r73i12k 82Š90e79b23e86s31t86a 4463802676165

PROSTĚ TO SMAŽOU... Rv

+3/0
11.11.2014 12:10

J60a20k14u11b 91R32o37u61s 3503730104412

...a bude nám líp :-/

0/0
11.11.2014 14:39

P11a16v68e75l 66R18o62k20y89t55a 3410501630588

Rozhodlo několik věcí. 

1) víceméně slepá asijská poslušnost a neschopnost improvizace. 

2) Taky každý je zodpovědný především za svůj život sám. A když už se dostávám do krajní život ohrožující situace tak odmítnutí rozkazu kapitána je ospravedlněníhodné. Je sice fakt, že většina pasažérů byla studenty, ale i tak by už měli mít nějaký základní rozum.

3) To o studené vodě mi taky připadá směšný. Copak to byl Titanik plavící se severním ledovým oceánem??

+5/0
11.11.2014 11:55

J88a18k68u79b 76S24e34m37e13r27á75d 2697206551791

absolutne nemuzete soudit, kdyz jste tam nebyl.....kdyz lod stale plave a kapitan mi rika, ze je to ok ze se nepotopi, tak mu spis budu verit, nez se vrhat v obleceni do oceanu

+1/0
11.11.2014 12:58

P31a33v37e81l 58R78o16k27y54t29a 3370281570268

Vrhat se do oceánu nebudu, ale minimálně zůstanu na palubě a nepudu se schovat do útrob lodi.

0/0
11.11.2014 13:01

L15u77c62i46e 42B43a29r91t70o96ň84o16v72á 5120518107965

Vy ano, ale není Vám 15 let a nejste asijského původu, což v té poslušnosti hrálo velkou roli.

0/0
11.11.2014 13:24

P97a16v39e67l 32R13o68k14y79t81a 3890241590488

Však to píšu v prvním příspěvku, že je to jeden z důvodů.

0/0
11.11.2014 13:26

H95e75l21e97n48a 22K32a76v22k59o38v61á 5406953520156

Jestliže lze v téhle tragédii něco závidět, pak je to   rychlost, ve kterém korejská  justice celý případ dořešila.

+5/0
11.11.2014 11:50

J13o75s53e32f 39M21u27ž57á81t73k93o 5425623607393

Moc tedy nechápu, proč potrestali 15 lidí, když za opuštění loni je odpovědný pouze kapitán, v případě nezpůsobilosti jeho zástupce.

0/−2
11.11.2014 11:49

J77i20ř58í 88H39a61v13á12č87e73k 1303930783

Zachoval se jako zbabělec, nespnil svou povinnost a utekl, ale trest smrti nebo doživotí je příliš. U nás by za to dostal podmínku nebo 2-3 roky.

+2/−1
11.11.2014 11:49

P38e69t72r72a 61Z73r78u24b69e36c19k84á 3580631250740

to by mě docela zajímalo, jak jste došel k takovému přesvědčení. Pokud vím, u nás se těžko najde srovnatelný případ, když by někdo zavinil 300 úmrtí

0/0
11.11.2014 11:53

P28a89t24r61i30k 60Š51e81b16e22s53t98a 4723652576185

to si nemyslím... u nás by to bylo nejméně obecné ohrožení, ublížení na zdraví s následkem smrti z nedbalosti... je fakt, že by dostal 8-15 let

+1/0
11.11.2014 12:13

P27a47v28e22l 10S31l80a87d81o24v18n83í48k 6147803967866

Jak píšu výše, u nás by dostal asi 12 let natvrdo, kdyby vyjádřil upřímnou lítost, na což si české soudy obzvláště potrpí. Ale stát se podobná tragédie v Česku, tak se to pořád ještě šetří.

0/0
11.11.2014 12:46

L37u69c83i16e 42B58a77r28t90o65ň48o29v78á 5500148787105

Promiňte, v zákoně č. 61/2000 Sb. o Zákon o námořní dopravě, platný pro lodě pod českou vlajkou, je výslovně uvedeno, že kapitán opouští loď jako poslední. Dále je v tomto zákoně uvedeno, že kapitán osobně ručí a je odpovědný za posádku a pasažéry a za průběh záchranných prací během námořní nehody. Dále je zde uvedeno, že může být za porušení povinností kapitána odsouzen k nepodmíněnému trestu. Dostal by cca 8 - 12 let.

0/0
11.11.2014 13:12

J67o20s44e13f 73M95u19ž35á79t15k51o 5675423127403

Borcovi je 69, takže to je pro něj doživotí. Stejně tu bude za chvíli článek, že si to hodil, protože japonci a korejci alespoň ví, co je to čest. Trest smrti spíše ne, ale u nás by se někdy hodil (závažné činy, 30x trestaní apod.)

+2/0
11.11.2014 11:46

V55í21t 44N95o72v11á83k 5884495931189

jo, on ví co je to čest, proto vzal z tý lodi roha. ;-D

+2/0
11.11.2014 12:02

P64e41t68r13a 72Z14r14u47b46e70c62k83á 3630721740800

nepochopitelný zkrat... ale sám žádal o trest smrti pro sebe, takže bych ho neviděla jako bezpáteřníka

0/0
11.11.2014 12:04

R62o52m35a60n 58M62i17r72o66s16l17a15v 4987823307936

Rozdíl mezi vnímáním zločinů je vidět i na chování advokátů. Zatímco tam viníky tragédie ani nechtěli advokáti zastupovat, u nás je na obhajobu každého lotra advokátská tlačenice, nehledě na zarputilou obranu takových nechutností jako byly advokátní a exek. odměny za bagatelní pohledávky - viz vystupování JUDr. Sokola ve veřejných debatách. Podle mého názoru je to humus.To ovšem nechci nespravedlivě zobecnit na celý adv. sbor.

+3/0
11.11.2014 11:34

T19o64m40á76š 66S75l41a47v62í93č65e69k 6923374796321

V tomto případě se stala chyba. Chyba, díky které zařvalo 300 lidí. Myslím, že každý z nás někdy chyboval a chtěl bych vidět někoho z vás v jeho situaci. Stojíte na lodi, která se potápí.Najednou musí přijít rozhodnutí, které může být v důsledku dobré nebo špatné.

Odsuzujete kapitána, který už je sám odsouzen žít s tragédií jen proto že v životě udělal tu největší chybu. Rozhodl.. špatně.

+2/0
11.11.2014 11:46

P97e30t31r45a 23Z42r59u12b33e94c45k66á 3950981480620

nejen špatně, ale naprosto nepochopitelně. Opravdu nechápu, co ho proboha vedlo k tomu rozkazu, aby všichni zůstali v kajutách. Já bych snad i pochopila, že si sám chtěl zachránit život a zdrhnul, ale proč tohle rozkázal? Aby se mu ostatní nepletli v cestě, až bude prchat? 8-o

+1/0
11.11.2014 11:58

J49i67ř74í 98L41a96n24d85a 4203876977645

Aby se ostatní nepletli, to asi ne. Spíše doufal že se loď nepřevrhne. Tím že by všechny najednou povolal z podpalubí na palubu by se převržení lodě rovnalo jistotě. Špatné rozhodnutí.

0/0
11.11.2014 13:38

L96u47c79i38e 35B84a16r77t60o83ň79o75v15á 5380528707405

JK je také signatář IMO, a podle předpisů IMO již v případě nebezpečí, tedy stavu, který předchází námořní nechodě, což je stav neovladatelné a naklánějící se lodi, nesmíte nechat nikoho v podpalubí. Z cestujících nikoho, z posádky - to se řeší podle jejich gesce - strojní inženýr a jeho spol asi ve strojovně zůstanou, co to půjde. Tak hovoří mezinárodní námořní předpisy. Argument o převržení lodě tady neobstojí. Tj. zahájíte evakuační a záchranné práce, musíte mít přehled o všech členech posádky a cestujících. Začnete distribuovat záchranné prostředky, tj, vesty připravujete na spuštění záchranné čluny a ostrůvky. Cestující shromažďujete na vnější palubě, která není v ohrožení a kde jsou možné a volné cesty k záchranným člunům a prostor k případnému opuštění lodi nebo/a v prostorách, které jsou palubě či možné únikové cestě a záchranným prostředkům nejblíže a odkud je možné uniknout. Protože Vy byste si měl cestující a posádku víceméně přepočítat, abyste zjistil, kdo kde zůstal "viset" (zjišťování stavu je rozděleno do segmentů a spadá pod jednotlivé velící členy posádky, sám kapitán si větší počet cestujících samozřejmě nepřepočítá) ...což tím, že vyzvete pasažéry, aby zůstali v kajutách, opravdu nedokážete. Námořní nehoda je strašná věc, ale proto jsou tak striktní předpisy, předepsané moduly chování, absolutní hierarchie a pořád se to má cvičit. On neprovedl nic z toho, zdrhnul a přitom byl kapitán, to je prostě na celém případu tak zoufalé a absurdní.

0/0
11.11.2014 14:07

K74a51r62l54a 12N29o34v62á80k89o10v16á 4454352355447

Pokud je advokáti odmítli obhajovat, pak je něco špatně v advokátním stavu. Právo na obhajobu má totiž každý, byť by byl sebevětší zločinec. Takže to není plus, ale minus tamějšího systému. Pokud byli odmítnutí, měl jim obhájce přidělit ex offo soud.

0/0
11.11.2014 13:25

J93i15ř85í 25L17u40k20á91š70e11k 5640861970923

to je skoro půlka života, to mi nepřijde zrovna málo... nevim no

+4/0
11.11.2014 11:29

D12a54v52i55d 45E46v44a20n 6933270541751

Dodneška jsem nepochopil co tam ti studenti v těch kajutách skoro dvě po které se trajekt potápěl vlastně dělali.

Pokud platí to, že trajket ztroskotal na 34°13′5″N 125°57′0″E, potom nejbližší ostrov Jindo, Jeollanam-do byl daleko pouze 1.7 km severozápadním směrem, a byl z potápjící se lodi jasně viditelný.

Jinak by bývali mohli být evakuováni, kdyby se neschovali...Byly tam lodě, vrtulníky, stačilo vylézt na palubu, jenže ta  byla dosti šikmá, tak nikdo asi nechtěl riskovat, že spadne do vody...takže se raději utopili v "bezpečí kajuty".

Vina kapitána je nepochybná, ale mladí lidé měli o svůj život přece jenom více zabojovat...

+3/−3
11.11.2014 11:21

V53o93j16t71ě25c58h 54R40ů20ž33e65k 1557322434402

Nejspíš je trochu na vině i národní mentalita. Korejci jsou odmalička vedeni k tomu, aby slepě poslouchali příkazy a nezpochybňovali je.

Prostě jsou vycvičeni k absolutní poslušnosti, proto se utopili a nevyšli na palubu.

+5/0
11.11.2014 11:29

P70a82v10l64a 47K63v87a86p55i63l88o89v88á 7109838204687

Jojo to jsem psala hned po tragédii a dostala jsem asi 20 mínusů za to, že znevažuji zákony a nařízení, které je přece za každých okolností respektovat.

Já svoje děti učím, že důležitější je jestli nejede nebo JEDE auto než jestli na semaforu svítí červená nebo zelená. Protože, když jede auto a svítí zelená, může být problém a je TŘEBA S TÍM POČÍTAT.

+1/0
11.11.2014 12:17

H69e41l86e26n85a 98K85a16v42k66o82v78á 5876953320116

Ono těch 36 let za mřížemi bude tvrdý trest, protože si musí každý den uvědomovat, že má na svědomí stovky životů mladých lidí, kteří měli teprve budoucnost  před sebou. Kdyby dostal trest smrti, stačí pár vteřin či minut a jeho vina je pro něj navždy pryč.

+4/0
11.11.2014 10:51

J15a73n 36M92a62j17z21n65e16r 1596177356682

ten trest smrti by byl adekvátní... hrubě porušil všechny zásady a má ty životy na svědomí

nejhorší je, že by patrně stačilo, aby studenti naskákali do vody a většina by jich přežila. Pokud budu někdy v podobné situaci, na jakékoli pokyny posádky se zvysoka vykašlu...škoda že to byli poslušní studenti, dospělí by to asi taky nerespektovali

+1/−2
11.11.2014 10:35

R64o40m35a22n 96M85i90r56o24s83l83a24v 4577143957146

Trest se mi zdá přiměřený, hlavní problém byla naprostá zbabělost. Také mě ihned napadlo srovnání se Schetinem z lodi Concordia a se zločinci všeho druhu z naší republiky, kteří se zubí do kamer jako mediální hvězdy. Tím myslím i týpky, kteří páchají zločiny " z légálních pozic", event. nejsou ještě dopadení jako byl Hušák, podplacení poslanci, Rittig...totéž si myslím o recyklátovi Kalouskovi apod.Ve srovnání s nimi je korejský kapitán alespoň soudný a chápe svoji vinu.

+4/0
11.11.2014 10:29

J18a67n 66K66o87z82á36k 7575278159628

Jde vidět, že Korejci mají prostě úplně odlišnou mentalitu. Kapitán opustí loď a nechá cestující a posádku napospas osudu, ale přizná se, přijme svůj trest a omluví se pozůstalým. Schettino oproti tomu ještě okolo sebe bude kopat, jak je to nespravedlivé a že on za nic nemůže.

+3/0
11.11.2014 10:21

L29u30d19ě35k 90K59r46a76t36o57c66h89v20í40l 9545904881514

Protože to byl Kapitán, požádal sám o trest smrti (byl mu zamítnut). Schettino nebyl  kapitán, jen arogantní a neschopný šašek.

+3/0
11.11.2014 10:42

P77e14t12r24a 61M97a91l50a68k80o80v13a 1778940910334

Hm, proč mám dojem, že by radši dostal ten trest smrti než nastoupil do vězení?

+1/0
11.11.2014 10:04

T71o35m14á58š 91M64a21t36ě68j 9565518763562

Však on s tím navrženým tretem smrti souhlasil ... jenom to zapomněli do článku napsat.

+4/0
11.11.2014 10:07

T35o42m91á47š 15M48a10t59ě14j 9685218423502

V článku trochu chybí informace o tom, že ten kapitán SOUHLASIL s trestem smrti (sám o něj požádal).

+7/0
11.11.2014 9:44
Foto

L89u65b95o33m78í71r 97J86a68n28o85t39a 5596234926755

To je rychlovka.

+2/0
11.11.2014 9:39

P54e14t56r24a 92M43a47l88a65k71o55v90a 1728660650924

přiznal se, souhlasil, žádal...kdyby se aktivně bránil, tak to potrvá pár let...

+2/0
11.11.2014 10:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.