Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Paktu Ribbentrop-Molotov nebylo nic špatného, prohlásil Putin

Sovětský svaz podle ruského prezidenta Vladimira Putina neudělal chybu, když v roce 1939 podepsal smlouvu o neútočení s nacistickým Německem. Součástí dohody, dojednané tehdejšími ministry zahraničí Joachimem Ribbentropem a Vjačeslavem Molotovem, bylo i rozdělení sfér vlivu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T22o92m22a28s 73V40r69l28i70k 8117695397554

Podle meho je chyba, Volodo, vubec ten pakt zminovat. Kazdy (alespon v Rusku) prece vi, ze valka zacala 22. cervna, 1941.

+1/0
7.11.2014 21:59

V17i84l27é70m 72P91ř79í12h92o15d46a 2774979413417

Na Paktu Ribbentrop-Molotov nebylo nic špatného, prohlásil Putin. Ano, pro SSSR, kterého je (nebo podle potřeby není) nástupcem Ruská federace, to nebylo nic špatného.Ti ostatní jsou nepodstatní. Celou dobu to tu místní kremloboti dávají jasně najevo, neboť přece co ruské samoděržaví činí, dobře činí.;-)

+4/0
7.11.2014 14:52
Foto

F41r39a58n89t74i81š39e28k 23Č85e97r43n22ý 2907951308960

agent KGB Putin začíná přebarvovat dějiny ...

+2/0
7.11.2014 14:26

P52a58v16e80l 68O80d24r49a57z11i82l 6304489197350

Proč si nepřečtete článek.

0/−1
7.11.2014 19:29

T51o74m84á51š 28P28e17t14r12o11v83i13č 7113600669769

No vidíte - Stalin mal na svojich rukách viac krvi nevinných ako Hitler, Mao mal viac na rukách krvi ako Stalin.

Ale britská kráľovná Viktória mala zasa viac krvi na svojich rukách ako Mao. Desiatky miliónov len v samotnej "britskej" Indii. Nehovoriac o Afrike a Írsku. Krvavo potlačené povstania a umelo vyvolané hladomory konfiškáciami pôdy - britská politika 19. storočia.

+2/−1
7.11.2014 13:59

O55n93d29ř25e63j 65M82a57r51t28i91n 3419477405545

Nelze vnímat historii dnešníma očima, protože meziválečná doba byla všude nacionalistická a hranice států nerespektovaly národnostní mapy. Vzor narušení garantovaných hranic přinesly západní demokracie v Mnichovském diktátu. SSSR reagovalo až na následnou změnu rovnováhy, pod tlakem války s Japonskem na východě. Putin mluví o precedentu v Mnichovské dohodě. Tak jen, jak to bylo chronologicky:

29.9.1938: Mnichovská dohoda: dohoda demokracií (Francie+Anglie) s totalitami (Itálie+Německo) o odstoupení ČS pohraničí s 50+% něm obyvatelstva. Iniciátorem byla Anglie (Chamberlain). Naše delegace nebyla přizvána, s Francií jsme navíc měli aktivní obranné smlouvy.

2.10.1938: Polsko ve vazbě na akce a mezinárodní dohody Německa obsazuje českou část Těšínska, kde Poláci nemají nadpoloviční většinu.

10.10.1938: Dokončen zábor Sudet Německem.

2.11.1938: Odstoupení Jižního Slovenska Maďarsku (napoloviční většina Maďarů)

14-15.3.1939: Okupace zbytku českých zemí Německem, Nezávislé Slovensko

16.3.1939: Okupace Podkarpatské Rusi Maďarskem (Rusínské obyvatelstvo)

23.8.1939: Pakt o neútočení Něm-SSSR, rozdělení sfér vlivu, demarkační linie stanovena později na řece San, Bug

1.9.1939: Napadení Polska Německem

17.9.1939: Napadení Polska Sovětským svazem - okupace oblastí osídlených nadpoloviční většinou Rusínů.

0/0
7.11.2014 13:33

P89e20t86r 19H11o92r76a 2108242714645

Dějiny nelze změnit, nezmění je ani Bůh. Ovšem dokáží to jen historikové - odborníci !

+1/0
7.11.2014 13:17

M69a39r47t54i11n 62K47u64l46h67á55n39e23k 4803792839319

fakta :

- nacismus a komunismus si byly a jsou ideově velmi blízko a cílí na stejné voliče a podporovatele

- Stalin zakázal komunistům bojovat proti Hitlerovi - do napadení sovětského svazu

- diktátor Hitler má na svědomí miliony mrtvých

- diktátor Stalin a jeho následovníci ( včetně Putina) mají na svědomí podstatně více mrtvých než Hitler

.

Putina a jeho Hitlerovskou politiku nadšeně podporují komunisti i nacisti z celé evropy ...

+7/−1
7.11.2014 13:14

P80a92v50e95l 47O90d11r69a92z51i80l 6544679917330

No tak jste se vykecal. Je to lepší?

+1/−5
7.11.2014 13:15

M39a23r95t65i71n 92K94u80l67h19á17n31e63k 4563942309239

pravda bolíbolí, že soudruhu ?

+5/−2
7.11.2014 13:37

P77a42v78e23l 73O90d56r53a40z69i95l 6834919107630

Ne, proč? A mimochodem, nejsem váš soudruh, takže mi tak nemusíte říkat, nic tím nezískáte.

0/−1
7.11.2014 13:53
Foto

R16i85c50h65a86r64d 18V98e55s25e79l80ý 5927472381936

Putina podporují komunisti tím, že jsou v opozici???....zajímavá myšlenka...;-D

+1/−1
7.11.2014 13:30

J84a34n 53K98o54c93i60á98n 9320741257482

bod číslo 1 je totální nesmysl - snadno to lze dokázat na volebních výsledcích v době před nástupem HItlera. Sociálně demokratické strany a Komunisté v nich měli stále stejně zatímco NSDAP posilovala na úkor konzervativních a křesťanských stran. Z toho lze vyvodit, že elektorád NSDAP byl většinou složen z drobných živnostníků a zemědělců - tedy podporovatel Hitlera byl tedy člvoěk který nyní podporuje pravicové strany a považuje se za konzervativního pravičáka..

+2/−1
7.11.2014 13:32

M75i54l95a93n 41J69i80r40a 2733633499879

Inu,názory se mění-tedy podle potřeby,že gospodin Putin ?.Stalinovi byl tenkrát možná Hitĺer bližší (ten prý se tenkrát obdivoval, jak to báťuška v sojuzu zvládl).Jak zatočil s odbojnými státečky,které ne a ne pochopit,jaké blaho je čeká kníraté náruči Džugašviliho. Ostatně,kdysi koloval takový fórek:Lenin se vlastně jmenoval Uljanov,Stalin Džugašvili a Velká říjnová socialistická revoluce byla v listopadu... a tak je to se vším.

+4/0
7.11.2014 13:07

P35e57t74r 44F87i26a87l89a 9493326403283

Hitler a Stalin byli pořádné zrůdy, ale přátelé nebyli nikdy, jen se domnívali, že druhého oblafnou.

Ten vtip je známý, ale oba despoty to neřeší. ;-D

Papaláši si dali pseudonym, aby si připadali víc extra, jako někteří herci. To si zase plno ukrajinských Židů změnilo jména, když se vzdali víry a přihlásili se k pravoslaví a ukrajinské národnosti - a šli organizovat tu říjnovou revoluci. Říjnová byla proto, že to bylo podle jejich kalendáře v říjnu, to snad ví každý. Ostatně pravoslavná církev slaví svátky stále dle starého kalendáře.

0/0
7.11.2014 13:43

J76a53n 12K28o82c75i11á57n 9330211597692

Další věc kterou současná populárně-propagandistická novinářská historie dost mýtizuje je politika takzvaného "appeasement" který je nyní vykládán jako naivní snaha mírumilovných západních mocností zabránit válce. Realita je ovšem úplně jiná. Už od 100leté války je smyslem zahraniční politiky Británie zabránit tomu aby na Evropském kontinentu vznikl hegemon, který by ohrožoval i ostrovní národ. Právě proto celou historii vždy VB podporovala různé koalice proti státu který zrovna v tu chvíli byl nejmocnější v Evropě. Tedy ideálem VB byla Evropa kde se v šachu drží několik mocností a VB je jazýček na vahách který bez velkého úsilí a ztrát řídí de facto události v Evropě. Proto třeba VB vůbec nijak nereagovala na porušování

Versailleské smlouvy protože znovuzesílení Německa prostě chtěli. třeba V červnu 1935 došlo kuzavření dohody mezi Německem a Británií o "omezení německého námořníhozbrojení" a tato smlouva (kromě opětovného porušení Versailleské smlouvy) de facto byl takový menší pakt Molotov-Rebentrop v obráceném gardu protože přeloženo do normálního jazyka říkala "dělejte si v Evropě co chcete hlavně když nebudete mít námořnisctvo co nás ohrozí". takže Pakt m-R nejde brát jako izolovaný incident, ale jednalo se o vyvrcholení dlouhodobé politiky která ze žádné strany nebyla vůbec pacifistická a NIKDO v ní nebyl čistý ale všichni sledovali jen svoje zájmy.

+6/−2
7.11.2014 12:14

M29i32l19a35n 89U35ř52í71d29i33l 5497304299511

Je zajímavé, kolik úsilí jsou schopni vynaložit demagogové, kteří se snaží vzbudit dojem, že za rozpoutání 2. sv může SSSR a z SSSR pouze Rusko.

Možná se časem dozvíme, že Mnichovskou dohodu uzavřel SSSR s Německem, že SSSR může za černý pátek, násilné vybírání reparací Francií, hospodářskou krizi. Že SSSR nutil Forda posílat osobní dary vůdci a veškerý zisk z prodeje automobilů v Německu posílat na účet NSDP.

+4/−9
7.11.2014 11:55

J94a64n 58Š66v16a54d18l38e61n63k30a 9614319150

Za rozpoutání 2. světové může agresivní Německo a Japonsko. Faktem ale je, že 2. světová začala napadením Polska, které z jedné strany provedlo Německo a z druhé SSSR. Oba tyto státy započaly 2. světovou válku rovným dílem, oběma šlo o dobývání nového území, což SSSR potvrdil i okupací Pobaltí, části Rumunska a napadením Finska.

+13/−1
7.11.2014 11:56

V11l45a25d73i68m93i78r 64M59r95a87z 5564562297618

jestli žertujete, tak Vám to moc nejde ... :-):-)

+1/−5
7.11.2014 12:03

R96a63d34o16v92a73n 54S52ý25k21o93r56a 6704685734310

Je pravda, že v Kremlu některým vtipům nerozumějí ;-)

+1/0
7.11.2014 12:59
Foto

L66u34d54ě39k 28F82u36x30a 9956640874517

Toužíte po vtipu? Baví se dva finští vojáci: Kolik rusů že se na nás žene? Přes půl milionu?8-o .....kam je všechny pohřbíme?

0/0
7.11.2014 17:21

R93o21m50a15n 17O10p98e33t 1501709725262

ano takhle se to asi uci na zakladnich skolach, ale vedci obvykle hledaji i hlubsi duvody takovych rozsahlych valecnych konfliktu kterym 2sv valka byla.

0/0
7.11.2014 12:31

J37i90ř71í 57Č56e10r31m92á89k 5320655888317

Zatím jsem byl spíše svědkem toho, jak se různí komunističtí demagogové marně pokoušeli vyvrátit Suvorovovy závěry, že za rozpoutání WWII může právě Rusko resp. SSSR. Viz kniha Ledoborec aneb Všechno bylo jinak.

+1/−1
7.11.2014 12:34

J74a32n 78K79o96c84i96á18n 9660111307982

Suvorovova vyvracejí i regulérní historici na západě. Suvorov ve všech knihách démonizuje Rusko protože mu to v očích tajných služeb po přeběhnutí dávalo glanc důležitosti a jeho populární práce zase měli větší prodejnost. Jeho halucinace o dálničních tancích a podobné nesmysli pro které nemá žádné důkazy (jen tvrdí že to "viděl" v archivu KGB jsou směšné. POkud chcete opravdu pochopit situaci v té době tak si přečtete CHurchillovi memoáry kde je situace krásně popsána.

+3/0
7.11.2014 14:09

P52a50v62e67l 73O97d25r63a81z22i90l 6914639727480

Pravda většinu lidi vůbec nezajímá. Novinářští "investigativci" jim předhodí smyšleninu, oni ji bez jakéhokoliv přemýšlení absorbují a podle záměru "investigativce" počnou buď radostný, či zděšený tanec.

Duševní giganti pak čtou jen titulek, přestože je to čirá lež.

Smutné.

+2/−1
7.11.2014 11:45

V64l65a57d14i88m83i25r 85M35r76a54z 5704722867298

ovšem funkční ..  exitus acta probat ..

+1/0
7.11.2014 11:48

R28o33m70a37n 57O56p79e39t 1311579675732

zrovna todle jsem chtel napsat kdyz jsem premyslel jak se zapojit do zdejsi diskuze, vymejslel jsem cosi o hitlerovi, stalinovi a dalsich paktech nepaktech a pak mi doslo ze jsem jen skocil na vabnicku novinarum, kteri jen potrebuji vymyslet na patecni odpoledne dostatecne provokativni clanek

+1/0
7.11.2014 12:23

J67a91n 20K86o87c43i22á58n 9530101527262

Jo další lež co se tu v diskuzi pravidelně opakuje je ta o tom, že SSSR spolupracovalo s Hitlerovským německem na znovuvyzbrojení.- To samozdřejmně není pravda - SSSR to umožnovalo tzv. Výmarské republice-po nástupu HItlera k moci byl tento vojenský program ukončen a dále pokračovala pouze běžný obchodní styk, kterž ovšem mělo německo i se západem.

+1/−2
7.11.2014 11:36

J20a68n 34Š76v42a96d53l54e89n93k91a 9714679920

Po podpisu paktu Molotov-Ribbentrop ovšem už zase spolupracovalo i vojensky.

+4/0
7.11.2014 11:38

J45o89s18e84f 28T81r40n26k51a 1271428664660

Lež? Takže testy tanků, letadel a nové taktiky je lež?

+1/0
7.11.2014 11:38

J81a38n 74K70o74c32i27á20n 9460871557622

Umíte číst - lžívé je tvrzení, že to SSSR umožňovalo HItlerovi - tato pomoc byla s nástupem HItlera ukončena.

+1/−2
7.11.2014 11:42

J88a60n 24Š29v76a97d27l25e29n50k75a 9674459250

A podpisem toho paktu zase obnovena.

+2/0
7.11.2014 11:44

P34a43v79e51l 82O59d98r39a85z71i60l 6284319957440

Je to logické, když ostatní mocnosti s Hitlerem spolupracovaly také.

0/0
7.11.2014 11:46

J88a31n 37Š56v25a79d95l28e83n75k51a 9234259840

Ano, také ho vyzbrojovaly a pomáhaly mu s hospodářským plánem...

0/0
7.11.2014 11:47

J68a50n 10K49o59c18i64á89n 9440181727292

ANO nejvíce Hitlerovi pomohly USA které mu prodali technologii výroby syntetického benzínu kterýbyl naprosto nejvýznamější získaná technologie (omezoval závislost Německa na Ropě kterou nemělo)

+1/0
7.11.2014 11:49

J27a66n 37Š80v56a85d84l66e62n13k57a 9744749340

A dobře Hitlerovi posloužil i Stalin, když mu pomohl s vyzbrojením armády a podpisem paktu uvolnil ruce k útoku na západní Evropu.

+5/0
7.11.2014 11:52

P63a52v32e77l 22O56d88r24a32z34i36l 6664949217930

To je samozřejmě nesmysl, uvolněné ruce měl Stalin, ne Hitler. Stalin neměl jak Hitlera napadnout.

0/−1
7.11.2014 13:17

P33a40v91e47l 52O59d78r60a56z93i93l 6374399277160

Díky za potvrzeníR^

+2/0
7.11.2014 11:49

J46a51n 74K84o82c11i46á22n 9400591727372

Jestli nevíte co to byla Výmarská republika tak se dovzdělejte.

0/0
7.11.2014 11:43

V52i14l56é30m 28P88ř54í67h78o26d81a 2364819133737

S tím ukončením masívní spolupráce máte sice pravdu, ale kontakty stále probíhaly až do 1937, kdy Stalin spustil čistku v armádě. Ale jistě mi nebudete tvrdit, že zkušeností lidí jako Hugo Sperrle, Kurt Student, Heinz Guderian, Hermann Hoth, Friedrich Paulus, Erich von Manstein atd., získaných i ze společných cvičení ruské a německé armády, zúročila Výmarská republika.;-)

+3/0
7.11.2014 14:24

T70o31m28á61š 61P83e14t27r88o24v29i36č 7203320929789

Rusi majú aj v prípade paktu Molotov - Ribbentrop pravdu. Vybrali si najlepšiu a pragmatickú možnosť z troch vtedajších riešení "poľskej" letnej krízy 1939. Tri možnosti pre Sovietsky Zväz:

1) Stalin podpisom paktu s Nemeckom zaviazal Nemecko, že v roku 1939 nepôjde na ruské územie. Zmluvou s Nemeckom teda obmedzil nemecký postup na východ. Najlepšie riešenie.

2) Ďalšia možnosť bola zostať v konflikte Nemecko-Poľsko neutrálnym. Tiež nie zlá možnosť. Ale s neistým výsledkom. Nemecko v tú dobu už bolo silnejšie ako Poľsko (v r. 1933 to bolo naopak - Poľsko bolo silnejšie ako Nemecko). Nemecko by bolo bývalo porazilo Poľsko a obsadilo by aj východné Poľsko. Mestá ako Kronštad, Smolensk, Leningrad, Moskva by boli príliš blízko - vystavené voči budúcemu nemeckému útoku. Táto možnosť (neutralita Sovietskeho Zväzu) by mohla mať aj iné vyústenie. Ak by Francúzsko a Británia začali útok proti Nemecku, Nemecko by bolo do pár mesiacov porazené. V tom prípade, ale nie je dôvod pre Sovietsky Zväz pomáhať Británii a Francúzsku poraziť hitlerovské Nemecko. Aspoň nie za takých nevýhodných podmienok.

3) Posledná možnosť - najhoršia. Sovietsky Zväz by bol býval podporil Poľsko proti Nemecku. Opäť by mohli nastať dve možnosti. Hitler by útok proti Poľsku odvolal, možno dočasne. To by však pre Sovietsky Zväz príliš nič neriešilo. Druhá varianta - Nemecko by napadlo Poľsko, Sovietsky Zväz by začal vojensky priamo pomáhať Poliakom. Sovietsky Zväz a Poľsko sú spolu silnejšie ako Nemecko, čiže Nemecko by začalo prehrávať. Lenže v tom prípade by Británia a Francúzsko začali podporovať hitlerovské Nemecko. Pravdepodobne tajne. Zlé vyhliadky pre Sovietsky Zväz, ktorý by svojou podporou Poľsku bol býval označený za agresora.

+1/−2
7.11.2014 11:36

J17a91n 86Š50v18a51d47l72e18n50k71a 9474669350

A co to Pobaltí? To se Hitler napadnout nechystal. Ani Finsko se nechystal napadnout. Navíc Sověti toto území nechránili před Němci, protože si ho po válce nechali, už ho nevrátili.

+8/−1
7.11.2014 11:37

T91o57m11á96š 72P50e18t41r20o75v67i10č 7383410149699

Hitler sa chystal využiť Fínov k útoku na Sovietsky Zväz. Prečo by Hitler napadal Fínov? Mimochodom, Fínov v boji proti Sovietskemu Zväzu podporili okrem "bratských" Švédov - spoločne Francúzi a Nemci.

Pritom Francúzi a Nemci v tom čase už viedli akúsi vojnu - podivnú vojnu. Podivná vojna od 3. septembra 1939 medzi Francúzskom a Nemeckom sa zmenila na ostrú až od decembra 1939.

Takže Stalin mal aj v tomto pravdu: Británia a Francúzsko vyhlásili vojnu (3.9.1939) hitlerovskému Nemecku len naoko, bola to predstieraná vojna. Žiadne bojové operácie z francúzsko-britskej strany proti Nemecku sa nekonali.

0/0
7.11.2014 11:46

J35a30n 38Š97v60a75d73l49e51n18k41a 9144809530

To je pouze sovětská propaganda. "Podivná válka" to byla především proto, že se Francouzům po tragických zkušenostech z první světové války opravdu nechtělo bojovat. A co to Pobaltí?

+4/0
7.11.2014 11:49

T88o20m12á88š 37P21e79t48r87o38v60i32č 7333340669579

V roku 1923 sa Francúzi rozhýbali a pomerne hladko obsadili Porýnie. Nemci sa nezmohli na slovo.

V septembri - októbri 1939 bolo na západnej hranici Nemecka iba 6 divízií. Proste: Hitler hral vabank a celú svoju armádu vrhol proti Poľsku. Mohol si to dovoliť len za podmienok, že Briti a Francúzi na neho nezaútočia. Keby sa tak stalo, pre Nemecko by to bola katastrofa.

0/0
7.11.2014 12:06

J18i24ř41í 48K49ü30h12r 2730306380496

Němci podpořili Finy tajně a pouze materiálně, polskou kořistí.

Admiral Graf Spee

Potopen 17. 12. 1939

Posádka 1150.

Na souši se toho moc nedělo, ale na moři vypukla nefalšovaná válka.

0/0
7.11.2014 15:16

J59o22s37e71f 55T47r62n88k90a 1211868474500

Následkem toho paktu byla i Katyň ... A stejným způsobem jde třeba obhájit i Mnichov, ale za ten se např. Británie a Francie dodnes stydí. Chápete ten drobný rozdíl?

+3/0
7.11.2014 11:37

T96o54m80á49š 69P10e53t49r25o83v59i32č 7893480149499

A keby bol Sovietsky Zväz býval zachoval neutralitu, alebo by bol vojensky podporil Poliakov (ktorí o to nestáli), tak by nebolo mŕtvych Poliakov?

Bolo by to väčšie riziko pre Sovietsky Zväz, viz môj príspevok vyššie.

Anglicko a Francúzsko by buď Hitlera porazili sami, ale pravdepodobne by začali porporovať hitlerovské Nemecko proti Sovietskemu Zväzu a Poľsku.

0/−1
7.11.2014 11:53

J89a10n 24Š17v81a40d88l75e11n87k75a 9854719770

Možná by bylo mrtvých Poláků, ale trochu opomíjíte ten fakt, že si SSSR zabral polská území a už je nevrátil, navíc na dobytém území začal provádět normální genocidu. Po porážce Hitlera, pokud by SSSR Polsko neokupoval, by asi hranice obnoveného Polska vypadaly jinak.

+7/0
7.11.2014 11:55

L66i96b37o93r 96W51a74l30i34c60h38i94e19w95i52c21z 3328576237834

Ano, věřím, že to byla nejlepší a pragmatická možnost pro Stalina.

17.9.1939 - útok na Polsko

28.10.1939 - napadení Finska

15.6.1940 - obsazení Litvy

17.6.1940 - obsazení Lotyšska a Estonska

28.6.1940 - obsazení části Rumunska

+2/0
7.11.2014 11:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.