- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Konečně, jsu zvědavej kdy budou konečně v akci, v létě nastupuji službu u US NAVY tak jsu zvědavej jestli je ještě během služby zažiji.
Sto lidí, sto chutí. Mě připadne F-35 jako ošklivé letadlo, zejména ve verzi B, které má vyvýšený hřbet za kabinou.
Samozřejmě pravidla stealth prvků v kombinaci s pokročilou aerodynamikou, se s estetikou kloubí velmi těžce, ale zajímalo by mě jak by se s návrhem podobného letadla poprali třeba francouzi.
Tak verze B zvládá kolmý start a určitě vypadá líp jak Harrier.
Tento project je velmi kritizovany i v US a to po vsech strankach. Divim se ze me dnes nikdo neoznacil za komunistu a neposlal do ruska.
Protože jsi samostatně myslící Čech !!!
K diskusi: F-35 je nádherné letadlo, něco jako krásný kůň ve výzbroji polské armády v roce 1939. Jinak ale jsou pilotovaná letadla velice drahá a zatímco cena protiletadlové rakety versus cena dronu je celkem srovnatelná nebo dokonce může být protiletadlová raketa i dražší, u klasického letadla je to výrazně obráceně.
Tj. budoucnost, jak vidíme z posledních konfliktů, patří letadlům bez pilota. Protože:
- nejsou limitována tělesnými potřebami a únavou
- nejsou zbytečně zatěžována podporou života a pancéřováním
- nejsou limitována výdrží lidského těla
- jsou postradatelná - je to jen kus železa a to nejcennější - pilot - je v bezpečí
- nehrozí zajetí posádky atd.
- tj. mají daleko menší nároky na palivo a vyšší nostnost
- mohou být malé, lehké, pomalé nebo velké nebo rychlé dle účelu
- mohou spolupracovat automaticky a s automatickými tankovacími letadly,... tj. jejich operační nasazení může být velmi dlouhodobé
ANo, ale to u stíhaček bude záležitost tak za 15-20 let.
Nezbývá, než doufat, že je F 35 nabytý technikou budoucnosti, protože její výkony nejsou ve srovnání s konkurencí (Speciálně z Ruska) nic moc. maximální rychlost 1,5 Machu, když SU 37 udělá Mach 2,35. Snad je Stealth opravdu taková taktická výhoda, jak se pořád prezentuje.
Klíčem k úspěchu by měla být hlavně ta supermoderní helma pilota. Pokud se její vývoj dovede ke zdárnému konci, tak to průlom opravdu bude. Bez ni je F-35 jen velmi velmi drahou náhradou (i když už teď razantně zlevňuje) za F-16.
F35 poprve na lodi? Na letoun jehoz vyvoj zapocal v r. 1996 to neni uplne spatny vykon ;-)
Ona je to verze C pro NAVY, B pro Marines už startovala i přistávala A NAVY právě přezbrojuje na platformu F/A-18, ty čas netlačí.