- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nacistické tažení bylo výhradně loupeživé.Byla to válka loupeživá.Společně dobíjeli
Židy a rozdělovali si jejich majetek.Loupilo se jídlo,zlato,obrazy.Stín nakradeného bude ještě dlouho padat na civilizaci.
Ale ten starý pán který sbírku vlastnil, nic neukradl ale koupil. Dá se i říct, zachránil díla která nacistická vláda Německa označila za nevhodná existence a určená ke zničení. Ale podobné věci se po válce děli i našich krajích. Lidé kteří na tom vydělali nikdo z krádeží neobviňuje.
Při povolování licence TV Nova s panem Lauderem spolupracoval nynější poslanec za TOP09 Daniel Korte, tehdy předseda RRTV . Tato spolupráce se České republice velmi vyplatila.
Nojo, jak jde o majetky, tak začínají vylézat z nor. Za vším hledej...
To se mi líbí na Češích, že majetky vůbec neřešej. Jak se vůbec neusilují o návrat rodinných majetků v restitucích, nebo církevních. Ještě že nejsme jako židi
Kdyby se pan Lauder raději staral o CETV ( majitele Novy ) udělal by líp
V clanku chybi dulezite informace:
- pokud Bernske muzeum deditstvi neprijme, pripadnou tato dila dedicum Gurlitta, jeho synovcum a neterim
- podle Washingtonske dohody z roku 1998 jsou verejna zarizeni (tedy take muzea) povinna vratit ukradena dila, ci za ne vyplatit puvodnimu majiteli odskodneni. Privatni osoby (v tomto pripade dedici Gurlitta) touto dohodou vazani nejsou.
- jiz dnes je v Nemecku cinna Task-Force Gurlitt, ktera patra po majitelich obrazu. Nemci maji velke zkusenosti.
.
ergo: pan Lauder ocividne nevi o cem mluvi.
Pro puvodni majitele by bylo vyhodne, kdyby Bernske muzeum deditstvi prijmulo a spolupracovalo s nemeckymi urady, ktere patraji po puvodnich majitelich, jejichz rodiny by tak majetek mohli bez prutahu dostat zpet.
Též bych do článku přidal, že řada děl byla řádně zakoupena od jejich vlastníků nebo od Německého státu (v té době Třetí říše) a unikla tak zničení. V 90% jde o díla německých umělců kterým se dostalo nálepky zvrhlého umění.
Ano pan Gurlit na tom možná chtěl profitovat, i tak se díky jemu velká část věcí zachránila dodnes a řešení s Bernským muzeem je to nejlepší možné.
Ano, naprosto nejrozumnější bude, když to skončí v muzeu. Respektive vzhledem k množství, v několika různých.
Je to tragédie, ale jak to chtějí prokazovat? To asi nebude snadné. A prokázat to mohou, i když to bude viset v muzeu, lepší, než aby se to válelo někde v bance či archivu či kdo ví kde.
Jj, kdopak jinej by zacal prvni kricet kdyz jde o prachy a majetky....
... než ti, kdo nějaký měli a přišli o něj...
dejte to do čech. tady to maximálně někdo zase ukradne. nic se nevrací, ledaže to potřebuje investici a soudy? žáden strach, to už i vnuci budou mít fousy.