Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechme Čechy v cizině volit na dálku, žádá KDU-ČSL. Už má návrh zákona

Poslanec Ivan Gabal z KDU-ČSL představil návrh zákona umožňující elektronické či korespondenční hlasování pro Čechy pobývající v cizině. Zavést ho chce k 1. lednu 2017, distanční hlasování by se týkalo voleb sněmovních, prezidentských či do Evropského parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B38o73ž84e43n59a 41K83u88r31f41ü86r71s49t23o54v20á 1825257116776

Znám spoustu Čechů žijících v cizině a ty politika u nás vůbec nezajímá   a proč taky,vždyť si tuto cestu sami zvolili,tak nedělejme z toho chaos,zatahovat pod hlavičkou jak získat co nejvíce hlasů bývalé Čechy je velmi nedůstojné toto vidím skvělý nápad kupčení s hlasy,nedělejme z toho frašku,,[>-]

0/0
31.10.2014 8:23

H60a68n49a 92S33t27e63j73s88k36a53l98í87k82o84v62á 3765571793672

A ja treba bydlim v zahranici, politicke zpravy z domova ctu denne a nepovazuji se za byvalou Cesku.  K volbam jezdime, mame to na ambasadu hodinu, coz neni tak moc. Zalezi mi na tom, kdo nasi zem ridi, i proto, ze se chceme jednou vratit. A jsem rada, ze lidi, jako vy nerozhoduji o tom, jestli muzu volit nebo ne.

+1/−1
31.10.2014 10:05

H26a92n10a 66K87r50i52v86a85n65e71k 2721595932623

Pokud zijete v cizine natrvalo a vratit se nechcete, volit byste nemela.

+1/0
31.10.2014 10:18

H68a34n91a 20S41t76e19j98s94k86a86l82í65k38o91v42á 3355441423602

Prectete si muj prispevek jeste jednou a cely.

0/0
31.10.2014 10:22

H66a68n81a 15K81r74i76v87a33n63e80k 2481935292253

chcete se kdy vratit? na duchod? zatim zijete v zahranici.

0/0
31.10.2014 10:32

H37a84n46a 47S89t16e92j15s79k10a67l85í57k92o33v46á 3375261423952

Vratim se, az uznam za vhodne a do duchodu mam jeste daleko.

+1/0
31.10.2014 11:56

B10o51ž85e37n65a 10K31u75r40f15ü48r87s46t23o63v56á 1875967516536

Jaké máte občanství,když se považujete za Češku?Myslím,že snad bývalou a to je rozdíl,ti,kteří tady nežijí natrvalo,by neměli rozhodovat o tom,kdo nám tady  bude vládnout a o naší budoucnosti,,,,,;-O

0/−1
31.10.2014 10:29

H72a62n12a 15S24t88e28j93s10k27a52l31í61k33o24v85á 3985191803892

Obcanstvi i narodnost mam ceskou. A volit budu, at se vam to libi nebo ne.

+1/−1
31.10.2014 11:53

A84n27t74o73n61i78n 48K44a38d75l58c40e74k 9882329461486

Vazena pani, vy jste nejaky volebni buh, ze by jste chtela rozhodovat podle momentalnich pocitu, ktery obcan je hoden hlasovani a ktery ne? Tady uz to zavani nacionalismem, coz se ani nedivim. Takovy je cesky narod, jine by chtel poucovat, jak jim jini skodi, ale sami nenaji problem to na jine uvalit.

+1/−1
31.10.2014 13:22

B80o23ž75e80n36a 74K22u62r26f36ü22r97s77t57o78v25á 1615687556876

To bych viděla jako podvod století,jak můžou dnes už bývalí ČEŠI volit,kandidáty které vůbec neznají a jak můžou vůbec rozhodovat o naší budoucnosti,když už léta bydlí někde jinde,vidím to jako kupčení z hlasy a na tento způsob hlasování by se nemělo přistoupit,Jsem jednoznačně protiRvRvRvRv

0/−1
30.10.2014 18:43

A38n52t44o49n83i64n 33K68a22d56l72c11e76k 9472279941146

Mozna takovy dobre informovany Cech zijici v cizine ma lepsi prehled o politice nez nejaky kotelnik v ceske hospode u piva. Jak by jste chtela zakazat obcanum volit? Je snad obcan v zahranici mene hodnotny nez obcan vne republiky? Kdo vlastne opravdu zna politiky? Neni to taky trochu o ideologii a programu strany?

+1/0
30.10.2014 21:29

M18i57c51h61a20l 45M51i36l45l60e28r 9796242229292

cesky obcan je cesky obcan se vsemi pravy a povinnostmi. !!

Cesky obcan zijici v cizine kratce- ci dlouhodobe je v ocich Ustavy CR roven kteremukoliv ceskemu obcanu zijicimu v republice a nikdo nema pravo ho diskriminovat a snazit se ho zbavit konstitucnich prav, ktere mu prinalezi.!!

0/0
31.10.2014 13:31

A76n58t19o37n77i36n 96K70a50d53l49c68e63k 9212319391396

Myslim, ze by to to bylo jenom pro dobro veci, kdybychom my, zapadni outsideri prinesli trochu svetla do naseho postkomunistickeho statu. Co rikate, byvali spoluobcane?

+1/0
30.10.2014 16:58

M82i20c52h20a13l 36M27i17l92l23e47r 9146152889962

byvali spoluobcane do toho nemaji co mluvit, protoze uz jsou byvali.

Zato ale soucasni cesti spoluobcane zijici v cizine do toho maji hodne co mluvit.

0/0
31.10.2014 13:33

A44n52t33o28n38i88n 27K77a21d85l11c17e69k 9752879241246

Kde jste k tomu prisel? Chcete snad znova zacat zakazovat svobodne slovo?

0/0
31.10.2014 14:01

M31i87c95h14a69l 18M73i31l90l30e84r 9226592669452

My, kdo nejsme uz ceskymi obcany, muzeme poukazat na to, co se osvedcilo jinde a vysvetlit proc, ale nemuzeme do toho ceskym obcanum mluvit natolik, abychom rikali "tohle si udelejte tak a tak, tohle proste musite mit".

 Mne tu jde vic o to, ze ruzni soudruzi se snazi diskriminovat ceske obcany zijici v cizine a odepirat jim volebni pravo dane jim ustavou. To je typicka totalitni reakce soudruhu, kteri se doposud pocuravaji strachem, aby si obcane ze zapadu neprinesli domu nejake "zapadni moresy" a tim neovlivnili volby natolik, ze jimi protezovani soudruzi kandidati by nebyli zvoleni.:-P

0/0
31.10.2014 14:33

A64n52t34o21n86i12n 11K49a64d41l40c34e12k 9282579411146

V tom pripade plne souhlasim, ale co kdyz ma nekdo dvoji obcanstvi, nad cimz momentalne uvazuji zda ano ci ne? Popravde moc duvodu nemam se znovu stat obcanem CR, snad jenom z duvodu vyhod v EU.

0/0
31.10.2014 14:53

M97i32c82h27a91l 91M73i43l59l96e47r 9686422659612

kazdopadne plati, ze kdo ma ceske obcanstvi, ma stejna prava a povinnosti dane mu ustavou jako kazdy jiny cesky obcan, bez ohledu na to kde zije a jestli ma vedle toho jeste jine obcanstvi.

Take se mne ptali, jestli bych si nechtel vzit ceske obcanstvi jako sve druhe, za na to mam narok a prinasi to vyhody v EU.

Uprimne receno, po vice jak 40 letech s mym nynejsim obcanstvim ja vim velmi presne, kde lezi moje loajalita. Nechi si brat nejake -jakekoliv- obcanstvi pouze pro jeho vyhody kdyz vim, ze v pripade stretu zajmu, ma loajalita patri zemi kde ziji a kde jsem obcanem pres 40let.

0/0
1.11.2014 4:57

J29a65n 52C27h51o75b37o22t 5292474408721

Při kvalitě českých veřejných IT projektů už vidím ty spory o to, jak je možné, že statisíce hlasů pro jednoho kandidáta přišly z internetové kavárny někde na tichomořském ostrůvku...

+1/−1
30.10.2014 16:40

M38i83c71h12a43l 88M79i23l37l82e27r 9716602599762

moc se mylis.

Od toho maji v jinych statech registrace volicu, neboli volicske seznamy, ktere uvadeji volicovu adresu. Pokud volic vi, ze bude v dobe voleb mimo svoji oblast, oznami predem uradu zodpovednemu za organizovani voleb misto sveho pobytu behem voleb. Pak neni problem odvolit z teto destinace, protoze system to ma uz zaznamenane. Dalsi osoby se do toho nemuzou dostat a zneuzit to.

0/0
31.10.2014 13:39

J37a15n 63C79h32o74b78o15t 5452754398881

Už jste někdy opravdu k IT projektu přičichl? Jak se bude provádět registrace do té vaší "destinace"? Osobně v ČR? Takže pokud už člověk v cizině je, má pech a elektronická volba mu nepomůže?

Jak se bude kontrolovat, zda jeden volič přece jen není zaregistrován do více "destinací"? Kdo zajistí, že nebudou do vzdálených "destinací"  přehlášeni lidé, kteří o tom ale nemají ani šajna?

Jediným správným řešením je unikátní kryptografický klíč pro j´každého voliče a distribuovaný systém, který umožní každému volit právě jednou, a to odkudkoliv (a zaznamená i pokusy volit stejným klíčem vícekrát). Ten samý klíč pak bude kontrolovat i "stará dobrá" volební místnost

0/0
31.10.2014 13:44

M37i70c20h62a78l 60M29i45l59l86e93r 9136792619512

vzhledem k tomu, ze v zemi kde ziji uz desitky let, je mozne volit z ruznych destinaci vcetne zamorskych a take v kratkem udobi pred volbami a nekolikanasobne voleni jednou osobou pod nekolika jmeny tu neni problem, tak asi to mozne je - docela dobre.

0/0
31.10.2014 14:36

M33i45c47h79a66l 90M98i98l16l65e67r 9186962589772

PS. a volby jsou u nas povinne.

0/0
31.10.2014 14:37

M35i36c13h98a51l 52M26i30l48l21e40r 9246262499202

oprava vety: DETEKCE nekolikanasobneho voleni jednou osobou pod nekolika jmeny tu neni problem, tak asi to mozne je

0/0
1.11.2014 5:00

M59í98l70a 33K54ř69í97ž94e72k 4975386700139

Já bych teda uvítal celkově možnost elektronických voleb, i pro lidi žijící tady.

+2/−1
30.10.2014 14:16

K95a21r52e32l 85D80v61o67ř10á80k 3207987177

Vzhledem k podvodum jsem proti !

+3/0
30.10.2014 14:19

M24í97l68a 35K75ř81í58ž94e16k 4675476720139

Hlavně že takhle je podvodům bezpečně zamezeno ...

+1/0
30.10.2014 14:21

J18a36n 41C39h11o23b80o23t 5332374678181

Kdyby stát přemýšlel hlavou a lidem do těšch super nových občanek zdarma daroval elektronický podpis, mohlo se elektronicky už dávno dělat leccos.

0/0
30.10.2014 16:41
Foto

J38a45n 87M52a58c28k 5607332472545

Ja bych to ocenil, ty uzaverky v zahranici byvaji zpravidla dlouho pred regulernimi volbami v Cesku a ja je vetsinou propasnu. ;-( Nehlede na to ze je to celkem slozity proces.

+1/0
30.10.2014 13:49

L10i35b47o31r 55F22o17l89t52ý15n58e81k 2716345367704

Nejsem si úplně jistý, že by lidé, kteří jsou dlouhodobě v zahraničí, měli ovlivňovat životy těch, kteří tady oravdu žijí.

+9/−2
30.10.2014 12:18

H79a95n28a 92K90r70i11v27a47n46e70k 2521565492863

vsak oni vetsinou nevoli.

0/0
30.10.2014 12:24

J49i64ř63í 36L15i91e78t66a68v16e42c 8833629583559

Dost často z důvodu, že to mají strašně daleko. Ono jet volit 2000 km - to už musí být člověk fakt zapálený pro věc.

+1/0
30.10.2014 14:09

J72a62n 26C87h47o63b15o54t 5622384348291

Nebo mu psortě pořád ještě záleží na tom, jestli se rodná země té řiti přece jenom ještě vyhne.

+1/0
30.10.2014 16:42

M82i19c50h64a43l 13M28i19l27l17e97r 9306772109392

tohle je typicky prezitek uzkoprseho mysleni z dob totality, kdy se komousove nejvic obavali (zapadniho demokratickeho) zahranicniho vlivu na mysl ceskoslovenskeho obcana.RvRvRv

Demokraticke staty zapadniho typu se toho neobavaji a proto zasadne NEOMEZUJI pristup svych obcanu dlouhodobe zijicich v jinych statech k volbam. Naopak jim to vsemozne umoznuji.

+5/−3
30.10.2014 13:53

K58a86r57e85l 47D68v91o72ř18á35k 3677117327

Ja zase nesouhlasim se sirokoprsim myslenim .

+2/0
30.10.2014 14:15

M43i20c10h96a80l 71M95i56l27l50e98r 9806442489382

samozrejme, ze ty ne, soudruhu;-D

+1/−1
30.10.2014 14:25

I64v64a95n 20J47i33r55e67š 6153512851608

Ach ta argumentační a inteligenční síla pravicového diskutéra, ještě jste zapomněl dodat tu povinnou mantru o banánech a toaletním papíru.

0/−1
30.10.2014 16:00

M90i45c41h38a74l 11M94i75l16l17e10r 9486162149812

stekas nejen na spatny strom, ale v uplne jinem lese, soudruhu;-D:-P

0/0
31.10.2014 13:40

J40a45n 58C15h13o29b62o17t 5532394578631

Od jistých rozměrů poprsí už myšlení není nezbytnou nutností.

0/0
31.10.2014 14:31

M86i52c94h54a94l 21M14i21l84l22e33r 9786492729312

;-D

0/0
1.11.2014 5:01

J57a63n 57C14h42o51b24o31t 5552464828411

Aneb jak bezpečně přispět co nejdále od tématu ;-D

0/0
30.10.2014 16:41

K37a38r87e98l 27D47v94o87ř63á21k 3547537937

Volit by meli jenom ti lide, kteri zde ponesou dusledky sve volby !

+9/−2
30.10.2014 12:14

M98a70r54t32i34n 35M62a55i40k58s88n81a53r 3304563718302

A co takhle, volit muzou jen ti, kteri prispivaji k rozpoctu? :)

0/0
30.10.2014 13:39

K48a18r21e78l 75D81v96o23ř16á41k 3537847667

To by nebylo spatne, vyradilo by se cca 800 000 osvc, kteri voli ods a top.

+1/−2
30.10.2014 14:15

M46a19r13t19i43n 79P68e97c31i20n30a 4851953

Hlavně by to vyřadilo státní zaměstnance, což bych kvůli jasnému střetu zájmů přivítal.

+1/0
30.10.2014 14:45

I78v98a27n 73J26i47r25e43š 6713452411248

To je výstižné, je docela legrační jak se spousta pravicových diskutérů ohání volbou za podmínky určité platby daní a přitom si neuvědomují, jak by na tom tratili v zemi, kde zaměstnanci platí na daních víc než slavní podnikatelé a soukromníci.

0/−1
30.10.2014 16:08

M32i87c57h19a28l 93M19i69l73l22e78r 9776442869762

proletarske nesmysly;-D

0/0
31.10.2014 13:42

Z12d31e27n96ě90k 92B78e13r96á94n41e24k 2158695336742

Když volit elektronicky, pak všichni a KDU-ČSL si ani neškrtne.

+2/−1
30.10.2014 12:14

J72o70s93e20f 91B21a88l12o26u21n 4250326655291

Pokud budou volby přes internet vyhrají piráti 100% s 99% účastí...;-)

+3/−1
30.10.2014 12:09
Foto

R48a39d39e70k 22P22o53l48i50c31k53ý 6841603231854

nevím kolik lidí by realně mohlo volit ze zahraničí ale podle mě je současná úprava -volba na ambasádě dostatečná.

Rozhodně ale odmítám elektronickou colbu u nás-přineslo by to jen vyšší náklady a vyšší riziko podvodů.

Navíc pokud někdo  není pro svou volbu ochotný udělat ani to, že zajde do volební místnosti tak není důvod aby volil

+2/−1
30.10.2014 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.