Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Papež: Vymítači ďábla jsou důležití, pomáhají lidem bojujícím s démony

Papež František zdůraznil užitečnost vymítačů ďábla, kteří podle něj pomáhají lidem bojujícím s démony. Napsal to v dopise účastníkům konference, na níž se v Římě sešly tři stovky exorcistů z 30 zemí světa, uvedla agentura APA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96a89r95t87i16n93a 65M45o12u32d63r14á 7890423566499

Ďáblem jsou obvykle posedlí věřící. Ti, co o "existenci ďábla" zhola nic netuší, mívají jiné halucinace. Aby bylo možné démony vymítat, musí je nejdříve někdo vymyslet.

0/0
25.11.2014 13:41

F27r71a70n11t27i37š78e19k 51K22a47l84v81o71d67a 5527187933161

Někdo, kdo dokáže vykopat ty nefakčenka z vlády???8-o

0/−2
30.10.2014 20:52

J41a89n 76M24u67c51h13a 8389156922536

"mezinárodní sdružení vymítačů ďábla" ;-D;-D

0/−1
30.10.2014 17:05

M68a27r58t24i86n 97B84i49t83t68n20e85r 4452936556795

Přijde mi to samozřejmé - stejně jako, že počítají s anděly a dalšími bytostmi, které jsou prostě součástí jejich víry.

Kromě toho je jasné, že ve světě, kde jsou různé satanistické, magické, jiné náboženské a další skupiny a jednotlivci, tak katolická církev potřebuje svým členům zajistit nějakou ochranu a pomoc.

Kdyby to nedělala, povede to dost možná k tomu, že zoufalé okolí bude hledat pomoc pro člověka, u kterého věří v jeho posednutí jinde. V podstatě u konkurence. 

A historicky, pokud kněží chtěli vytlačit místní mágy, šamany a další, tak zkrátka potřebovali převzít tu nejdůležitější část jejich práce (žehnání, svěcení, křesťanské rituály) a potřebovali tu práci dělat dobře a účinně (tedy rituály musely být působivé, k čemuž jistě pomáhala i úchvatná architektura a hudba).

Podobně církev postupovala i při nahrazování původního významu svátků, nahrazování funkce místních božstev svatými a posouváním významu jmen původních bohů k démonům. 

Byla v tom úspěšná (jednotná, agresivní, neústupná, dobře organizovaná, odolávající času, politicky šikovná, magicky obávaná), takže se úspěšně rozšířila.

A exorcismus nebo další podobné prakticky ochrany a léčení (včetně pouti na svatá místa) k tomu prostě i dnes patří a pomáhají katolické církvi přežít a fungovat.

Proč rušit zavedenou službu, která je už po staletí součástí marketingového mixu. :-)

+2/0
30.10.2014 7:39

P63e40t63r 21Š95a94f36r25á59n 9496571139

Mezinárodní asociace exorcistů: Přibývá případů posedlosti

Vatikán. „Exorcisté zvláštní službou ve společenství s biskupy prokazují lásku a přívětivost církve vůči těm, kdo trpí působením Zlého“ – píše papež František v poselství zaslaném otci Francescovi Bamontemu, předsedovi Mezinárodní asociace exorcistů (AIE), kteří se v těchto dnech sešli poprvé od svého vzniku. Tato asociace vznikla při vatikánské Kongregaci pro klérus letos v červnu. Tohoto prvního setkání se účastnilo 300 exorcistů z celého světa. Diskutovali zejména o šíření a důsledcích okultismu, satanismu a esoterismu. Vatikánskému rozhlasu přiblížil tuto tématiku oficiální mluvčí asociace, psychiatr Valter Cascioli:

„Tyto praktiky poněkud otevírají cestu mimořádnému působení démonů. Počet lidí, kteří se těmto praktikám věnují a způsobují velké škody sociální, psychologické, duchovní i morální, neustále stoupá, což nám působí starosti, protože se nám také zvyšuje počet případů mimořádné démonské aktivity, zvláště obsesí a ďábelských posedlostí.“

Znamená to, že rizika zmíněných esoterických a okultistických praktik jsou podceňována?

„Někdy ano. Někdy ani běžná démonská činnost, tedy pokušení není brána v úvahu zvláště těmi, kdo mají vlažnou víru. Vybízíme proto k větší bdělosti. Žijeme ostatně v obzvláště kritickém historickém okamžiku, kde se zdá, že shon, povrchnost, vyhrocený individualismus a sekularizace zcela ovládly naši společnost. Boj proti zlu a Zlému se stává stále více naléhavým. Je to zjevně způsobeno kromě přímé činnosti nepřítele Boha, také oslabením víry, nevázaností, tedy bezzásadovostí a dnes rozšířeným kulturním relativismem. Jsme také svědky častých mediálních, televizních, knižních či filmových sdělení, které částečně ze senzacechtivosti a okázalosti podněcují zejména mladé generace k tomu, aby se zajímaly o okultismus a satanismus, popřípadě jej praktikovaly.“

Co a jak dnes ďábel podle zkušenosti exorcistů napadá?

„Jeho lstivost spočívá v tom, že nás vede k tomu, abychom uvěřili, že ne

+2/0
29.10.2014 23:59

P59e24t97r 73Š25a97f52r30á36n 9666831689

„Jeho lstivost spočívá v tom, že nás vede k tomu, abychom uvěřili, že neexistuje, čemuž napomáhá rozšířená laxnost naší společnosti. Slabá místa jsou stále stejná: oslabení víry. Velmi nás také zaráží vliv, jaký mají tyto fenomény démonské aktivity zejména na mladé generace a na rodiny. Víme, že ten, kdo rozděluje – ďábel – nás nejenom odděluje od Boha, ale rozděluje také lidi mezi sebou, i v rodinách. Odděluje také od reality, protože bohužel dochází také k situacím mentálního odcizení, které jsou druhotným projevem mimořádného démonského působení.“

Říká psychiatr Valter Cascioli, mluvčí Mezinárodní asociace exorcistů.

+2/0
30.10.2014 0:00

J66o68s20e46f 30K13r41ů29p21a 4712492972508

Více o konferenci exorcistů zde:

http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=21005

+2/0
29.10.2014 15:34

M81i57l73a90n 43U64ř46í49d81i89l 5697704469691

Kdyby ďábel existoval, již dávno by byl členem NATO.;-)

0/−3
29.10.2014 15:32

A47n50t35o53n95í56n 93K53o36l84á88ř 7948565187372

V Boha nevěříme, v dábla také ne, zato věříme na černé kočky přes cestu, pátek 13., různým kartářům a vědcům  o astrologii ani nemluvě.

+2/0
29.10.2014 15:19

K90a87r74e10l 32C43h49a78r38v92á12t 3466287830

V boha věřím, na ďábla nemám příliš názor. Kartářům a astrologům nevěřím. V pátek 13. ale věřím určitě. V životě jsem ho zažil už mnohokrát. V kalendáři by se to dalo spočítat. Na černé kočky přes cestu také věřím, viděl jsem jich mnoho. Navíc zakopnutí o černou kočku na neosvětlené verandě může být poměrně nepříjemné. S důvěrou k vědcům je to ošemetné. V médiích se setkáváme  s různými úsměvnými vědeckými tvrzeními, ale mnohdy je problém spíš v interpretaci médií než ve tvrzení samotných.

+1/0
29.10.2014 16:10

M77i50l75o82š 42K92o78l84m27a52n 6516553387302

Církev léčení bláznů začala dělat už hodně dávno. Světská moc je dříve jednoduše likvidovala pomocí mučení a poprav. Novodobá léčba je stejně účinná jako močení chrousta na rezivění zemské osy. "Brouky" z hlavy lékaři vyhánějí pomocí různých léků, ale účinek je prakticky nulový. Nedokáží ani vyléčit alkoholiky a narkomany, jen se snaží jim dát nějakou "neškodnou" náhradu a tím to končí.

0/−1
29.10.2014 14:58
Foto

P87a11v47e18l 38Š22i89l12p93o70c23h 1367966708957

nemáte pravdu!

jsem lékař a velmi dobře vím, že úspěšnost vyléčení psychických onemocnění je relativně velmi vysoká (záleží ovšem na primární diagnóze a ochotě, zájmu se léčit - to se týká zejm. problematiky závislostí na psychoaktivních látkách).

Avšak určité poruchy osobnosti jsou léčbou jen minimálně, ne-li vůbec, ovlivnitelné....

:-)

+1/0
29.10.2014 15:02

M60i92l19a74n 68U58ř44í23d21i23l 5247574159691

Jenže co má co dělat exorcismus s léčením duševních poruch. Jedinou možností by bylo, kdyby nemocný věřil, že je posedlý a exorcista jej přesvědčil o vyhnání Ďábla z jeho těla.

0/−1
29.10.2014 15:30
Foto

P31a57v76e14l 29Š90i37l54p93o18c16h 1937756558157

exorcisus je praktikován u těch lidí, u kterých je nade vši pochybnost vyloučena duševní nemoc/porucha

+1/0
29.10.2014 17:28

K69a15r94e18l 88C66h58a41r79v68á71t 3536877360

Je pravda, že exorcismus beru trochu s rezervou a posedlost považuji spíše za poruchy, se kterými si zatím současná psychiatrie neví rady.

Na druhou stranu si říkám, že odmítání existence určitých entit z pouhého principu, jen proto, že je nevidíme a nejsme schopni efektivně zkoumat pomocí prostředků současné vědy, je stejně omezené, jako hledání nějakých bubáků za každým zapraskáním trámu a marťanů za každým světýlkem na obloze.

Na exorcismu provozovaném po selhání psychiatrie a se souhlasem dotyčné osoby tedy nevidím nic špatného. I kdyby měl pomoci třeba jen pomocí sugesce. Samozřejmě je třeba snažit se zabránit případům, kdy skupina fanatiků při exorcismu oběť umučí. V tomto směru se ale církev snaží chovat poměrně rozumně. 

Sám mám pár osobních zkušeností, především z dětství,  které si dodnes nedokáži  uspokojivě racionálně vysvětlit a subjektivně se mi jeví jako setkání s nadpřirozenem, i když mohlo jít o nějakou formu nechtěné autosugesce doprovázené zrakovou halucinací.

Člověk musí brát s velkým nadhledem především osoby provozující nejrůznější "čarování" komerčně, ale přesto si říkám, že tu asi "něco mezi nebem a zemí" opravdu je.

+4/0
29.10.2014 14:29
Foto

A93d24a63m 83W41i72s22e 2469317777799

"Na druhou stranu si říkám, že odmítání existence určitých entit z pouhého principu"  ... spis je to o neprijmuti nez odmitnuti. Vyloucit se neda mnoho veci...

+1/0
29.10.2014 15:00

K68a15r98e11l 68C74h81a87r17v51á18t 3286497260

Samozřejmě nemůžeme nekriticky přijmout cokoliv, co nelze vyvrátit. Mimo oblast určitých abstraktních matematických konstrukcí je v podstatě nemožné prokázat neexistenci určitého jevu.

Mnoho lidí ale cokoliv, co zavání něčím nepřirozeným, odmítá z pouhého principu.

Přitom zkušenosti s jevy, v jejichž vysvětlování současná věda velice pokulhává, mají miliony lidí po celém světě, a v mnoha případech osoby popisující tuto zkušenost nemají ze svých tvrzení žádný prospěch. Dokonce se třeba za tyto zkušenosti stydí.

Viděl jsem výsledky průzkumu, podle kterého v různých zemích západního světa věří v existenci duchů cca 20% až 50% lidí. Výsledky se liší podle země.

Mnoho tvrzení jsou samozřejmě záměrné podvody, kdy se lidé z různých důvodů snaží přitahovat pozornost.  Hodně lidí ale svým zkušenostem a závěrům z nich odvozených upřímně věří. U někoho stačí trocha strachu a průvan, aby byl přesvědčen o existenci duchů. U mnoha je ale víra v nadpřirozeno založena na mnohem silnějších osobních zkušenostech a hůře vyvratitelných argumentech.

Pro vědu je samozřejmě nemožné přijmout něco za skutečnost, jen proto, že mnoho lidí tvrdí (třeba i z upřímného přesvědčení), že určitý jev existuje. Takový přístup je správný. Velká část vědců však z principu odmítá existenci čehokoliv nepřirozeného či paranormálního, místo toho, aby pouze tvrdili, že při dodržení vědecké metodiky nelze určité jevy považovat za prokázané. To podle mě správné není.

+1/0
29.10.2014 15:52
Foto

A12d72a25m 95W45i56s46e 2489287107929

V podstate s tim co pisete muzu souhlasit. Jen jsem o kapanek skeptictejsi, tudiz i jevy, ktere zazilo mnoho lidi treba i nezistne beru s rezervou. veda se muze zdat konzervativni, nicmene pokud nekdo prijde s revolucni hypotezou, kterou premeni v overenou teorii, tak se muze zapsat do dejin... divne mi je, ze ohledne duchovna a podobnych abnormalit i pres deklarovane odmeny nikdo neprisel.

0/0
29.10.2014 22:16

K51a19r43e81l 91C32h82a27r37v29á60t 3586407210

Připouštím existenci některých jevů, které dnes považujeme za paranormální. V některých případech mě k víře v tyto jevy přivádí i vlastní zkušenosti. Ve všech případech to ale byly zkušenosti pasivní, tedy vnímání určitých věcí, ke kterému došlo bez cílené snahy. Myslím, že podobně je na tom většina lidí, kteří si myslí, že mají zkušenost s něčím, co považují za paranormální. Nejvíc podvodníků se podle mě nachází mezi těmi, kteří tvrdí, že umí určité jevy cíleně zaznamenat či vyvolávat. Proto je asi téměř nemožné určité věci prokázat. Věřím třeba v určitou formu telepatie, se kterou se může setkat mnoho lidí.. Ne však v podobě, kde si řeknu: "Teď si přečtu jeho myšlenky.", nebo "Teď mu odvysílám své myšlenky. " Spíš to vnímám jako jakési občasné náhodné zachycení bez zjevných příčin a souvislostí.

0/0
29.10.2014 23:37
Foto

A92d89a64m 79W84i85s94e 2239667397109

Bude to vypadat jako slovickareni. Ja existenci vedou nepopsanych jevu nevylucuji, nicmene abych je bral vazne, tak k tomu musim mit duvod.

Ohledne paranormalnich prozitku lidi se aktualne priklanim k tomu, ze se jedna o "vytvor" mozku nez objektivni fakt.

0/0
30.10.2014 12:27

M95a49r85t31i42n 30B86i98t17t26n65e48r 4152256286345

1. Není pravda, že nepřišel nikdo. Jen se obvykle nic nade vší pochybnost neprokázalo.

2. Hypoteticky: za předpokladu, že jsou tyto věci ovlivněné - vírou, duchem místa, různými duchovními bytostmi (tedy i věda bude mít své) a dalšími věcmi, tak i pokud bude něco fungovat mezi lidmi, kteří věří (tedy někdo v zásadě věří, že se může uzdravit vírou, ale také věří, že mu může někdo magií ublížit, tak tam může magie dobře fungovat, mohou se zjevovat duchové a podobně. 

Ovšem v prostředí, kde to pod kontrolou mají lidé skepticky zaměření (tedy mají víru, že to není), navíc často na místech, kde díky tomu, jak zde lidé přemýšlí a k čemu jsou určena (kritické zkoumání, věda..), se nějaké zjevení bytostí, duchů, či účinky nadpřirozených schopností jednoduše nemusí projevit. Protože jsou účinně potlačovány. Někdo, kdo programově nevěří na magii, tak z hlediska magie je to prostě také určitý typ obrany nebo nastavení - magického charakteru (projev vůle).

0/0
30.10.2014 7:27
Foto

A11d22a96m 51W23i84s84e 2529667817679

ad 1) Samozrejme, mate pravdu. Pouzil jsem zkratku, ktera se da spatne vylozit.

ad 2) Mozek je velmi zajimavy stroj, takze placebo efekt (obvlast kdyz je vedecky prokazany) mi nedela problem pripustit.

Posledni odstavec je znacne spekulativni. To je jako: "zjevuji se mi vily, kdykoliv se k nim otocis zady, ale ver mi, ze tam jsou"

0/0
30.10.2014 13:33

M42a23r97t38i51n 14B81i95t81t96n95e94r 4982726596335

ad 2) Jistě, že je spekulativní. 

Chci tím ukázat, že to, že něco nelze prokázat vědecky a pod kritickým zkoumáním, neznamená, že by to nebylo. 

Je mnoho věcí, které se projevují jen za určitých, často dost těžko popsatelných okolností a je těžké ty věci jen tak podle libosti opakovat.

To ale neznamená, že nejsou. 

Například láska na první pohled. Nebo opravdová, upřímná lítost nad svým životem a svými činy, která člověka hluboce vnitřně změní. Nebo náhlá inspirace, která vede k nečekanému poznání - a třeba i velkému objevu.

Nelze vzít pár lidí někam do laboratoře, podrobit je přísným podmínkám a říct - fajn, teď mi předveď tu náhlou inspiraci nebo tu lásku na první pohled... dáme si to na 100 opakování, abychom to mohli průkazně vyhodnotit,

A přesto v zásadě ani vědci nepopírají, že může existovat láska na první pohled, náhlá inspirace nebo hluboká lítost, která změní život. A když popírají, tak působí obvykle směšně, protože popírají něco, co je zkrátka mimo jejich odbornost.

Takže... osobně mám za v podstatě prokázané, že existují jevy, které mohou člověku výrazně ovlivnit život, ale lze je jen velmi těžko prokázat vědeckými postupy, v současnosti obvykle uplatňovanými.

No a to mi samo o sobě stačí k tomu, abych došel k závěru, že kromě vědeckého, kritického přístupu je třeba uplatňovat i jiné přístupy, pokud se od počátku nechci omezovat v tom, co vůbec mohu a dovolím si poznat.

0/0
30.10.2014 22:20
Foto

A93d37a50m 58W64i65s60e 2929117697869

V tom, ze veda nedokaze popsat vse, se prit nemusime. Jiste jsou jevy, na ktere neexistuji postupy ci technologie jenz by je vedecky "ohmataly".

Vase priklady (laska, litost, inspirace), i kdyz nejsou mozna plne vysvetleny, nepopiraji aktualni mnohokrat overene poznatky. Minimalne se vi, ze se jedna o vlastnosti mozku (aktivace specifickych mozkovich oblasti na zaklade urcitych vstupu, neuronove spoje, neurotransmitery, hormony).

Z toho vyvozovat to, ze mohou existovat i duchove (posmrtny zivot apod.), kteri popiraji dnesni poznatky je prilis silne... Sice se se stoprocentni jistotou vyloucit nedaji, ale to ani vily, ktere se zjevy jakmile se knim otocite zady.

0/0
31.10.2014 7:43

H86a21n64a 43K63r60i61v53a84n18e87k 2241435332283

Ach jo, a ja jsem jiz tise doufala, ze papa Franciscus je pokrokovy papez.

Vzdyt tuhle uznal teorii velkeho tresku. A ted prichazi z vymitaci dabla?

Jeden krok dopredu, zpatky dva? ;-(

+1/−4
29.10.2014 14:03

K45a36r15e27l 97N77e62č61a89s 5253259320120

Paní Krivanek,Vám by se asi líbilo,kdyby papež řekl,že Bůh není a že si každý může dělat,co chce. Ale to říká denně každý Pepek Vyskoč,ne?Satan je zlo.Myslíte si,že zlo není? A víte něco o spirituální krizi? O spolupráci kněze s psychiatrem? Vaše rozčarování pramení  trochu z nevědoucnosti.:-)

+2/0
29.10.2014 15:20

V76e62r14o36n80i26k94a 84H27r63o41z43n46á 9298732243160

Odvolávám včerejší ničím nepodložený optimismus,že bych s ním šla na pivo ! Asi jsem se úplně pomátla !;-D;-D;-D

0/−1
29.10.2014 14:01

V22l17a35d46i30m34í87r 83I71z19á33k 58O74r27l48o38v59s76k32ý 7134608422

Nomen est omen Rv

+1/0
29.10.2014 14:46
Foto

P27a37v43e27l 71Š73i82l61p58o87c46h 1837126188957

jde o to, zda on by šel také býval s vámi, nemyslíte? ;-)

+2/0
29.10.2014 14:52

J65a55n 37R26y52c19h17t70á35ř 4527452922154

Ach jo a já si bláhově myslel, že jsem v 21 století . . .  teď už jen očekávám, že tu někdo bude obhajovat akce typu  . . .hon na čarodějnice či kacíře . . . Víra je krásná věc, ale jak přeroste v hloupost ne-li k fanatismu . .  tak je zle.

+2/−4
29.10.2014 12:44

B85o51h51u20s54l79a89v 96K13r12á61l24í10k 2191590449226

K různým variantám honů na "čarodějnice" moderní společnost církev ani nepotřebuje, v tom si vystačí sama.

+7/0
29.10.2014 12:51
Foto

P89a25v39e41l 93Š31i93l86p18o32c19h 1667176748367

Jste jednoduchý, netolerantní a nepřemýšlivý člověk, děláte ze sebe rádoby vtipného, ale vyznění vašeho příspěvku mně osobně přijde jako hloupé, nemoudré a lacinéRv

:-)

+3/0
29.10.2014 13:00

H79a76n74a 17K46r35i39v31a28n97e61k 2521755122513

nejvic hloupych a netolerantnich lidi jsem poznala prave mezi vericima katolikama a fanatickyma komunistama.

to jsou prave ti, kteri druhym rikaji jak jsou hloupi, nemysli....

+4/0
29.10.2014 13:57
Foto

P98a56v35e22l 61Š30i62l73p91o30c56h 1327456568797

R^ já často  také, naprostý sohlas !

:-)

0/0
29.10.2014 14:54

K40a94r37e35l 43N33e44č52a97s 5853609920210

Můžete s tímto vystoupit v neděli ve Švajcu nebo kde to jste na náměstí,nebo přímo v kostele .Jistě ocení Vaši tolerantnost a vzdělanost,paní Krivanek.;-D

+2/0
29.10.2014 19:12

H42a41n77a 28K84r66i32v61a40n93e22k 2151265132813

Pan Novak prijde do pekla. Privita ho Luciper: "vitejte pane Novaku u nas v pekle."

A tak provadi Luciper pana Novaka po pekle, vsude zelene travniky, kvetiny, kvetouci stromy, tenisove kurty, golfova hriste....

Az prijdou k vysoke zdi, pan Novak pres ni nakoukne, a co nevidi? Certi tam mrskaji lidi, nekteri se vari ve zhavem oleji... pan Novak je vydeseny, pta se Lucipera copak to je?

A Luciper mu odpovi: "Aaaaale, to jsou katolici, ti to tak chtej mit".

+7/0
29.10.2014 12:17

M86i88l12a92n 73U47ř67í66d25i50l 5677284649141

Zajímavé by bylo srovnání, kolikrát chtěl lidstvo vyhladit Bůh a kolikrát Ďábel. Nevím nic o tom, že by Satan seslal na zemi potopu.

No raději nesrovnávat. Mohli bychom dospět k závěru, že lidstvu prospěšnější bude vymítání zcela jiné vyšší moci.;-)

+3/−5
29.10.2014 12:08

A37n36t11o36n51í40n 60K51o38l47á78ř 7348275107112

Ďábel na to má lidi jako Hitler, Stalin, Pol Pot apod.

+4/0
29.10.2014 13:06

T24o29m26á29š 61Z65e18m82á66n28e73k 5740738616776

Nebo Bůh?

+1/0
29.10.2014 17:45
Foto

P27e47t67r 57Š12m67e20j78k74a72l 9315440608647

Žádný Ďábel ani Peklo neexistuje...

Pouze hloupí lidé si svými činy a energiemi, které posílají kolem (a samozřejmě v rámci akce a reakce stejnou mírou a kvalitou na sebe) Peklo a Ďábla, na téhle nádherné planetě (Ráji) vytvářeji...;-(

0/−1
29.10.2014 12:01

M23i49l29a66n 65Š11m30o50l98í12k 3477284522440

Co proti tomu ďáblovi všichni mají ? Ať si přečtou Bugakova - Mistr a Markétka a uvidí, že všechno je trochu jinak ;-);-D

+1/0
29.10.2014 11:49

M17i77l65a85n 88U60ř30í40d65i68l 5967424139491

Již někdo onoho vymeteného ďábla viděl?

+1/0
29.10.2014 11:35

J51a55r39d30a 57C28h52o78v53a17n18e60c 6561755483649

Tisíce lidí.

0/0
29.10.2014 13:45

M20i83l24a75n 71U96ř17í45d55i98l 5447824829601

Kdy a kde?

0/0
29.10.2014 15:27
Foto

P68a32v96e79l 97Š52i71l26p70o34c90h 1377346578767

K provádění exorcismu je nutné, aby měl katolický kněz povolení od biskupa.

tady nejde o nějaké hrátky či amatérismus.

Podmínkou, aby exorcismus mohl být prováděn, je žádost a souhlas "posedlého" člověka. Dále dle vnitřních směrnic církve MUSÍ být žadatel vyšetřen psychiatrem, aby byla vyloučena jakákoli duševní nemoc či porucha.

Až pak je možné k exorcismu přistoupit, jde o speciální k exorcismu určené modlitby, nic víc. je zdokumentována velká řada případů, kdy exorcismus skutečně člověka zbavil zlých duchů.....  To, že démony nevidíme, ještě neznamená, že nejsou...

Vždyť největší ďáblovo "vítězství" je to, že se snaží přesvědčit lidi jakýmikoli způsoby, že neexistuje !

Zájem o exorcismus roste v katolické církvi po celém světě, zejm. v USA, Španělsku, Itálii, Polsku, ovšem také v ČR. V Česku působí několik pověřených exorcistů (nechci jmenovat, ale znám je).

Obecně by se snad dalo uzavřít tímto způsobem: Snaha Zlého o rozvrat roste, roste zároveň i snaha se mu bránit.

Pro zájemce - z řady odkazů např. tento:

http://www.dobre-knihy.cz/vatikansti-exorciste-vymitani-dabla-v-21-stoleti-36732.html

PS: Každý věříme v něco jiného, není důvod se navzájem dokadovat, v demokracii, ve které žijeme, můžeme koexistovat vedle sebe a spolu byť máme odlišné názory, ovšem za podmínky, že je nevnucujeme ostatnímR^

+14/−3
29.10.2014 11:03

F37r14a53n90t11i58š23e28k 37Z77a54j48a93c 1747576824699

dal bych těch + více ale nejde to...škoda...poslední odstavec je opravdu dobrej..R^

0/0
29.10.2014 11:05

M94a92r47t85i63n75a 76M95o91u92d22r88á 7830433726589

Povolení od biskupa? To bude pro papeže opravdu oříšek...

0/−1
29.10.2014 12:13

B67o27h94u90s90l81a11v 55K14r69á12l53í13k 2761510229506

Proč? V Římě si může povolit sám a mimo Řím si zažádá o povolení u biskupa příslušné místní církve.

+2/0
29.10.2014 12:47

O31n42d40ř19e90j 73M37a75l94ý 3184653103383

Papež je římským biskupem.

+1/0
29.10.2014 17:20

M52a43r80t89i36n57a 62M91o78u22d90r91á 7800923726339

toho chechtacího smajlíka jsem asi měla připojit...

0/−1
29.10.2014 20:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.