Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pacient versus lékař. Nemocní dostávají lepší zbraně na obranu svých práv

Hned čtyři různé novinky povzbuzují pacienty k tomu, aby se častěji soudili s lékaři. I z Česka se tak pomalu stává země, kde se každý zdravotník bude muset dobře pojistit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24e54t97r 21G35a73b67r15i16e13l 8157665651824

Už je to tu zase, hon na zdravotníky. Jen počkej český národe, oni se ti všichni mladí na tu práci vy.erou a můžeš se léčit třeba u šamanů nabízející různé alternativní ekobio starověké nesmysly. To je teď totiž strašně in. Když vidím to studium , atestace, služby a chabé ohodnocení, tak se divím, že to ještě někdo dělá. A jako bonus je velmi vysoké procento pacientů-  agresivních, stěžovatelů, simulantů, nevděčníků a velmi často bohužel prachsprostých lhářů. O tom se nemluví v novinách, ale já to vidím denně. Čest a úcta všem slušným.

+6/−2
27.10.2014 13:30

A43l18e82x67a68n44d45r 95K86o86s14t53k46a 8362778486204

A divíte se? V národě, kde ministr zdravotnictví vzkáže doktorům, že jestli chtějí slušný plat, tak ať táhnou? A to prosím v době, kdy už tehdy byl doktorů nedostatek.

+3/0
27.10.2014 14:06

F48i31l19i40p 57G62a30l20a92š 2417347854588

Tak pan ministr byl vždycky šprýmař..například přesvědčení, že poplatek v pohotovosti odrazuje lidi od řešení hloupostí na akutních ambulancích v pohotovosti. Praxe totiž hovoří úplně jinak...

0/0
27.10.2014 16:58
Foto

J34a40n 90S94t26a68v15ě69l 9175199497278

Tak zrovna tohle zafungovalo velice slušně. Lidí, kteří používali pohotovost jako prodlouženou pracovní dobu praktického lékaře ubylo velmi výrazně.

0/0
28.10.2014 18:11

M17a80r36e40k 36H67r92u65b44y 6557522841558

Hmm, a jak zafungoval poplatek za nemocnici? :-P

0/0
29.10.2014 20:23
Foto

J61a57n 75S12t20a19v38ě62l 9725629517198

Ty taky celkem dost - a hned ve dvou rovinách - zcela vymizely případy "já si půjdu lehnout na dva tři měsíce do nemocnice, abych něco z toho důchodu něcovnašetřil/a dětem na Vánoce" (a takové vskutku byly - a ne zas úplně vzácné), druze pak nemocnice měly nějaký příjem navíc a někde se to dokonce odrazilo v podávání téměř poživatelné stravy, jinde aspoň snížili schodek v hospodaření. A principielně není důvod, proč by "hotelové služby", viz. strava, povlečení, úklid atp. - měly být hrazené z veřejného ZP, které opravdu není nevyčerpatelné...

Co moc dlouho nevydrželo byl efekt 30kč RP za vyšetření- zprvu ano, plná čekárna hodinu před začátkem ordinace najednou byla spíš výjimka než pravidlo - ale jen co lidi zjistili, že popovídat si u kávy a větrníku je přijde výrazně dráž než v čekárně, potažmo ordinaci, začalo se to vracet ke statu quo...

A poplatky za Rp. se staly tak komicky komplikovanými pro výpočet, že tam by lékárníci jako první uvítali jejich zrušení...

0/0
29.10.2014 22:11

M18a42r49e40k 22H68r22u90b51y 6237382651108

Evidentne jste uz dlouho nejlepsim do styku se zdravotnictvim. Tolik nezajmu, neodpovednosti, slendrianu a opovrhovani pacientem (= zakaznikem) jen tak nekde neuvidite - snad jenom v justici a politice:-/Rv

0/0
29.10.2014 20:22

O96l28d64ř67i94c44h 51H40o23r53á22k 2414169381185

Skoro čtvrt století od revoluce kdy ty svině rudý šly od válu (neodsuzuji všechny komunisty šmahem, jen ty skutečné svině).

A my teprve teď pomaloučku opravujeme zákony tak, aby trestán byl viník a ne stále jen postižený. 

Je mi do breku, vždyť už na to mají více než polovinu času co ti před nimi, co prý pokazili vše.

+2/0
27.10.2014 13:16

M37a56r43e27k 84Š31i27m35o52n 2344327858408

Zdravotník bude muset být pojištěn a bude muset být právníka, aby se mohl soustředit na lékařskou práci. Přesto bude muset právníkovi vypracovávat materiál a bude ho to stát čas. Celá zdravotnická praxe bude směřovat k tomu, co funguje v USA, všechno nakonec zaplatí pacienti na zdravotním pojištění.

+1/0
27.10.2014 12:40

M93a13r47e28k 19Š11i22m90o72n 2944767288988

... mít právníka...

0/0
27.10.2014 12:41

B77e94n 87P37a98v15k40a 1147623937781

Ale né. Takhle to nedopadne. Víte jak to dopadne? V našem socialistickém zdravotnictví nebude umožněno navýšení finančních prostředků, ať již přímo či nepřímo přes ZP, aby se to pokrylo, a pak těm zdravotnickým zařízením nezbude nic jiného, než si dávat maximálního majzla. Takže přestanou pracovat. Žádný pacient = žádný problém!

+1/−1
27.10.2014 12:45

M20a80r78e78k 91H21r42u72b57y 6217462191158

Kolika zdravotnikum se podari tak fatalni kixy, ze skonci u soudu? Neni nahodou odpovednost za vlastni praci obvyklou soucasti kazde profese? Nyni jiz i ve zdravotnictvi;-)

0/0
29.10.2014 20:28

P92a31v15e25l 26S63ý61k65o98r85a 7527322467251

Právník ani soudce vás nevyléčí. [>-] Zkuste to, až vás bude bolet zub. ;-)

+3/0
27.10.2014 12:29

F35i27l55i35p 40G18a67l17a38š 2327427974608

Doktor jako doktor ne? ;-D

0/0
27.10.2014 12:39

B61e14n 69P86a41v85k81a 1437763107241

A tenhle znáte?

Dospělost je, když se nebojíte zubaře kvůli bolesti, ale kvůli účtu.

0/0
27.10.2014 12:41

F86i97l41i22p 21G94a36l56a55š 2957177554128

Super, jen ať dostanou pacienti lepší zbraně na obranu svých práv. Jen by mě zajímalo jak budou zdravotníci chráněni proti neoprávněným stížnostem a žalobám??

Obávám se že odpověď je jednoduchá: "Nijak", pacient práva má, zdravotník nikoliv.

+2/−1
27.10.2014 12:12

J84a15k10u47b 85V92r82b82a 4289134108611

vite jak funguje takova zaloba? soud pak rozhoduje, jestli je opravnena nebo ne....

+1/−1
27.10.2014 12:41

A39l97e20x46a63n80d57r 27K41o48s41t76k54a 8952438946854

A víte, jak je odškodněn neoprávněně žalovaný? Ano, nijak.

0/0
27.10.2014 12:51

B52e64n 53P57a67v12k36a 1847443577831

To si nemyslím. Ono až tomu člověku, co neoprávněně žaloval nějakého lékaře ad absurdum, přistane účet za čas lékaře, jeho právníka,... to se solidně prohne. A věřte tomu, že ty pojišťovny si tohle pohlídají. Ale možná se mýlím.

+1/0
27.10.2014 13:21

M26a41r68e94k 41Š59i80m95o25n 2204907248588

Obvykle dostane ten neoprávěný žalobce k úhradě náklady na soudní řízení včetně právníka žalovaného, takže tak.

0/0
27.10.2014 13:23

L38á70ď46a 72N33o91v88á58č86e96k 5751487552143

Každý jsme se v životě setkal s tím, že jsme měli pocit, že nás lékař odbyl nebo někoho z našich přbuzných a že svoji práci neudělal dobře. Dále se občas vyskytne, že lékaři vykazují neuskutečněné výkony a požadují jejich proplacení na pojišťovnách. Tohle všechno vede k tomu, že v očích veřejnosti povolání lékaře ztrácí pomalu prestiž a lidé se dnes na některé lékaře dívají jako na podnikatele, kteří honí jenom body a peníze bez jakéhokoli zájmu na výsledku léčby.

+5/0
27.10.2014 12:04

H95e83l60e29n33a 73K10a98v79k46o45v94á 4243466789743

Ona ale stále platí jistá "lékařská solidarita", kterou se nemocnice  brání. Mně když porazilo auto a řidič mně idvezl na chirugii, tak ač jsem měla zlomen tři obratle, tak mne poslali domů s "diagnozou", že  nejsem případ pro chirurgii. A kdyby nezasáhl obvodní lékař, který mne poslal na rentgen, který zlomeniny potvrdil a pak jsem právě na chirurgii  nesměla tři týdny chodit. Nevím, jak bych ze sásahu rozumného obvodáka dopadla.  Ale  odškodné plail řidič, nemocnice byla  z obliga.

+1/0
27.10.2014 10:59

T60o49m94á29š 95K65o62c61o52u67r34e39k 3441924560846

Pokud jste byla sražena autem a nebyl Vám proveden rentgen, byla to jednoznačná chyba, a to píšu jako úrazový chirurg (solidarita nesolidarita). Jiná situace je, jestli rentgen proveden byl a byl negativní. Některé zlomeniny nejsou viditelné na prvním snímku, ale až s odstupem cca 7-0 dní po tzv. dekalcifikaci lomné linie. A není to zase tak úplně vzácné, jen se na to musí myslet. A u třech prasklých obratlů (záleži na etáži zlomeniny) by léčení nemělo být 3 týdny, ale minimálně 2 měsíce (dle typu zlomeniny).

+3/0
27.10.2014 11:03

H55e19l10e41n58a 71K90a84v37k70o65v36á 4873956749213

-panu Kocourkovi-

Dcera mne přivezla na chirurgickou ambulanci na vozíku, pan doktor mi akorát napsala Tramal na utišení bolesti a poslal mne domů.  Teprvé druhý den, kdy přímo do bytu přišel obvodní lékař a ten mne kvůli trvajícím bolestem nechal odvézt na rentgen se věci daly do pohybu..

0/0
27.10.2014 12:53

T17o31m24á97š 60K84o74c40o31u98r75e64k 3481694640866

Jak jsem psal, chyba, tady solidarita ke kolegům nemá co dělat. Měla jste být vyšetřena a podle toho kde a co jak Vás bolelo (páteř nerentgenuji někomu, kdo mi říká, že ho nebolí, ale to předpokládám nebyl Váš případ) a podle toho dále postupováno.

0/0
27.10.2014 18:10

J88a59n 48L15u46k47á25š 7887573203902

Dalsi trik je, ze smejd umyslne do zpravy nenapise nektere veci, ktere se mu nehodi do jeho "diagnozy". Pacient zpravu nepodepisuje a pripadny soudni spor se odviji od zpravy.

Delaji to napr. tzzv. vyhoreli doktori, kteri se snazi pacienta odlifrovat a zbavit se ho.

+1/−1
27.10.2014 11:05

T35o98m35á72š 55K92o22c31o22u77r57e33k 3701434680196

Ještě bychom jako šmejdi mohli procávat v čekárně hrnce a termodeky. Víte, pokud se zprávou nesouhlasíte, můžete se ozvat. V úrazové ambulanci často zprávy doplňuju po upřesnění pacienta, aby nebyly v druhé době obtíže s pojistným plněním u úrazového pojištění, toto doplnění či upřesnění mě stojí řádově minutu dvě a pacientovi ušetří týdny obíhání pojišťoven po ukončení léčby a vysvětlování, jak to tehdy vlastně bylo.

Drtivá většina obtíží je záležitostí komunikace, nikoliv odborné úrovně léčby.

+3/0
27.10.2014 11:13

B59e95n 35P45a67v15k78a 1467373577681

Tak to fakt nechápu, proč to děláte a nevys... se na to. Jestli je potřeba udělat zprávu pro pojišťovnu, tak ať si to pacoš či pojišťovna zatáhne. Od toho tu snad doktoři placení z veřejného zdravotního pojištění nejsou. Nevím, co máte na dveřích, ale myslím, že likvidátora tam nemáte:-)

0/−3
27.10.2014 11:25

T74o68m16á35š 50K50o92c49o40u94r35e29k 3711364480516

Nepochopili jsme se. Mám na mysli zprávu o lékařském ošetření. Pokud napíšu, že pacient spadl na zápěstí na schodech a on tomu neodpovídá mechanismus úrazu, nemám problém s upřesněním, to je vše (když pominu boxerské zlomeniny, u kterých pacienti zásadně pěstí nikam neudeřili).

Co se týče vypsání formuláře pro komerční pojišťovnu, toto je hrazená služba a pacient si ji platí cash a rozhodně na toto není čas ve standardní pracovní době.

Snažím se pacientům vycházet vstříc, ale nelezu jim do zadele.

+1/0
27.10.2014 11:30

B18e41n 36P76a70v76k38a 1657913327731

Tak to pak jo.

Ale občas to fakt vypadá, že by se na medicíně mělo vyučovat kreativní psaní, jak tak občas poslouchám, co si různé instituce navymýšlí. Úplně nejlepší bylo, když se rozhodli přehodnotit všechny invalidní důchody, jak jsem tak slyšel. Že to by doktoři nedělali celý rok nic jiného, než psali zprávy, to asi nikomu nedošlo.

+1/0
27.10.2014 11:35

T33o29m29á88š 45K97o33c47o61u16r51e17k 3821764930376

Žijeme v byrokratickém státu, co k tomu dodat. A úrazové pojištění je byznys, který musí pojišťovnám vynášet. Jako traumatolog jsem si po svém úrazu na základě výše pojistného plnění úrazovou pojistku zrušil.:-)

0/0
27.10.2014 11:37

J23a33n 75L62u19k28á62š 7697143113792

Uvedu vam osobni zkusenost:

Je to zhruba tak rok, co u mne propukla diseminovana borelioza. Kliste bylo v cervenci, (byvaly) obvodak nedostatecne prelecil a pote neotestoval (Tehdy jsem ani jedno netusil.). V listopadu mi zacalo byt desne zle a jelikoz tesne pred tim natekla ta sama uzlina, co po klisteti, vicemene jsem vedel, o co asi tak muze jit.

Navstivil jsem (byvaleho) obvodaka; byl patek, rekl mi, ze na krevni testy mne chce na lacno a mam se stavit v utery, jelikoz v pondeli mel jen dopoledne.

Bohuzel jsem netusil, ze na infekcnim maji taky pohotovost, tak jsem v nedeli po 4 nocich beze spanku a zhruba stejnou dobu trvajicimi ukrutnymi bolestmi hlavy zamiril na normalni pohotovost do Urazovky v Brne.

Tam jsem to "doktorovi" popsal, uzlinu osahal, nekompetentne rekl, ze borelioza bez skvrn by byla hodne divna (V diseminovanem stadiu se u vetsiny pacientu skvrny nevyskytuji!) a rekl mi, ze mam zablokovany krk - injekce + ataralgin (+ pata noc beze spanku). Do zpravy napsal uplne vse, vcetne toho, ze jsem uvedl, ze jsem ockovan proti kl. encefalitide, krome te natekle uzliny po klisteti, na kterou sam sahal a uznal, ze je natekla.

Po mnoha peripetiich a srazkach s dalsimi dvema nekompetentnimi "taky lekari" mne nakonec na infekcnim diagnozu lymeska nemoc potvrdili a lecili.

+1/0
27.10.2014 11:51

T97o96m40á49š 42K27o75c69o29u21r16e89k 3311484870856

Jsem úrazový chirurg, bohužel neznám doporučené postupy tkající se lymeské boreliózy. Vím, že na pohotovosti testy na boreliózu také neděláme (pozitivní výsledky nejsou dle literatury dřív než za 3-4 týdny od napadení klíštětem) - toto na všeobecnou pohotovost podle mě nepatří (její název je LSPP - lékařská služba první pomoci) a pokud se nepletu, odběry na pohotovosti na boreliózu by pojišťovna neuhradila.

Je otázkou, jestli Vás obvoďák neměl poslat na infekční, já bych to udělal, ale opakuji, moje odbornost je úplně jiná.

Faktem je, že odborně kvalitní a nekvalitní jedince najdete ve všech profesích (doporučuji se podívat na Gaussovu křivku distribuce normálních dat), ať už to jsou lékaři, pekaři, právníci, uklizečky, to je prostá a nemilosrdná statistika.

Šmejd z úrazové chirurgie

0/0
27.10.2014 12:02

J45a65n 34L52u10k75á48š 7247423263682

Vy jste mne nepochopil, ja zdaleka nemam vsechny doktory za smejdy.

Ja smejda nazyvama toho, co zamerne do zpravy neuvede skutecnosti, aby si kryl zada.

Ja neverim, ze na tu uzlinu po klisteti zapomnel, kdyz vse, co jsem mu rikal se tocilo kolem uzliny a na tu uzlinu si sahal.

0/0
27.10.2014 12:07

T64o14m65á58š 83K43o27c34o49u30r66e19k 3881164170746

Vaším prvním příspěvkem bylo "šmejd úmyslně nenapíše do zprávy". Já zprávy píšu, tak jsem to vztáhl i na sebe. Narazil jste možná na doktora, který v Gaussově křivce sojí na okraji, i takoví jsou, nechci zabřehnout do zbytečné diskuze.

Neznám přesnou chronologii Vašich obtíží (stává se mi, že pacienti přijdou, protože je čtyři dny bolí ruka a nemůžou spát - a dorazí v půl druhé odpoledne, protože dopoledne je tu hodně lidí a museli ještě na úřad, přičemž laboratorní vyšetření standardně trvá okolo hodiny, což znamená, že výsledky hodnotí lékař, který má pohotovostní službu a má poněkud jiné povinnosti), a jak už jsem psal, odborně jsem mimo. Nemůžu Vám doporučit než změnit lékaře (pochopil jsem, že to jste udělal) a napsat, že ne všichni pacienti po Lymeské borelióze jsou vyléčeni (snad jsem doléčen bez následků).

Mě osobně taky mrzí, že neexistuje systém odměňování lékařů podle kvality jejich práce, ale s tím my dva asi nic nenaděláme.

0/0
27.10.2014 12:20

B26e17n 42P54a24v30k42a 1277143797571

Nejsem doktor, ale myslím, že v tomhle případě se naráží na úplný medicínský základ. A to, že medicína je exaktní obor. Bez toho, aby to potvrdila laborka se tudíž nedá nic dělat. A v ten pátek by praktik tu krev do laborky třeba ani nedostal a už vůbec by nedostal výsledky. Atd.

0/−1
27.10.2014 12:08

J79a31n 57L26u17k26á58š 7217643623612

Mne slo o toho na pohotovosti, co zminil do zpravy kdejaky detail, ale na tu uzlinu nateklou po klisteti, kolem ktere se to cele tocilo "zapomnel", i kdyz ji sam ohmataval a uznal, ze je natekla.

0/0
27.10.2014 12:15

T32o55m13á23š 47K64o78c56o44u46r91e11k 3321174980716

A ozval jste se, že primárně máte bolestivou uzlinu, o které ve zprávě není ani zmínka? Už se mi stalo, že jsem psal zprávu a v hlavě měl dalšího pacienta, jsem taky jen člověk. Pokud jste se ozval a nebylo na to reflektováno, pak je chyba zřejmá.

0/0
27.10.2014 12:23

J54a43n 71L47u54k13á85š 7477123913142

Nezlobte se, ale tato pripominka neni uplne na miste.

Ja nejsem lekar, tak jsem mu tu jeho diagnozu na par hodin i uveril (ackoliv jsem si zablokovani krku nebyl vedom) a byl jsem rad, ze nejsem nemocny. Moje jedine myslenky byly si vyzvednout v lekarne prasky a jit spat. Prestal jsem mu to verit az pote, co jsem zase neusnul a ataralgin s tou bolesti hlavy nic neudelal.

Taky to na pohotovosti chodi tak, ze vy dostanete zpravu a za vami ceka dalsi pacient, takze si ji v ordinaci nectete.

0/0
27.10.2014 13:07

B58e92n 40P93a51v21k63a 1837863507101

No, je možná pravda, že kdyby se vám to stalo před pár lety, tak byste na tom byl lépe. Protože jak se poslední dobou brojí proti nadužívání antibiotik, tak se nad tím někdy možná až moc přemýšlí. Tj. že by vám dali na té pohotovosti antibiotika a basta.

Dokonce jsem měl známou, kterou strašně bolel zub a měla to tam nateklé celé a zubař byl zrovna nějaký problém... Tak jsem jí poradil, ať jde normálně k praktikovi pro antibiotika. Problém to nevyřešilo, ale aspoň nedostala otravu krve, že.

0/0
27.10.2014 12:28

J82a76n 48L56u44k21á86š 7307353193182

Mimochodem dalsi "doktor", ke kteremu jsem se s tim dostal a rekl jsem mu 

"Asi pred 14 dny mi natekla ta sama uzlina, co byla natekla i po klisteti, posledni cca tyden je mi desne zle, desne mne boli hlava, poslednich 5 noci za sebou jsem nespal.",

do zpravy napsal:

"Asi pred 14 dny mu natekla uzlina, od te doby se boji, spatne spi, z toho ho boli hlava a zase nespi, doporucujeme psychiatricke/psychologicke vysetreni."

U nej nevidim umysl kryt si zada, tak ho nenazyvam smejdem. Proste si nedokazal vysvetlit, ze si stezuju na buseni srdce, bolest a tlak na hrudi a EKG je v poradku. Jakozto internista a specialista na infarkty zrejme netusil, ze byly popsany pripady, kdy borelioza takto drazdi nervy, ze pacient ma takoveto pocity, tak pouzil uvahu "Nic mu neni, je to psychous, co si namlouva boreliozu." a podle toho to do zpravy pribarvil.

Nejsem odbornik, ale zajimalo by mne, jestli z nejake fobie je vubec mozne 5 noci za sebou nespat.

+1/0
27.10.2014 12:33

V53e14n77d92u24l17a 29F69a65i21f55e60r29o63v14á 4528501883679

Tohle je klasika, psychologizace resp. psychiatrizace somatických problémů je rozšířená legalizovaná pavěda a prakticky zrůdnost podobná středověkkému výkladu různých zdravotních potíží. Měla by být zakázána.

+2/0
27.10.2014 12:38

T33o22m30á53š 60K94o98c97o67u74r59e80k 3651934490486

Takže psychosomatické bolesit na hrudi s negativními výsledky všech vyšetření (laborato, EKG, echokardiografie, ergometrie, neurologie, gastroskopie, pneumologie apod.) s výsedným hodnocením "stres" odmítáte jako neexistující a zakázala byste je? Protože v první fázi rozeznat obtíže somatické od psychogenních mnohdy nelze.

0/0
27.10.2014 12:46

V36e25n57d95u56l63a 26F83a88i36f25e28r92o40v67á 4468411673859

Negativní výsledky všech vyšetření pouze vypovídají, že se příčinu nepodařilo odhalit, nikoli, že jde o jakousi psychopříčinu. To je pouze konstrukt na úrovni náboženství. Ostatně, aby bylo možná brát jakýsi imaginární vliv jako příčinu, musel by byl jednoznačně biologicky prokázán, a to žádná psychopříčina není. To je pouze výmysl lékaře. Spousta somatických chorob se v minulosti psychosomatizovala, dokonce se výmýšlely psychiratrické diagnózy, než se objevila biologická příčina. Spousta chronických chorob dosud nemá objasněnou příčinu, tzn., že spoustu biologických procesů v organismu dosud nelze přesně sledovat a odhalit. Proto současná vyšetření mohou nějakou somatickou potíž pouze potvrdit, nikoli však potvrdit, že je člověk somaticky zdravý. To ale předpokládám víte.

+1/0
27.10.2014 14:02

T95o32m59á27š 97K25o19c60o94u16r39e89k 3651784240776

Netvrdím, že negativní vyšetření = nepřítomnost choroby. Tvrdím, že existují i psychogenní formy nemocí. Alespoň to mě učili profesoři psychologie a psychiatrie na medicíně. Kdo ví, možná kecali.

0/0
27.10.2014 15:11

B36e91n 91P20a68v94k46a 1637333787791

Jsem na paní F moc nechtěl reagovat. Ale na vás už musím. Přeci psychika není nic transcendentálního. Vždyť ten mozek je prostě kus masa, ať chceme nebo ne. Takže by asi ani něco jako psychosomatika nemělo existovat, ne? Teď se rozvíjí neuropsychologie, která teda jako tenhle problém tak trochu řeší. No, věda má do budoucna co dělat.

0/0
27.10.2014 15:19

T14o37m16á22š 49K96o18c53o25u75r97e59k 3801474130316

Nechtěl jsem se s pí Faiferovou nijak extra přít. Vzhledem k tomu, co ví medicína o mozku (předpoklad je cca 5%, 95% doposud nechápeme), tak je to planá diskuze nás, kteří tomu víceméně prd rozumíme. Ale právo na vlasntí názor má každý.

+1/0
27.10.2014 15:33

B77e59n 46P58a49v77k61a 1417543497561

Jsem si uvědomil, že mozku se říká spíše houba. A víme houby:-)

+1/0
27.10.2014 15:55

V27e10n85d94u92l28a 45F14a33i87f93e88r91o56v34á 4978111373419

Ale jistě, že vás může třeba z většího vypětí rozbolet hlava, atd. Ale to tak nějak normálně poznáte a nechodíte s tím k lékaři.  Problém je v tom, že psychosomatiku vnucují lékaři každému, u koho neumí objasnit příčinu jeho potíží, i když ty potíže mají takovou kvalitu, že by ji jakási pouhá psychika neuměla vytvořit. A pacient to zřetelně cítí. Tipla bych si, že všichni pacienti, kt. je psychosomatika pouze vnucována a sami s ní nesouhlasí, mají čistě somtický neodhalený problém.

+1/0
27.10.2014 15:50

T21o72m64á73š 68K14o86c29o40u35r74e73k 3661104500906

Nesouhlasím s Vámi, ale respektuji Váš odlišný názor. Nevím, kde je hranice potíží (spíše bych hovořil o kvantitě než kvalitě), kterou psychika ne/umí vytvořit, v tomto je medicína na samém začátku hledání. Třeba výzkum za 10-20 let ukáže, že máte pravdu, třeba ne.

0/0
27.10.2014 18:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.