- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajímalo by mě, zda vůbec, případně s jakým hodnocením skládal maturitu z matematiky pan ministr a jakých výsledků by dosáhl v současné době. Je to stejná pitomost, jako byla za bolševika povinná maturita z Ruštiny, kterou taky téměř nikdo neuměl a přesto z ní měli maturitu všichni!
Nejde o matematiku jako takovou, jde o schopnost logického a analytického myšlení, které matika podporuje. Jsou totiž i "nematematické" profese, kde nedostatek těchto schopností je katastrofický. Např. soudce, který nechápe základní výrokovou logiku. A znám takové .....
Všechny důležité obory používají matematiku. Chemie,Fyzika etc.A jestli si někdo myslí,že IT specialista,a myslím teď opravdového specialistu se bez matematického myšlení obejde,pak se velice mýlí.Může být maximálně rutinní cvičenou opičkou.
To se hodně pletete.
Velká většina lidí v praxi využije sotva 5% znalostí matematiky které do nich hustí na středních školách. Na práci chemika-analytika (vysokoškolská pozice pro lidi s doktorátem) vám stačí umět z matematiky sčítat, odčítat, násobit, dělit a procenta. NIC VÍC.
Na IT musíte být programátor. Nikoliv matematik. Přitom 80% programování není o matematice, ale o logice.
Pletete si matematické myšlení a memorování matematických vzorečků potřebné k maturitě.
Souhrnná odpověď k reakcím typu: "matiku v životě nepotřebujeme":
Matika je věda abstrakce ....poskytuje abstraktní aparát objektivních vztahů....
Vemte třeba jen takovou formální logiku, tu potřebuje i filozof, dějepravec i archeolog, pokud za něco stojí. Sama formální logika potřebuje zase matematicky celkem dobře trénovaný mozek.
Schopnost abstrakce formuje osobu např. i v umění.....takoví hudební skladatelé by mohli povídat.
Její "neupotřebitelnost" pro "obyčejný lid" vyplývá zejména z toho, že ji
a) tito lidé neovládají dostatečně (nemohou ji použít)
b) učitelé nevykládají spolu s reálnými příklady aplikace (netuší kde ji použít)
V podstatě KAŽDÝ, kdo dělá nějakou vědu (lhostejno zda technickou nebo sociální) ne nevyhne matematice, pokud ji chce dělat pořádně....minimálně v rovině experimentů a důkazů hypotéz a teorií.
Většina lidí na tuto úroveň nikdy nedosáhne i přesto, že jsou ve svém oboru třeba relativně dobří, právě díky absenci těchto znalostí a DOVEDNOSTÍ (ano je to i dovednost.....kdo nemá natrénováno, nepomůže mu mít jen našprtáno)
Přesně tak, pane Volko, plně s Vámi souhlasím.
Dovolil bych si to ještě trochu rozšířit:
Jenom člověk nesoudný a poněkud zabedněný si myslí, že matematika je jenom nějaké počítání.
Samozřejmě, že to taky je, ale MATEMATIKA JE PŘEDEVŠÍM LOGICKÉ MYŠLENÍ A SCHOPNOST NAUČIT SE LOGICKY MYSLET!
Já si složité vzorečky (ať už matematické, fyzikální nebo chemické) nepamatuji, znám z paměti jenom pár těch základních. Umím si ty složité poměrně snadno odvodit a v tom je právě umění logicky i abstraktně myslet naprosto nezbytná.
No a to platí prakticky ve všech dalších oblastech, ať už se jedná o práci nebo běžný život doma. Schopnost "nahrčet" je sice príma, ale pokud naučené vědomosti není člověk schopen aplikovat do praxe, a to bez logického i abstraktivního přístupu ani nelze.
S touto myšlenkou vřele souhlasím. Státní maturita z matematiky je lehká a udělá ji průměrný žák základky. Komu na základce matika nejde, se může pokoušet o školu, kde se nematuruje, ale v žádném případě o tu s maturitou.
Tak povinnou maturitou z matematiky už hrozili nám v r. 2000 :)))
Tehdy přece státní maturita neexistovala z žádného předmětu. Státně maturovat se začalo až za Dobeše.
To spíš, kdyby zrušili maturu z literatury.
Proč, kdo čte ji udělá hravě. Méně gramotní lidé nemají na střední škole co pohledávat.
Maturita z matematiky větší smysl než maturita z literatury.
Myslím, že 90% lidí matematiku nikdy v životě nepotřebuje. Mám vystudovanou odbornou matematiku na VŠ včetně doktorátu, celý života jsem pracoval jako programátor-analytik, ale nikdy jsem matematiku v práci ani v životě nepotřeboval.
Tak to vypadá, že za 5 let projde maturitou tak 20% študáků. Jestli vůbec...
To by stále bylo výrazně více, než je třeba, než bylo za totáče.