Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: ANO umí být první na pásce, dál je to už ale horší

Komunální volby a první kolo senátních voleb se minulou sobotu konaly v den jmenin Andreje Babiše, tuto sobotu, tedy v den druhého kola senátních voleb předseda ANO naopak slavil své odložené narozeniny. Po sečtení výsledků je zřejmé, že narozeniny byly v tomto případě výrazně chudší než svátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L21u57d64ě87k 82N65o53v93ý 2961749373661

A už mi někdo řekne, jaký má to ANO vlastně program, nebo je pořád volíte na protest? :-)

+1/0
20.10.2014 8:46
Foto

V24l98a95d38a 97V62a95n73e90k 9763866264778

Když si věřil bludům kterými tě krmily "tradiční strany " a nic neplatilo,proč se najednou staráš !?;-)

0/0
21.10.2014 16:15

L89i17b73o27r 12M12o95u38č49k77a 1318427505422

voba ANO je jasne NE soucasnym stalicim na politickem nebi... byla by to jakakoliv jina strana, hlavne aby to nebyla ODS, TOP09, CSSD a podobne ...

vzpomente na Zelene a Veci verejne. Vsechno to dostalo hlasy z duvodu odstraneni starych dinosauru ... Ze to pak v tech stranach dopadlo, jak to dopadlo, je vec jina.. Ano se drzi dal, takze to muze do tretice vyjit!

0/−1
20.10.2014 8:07

M62i44c47h45e85l 64P68e47t72r57u25c14c87i16a42n10i 8434705486192

Toho redakcniho pisalka okamzite vyhodte! Bures.

+2/−1
19.10.2014 23:48

K91a58r78e76l 94N71e40č38a73s 5313749950570

Nesmíme zapomínat,kdo je v současné politice od devadesátých let.Jsou to bývalí oportunisté,študáci apod.,kteří už tehdy hluboce opovrhovali skalními komunisty a ženami a muži ulice.Vstupovali do SSM,KSČ,snažili se o kariéru,jak to jen šlo. Kdo  po roce 1968 ještě věřil ideám komunismu u nás,byl pokládán za blba.No a tito lidé,kteří tehdy jeli s režimem na plný plyn,ale vždy na sebe mrkli,že jako vědí jsou nyní páteří politiky jak tzn.pravicové,tak tzn.levice.Ano prověří monopol moci,ke kterému oblibou u většiny mají namířeno.:-)

+2/0
19.10.2014 15:29

J30a42n 38H53l41a10v60á18č 4521449263

Promiňte, ale s touto analýzou nesouhlasím. Možná se v politice před zhruba deseti lety objevovali politici předlistopadového období, ale dnes jsou to spíš výjimky. Nyní se dostávají ke slovu lidé narození v sedmdesátých a osmdesátých letech, kteří stěží mohli být členy KSČ a když, tak jen nakoukli. ANO samo loví ve stejných ročnících jako ostatní strany a nelze tedy apriori předpokládat nějakou absolutní čistotu. Problém je v tom, že nedostatek zkušeností a přílišné tlačení na pilu mnohdy znemožní kompromisy, které jsou k uzavření koalice nutné. Vládnutí je zcela rozdílné od předvolebního boje a to jak v době sestavování vlád - byť jen místních- tak i v dalším reálném životě .

0/0
19.10.2014 18:10

K11a96r23e88l 95N49e44č60a92s 5403499140650

Generace,o které hovoříte,tedy současní lidé kolem čtyřicítky jsou mnohokrát daleko horší,než pragmatičtí kariéristé/sem si dosaďte sám jména/.Jsou to lidé,kteří z vděku za možnost dělat kariéru opakují dokola,že staré je všude špatné a je jediná cesta-veřejnost z vyjímkou voleb ignorovat a hlásat globalizační diskurs There Is No Alternative.Za tuto iniciativu je jim DOVOLENO posluhovat byznysu,korporacím a sbírat drobty se stolu. Nejhorší jsou ti,kteří tomu ještě věří. Ale jistě ne všichni.:-)

+1/0
19.10.2014 21:25

J70a49n 24H33l40a73v51á82č 4291569673

No část možná, ale o tom Váš kmenový příspěvek nebyl. Profily současných mladých lidí jsou utvářeny příklady, které jim byly dávány. Povýšením některých materiálních aspektů života na cíl, došlo k odklonu od morálních hodnot. Příkladně  škodlivá je možná nesprávně interpretovaná Klausova věta o penězích, které nemohou být špinavé.U ANO možná takoví politikové nejsou, ale na druhou stranu- byl by to zázrak že.

+1/0
19.10.2014 23:09

K72a13r55e12l 70N86e11č49a23s 5613749960570

Byl.:-)

+1/0
20.10.2014 15:27

M51a42r33i85e 23Z12e26l79e38n72á 2824901849371

Tož hlavně aby tomu hnutí ANO nějaký šprýmař nevyměnil v nestřežené chvíli tu vítěznou volební pásku za smuteční, to se takovým rychlokvaškám občas stane...;-)

+3/−1
19.10.2014 14:12

J77a77r91d43a 81B49r55a25b91e92n42e89c 1160394109896

"Hnutí ANO se před týdnem stalo jednoznačným vítězem obecních voleb"

Stejně na tom kdysi bývala i TOPka...

+4/−1
19.10.2014 11:00

V13l94a52d65i81m97í49r 64P68r26o40k87e44š 8407726200841

Být na pásce první a tím vyhrát, platí pro sportovce, ale v soutěži politických stran a hnutí v parlamentní demokracii vítěz vše nikdy nebere, pokud nezvítězí ve volbách takovým způsobem, jako třeba Ficův Smer na Slovensku. U nás to ale zatím nehrozí, takže si musí pan Babiš uvědomit, repspektive to musí i lídry kandidátek hnutí ANO naučit, že se musí umět politicky a hlavně takticky vyjednávat ne však z posice vítěze voleb, ale tak, že musí být mezi budoucími koaličními spojenci na obcích a městech tzv. rovnost. To zatím politicky neprůhledné hnutí ANO zjevně neumí a proto bylo v mnoha důležitých městech ČR z koaličních jednání vyšachováno a Babiš vyhrožuje, že voliči to u dalších voleb těm, co odmítli s ANO vyjednávat, spočítají. Být ním nebyl bych tak kategorický, neboť se může klidně stát, že u dalších voleb už žádné ANO politicky u voleb soutěžit ani nemusí. Nebylo by to poprvé, kdy se tak stalo (VV atp.).

Ono vyhrát s heslem, "ANO bude líp", je vítězství dosti laciné a jsem přesvědčen, že nebýt těch jednoduších voličů patřících k českému proletariátu, kteří nepotřebují žádný program a stačí jim sliby a kobliha, tak by ty zisky ANO byly sotva poloviční.

+8/−1
19.10.2014 10:30

J59a33r70d30a 28B92r56a12b35e49n40e53c 1330954869786

tyto komplikace by zcela odpadly při zavedení volebního systému " vítěz bere vše " Konec koalicím, konec kupčení mezi stranami, jednoznačně rozhoduje volič. To bychom nechtěli?

+1/−1
19.10.2014 11:02

R48a68d86o48s28l55a78v 38K37l73a64u19d67a 5804608294312

Rozhoduje volič? 8-o   Vítězná strana může klidně dostat 15%, nebo třeba jen 10. Pokud je stran hodně. Kolik voličů pak jednoznačně rozhodlo?

+3/0
19.10.2014 11:11

V15l56a15d39i68m84í12r 94P63r55o57k19e20š 8457306520181

Brabenec, vítěz by bral vše při každém výsledku, třeba i o 1%? To si opravdu nedokážu představit, to by bylo pomalu po každých volbách na občanskou válku. Možná by bylo lepší, zavést prezidentský systém, kdy by o vítězi, pokud by se nedokázaly strany dohodnout na vládě, rozhodl prezident, ale to by zase nemohl být prezidentem Zeman a jsme zase tam kde jsme.

+1/0
19.10.2014 17:59
Foto

V95l71a85d71a 65V13a53n42e92k 9533376474448

Pro mne je slibný úbytek "třicetikorunových " senátorů ! Ještě jedny volby,a bude po populismu  neschopných oranžád ;-)!!

+3/0
19.10.2014 11:02

A54n88n20a 32T28v48a80r49ů78ž82k84o53v64á 4981316285268

Pane Prokeši. Souhlasím s Vámi až na to, že jeho voliči patří většinou k proletariátu. Domnívám se, že ten proletariát se z velké části voleb nezúčastnil. Jeho voliči jsou určitě ti, kteří ví, že z jeho vítězství budou mít prospěch. A velkokapitalista a miliardář bude mít největší zájem na tom, jak ty nejchudší ještě více zotročit a těm nejbohatším co nejvíce přidat.

0/0
21.10.2014 12:18

F38r44a65n58t84i87š43e59k 48R52o61c96h74o41v73a57n29s11k67ý 6970872268818

Tento článek je výsměch etickému kodexu MAFRA http://www.mafra.cz/AGF-eticky-kodex, no je po volbách, tak se z iDNESU, jak si nedávno posteskl Babiš asi stane Blesk.

+2/−5
19.10.2014 8:37

V71l68a26d87i10m28í11r 14P31r23o76k24e92š 8807846680101

Rochovanský, nepřekrucujte co Babiš řekl. On řekl, že měl koupit namísto MAFRY Blesk, a ne že se se z deníku iDnes stane Blesk.

+3/0
19.10.2014 8:51

F75r71a78n95t28i51š14e51k 20H94o44r96á62k 2292379226624

To, co p. Babiš řekl ve sdělovacích prostředcích, je jedna věc.

Vy si snad myslíte, že vám vlastník bude říkat všechno, co si ve vlastní firmě bude dělat?

+1/0
19.10.2014 15:22

M93i89r68o10s42l40a47v 47B39u83č97e26k 6803753441424

ANO je dočasným osvěžením politické scény - budí naděje. Nicméně výsledky jsou v dlouhodobosti ... Zde vidím problém v uzavírání koalic s KSČm. Tedy co ? Jde o soulad idejí, nebo slušných lidí ? Může být komunista slušný člověk - čím ?

Tím, že není vulgární, ženu pustí první do dveří, ap. .. !? To asi ano ..

Nicméně se hlásí k programu, tj. "Nastolení socialismu ekonomiky, s klíčovou rolí společenského vlastnictví" .. (viz program) . Komunista se pak stává DOBROVOLNÝM a VĚDOMÝM -  členem spolku, s jeho historickými destruktivními dopady....

To je slušné !? Vždyť má jiné alternativy ...  Tak co je to vlastně slušnost .. !? R^

+7/−2
19.10.2014 3:47
Foto

V67l31a25d46a 84V52a26n22e46k 9883326654168

R^ Žádný dnešní komunista nemůže být slušným člověkem,neboť ti neuznávají zlodějiny a vraždy které soudruzi ve jménu své zvrácené ideologie napáchali !:-P Spolupráce s komunisty,je cesta do pekel ;-€!!

+10/0
19.10.2014 8:22

J67i92ř48í 12F40o85g93e10l 2100421406412

A proto se k nim Kalousek před časem vtíral.:-P

+2/−3
19.10.2014 8:26
Foto

V57l87a67d15a 35V39a29n10e64k 9943976214748

Bububu Kalousek ;-D primitivivé si dávají jeho fotku k cukru,aby se děti bály !;-D

+5/−1
19.10.2014 8:31

V76l50a73d55i62m53í18r 80P40r70o90k58e23š 8507896490411

Fogel, Kalousek to už několikrát vysvětloval, ale jak je vidět, někdo to stále omílá dokola. Kalousek, jako lidovec nabídl povolební spolupráci ne komunistům, ale socialistům, z obavy, aby se právě oni s komunisty nespojili a komunisté měli zajišťovat pouze tichou podporu. Protože tento tah s vedením lidovců neprojednal, neboť ti s veškerou levicí spolupráci zapovídali, byl z KDU-ČSL napůl odejit, napůl odešel sám. Takže uvádějte věc pravdivě, neboť kolem Kalouska je už v této republice uváděno tolik "zaručených pravd" , které mu přisuzují až nadpřirozené schopnosti a hlavně vinu na všem co se kdy komu nepodařilo v osobním i profesním životě, a jak je vidět, lidi-voliči toho mají stále plnou hlavu.

+5/−1
19.10.2014 8:45

J66i87ř84í 15F37o63g57e16l 2210591136652

Kalousek, jako lidovec a teď i TOPák, dovede vysvětlit úplně vše. Možná by dokázal bez uzardění říci a zdůvodnit i to, že je abstinent.:-P

0/−2
19.10.2014 13:06

V51l72a94d37i37m62í44r 30P53r46o88k32e59š 8267266760551

Fogel a Vy jste někdy viděl Kalouska osobně opilého, jako třeba Zemana při odemykání korunovačních klenotů, nebo vám to pouze vsugeroval do hlavy korupčník Rath? Já Kalouska znám z různých jednání osobně a nikdy jsem ho opilého neviděl, i když abstinentem opravdu, ale opravdu není.

+1/0
19.10.2014 18:09

J21a88n 38H59l33a37v19á36č 4681499863

Co si představujete pod pojmem opilý? Neboť zjevně pod vlivem alkoholu již několikrát mediálně zazářil.

0/0
19.10.2014 18:14

A25n49t51o93n15í25n 88B97a95b31á85č86e54k 3282868305981

to bylo od kalouska strategická finta - aby vyděsil. Což se mu povedlo.

+1/0
19.10.2014 13:03

V61l55a20d46i79m59í98r 69P73r15o27k44e85š 8107676230571

Pane Vanek, i já mám podobné zkušenosti s těmi, co byli před listopadem 89 členy KSČ. Jsou sice mezi nimi i slušní lidé jako o nich píše pan Buček, že se nechovají vulgárně atp., ale v hlavě mají ten komunismus zažraný. Nyní když se debatuje o událostech na Ukrajině, tak ti bývalí jsou vždy stoprocentně na straně Ruska a Putin je pro ně pomalu bůh, nebo když se nastolí téma diskuse na církevní restituce, respektive to, že se má vracet majetek církvím, který jim násilím odejmuli komunisté po únoru 1948, tak ani jeden z nich nectí to, že co bylo ukradeno, musí být vráceno, v tom máte pane Vaneku pravdu, že kdo jednou komunistou byl, v jeho myšlení to je navěky.

+5/0
19.10.2014 9:02
Foto

V14l14a94d94a 26V43a36n28e80k 9343356114838

Většina členů byli před listopadem v KSČ z naivity ,nebo z donucení ! Ono odmítnout nebylo jednoduché,jak  dnes někdo vykládá ! Volební účast 99,9 také o čemsi vypovídá  ! Konec socialismu "s lidskou tváří " uvítali všichni ,kromě stalinistů s úplně vymytými mozky ! Těžko se může vyčítat zvířatům ,která vyrůstala v Zoo,že si po vypuštění na svobodu neví rady ! Což je obdoba naší republiky ! Opakuji znova ! Dnešní komunista,který má možnost se seznámit se zvěrstvy ideologie nemúže být slušným člověkem ! Slušní lidé nekradou,ani se mezi sebou nevraždí !:-P

+4/0
19.10.2014 9:35

R41a45d17o19s73l23a38v 49K44l88a51u33d41a 5204708624202

Z naivity nebo z donucení;-D  Ale prdlajs. Z vyčůranosti. A z té lezou do stran i dneska. Dokonce i do KSČM. Takovej Ransdorf, kterej když náhodou dojde v EP dál než k píchačkám, tak na jednání chrápe. Na nějaký budování lepších zítřků to u něj moc nevypadá. A u ostatních je to to samé.

+1/0
19.10.2014 9:55
Foto

V30l28a72d95a 24V81a34n13e45k 9213826284988

;-)R^

0/0
19.10.2014 9:56

V35l73a68d88i73m81í37r 75P35r54o83k18e68š 8257526710841

Babiš jednou vysvětloval, že on vstoupil do KSČ proto, neboť poslechl radu své matky, která prý mu řekla, že když chce v životě něčeho dosáhnout, tak bez členství v KSČ toho nedosáhne.

       On už asi tenkrát "předvídal", že přijde listopad 89 a rovněž věděl, že ti komunisté budou mít lepší startovací posici do toho nastávajícího kapitalismu. A jak dnes víme, měl docela pravdu, neboť ti komunisté a hlavně ti v postavení Babiše, měli mnohem více potřebných informací než ta tzv. "mlčící většina", a ti fikaní toho využili. Jsem přesvědčen, že nebýt Babiš nomenklaturním komunistou, nikdy by zemědělsko-ekonomický kolos Agrofert nedokázal dát dohromady, neboť bez patřičných "soudružských" styků a známostí to tenkrát nešlo. Jak se dnes rádo říká, že všichni jsme měli možnost do podnikání vstoupit, ale není to pravda, ti Babišové měli mnohem lepší a snaděnjší startovací posici právě kvůli těm stykům a známostem na těch potřebných a patřičných místech, které ještě dlouho po listopadu 89 ovládali jim spříznění soudruzi a mnozí se tam udrželi dodnes.

+1/0
19.10.2014 10:49
Foto

V33l64a64d70a 13V16a37n86e26k 9623816154388

Nevím co jste o 89 před listopadem věděl vy ! Já dnes žasnu kolik bylo třeba "disidentů " a odpůrců režimu ! Většina lidí měla režim u "vystupu z těla " a přežívala jak jim zdegenerovaný režim umožňoval ! Volební účast 99,9 o ledačems vypovídá  ! Že mu matka radila vstoupit,bylo v té době nutné a běžné pokud chtěl člověk něco dokázat ! Dnešní optikou se to zdá nepochopitelné ,stejně jako celá dnešní Ksčm ,strana s ideologií vrahů a zlodějů  !!

+1/−2
19.10.2014 11:00

V11l55a30d45i63m77í64r 51P45r88o35k43e94š 8727886870541

Pane Vanek, věděl jsem o Chartě 77, ale když podpisový arch kamarád přinesl a já viděl co ji podepsalo bývalých komunistů osmašedesátníků, tak jsem ji nepodepsal. Český disent byl totiž po kontrolou StB přes tzv. disidenty, které tam infiltrovala. Vadilo mě, že skuteční odpůrci komunistického režimu se v disentu paktovali s bývalými komunisty )včetně Havla), kteří v tom socialismu s lidskou tváří vsadili na špatného koně (Dubčeka), a když se to obrátilo a ta druhá parta je ze strany vyobcovala, najednou byli velkými odpůrci KSČ, ale v hlavě ten komunismus měli a mají dodnes.

Vzpomínám třeba na rok 1978, kdy jsem bydlel krátký čas v Praze na Mělnické na Smíchově v jednom činžáku spolu s nedávno zesnulým hercem Pavlem Landovským, který tam bydlel ve třetím patře v době, když se jeho tehdejší přítelkyni narodil syn Jakub. Potkával jsem ho často u vchodu, většinou četl denní tisk a jednou jsem si dodal odvahy a chtěl ho oslovit, ale on mi okamžitě odvětil, "mladej, nedělal bych to, koukni se za sebe na to auto u chodníku, sedí tam dva estébáci, kteří mě nepřetržitě hlídají a mohl bys mít z toho třeba nějaké oplétačky, že se bavíš s chartistou".

Tvrdíte, že být ve straně bylo pro některé lidi nevyhnutelné, ale že tam někdo musel vstoupit, je hloupost. Přemlouvali každého, ale kdo vstoupit nechtěl nemusel, i když dnes ti, kteří vstoupili tvrdí opak.

0/0
19.10.2014 18:34
Foto

V66l81a41d59a 87V27a62n38e31k 9663406124568

A co volby 99,9 % to vysvětlíš jak ? Opravdových disidentů bylo pár,a několik z nich byli "potížisti "kteří mají problémy i dnes !:-P

0/0
19.10.2014 20:29

P28a54t69r96i52k 38Š86e33b61e73s17t42a 4863752386365

Lidé již na další kolo vystřízlivěli.... v obecních bohužel pozdě, protože se tento projekt chce dostat do radnice horem dolem - kde vyhrají, tak arogantně berou vše, kde nevyhrají, tak jsou ochotni k čemukoli, jen aby drápek na radnici měli...

+3/−3
19.10.2014 0:08

J18i43n48d98ř71i94c98h 73N77o23v37ý 3665164412205

myslíš socany, že?

+3/−1
19.10.2014 7:25
Foto

V33l49a88d69a 80V73a96n30e59k 9113306154178

Pro většinu socanských politiků " odborníků " je zvolení posledním možným způsobem obživy ! V žádné soukromé firmě by se s populismem  a zadlužováním nechytli Rv:-P!!

+2/0
19.10.2014 8:25

K34a26r10e51l 34D11v23o33ř90á13k 2844322542954

Zajímavé velmi nízké čelíčko.

+4/0
18.10.2014 21:54

J28o39s10e29f 26Z29e62t82í92k 1979158578618

Dobrý postřeh!;-D

+1/0
18.10.2014 22:04

Š20t22e87f97a50n 89F91r48i60č22a 7852428143276

Myslím, že tyto volby přesně zrcadlily náladu ve společnosti. Zklamaní a oklamaní příznivci pravice nepřišli k volbám téměř vůbec. Proto tak nízká účast voličů. Skromný zbytek voličů vzhlížel a přišel k volbám s nadějí, že se snad jejich nelehká životní situace přece jen zlepší. Proto 10 mandátů sociální demokracie, proto také tolik mandátů nových a staronových úspěšných volebních subjektů.

+4/−2
18.10.2014 20:42
Foto

V86l42a46d14a 47V35a77n77e89k 9593806144848

Zamyslete se,CO předcházeli vzniku  ANO  ! Totální neschopnost "tradičních " stran řešit to,co lidi trápí  ! Čssd i ODS ovládané kmotry a zloději řešily své kšefty a koryta ! Zatím to jde pomalu,a ANO  je bohužel v koalici s populisty z Čssd ,kteří umí jen dluhy ! :-P

+11/−5
18.10.2014 20:23

N54o51v33a12k 46R75o49b12e20r12t 9141436428626

Hnuti v politice je velmi nebezpečné pro demokracii, z hnuti vznikají různé totality, nebo při nejmenším autoritářské způsoby vládnutí. Kdo volí hnuti jako třeba ANO je nemyslící nebo .ebil.!![>-]!!!

+3/−13
18.10.2014 20:13
Foto

V56l67a27d24a 85V21a12n75e49k 9563936674328

Myslím,že poslední tvoje věta pasuje spíš na tebe ! ;-D

+9/−3
18.10.2014 20:16

N83o41v32a38k 26R46o14b47e96r37t 9191486668646

Ono víš jsme v Česku, před včerem to byla KSČ organizátorka našich úspěchů, včera to byla ODS a ČSSD, no a dnes je to bývalý komunista Babiš organizátor našich úspěchů. Hurá do Evropy[>-]EU[>-]EU[>-]EU!!

0/−4
18.10.2014 20:32
Foto

V24l75a39d41a 69V14a71n30e20k 9723446934918

On ten Babiš na rozdíl od všech politiků dokázal zaměstnat tisíce lidí,pĺatit daně !!Bláboly ,že "zneužívá dotace"jsou ubohost,neboť  ty dotace musel někdo  nabídnout,schválit ! A šanci na ně má každý ! ;-) Úplná ubohost je jeho obviňování ze spolupráce s stb ! V té době policie ovládaná komunisty kontrolovala VŠECHNY co jezdili pracovně na "západ " ,včetně všech obyčejných  montérů :-P

+7/−9
18.10.2014 21:13

F82r77a11n76t18i78š53e64k 69Z87l72a87t96o38h25l58á39v17e74k 3291554867984

Ty jsi taky dobrý materiál ;-D

+4/−5
18.10.2014 21:15
Foto

V20l24a33d62a 59V62a31n58e93k 9313536314688

Z pohledu tlučhubů z Čssd kteří nikdy nepracovali tak určitě ! ;-) Pro většinu politiků je jejich zvolení poslední možnost obživy !;-D Takový Sobotka vybíral v Brně na radnici poplatky za psy,a jeho flek je už obsazen !;-) Umí jenom žvanit a dluhy,takže v soukromé firmě je neupotřebytelný :-P!!

+6/−4
18.10.2014 22:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.