Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hazard stojí Česko 16 miliard ročně. Referenda o zákazu se nepovedla

Hazardní hry přivedou k sebevraždě 224 lidí za rok. Říká to studie, kterou vypracovali vědci z Národního ústavu duševního zdraví. Spočítali, že věci spojené s hazardem stojí ročně až 16 miliard korun. Přesto se k mnoha referendům o zákazu hazardu dostavilo málo voličů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L10u10k10á10š 10P10a10v10l10á10s10e10k 8101109109101

Místo zákazu marihuany by měli zakázat hazard. Dostupná marihuana by takovou škodu nenadělala, ještě by navíc zlevnila léčbu kdejakého zdravotního problému.

0/0
15.10.2014 9:09

J10a10n 10K10r10p10e10c 5106103104102

nejak se mi zda, ze jsou secteny jenom minusy. a co plusy? penize z hazardu jsou normalne utracene a zdanene (hoooodne zdanene). penize. to ze tam nekdo prosazi socialni davky neni problem hazardu ale nastaveni socialniho systemu. a pokud se nejaky gambler zabije? a co? stat se o neho nemusi starat a vyplacet duchod. zakazem hazardu docilime jen toho, ze gamblerske aktivity se presunou do nelegalni sfery a jediny kdo na tom utre bude stat, obce a sportovni organizace. clanek je naprosta propagandisticka hovadina.

0/0
13.10.2014 23:12

A10n10d10r10e10a 10S10e10d10l10á10č10k10o10v10á 5105105100

No, konečně aspoň někdo řekl pravdu.....když už nic.;-€

+1/0
13.10.2014 22:02

M10a10r10t10i10n 10W10u10n10s10c10h 8105108101102

kdyby ti co tam ty peníze házejí věděli kolik těch heren a automatů patří vietnamcům..a tyhle peníze jdou ven ze země k mafiii!!

0/0
13.10.2014 14:38
Foto

T10o10a10n 10L10e 10N10g10o10c 3106100105108

Nefunguje to tak že referend jako takový, je největší projev vůle občanů? Pokud je účast referendum nízká, jednoznačně se dá říct, že lidem se o tom nezajímá a není důvod dále o tom dále bavit. I když je ten problém každodenně umístěn na titulní stránce iDnes, i když tady v komentáři 999 z 1000 komentů píše že hazard je problém atd ===> nemusí to být pravda. Noviny NEmusí odrážet realitu, 999 lidi taky NE. Referend ANO.

Respektovat a uznávat referend, který souhlasí se svým ideologii a vlastním názorem.

Nerespektovat ten referend, který nesouhlasí se svým ideologii a vlastním názorem.....???

0/0
13.10.2014 14:23

H10e10l10e10n10a 10K10a10v10k10o10v10á 5106103100106

Češěi by měli hlasovat v referendu  u piva v nejbližší hospodě, protože dojít do volební místnoti se jim nechce. A  je vidět, že jim patrně ve skutečnosti hazard nevadí, jak u toho piva deklamují.

+2/−1
13.10.2014 11:29

M10a10r10t10i10n 10L10u10k10e10š 3106101101105

Jděte už s tím otravováním někam. Hazard je lidem u zadku, to jenom pár novinářů má neodbytný pocit, že j to téma číslo jedna.

Takovej nablblej článek napíšu taky, třeba na téma kouření, chlastání, adrenalinové sporty atakdále atakdále.

+6/−9
13.10.2014 10:42

P10ř10e10m10e10k 10P10a10v10k10a 8108102108101

Příjem z hazardu je samozřejmě jen přesunutí peněz z jedné kapsy do druhé. Obecní rozpočet na tom miliony vydělá, vydělá na tom i ten hospodský nebo majitel kasina, no a ten, kdo to všechno zatáhne, je ten chudák, co svým gamblením obvykle zrujnuje rodinný rozpočet, klesne na dno nebo se rovnou zabije, a stát, který ho pak má za těžké peníze léčit. No a když začnou zastupitelé vykřikovat, že nebudou peníze na místní hokejový klub, tak se gaučoví povaleči zvednou a začnou proti rušení hazardu protestovat. Pro komunálního politika je občan jen neviditelný objekt, jeden či několik zničených životů nestojí za řeč, důležité jsou miliony v kase (případně statistíce v kapse), aby bylo z čeho rozhazovat.

+2/−3
13.10.2014 10:28
Foto

J10i10ř10í 10R10e10m10e10š 6107106108105

Já chci být pro komunálního politika neviditelný objekt! Nechci aby mě viděl a říkal mi jestli můžu jít do kasína hrát za svoje peníze, kouřit ve své hospodě, jezdit nepřipoutaný, na kole s helmou, zadarmo v MHD, ... Jsem dospělý, nechte mě žít!

+1/0
13.10.2014 13:07

J10a10n 10S10v10o10b10o10d10a 6104104102101

1. kouřit ve své hospodě -> jestli tam sedíte jen vy, v pohodě

2. jezdit nepřipoutaný -> zdrav. pojištění je vypočítané pro stávající stav, pokud chcete platit 2x víc tak v poho

3. totéž

4. otázka vašeho vztahu k morálním hodnotám (většinou je normální za něco, co odeberu, zaplatit)

5. do kasína - v pohodě, když to kasíno bude jedno dvě v republice. Tady je to o tom, že by herny nemusely být na každém metru.

+1/−1
13.10.2014 14:43

J10a10n 10C10o10n10s10t10a10n10t10i10n 1102101103100

alexandr kostka, být za experta je tak snadné, že ;-D nikde, nikdy, ničemu, používáte tzv. tvrdá data. a co takhle toto: V roce 2003 se Norská vláda pokusila o

zákaz všech EGM, a to ve snaze snížit sociální a ekonomické škody s hazardem

souvisejících. Norský stát byl stíhán herním průmyslem a to jak v Norsku, tak na evropské úrovni (ESVO). Platné soudní rozhodnutí bylo učiněno v roce 2007, kdy soud potvrdil legalitu počínání Norského státu.  Do té doby byl alespoň snížen cashflow,který bylo možné do automatu vložit, a to z 25 eur na mince s ekvivalentem 2,5 euro. Obrat hracích automatů klesl o 40 procent a pokles byl stále stabilní až do úplného odstranění hracích automatů po jednom roce trvání nařízení.  Frekvence užívání hracích přístrojů byla snížena o 20 procent. Podíl problémových hráčů po této

intervenci klesl dle studie rovněž o 20procent.

+8/0
13.10.2014 9:44

J10a10r10d10a 10B10r10a10b10e10n10e10c 1100104109106

souhlas, je potřeba udělat alespoň něco. Vyhlašovat referenda je k ničemu

+5/0
13.10.2014 9:46

A10l10e10x10a10n10d10r 10K10o10s10t10k10a 8102108106104

Ano, nesmírně úžasné řešení. počet gamblerů poklesl o úžasných 20 procent. Já říkal, že to nikde na světě nevyřešili, ne že se nesnaží o nefungující řešení.

+2/−4
13.10.2014 9:57

P10e10t10r10a 10Z10r10u10b10e10c10k10á 3100101100100

20 je víc než 0. A platí to pár let, počkejte za 10, 15...

+4/−1
13.10.2014 9:58

A10l10e10x10a10n10d10r 10K10o10s10t10k10a 8102108106104

Pokud to bude "účinné" jako třeba zmiňovaná prohibice, tak to za 10-15 let prostě zruší jako nesmysl. A vaše vlastní čísla tomu napovídají.

+1/0
13.10.2014 10:21

A10l10e10x10a10n10d10r 10K10o10s10t10k10a 8102108106104

PS, navíc k tomu přidejte českou "podnikatelskou" realitu. Lump podniká na AAA sro, ale má rovnou založené BBB a CCC, ve chvíli, kdy jde za AAA příliš mnoho dluhů, pokut, reklamací atd, tak jí "prodá" bezdomovci a prostě začne podnikat s BBB. A vše je zcela legální. Proč si myslíte, že když takto fungují autodopravy, stavební firmy, zažil jsem i prodejnu elektroniky, tak by přesně stejně nefungovala i herna?

+1/0
13.10.2014 10:28

P10e10t10r10a 10Z10r10u10b10e10c10k10á 3100101100100

pokud se automaty zkrátka zakážou, těžko to půjde takhle obcházet, nemyslíte? A nestrašte pořád s tou prohibicí, je to snad jediné srovnání, které existuje?

0/−1
13.10.2014 10:49

A10l10e10x10a10n10d10r 10K10o10s10t10k10a 8102108106104

Chodil jsem 5 let do hospody, která neměla žádná povolení, licenci, prostě nic. 5 let trvalo, než si toho někdo odpovědný všiml. Proč myslíte, že to s hernou půjde jinak?

+1/0
13.10.2014 11:03

P10e10t10r10a 10Z10r10u10b10e10c10k10á 3100101100100

zřejmě platil hospodský policii výpalné ;-)  Ale ne, já přeci netvrdím, že se tím hazard vymýtí, ale je to aspoň něco. Lepší než to, co navrhujete vy - tedy nedělat nic

+1/0
13.10.2014 11:24

L10u10c10i10e 10S10m10o10l10í10k10o10v10á 9101104103103

to jsou ale ofi čísla, jak víte, že ty lidi nesází načerno třeba?

+1/0
13.10.2014 10:24

J10a10n 10C10o10n10s10t10a10n10t10i10n 1102101103100

vaříte tu celou dobu z vody, nemáte žádná data, prostě nic. pokud vám připadá 20% úbytku za málo, tak vězte, že úspěšnější prevenci v jakékoliv jiné oblasti těžko pohledáte a ten výsledek je ohromující. mimochodem, pokud jsou data z článku pravdivá, tak těch 20% u nás by hodilo 3,2 miliardy

+1/−1
13.10.2014 10:07

P10e10t10r10a 10Z10r10u10b10e10c10k10á 3100101100100

pardon, mělo být +

0/0
13.10.2014 10:21

J10a10n 10W10o10l10p10r10e10c10h10t 2105104107102

Já by řekl, že aktivisté jako Honzík Svoboda by se měli přivázat ke dveřím heren a svým tělem bránit vstupu nenasytným gamblerům...;-)

+4/−6
13.10.2014 9:37

J10a10n 10S10v10o10b10o10d10a 6104104102101

Aneb slušná a konstruktivní diskuse podle JW

+3/−1
13.10.2014 9:38

J10a10n 10W10o10l10p10r10e10c10h10t 2105104107102

Vy hledáte řešení, já se vám snažím poradit a vám se to zase nelíbí...;-)

+2/−2
13.10.2014 10:05
Foto

V10l10a10d10a 10V10a10n10e10k 9103106104108

Nechce dát tělo všanc hráčskému pranýři ;-D?

0/0
13.10.2014 11:18

L10u10c10i10e 10S10m10o10l10í10k10o10v10á 9101104103103

a gambleři zírajíc na jejich těla připoutaná ke vchodům se začnou sázet jak dlouho tam takhle vydrží ;-D a pro ukrácení chvíle budou hrát mariáš

+2/0
13.10.2014 9:41

J10i10ř10í 10S10t10e10j10s10k10a10l 8102109108103

Pokud vám chybí, nechte si ji udělat. Zde je téma o plošném zákazu hazardu.

0/0
13.10.2014 9:35

A10l10e10š 10B10r10i10c10h10t10a 6108107103107

Už z principu by mělo být každému ukradené, jestli cvrnknu dvacku do forbesa nebo si za ní dám pivo.

+2/−2
13.10.2014 9:35

P10e10t10r10a 10Z10r10u10b10e10c10k10á 3100101100100

když to bude dvacka, každýmu to bude ukradený ;-D

+3/0
13.10.2014 9:35

J10a10k10u10b 10Š10p10r10i10n10g10e10r 9101102102

Copak jste jeho manželka, abyste mu říkala, kolik si může prosázet ;-)

0/0
13.10.2014 9:42

P10e10t10r10a 10Z10r10u10b10e10c10k10á 3100101100100

no kolem a kolem, když budu jeho manželka, tak dvacka zůstane doma, neboť do automatu jí nehodí (tyhle bedny už neberou drobný) a pivo si v hospodě za dvacku taky nedá ;-)

+1/0
13.10.2014 9:57

A10l10e10š 10B10r10i10c10h10t10a 6108107103107

Automaty na drobný ti idioti zakázali a pivo si za dvacku dám, protože na něj chodím do normální hospody a ne do Hiltonu ;-D

0/0
13.10.2014 11:42

J10a10k10u10b 10Š10p10r10i10n10g10e10r 9101102102

To máte pravdu - před pár lety jsem hrál na automatu na vesnici a ten ještě drobáky bral. Dnes nevím, automaty mě nezajímají. Ale jsou místa, kde pivo stojí 22.

0/0
13.10.2014 21:23

J10a10n 10K10u10d10l10á10č10e10k 7105105

Chybí mi podobná studie na téma, kolik lidí ročně dožene k sebevraždě exekutorská mafie. Tam bychom se asi nebavili o desetinách jednoho procenta. R^

+3/0
13.10.2014 9:34

P10e10t10r10a 10Z10r10u10b10e10c10k10á 3100101100100

ale ono to spolu přeci souvisí

+2/0
13.10.2014 9:36

A10l10e10š 10B10r10i10c10h10t10a 6108107103107

Kolik lidí přivedou ročně k sebevraždě politici a o kolik miliard připraví stát?

+2/−1
13.10.2014 9:28

J10i10ř10í 10S10t10e10j10s10k10a10l 8102109108103

Mluví se o posilování místních samospráv. Ať to nechají na nich. Někde to problem je, někde ne. Plošným zákazem se ta největší část obratu přelije jinam.

0/0
13.10.2014 9:26

J10i10ř10í 10S10v10a10š10e10k 9104108103109

Pokud nezveřejní, jak těm nákladům došli, tak je to k ničemu. Mně třeba napadá hned několik kontroverzních položek, které nevím, jestli tam zahrnuli.

0/0
13.10.2014 9:24
Foto

J10i10ř10í 10R10e10m10e10š 6107106108105

Herna je jediný obchod, kde vám poté co zaplatíte, dají peníze sebou domů. Více jak polovině zákazníkům. Proto tam spousta lidí rádo nakupuje a jak píšou ve statistice, utratili tam zákazníci loni cca 51 000 000 000 Kč. A protože je to evidentně obchod o který je zájem, chce ho stát zakázat. Přece nenecháme dospělé dělat co chtějí, že?;-€

+2/−1
13.10.2014 9:18

J10a10n 10S10v10o10b10o10d10a 6104104102101

Jo, dost se tam chodí např. s kradenejma kartama. Protože herny fungují v noci a karty se dají většinou blokovat až ráno.

+1/0
13.10.2014 9:22

J10a10n 10S10v10o10b10o10d10a 6104104102101

A ještě vysvětlete, jak to myslíte s těmi padesáti procenty, to mi nedává smysl.

0/0
13.10.2014 9:23

J10i10ř10í 10S10t10e10j10s10k10a10l 8102109108103

"...karty se dají většinou blokovat až ráno." Žertujete?

+1/0
13.10.2014 9:28

J10a10k10u10b 10R10ý10d10l 1105102105100

Tak von myslel ty starý karty - mariášky.... :)

+1/0
13.10.2014 9:29

J10i10ř10í 10S10t10e10j10s10k10a10l 8102109108103

No, jasně! Protože musíte koupit blok a v papírnictví jsou od devíti.

0/0
13.10.2014 9:34

P10e10t10r10a 10Z10r10u10b10e10c10k10á 3100101100100

při výběru musíte zadávat PIN tak jako kdekoliv jinde, takže s kradenou kartou tam člověk neuspěje. Ale těch 50 %, o kterých píše pan Remeč, samozřejmě není pravda. Možná tak 5 bych věřila

0/0
13.10.2014 9:35

M10a10r10e10k 10H10r10u10b10y 6107102101108

Vazne si myslite, ze vice nez polovina zakazniku vyhrava? A jak to, ze tedy sazkove firmy jeste nezkrachovaly? ;-):-P

Jinak u hazardu neni problem, ze tam lide prohravaji, ale zpusob, jakym si obstaravaji ty penize na prohry.:-/

+1/0
13.10.2014 9:35
Foto

J10i10ř10í 10R10e10m10e10š 6107106108105

WIKIPEDIE: Nastavení výhernosti hracích automatů (VHP+VLT) je schvalováno ministerstvem, nelze do něho zasahovat. Dlouhodobá výhernost dosahuje podle typu automatu a hry až 97%. Minimální nespadá pod 84%. Každý automat má svůj herní plán, který je k nahlédnutí u obsluhy, a který tyto data obsahuje. Automat je v dlouhodobém výsledku tedy alespoň ty 3% ziskový. Nicméně nefunguje to tak, že jsou ony 3% výhernosti garantované stabilně, ale je běžné, že v určitém období jde automat i do velkého mínusu, tedy "dává", a pak nikomu nic "nedá". Tyto výkyvy ovlivňuje více faktorů, např. prohoz automatu nebo výše sázky na jednotlivou hru.

0/0
13.10.2014 10:27

J10a10n 10W10o10l10p10r10e10c10h10t 2105104107102

Z referend plyne, že je to lidem vcelku ukradené.

+7/0
13.10.2014 9:17

J10a10n 10S10v10o10b10o10d10a 6104104102101

Ne víc ukradené než například volby. Takže?

+2/0
13.10.2014 9:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.