Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velvyslankyně EU o krizi v Iráku a Sýrii: Západ se neumí rychle rozhodnout

Krize v Iráku a v Sýrii a rozmach takzvaného Islámského státu nepřišly ze dne na den. Informací o vyhrocující se situaci utiskovaných sunnitských muslimů bylo dost. Západní společenství se ale bohužel neumí rychle rozhodnout, říká v exkluzivním rozhovoru pro natoaktual.cz velvyslankyně Evropské unie v Iráku Jana Hybášková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S43t25a21n14i95s98l90a13v 37S30r14b40a 4725984488874

Nic jako my a oni neexistuje. Jestli někdo sedí v centru, tak jednak já mám možnost ho funkce zbavit a jednak on má možnost dění ovlivnit. Brát milióny ročně a sdělovat národu já nic já muzikant je na kriminál.

+1/0
6.10.2014 8:23

P65e54t53r 86Š58a60f17r90á96n 9406911669

boje se dějí z dopuštění Božího.    a přetnout spirálu násilí může jen modlitba k Bohu, ne další násilí. jak říká papež František. Modlitba je silná zbroj věřících...

0/−6
5.10.2014 22:30

M80i18c65h11a34l 51P62o18n65o56c17n24ý 2764425981

Takze ti lidi v Africe umiraji proto, ze se malo modli? Aha! ;-D

+3/−1
6.10.2014 12:48

P12e25t62r 45Š89a75f35r39á62n 9406711569

na svou otázku sis sám odpověděl...

0/−1
6.10.2014 22:18

P81e17t29r 16Š65a17f34r31á28n 9636131159

kdo se neumí modlit, umí se jen škodolibě pošklebovat...

0/−1
6.10.2014 22:19

P30e46t39r 31Š18a46f39r19á26n 9616151759

boje se nedějí z vůle Boží, jak mylně říká p. velvyslankyně:-)

+1/−1
6.10.2014 22:17

A43l94e11x89a55n77d12r 69Š62í93r 5791100453

Kterého Boha máte na mysli? toho křesťanského (a římskokatolického, nebo pravoslavného?), Alláha, nebo židovského Jehovu? Vy se k tomu svému jedinému pravému Bohu určitě modlíte, tak jaktože se spirála násilí dále rozvíjí?! Zvláštní je, že k těm bojům na Předním Východě dochází výhradně mezi těmi, kteří se všichni, jeden jako druhý, modlí velmi usilovně, nepochybně v této oblasti žádný bezvěrec neexistuje. Říkáte to přesně - jejich modlitba je jejich velmi, opravdu velmi silná zbraň. A proto se usilovně snaží jeden druhého, a také všechny ostatní, kteří se nemodlí k tomu jedině správnému Bohu, vyvraždit. Je nutno to vyjádřit takto: táhněte k čertu s těmito svými Bohy!

+1/0
23.10.2014 11:04

J50i51ř17í 51Š21e79j47n21o57h24a 4532453134303

Ono je to taky  těžké rozhodování.

Nejdžíve jsme  hnutí lidového odporu ( nebo taky teroristy, račte si vybrat) a  občanskou válku v Sýrii podporovali, abycho měli v Damašlu svou vládu. "Rebelům" ale narostlo sebevědomí, nyní nechtějí své donátory  poslouchat a ukazuí, že  jsou horší než Assad s Huseinem dohromady.

ISIL teď sice  dává dobrou záminku pro Západní agresi a  okupaci celé Sýrie, ale  kdo to má platit a vysvětlovat veřejnosti finanční a lidské ztráty :-(

On i ten neomezený tisk nepodložených US Dolarů má zřejmě limity.

+3/0
5.10.2014 18:46

J26a11r61o40s30l11a53v 72D70e15r43m74í50š60e42k 9528368659381

Islámský stát, jeden z typických ruských tahů i s originálním bolševickým rukopisem. Brutalita, fyzická likvidace, co největšího počtu lidí, likvidace všech fungujících regionálních struktur -genocida.

Také se to úspěšně používá jako důvod  k přehodnocování priorit s šancí, nebýt pořád pranýřován na prvním místě jako největší agresor, zejména na Ukrajině.

Je to jen další zřetelný krok moskevských bolševiků k nacistickým stokám .

Už i ta upocená upracovanost tovarišče Petroviče, svým způsobem potvrzuje, jak je to pro dezinformační oddělení CCCP důležité.

Pěkný večer všem, kteří mají chuť být pozitivně tvořiví na úrovni současné civilizované Evropy.

:-) [>-] EU

+2/−6
5.10.2014 18:32

V85e67r93o31n67i15k80a 67H63r84o79z56n54á 9528562853680

Pod Vaším přspěvkem  je zcela nepatřičné slovo doporučit. Nevím sice kolik jste toho už dnes vypil,ale v tomto případé Vás to neomlouvá. ;-D;-D;-D

+7/−2
5.10.2014 18:45

T10o62m59á97š 90P76e80t11r17o45v39i85č 7783150869879

ISIL / ISIS / IS je produktom USA a jeho poskokov: Turecka, Saudskej Arábie, Kataru, čiastočne aj Jordánska, SAE, Kuvajtu. Áno: to sú tie štáty, ktoré momentálne proti ISIL-u bojujú. Bojujú so svojím výtvorom - aké patetické. A tiež pokrytecké, pretože "boj proti ISIL" má za cieľ predovšetkým zničiť sýrsku infraštruktúru - to je minimalistický cieľ. Maximálnym cieľom je "zmena režimu".

ISIL - nie je produkt Ruska. Fyzická likvidácia a besnenie vraj spájajú Rusko a ISIL? Čo potom americké besnenie - milióny mŕtvych v Iraku po dvojnásobnej invázii USA. 150 000 a viac mŕtvych v Lýbii - ďalšia práca USA a spol. Na konto USA - ide aj oných doterajších 150 000 - 200 000 mŕtvych v Sýrii. (Áno, v Sýrii je to stále lepšie ako v Lýbii - vďaka ti Rusko za "nepadnutie režimu" v Sýrii.)

To je pár faktov. Teraz k vašej vlčej tme: Kto vidí v Rusku okupanta, lebo kedysi Rusko okupovalo a kto vidí v USA záchrancu, len preto, že USA kedysi dávno zachraňovalo - tak k tomu mám len toto: veci sa menia a VŠETKO je už naopak. Ale ja poznám vaše komentáre: Komu niet rady tomu niet pomoci.

+6/−6
5.10.2014 18:46

J16a26r62o32s78l93a35v49a 43K89a87n89i57o88k31o92v74á 7722519722157

Velký souhlas..

Budoucnost NENÍ opakovaná minulost !

0/0
6.10.2014 10:39

V39e93r90o22n30i59k68a 51H80r83o79z91n68á 9478352933630

No,ale někdy fakt není na škodu ji znát !;-D

0/0
7.10.2014 14:02

T89o16m37á20š 64P11e88t90r52o28v23i45č 7213150639249

LHÁŘI: ERDOGAN ŽÁDÁ PO AMERICKÉM VICEPREZIDENTOVI OMLUVU ZA POZNÁMKY O POUŠTENÍ TERORISTŮ PŘES HRANICE

http://wertyzreport.com/clanek/erdogan-zada-omluvu-po-bidenovi

5.10.2014 - Diplomatická přetvářka ohledně podpory organizace Islámský stát se rozrostla v divadlo v podobě menšího konfliktu mezi tureckým prezidentem RECEPEM TAYIPEM ERDOGANEM a americkým viceprezidentem JOE BIDENEM. Biden prohlásil, že za vzestupem Islámského státu mohou američtí spojenci na Středním východě.

Biden ve čtvrtek studentům Fóra Johna F. Kennedyho na Politickém institutu Harvardské univerzity řekl, že „největším problémem“ USA v Sýrii jsou jejich regionální spojenci, kteří „byli rozhodnuti odstranit Asada a začali válku mezi šíity a sunnity posíláním MILIONŮ DOLARŮ a TUN ZBRANÍ každému, kdo chce proti Asadovi bojovat.“ Biden ještě dodal: „A naše kolegy jsme nemohli přesvědčit, aby je přestali zásobovat.

Zdroj: Huffington Post

+2/−6
5.10.2014 18:13

T81o75m32á70š 19P58e43t66r96o61v15i17č 7963880519959

TUREČTÍ AGENTI VEZLI DO SÝRIE ZBRANĚ, PO ZADRŽENÍ BYLI PROPUŠTENI A POKRAČOVALI V CESTĚ

http://wertyzreport.com/clanek/turecti-agenti-vezli-do-syrie-zbrane-po-zadrzeni-byli-propusteni-a-pokracovali-v-ceste

4.1.2014 - Krom toho, že se zadržení přiznali k práci pro podezřelou tureckou neziskovku IHH, deník Radikal publikoval oficiální dokument guvernéra Hataye Celalettina Lekesize, ve kterém stojí, že zadržení lidé pracují pro tureckou rozvědku a měli by být okamžité propuštěni. Jeden činitel MIT údajně policii řekl, že jednají na tajný vládní příkaz. Podle prohlášení policie dostal policejní tým tip, že z Reynhali jede auto plné zbraní a munice. Tým gendarmerie auto zastavil a našel munici, zbraně a humanitární pomoc. Na místě byli okamžitě zadrženi tři lidé.

 Hned po čtvrtečním zadržení zbraní mířících do Sýrie v autě turecké nevládní organizace IHH byli všichni zadržení na příkaz guvernéra provincie Hatay propuštěni a policisté, kteří nákladní auto zastavili, byli sesazeni ze svých pozic. Auto pokračovalo v cestě dál i se zbraněmi a ministr vnitra tvrdí, že vezlo pomoc TURKMENŮM do Sýrie.

Zdroj: Hurriyet Daily News

+1/−5
5.10.2014 18:16

R98a21d82o44v45a94n 74S92ý12k31o76r41a 6544165694780

Přestaňte sem prosím kopírovat ty vaše bolševické slátaniny, soudruhu Petroviči.

+1/−2
5.10.2014 18:34

T26o77m85á70š 13P33e53t41r72o70v22i12č 7943800939629

Pravda bolí, však? Turecko chytené priamo pri dodávkach zbraní do Sýrie.

P.S.: Huffington Post a Hurriyet - to sú naozaj "ruské" zdroje.

+3/−1
5.10.2014 18:51

K75a27r45e10l 32K29u78t86t11e38l68w86a80s11c21h90e91r 2361901284133

Paní Hybášková si bohužel nevidí ani na špičku svého nosu a převážná většina diskutujících také.Zásadní problém tohoto koutu světa je v jeho historii.Byly to západní koloniální státy v čele s VB a Francií, které "narýsovaly" dnešní hranice těchto států podle libovůle a síly svojich expedičních vojsk.Zásadně nebraly na zřetel etnické složení obyvatel a jejich tradice a historické poměry.Zajímal je jen podíl na možném zbohatnutí a strategické zájmy jejich mateřských zemí.Po získání "nezávislosti" těchto bývalých kolonií stále přetrvával a dodnes přetrvává jejich ekonomické drancování bývalými kolonialisty /bývalé francouzské kolonie v Africe jsou toho důkazem i nyní, např. Mali s velmi bohatými nalezišti uranu a dalších nerostů/.Přidá-li se k tomu sebeuvědomění mistních obyvatel podporované finančně určitými skupina bažícími po bohatství a určitě i vyšší vzdělaní a patriotizmus jejich dnešních vůdců, tak je z toho pro euroatlantickou společnost velký problém a to především do budoucnosti.Konflikty jsou tu naplánované už v minulosti, napřiklad záměrným rozdělením blízkého východu angličany po 2.světové válce.Bohužel takové "osobnosti" jako je paní Hybášková se chtějí na tomto konfliktu jen a jen zviditelnit a vůbec jim nejde o tamní obyvatelstvo.A přiznejme si, že ani tamní obyvatelstvo nás k vyřešení těchto konfliktů nepotřebuje.Zásadní problém je, že v tomto prostoru euroatlantické uskupení ztrácí vliv a přichází o tak potřebné zdroje a kontrolu nad jejich bohatstvím.Připomeňme si slova čínského prezidenta při zahájení olympijských her v Pekingu:"Čínská civilizace tu je už více než 5000 let".

+5/−9
5.10.2014 16:53

V79e91r75o66n51i70k73a 81H71r97o31z36n23á 9648362693690

Škoda ,že nemohu dát víc než jedno plus !;-D;-D;-D

+4/−2
5.10.2014 17:11

J56a95r98o98s69l73a64v 65D59e71r58m31í20š67e88k 9748598959351

Není to škoda, že Vy můžete dát jen jedno plus.

:-)

+1/−1
5.10.2014 18:17

V69e43r79o57n14i14k39a 40H46r60o67z45n83á 9318312793930

Ale, Vy taky jenom jedno !;-D

+1/0
5.10.2014 18:55

M29i13l20a27n 21Z10a90p98a24l60a60č 4392415614628

Nacionalismus nebo náboženké směrování se jako problém objevuje až při demokratickém uspořádání. Monarchie a jiné systémy se běžně skládaly z různých menšin. Problém je, že při demokracii se političtí zástupci volí podle příslušnosti k národnostním nebo náboženským menšinám/většinám.

Tak se rozdělilo Československo, ale je problém rozdělit státy, kde není jednoznačná hranice. Většinoví shiité vyhráli ve volbách a dali to sunnitům sežrat. Demokracie má své mínusy....

+3/0
5.10.2014 17:25
Foto

M68i11c98h36a75l 48N93o94v39o43t27n15ý 2901352745983

paní Hybášková popisuje, jak je vyčerpaná se shánění humanitární pomoci a vy to čtete jako, že se chce na konfliktu zviditelnit. Budiž. Poté mícháte dohromady různé kousky historie aby to vypadalo, že se vyznáte, přičemž článek je o řešení konfliktu, který je v Iráku tady a teď. Mě tedy více dává ten článek, docela promyšlený, než komentář ala pejsek s kočičkou vařili dort. Ale když už jsem ten komentář přečetl, tak proč se nepřidat k blití. Cajk!

+4/0
5.10.2014 18:13

K87a87r93e55l 56K85u17t58t42e88l58w89a52s77c10h14e97r 2141761814313

Pane Novotný, Vy si myslíte, že sháněním humanitární pomoci se konflikt vyřeší?Řešní je právě a jen v pochopení historických vazeb v těchto regiónech.Chce to více studovat a méně číst přihlouplé nic neřešící komentáře.

+2/−2
5.10.2014 18:38

J94i14n55d34ř18i79c82h 92M93i98t72t49e60r 6711510473153

Čínská civilizace to za 5000 let nedotáhla na USA , které na to měly 20xkratší dobu.

0/0
6.10.2014 9:07

V16e82r93o49n92i86k88a 14H51r60o42z22n17á 9868572913770

Jediný problém je jenom v tom,že ta Čínská zde bude i o 5000 let,což se o té americké s určitostí tvrdit nedá. Nevsadila bych  na ni  ! ;-D

0/0
6.10.2014 17:01

J92i83n47d30ř48i15c33h 64M48i88t84t50e90r 6161580663923

Ano ale ta zeď už asi povede vnitrozemím Číny a ne na hranicích.

+1/0
6.10.2014 19:27

V97e93r87o80n12i26k65a 30H65r28o50z80n86á 9228252563820

Paní Hybášková je sluníčko s inteligencí sedmitečného ! Zapomněla néjak vysvětlit čtenářum článku ,že se jedná o náboženský problém a útlak sunitské většiny  je jenom jeho dusledkem.Problém sunitu a šiitu je starý jak střední východ. Řešit tento problém znamená sedět na dvou bombách, a nevédět která dříve exploduje.

Angažovanost Evropy nebo USA s tím nemá co dělat ,stejně jako rychlost jejich reakce . V některých sporech je nutno počkat a nebo se neangažovat vubec. Není to Evropský a ani americký problém.

+3/−4
5.10.2014 16:40
Foto

M78i66c98h83a67l 76N69o84v53o96t14n63ý 2591542835553

máte pravdu kromě toho urážení

+1/0
5.10.2014 18:15

V23e87r63o14n95i89k66a 80H10r81o85z82n83á 9618752693920

Za tím co jsem napsala si stojím. Opravdu mi článek připadá velmi pochybný a postrádající příčiny,pruběh a dusledky. Myslím ,že i zmínka o Kurdech je naprosto fiktivní ,divná a bez souvislostí.

+1/0
5.10.2014 18:51

R18a36d90o66v18a40n 26S27ý95k58o28r61a 6664155734650

A copak paní Hybášková, které beztak nesaháte ani po kotníky, tvrdí něco jiného ?   Označováním oponentů za sluníčkáře, pravdoláskaře apod. argumenty nenahradíte.

0/−1
5.10.2014 18:39

V35e72r34o60n51i86k88a 10H28r83o84z90n86á 9108912313440

To máte pravdu ,ale to by ty kotníky měla mít někde v takové výšce ,jak je měl Guliver ! ;-D;-D;-D

+1/0
5.10.2014 22:00

D69a51v27i91d 87P15i57t47r86o 9980413477299

Pani Hrozná, teda chtěl bych mít Vaše sebevědomí! Paní Hybášková je přední českou arabistkou, tou problematikou se zabývá roky, navíc je z titulu své funkce v kontaktu s aktéry a také přímo v místě dění. Ale podle Vás plácá nesmysly… ještě, že jí to můžete doma od plotny vysoce inteligentně vysvětlit Vy! ;-D;-D;-D

Poněkud Vám ale uniklo, že se nejedná ze strany pí. Hybáškové o žádnou analýzu, nýbrž o interview, t.j. odpovědi na otázky novináře. A domnívat se naivně, že problémy toho regionu se USA nebo Evropy netýkají? K tomu není co dodat… vzpomeňte si na to pokaždé, když otočíte klíčkem startéru. RvRvRv

0/0
6.10.2014 15:30

V43e75r22o26n58i88k51a 18H51r31o47z89n48á 9338542353400

Mohu jenom konstatovat znovu,co už jsem napsala. Myslím,že negativních hodnocení je zde víc ,takže asi to nebude tak zcela neobvyklý názor na  její analýzu situace.

Nutno ovšem podotknout,že pracuje na objednávku EU - tedy i její názor je poplatný instituci pro kterou pracuje ve smyslu - jinak myslet a mluvit jako EU znamená vyhazov od válu.

Pokud je to tak ,tak se paní Hybáškové velice ráda omluvím !

Poslední větu  neberu. S analýzou a hodnocením  souvisí ten problém,který není v analýze ani zmíněm - t.j. náboženský konflikt mezi sunity a šiity. Tento problém se nás netýká ,nedokážeme ho nijak ovlyvnit ani potlačit a ani vojensky vyřešit,jak jisté sám uznáte.

0/0
6.10.2014 16:52

D94a65v96i27d 95P63i55t72r46o 9660753237649

Zda nějaké většinové hodnocení na tomto portálu má nějakou objektivní výpovědní hodnotu těžko říct… z toho, co tu čtu zrovna k článkům o islámu mi tady občas vstávají vlasy na hlavě. Ale budiž… 

Do jaké míry je pí. Hybášková názory poplatná EU je také diskutabilní. "Vyhazov od válu" by ji možná hrozil tak někde v Ruské federaci. EU je názorově hodně pluralitní, dokonce bych řekl, že až moc (jako jeden z jejich hendykepů bývá často zmiňovaná neschopnost mluvit v zahraničně-politických otázkách jednotným hlasem).

Opovat Vám musím bohužel i závěrem. Jakýkoliv problém, který v daném regionu destabilizuje situaci sa nás týká. Tím nemám na mysli jen ropu, bez které se jednoduše neobejdeme. Celé to má samozřejmě také humanitární rozměr. Nebo chceme té hrozící humanitární katastrofě jenom přihlížet?

0/0
6.10.2014 18:29

V86e56r62o97n50i19k77a 69H51r13o79z35n27á 9298792113490

Myslím ,že objektivní a výpovědní hodnotu nemá ani článek.Co se týče EU teď se ukázalo,jak na tom jsou ohledně sankcí na nátlak američanu se přidali Němci a přinutili ostatní také zavést sankce,i když je to poškodí a některé státy  byly proti.

Takže EU je spíš náhradou totalitní mašinerie,kterou jsme likvidovali v roce 89.

Kdo myslí jinak,myslí proti EU. Zase se začíná schizofrenie ,jinak mluvit veřejně a jinak neveřejně.

Jakýkoliv krom problému náboženského ,který nedokážeme nijak vyřešit ,prosté proto ,že jsou muslimové. Náboženství je pro ně berle,bez které nejde pracovat , chodit,myslet ,bojovat ,dělat děti ,defekovat a jíst. Bojovat s tímto učením prosté nelze. Je to životní prokletí těchto lidí ! Podívejte na Evropu klátící pod náporem muslimu a šárii,halál jídla . Dnes nejsme schopni tady v EU čelit těmto lidem,natož v Iráku.  Jakákoliv reakce ze strany Evropy nebo USA nic nevyřeší.Jinak byste je musel všechny likvidovat. Pokud zustanou dva jeden sunita a jeden šiita,tak se budou tlouct dál. Humanita těmto lidem nic neříká,neznají ji ! Jinak by ve jménu Alláha nemohly provádět takové věci. Mám víc příkladu ,jak se z umírněných muslimu stanou zrudy.  Izrael svou válkou v Libanonu z umírněných stvořil  zrudu Hizballáh, to jen malý příklad  !  Daný region byl nestabilní staletí ,až se k moci dostal diktátor. Teď bude nestabilní další staletí ! Já a ani milion vojáku  to nezmění.

Potkáme se na diskusi za rok  a nic nebude vyřešeno,situace bude taková jako dnes,a když dožijeme tak také za deset nebo 20 let.  :-(

0/0
6.10.2014 20:41

D80a12v21i55d 14P74i50t12r46o 9210663527229

Ale jistě, že to poškozuje obchodní zájmy… ale nejenom naše, ty německé a americké zrovna tak… A co by ste tedy navrhovala Vy? Stát, koukat a mlčet?

Srovnávat EU s totalitní mašinerií je mylné… totiž na rozdíl od toho "co jsme likvidovali v roce 89", jsme tam kde jsme na základě vlastní žádosti a ne kvůli cizím vojenským jednotkám na našem území. Netuším kdo, kde a proč Vás veřejně nutí mluvit jinak než neveřejně...

Co by také podle Vás bylo alternativou? Nezávislá ČR? Dost naivní představa, na to jsme příliš malí a slabí… Ostatně již min. od Bílé hory, jsme buď součástí nějakého soustátí, nebo nějakého mocenského bloku. A dnes máme to štěstí být v bloku demokratickém.

Islám je náboženství jako každé jiné… Někdo to bere vážně, potom je holt tou berličkou, jak popisujete, nekdo to bere vlažně a budete se divit, znám také hromadu ateistů muslimského původu. Nevím, kde jste zažila v Evropě šaríju, ani co máte proti halal jídlu (to samé, co u židú košer). Za pravdu Vám ale musím dát, obávám se také, že i za ta desetiletí ten region klidný nebude.

0/0
6.10.2014 21:38

V31e74r94o85n44i89k37a 49H82r44o56z69n52á 9628262903770

EU nesrovnávám s totalitou moci,ale totalitou myšlení EP. Zákony,předpisy a nařízení ,které postrádají smysl jsou nám vnucovány na denním pořádku .

Nevím jak si totalitní moc představujete Vy,ale vzhledem k vymáhání těchto nesmyslu i soudně a pokutami  je za totalitu považuji.

Nezávislost ČR byla skutečností. Než ČR vstoupila do EU a NATO nic  hrozné se pokud vím nestalo, na oba kroky nebyl žádný racionální  duvod. 

Kdo bere Islám jako náboženství škaredě se spálí. Islám je dnes  fašistická ideologie . Nackové z ISILU ,Palestiny a Hizballáhu,jsou něco jako  Einsatzgrupen Reinharda Heydricha ,pusobící celosvětově   sofistikovanéjšími  salámovými metodami včetné teroru ! 

Muslimský ateista je něco ,jako bílý černoch . To že islám nebere tak vážně dnes a teď ještě neznamená,že tomu bude tak i zítra.:-(

V Británii změnili dědický zákon podle šárii , to Vám nestačí?

0/0
7.10.2014 8:11

D43a74v70i95d 84P72i11t18r81o 9810213957139

Pani Hrozná, já se Vás nechci dotknout, ale Váš pohled považuji za hodně, hodně naivní… Máte samozřejmě právo na Váš názor, očekával bych ale, že ho budete mít víc podložený fakty.

Totalitní myšlení EP?! Máte vůbec představu jak EP vypadá a funguje? To jsou volení zástupci ze všech členských států (z ČR taky). EP nemá "ňáké myšlení", to není ňáká bytost. To je grémium, kde se rozhoduje na základě demokratického konsensu. 

Ty nesmysly "nám dennodenně vnucované" zas až takové nesmysly nejsou… Co Vám vadí? Že ochucený líh nesmíme nazývat rumem, nebo že pomazánka se nesmí označovat jako máslo? Když máme v EU jednotný trh, je důležité mít i jednotnou klasifikaci výrobků. Aby jste si mohla být jistá, že když si třeba na dovolené v Německu kupujete Butter, že je to skutečně máslo a né ňáká místní patlanina. Všimla jste si, že jste si toto léto mohla z dovolené v Evropě výrazně laciněji zavolat domů? Vězte, že i za to může jeden z těch "nesmyslů"... 

Nevím o jaké nezávislosti ČR mluvíte… USA a Záp. Evropa vyhráli Studenou válku, Sovětský svaz se hospodářsky zhroutil, protože jeho plánovaná ekonomika neustála závody ve zbrojení. 

Od prvního okamžiku bylo jasné, že všechny bývalé sovětské satelity přejdou na opačnou stranu. Nebo považujete skutečně za náhodu, že všechny býv. satelitní státy jsou teď v EU a NATO? Rozdíl je jen v tom, že teď nejsme okupovaní, ale spojenci. A důvod k tomu byl více než pádný… bylo jasné, že dřív nebo pozdéji se Rusko zase postaví na nohy. Podívejte se na Ukrajinu… taky jeden z těch samostatných států.

Souhlasím s Vámi, že ISIL a ostatní teroristické organizace si s fašizmem v ničem nezadají… Nicméně Islám zůstává jedním z největších světových náboženství. Má různé formy výkladu, ty nejpřísnější užívají skutečně jen extremisté a hrstka států. Jiný je islám v Indonézii, jiný v Turecku, jiný v Maroku a úplně jiný v Saúdské Arábii. Znám pár muslimů v Německu, někteří se pravidelně modlí, někteří jdou jenom v pátek do mešity, jiní si na islám vzpomenou jen když je potřeba za

0/0
7.10.2014 13:33

D96a21v26i39d 80P15i39t40r84o 9880733107979

… zařídit svatbu, nebo pohřeb. A také existují i ateisté muslimského původu. Ostatně třeba v Německu mají svoji vlastní organizaci (Zerntralrat der Ex-Muslime, ca. 20.000 členů). Čili s islámem jako náboženstvím to není diametrálně odlišné, než třeba nás.

Závěrem krátce k halal. To čeho by ste se "nedotkla ani palicí", ste už zcela jistě mnoho krát pozřela… Halal pravidla nejsou zjednodušeně o ničem jiném, než o konzumaci a přípravě masa z čerstvě poražených jatečních zvířat. Omračování zvířat explicitně nezakazují, muslimově se však obávají, že zvíře by ránu proudem nemuselo přežít. Pak by se jednalo o porážku mrtvého zvířete, což už samozřejmě halal není… Ostatně omračování jatečních zvířat je i v Evropě jevem poměrně novým. Plošně bylo zavedeno teprve nedávno a také jedním takovým "nesmyslem" (Evropská směrnice č. 1099 2009).

0/0
7.10.2014 13:49

V67e63r85o60n21i33k20a 67H76r90o81z25n45á 9118922773610

Proč si to myslíte ,že halál jsem pozřela ,Vy jste byl se mnou nakupovat pane Pitro !;-D;-D;-D

0/0
7.10.2014 14:01

V18e25r53o78n47i45k52a 23H80r21o60z46n57á 9858962953860

Kdy ,se prosím Sovětský svaz hospodářsky zhroutil ?  Co to plácáte. Snad mi nechcete tvrdit,že neměly na výplaty jako v únoru v USA ! Pak si pujčili u Číňanu na výplaty do příštího února se svolením FEDU. ;-D

Vyhráli sme studenou bitvu,ale ne válku !  Ta frčí dál !  Probuďte se pane !Je  mi zcela jedno jak se která potravina jmenuje. Přečtu si její složení a vím co kupuju.

Že mohu telefonovat za lacino,je mi zcela putna vody.

Že si kupuji ve Švýcarsku žárovky do svého starožitného lustru ,aby nevypadal jako výblitek mi už vadí.

Islám zustává jedním z nejvétších náboženstvi ve svétě cituji ,mám dojem ,že Vás to těší - mně ne.:-(  

Aspoň vidím,co jste za člověka ,když se chlubíte známými z takové komunity.

To je jako chlubit se tím,že mám známeho drogového dílera,nebo radikálního ekologa ,nebo jinou problematickou existenci. Myslím,že tímto příspěvkem ste už vyčerpal všechna témata ,které oblažují Vaši neanalytickou mysl a na další odpovédi od Vás se už netěším ! Škoda ,že jsem vubec odpovídala ,když jste obhajoval paní Hybáškovou a její pamflet. ;-D;-D;-D

0/0
7.10.2014 13:54

D15a46v31i31d 69P87i84t45r30o 9290443237459

Vy si skutečně nepamatujete na 90. léta? Že v Rusku skutečně lidé ty výplaty často nedostávali, nebo s dvou-, tří- a více-měsíčním zpožděním? Nějaké výplaty jsem ale neměl ani tak na mysli, jako spíš, že se zhroutil ekonomicky s ohledem na držení moci nad svými satelity (to je totiž hodně finančně náročné). Nebo se skutečně naivě domníváte, že Sovětský svaz nas jen tak prosté nechal jít?

Že je Vám jedno, jak se určitá potravina jmenuje je samozřejmě Vaše věc. Někdo prostě pochopí, co má význam a co je zákazníkovi prospěšné, jiný bude mlít dál svou. Jedno to ale určitě není našim podnikům, když nakupují venku suroviny k produkci. Že je Vám jedno lacinné volání mne nepřekvapuje… z obsahu Vašich příspěvků možno dovodit, že jste v cizině moc nebyla, takže máte i nulovou představu jak to v civilizovaném světě chodí. Klidně se dál vztekejte na žárovky z EU, nehledě na to, že jsou několikanásobně úsporné. Vždyť naco používat rozum, že...

Že je islám světové náboženství mne nemá co těšit, nebo netěšit… já osobně jsem ateista. To je prostě fakt. Odhadem jde asi o 1,6 miliardy věřících, tedy pardon, dle Vašeho pohledu 1,6 miliardy drogových dealerů a jiných problematických existencí. Akorát nevím, proč všechny házíte do jednoho pytle a kde berete tu drzost tyto lidi urážet. Svět není černo-bilý… Přesně jak jsem psal už v prvním příspěvku: ještě že jsou kapacity jako Vy, které mi od plotny analyticky ten svět vysvětlí.;-D;-D;-D

Hezký den

PS Vycházím z toho, že jste v životě již pozřela maso z čerstvě poraženého jatečního zvířete. Pokud to bylo nějaké jiné, než vepřové, tak vězte, že jste si pochutnala halal! ;-)

0/0
7.10.2014 14:33

D13a45v62i33d 80P57i56t28r30o 9270423467399

PS 2: Možná Vám to uniklo, paní analytičko, Sovjětský svaz se rozpadl roku 1991.

0/0
7.10.2014 14:41

V21e58r30o28n15i83k29a 57H94r55o55z39n47á 9378672433260

Dodatek: Proti halál jídlu mám silné výhrady,kvuli zabíjení zvířat bez omráčení ,které hynou dlouhý čas než vykrvácejí z prořízlého hrdla. Je to nedustojné barbarské a pro nás v Evropě nepřijatelné!  Nejsem vegetarián a ani se ním nemíním stát,ale halál bych se nedotkla ani palicí . ;-O

0/0
7.10.2014 8:16

M26i18r10e45k 17K25o83n34e14č49n48ý 6687845295884

Paní Hybášková nikdy analýzu neudělá pořádně, pokud neví nebo účelově zapomene uvést jak se v oblasti chovaly USA a některé Evropské země.

+3/−1
5.10.2014 15:55

M83a39r76t36i24n 11R24o59h92á86č 6189896166937

Kritika pomalosti západu není na místě. Problém je, že když se zasáhne hned, lidé a zvláště pak pátá kolona ruska začne něco blekotat o agresivitě USA a o ropě a bohužel většina lidí těmto pacifistickým hipíkům, komunistům a chronickým nenávidičům USA skočí. Rychlá nedemokratická rozhodnutí s sebou přináší taky riziko že se stát zvrhne do toho co dnes vidíme v Rusku. Pokud novináři selžou a nepřináší zprávy o situaci ve světě, těžko bude moct jakákoliv demokratická vláda zasáhnout tak, aby získal většinový souhlas ve světě. A tak je to správně.

+2/−2
5.10.2014 15:21

J42u30l88i83u13s 11C34h46a93l13o43u45p93k10a 4442809870191

Západ by měl okamžitě přestat s jakoukoliv pomoci cizím zejména islámským kulturám. Měl by je nechat, ať se povraždí sami a starat se o kulturu svou s tím, že jakéhokoliv muslima, co poruší naše kulturní zvyky, poslat do země původu. I ty, co se narodili už v Evropě. Jen tato zkušenost urychlí jejich integraci, nebo se jich zbavíme.

Jediné, co shazovat z letadel, jsou pornočasopisy. Oni jsou totiž zejména sexuálně frustrovaní, protože za celý život vidí jen svoji matku a pak tu ženu, co si prostřednictvím rodiny koupí. Možná by to sexuální napětí trochu zmírnily.

+7/0
5.10.2014 15:02

T36o66m54á18š 59P40e29t25r11o57v16i57č 7983340769399

Ale "Západ" by mal nielen prestať s pomocou a "pomocou" arabským štátom Perzského Zálivu. (Oni sú bohatí a pomoc od nikoho nepotrebujú.)

Západ by mal zo štátov Perzského Zálivu stiahnuť aj svoje armády - a to úplne.

0/0
5.10.2014 18:33

B71o29h59u84m81i27l 64M47á45c72a 5911772166243

Bohužel je třeba doplnit, že schopnost západního společenství se rychle a správně rozhodnout je prakticky nulová. To paní Hybášková pochopitelně napsat nemůže.

A komu se tento doplněk nelíbí, ať si zajede do Mnichova, třeba na Oktoberfest.

+2/−1
5.10.2014 14:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.