Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Církev v restitucích nejspíš získá Blaník, ale tamní rozhlednu ne

Katolická církev v rámci restitucí získá nejspíš i bájný vrch Blaník ve středních Čechách. Na vydání desítek pozemků se dohodla s podnikem Lesy ČR. O vydání pozemků bude rozhodovat pozemkový úřad, rozhledny na vrcholu se restituce týkat nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75e21t89r 44Š45u25m27b34e46r33a 7502795387117

Víte, jak funguje katolická církev? Ne? Tak teď už to vědět budete.

http://www.zvraceny.cz/video/62020-jak-funguje-katolicka-cirkev/

0/0
16.10.2014 14:19

K69a69m75i57l 51J37e63r64o67n91ý65m 87P70á87l54k45a 5161751409829

Naštěstí Blaničtí rytíři sídlí jinde, takže je to jen obyčejný kopec. Bájní rytíři sídlí v obci Rudka, kousek od Kunštátu. 

Jeskyně Blanických rytířů, Rudka u Kunštátu

Jeskyně Blanických rytířů

Jsou dílem sochaře samouka, Stanislava Rolínka (1902 – 1931), který zde pracoval na zakázku tehdejšího kunštátského starosty. V uměle vyhloubených podzemních prostorách vznikly sochy legionářů, Blanických rytířů, jezdecká socha sv. Václava, socha lva u vchodu do jeskyně a monument, svého času největší v Evropě, 14 m vysoká socha prezidenta T. G. Masaryka, která byla odhalena slavnostně 28. října 1928. V průběhu druhé světové války však byla zničena nacisty (1942), zůstala jen část sochy, která dokládá její velikost. Okolí jeskyně je parkově upraveno a osazeno řadou exotických stromů a keřů. V parku jsou vystavena díla ze sochařských sympozií.

+1/0
5.10.2014 19:30

M79i73c98h65a39l 61K27r57u22p34i51č96k72a 9165298485

Ostatně L. Ron Hubbard řekl, že "nejlepší způsob jak vydělat peníze je založit si svou vlastní církev". Akorát na to někdo přišel už několik století před ním...

+6/−3
4.10.2014 20:44
Foto

M78i62r15o19s84l47a56v 34S75t52e58i39n63e57r 6778154723615

To říkám už přes 50 roků i já. Když za mnou přišli Jehovisti, hezky jsme si o tom podiskutovali. Tento trh pojme ještě mnoho nabízejících, těch potenciálních věřících jsou miliardy. Je to jako na každém trhu- žádný strom neroste do nebe. Jednoho dne se zhroutí a na jeho místě vyroste nový. Vidíme to třeba na firmách jako Apple, Mrkvosoft  nebo Intel- jejich velikost je pro ně největším handicapem.

+1/0
4.10.2014 20:50

K70a86r89e12l 58Z84e97m11a46n 6204793418452

Nu, v ČR je nejrozšířenější vírou socialismus a máte úplnou pravdu... Taková nehrábla jako Sobotka nebo Hašek se díky němu mají jako prasátka v žitě.

+3/−6
4.10.2014 21:25

J73a25r48d26a 67B95r76a76b70e87n60e18c 1140844749976

a bude hůř, s jídlem roste chuť. Ještě že nám zůstane alespoň ta rozhlednu, zde ale budeme platit nájem z pozemku

+6/−4
4.10.2014 18:35

M82a69r92t29i66n43a 66M76o91u72d13r59á 7980493556869

Mohli by vybírat za průchod lesem (odstupňovat mýtné mohou podle délky trasy)

0/0
4.10.2014 18:51

V65l72a27d92i89m42í39r 88P15r65o92k19e28š 8237976750921

Krupičko a Brabenče, je naprosto jedno komu musí stát pozemky kolem bájného Blaníku vydat. Když byl po únoru 48 ukraden církvi římskokatolické a ta nyní, dle smlouvy státu se 17-ti církvemi, prokázala, že pozemky i hora samotná byla majetkem pražského arcibiskupství, tak je v pořádku, že se to vše vrací původnímu majiteli, neboť demokratický svět vyznává pravidlo, že co bylo ukradeno, musí být vráceno, jen u nás v nejateistictější zemi v Evropě, jsou tyto hodnoty, v důsledku čtyřicetiletého panování komunistů, pro které byly církve největším nepřítelem, velmi pokřivené.

Podotýkám, že nejsem žádný zarytý ani praktikující věřící, do kostela chodím jako ostatní pouze na Vánoce a Velikonoce, ale rodiče mě k těm hodnotám vedli.

0/−4
5.10.2014 11:29

J25i71ř22í 96H70o52r53á57č15e59k 3895141138733

Církev měla majetek pouze ve správě. Proto nebylo co ukrást.

+3/−2
5.10.2014 12:57

R20a87d20o62v26a29n 11S79t89o79k59l88a77s37a 3109822816545

:-) to ne, kdybyste měl pravdu, tak by k žádným restitucím nemohjlo dojít. Vychází se z toho, kdo byl jako vlastník zapsán v katastru nemovitostí...

+1/−1
5.10.2014 15:34

V88l61a32d55i39m25í53r 75P56r49o45k84e34š 8397256600891

A Vy jste byl Horáčku asi jeho komunistickým správcem. Víte že se majetek církvím vydává podle údajů uvedených v katastrálních mapách a pozemkových knihách? Kdyby byl majetek pouze ve správě, jak žvaníte, tak by tam byl uveden skutečný majitel a církev římskokatolická by nikdy pozemky kolem Blaníku nemohla dostat, ale s tím už si hlavu Horáčku neděláte, jedovatou slinu jste vypustil a to je účel všech vás zpochybňovatelů vracení majetku movitého i nemovitého církvím, které si po únoru 48 komunisté tzv. přivlastnili a prohlásili jej za majetek všeho lidu a přitom z něj profitovali pouze oni sami. Když přestal vynášet, tak většinu takového majetku nechali zchátrat a mnohé stavby byly tak i nevratně ztraceny a to jsou ty peněžní kompenzace, které musí současná ČR za komunistickou lumpárnu církvím dorovnat.

0/−2
6.10.2014 10:40

K44a17r34e86l 23N75e95č69a41s 5173899910640

Spolu s Dr.Radkinem Honzákem se též podivuji,na co jsou Čechové s tím ateismem tak hérdi. Všechny společnosti,které se deklarovaly jako ateistické skončily špatně. U většiny Čechů končí náboženství u restitucí,upálení Husa  a zveřejněných případů  zneužívání. To je velmi smutná mentální uroveň.:-):-/

+12/−11
4.10.2014 16:31

J78o76s58e16f 32K58o84m58e64n64d33a 3119759354337

Ještě bych přidal minimálně křížové výpravy proti vlastním souvěrcům nebo tunelování ve vatikánské bance. No a ve své době jistě výnosné odpustky.

+10/−5
4.10.2014 16:53

K49a44r74e64l 48N22e49č92a46s 5463639740190

No vidíte,pane Komendo,to je právě ta mentální omezenost v pohledu na víru ,o které hovořím.Stačilo by,kdyby o dějinách,cirkvi a věcech vertikálních věděli lidé jako Vy tolik ,kolik ví o sekularizované společnosti věřící. A jen mimochodem: Ve 20,století zahynulo jen ve válkách kolem 180 milionů lidí. To ale nebyly války křižácké,že.;-D:-/

+3/−6
4.10.2014 21:32

M79a43r54t22i67n 65N57o80v15á56k 8807182382402

Urážení by ti šlo, křesťane, ale co takhle korektní slušná reakce s konkrétními připomínkami?

+6/0
4.10.2014 22:11

K59a57r69e32l 88N73e29č44a17s 5673559270980

Přesně takto jsem se vyjádřil.Mentální omezenost v obecném kulturním rozhledu nemusí být spojena s inteligencí. Nejde o urážku ale o naprosto adekvátní reakci v diskusi,pane Nováku.:-)

+2/−4
4.10.2014 22:51

M40a63r18t22i84n 21N31o83v54á83k 8897562632662

Pokud toto považuješ za slušnost, tak tvoji rodiče odvedli špatnou práci.

Vidím, že se opět nezmůžeš na adekvátní reakci na původní příspěvek, který zněl: "Ještě bych přidal minimálně křížové výpravy proti vlastním souvěrcům nebo tunelování ve vatikánské bance. No a ve své době jistě výnosné odpustky."

Který z těch 3 argumentů proti církvi chceš vyvracet, a jak? Ohrom nás konečně, ať neztrácíme čas!;-)

+4/−1
4.10.2014 23:05

K67a90r63e68l 18N66e13č20a62s 5863879930510

Nechci vyvracet,bratranče nic a vůbec už ne ochromovat někoho. Křížové výpravy byly,ničemové z chamtivosti kradli,odpustky byly též. Církev tvoří zase pouze lidé,milý Nováku.Jsi velice pošetilý a hněvivý bratranče,když už si tedy tykáme.Apoštol Petr říkával:Hněvivý rybář rybu neuloví.Měl by sis vyčistit trochu hlavu ,synku.:-)

+2/−6
4.10.2014 23:12

M30a15r23t19i15n 10N19o40v80á73k 8927712952532

Jsem rád, že ses nakonec tak pěkně odkopal - obviňovat lidi, jejichž argumenty nedokážeš vyvrátit, z mentální omezenosti a neznalosti historie... a v ostatních vidět zlobu, která v této diskuzi čpí především z tvých vlastních příspěvků... No fuj, nejsi ty náhodou katolík?

+2/0
4.10.2014 23:29

K28a38r73e24l 47N97e27č64a76s 5483759910570

A nejsi snad hněvivý ,synku? Přečti si někdy po sobě,co píšeš. Jaké argumenty jsi uvedl,které bych vůbec kdy chtěl vyvracet? A argumenty proti čemu?Že lidé mají většinou velmi omezenou představu o církevním životě,dějinách církve,duchovním životě a víře je obecně známo.Věřící katolík jsem,bratranče,miluji liturgii,evangelia a kulturu  spojenou s křesťanskou tradicí.Co je na tom FUJ,synku?:-)

+2/−7
4.10.2014 23:48

R90a72d59o96v59a97n 32S36t41o34k78l75a46s58a 3669582606815

:-) máte ve všem pravdu, pane Nečasi, ale někteří lidé musí dojít k poznání sami a mají před sebou dlouhou cestu ;-) pana Nováka v ničem nepřesvědčíte

+2/−2
5.10.2014 15:26

K93a24r94e17l 66N43e57č24a79s 5143319860570

Raději už psát nebudu,protože i ateistický fundamentalismus je nebezpečný.Pan Novák už tak dost nenávidí Bibli,neboť podle něho  je sepsána primitivy,že by mohl do nějakého křesťanského knihlupectví hodit kopýtko z kozla.:-)

+1/−1
5.10.2014 18:49

M42a65r33t26i81n 89N10o42v73á46k 8547952112412

Děkuji, tyto diskuze jsou z mého pohledu velkou ztrátou času. Pro mě je to v podstatě jen o vyvracení pánbíčkářských argumentů - cítím to jako "občanskou povinnost - protože čím méně náboženství, tím lépe pro společnost. Přeji pěkný den, synku ;-)

+2/0
5.10.2014 19:35

M88a67r31t80i16n 20N88o25v20á62k 8757772512392

Autoritami vynucovaný ateismus je stejně špatný jako autoritami vynucované náboženství (což byl u křesťanství a katolické církve vždy standard). Ateismus má přirozeně vycházet z inteligence a poznání.

Jediná správná cesta je sekularismus - odsunutí náboženství od kormidla, jeho postavení na úroveň všech dalších (individuálních) volnočasových aktivit.

+8/−1
4.10.2014 17:46

K25a49r18e56l 37N12e91č28a14s 5913429420770

Myslíte si,že člověk věřící má v současné době nějaký deficit v poznání  světa? Nebo ateista vede plnohodnotnější život. Koneckonců každý to má v Amygdale-člověk je tvor náboženský. A sekularismus je u katolické církve již od 17.století,pane Nováku,to byste o té rozluce státu a církve alespoň měl vědět.;-D

+2/−4
4.10.2014 21:39

M90a92r80t30i70n 21N47o56v82á89k 8467102162512

Ano, ale to platí hlavně pro příslušníky jednotlivých náboženství. Všem je vám každopádně společná přílišná představivost a nedostatek kritického myšlení. Ateista má oproti věřícímu plnohodnotnější život v tom, že je myšlenkami v realitě, nevěnuje čas ani energii výplodům fantazie.

Církev byla k sekularismu dotlačena, ale po vůli jí to samozřejmě není, protože by nejraději ovládala každičký aspekt lidských životů - ve jménu "dobra" (z jejího pohledu).

Bůh je v podstatě náhrada rodiče pro dospělé, imaginární "super-rodič". Někteří lidé cítí potřebu vyšší autority i v dospělosti (v dětství samozřejmě všichni). Potřebu, aby se o ně někdo staral, dohlížel na ně, uklidňoval je, vysvětloval jim, jak se věci mají, co je dobré a co špatné, kontroloval je apod. Potřebu někoho, vůči komu by měli odpovědnost, protože oni sami ani ostatní lidé jim k tomu nejsou dost dobří.

+2/−2
4.10.2014 22:48

K31a76r18e15l 28N24e32č89a43s 5303159870540

Víra a fantazie jsou velmi rozdílné pojmy.Váš výcuc z psychoanalýzy je jistě  známý   a pokud jej máte za správný  tak jej rozšiřujte i přednáškami.Já jsem zase přesvědčen ,že největší ze všech příspěvků politické etice učinil Ježíš,když nabádal ty,kterým bylo ublíženo,aby přeťali kolotoč pomsty a odvety,pane Nováku. Že lidé nedovedou mnohdy takto žít je jiná věc.Měl byste se ale psychoanalýze věnovat  více ,odnaučí to povrchnosti a vede ke zdravým pochybám.:-)

+2/−2
4.10.2014 23:06

M14a86r75t13i75n 23N77o56v46á29k 8697932572802

Víra nepodepřená důkazy je prachobyčejná fantazie. O to horší fantazie, že je principiálně nevyvratitelná. Pokud něco existuje i v realitě, nejenom v mysli, pak existují i důkazy o existenci. Přesně toto jsou ty zdravé pochybnosti, které vy věřící postrádáte.

+2/−2
4.10.2014 23:24

K27a77r92e35l 65N89e12č84a75s 5813259330360

Ale  my máme spoustu pochybností,synku.Teologie není věda,je to spíše rozprava o Bohu,lidech,dějinách,víře. Jak říká biolog,spisovatel a profesor na lékařské fakultě ,farář M.Orko Vácha: Věda se ptá JAK. Víra se táže PROČ.Užívej si ,bratranče ve zdraví všeho toho,co se nám věřícím nedostává.:-)

+2/−2
4.10.2014 23:54

M59a75r70t90i85n 49N16o59v11á77k 8137692952392

I přes všechny "pochybnosti" se katolici neštítí vymývat mozky svým dětem, kázat v kostelích apod. - opravdu skvěle je skrýváte, nebo jste pokrytci. Teologie = "pohádkologie".

Věda i náboženství se ptají JAK a PROČ. Rozdíl je v tom, věda pečlivě zkoumá realitu, na základě pozorování tvoří předpoklady, které následně testuje, a teprve potom přijme. Náboženství nemá s realitou nic společného - u abrahámovských náboženství jsou to fantazie primitivního a krutého židovského pouštního kmene... a věřící ty nesmysly musí přijmout navzdory chybějícím důkazům, jinak se nedostanou do nebe ("přijmout Ježíše" blabla).

0/0
5.10.2014 9:59

R37a53d30o71v85a58n 30S74t18o25k51l22a61s87a 3239842896365

Mnoho vědců bylo a je věřících a mnoho kněží bylo významnými učenci a vědci. Víra a věda se nevylučují. Pouze je pravda, že ve středověku se v určitých obdobích církev opírala o různá dogmata a pokroku bránila, ale prošla vývojem. V současnosti v tom už rozpor není.

+2/−1
5.10.2014 10:52

M93a97r53t30i86n 52N97o13v70á41k 8217282902562

To, že se najdou výjimky, neznamená, že by to platilo obecně - ve skutečnosti je to naopak - mezi vědci je mnohem nižší procento věřících a mnohem vyšší procento ateistů než ve většinové populaci: http://en.wikipedia.org/wiki/Relationship_between_religion_and_science#Studies_on_scientists.27_beliefs.

Např. v Národní akademii věd Spojených států amerických je pouhých 7 % věřících a 72 % ateistů.

Inteligence a kritické myšlení jsou prostě s náboženstvím velmi špatně slučitelné.

0/0
5.10.2014 14:30

R62a30d15o55v48a38n 93S61t49o10k55l95a81s69a 3969922966235

vy totiž křesťanství chápete tak, jak bylo vykládáno ve středověku - hodně doslova, například tehdy věřili, že Bůh stvořil zemi za sedm dnů, což je z vědeckého pohledu nesmysl. V moderní době je křesťanství chápáno jako metafora vývoje lidské civilizace. Proto ani někteří vědci nemají s vírou problém a nebrání jim v jejich vědecké práci. Protože v Pánubohu nevidí vousatého staříka, ale něco abstraktního, přírodní sílu, zákonitost, podle které je svět uspořádán. Takže inteligence a kritické myšlení nejsou v rozporu s náboženstvím. ;-)

+1/0
5.10.2014 14:47

M64a28r79t69i45n 38N98o10v83á42k 8607262132762

Křesťanství posuzuji podle Bible, ze které vychází. Psali ji primitivové, je napsaná primitivně, je plná nepravd a nepřesností. Označení toho nejkřiklavějšího a nejhloupějšího za "metaforu" a "obrazné vyjádření" je tím nejlepším důkazem její neslučitelnosti se současným poznáním, vědou, se současnou úrovní lidské inteligence. Čím dál větší část Bible je brána "s rezervou", tohle se děje již staletí, s nedávnou explozí ohledně přístupu k informacím (internet) se to jen akceleruje. Z křesťanství nakonec nezbude nic, protože i těm nejprostším lidem se bude zdát příliš nesmyslné. A stejný osud potká i ostatní náboženství.

0/0
5.10.2014 15:08

R14a33d31o15v34a92n 78S44t87o64k14l91a79s85a 3959122316115

:-( Bibli psali primitivové...? bible patří k nejstarším písemným dokladům lidstva... Možná se Vám z dnešního pohledu zdá, že lidé byli hloupí, ale prostě to byli první vzdělanci... A jejich svědectví o tehdejším světě je pro nás stále cenné. ;-) Osobně si ale myslím, že lidé, kteří psali Bibli, nebyli hloupí, jenom jim dnešní člověk hůře rozumí. vyjadřují se v podobenstvícj, metaforách... Nevím, co čtete Vy. Ale určitě jste i dnes narazil na knihy současných autorů, kterým prostě nerozumíte. To ale není chyba těch autorů...;-)

0/0
5.10.2014 15:33

M43a27r31t76i91n 44N49o45v19á19k 8387932762162

Samozřejmě že to porovnávám s dnešní dobou a poznáním. Na současné poměry byli velmi primitivní a barbarští, a stejně taková je i Bible. Dnes ví o fungování světa více dokonce i žák prvního stupně základní školy - ten ty "bohem inspirované" autory s přehledem strčí do kapsy.

Jak jsem řekl, ty vaše "metafory" jsou výmluvy, snaha omluvit neomluvitelné. Bible není žádná lyrická poezie, je to pokus o vysvětlení světa, které autoři cucali z palce... a které, jak se díky vědě ukázalo, selhalo na plné čáře.

0/0
5.10.2014 16:02

R49a38d92o14v65a73n 71S90t87o70k48l44a80s79a 3349172296965

Vy vlastně zavrhujete jako hloupé veškeré starověké písemnictví...V Bibli najdete texty, které vycházejí z mnohem starších písemných záznamů, například Etruské civilizace. Bible je pro nás písemným pramenem, z něhož můžeme poznat, jak lidé ve starověku žili, jak přemýšleli, jaké měli zásady, morálku... A základní hodnoty přetrvaly dodnes. Shrnuty jsou v desateru a jeho body jsou dnes součástí našeho morálního kodexu. • Vy všechno posuzujete příliš materialisticky. Ve starověku lidé nevěděli nic o černých dírách ve vesmíru, ale to neznamená, že byli hloupější. Jenom stáli na počátku poznání lidstva.

0/0
5.10.2014 16:33

M46a57r94t12i43n 85N11o53v23á88k 8527432342772

S první polovinou souhlasím. ovšem co se týká základních hodnot, tam ani trochu - podle desatera bylo důležitější náboženství a dokonce "nepracování v neděli" - než např. zákaz násilí, rasismu, náboženské netolerance apod. Další průšvih je to, že zbytek Bible ty hodnoty popírá - např. "zlořečící" děti se mají ukamenovat, stejně tak znásilněné ženy, homosexuálové atd.

Bible je z morálního hlediska něco příšerného, stačí si ji pořádně přečíst.

Byli hloupější - neměli znalosti, a co je horší - ty chybějící znalosti nahrazovali vymyšlenými pohádkami. Tak to dělají ignoranti, nikoli inteligentní lidé.

0/0
5.10.2014 19:26

R35a19d25o72v46a67n 18S26t44o68k55l39a87s30a 3959152636385

:-) nevím, jestli jste nečetl korán místo bible... ale nechci se přít, protože to už bychom museli mluvit o konkrétních pasážích bible a jak byly tyto texty myšleny... Na začátku diskuze jsem reagoval otázkou, zda někdo zná stát, který by se obešel bez náboženství. Podle mne takový neexistuje. Vy jste argumentoval antikou a tím, že první evropské státy navazovaly na antiku. To je pravda. Ale starověký Řím měl přece také své náboženství, také to nebyl ateistický stát. A v poslední fázi své existence Západořímská říše křesťanství přijala. A další státy, které v Evropě vznikaly a dál se rozvíjely, jako Franská říše, také nezůstaly u pohanských kultů, ale opíraly se o křesťanství. A v českých zemích to probíhalo stejně, jenom o zhruba čtyři století později... Myslím, že Váš názor na církev jako škůdce, který dějinný vývoj brzdil, není obhajitelný...

0/0
5.10.2014 22:42

M84a31r73t78i69n 90N43o90v69á79k 8717272772982

Exodus21/15: Kdo uhodí svého otce nebo matku, musí zemřít. 17: Kdo zlořečí svému otci nebo matce, musí zemřít. Deut22/23: Když dívku, pannu zasnoubenou muži, najde nějaký muž v městě a bude s ní ležet, vyvedete oba dva k bráně toho města, ukamenujete je a zemřou: dívka proto, že v městě nekřičela, a muž proto, že ponížil ženu svého bližního. Num31/17 Nyní zabijte z dětí všechny mužského pohlaví i každou ženu, která poznala muže a obcovala s ním. Všechny děti ženského pohlaví a ženy, jež nepoznaly muže a neobcovaly s ním, nechte naživu pro sebe. Deu13/7: Kdyby tě tvůj bratr, syn tvé matky, nebo tvůj syn nebo tvá dcera nebo tvá vlastní žena nebo tvůj nejmilejší přítel potají ponoukal: "Pojďme sloužit jiným bohům" - Musíš ho zabít. Nejprve se proti němu pozdvihne tvoje ruka, aby ho usmrtila, potom ruce všeho lidu. Budeš ho kamenovat, dokud nezemře, protože tě usiloval odvést od Hospodina, tvého Boha.

Z čeho si myslíš, že Korán vychází?;-D

0/0
5.10.2014 23:12

K28a15r19e13l 53N25e91č56a60s 5783489770660

Tak už jsi se,synku vyprázdnil? Zdá se,že tvoje střevní peristaltika má velký vliv na šíření tvého světonázoru. Možná averze k odlišnému?Tropismus?V každém případě :Deus det nobis suam pacem.R^;-D:-)

0/−1
5.10.2014 15:28

P73e39t71r 65M91e92j47z78l94í92k 8148444451130

Nechápu, jak zvyšuje mentální úroveň člověka příslušnost k nějaké vykutálené partičce, která "nezištzně" zprostředkovává dialog s jakousi vyšší mocí. A tvrdí, že jedině ona to dělá správně a stovky podobných mnohdy jen nepatrně se lišících sekt jsou jen podvodníci a kacíři.

+6/−1
4.10.2014 18:25

R55a34d27o56v64a96n 38S61t88o12k89l94a60s84a 3699392276285

:-) znáte nějakou civilizaci, ve které by neexistovalo náboženství?

0/0
4.10.2014 18:37

M90a51r64t33i95n49a 10M60o84u15d79r35á 7230203496799

Podobně bych se mohla ptát, jestli znáte nějakou civilizaci, v níž se nevyskytují, dejme tomu, schizofrenici (a bylo by možné pídit se i po jiném kalibru poruch).

Ale kdo chce najít souvislost, jistě nějakou objeví.

+4/−1
4.10.2014 18:50

R55a53d15o54v31a31n 11S76t10o19k76l89a12s51a 3289202326735

:-) jistě, ale civilizace bez schizofreniků by přežily. Bez církve by ani nevznikly...To je ten rozdíl

+3/−6
4.10.2014 19:42

M26a27r21t13i68n 93N60o25v95á76k 8767822312632

Tato domněnka je postavena na čem přesně? 8-o

+3/0
4.10.2014 22:05

R80a49d44o88v83a73n 22S46t30o42k32l28a48s89a 3839932126385

:-) a znáte nějakou civilizaci, která vznikla bez náboženství? Co jinak na to můžu říct... musel by znát alespoň počátky vzniku českého státu a věděl byste, jakou roli při tom církev hrála. Pokud Vás to zajímá, v této diskuzi jsme to už probírali. můžete si vyhledat starší příspěvky... ;-)

+1/−2
4.10.2014 22:14

M17a13r86t75i62n 37N41o11v84á37k 8707852792332

Odpovídáš na otázku otázkou? ;-D Znovu bych tě poprosil o odpověď - proč přesně by to mělo být nemožné?

Hodnoty evropské civilizace jsou postaveny na antických základech (demokracie, právo...), také vychází z osvícenství (lidská práva, humanismus, sekularismus). Pardon, ale žádného boha tam nevidím ;-)

USA také vznikly díky těmto hodnotám. Byly - a jsou - tak silné díky tomu, že měly sekularismus zakotven přímo v ústavě - zakládající "otcové" na tom trvaliR^

+2/−1
4.10.2014 22:58

R42a92d68o47v70a77n 75S43t89o52k14l73a82s36a 3709412756155

:-) odpovídám řečnickou otázkou... jistě znáte tento pojem z antiky, kterou připomínáte. Když si odpovíte, zda někdy vznikla nějaká civilizace nebo evropský stát bez náboženství, tak zjistíte že ne. Vliv anitiky se samozřejmě v Evropě projevuje dodnes, ale evropské státy nevznikaly na antických základech. Na anitiku začala Evropa navazovat až v renesanci. Podívejte  se na dějiny českého státu. Aby vůbec mohl vzniknout a ostatní evropské státy ho uznaly za sobě rovný, musela česká knížata přijmout křest. A dodnes si připomínáme jako patrona země sv. Václava, který se zasloužil právě o to, že duchovní cestou začlenil český stát do evropských civilizačních struktur. Církev v té době byla také jako jediná nositelem vzdělanosti. Mnozí panovníci neuměli ani číst a psát. Slovanské kmeny, které nepřijaly křesťanství, zanikly. Podobné je to ve všech státech. USA jsou trochu jiný případ, protože vznikly později. Ale při osídlování kontinentu hrálo náboženství také svou roli...

+1/−1
5.10.2014 10:45

M91a81r79t92i56n 77N62o68v36á55k 8417202612922

Antická vzdělanost byla na mnohem vyšší úrovni. Křesťané ji zadupali do země a vrátili nás staletí nazpět (díky nim byl středověk temný). Přežila hlavně díky arabským národům, jejichž civilizace byla v té době paradoxně na mnohem vyšší úrovni než křesťanská.

Demokracie, samotný pojem státu a jeho uspořádání... pocházejí z antiky. Katolíci šli proti naopak proti tomu - církvi vyhovoval absolutismus, nevolnictví, společnost bez lidských práv. Teprve díky VFR se Evropa vzpamatovala, zcivilizovala, sekularizovala a nastoupila směrem k současnému uspořádání. Křesťanům a křesťanství navzdory.

+1/0
5.10.2014 14:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.