Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

HIV má původ v srdci Afriky, tvrdí vědci. Šířil se kvůli sexu a železnici

Vir HIV se rozšířil do světa ve 20. letech minulého století z konžské Kinshasy. Zjistil to mezinárodní tým vědců. Podle expertů vir expandoval kvůli růstu populace, obchodu se sexem, nesterilizovaným jehlám na klinikách či železnici v tehdejší belgické kolonii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O78n49d76ř25e10j 68M98a39l10ý 3924373583253

Stejně to konspiračním teoretikům, kteří tvrdí, že za vším stojí CIA, nerozmluvíte. :-)

0/0
4.10.2014 18:37
Foto

S67t67á57ň88a 30K57o20m38o11r71o13u49s11o98v77á 3945293827219

Původ možná má v srdci, ale pak se virus většinou šířil přes úplně jiné orgány. Plus injekční stříkačky narkomanů.

0/0
4.10.2014 9:03

J32a70n 67K40o57c94i31á78n 9980641927492

Legrace je jak se tu okamžitě vyrojili latentní rasisté kteří si honí ego tím, že si svojí nadřazenost doakzují tím, že obviňují obyvatele afriky ze zoofilního chování (a celkově na jejich údajné skandální sexuální chování). Ta nákaza se na člověka přenesla jedením tepelně málo upraveného masa. Předesílám, že např.  zarděnky jsou původem nemoc hovězího dobytka - předpokládám, že tito "nadlidé" podle stejné logiky je tehdy jako děti chytli tím že měli sex s krávou.

+3/−3
3.10.2014 21:47

H87a94n51a 58K69r38i38v88a87n56e25k 2891725372153

:-)skoda psat. oni to holt vedi lepe nez experti, kteri se otazkou sireni HIV a eboly desitky let zabyvaji.

0/0
3.10.2014 22:08

R98a22d11e78k 85N33e32u69m77a18n81n 5712702538315

1) proč latentní rasisté????

2) sexuální přenos nikdo nevyloučil

3) budeš mluvit i o latentních homosexuálech, protože to šíří gejové???

+1/0
3.10.2014 22:20

H53a11n61a 11K46r51i39v60a92n84e44k 2121195862473

2) sexualni prenos opice --> clovek? africani znasilnuji simpanze? ;-D

0/−1
3.10.2014 22:28

P63a81v85e25l 18K10r67e25j81č68í34ř 2262761713576

Co to je? "Tím se narušila genderová rovnost" 8-o A to jako fakt?

0/0
3.10.2014 19:20

D29a84n13i79e90l 62C40v44e56j77n 9774683109270

Jestli ono to nakonec není jedno, co byla ta původní "událost", která vedla ke zmutování SIV na HIV-1 (mohl to být nepovedený lov špimpanzů stejně jako jedení jejich nedostatečně tepelně upraveného masa, popřípadě varlat, nebo sex s nimi, to už se nikdo ani nejmodernějšími metodami - tedy pokud nevynalezneme cestování časem - nedozví). Důležité na těchto výzkumech je především to, že větší znalost vzniku celé epidemie nám kromě vzrušujícího poznání přinese i důležitou nápovědu, kde jak hledat léky na tuto terapeuticky stále těžko zvládnutelnou nemoc.

0/0
3.10.2014 15:38

J83a86n 80Š40v27a24d96l36e68n44k43a 9154469780

To asi nepřinese...

0/0
3.10.2014 17:33

O24l30d42ř38i92c77h 13H74o76r92á20k 2754159621115

Bohužel díky některým oblastem v Africe a jejich místním stravovacím a sexuálním návykům se z některých zoonóz stávají lidské nemoci a bohužel se jedná o stále mutující s vysokou letálností i nakažlivostí. HIV i ebola splňují všechny uvedené parametry i původ nemoci. 

Do civilizovaných oblastí se dostal až v nové době, kdysi byly tyto a podobné nemoci samoregulační - takřka izolované oblasti a nemoc vyhubila hostitele a zůstala jen v pár (často zvířecích) přenašečích). Až naše divoká pomoc bez úvahy o následcích, že třeba daná oblast tolik lidí nikdy neuživí rozjela kontakty a lokální války s kradením žen, znásilňováním (přenosem) ... . A pak už to jede samo.

+8/−1
3.10.2014 13:40

P83e46t22r 56S47t17e70j40s44k96a31l 3489738474436

Ten vir u simpanzu uz byl delsi dobu? Proc preskocil az v 20tem stoleti? Nebo zmutoval v minulosti uz vickrat, ale vzdy nejak zanikl v izolovanych koloniich?

+1/0
3.10.2014 13:21

J17a86n 42Š43v62a62d47l69e65n47k11a 9334459920

Ano, mohl se přenést vícekrát (ono se to i stalo - článek je patrně o HIV-1, pak je ještě HIV-2, který se přenesl snad z kočkodanů, pokud si to dobře pamatuju). Ale dřív se nešířil, protože tehdy to byla zemědělská společnost s minimální migrací obyvatelstva. Šířit se začal až s růstem měst a rozvojem dopravy.

+3/0
3.10.2014 13:39
Foto

B61r90o51n33i39s41l26a23v 17G14a29b87r92y66š 2612299541

A pak že za AIDS můžou gayové. Tady každý vidí, jak to začalo. :-)

+2/−3
3.10.2014 12:55

J12a14n 74P28r13i90b88y44l 5660505387357

Začalo to evidentně nějaký zoofilem. :D

+7/−2
3.10.2014 13:21

H24a13n53a 17K91r74i41v83a46n50e12k 2491555952893

Ne, Africani jedli maso simpanzu, tim se nakazili.

Je to stejne jako s ebolou, nejspis se lidi nakazili netopyrim masem.

+3/−2
3.10.2014 13:28

J20a33n 31P31r55i58b42y81l 5440515367987

To je ta slušnější verze pro děti ;)

+6/−5
3.10.2014 13:29

H70a95n30a 34K66r97i19v26a25n83e31k 2521375362153

ta vase pro nenormalni lidi.

+4/−5
3.10.2014 13:32

J50a58n 95P81r52i71b16y51l 5930635107817

Ano, není to v našich končinách normální a dokonce ani legální, ale to neznamená, že se to neděje a že to v zaostalejších částech světa není celkem normální. Není to tak dávno, kdy po netu kolovalo video pořízené kdesi v Afganistánu na velkou vzdálenost s nočním videním a těch 5 afgánců a ta jedna koza si asi nemysleli, že je to tak nenormální...

+4/0
3.10.2014 13:40

J38a33n 92Š30v85a70d28l81e51n64k15a 9594239560

Virus HIV se přenáší i krví. Vy jste se nikdy neřízl, když jste porcoval maso?

+4/−1
3.10.2014 13:42

H34a92n89a 97K64r32i46v42a27n96e22k 2981975712653

a vy o tom musite psat v diskuzi, asi mate "podivnou" fantazii.

(napsala bych, co si o takovych lidech myslim, ale prisla bych o zivot.)

+2/0
3.10.2014 13:47

J55a71n 37P83r54i46b19y72l 5890665517547

Moje fantazie to není. Ale evidentně je to v některých kulturách tak běžné, že jim nepřipadá divné ani provozovat podobné aktivity veřejně. U netopýra je jaksi tato cesta přenosu vyloučená a přenos ze šimpanze touto cestou není vyloučen.

+2/−1
3.10.2014 14:03

H96a80n57a 37K20r20i34v89a64n85e87k 2131855352143

proc o tom pisete? proc vas to vubec napada?

mj., diskuze ctou i deti. takze opatrne.

0/−3
3.10.2014 14:09

J39a12n 31P30r47i80b48y34l 5670915607257

Článek je o původu HIV a obsahuje i informaci, že byl přenesen na člověka z šimpanzů. Jak každý ví, tak HIV se přenáší krví a pohlavním stykem. Přenos ze šimpanze pohlavním stykem na člověka je teda zcela relevantní možnost, protože evidentně existují lidé a není jich málo, kteří se sexu se zvířaty nebrání.

Nechápu, proč je pro vás takovou záhadou, jak toto souvisí s článkem. Pro mě je souvislost zcela evidentní.

Může se vám to nelíbit, může vás to šokovat, ale takové věci se prostě dějí, stejně jako každodenní zabíjení, mučení, mrzačení, znásilňování atd.

+7/−2
3.10.2014 14:21

H84a67n47a 28K69r79i76v98a33n53e17k 2541565522733

V clanku to nestoji, ale HIV presel na cloveka potravou, protoze Africani jedi opici maso. Do krve muze prejit pri kousani nepropeceneho masa (krvacejici parodontitis bude v africe bezne onemocneni chrupu), ci v zaludku (zaludecni vredy), ci pri krajeni masa (otevrena poraneni ruky). (jen priklad).

Ctete i jina media, nejen iDnes.

+3/−2
3.10.2014 14:49

P83e96t43r27a 72Z30r56u54b85e11c62k65á 3290921500540

to máte marný, on se prostě už rozhodl, že první přenos vznik při "akci" nějakýho zoofila a opice. A jelikož se už rozhodl, můžete mu dát 100 relevantních argumentů a nic to nezmění ;-)

+3/−2
3.10.2014 15:02

J16a88n 71P52r50i40b28y94l 5520705507457

Ne nerozhodl jsem se. Napsal jsem, že je to relevantní možnost, takže z toho plyne, že připoužtím i jiné varianty.

Zato paní Krivanek se rozhodla, že to muselo být jídlem a žádnou jinou variantu nepřipouští. Žádných 100 relevantních argumentů, které by vylučovali jinou možnost neuvedla. Jediné argumenty, kterými onu "jinou možnost" vyvrací je, že "by to musel udělat nenormální člověk" a že "se o tom nesmí mluvit, protože by si to mohli přečíst děti". Obávám se, že stejně jako pro skupinku afgánců kdesi v poušti, tak ani pro černocha uprostřed džungle před 100 roky nebyl ani jeden z těchto argumentů důležitý z hlediska rozhodnutí, zda tu opičku, nebo kozu sežerou hned, nebo "až potom".

+4/−2
3.10.2014 15:24

P90e83t61r50a 70Z80r25u79b60e46c14k71á 3200821500830

ok, tak já to řeknu jinak. Nemůžu samozřejmě vyloučit, že to, co píšete se stalo. Stejně tak nemůžete vyloučit, že to bylo jídlem. Takže jde vlastně o to, co je pravděpodobnější. No a mě zkrátka přijde 100x pravděpodobnější to jídlo, než na základě záznamů nějakých pár Afgánců předpokládat, že se to takhle stalo i tehdy v Africe. Jen soudím na základě pravděpodobnosti. Toť vše...  Mimochodem co tu ještě děláte, nechtěl jste se vracet, ne? ;-)

+2/−1
3.10.2014 15:45

J52a16n 56P52r77i66b15y91l 5900335807427

Nechtěl jsem se vracet k Krivankovi, ale nebojte, už nebudu reagovat ani na vás.

Stačí, když mě teď ještě jednou něco odepíšete, aby jste měla poslední slovo a tím to bude uzavřené ;)

+2/−1
3.10.2014 16:06

J52a37n 37Š10v76a15d24l67e15n20k93a 9784569590

S těmi "historkami nevhodnými pro děti" jste začal vy, nikoli Krivanek.

+2/−1
3.10.2014 17:37

J69a53n 48P11r70i35b59y66l 5570475987397

Jistě existují nezpochybnitelné důkazy, co se před sto lety uprostřed džungle v africe mezi tím člověkem a tou opicí stalo, když to víte s takovou jistotou. :D

A víc se k tomu už nebudu vracet, neb jsem nesečtělý hlupák a bojím se, že mě znovu zesměšníte ;)

+3/−1
3.10.2014 15:15

J61a50n 10Š19v43a23d38l46e23n54k54a 9234489390

A pročpak pořád trváte na tom přenosu sexuálním stykem člověka s lidoopem? To už je pomalu obsese. Možná to o vás něco vypovídá. Určitě rasismus, ale třeba je v tom něco jiného, skrytějšího.

+1/−2
3.10.2014 17:35

R49a96d56e24k 15N78e47u63m98a10n80n 5952542338825

proč rasismus?

+1/0
3.10.2014 21:53

J81a82n 88Š98v15a78d63l10e56n71k94a 9484939180

Rasismus proto, že obviňuje černochy ze zoofilního chování s tím, že je to tam podle něj běžné.

0/−1
5.10.2014 13:09

R69a43d14e87k 42N87e46u22m13a34n59n 5102212528525

a co jiného skrytějšího?

Rasismus protože černoši?

Být to běloši, tak to není rasismus?

+1/0
3.10.2014 22:24

M93i37c44h89a82l 23C54h73a27l92u15p66a 6258720359163

Někteří lidé se tomu možná nebrání, ale zvířata nejspíš budou. Dospělý šimpanz má sílu asi jako tři lidi, takže zvládnout ho by nebylo zrovna jednoduché.

+1/−1
3.10.2014 21:42

M72i67c98h97a52l 18M10i15l38l74e22r 9486832219722

dospely, rozhnevany orangutan muze cloveku doslova utrhnout paze. Doslova.

Simpanz je mene silny, ale naznacuje to, ze clovek by ve stretu s nim docela realisticky skoncil na druhem miste.

0/0
3.10.2014 22:13

J90a27n 87P53r47i44b48y82l 5640265487757

Aspoň někdo s logickým argumentem ;)

0/0
5.10.2014 14:00

H52a52n15a 32K66r38i17v66a93n54e37k 2791685312703

V Evrope byl udajne prvni nakazeny gay, ktery se infikoval v Africe. Mozna proto se rika, ze je to nemoc homos's.

+1/0
3.10.2014 13:26

J32a82n 24P12r64i26b86y76l 5900135337507

A nebude to spíš tím, že gay komunita je obvykle promiskuitnější (pár gayů už jsem v životě poznal a taky jsem měl ten pocit) a anální sex je z hlediska přenosu HIV nejrizikovější? Kombinací výše uvedeného se mezi nimi nákaza šířila nejrychleji.

+6/0
3.10.2014 13:31

H94a10n75a 81K20r98i69v65a66n55e20k 2941985172673

odhaduje se, ze dnes je nakazeno ca 40% muzu, 40% zen, zbytek deti.

0/−1
3.10.2014 13:41

R30a85d94e31k 24N40e77u53m37a36n46n 5792542818295

minimálně u nás vedou gejové, pak narkomani, normální lidi jsou zatí mminoritou

+1/−1
3.10.2014 22:31

H32a17n64a 72K89r78i27v63a34n55e27k 2351705552103

Ve svete.

0/0
5.10.2014 15:56

J14a13n 94P59r29i30b80y17l 5330435377797

Navíc já jsem reagoval na to, proč se o HIV mluví jako o nemoci gayů. Tenhle přívlastek ale nezískala ta nemoc teď, ale mnohem dříve. Tehdy mohlo být rozložení nemoci v populaci jiné, protože nemoc ještě nebyla známa a nebo povědomí o ní bylo nízké. Dnes už o HIV ví snad každý a ví jak se chránit. Feťáka to ale asi tolik netrápí - tam je míra zodpovědného chování mizerná.

Gay kdesi v 80 letech věděl o HIV kulové + promiskuita + rizikový sex a taky oproti sexu muže se ženou měl podstatně nižší potřebu používat gumu, páč otěhotnění jaksi nehrozí.

0/0
7.10.2014 8:49
Foto

B89r86o88n83i39s87l23a27v 82G57a29b61r84y10š 2622869651

Možné to je, nechci se přít. Stejně by mě zajímalo, jak to vzniklo. Nic nevznikne samo od sebe. Možná nějakou kombinací symptomů a pak jedinec, který to roznesl dál.

0/0
3.10.2014 13:41

J51a49n 97Š36v73a12d90l61e29n21k73a 9314139600

Vzniklo to přenosem SIV ze šimpanzů a kočkodanů.

+2/0
3.10.2014 13:43

A77d39o58l95f 81Ř26í31h83a 7978895642236

Jak není lék? A co ty zázračné slzy cikánky, které aids odeženou.;-D

0/0
3.10.2014 12:46

S24a28r65a 71S16o13u96c59k14o80v51a 7785368982322

No jo, takže zase ti zlí Evropani jim tam postavili tu železnici a nemocnice a napomohli tak šíření HIV. Za všechno zlé v Africe můžou bílí. Závěr? Hlavně nijak nepomáhat v Africe, protože se to vždy obrátí proti pomáhajícímu. (Samozřejmě důležitější než šíření je vznik HIV, takže kdyby dodržovali Afričani alespoň nějaké základní hygienické návyky a znásilňování nebylo na denním pořádku, tak by byl celý svět ušetřen této choroby.)

+7/−5
3.10.2014 12:42

P41e88t88r86a 53Z80r66u66b42e73c35k41á 3830141730190

Demagogie. V článku se nic takového netvrdí.

+2/−3
3.10.2014 12:45

R49e39n90é 84V69r77b31s30k19ý 4179874414220

ale píše, akorát vy to tam nechcete vidět....jedinou naší obranou severního světa je železná opona a zesílení vojenské síly proti těmhletěm z afriky...prostě absolutní separace od afriky

+5/−5
3.10.2014 12:51
Foto

M67a51r92t84i66n 26K13l55u21m37p24a91r 5866768827294

Stejně hloupý a neznalý jako Sára.

+2/−3
3.10.2014 12:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.