Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smrt dítěte v den očkování zastavila distribuci jedné šarže hexavakcíny

Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL) pozastavil distribuci a používání jedné šarže dětské vakcíny INFARIX HEXA. V Česku v den očkování touto látkou zemřelo dítě. Zatím ale není zřejmé, zda úmrtí bezprostředně souviselo s podáním vakcíny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14a26r43t58i29n22a 31P11e41j24ř21i89l20o97v87á 9677450598980

Kvůli očkování syna jsem prostudovala mnoho materiálů z různých zdrojů. Rozhodli jsme se očkování navzdory názoru lékařky odložit dokud nebude podle našeho názoru syn zcela fit (dlouhotrvající vysoké jaterní testy). A pak volíme trojkombinaci: tetanus, černý kašel, záškrt.

Navrhovala bych nejmenší kojence naočkovat nejprve pouze mono vakcínou proti černému kašli (není k dispozici) a proti ostatním závažným onemocněním očkovat později. Proč tetanus kojenci? Proč žloutenku typu B? atd.

MMR vakcína proti příušnicím, spalničkám a zadrděnkám by měla být dobrovolná. Než se zjistilo, že má krátkou účinnost a že se zřejmě vyskytuje i jiná varianta viru, vypukly epidemie příušnic hlavně mezi mládeží kolem patnácti až devatenácti let a v té době je to už mnohem rizikovější než u malých děti. Ale rodiče žili v blažené jistotě, že jejich dítě je přece očkované (samozřejmě žádná vakcína nechrání na 100%) Prodělané příušnice chrání celý život a pokud se je nepodaří prodělat, očkovat se dá před pubertou. Pokud člověk neví, jestli je prodělal, vždycky se dají udělat testy na protilátky. To platí i pro ostatní dvě onemocnění.

Úmrtí dítěte v souvislosti s hexavakcínou se řešilo před pár lety v Belgii, na internetu je k dispozici zpráva výskytu nežádoucích účinků, kterou si od výrobce vyžádala místní vláda, jen nevím proč se tam, tak často vyskytuje slovo "tajné". Možná proto, že to není pozitivní čtení a to je jen zlomek, mnoho nežádoucích účinků se vůbec nehlásí.

Není to otázka války dvou táborů, ale toho, co je nejlepší pro děti! A to rozhodně není pásová výroba naočkovaných jedinců bez velké snahy udělat podrobnou anamnézu a zvažovat, co je v dané chvíli nejlepší pro dítě. Ale z toho samozřejmě plyne zodpovědnost za rozhodnutí, kdežto když uposlechneme nařízení, tak za nic přece nezodpovídáme ne? Snažší pro lékaře i rodiče.

+6/0
25.9.2014 13:30

P35e67t10r 57T36ů73m40a 5385295404605

fak off hexavakcina, strasny svinstvo

0/0
25.9.2014 9:45

R92e45n51á79t61a 52R25e78h46u44l52o47v16á 6651844473381

Škoda, že neexistují studie týkající se vedlejších účinků Hexavakcíny. Kdo je má, sem s nimi! Nehledejte, žádné oficiální nejsou :-) Že by ty živé viry byly až tak neškodné??? Prostě některé děti mají po očkování štěstí, ale jiné ne... navíc jsou mnohé z uvedených nemocí léčitelné...

0/0
24.9.2014 20:38

K12a31t88e47ř76i49n94a 95V14a67š17á84k88o82v11á 5701802309755

tak ony se totiz ty ucinky nereportuji, a kdyz se neco stane, zaver je, ze "to urcite neni ockovanim". Na matku se kouka pomalu jak na hysterku...

Synovci se po ockovani "jen" na mesic pozastavil motoricky vyvoj (to stejne nekolika dalsim detem v okoli) - prestal na chvilku aktivne lezt, zvedat hlavu, pretacet se....samozrejme potom se vratilo vse do "normalu" (predtim byl docela napred), ale doktor koukal jako ze co vubec takove blbosti resime, i kdyz teda, napsal si to tam...ale stejne to bude brane "bez ucinku"

0/0
24.11.2014 13:30

M48i39l45u44š51e 66K22o63h82o29u92t91k51o35v12á 3366978500227

Moje děti dostávaly trojkombinaci a také to stačilo, proč se vlastně dneska děti ládují hexa? Přiznám se, že děti mám už dospělé, takže doba se od té doby změnila. Přesto si myslím, že míň je někdy víc.

0/0
24.9.2014 14:53

A25n94t55o83n57í84n 18G93a57ž60á50k 7765345440186

Je to docela sranda. Sarze je naprosto v poradku - testovano. Ale dite zemrelo - proc neni prokazano. Sarze se tudiz zlikviduje - co zbylo - a verejnost bude uklidnena, ze urad se postaral o likvidaci potencialne nebezpecne sarze. Falesny pocit bezpeci vytvoren. Ovsem pokud se nad tim zamyslime a vememe v uvahu, ze dite zemrelo na dusledky vakcinace a ze sarze je v poradku, pak z toho logicky plyne, ze ockovani je nebezpecne obecne a nezalezi na sarzi vakciny.

+5/−3
24.9.2014 12:40

M98a97r65t86i46n 80M64a85i22k75s20n75a65r 3584863568132

Ani bych se nedivil kdyby za to mohla otestovaná a nezávadná sarže hexavakcíny. SIDS je konstatování "nemame tušení co to zapříčinilo", vzhledem k věku kdy se očkování dává, je dost možné že to tělo dítěte to prostě vzdá a vypne se... souvislost v tom nenajdete, a loby za očkování je tak silná, že nejspíše nikdo hledat to ani nebude. A když najde, tak ho umlčí...

+9/−2
24.9.2014 11:50

J29i68ř14í 79Č91u54m87p59e43l72í64k 5126416512681

S tím očkováním to začíná být problematické.

S ohledem na nedostatečně dlouhou ochranu proti černému kašli, je potřeba uvažovat, proč a z jakých důvodů se do očkování zařadily nedostatečně vyzkoušené očkovací látky a zda nebylo to komunistické očkování, které ten černý kašel a tuberu téměř vymýtilo, kvalitnější a spolehlivější. Jde o to, zda v tom výběru dodavatele nebyly jiné zájmy.

+7/0
24.9.2014 11:14

L56e42n35k13a 69L21e13s41á60k19o42v18á 9478180528449

Tak dle našeho očkovacího průkazu je moje dcera již 2x naočkovaná přesně touto šarží hexavakcíny a to neměla po očkování ani zvýšenou teplotu...

+1/0
24.9.2014 10:47

B69l14a46n56k65a 40F37a16j53k77u37s13o17v98á 8825791339514

.. tak budte rada, argument to ale neni, pokud jste to tak myslela....:-)

+3/−1
24.9.2014 11:21

L29i32n32d82a 85M91a26š37k53o70v58á 4464496506

Jen pro info - snad se nepletu, že hexa - neznamená deset, ale šest - tudíž je to očkování proti šesti chorobám.

0/0
24.9.2014 8:58

B90l38a93n97k94a 94F12a26j14k29u59s91o83v98á 8335611369614

... ne nepletete se, vysvetleno nize..., "deset" vzniklo hodou okolnosti, kdyz jsem chtela poukazat na absurdnost nekolika-vakciny

0/0
24.9.2014 10:04

F84i95l88i29p 21G85a27l54a40š 2387857664568

Odpůrci očkování a zastánci neočkovat to co není třeba, prosím Vás o odpověď: "Jak Vás samotné očkování poškodilo na zdraví? 99% z Vás je naočkováno vakcínami, které se dnes již ani nepoužívají a přesto jste to přežili, tak co Vám na tom vadí?"

PS: podívejte se jak to dopadlo, když se přestal povinně očkovat Černý kašel, desetiletí považovaný za vymícenou nemoc.

+6/0
24.9.2014 8:34

P16a37v85e21l 78O14d83r84a38z48i13l 6284139337930

Tak asi jim vadí ti, kteří to nepřežili, že, ti vám to sem nenapíší.

+7/0
24.9.2014 9:09

A18n26t13o90n44í96n 61G53a60ž71á26k 7175795490636

Ekzem, alergie. Ano ziji a lecim se. A za leciva platim. Komu? No tomu kdo vyrabi i to ockovani. Kruh uzavren.

PS: Kdy se prestal povinne ockovat cerny kasel? Vite vubec o jake vakcine se tu diskutuje? O povinne hexa vakcine jejiz soucasti je i antigen cerneho kasle.

+1/−1
24.9.2014 12:54

P73a39v46e71l 52O63d96r87a54z56i51l 6764559567850

Ehm, standardní schéma je 2+1. Když je farmalobby silnější, tak v daném státu prosadí 3+1.

+6/0
24.9.2014 8:09

O11n18d62ř33e45j 23Š34r94u32b59a54ř 1825341495626

koukam, ze diskuze se zas zvrhla na to, ze kritici soucasneho modelu ockovani jsou osocovani ze zpatecnictvi. Jenze ono neni jen ockovat podle soucasneho modelu versus neockovat vubec. Napriklad ockovani proti cernemu kasli nebo zaskrtu ma vic vyhod nez rizik. U ostatnih ockovani to tak jiste neni.

0/0
24.9.2014 7:52

P96a14v44e73l 73O72d80r41a80z39i21l 6384589447910

Je to jako s očkováním proti KME. Pokud si přečteme nežádoucí účinky a vyhovíme volání po stoprocentní proočkovanosti populace, tak nám vyjde, že bude víc jedinců postižených závažnými vedlejšími účinky, než je dnes jedinců s vážným průběhem KME.

+2/0
24.9.2014 8:18

O29n15d96ř74e70j 18Š54r55u13b50a49ř 1445241215966

clanek neni presny, povinne neni ockovani hexavakcinou, povinne je nechat dite naockovat proti temto nemocem do urciteho terminu.

0/0
24.9.2014 7:48

A80n71t48o90n59í46n 41G81a82ž22á29k 7765805930346

To mate pravdu. Ale dovolim si drobne doplneni - pouze hexa je hrazena, jine varianty si zaplatite ze sveho. A ty jine varianty se dost tezko shaneji, pokud jsou vubec k sehnani.

0/0
24.9.2014 12:57

B83l75a59n39k40a 49F85a59j77k54u51s58o40v32á 8345381659294

Mam k ockovani jednu poznamku: zdravy selsky rozum mi napovida, ze predpona Hexa- je ponekud strasidelna, pokud se jedna o ockovani kojence. Ma dite dostat injekci/vakcinu, ktera chrani proti deseti nemocem najednou? Prijde vam to normalni? Zvlast kdyz to jsou nemoce, ktere takove male dite ani nemuze vubec dostat? Nejsem zadny odpurce ockovani, naopak, me deti maji vsechna ockovani, ktera byla kdysi doporucovana, nektera ockovani maji i navic, jako proti klistove encefalitidie, atd.... Vse ale postupne. Nejvetsi problem byl s vakcinou, zvanou trojkombinace, po ktere mely obe deti zvysenou reakci, mely teplotu a musely zustat par dni doma, nez reakce zmizela. A tak proc najednou hexavakcina? Vzdyt pro toho drobecka do musi byt neskutecny napor na jeho imunitni system, a pritom vsechna tato ockovani je mozne absolvovat postupne, jak dite roste, aby jeho organismus nebyl zatezovan takovouhle "dardou" ve veku, kdy se detsky organismus s vakcinou muze docela tezko vyrovnavat.

Pokud si dobre pamatuji, tak za hexavakcinou stoji manzele Cabrnochovi, pan kdysi poslanec EU a jeho manzelka lekarka, kteri tuto vakcinu tak dlouho prosazovali, az se to podarilo. Urcite je mozne si najit clanky a polemiky z doby, kdy se tato hexavakcina na trh u nas zavadela. A jiste najdete mnoho clanku odborniku, kteri se zavedenim teto vakciny nesouhlasili. A nakonec se prece podarilo, prostrednictvim manzelu Cabrnochovych a spratelenych farmaceutickych firem. Obrazek at si kazdy udela sam.

+11/−2
23.9.2014 23:40

A82l57e48n89a 66N84o55s87k33o23v61á 7507403725609

hexa je sest.....

+5/0
23.9.2014 23:42

B83l84a80n57k93a 22F69a46j17k87u10s58o57v83á 8625561979454

.. jojo, jasne, ja vim...., mate pravdu, mysleno bylo jako nadsazka, absurdum, treba jako patnactivakcina, melo to byt v uvozovkach :-)

0/−1
23.9.2014 23:53

A85l93e19n74a 83N51o25s71k96o36v23á 7777963625669

ve mne ta predpona vyvolava dojem, ze je to neco od carodejnice :) asi jako u slova hexenschuss

+1/−1
23.9.2014 23:57

B60l54a80n47k34a 63F35a29j29k76u66s86o74v65á 8775861839744

jo, presne R^;-D

0/0
24.9.2014 0:12

J24a91r70k63a 18K10r38e42j31č25í 8424336381900

omylem jsem dala mínunus, mělo to být +, omlouvám se...

0/−1
24.9.2014 8:13

A47l91b95e38r81t 18V72l81a59c74h 8886971268642

Dal jsem Vám za ten omyl mínus...

0/0
24.9.2014 9:50

A50l16e28n49a 38N13o81s69k94o96v45á 7797193915429

ale jinak mate pravdu.... s trojkombinaci Priorix mam tez sve zkusenosti, teda me deti, jednomu se po tom rozjel atopicky exem, ale rpy je to sezonni zalezitost s ockovanim nesouvisejici... atd.... :-/

+2/0
23.9.2014 23:43

M20a85r94t47i75n 49K82ř68í48ž 9153742110427

priorix je ale živá vakcína....

+1/0
24.9.2014 6:32

M41a95r74t20i82n 73K90ř24í95ž 9923932350197

tohle Vaše tvrzení sice vypadá správně selsko-rozumově, ale jednoduše není pravdivé.

0/−1
24.9.2014 6:39

B76l95a98n92k11a 98F79a49j48k87u92s59o50v25á 8675471789434

to je sice hezky, ale nejaky argument by nebyl? dekuju.. Jinak je vase odpoved placnuti do vody, pan je tajemnej jak Hrad v Karpatech, jak se rika :-P

0/0
24.9.2014 10:01

A63n11t48o37n97í32n 34G96a45ž11á27k 7245925100226

Proc?

0/0
24.9.2014 13:47

M66a71r85i68e 55D14l74u30h92á 5929174805592

20 případů syndromu náhlého úmrtí kojenců za rok  je dost. To už by se vyplatilo vymyslet proti němu nějakou novou vakcínu pro plošné očkování, co říkáte?;-(

Ve všem jde doba dopředu, ale v otázce prevence a imunity jsme moc nepokročili.

Nemá větší logiku toxiny všeho druhu z těla odstraňovat než je tam zanášet? A to ještě  hned v prvních chvílích po narození, kdy není zcela jasné, zda si dítě na svět

nepřináší nějaký handicap, který se očkováním může jen zhoršit!? Pokud má někdo pocit, že mu očkování zachrání život, ať se nechá očkovat, ale ať také ten, co má pocit opačný má možnost to odmítnout!!! Neočkovaný přece očkovaného nenakazí!;-)

Moc jsme si zvykli nechat za sebe rozhodovat jiné. Přitom hlavně My sami jsme za své zdraví a do jisté doby i za zdraví svých děti zodpovědní.

I v takovémto případě  možnost svobodného rozhodnutí patří k demokracii.

+2/−7
23.9.2014 23:06

F42i58l33i76p 26G58a40l33a69š 2497977764678

SIDS (syndrom náhlého úmrtí kojenců) není infekční choroba, tudíž proti němu nejde naočkovat. Možná by to chtělo si o tom napřed něco přečíst. Můžete mít jakoukoliv technologii a přesto k tomu může dojít. Navíc celosvětová incidence je 0,22 případů na 1000 živě narozených dětí, takže našich 20 za 1 rok nijak extra nevybočuje z celosvětového průměru.

0/0
24.9.2014 8:29

K31a34r94e91l 47J83a52n81í77k 9338392875804

Evidentně to bylo myšleno s tím očkovním ironicky.

SIDS je prostě jen zajímavé pojmenování pro "nevíme proč" nebo "nemůžeme to dokázat". Tento příklad naznačuje, že některá úmrtí jdou na vrub očkování. A není to nic divného, pro tělo je to zátěž hned z několika hledisek.

0/0
24.9.2014 9:29

J54a44n 90M50e73r63t85a 3762500961438

Nenaznačuje to nic, z jednoho případu se závěry dělat nedají. Kdyby někdo poslouchal Mozarta a u jeho dítě se vyskytl SIDS, tak to naznačuje, že některá úmrtí jdou na vrub poslouchání Mozarta? Tvrdíte, že očkování je pro tělo zátěž, to jistě je, ale dokážete to nějak kvantifikovat a porovnat se zátěží z jiných zdrojů? Ono to dítě nežije v izolaci od okolí.

0/0
24.9.2014 11:16

P69a87v95e32l 86Ř91í86h10a 3213514704684

On taky syndrom náhlého úmrtí může být následkem kolapsu organismu po očkování - ono očkovat proti očkování by pak dost dobře nešlo :-P.

0/0
24.9.2014 23:31

A21n87n22a 57K15i51r97š91o29v51á 9526240145163

No takže ono to dítě nemuselo zemřít právě kvůli očkování....

A já jsem za očkování ráda, taková jsem já nemoderní, nesluníčková žena!! A jsem ráda, že mám očkované děti proti nemocem, na které se dříve umíralo!

+12/−2
23.9.2014 22:50

A35l93e49n76a 12N80o36s61k32o59v87á 7307933845469

treba spalnicky nebo priusnice.... to je treba ockovani, ktere mi uplne rozum nebere, deti jim naockovane mam, ale skripala jsem u toho zuby..,.. proc ockovat mrnousy, u kterych  je prubehbezproblemovy? ockovala bych je klido az v nejakem kritictejsim veku, pokud chorobu neprodelali....aby se zabranilo komplikovanemu prubehu v dospelosti.... nejsem slunickova matka, taky jsem rada za ockovani proti smrtelnym chorobam typu zaskrt, ale zrovna ta trojkommbince spalnicky - zardenky - priusnice me rozciluje dost.

+2/0
23.9.2014 23:55

F39i76l38i83p 75G78a62l61a16š 2807357514158

Trojkombinace spalničky - rubeola - příušnice Vás děsí? Co Vás na tom děsí?

0/0
24.9.2014 8:32

M24a27r45t80i27n80a 66K92o59l43o48m89a42z59n65i62k69o83v56a 2227552887746

Napriklad to mnozstvi vedlejsich ucinku, velke a zavazne reakce a podezreni na souvislost s rozvinutim autismu. V cizine soud tuto souvislost shledal jako prokazanou.

0/0
25.9.2014 2:04
Foto

K23r40i38s37t71ý41n42a 95K75a38b31á47t14o24v16á 7132239286523

Souhlasím s Vámi, za očkování jsem také ráda. Jen nerozumím tomu, proč tak malé děti musí být očkované proti žloutence typu B. Kor, když se hepatitidou typu B lze nakazit prostřednictvím tělesných tekutin (krví nebo pohlavním stykem) nebo transfúzí, operací.... A pokud chcete dítě chránit před typem A, který je u dětí, které se věčně v něčem venku prohrabují, na vše sáhnou a navíc jsou od nástupu do MŠ stále v kolektivu, necháte je naočkovat a to vakcínou na Hepatitidu typu A a opět B.

+1/0
24.9.2014 9:04

H42a88n92a 43B29í96z98o46v95á 1772396582344

Za sebe bych to shrnula tak, že v ČR stačí mít bílý plášť a lidi vás uctívají jako zlaté tele; pokusíte se oponovat bílému plášti, a dostane se vám takové spršky urážek od "selských rozumů", že si to příště rozmyslíte.. Takže i nadále platí, že kdo řekne slovo proti očkování, je automaticky označen za.. viz tato diskuze. Paradoxní je, že oni pomatenci - odpůrci očkování, dospěli ke svému přesvědčení díky tomu, že se namáhali si o něm něco zjišťovat. Ti děsně racionální příznivci očkování nikdy nečetli o problematice ani řádku, a postupují podle jednoduché - a nefungující - logiky: černý kašel je špatný - hexavakcina mě ochrání před černým kašlem -) hexavakcina je dobrá. Přeju jim, aby měli štěstí, a tuto logiku mohli hlásat i poté, co nechají hexou naočkovat své dítě.

+12/−8
23.9.2014 21:36

J31i50ř87í 52B93o60č26e47k 6721604205223

my jsme nechali hexyvakcínou očkovat obě děti ještě v době, kdy povinná nebyla. a tuto podle vás nefungující logiku budu s klidným svědomím hlásat

+3/0
23.9.2014 22:56

H94a18n74a 42B95í98z97o98v71á 1232616912644

No vidíte, jen potvrzujete má slova. Vy např. jste poskytl dobrovolně a zadarmo své děti jako pokusné králíky, protože vám to lékaři doporučili nebo jen nabídli. A ještě máte pocit, že jste pro děti udělal něco dobrého a chlubíte se tím na netu.. Ale tak hlavně, že to dobře dopadlo.

0/0
24.9.2014 12:30

P25e69t33r 91N61o94v26o41t32n16y 3459602819252

Ano, cerny kasel je dobrý.

0/−1
24.9.2014 2:40

J74i61ř48í 97D98v55o97ř64á73k 5698203578460

Tak kdo jste proti očkování , neočkujte.Alspoň se vaše DNA nebude šířit.

+3/−1
23.9.2014 21:13

P49a84v35e71l 38P50o98n69c76a40r 1283174492657

Da se vam to vratit z voleje opacne, ale proc by clovek pral druhym neco takoveho, ze. Ledaze by to v palici nemel v poradku.

+12/0
23.9.2014 21:17

P78e89t62r 16N38o54v42o43t22n78y 3259422929352

Opačne to vrátit nejde.

0/0
24.9.2014 2:44

A34l25b94e25r98t 44V13l76a72c72h 8846251288712

Lze velmi snadno. ;-)

+1/0
24.9.2014 9:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.