Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Letadlo zaplnil dým z motoru, cestující natáhli kyslíkové masky

Nepěkné vzpomínky zůstanou pasažérům letadla, které ve čtvrtek mířilo z Kalifornie do Texasu. Stroji selhal jeden z motorů a do prostoru pro cestující vnikl namodralý dým. Pilot letadlo vzápětí otočil a vrátil se zpět na letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59a74t92r65i16k 88M83a14r14e98k 8442957708266

si meli otevrit okna, ne?

0/0
26.9.2014 0:05

E88v95a 57D11r44o98z85d76o25v34á 7589477415985

Sice nejsem expert přes létání, ale ten "kouř" jak ho tady nazýváte je spíš mlha, která se vytvoří při spuštění kyslíkového generátoru.

Každopádně si myslím, že to bylo úplně jinak než to idnes popisuje. ;-)

+6/0
20.9.2014 23:32

J82a28n 63M55o33d71r83ý 2543669757

Nejhorší příspěvky v diskusi vždy začínají větou "nejsme sice expert...". Gratulace.

+1/−4
21.9.2014 2:46
Foto

P46a53v81e66l 29Č95e83r46n40í20k 1668735900870

nemusí být expert ;) pokud ale (nějakou náhodou) ví o tom jak kyslíkový generátor funguje a ví že způsobuje nějakou mlhu, pak je určitě fajn se o to podělit s ostatními. 

Osobně sice nechápu proč takový generátor vypouští mlhu do kabiny místo ven, ale co - možné je vše...

+2/0
21.9.2014 11:39

A11l27o56i59s 88M26a50t80o40u46s71e15k 6251251429246

uz sem myslel, ze to byl teroristicky zasah, no snad jeste jo, ta hysterie se musi udrzovat../..

0/−12
19.9.2014 18:03

J91a27n 22B13a43r68t61a 7421938581151

Vy byste potreboval byt chvili treba Kurdem....

+2/0
20.9.2014 12:20

L62u62k94a67s 72C61o88d64r 6458692650961

Tenhle incident bude mit urcite zajimavou dohru po skonceni vysetrovani (aktivace masek behem pozaru/koure, evakuace letadla bez prikazu kapitana...)

+1/−1
19.9.2014 14:52

J16a86n 30P13r11o35c82h33á78z30k24a 5776512808737

Motorový prostor je kabinu letadla..

0/0
19.9.2014 14:56

J74a96n 82P87r96o55c31h90á75z77k82a 5766462528637

... mimo ...

0/0
19.9.2014 14:56

L52u59k56a56s 55C15o37d80r 6418392920321

Podle videa je jasne, ze byl kour v kabine. V takovem pripade ma vetsina aerolinek aktivaci masek pro pasazery zakazanou (a je to i v operacnich manualech ke spouste typu letadel). Ostatne je to logicke, protoze ty masky nejsou celooblicejove a funguji na principu 70/30, coz jeste vyrazne zhorsi vliv inhalace koure.

+3/0
19.9.2014 14:59

M31i38c83h73a53l 94C19h18a90l69u72p81a 6198180409983

A co se má podle těch směrnic dělat? Nechat je dusit? Pokud se dostatečně přitlačí na obličej, tak by to proti kouři pomoci mohlo, ne?

Možná by měli ty masky změnit, přijde mi že kouř na palubě je skoro častější problém než dekomprese, kvůli níž se ty masky zavedly.

+1/−1
19.9.2014 15:39

L21u34k57a10s 55C42o76d60r 6348912340261

Na letectvi se mi libi spousta veci. Jednou z nich je i to, ze u incidentu probiha vysetrovani, kde celou vec peclive analyzuji odbornici, kteri na zaklade zaveru vysetrovani doporuci zmeny. Predstava, ze by o otazkach letecke bezpecnosti rozhodovala laicka verejnost, me trochu desi (i kdyz na druhou stranu predstava, ze by si pasazeri mohli na horkych aktivovanych kyslikovych generatorech delat omeletu nebo grilovat klobasu, je take lakava).

+7/−1
19.9.2014 16:07

M28i91c55h16a65l 26C37h68a53l48u97p13a 6918570539443

Proč horkých? Problém byl kouř, který to nasávalo od motorů, kyslík v maskách vzniká chemickou cestou, ne?

0/0
19.9.2014 17:56

L68u85k82a73s 94C29o50d42r 6278682730311

Jeden z mnoha duvodu, proc se kyslikove masky nedoporucuji pouzivat behem pozaru/koure v kabine je i ten, ze se aktivovany kyslikovy generator pomerne intenzivne zahriva (250-300C). Jinak viz muj predchozi prispevek...

+1/0
20.9.2014 6:31

V82a51l95e92r69i27e 82W73e50b80e36r13o51v23á 1712520807190

A jak víte, že letadlo bylo evakuováno bez příkazu kapitána ? Pokud jsem měla možnost vidět na jiných záběrech, tak po dosednutí letadla k bezprostřední evakuaci nedošlo, a dost jsem se tomu právě divila. Posádka naopak řvala na cestující, aby zůstali na svých místech a vyčkali na další pokyny.

A co se týká těch masek. Co když ty masky vypadly na příkaz počítače letadla a ne kapitána ?

+1/0
20.9.2014 13:22

V11a52l49e29r16i89e 33W48e42b54e95r35o65v33á 1982680937320

jinak tady je jiný odkaz   http://www.youtube.com/watch?v=lbEi4hQMw78

0/0
20.9.2014 13:31

J65i56ř16í 98B86o36č61e93k 6441124465913

pouštět kyslíkové masky v případě požáru mi nepřijde moc rozumné

+6/−7
19.9.2014 14:39
Foto

V76i36e69t 74X86u64a29n 39N12g76u85y79e93n 1445405953846

mate pravdu, lepsi je nechat ty lidi nadychat se toxickeho dymu

+1/−7
19.9.2014 14:50

J11i47ř28í 24B13o57č57e52k 6541454495413

lepší se nadýchat než uhořet

+7/−4
19.9.2014 14:52

L79u37k38a13s 40C18o13d57r 6388622330801

SOP vetsiny aerolinek explicitne zakazuji aktivovat masky v pripade pozaru nebo koure v kabine. Existuje pro to spousta velmi dobrych a logickych duvodu - jak technickych, tak fyziologickych.

+9/0
19.9.2014 14:55

J39a12n 35M54o39d23r17ý 2413269637

Asi měl pilot lepší informace a důvod k jejich použití, než jaké informace a důvody máte vy. Že?

0/−1
21.9.2014 2:50

L48u27k45a54s 58C21o66d27r 6388212740921

Bavime se o tech samych pilotech, kteri po pristani na zemi hlasili vezi, ze zadna evakuace nebude potreba, na coz jim vez odpovedela, ze evakuace uz davno probiha, protoze uz lidi jezdi po skluzavkach? Podle vsech dostupnych zaznamu (ATC, svedecky vypovedi) nefungovala komunikace mezi flight crew a cabin crew moc idealne, a je na vysetrovatelich z NTSB, aby ty veci proverili a navrhli pripadny zlepseni vycviku. Krome manualne aktivovanych masek a "zrusene-nezrusene" evakuace se urcite zameri i na to, proc se pri podezreni na pozar motoru evakuovalo na obou stranach letadla.

+1/0
21.9.2014 5:25

A61d44a15m 51Ž64í40d10e86k 8805522185643

ten dym dychaji stejne ... maska jenom primichava kyslik

+1/0
19.9.2014 14:58

L90a31d28a 55N27o98v16a35k 4342483217

on to nebude tak moc kyslík.., ale klasická směs, kterou dýcháš zrovna teď... Neni důvod tam dávat čistý kyslík, to by museli být padlí na hlavu...

0/0
20.9.2014 22:00

J74a63n 22M71o58d97r27ý 2943169517

Děkujeme kriminální ústředně Jiří Boček za rozbor, ale práci pro profíky-piloty, jejichž výcvik stál miliony (a zaplatili si jej sami), učili se na to léta a dalších 15 let jen sbírali praxi, necháme pro jistotu na nich. R^

0/0
21.9.2014 2:48

L27u36k42a91s 94C18o64d75r 6848622600461

On ma ale Jirka pravdu (a SOP pripadne operacni manualy to potvrzuji). Takze hodnoceni pro jistotu nechame na NTSB, kde jsou lide, kteri maji odbornost, zkusenosti a pravomoce vec vysetrit, upozornit na chyby a navrhnout zlepseni.

+1/0
21.9.2014 5:29

J91a46k92u30b 44L97o82s93m74a86n 6354199661406

Na jednu stranu pro nás co to čtou je hezký, že si to lidé hned natáčí na mobil, ale jinak mi to přijde dost pošahaný, jak lidé dnes přemýšlí a hned cokoliv, jakoukoliv kravinu natáčí na mobil. Někde někdo zkolabuje a místo pomoci vemou do ruky mobil a natáčí o 106:-(

+9/−8
19.9.2014 14:32

M89i75c86h25a32l 53C90h69a84l79u11p28a 6838170219273

zrovna v tom letadle pasažér ve vzduchu stejně nic neudělá, na zemi je lepší zdrhnout co nejdřív. Takhle to aspoň můžou použít vyšetřovatelé, když to náhodou pasažéři nepřežijí :-).

+9/0
19.9.2014 15:40

B68o71h35u21s13l75a78v 22K14r95á59l17í67k 2331610559656

Jasně, psát a natáčet by se měly jenom hezký věci v souladu s pětiletým plánem, abysme všichni měli klid k práci a pozitivní myšlení.

+3/−1
19.9.2014 16:24
Foto

P84e50t34r 85D18v75o45ř23á47k 4549339451648

Na jednu stranu je takové video dobrá dokumentace toho, co se tam odehrávalo, což může výrazně napomoci vyšetření incidentu. Na tomto videu je pro mne potěšující, že na palubě nebyla žádná panika.

+1/0
21.9.2014 7:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.