Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Letadlo zaplnil dým z motoru, cestující natáhli kyslíkové masky

Nepěkné vzpomínky zůstanou pasažérům letadla, které ve čtvrtek mířilo z Kalifornie do Texasu. Stroji selhal jeden z motorů a do prostoru pro cestující vnikl namodralý dým. Pilot letadlo vzápětí otočil a vrátil se zpět na letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a97t20r41i60k 55M51a90r13e28k 8942337888636

si meli otevrit okna, ne?

0/0
26.9.2014 0:05

E59v69a 97D37r95o75z40d70o76v18á 7849547715295

Sice nejsem expert přes létání, ale ten "kouř" jak ho tady nazýváte je spíš mlha, která se vytvoří při spuštění kyslíkového generátoru.

Každopádně si myslím, že to bylo úplně jinak než to idnes popisuje. ;-)

+6/0
20.9.2014 23:32

J71a23n 12M28o10d23r16ý 2633569787

Nejhorší příspěvky v diskusi vždy začínají větou "nejsme sice expert...". Gratulace.

+1/−4
21.9.2014 2:46
Foto

P56a51v93e18l 59Č77e86r85n93í45k 1928115400200

nemusí být expert ;) pokud ale (nějakou náhodou) ví o tom jak kyslíkový generátor funguje a ví že způsobuje nějakou mlhu, pak je určitě fajn se o to podělit s ostatními. 

Osobně sice nechápu proč takový generátor vypouští mlhu do kabiny místo ven, ale co - možné je vše...

+2/0
21.9.2014 11:39

A49l18o41i27s 37M42a33t75o11u79s71e41k 6141911159876

uz sem myslel, ze to byl teroristicky zasah, no snad jeste jo, ta hysterie se musi udrzovat../..

0/−12
19.9.2014 18:03

J50a53n 15B50a58r48t34a 7451618261391

Vy byste potreboval byt chvili treba Kurdem....

+2/0
20.9.2014 12:20

L68u77k83a77s 22C71o17d59r 6148732460291

Tenhle incident bude mit urcite zajimavou dohru po skonceni vysetrovani (aktivace masek behem pozaru/koure, evakuace letadla bez prikazu kapitana...)

+1/−1
19.9.2014 14:52

J45a33n 75P92r38o87c46h82á93z88k57a 5516562348697

Motorový prostor je kabinu letadla..

0/0
19.9.2014 14:56

J68a17n 80P74r25o92c77h41á11z87k62a 5916292968377

... mimo ...

0/0
19.9.2014 14:56

L46u78k68a31s 22C25o57d52r 6328382920241

Podle videa je jasne, ze byl kour v kabine. V takovem pripade ma vetsina aerolinek aktivaci masek pro pasazery zakazanou (a je to i v operacnich manualech ke spouste typu letadel). Ostatne je to logicke, protoze ty masky nejsou celooblicejove a funguji na principu 70/30, coz jeste vyrazne zhorsi vliv inhalace koure.

+3/0
19.9.2014 14:59

M73i87c35h35a64l 46C47h68a44l66u64p53a 6308390979603

A co se má podle těch směrnic dělat? Nechat je dusit? Pokud se dostatečně přitlačí na obličej, tak by to proti kouři pomoci mohlo, ne?

Možná by měli ty masky změnit, přijde mi že kouř na palubě je skoro častější problém než dekomprese, kvůli níž se ty masky zavedly.

+1/−1
19.9.2014 15:39

L36u10k82a90s 73C90o29d15r 6778642470771

Na letectvi se mi libi spousta veci. Jednou z nich je i to, ze u incidentu probiha vysetrovani, kde celou vec peclive analyzuji odbornici, kteri na zaklade zaveru vysetrovani doporuci zmeny. Predstava, ze by o otazkach letecke bezpecnosti rozhodovala laicka verejnost, me trochu desi (i kdyz na druhou stranu predstava, ze by si pasazeri mohli na horkych aktivovanych kyslikovych generatorech delat omeletu nebo grilovat klobasu, je take lakava).

+7/−1
19.9.2014 16:07

M53i58c37h51a86l 10C62h67a23l61u36p36a 6828590689113

Proč horkých? Problém byl kouř, který to nasávalo od motorů, kyslík v maskách vzniká chemickou cestou, ne?

0/0
19.9.2014 17:56

L21u14k77a91s 84C59o91d95r 6378192330101

Jeden z mnoha duvodu, proc se kyslikove masky nedoporucuji pouzivat behem pozaru/koure v kabine je i ten, ze se aktivovany kyslikovy generator pomerne intenzivne zahriva (250-300C). Jinak viz muj predchozi prispevek...

+1/0
20.9.2014 6:31

V95a16l30e86r80i98e 90W89e18b36e11r43o39v44á 1922230487550

A jak víte, že letadlo bylo evakuováno bez příkazu kapitána ? Pokud jsem měla možnost vidět na jiných záběrech, tak po dosednutí letadla k bezprostřední evakuaci nedošlo, a dost jsem se tomu právě divila. Posádka naopak řvala na cestující, aby zůstali na svých místech a vyčkali na další pokyny.

A co se týká těch masek. Co když ty masky vypadly na příkaz počítače letadla a ne kapitána ?

+1/0
20.9.2014 13:22

V63a90l40e60r13i65e 60W69e84b68e97r44o55v59á 1902390677260

jinak tady je jiný odkaz   http://www.youtube.com/watch?v=lbEi4hQMw78

0/0
20.9.2014 13:31

J54i16ř49í 11B60o76č20e13k 6761754585543

pouštět kyslíkové masky v případě požáru mi nepřijde moc rozumné

+6/−7
19.9.2014 14:39
Foto

V25i98e81t 87X62u68a18n 64N55g26u30y30e38n 1155315203906

mate pravdu, lepsi je nechat ty lidi nadychat se toxickeho dymu

+1/−7
19.9.2014 14:50

J54i83ř48í 14B34o95č92e49k 6241894795823

lepší se nadýchat než uhořet

+7/−4
19.9.2014 14:52

L92u62k82a93s 36C23o81d45r 6738702370701

SOP vetsiny aerolinek explicitne zakazuji aktivovat masky v pripade pozaru nebo koure v kabine. Existuje pro to spousta velmi dobrych a logickych duvodu - jak technickych, tak fyziologickych.

+9/0
19.9.2014 14:55

J58a60n 98M89o28d79r32ý 2713889927

Asi měl pilot lepší informace a důvod k jejich použití, než jaké informace a důvody máte vy. Že?

0/−1
21.9.2014 2:50

L84u30k74a16s 21C73o84d94r 6238532280841

Bavime se o tech samych pilotech, kteri po pristani na zemi hlasili vezi, ze zadna evakuace nebude potreba, na coz jim vez odpovedela, ze evakuace uz davno probiha, protoze uz lidi jezdi po skluzavkach? Podle vsech dostupnych zaznamu (ATC, svedecky vypovedi) nefungovala komunikace mezi flight crew a cabin crew moc idealne, a je na vysetrovatelich z NTSB, aby ty veci proverili a navrhli pripadny zlepseni vycviku. Krome manualne aktivovanych masek a "zrusene-nezrusene" evakuace se urcite zameri i na to, proc se pri podezreni na pozar motoru evakuovalo na obou stranach letadla.

+1/0
21.9.2014 5:25

A71d33a67m 47Ž43í78d17e37k 8555802225203

ten dym dychaji stejne ... maska jenom primichava kyslik

+1/0
19.9.2014 14:58

L43a75d45a 92N59o95v19a56k 4202133697

on to nebude tak moc kyslík.., ale klasická směs, kterou dýcháš zrovna teď... Neni důvod tam dávat čistý kyslík, to by museli být padlí na hlavu...

0/0
20.9.2014 22:00

J96a72n 60M17o70d70r87ý 2753239267

Děkujeme kriminální ústředně Jiří Boček za rozbor, ale práci pro profíky-piloty, jejichž výcvik stál miliony (a zaplatili si jej sami), učili se na to léta a dalších 15 let jen sbírali praxi, necháme pro jistotu na nich. R^

0/0
21.9.2014 2:48

L40u74k37a65s 59C42o87d92r 6808642390491

On ma ale Jirka pravdu (a SOP pripadne operacni manualy to potvrzuji). Takze hodnoceni pro jistotu nechame na NTSB, kde jsou lide, kteri maji odbornost, zkusenosti a pravomoce vec vysetrit, upozornit na chyby a navrhnout zlepseni.

+1/0
21.9.2014 5:29

J61a94k77u97b 49L11o63s57m19a37n 6614299971496

Na jednu stranu pro nás co to čtou je hezký, že si to lidé hned natáčí na mobil, ale jinak mi to přijde dost pošahaný, jak lidé dnes přemýšlí a hned cokoliv, jakoukoliv kravinu natáčí na mobil. Někde někdo zkolabuje a místo pomoci vemou do ruky mobil a natáčí o 106:-(

+9/−8
19.9.2014 14:32

M70i27c10h65a84l 92C46h96a26l45u69p65a 6928450759683

zrovna v tom letadle pasažér ve vzduchu stejně nic neudělá, na zemi je lepší zdrhnout co nejdřív. Takhle to aspoň můžou použít vyšetřovatelé, když to náhodou pasažéři nepřežijí :-).

+9/0
19.9.2014 15:40

B27o32h14u67s32l98a21v 92K71r47á73l59í67k 2311470749466

Jasně, psát a natáčet by se měly jenom hezký věci v souladu s pětiletým plánem, abysme všichni měli klid k práci a pozitivní myšlení.

+3/−1
19.9.2014 16:24
Foto

P61e92t26r 74D79v98o53ř56á25k 4979609621798

Na jednu stranu je takové video dobrá dokumentace toho, co se tam odehrávalo, což může výrazně napomoci vyšetření incidentu. Na tomto videu je pro mne potěšující, že na palubě nebyla žádná panika.

+1/0
21.9.2014 7:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.