Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Letadlo zaplnil dým z motoru, cestující natáhli kyslíkové masky

Nepěkné vzpomínky zůstanou pasažérům letadla, které ve čtvrtek mířilo z Kalifornie do Texasu. Stroji selhal jeden z motorů a do prostoru pro cestující vnikl namodralý dým. Pilot letadlo vzápětí otočil a vrátil se zpět na letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47a14t87r25i66k 93M77a53r52e29k 8732597148116

si meli otevrit okna, ne?

0/0
26.9.2014 0:05

E49v58a 56D94r61o56z78d27o29v88á 7639827175525

Sice nejsem expert přes létání, ale ten "kouř" jak ho tady nazýváte je spíš mlha, která se vytvoří při spuštění kyslíkového generátoru.

Každopádně si myslím, že to bylo úplně jinak než to idnes popisuje. ;-)

+6/0
20.9.2014 23:32

J16a24n 23M88o16d86r65ý 2703709207

Nejhorší příspěvky v diskusi vždy začínají větou "nejsme sice expert...". Gratulace.

+1/−4
21.9.2014 2:46
Foto

P30a90v42e17l 19Č21e76r89n33í71k 1238545290220

nemusí být expert ;) pokud ale (nějakou náhodou) ví o tom jak kyslíkový generátor funguje a ví že způsobuje nějakou mlhu, pak je určitě fajn se o to podělit s ostatními. 

Osobně sice nechápu proč takový generátor vypouští mlhu do kabiny místo ven, ale co - možné je vše...

+2/0
21.9.2014 11:39

A31l25o70i29s 84M97a61t82o85u35s47e38k 6151841539276

uz sem myslel, ze to byl teroristicky zasah, no snad jeste jo, ta hysterie se musi udrzovat../..

0/−12
19.9.2014 18:03

J45a78n 87B45a74r70t23a 7711188171221

Vy byste potreboval byt chvili treba Kurdem....

+2/0
20.9.2014 12:20

L72u58k44a38s 60C93o11d66r 6908252450841

Tenhle incident bude mit urcite zajimavou dohru po skonceni vysetrovani (aktivace masek behem pozaru/koure, evakuace letadla bez prikazu kapitana...)

+1/−1
19.9.2014 14:52

J71a58n 46P14r17o68c80h16á91z46k16a 5366432668837

Motorový prostor je kabinu letadla..

0/0
19.9.2014 14:56

J46a60n 11P97r21o76c85h87á34z51k95a 5856432138277

... mimo ...

0/0
19.9.2014 14:56

L62u11k98a92s 26C85o38d65r 6168122360111

Podle videa je jasne, ze byl kour v kabine. V takovem pripade ma vetsina aerolinek aktivaci masek pro pasazery zakazanou (a je to i v operacnich manualech ke spouste typu letadel). Ostatne je to logicke, protoze ty masky nejsou celooblicejove a funguji na principu 70/30, coz jeste vyrazne zhorsi vliv inhalace koure.

+3/0
19.9.2014 14:59

M30i36c52h17a93l 92C20h64a16l88u26p34a 6188850709223

A co se má podle těch směrnic dělat? Nechat je dusit? Pokud se dostatečně přitlačí na obličej, tak by to proti kouři pomoci mohlo, ne?

Možná by měli ty masky změnit, přijde mi že kouř na palubě je skoro častější problém než dekomprese, kvůli níž se ty masky zavedly.

+1/−1
19.9.2014 15:39

L62u20k82a46s 13C73o83d14r 6378492500961

Na letectvi se mi libi spousta veci. Jednou z nich je i to, ze u incidentu probiha vysetrovani, kde celou vec peclive analyzuji odbornici, kteri na zaklade zaveru vysetrovani doporuci zmeny. Predstava, ze by o otazkach letecke bezpecnosti rozhodovala laicka verejnost, me trochu desi (i kdyz na druhou stranu predstava, ze by si pasazeri mohli na horkych aktivovanych kyslikovych generatorech delat omeletu nebo grilovat klobasu, je take lakava).

+7/−1
19.9.2014 16:07

M18i93c94h94a83l 75C64h61a80l43u11p92a 6338470209723

Proč horkých? Problém byl kouř, který to nasávalo od motorů, kyslík v maskách vzniká chemickou cestou, ne?

0/0
19.9.2014 17:56

L84u73k84a39s 25C25o12d94r 6298882960551

Jeden z mnoha duvodu, proc se kyslikove masky nedoporucuji pouzivat behem pozaru/koure v kabine je i ten, ze se aktivovany kyslikovy generator pomerne intenzivne zahriva (250-300C). Jinak viz muj predchozi prispevek...

+1/0
20.9.2014 6:31

V52a48l79e53r52i22e 55W21e92b31e49r41o30v18á 1402290187880

A jak víte, že letadlo bylo evakuováno bez příkazu kapitána ? Pokud jsem měla možnost vidět na jiných záběrech, tak po dosednutí letadla k bezprostřední evakuaci nedošlo, a dost jsem se tomu právě divila. Posádka naopak řvala na cestující, aby zůstali na svých místech a vyčkali na další pokyny.

A co se týká těch masek. Co když ty masky vypadly na příkaz počítače letadla a ne kapitána ?

+1/0
20.9.2014 13:22

V23a64l63e20r29i63e 64W20e80b91e91r98o74v93á 1772180187420

jinak tady je jiný odkaz   http://www.youtube.com/watch?v=lbEi4hQMw78

0/0
20.9.2014 13:31

J63i57ř49í 20B91o97č79e63k 6331524185163

pouštět kyslíkové masky v případě požáru mi nepřijde moc rozumné

+6/−7
19.9.2014 14:39
Foto

V83i81e85t 39X75u42a91n 41N28g25u88y41e40n 1635295923556

mate pravdu, lepsi je nechat ty lidi nadychat se toxickeho dymu

+1/−7
19.9.2014 14:50

J54i63ř22í 10B97o65č60e49k 6121724655403

lepší se nadýchat než uhořet

+7/−4
19.9.2014 14:52

L65u39k21a11s 73C17o19d22r 6448282440261

SOP vetsiny aerolinek explicitne zakazuji aktivovat masky v pripade pozaru nebo koure v kabine. Existuje pro to spousta velmi dobrych a logickych duvodu - jak technickych, tak fyziologickych.

+9/0
19.9.2014 14:55

J76a24n 47M67o17d79r37ý 2773859177

Asi měl pilot lepší informace a důvod k jejich použití, než jaké informace a důvody máte vy. Že?

0/−1
21.9.2014 2:50

L78u88k95a16s 85C26o35d89r 6728692360111

Bavime se o tech samych pilotech, kteri po pristani na zemi hlasili vezi, ze zadna evakuace nebude potreba, na coz jim vez odpovedela, ze evakuace uz davno probiha, protoze uz lidi jezdi po skluzavkach? Podle vsech dostupnych zaznamu (ATC, svedecky vypovedi) nefungovala komunikace mezi flight crew a cabin crew moc idealne, a je na vysetrovatelich z NTSB, aby ty veci proverili a navrhli pripadny zlepseni vycviku. Krome manualne aktivovanych masek a "zrusene-nezrusene" evakuace se urcite zameri i na to, proc se pri podezreni na pozar motoru evakuovalo na obou stranach letadla.

+1/0
21.9.2014 5:25

A62d85a77m 40Ž65í55d20e79k 8205352285943

ten dym dychaji stejne ... maska jenom primichava kyslik

+1/0
19.9.2014 14:58

L33a83d28a 92N41o32v44a86k 4542573607

on to nebude tak moc kyslík.., ale klasická směs, kterou dýcháš zrovna teď... Neni důvod tam dávat čistý kyslík, to by museli být padlí na hlavu...

0/0
20.9.2014 22:00

J31a14n 67M30o91d86r54ý 2553749897

Děkujeme kriminální ústředně Jiří Boček za rozbor, ale práci pro profíky-piloty, jejichž výcvik stál miliony (a zaplatili si jej sami), učili se na to léta a dalších 15 let jen sbírali praxi, necháme pro jistotu na nich. R^

0/0
21.9.2014 2:48

L74u60k60a89s 76C23o81d66r 6158962520701

On ma ale Jirka pravdu (a SOP pripadne operacni manualy to potvrzuji). Takze hodnoceni pro jistotu nechame na NTSB, kde jsou lide, kteri maji odbornost, zkusenosti a pravomoce vec vysetrit, upozornit na chyby a navrhnout zlepseni.

+1/0
21.9.2014 5:29

J10a82k12u96b 42L57o49s35m48a56n 6144359551356

Na jednu stranu pro nás co to čtou je hezký, že si to lidé hned natáčí na mobil, ale jinak mi to přijde dost pošahaný, jak lidé dnes přemýšlí a hned cokoliv, jakoukoliv kravinu natáčí na mobil. Někde někdo zkolabuje a místo pomoci vemou do ruky mobil a natáčí o 106:-(

+9/−8
19.9.2014 14:32

M97i34c28h92a64l 79C52h15a57l32u67p12a 6648190619293

zrovna v tom letadle pasažér ve vzduchu stejně nic neudělá, na zemi je lepší zdrhnout co nejdřív. Takhle to aspoň můžou použít vyšetřovatelé, když to náhodou pasažéři nepřežijí :-).

+9/0
19.9.2014 15:40

B48o59h17u59s13l83a28v 94K54r95á16l49í50k 2281560349436

Jasně, psát a natáčet by se měly jenom hezký věci v souladu s pětiletým plánem, abysme všichni měli klid k práci a pozitivní myšlení.

+3/−1
19.9.2014 16:24
Foto

P50e25t56r 48D22v41o71ř27á94k 4359799391398

Na jednu stranu je takové video dobrá dokumentace toho, co se tam odehrávalo, což může výrazně napomoci vyšetření incidentu. Na tomto videu je pro mne potěšující, že na palubě nebyla žádná panika.

+1/0
21.9.2014 7:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.