Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ať se lustrace povinně týkají členů vlády, navrhuje poslanec TOP 09

Poslance znovu zaměstná spor o to, jestli mají být pro členy vlády povinná lustrační osvědčení. Výslovně to chce do zákona zakotvit poslanec za TOP 09 Martin Plíšek. Spor o lustrační osvědčení doprovázel jmenování vlády Bohuslava Sobotky, když ho prezident Miloš Zeman nechtěl od šéfa ANO Andreje Babiše, který se stal ministrem financí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K80a81r14e83l 21N44e21č19a15s 5883649370270

Třeba to rozšířit do několikátého kolena a myslet i na vnuky těchto lidí.Též zákaz chodit do parků a na filmová představení,stejně tak i plováren.!;-D

0/0
21.9.2014 22:55

I26v36a26n 41H28r80o33n 5434506796141

Plíšek. Zase jeden z těch, kteří z věkových důvodů nestačili vstoupit do KSČ a podepsat vázací svazky s STB. Je k smíchu, že ti kteří svojí politickou kariéru staví na víře a podpoře církví chtějí po 25 letech prověřovat podle zmanipulovaných záznamů minulost žijících, přitom jakékoli zmínky o inkvizičních zločinech a inkvizičních konfiskacích majetků lidí upálených církví odmítají a velmi neradi slyší. "Minulost mává nám". Že bychom také probrali žijící členy vlád, kteří restituovali po vlajkařích?

0/0
20.9.2014 7:02

J72o44s76e15f 87N36o47v20a16k 7803237519444

anoR^to melo bzt zavedeno davno.

0/−1
19.9.2014 17:35

W52a41l17t71e75r 60C73e73r16m77a56k 1644498211626

AŤ se lustrace povinně týkají všech poslanců a senátorů.

+1/0
19.9.2014 15:10

I11v79a49n 69H64r16o46n 5704216586481

V tom případě by se měly automaticky týkat i všech voličů!!

0/0
20.9.2014 7:09

M89a15r15e68k 32H12r84u81b87y 6867722611678

Nejak mi neni jasne, co si od lustraci 25 let po revoluci slibuji.8-o

Ja bych byl daleko radsi, kdyby kazdy clen vlady musel prokazat odbornou zpusobilost ;-):-P

+1/−1
19.9.2014 14:25

M89i15r39o66s66l29a50v 48Z25i84k18m35u41n52d 7859383164703

Za politicky nespolehlivého by měl být označen každý, kdo složil státnice z marxismu leninismu, i když prošel jen s odřenýma ušima na trojku, tak v diplomu má "dobře" a je tudíž "dobrým marxistou", kdo má červený diplom, je pak "výborným" marxistou ...

Považuje-li se diplomant se státnicí z ML za pravicového politika, dokonce antikomunistu, pak je to nevěrohodný ...

Pro větší úspěch by se takovéto opatření vztahovalo i na poslance a senátory ...  

Kdo nestudoval VŠ, tak by byl lustrován zda byl členem SSM, pionýrem nebo jiskřičkou ... u koho by se to nezjistilo, tak by se lustrovali jeho rodiče nebo prarodiče, protože najít se na každého něco musí ...

0/−3
19.9.2014 13:33

M94a22r36e69k 67O68p 9469543540783

To zase budou bolševický levicový křik. Každý komanč a StBák se bude bránit do roztrhání těla a průkazky KSČ!

+3/0
19.9.2014 13:05

W67a32l74t37e28r 80C79e59r75m78a13k 1904188101746

A já si myslel, že komančové a STBáci jsou ještě stále hrdí na to, že mohli někoho přetáhnout obuškem.

0/0
19.9.2014 15:13

J30o95s43e90f 58Z97e52t81í25k 1779488408308

Ub mně tento mladý poslanec jenom potvrzuje,že můj výběr ve volbách byl a bude nejlepší z toho z čeho můžeme vybírat!Totíž TOP 09R^;-)

+1/−1
19.9.2014 12:57

M46i70r29o21s74l70a79v 92K19r80a17t59o72c36h61v36í66l 4143146364945

I vy šibale, je vidět, že máte fištróna, kampak na vás ... ;-D

0/−1
19.9.2014 13:07

T22o14m58á91š 26K46u29c80h20a25ř 3367401858711

Toto je takové vděčné téma pro politiky, kteří nemají jinak co nabídnout. :-/

My, co máme na stole kalendář víme, že už se píše rok 2014..:-P

+3/−2
19.9.2014 12:41

M56i78r90o65s52l59a30v 36G19e22r23h56a77r74d 6862677169234

Aneb jak často říkává starší generace: "Ten si za komára nagabal, že by mu to stačilo na pět životů".

+1/−1
19.9.2014 12:39

J37o55s75e33f 19Z18e33t94í11k 1859458458348

U Babiše a spol!;-)

0/0
19.9.2014 12:59

R24o15b41e44r47t 54E63r37b60e93n 5983302724574

Proc se tim protezovat kdyz ve vlade jsou jiz Semelova,Ondracek a jini.Lustrace je jenom cirkus.STB davno vymazalo jejich historii a skovali se a dneska jsou velici investori i v cizine protoze oni meli penize a kontakty.Obycejny clovek se ven nedostal;-(;-(;-(

+1/−3
19.9.2014 12:26

R43o76b82e85r74t 96E20r69b53e50n 5333682814414

Pardon zatezovat;-D;-D

0/−1
19.9.2014 12:28

M56a57r44e90k 72T87ů98m51a 4452398496222

Souhlasím, je to nutnost! Je to úplně samé jako, kdyby se třeba v Německu před 30 nebo 40 lety stal ministrem gestapák, nebo prominentní člen NSDAP, prostě nemyslitelné...:-P

+5/−3
19.9.2014 12:08
Foto

J52i85ř76í 60K76h13e46i60l 9896284280103

Před 30 lety možná. Nicméně dnes je dnes a řeší se dnešek a zítřek.:-P

+1/−4
19.9.2014 12:12

O69n48d24ř53e61j 90T21o77m72á31š79e12k 9599183569834

A prototo se místní oligarcha, který zbohatnul na kontaktech a vazbách z dob komunismu, bývalý agent STB, stal ministrem finací.

+5/−2
19.9.2014 12:15
Foto

J52i45ř61í 53K34h92e91i72l 9296314300513

No a?? Co to jako má společného s řešením problémů, které tady máme dnes??8-oRvRv

+1/−5
19.9.2014 12:19

O38n38d44ř30e34j 73T54o89m53á27š70e49k 9319153739114

Hodně, třeba to že tentýž pán se před 3 lety veřejně chlubil jak proloboval zákon nařizující přimichávání MEŘO, třeba to že tento pán patří mezi největší příjemce dotací, stejně tak jako to, že stojí za podporou podpory biopaliv a jeho koncern stojí za monopolizací zemědělské prvovýroby. Což způsobuje, skutečné miliardové škody srovnatelné s fotovoltaikou.

+5/−1
19.9.2014 12:24
Foto

J68i55ř61í 12K97h86e75i63l 9186934880593

Tak tyhle nesmysly, co všechno způsobuje miliardové škody, už fakt nemá smysl nějak komentovat. Ale jako páteční vtip dobré.;-D;-D;-D 

Jinak před 3 lety Babiš (na rozdíl ode dneška) vedl Agrofert a seděl v představenstvu i ve správní radě, takže logicky by byl úplný magor, kdyby dělal něco, co by mělo záporný vliv na zisk jeho holdingu.Rv

+1/−5
19.9.2014 12:40

J69a27n 90P55i51r78k51l 2733248864314

Ti největší darebáci své tanečky s STB dávno nechali skartovat a tváří se jako neviňátka. Spíš by se mělo zjistit, kdo a jakým způsobem přišel k majetku, na který by musel dřít "jako kobyla" nejméně sto let. Nebyli všichni komunisti darebáci, stejně jako nejsou všichni politici a radní "křišťálově čistí". Soudit podle chování od roku 1989 by bylo pro stát prospěšnější, nežli kecat a lhát jak to umí TOP09. Kdopak to v roce 2008 nejvíce vykřikoval, že se světová krize naší republiky nedotkne? Zopakujte vyjádření Topolánka a Kalouska a bude vymalováno.

+3/−3
19.9.2014 12:05

O20n13d11ř86e34j 74T22o32m29á29š89e14k 9739683289534

Jakou má souvislost vyjádření munulého ministra financí živené informacemi z ECB a ČNB s tím, jeslti je někdo křívák a vědomě spolupracoval s STB? Ministr Kalousek pří všem zlém, co je mu příčítáno, opravdu tzv. "krizi" nezpůsobil.

+2/−2
19.9.2014 12:13
Foto

J50i62ř80í 22K40h83e93i30l 9356354250973

Kalousek krizi nezpůsobil, to je pravda. Ovšem v rámci toho, jak velký je to ekonomický analfabet, ji jednak nedokázal předvídat a také konečné dopady krize na ekonomiku ČR svým působením na MF Kalousek podstatně prohloubil a prodloužil. Stačí jen srovnání se státy okolo nás, že.:-/RvRv

+2/−7
19.9.2014 12:17

O51n62d10ř86e80j 33T51o98m95á10š50e88k 9959703699404

Prosím pane Kheile, srovnávejte a ukažte jaký jste ekonomický analfabet. Ahe ..že vám došly argumenty, tak zkuste aslespoň si vymýšlet :-) Asi tak. Nedokázal předvídat ..tak to je přesně ten výrok, kterým jste ukázal, že tím ekonomickým analfabetem budete právě vy.

+3/−2
19.9.2014 12:21
Foto

J78i23ř27í 86K33h34e11i20l 9436744900363

Hospodářské noviny - rozhovor s Kalouskem ze 6.10.2008:

HN: Dorazila tato krize do Česka?

MK: Americký trh je obrovský, takže se ta infekce šíří do celého světa. Hovořit o krizi u nás je naprostý nesmysl: žádná tu není.

HN: Není to ale jen otázkou času?

MK: To mohu vyloučit. Neznamená to ale, že to nebude mít žádný dopad na českou ekonomiku. Už na jaře jsme počítali s ochlazením ekonomiky z předchozího růstu 6,5 procenta na tehdy ještě konzervativních 4,8 procenta.

HN: Ani to už neplatí.

MK: Je zřejmé, že kvůli finanční krizi bude to ochlazení větší. Nicméně česká ekonomika je ve velmi slušné kondici. A český bankovní sektor je absolutně zdravý. Pro Česko to tedy neznamená, že nebude bohatnout. Nestane se nám nic horšího, než že budeme bohatnout o něco pomaleji, než jsme zvyklí. Ale stále budeme bohatnout.

-----------------------------

Prostě jak říkám - ekonomický analfabet. Všichni ostatní věděli, která bije a která bude za rok bít, jen Kalousek byl jako obvykle úplně mimo.;-D;-D

Zdroj: http://hn.ihned.cz/c1-28777680-mozna-vas-zklamu-krize-nam-nehrozi

+3/−4
19.9.2014 12:54
Foto

J18i80ř60í 97K59h23e79i65l 9286134320493

Přesně řečeno pane Pirkle.;-)R^R^R^

0/−4
19.9.2014 12:13

D27a29v56i49d 21Z91a26j68d23á62k 8505222180371

Myslim,ze je dulezitejsi to,co delaji ted.K cemu bude treba politik,ktery bude cisty,ale rozkrade pul republiky?Hlavne ze bude mit ten spravny papir...

+4/−2
19.9.2014 11:55

J74o26s60e88f 53Z16e42t24í89k 1259498518398

První předpoklad na masivní a viditelné rozkrádání je u nepravomocně očistěného jednou soudkyní Babiše !To znamená,stále Bureše a jiných,kteří jsou napojeni na staré struktury!Nejhorší je hlavou státu a sám to potvrdil,když miliardáře a STBáka prosadil do druhé nejdůležitější funkce ve státě!Rv

+1/0
19.9.2014 12:54

J81a90n 13K22a75n89t 9771688138773

Panu Pliskovi je prave 40 let, tzn. ze v roce 1989 mu bylo 15 let. Tudiz je panensky cisty, pokud jde o pripadnou spolupraci s STB. Kdyby mu ale dnes bylo o 20-25 let vice, byl by stale tak cisty ? Mozna ano, mozna ne...Stalin byl v mladi v seminari, coz mu nezabranilo stat se pozdeji masovym vrahem. A nic nezabranilo kdysi jednomu nemeckemu mladikovi byt v Hitlerjugend a stat se pozdeji papezem Benediktem 16. Divat se stale do zpetneho zrcatka je slabosti narodu, ktere se nekazaly vyporadat se svoji vlastni minulosti !

+7/−2
19.9.2014 11:43

J21a16n 98K46a36n26t 9331868548923

...nedokazaly vyporadat

0/0
19.9.2014 11:55

O21n93d82ř12e39j 54T37o77m50á64š24e62k 9499253429744

Vědomá spolupráce s STB ať už z přesvědčení zaníceného komunisty, potřeby škodit a mít možnost škodit nebo kvůlu vlastnímu prospěchu, stejně tak členství v KSČ organizaci jejíž ideologi stála celosvětově víc životů než nacismus v Německu není nějaká "mladická nerozvážnost" Spolupráce s STB není to samé jako být pionýrem. Rozhodně nepochybuju o tom, že nemáte schopnost to rozlišit, problém bude jinde.  Ale souhlasím s váma, že neschopnost se vyrovant s vlastní minulostí je slabostí národa, otázkou ovšem je jak se vyrovant. Lidé jako vy by nejraději převlekli kabát a zapomněli.

+1/0
19.9.2014 12:10

J74a73n 23K31a20n96t 9241648978753

Pane Tomasek, rad bych pouze usmernil vase hodnoceni, nebot se o mne vyjadrujete, aniz byste me znal. Od mladi jsem v komunistickem Ceskoslovensku nezil, nemam tudiz - na rozdil od mnohych - sebemensi duvod k prevlekani kabatu. A behem detstvi (do maturitnich let), proziteho v me rodne zemi, jsem nebyl ani clenem toho vaseho pionyru ci SSM. Pouze poctivym ministrantem, coz by nebylo prave idealni pro muj budouci kadrovy posudek. Mj. proto jsem odesel do zeme, kde kadrove posudky neexistuji...

+1/−1
19.9.2014 12:36

M80a72r51e46k 58H30r37u21b50y 6857432711448

Premisa o prokazatelne vedome spoluprace by mohla platit v pripade, ze by na konci 89. neprobehly hromadne skartace svazku prominentnich StBku. Ti ted muzou pokrikovat na ty co nemeli takove stesti neco o komunistickych fizlech ;-)Rv

0/−1
19.9.2014 14:28

M55a16r11t74i82n 70K33u79d34r33n24a 3299766929870

Já bych všechny poslance poslal na detektor lži.

+3/0
19.9.2014 11:41

D61a72v27i59d 17Z15a32j53d35á86k 8295812910701

Ten by z toho odesel uz po tretim vyslechu.Protoze by se ty jehli urvaly,jak by litaly jak splasene.

0/0
19.9.2014 11:57

M14i21r26o27s31l48a81v 41K64r35a71t69o32c40h31v10í31l 4283966944635

Netuším, jestli je horší Babiš, co by neoddiskutovatelný spolupracovník  STB za komančů nebo  hochštapler Kalousek, který se před pár lety neváhal dát pro koryto s komančema do holportu.

+3/−1
19.9.2014 11:36

M78a98r94t73i86n 26K61u40d35r97n23a 3629246419300

Osobně mě více zajímá to co někdo dělá v současnosti, takže podle mě je Kalousek horší.

+5/−3
19.9.2014 11:42

D86a39l73i30b44o29r 18P90r86o46c81h90á31z34k64a 5101848956162

Raději bezpečnostní prověrku, to je větší průšvih.

+3/0
19.9.2014 11:32

J35a21n 30K52r43á31s30a 9113386364

Dnes, po 25 letech je to již opravdu mimo mísu. Důležitější je to, co člověk v těch uplynulých 25 letech dělal a co dokázal. K Babišivi můžu mít tisíc výhrad, ale něco dokázal, vybudoval firmu, zaměstnává lidi a platí daně. Co dokázali křiklouni jako Sobotka, Benda, Hašek, Kalousek, Dienstbier a spol..? Žvanit, dělat dluhy, V životě nikde nepracovali, ze školy šli rovnou do poslaneckých lavic, vůbec nechápou o čem je skutečný život... Takže ne že bych byl nějaký fanda Babiše, ale dejme mu šanci, a za rok, za dva, za tři můžeme hodnotit.. a přejme si, aby se mu dařilo, jinak budeme v pérdeli všichni.

+7/−4
19.9.2014 11:25

P58a17v18e98l 10Ř23a91p54e75k 7592446699175

Já jsem pro, ale aby to bylo fér, tak lustrační osvědčení by podle mě neměl získat ani člen Bilderbergu.

+2/−1
19.9.2014 11:23

R17o37m15a35n 39M15i69r96o38s65l17a16v 4187663857396

Lustrační záchvaty, ten neodmyslitelný znak české pravice, (bohužel vedle standardního ekonomického propadu a kmotrovských vazeb...), bych navrhoval nahradit testem na lžidetektoru ( u všech poslanců, členů vlád, náměstků až po šéfy místních samospráv atd.). Zaměření: utajený majetek, způsob nabytí, vztah k úplatkům atd. Problém je, jakého žvanila by si strana, ironicky nazývaná TOP, dosadila místo bratra Kalouska, který by se testem  téměř jistě neprolhal a také, kdo by vůbec ODS zbyl..

+7/−4
19.9.2014 11:16

R98o24b28e78r64t 38Š38k72r90a30b21a72l 6555187460719

R^ Osobně jsem přesvědčen, že bratr Kalousek by bez problémů detektor lži obelhal, :-)

+2/−2
19.9.2014 11:23

A64n14n22a 25T38v94a90r94ů68ž38k30o51v10á 4921916555158

To je naopak výborný nápad. Jak jinak se zbavíme té nejhorší hordy, která se tady roztahuje ve  všech funkcích od roku 89? Lustrace, prokázání nabytí majetku a máme vymalováno. Stát najednou bez dluhů, jen ty kriminály by se musely přistavět.

+4/0
19.9.2014 11:26

V25r75a45t25i90s52l78a97v 41D43i18v92i95š 5517294296459

pane Romane Miroslave, levice ty záchvaty mít nemůže. Ta je fízly prošpikovaná. A technologii krádeží, okrádání, zakrývání původu, tu mají zmáknutou ještě z totáče.

+2/0
19.9.2014 11:41

P51a14v53e69l 11H13o33r32á19k 8351173855722

A proto se jim to loupení tak špatně daří a seděli za ně jen poslanci levice. Navíc ti, co se naučili krást nejvíc, v politice nikdy nebyli a politiků jen využili.

0/−1
19.9.2014 11:45

J97i38n64d67ř40i42c11h 55Š72k60o42p26e95k 4615811120725

Zástupci pravicové opozice kritizovali, že Zeman ustoupil od předchozí praxe, kdy prezidenti od kandidátů na ministry požadovali lustrační osvědčení.

Naštěstí u nás neplatí zvykové právo. Takže buď prezident musí dle zákona vyžadovat lustrační osvědčení nebo nemusí. Na žádné "ustálená praxe" nebo ústavní zvyklosti se nehraje. To by ale pravice mohla znát - taky dělá vše co jí zákony umožňují a na slušnost nehraje

+6/−2
19.9.2014 11:15

V85r11a32t64i51s86l12a44v 23D71i21v91i80š 5267704216689

osobně si myslím, že otázka lustrace po více než 25 letech je pasé. Ti, co se chovali jako odporné svině, z těch to nevyprchalo. Někteří umřeli, ten zbytek, v případě pro ně pozitivní změny, by se zase jako svině chovali.

+3/−1
19.9.2014 11:13

R45o78b37e38r21t 85Š28k88r77a53b20a53l 6155517510309

Nahrnuji přestat bojovat pouze bývalým darebákům z KSČ a a boj rozšířit,na  všechny darebáky, bez ohledu na stranickou příslušnost,

Nestraníky bych rozhodně nevynechal

+12/−1
19.9.2014 11:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.