Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nečitelné, neplatné, nestihli jste. Lidé s vyhlášením referend narazili

Desítky tisíc lidí chtěly letos při příležitosti voleb vyhlásit ve svých obcích referendum. Jenže na úřadech a u politiků narazili na bariéru argumentů, proč to není možné. Jde přitom o politiky stran, které o lidovém hlasování mluví jako o zásadním bodu svého programu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I77v12a82n70a 47B94e95d77n98á77ř21o26v43á 4152271888934

Stejný případ je i u referenda v Praze 10, kde lidé bojují proti výstavbě radnice za miliardu..tam se pořád neví, jak to celé dopadne.. Více v článku zde:

http://www.presspublika.cz/vedeni-prahy-10-chce-radnici-za-miliardu-obyvatele-se-tomu-snazi-zabranit/

0/0
22.9.2014 10:19

M43a23r65e51k 62J50a22n29e89č41k47a 1387416273631

Diví se snad někdo, proč tolik nevole vůči referendům a proč se volí stále stejné strany? Čím starší člověk, tím je více naivnější a nedokáže domýšlet souvislosti a číst mezi řádky. Vidím to i v rodině. Těmto lidem stačí něco naslibovat a jdou za tím jako slepá ovce a můžete jim vysvětlovat a poukazovat na druhou stránku věci, prostě to nechtějí pochopit. Viz. příklady, zvýšení důchodů, ano ale o pár kč. Zrušení poplatků u lékaře, ano, ale ne každý důchodce chodí několikrát týdně k lékaři, někteří třeba jenom několikrát do roka. U těch, co musí chodit častěji, stačilo je oprostit od těchto poplatků. To, že ale zdraží veškeré energie, potraviny a x dalších věcí a ve výsledku to vyjde tak, jako by jim podstatnou část důchodu ubrali, jim už nevysvětlíte, prostě je to marné a stále boudou věřit laciným slibům, snad až mladší generace to změní a nebudou volit stále stejně provařené strany. Nedělám si iluze ani v tom, že ten ochránce opáleného rasismu něco kloudného vypotí a i kdyby, bude mu to ostatními politickými flákači svrženo ze stolu.

0/−2
17.9.2014 14:02

D55a86v71i91d 91D12o15b65e64š 3735832587

Nezlobte se na mě, ale to mi přijde jako tendenční článek. To, že se na podpisové archy k referendu píší mrtvé duše, falšují podpisy, jsou podepsáni lidé, kteří o tom ani nevědí, vícekrát podepsaní atd., se podle předchozích zpráv stává a někdy i v hromadném měřítku (viz např. volba prezidenta). Co je špatného na tom, když někdo dodá podpisové archy a není to uznáno, protože je např. třetina podpisů silně podezřelá? Kdybych však byl komunálním (např. brněnským) politikem a dostal požadavek na referendum, kde je mnoho tisíc platných podpisů, využil bych právo a referendum nechal vypsat. Druhá věc je, zda dokáží občané rozhodovat např. o přesunu nádraží, jestli by v ideálně fungujícím státě ( ;-D;-D ) to neměla být záležitost v postatě odborná, technicko-ekonomicky podložená.

0/0
17.9.2014 11:34

O67t55a 38J35e49l49í30n38e98k 8471748240605

Podle mě je zřejmé, že v komunálních volbách je mnohem lepší volba, než volit stranicky, je volit nezkorumpované osobnosti s morálním kreditem napříč politickým spektrem, jednak je větší naděje, že své předvolební názory si zachovají i po volbách, druhák straničtí komunální politici často považují komunální volby jako prostředek pro naplnění stranických pokladen či vlastních kapes ;-)

0/0
17.9.2014 11:18

P69e50t57r 62K58n48ě66b59o56r70t 8562438349960

Kdo chce referendum, tak ať si ho zafinancuje. To by každýho hned přešlo.

0/−5
17.9.2014 10:25

M91i37c57h10a76l 78F91r54a72n60z 7163963881212

takže nakonec budou k volbám přijít pouze ti, kteří se tam dostaví, posléze pouze ti, kteří zaplatí vstup, nakonec jen muži... divná logika

0/0
17.9.2014 11:16

J87a64n 18W21a56c41l32a60v 7564125157348

Škoda, že článek nezmiňuje Prahu 10. Zde byla mohutná petiční akce za vyhlášení referenda o výstavbě nové radnice za 1 - 2 mld. Kč. (https://www.facebook.com/STOPmiliardoveradniciPraha10) Měla se konat s obecními volbami. Ale starosta a spol. to vyřešili úplně šalamounsky. Vyhlásili referenda tři, se zmatečnými otázkami a to na termín senátních a místních voleb. Původní otázky z peticezařadili na termín druhého kola senátních voleb (tradičně nejnižší účast), navíc doplněné o velmi podobné otázky s drobnými změnami. Více zde: http://zaostrenona10.cz/?page=zastupitelstvo-prahy-10. Doporučuji redakci podrobnější článek. I když, šťourat se v hov.. způsobuje smrad ...

0/0
17.9.2014 9:39

O26n97d21r84á81š 90B25e51s37k10y51d 5460962455673

Prosím vás, dobře si zapamatujte, kteří zastupitelé a z které strany brání referendům a nikdy je nevolte. Blíží se komunální volby a máte možnost ukázat, že nejste stádo hloupých ovcí. Politici, si myslí, že jsme národ hlupáků, a nesvéprávných idiotů a jsme tady jenom k tomu, aby jsme na ně dělali a oni si dělali co chtějí. Vzpamatujte se už konečně a začnete uvažovat a nebát se těch úřednických parazitů,stále jenom otravují lidem život. Opravdu jich mám už plné zuby. Lživá hesla před volbami, ohlupování lidí a pak po zvolení se jenom smějí z naši hlouposti.!!!!!!

+6/−2
17.9.2014 9:30

M25i77r96o56s60l58a55v 70M91o61r44a86v92e74c 5412802543945

NETYKASE TO VAS!!!! Ale je vedecky prokazano-ze většina lidi se necha opit rohlikem....

Treb zname poplatky u lekare.... Nyní budou v lkarne zruseny, ale budou drazssi leky. A nekteri volici jasaji.....

+2/−1
17.9.2014 9:35

J51a61n 92F42r87o77l24í81k 6476820865234

Tak třeba v Brně to je ČSSD i ODS. Obě strany jsou nepochybně zainteresovány na dotčených pozemcích a proto nemohou připustit jinou variantu než tu co chtějí. Nové nádraží u řeky Svratky na bývalém močálu. A do řady souvisejících staveb technické infrastruktury už vrazili miliardy.

+2/0
17.9.2014 9:35

M71i24r20o72s16l81a59v 55M54o75r70a36v28e33c 5472142323765

Presne tak. U nas v Prostejove je to stejne.

0/0
17.9.2014 10:32

M95i29r95o51s54l82a73v 81M88o29r41a77v21e71c 5822782893295

Kradou vsichni-nebo asponvetsina.

Jinak je ovsem rozdil!

Treba pravice rika otevrene-zevetsina referend je zbytecna.

Levice za referenda,,bojuje" (treba Dienstbier-ktery navrhuje takove podminky-aby byloreferendum v podstate neuskutecnitelne-napr. potrebnych 1/4 milionu podpisu-tonemeli ani kandidati na prezidenta!)-ale v tichosti hazi kazdemu referenduklacky pod nohy.

Co je tedy lepsi-rict otevrenepravdu-ze referendum nechci-nebo neustale lidem lhat a mazat jim med kolemhuby?

0/0
17.9.2014 9:20

O75t29a 67J58e30l97í49n75e90k 8661248640395

Ještě jsou strany (třeba Zelení), které za referenda bojují nejen před volbami, ale i po volbách, ale ty zase lidé nevolí z jiných důvodů ...

0/0
17.9.2014 10:52

J19a59r69d86a 67C26h29o69v37a98n34e92c 6401235753649

Nejdokonalejší ukázka špatných úmyslů vyhlašovatelů referend byla předvedena v Plzni při hlasování o tom, zda město má bránit nebo nemá bránit soukromé investici na soukromých pozemcích: Kdo chtěl ano, musel hlasovat ne, a kdo chtěl ne, musel hlasovat ano.

+1/−1
17.9.2014 8:55

D98u52š49a42n 28P38e12p19r46n98ý 0

S diskuze k tématu je patrné, že ke konání referend jsme nedorostli. Jsem celkem i pro konání referend, ale zásadně mimo jakýchkoliv voleb. Pak se totiž ukáže ta správná důležitost tématu a navrhovatel referenda musí udělat víc než jen tupě shánět podpisy (což navíc mu ani moc nejde).

+3/−3
17.9.2014 8:45

O97t11a 77J91e17l67í34n88e31k 8281518830255

Referenda konat mimo termíny voleb je plýtvání peněz a časem voličů Rv

0/0
17.9.2014 10:54

J62a69k58u47b 30K42o65s89m83á73k 8218907232736

Plsný souhlas s panem Farmačkou, jen bych ještě dodal, že lidé budou pořád volit ty stejné zmetky, kteří se před volbami najednou všude vyrojí na líbivých plakátech s dokonalým přístupem a změnami, které 'zaručeně' udělaji naprostou revoluci v našem absurdistánu!

Problém je v tom, že 90% voličů jim to stála a stále 'žere' a proto tady máme pořád takový bor.del!!!!

+2/−3
17.9.2014 8:02

M31i21r80e56k 59T49u68r27e28č90e44k 4903662670502

Problem je, ze největší úchylnou iluzí 'demokracie' po 1989 je, že volbami se něco změni...

+4/−4
17.9.2014 8:38

D90a56v23i24d 37B86e71n68e89š 8818760809183

Bohužel, některým stačí prázdná hesla jako "Chceme hrát v Evropě 1. ligu", nebo "Tady volíme Karla".

+1/0
17.9.2014 8:57

O23t36a 66J10e93l92í12n77e50k 8701908440565

No problém je spíše v tom, že lidé volí hodně volí dle stranického klíče stále stejné strany, které prokázaly svou neschopnost a nezájem o své voliče Rv

V komunálních volbách má smysl volit osobnosti s dobrou pověstí napříč politickým spektrem, protože u nich se dá předpokládat, že oproti různým stranickým rychlokvaškám právě díky svému kreditu nepodlehnou tak lehce korupčním tlakům a taky se dá předpokládat, že budou své předvolební názory prosazovat i po volbách   R^

0/0
17.9.2014 11:02

M44a51r67t13i38n 75E96f49f92e26n97b76e85r86g59e52r 8893743825674

...všechna moc v Československu patří pracujícími lidu...staré heslo, které nikdy neplatilo, dnes se oháníme demokracii, která  také neplatí...jediné co je, že můžu cestovat a koupit si knížku jakou chci, ale to není vše jak by mělo být,,,,

+6/−3
17.9.2014 7:59

T59o14m 90U34l44b96r73i64c72h 9502852310797

Dělat z ODS, ČSSD, KDU (vč. TOP) velké zastánce referend je docela úsměvné. Právě tyto strany vládly s přestávkami na radnicích, v krajích, ve vládě/PSP atd. již více než 20 let... Kdyby tyto partaje skutečně chtěly referenda, tak by je v této zemi již dávno prosadily, nemyslíte? 

Těmto grupám nejde o nic jiného, než o vlastní materiálové požitky a dokud to majoritní část voličstva neprokoukne, tak se tu nic k lepšímu nezmění... Jenže co chtít po voličích, kteří prodají svůj hlas za pivo, párek, koblihy / co chtít po obyvatelstvu, které děkuje za navýšení důchodů o 70 Kč/měs.. Národ Švejků umí jen kafrat v herbercích..

+6/−4
17.9.2014 7:55

L79u52d30ě11k 86N53o11v82ý 2681309193671

Ne, že bych se chtěl ODS zastávat, ale ta aspoň upřímně říká celou dobu své existence, že referendům moc nakloněna není. Takže jestli z ní někdo dělá zastánce referenda a pak nadává, že v praxi se chová jinak, mýlí se :-)

+1/0
17.9.2014 8:59

P33a18v15e52l 34S60l95a17d75o95v39n60í42k 6677413117426

Když nebude téměř jakékoliv referendum vyhlášeno v termínu nějakých důležitých voleb, tak bude neplatné a jsou to jen vyhozené peníze. Lidé sice na jednu stranu brečí, že chtějí referendum, ale když už je konečně nějaké vyhlášené, tak k němu nechodí.[>-]

+2/−1
17.9.2014 7:54

M65a21r88o68š 21P47o88l89i23a14k 1822226687676

Breci jen skupinky prudicu, kteri chteji hajit jen sve zajmy... Proto je ucast mizerna. Normalni clovek nema duvod rozhodovat o necem co zakon nezakazuje, napr. automaty apod.

+2/−7
17.9.2014 8:07

E28l21e98o50n91o77r78a 91N36o12v69á 1234825576749

Lidi chtějí referenda? Jaká drzost....:-)

+7/0
17.9.2014 7:44
Foto

R35a90d15e55k 78P75o56l52i42c30k38ý 6621503621914

A opravdu je chtějí když k nim pak nechodí?

nebo je chce pár aktivistů a lidi to nezajímá.

+11/−2
17.9.2014 8:05

J32a32r69d82a 83C18h81o43v98a16n11e73c 6831855973979

Naprostý souhlas.

Jinak: v jiné diskusi jsem Vás neoprávněně nařkl a dodatečně zjistil svůj omyl a tak se Vám veřejně OMLOUVÁM. Promiňte.

+1/0
17.9.2014 8:52
Foto

R64a41d24e87k 23P77o66l89i90c71k68ý 6651303621244

Nic se neděje

0/0
17.9.2014 8:53

J38a39r43o79s47l53a98v 73R65o52u57b15a48l 6761121719658

Nezájem lidí o věci veřejné ( s malými písmeny) je žel (nejen) pro naší republiku typický...

0/0
17.9.2014 8:53
Foto

R44a31d73e30k 35P73o78l54i65c78k91ý 6211493251224

Ano-proto považuji za většinu referend zbytečných-ne všechny

0/0
17.9.2014 8:54

J45a90r72o44s49l16a59v 53R64o67u57b44a64l 6711271239888

I s tím se dá souhlasit. Ale konkrétně refererendum o novém (dle mého názoru zbytečném) sídle MČ Praha 10 považuju za správné. Až bude rozehrána další půlmiliardová malá domů (a to minimálně), bude na protesty a referenda pozdě.

+2/0
17.9.2014 8:58
Foto

R98a13d31e97k 88P92o12l64i64c35k81ý 6741173611264

Ano může být správné ale ne zároveň s volbami-je potřeba počkat jak se k tomu postaví nově zvolená politická reprezentace

0/0
17.9.2014 10:12
Foto

R36a44d69e57k 13P66o32l58i83c77k18ý 6621763381234

Jenže co když referendum řekne, že se má stavit a nové vedení řekne, že neví kde na to vzít?

Potom naopak nové vedení bude zavázáno to provést a utratit tak peníze se kterými například nepočítalo-proto tvrdím, že referendum má být až po volbách.

0/0
17.9.2014 10:15

J81i47ř65í 13P22o45k93o23r56n96ý 6691795848800

To je humbuku, za měsíc bude po volbách a na nějaký "votravný voliče" si žádnej papaláš vůbec už nevzpomene, vždyť se to posledních 25 let vůbec nemění a nejen za 25... :-).

+7/−1
17.9.2014 7:44

Z77d78e57n15ě41k 18Š29p12i68c19a31r 8769534478309

Já tedy nevím, co stále máte s tím, že voliči mají vše ve své moci!!! Vždyť v tom volebním systému se častokrát dostávají do popředí ti, kteří ani zvoleni nebyli!!!

Dokonce i strana, která do voleb vůbec neexistovala!!! Tak co a koho chcete volit, vždyť si z nás stejně dělají .........;-€

+9/−2
17.9.2014 7:37

Z79d39e34n35ě51k 52J43o18n14á49š 9791429316220

Demokracie po česku, zvolte nás ale pak nám do ničeho nekecejte.

+17/−1
17.9.2014 7:35

O59t43a 86J46e77l15í97n60e57k 8451308920795

To je hlavně demokracie dle stranického principu, proto má v komunálních volbách smysl volit nezkorumpované osobnosti napříč politickým spektrem R^

0/0
17.9.2014 11:05

Z77d56e80n44ě91k 55J91o75n67á44š 9531429386440

Demokracie po česku, zvolte nás ale pak nám do ničeho nekecejte.

+4/−1
17.9.2014 7:35
Foto

R70a52d65e60k 74P97o88l19i74c43k39ý 6751423311294

Podle mě je zcestná už to, že se v době komunálních voleb mají konat referenda-lidi mají přeci možnost rozhodnou koho na radnici zvolí-už to je volba.

Referendum má podle mě smysl nejméně půl roku před a půl roku po volbách

+6/−5
17.9.2014 7:28

V81á88c14l57a71v 64P60o32u14s87t85k38a 3460911972

Problém je ovšem v tom, že pro spoustu politiků jsou předvolební sliby jen sliby.

+9/−2
17.9.2014 7:37

J42a13n 48U70l37r17i91c83h 7540943908688

Tak, a referendum je závazné.

+1/−2
17.9.2014 7:43
Foto

R80a47d14e25k 23P70o55l84i55c48k84ý 6651783191304

pokud k němu příjde dostatek voličů což se stane málokdy-navíc svou vůli projeví volič volbami-pokud se něco neplní tak po nějaké době má referendum smysl-ale představte si tu absurditu, že volby může vyhrát strana, která chce např. ponechat původní nádraží a oddlužit obec a v referendu ji někdo přikáže postavit nádraží nové a tím obec zadlužit-to bez možnosti aby předložili např. rozpočet na obě varianty a voliči to v referendu mohli posoudit

+3/−3
17.9.2014 8:09
Foto

R60a72d88e68k 51P27o76l10i35c36k70ý 6921213891144

tak volte jiné politiky nebo sám do politiky vstupte

0/−1
17.9.2014 8:10

V59á62c80l95a79v 84P10o71u72s67t89k16a 3520921282

Dobrá rada za pět korun.

+1/−1
17.9.2014 8:43

P81a90v28e86l 41S21l65a35d48o51v14n46í78k 6887513767446

Ale když referendum nebo v době konání důležitých voleb, tak nebude platné z důvodu účasti. Lidé chtějí referendum a když ho mají, tak k němu nechodí.

0/−1
17.9.2014 7:55
Foto

R94a50d88e31k 84P82o38l44i60c10k25ý 6111603201344

Pokud k němu nejdou pak většinu lidí ta konkrétní otázka nezajímá-referendum nebude platné a rozhodnou volení zástupci.

Proč někoho "nutit" chodit k referendu-u nás máme zastupitelskou demokracii-volič zvolí zástupce a ti rozhodují-referendum je něco navíc-ale pokud samo o sobě nepřitáhne zájem voličů je zbytečné

+2/−2
17.9.2014 8:04

D16u17š53a79n 74P33e58p92r92n37ý 0

Omyl, referendum většinou chtějí jen ti, kteří se chtějí zviditelnit.

+2/−2
17.9.2014 8:48

J41a53r75o48s30l82a31v 90R55o21u11b14a96l 6961171889518

No a tam, kde referendum bude, z toho politici udělali frašku. Třeba teď na Praze 10. Rozdělili ho na tři části, s "milionem" podobně znějících nepřehledných otázek. Ty nejdůležitější pak zařadili do prvních dvou částí, tedy do doplňovacích senátních voleb na Praze 10. Přitom jim musí být jasné, že referendum bude neplatné, protože požadovaná účast pro platnost je 35% a to při senátních volbách, notabene doplňovacích, v životě nepadne...

+13/−1
17.9.2014 7:05

I79g21o50r 34G87o40t78t39w71a44l70d 6117208460571

Pokud vím, zrovna na P10 je to trošku složitější. Tam chtělo velmi nepopulární referendum nějaké občanské sdružení a jelikož sehnali i dost podpisů, tak se narychlo vymyslela tři nesmyslná referenda, čímž se znemožnilo to jedno, kde hrozilo, že by to lidi zajímalo a že by mohli mít jiný názor, než jejich "zástupci" na radnici. Bohužel jsem osobu, která má podrobné informace, neposlouchal dost pozorně, tak jenom takto obecně.

+1/−2
17.9.2014 7:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.