- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S příjmačkami souhlasím, protože příjmat žáky na základě průměru vysvědčení není podle mé vlastní zkušenosti spravedlivé. Na různých ZŠ se také různě známkuje a tudíž ten kdo má na jedné základce trojky může mít na jiné škole dvojky a to už s průměrem slušně zamíchá. Syn neměl nejlepší známky, ale příjmačky udělal jako jeden z nejlepších. Kdyby škola na kterou se hlásil přijímala žáky pouze podle známek na vysvědčení tak by ale neměl šanci. Školy už nebudou moci známkovat tak aby si mohli dát do statistiky vysoké procento žáků kteří jim byli přijati na žádané střední školy, ale budou muset své žáky skutečně něco naučit.
tupý dril je špatně...chce to ostrý dril
Vtip je v tom, že bez drilu a memorování se prostě ten mozek nerozvíjí, je to stokrát prokázaná pravda a to i exaktně měřením změn na mozku.
Myslím, že srovnávací zkoušky jsou zcela na místě a to včetně zveřejnění všech výsledků, aby si rodiče mohli vybírat školy podle exaktních dat, mezi něž například úspěšnost žáků při skládání zkoušek a následném získání míst na středních školách rozhodně patří na čelném místě.
Mně to poslední dobou přijde, jako "hlavně aby se ty chudáci nemuseli něco učit a memorovat, důležitá je osobnost a kreativita."
Nekolik lidi tu mluvi o situ ono by stacilo zrusit par skol aby si stredni meli z ceho vybirat a nemuseli brat kazdyho
Když s českým školstvím je to těžké. Všechny chce dostat do průměru, kdo je průměrný udělá školy a je v pohodě. Nedej bože, ale když je někdo třeba vynikající na matematiku a úplně neschopný ve slohu nebo obecně v češtině, s touto situací si české školství neumí poradit. A takový člověk by klidně vystudoval MFF, ale on se tam nemá šanci dostat, protože české školství miluje jen průměr. Všichni nemůžeme umět všechno. Dle mého se celkem zlepšilo vzdělávání těch méně schopných(různí asistenti apod.), ale na ty nadané se pořád kašle a přitom ti jsou pak hybatelé pokroku. Těžko nějaký Toník, který se sotva naučí násobilku bude jednou vynikajícím matematikem, fyzikem či vědcem. Třeba bude dobrý truhlář nebo kominík a ty jsou také potřeba, ale stále tu nevychováváme žádnou elitu a to je dle mého názoru velká chyba. Znám několik lidí, kteří mají za sebou už zmiňovanou MFF, jsou špičkami ve svém oboru, ale pokud by je češtinářka nenechala u maturity prolézt nikdy by se na vysokou nedostali. Zato z matematiky či fyziky excelovali. A to je dle mého velký dluh českého školství, který by se měl řešit. V jiných zemích to umí, proč ne u nás...
Na MFF je místo přijímaček první ročník. Na technicky zaměřených školách to není neobvyklé. Každý má šanci se předvést.
Za nás byla střední škola, gympl - tam se dělaly jednotné zkoušky. Pak byly učňáky, tři roky, výuční list - pokud jsi byl dobrý, šel jsi na dva roky na střední.
Nevím, co se z toho dělá věda. Jednotné zkoušky, máš na střední školu, uděláš přijímačky, neuděláš - nemáš - jdi se vyučit.
Teď s tím někdo vyrukoval jako s novinkou, dostane tučné prémie.
To samé jsou ty "státní" maturity. Za nás vyhlášeno v rozhlase, jedno téma únikové (dopis příteli ze SSSR, výročí spisovatele). A bylo.
Všechny ty "pseudostřední" školy, soukromé vš, kam jde ten, kdo má peníze, ale úroveň (až na výjimky) je opravdu strašná. A že tam vyučuje "selebrita"...
Maturita je naprosto zdiskreditovaný stupeň vzdělání. Dřívější maturitě dnes odpovídá zhruba titul Bc.
Degradace vzdělanosti pokračuje neb hloupé stádo se lépe ovládá.
Expert na školství
Tomáš Feřtek - Novinář, dramaturg a scenárista.
Vyučený elektromechanik a tři roky student Pedagogické fakulty UK, obor Český jazyk a Občanská nauka.
Obávám se, že tupí jsou zmiňovaní "experti". Dril a memorování je jednou z mála možností pro zlepšování paměti. Deváťák, který neovládá matematiku na úrovni "bělouna" by se neměl pouštět do středoškolského studia. Podobné je to i s češtinou. Dobrému středoškolákovi by nemělo přečtení knihy trvat déle, než několik dnů. Dříve bylo běžné přečtení knihy za den.