Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Děti čeká tupý dril, varují experti před jednotnými přijímačkami

Současné osmáky, kteří se budou v roce 2016 hlásit na střední školy, čekají jednotné přijímací zkoušky - tedy na všechny typově stejné školy stejné testy. Ministr školství Marcel Chládek si od toho slibuje sjednocení znalostí studentů. Podle kritiků však systém „odřízne“ i děti, které by střední školu bez problémů zvládly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21i88c21h41a27e51l 37K10o92n59e92č82n71ý 6272973509519

Jste dobrý tlumočník.R^;-D

0/0
22.9.2014 22:27

J78i34n33d60r53a 75J79i51r15á22t54o46v23á 2145906216486

S příjmačkami souhlasím, protože příjmat žáky na základě průměru vysvědčení není podle mé vlastní zkušenosti spravedlivé. Na různých ZŠ se také různě známkuje a tudíž ten kdo má na jedné základce trojky může mít na jiné škole dvojky a to už s průměrem slušně zamíchá. Syn neměl nejlepší známky, ale příjmačky udělal jako jeden z nejlepších. Kdyby škola na kterou se hlásil přijímala žáky pouze podle známek na vysvědčení tak by ale neměl šanci. Školy už nebudou moci známkovat tak aby si mohli dát do statistiky vysoké procento žáků kteří jim byli přijati na žádané střední školy, ale budou muset své žáky skutečně něco naučit.R^

+1/0
22.9.2014 22:08
Foto

V89l85a73d11i66m83í79r 66V10o27l18k91o 6680182127109

tupý dril je špatně...chce to ostrý dril;-)

0/0
22.9.2014 16:52

M79a47r50t30i66n 67K22r41u88t22ý 1398821629795

Vtip je v tom, že bez drilu a memorování se prostě ten mozek nerozvíjí, je to stokrát prokázaná pravda a to i exaktně měřením změn na mozku. 

Myslím, že srovnávací zkoušky jsou zcela na místě a to včetně zveřejnění všech výsledků, aby si rodiče mohli vybírat školy podle exaktních dat, mezi něž například úspěšnost žáků při skládání zkoušek a následném získání míst na středních školách rozhodně patří na čelném místě.

+4/0
22.9.2014 15:08
Foto

F55r11a70n33t36i21š76e49k 21H50r53a93b52a58l 3713599466138

Mně to poslední dobou přijde, jako "hlavně aby se ty chudáci nemuseli něco učit a memorovat, důležitá je osobnost a kreativita."

+4/0
22.9.2014 12:33

M52a46t42ě66j 50L90a80n32g 6724420210546

Nekolik lidi tu mluvi o situ ono by stacilo zrusit par skol aby si stredni meli z ceho vybirat a nemuseli brat kazdyho

+1/−1
22.9.2014 11:25

M53i95r14k30a 71S16v31o44j81t89k33o39v36á 3987758726244

Když s českým školstvím je to těžké. Všechny chce dostat do průměru, kdo je průměrný udělá školy a je v pohodě. Nedej bože, ale když je někdo třeba vynikající na matematiku a úplně neschopný ve slohu nebo obecně v češtině, s touto situací si české školství neumí poradit. A takový člověk by klidně vystudoval MFF, ale on se tam nemá šanci dostat, protože české školství miluje jen průměr. Všichni nemůžeme umět všechno. Dle mého se celkem zlepšilo vzdělávání těch méně schopných(různí asistenti apod.), ale na ty nadané se pořád kašle a přitom ti jsou pak hybatelé pokroku. Těžko nějaký Toník, který se sotva naučí násobilku bude jednou vynikajícím matematikem, fyzikem či vědcem. Třeba bude dobrý truhlář nebo kominík a ty jsou také potřeba, ale stále tu nevychováváme žádnou elitu a to je dle mého názoru velká chyba. Znám několik lidí, kteří mají za sebou už zmiňovanou MFF, jsou špičkami ve svém oboru, ale pokud by je češtinářka nenechala u maturity prolézt nikdy by se na vysokou nedostali. Zato z matematiky či fyziky excelovali. A to je dle mého velký dluh českého školství, který by se měl řešit. V jiných zemích to umí, proč ne u nás...

+4/−1
22.9.2014 10:01

T62o69m39á74š 36Z40e26m46á87n60e78k 5510148476436

Na MFF je místo přijímaček první ročník. Na technicky zaměřených školách to není neobvyklé. Každý má šanci se předvést.

0/0
22.9.2014 10:15

M38a65t95ě56j 89L32a86n64g 6374120310616

Ja si myslim ze v tomto pripade bylo mysleno ze se nedostane treba ani na stredni nebo neudela maturitu z cestiny. Nase skolstvi potlacuje jedince kteri jsou vynikajici v necem a absolutne mimo v necem jinem.

0/0
22.9.2014 11:19

T23o12m40á51š 24Z18e17m19á72n80e79k 5270658866826

Aby jinak geniální technicky nadaný žák nedokázal zapnout do té míry, že tu češtinu nedá alespoň za čtverec, se mi zdá celkem absurdní. Ale i kdyby. Ti nadaní lidé v příspěvku výše se na MFF nakonec dostali. Výjimečným lidem se dostalo výjimečného postupu. Ale jinak s Vámi v lecčems souhlasím. Raději bych maturoval z fyziky než z literatury, kterou jsem nikdy nečetl a číst bych ani nechtěl.

0/0
22.9.2014 11:50

M82i55r51k92a 76S51v88o11j69t13k28o82v91á 3757148126724

ano výjimečným lidem se dostalo výjimečného postupu, ale to u státních maturit padá, protože tady každý musí splnit aspoň ten průměr...a u takových lidí by měla být možnost jak systém obejít...

0/−1
22.9.2014 18:39

N14a77t12á43l57i18e 64P43r96a38v70d56o85v78á 5897128488140

Za nás byla střední škola, gympl - tam se dělaly jednotné zkoušky. Pak byly učňáky, tři roky, výuční list - pokud jsi byl dobrý, šel jsi na dva roky na střední.

Nevím, co se z toho dělá věda. Jednotné zkoušky, máš na střední školu, uděláš přijímačky, neuděláš -  nemáš - jdi se vyučit.

Teď s tím někdo vyrukoval jako s novinkou, dostane tučné prémie.

To samé jsou ty "státní" maturity. Za nás vyhlášeno v rozhlase, jedno téma únikové (dopis příteli ze SSSR, výročí spisovatele). A bylo.

Všechny ty "pseudostřední" školy, soukromé vš, kam jde ten, kdo má peníze, ale úroveň (až na výjimky) je opravdu strašná. A že tam vyučuje "selebrita"...;-)

+5/−1
22.9.2014 8:29

J19a84n 18K53a19š34p11a69r 9481943340257

Maturita je naprosto zdiskreditovaný stupeň vzdělání. Dřívější maturitě dnes odpovídá zhruba titul Bc.

Degradace vzdělanosti pokračuje neb hloupé stádo se lépe ovládá.

+4/0
22.9.2014 9:15

T43o67m78á17š 22Z86e84m49á34n46e86k 5580798236276

Dělal jsem před 25 lety maturu a teď Bc. Je to nebe a dudy. Ovšem jak na které škole.

0/0
22.9.2014 10:18

J54a83n 34K37a80š52p70a94r 9261633600687

Expert na školství

Tomáš Feřtek - Novinář, dramaturg a scenárista.

Vyučený elektromechanik a tři roky student Pedagogické fakulty UK, obor Český jazyk a Občanská nauka. ;-D

+3/0
22.9.2014 8:24

F77r42a86n69t68i18š80e93k 12E76l77i65á13š 6277983785716

Obávám se, že tupí jsou zmiňovaní "experti". Dril a memorování je jednou z mála možností pro zlepšování paměti. Deváťák, který neovládá matematiku na úrovni "bělouna" by se neměl pouštět do středoškolského studia. Podobné je to i s češtinou. Dobrému středoškolákovi by nemělo přečtení knihy trvat déle, než několik dnů. Dříve bylo běžné přečtení knihy za den.

+6/0
22.9.2014 8:18

I96v59a 72K94r16i55s85t23o66f53o71v71á 7725613532612

Do dneška, když je kniha poutavá jsem schopna ji číst i dlouho do noci. R^ Ovšem jsem stará struktura. ;-D

+2/0
22.9.2014 11:13

R28o16m16a46n 75Č28e50c97h28u24r76a 6152679347639

Jenže Bělouna by dneska nedala půlka maturantů...

+1/0
22.9.2014 19:00

J53á90n 33B28a13r86d72i70o85v11s55k11ý 6645199319393

Skoda ze se neda zjistit kolik z ten žhavých testovacu tady by bylo bez školy kdyby někdo otestoval je.

+2/−1
22.9.2014 7:43

J24i34ř13í 83V20o91n42d94r78á19č74e76k 5906774800554

Děkuji vám za mínus. Já jsem dělal ještě státní přijímačky a státní maturitu.  Tenkrát, když se s námi nikdo nepáral.

+2/0
22.9.2014 7:48

J41i89ř28í 79V49o43n49d74r54á45č30e45k 5306274850884

Podle všech těchto "expertů" by neměly být přijímačky a maturity by si měla udělat každá škola tak, aby odmaturovali všichni dementi a pan ředitel mohl brát od státu na školu maximum peněz. Jenomže ty jakostudenty platíme i my. Je to stejné, jako by pan expert tvrdil, že bude ve své firmě platit lidi, kteří nesplňují podmínky pro funkci a nic neumějí ale určitě se za dva tři roky proberou a pak jim to půjde. Za dvacet let se ze školství stal jen byznys a úroveň vzdělanosti jde dolů přímoúměrně se zvyšujícím se počtem majitelů cáru, kterému se říká maturita nebo vysokoškolský diplom. Někdy mám pocit, že i ti  "experti" jsou produktem nového školství.

+9/−1
22.9.2014 7:40
Foto

P95e84t62r 79P64r50o52c60h58á37z49k93a 3222956782174

Nějaké síto je třeba nastavit.Dneska střední dělá kde kdo a podobně je to i svysokou.Pak se divíme jaký materiál se kde objevuje a dostává na různá vedoucí místa ve všech oborech,případně díky svým odborným schopnostem nakonec končí v marketu za kasou,nebo u lopaty.

+16/−1
22.9.2014 5:54

N30a10t68á73l90i50e 88P80r84a38v38d74o71v95á 5747618328840

Do supermaretu se nedostanete, protože jsou tam příslušníci jiných národů.

0/−1
22.9.2014 8:17
Foto

P79e16t25r 10P89r90o46c66h31á21z92k54a 3622586652224

To nevím,znám minimálně tři VŠ,kteří tam sedí za kasou.

0/0
22.9.2014 17:19

O24n29d57r21e97j 54S94i80d94o36n 6214776871622

Rodice (volici) chteji tituly pro sve deti. Politici jim je nechaji natisknout. Pro vetsinu naroda dostacujici reseni, ale na jakou skolu maji dat deti rodice, kteri chteji, aby jejich deti mely znalosti, ktere je pripravi ne castu zivotem bez ohledu na znamky a nutnost ovladani fakt? Bez toho, aby kdokoliv, nejen deti, znal fakta, nemuze s nimi pracovat, syntetizovat, abstrahovat... Jsem ostre proti soucasnemu trendu "nezatezovani deti zbytecnymi informacemi". Titul znamena nejvic v tu chvili, kdy jej dostanete, pozdeji by za kazdeho mely mluvit hlavne vysledky prace, pokud je ovsem titul jen namalovany, zadnou smysluplnou praci neudelate a titul vam bude pomalu, ale jiste, vic a vic k nicemu.

+7/0
22.9.2014 3:43
Foto

P62a87v70e36l 26J72a91n29c20i77k 9362333291769

Sokujici! Tupy dril! Chudaci deti, vzdyt ony se treba budou muset naucit pocitat! Nasobilku a tak, to je prece hrozne! Nerku-li psat Cesky!

To je hruza, co po nich chteji...

Ten pan statis magoric nema sajnu. Jiste, ze se veci v prubehu 4 let zmeni, nekdy k horsimu, nekdy k lepsimu. Ale o to nejde, pouze o "startovni caru", ktera by mela byt jednotna. Pry, ze lidske znalosti ci schopnosti nejde objektivne merit, co za blbost, me meri porad, I pri zadosti o posledni praci jsem se musel podrobit (jednotnym) zkouskam.

Lidi proste nemaji radi, kdyz se jim nekdo podiva na zoubek, treba by se dozvedeli, ze neco neumi. Neco, co se neda okecat.

+6/−2
22.9.2014 1:11

J87a39n 74K79ř18í59ž 6805553135218

"Lidi proste nemaji radi, kdyz se jim nekdo podiva na zoubek, treba by se dozvedeli, ze neco neumi. Neco, co se neda okecat."

Ano,například vy - šišláte jako postižený mrtvicí.

Vy jste ten "pravej" k tomu,něco kritizovat.;-D

0/0
22.9.2014 4:12

H86a34n20k43a 15C63h78e68n 7787689585145

Jednotné přijímačky podle mě znamenají snad stejné šance pro všecky...

+16/0
21.9.2014 23:28

J82a36r42o92m29í94r 18K79r83á73l 4350279924649

No a v tom případě musí být zákonitě jejich úroveň nižší. :-/

+2/−2
22.9.2014 6:07

J60a41r68o38m80í17r 84K59r48á91l 4620589244569

Ivo, proč minus ?  Pokud mají být stejné šance pro všechny - chytré i hloupé, musí být přijímačky na úrovni těch hloupých, ne ?

+2/−1
22.9.2014 6:55

J97i67ř54í 60V28o82n56d48r46á25č40e85k 5466334360224

Asi patří mezi ty druhé

+1/0
22.9.2014 7:16

F98r91a49n50t12i46š10e49k 86E51l29i33á87š 6507403705796

Úroveň by měla být taková, aby nepropadla polovina študáků. Spíše je třeba velké množství testových otázek a škola si vybere podle dosaženého výsledku.

0/0
22.9.2014 8:22

J61a80r26o29m73í98r 20K17r22á93l 4520979934699

A to je právě ten nesmysl.  Úroveň by měla být taková, aby absolvent byl vzdělaný a použitelný člověk.  Váš návrh způsobí leda pokles té vzdělanosti.

0/0
22.9.2014 8:36

M61a32r35t91i69n 18K72ř53í61ž 9673142720757

Děti čeká tupý dril...no, to je ještě docela dobré. Hroší bude, až přijde ostrý dril.

+3/0
21.9.2014 23:23

J63o33s60e95f 84H69á15j83e51k 4209928347911

"Expertů" je neomezený počet, jeden hloupější než druhý...

+4/0
21.9.2014 23:04

Š39t42ě88p51á56n 51L92i80š67k10a 3615577697612

Překlad titulku: "děti se budou muset na přijímačky učit, varují experti"

+17/−1
21.9.2014 23:01

M17a18r29t57i24n 10K33ř56í83ž 9613972660387

tak nějak by to šlo vnímat, a na první pohled to vypadá a směšně, ale já si skutečně nejsem jistý, jestli má smysl se na nějaké přijímačky učit - buď to v člověku je a na školu má nebo ne. Například na MFF UK už přijímací zkoušky úplně zrušili.

+1/−3
21.9.2014 23:31

J87i85ř19í 21V41o67n76d78r39á63č19e20k 5626784930954

Diskuze je o středních školách. Na MFF , předpokládám, se hlásí studenti se zájmem o matematiku a s nějakými znalostmi. Těžko to tam bude chtít někdo odsedět.

+1/0
22.9.2014 7:46

P32a97v48e25l 18O97d74r32a61z77i34l 6684829587370

http://www.mff.cuni.cz/studium/uchazec/prijriz-bc.htm??

0/0
22.9.2014 8:03

R53a89d23o15s94l57a87v 30K88l91a81u76d53a 5204478614302

A to, že se na SŠ přijímají žáci na základě prospěchu na ZŠ, "expertům" nevadí?  Co velmi schopných dětí se nedostalo na školu jen proto, že jim místo zabral lajdák který chodil do školu kde na učení prděli a známkovali jen za účast.

+10/−1
21.9.2014 22:46

M38a60t60ě63j 58L51a30n88g 6204860580636

Bud berete vsechny nebo delate prijmacky. Ono se to zlepsi az bude vic decek a mene skol

0/0
22.9.2014 11:34

K43a17r95e80l 36Z64e30m48a73n 6984473438772

Nu, největší problém je v tom, že se nadělala kupa středních škol, na každém pětitisícovém městečku jsou dnes alespoň tři ústavy, kde lze udělat maturitu. Kromě spousty gymplů a jejich light verze tzv. sportovních gymplů je zde nepřeberné množství sociálních škol, obchodek, atd. Ale rušit školy, do toho žádný politik nepůjde a politik ČSSD už vůbec ne, protože vizitka "ten, co ruší školy" znamená politický konec a ztrátu bodů pro danou stranu v každé takové obci, které se SŠ zruší. Tak se místo toho budou dělat drahé manévry s přijímačkami, státními maturitami, budou se vymýšlet různé srovnávací testy, ale jádro problému to neodstraní. Hlavně, že pan ministr vykáže nějakou činnost.

+5/−1
21.9.2014 22:45

J58o32s35e31f 31H21á24j25e13k 4409328967731

Ale, ale. pane Karle Zemane, a co jste kdy žádal po pravicových ministrech školství?!

Jejich "bordelškolství" vás nechávalo v bohorovném klidu...

+1/−1
21.9.2014 23:12

F93r48a92n25t83i70š39e65k 55E83l84i94á26š 6547273235566

Ten bordel vznikl za vlády levice. Nejvíce se na něm podepsala jako ministryně školství paní Buzková.

0/0
22.9.2014 8:24

J38a22n 26K84a10š28p93a67r 9881743440477

Pane Zemane souhlasím s Vámi, až na zbytečné osočování ČSSD.

Za současný marasmus ve školství mohou politici bez rozlišování politické příslušnosti.

0/0
22.9.2014 8:19

H39o76n73z82a 62B69o80b55u57l24a 9756149213129

Proč utrácet ještě za přijímačky? Pokud vím, v půlce 9 třídy se dělají srovnávací testy. Na druhou stranu ani to nic nemusí říci o tom, jak na tom který žák je. Stačí, když je trémista, nebo mu není dobře, nebo mu nesednou otázky...

Mám kamaráda, který kdysi dávno maturoval na průmyslovce na dvě čtyřky - z matiky a nějaké strojní dokumnetace. A hlásil se na vejšku. Na strojařinu. Ve škole se mu učitělé smáli a ředitel řekl, že od něj v žádném případě nedostane doporučení (to se tenkrát používalo - 80 roky). Nakonec se dostal a vystudoval s červeným diplomem. Stejně tak to je i na zakládkach. Špatná škola, špatný učitel (nekamenujte mě, ale neidealizujme si situaci ve školství)... prostě možností, proč dítě neudělá přijímačky na SŠ a přitom by mělo i na studium VŠ, je mnoho a já nejsem příznivcem toho, aby zase stát rozhodoval kdo studovat může a kdo ne.

+5/−3
21.9.2014 22:31

J47i50ř35í 14V66o96n12d56r11á19č79e87k 5936294970574

Jestli mu stát ta studia platí, nezlobte se , ale ovlivnit by to mohl, ne?

0/0
22.9.2014 7:58

H94o95n94z28a 25B17o20b22u63l83a 9456669973249

Proč? Ať to ovlivní ta škola. Ať se udělají na konci prvního ročníku testy a pak se ukáže, jaký je ten který žák, ve srovnání s ostatními. Rozdíl v kvalitě i přístupu jednotlivých ZŠ je obrovský a to, že někdo něco na konci 9 třídy neumí neznamená, že nemá na SŠ. Zvlášť, když jednotlivé školy mohou mít již několik let vlastní účební plány. Například náš syn díky stěhování v 8 třídě nikdy ve škole neměl Pythagorovu větu. V jednom městě ji v prvním pololetí neprobírali, protože měla být v pololetí druhém, v nové škole v jiném městě ji zase probírali v prvním pololetí, ale my se stěhovali v lednu a to už ji měli probranou a nevraceli se k tomu.

0/0
22.9.2014 15:18

P46a22v73e96l 79O52d41r83a17z46i44l 6824749647120

Jaký je pro trémistu rozdíl mezi srovnávacím testem a příjmací zkouškou?

0/0
22.9.2014 12:30

H74o74n61z56a 10B29o79b19u92l85a 9406399233509

Velký, srovnávací testy oficiálně nejsou na známky a ani známku neovlivňují.

0/0
22.9.2014 15:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.