Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Verdikt v kauze Pistorius dělí společnost. Přou se i experti na právo

Po pátečním verdiktu soudu v kauze Oscara Pistoriuse se společnost rozdělila na dva tábory. Příznivci atleta jásají, odpůrci kroutí hlavou nad postupem soudkyně Thokozile Masipaové. Za jedno nejsou ani experti na právo. Jeden z nich dokonce tvrdí, že by Pistorius za zastřelení své přítelkyně nemusel skončit ve vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K67a33r96e96l 50N94e14č69a51s 5783179480340

O.J.Simpson ?:-/

0/0
13.9.2014 17:43

J46o61z35e48f 34V69a81r85g51a 4560497976371

peníze dělaj divy na celém světe a štěstí má ten co tam nebyl  a neni zavřenej ...............

+1/0
13.9.2014 13:37

P88a79v13e92l 24Š22t39ě45p50á78n93e85k 6130534397758

Je to skutečně tak jako v duchu těch ironických komentářů - ovšem v kontextu JAR. Když chcete zastřelit partnera, udělejte si kvalitní plán a pak už ho jen sejměte přes dveře v koupelně - tam přece zlodějové lezou nejčastějc krást sprcháče. V současném systému vám nikdo nemůže prokázat úkladnou vraždu. Jaký důkaz by asi tak mohl hrát klíčovou roli? Maximálně, tak, že by se před tím v hospodě chvástal, že se chystá zabít partnerku. Všechno ostatní jsou jen nepřímý kecy, jestli jste se často hádali nebo ne, nikoho nakonec nezajímá. Střílet na něco aniž bych věděl co to je, je v JARu zřejmě normální a když už střílím, tak pořádně, opakovaně. Že je slyšet ženský nářek, to není divný, ženský taky kradou a vraždí. 

Tím neříkám, že v tom mám jasno, ale způsob jakým se to stalo je natolik kontroverzní, že spravedlnosti zde nelze plně dosáhnout. Buď neprávem odsoudíte na doživotí v podstatě nesvéprávnýho mentála bez nohou (byť v praxi je to normální člověk co se účastní klasických olympiád v atletice) a nebo v extrémním případě osvobodíte chladnokrevnýho vraha, příp. vyvázne s nějakým pidi trestem. Měli by mu min. napařit 10 let težkýho žaláře za způsob jakým to řešil, bez ohledu na úmysl/neúmysl :-P

+1/0
13.9.2014 13:13

P10a10v62e10l 69K20r63á19l 5220699224298

Pokud by to byl opravdu zloděj, co je špatného na způsobu, kterým to řešil? A ano, vzhledem k míře kriminality v JAR je skutečně běžné nejdřív střílet a až pak se ptát. Prostě situace je tam jaká je, a i to se projevuje na chování lidí. Máte pravdu, že úmysl je často obtížně prokazatelný, ale jednou platí presumpce neviny a tohle je daň, kterou za ni platíme.

0/0
13.9.2014 13:42

P12a15v96e58l 72Š80t23ě28p28á93n39e19k 6200444657588

Pochybuju že to co píšete je pravda i v zemi jako je JAR. Nejdřív střílet a pak se ptát. To by se tam ty rodiny museli vzájemně vyvražďovat. Umíte si to vůbec představit? Třeba dcera se vrací pozdě z rande. Syn to přehnal o víkendu v hospodě a dělá rambajs v koupelně. Otec se vzbudí a udělá z koupelny řešeto - protože přece syn/dcera má být v posteli, takže je to po zuby ozbrojenej zloděj - je třeba ho preventivně zabít. To je nesmysl na N-tou. To mi nenamluvíte :-P

+1/0
13.9.2014 13:51

J41i34n21d40ř45i44c72h 62M62i94t82t59e14r 6121920603223

Být otcem Steenkampová, budu usilovat o jeho propuštění na svobodu. V JAR je tak obrovská kriminalita, že by nikomu nepřišla divná smrt pana Pistoriuse při loupežném přepadení.

+3/0
13.9.2014 11:50
Foto

L68u35b86o68m80í25r 89J33a37n69o13t51a 5886294566905

To sjou starosti - rači se starejme co bude mít Eržika s Dežem na oběd co do huby.

0/0
13.9.2014 10:51

P44e25t82r 60H11a84h45n 1563649346608

Nemohla by to společnost laskavě nechat na soudu? Novináři to nafouknou a bude o tom debatovat polovina zeměkoule, to bychom pak mohli soudy zrušit!

0/0
13.9.2014 5:54

D49a76v83i55d 40B75r23a37d84á60č 4554489724988

Soudruzi prokurátoři v diskuzi, říká vám něco presumpce neviny nebo už jste tak zmasírovaní výplody soudruha Humla tak, že nedokážete oddělit pojmy a dojmy?!?

V civilizované zemi se soudí podle důkazů, ne podle dojmů...

Soudruh prokurátor Vaš by z vás měl radost...

+4/0
13.9.2014 3:05

M71i19l57o13s 81V47a15l58y 8326442987502

na jedne strane jsou penize a na druhe PRAVDA. korupce je ONA, co vzdy vyhravala. Penize a korupce to je jmenovatel nad kterou slavil i "fn^uk, fn^uk, fn^uk" VRAH  -Pistorius Rv

+1/−3
13.9.2014 1:40

J71a91r22o44s51l53a96v 63D87r48o90b22n47ý 6266388797787

jo anglosaský právo je něco jiného než ten náš paskvil

+1/−4
12.9.2014 23:57

P16a88v83e16l 47K73r10á84l 5100269614618

To je relativní, u nás za zabití rozhodně pokutu nedostanete.

+2/0
13.9.2014 0:04

P77e67t36r 51D58v38o18r77a61k 9268550979103

Konečně jasný důkaz že ČR nemá nejhorší soudnictví ;-)

+1/−6
12.9.2014 23:34

P16a59v73e15l 59K83r82á26l 5200419314618

Každý systém má svoje. Rozdílným výkladem stejných zákonů ale trpí asi všechny.

0/0
13.9.2014 0:05

R33o42m22a42n 38M62i69r90o26s24l47a15v 4217303647766

Samozřejmě, že dojem není jistota a že všechny okolnosti neznám, to je realita.Ale střílet do koupelny, když vím, že je v bytě moje milá? A odůvodňovat to panickou hrůzou ze zloděje? Instinkt mi říká, že je to vrah a navíc hrající divadlo, což je trestný bod navíc.

+3/−1
12.9.2014 23:25

J12a20n 79K47a34r77e39l 94N47o67v53a28k 5606544278926

bohuzel se to neda dokazat.. :( i tak ho ceka pekna palka..

+1/0
12.9.2014 23:59
Foto

J31i90ř74í 54S90v67o30b93o93d73a 2673929269453

Pistorius je vysmátý.Pro slavné a bohaté je vždy jiná spravedlnost.:-/

+2/−5
12.9.2014 23:23

L52u89k92á66š 11D71a35n19ě40k 4687652205319

Lež má krátké nohy :-P

+2/0
12.9.2014 22:16

M57i24c44h22a86l 29R10i47m66b12a14u31e83r 4279585553587

Ale na chůdách viditelně daleko dojde :-P

+1/0
13.9.2014 0:59

E32d47u36a27r72d 59Ř53e92z60n11í56k 7789115810876

Soudkyně to měla dobře zdůvodněné. Ale chlap IMHO vraždil

+3/−1
12.9.2014 21:50

M88a95r93t83i62n 15P11e82t93r 6863372548799

Nevím z jakého důvodu střílel a soudkyně asi také ne, v tomto kontextu je rozsudek v pořádku... Ale působí na mě jako jájínek pro kterého není nic důležitějšího než on sám...

+4/0
12.9.2014 22:02

Z78b81y71n87ě52k 37Š63a44f36a14r98č68í85k 5887488915814

Pistolius! ;-)

+3/−2
12.9.2014 21:45

P73e17t58r 21M69a81c69h79á54l75e43k 7575406326886

Revolverius-bravuris. :)

0/−1
12.9.2014 22:13

M96i48r90o77s17l68a50v 55H12r18a17c34h 9166419345505

Protože nemá nohy tak si přišel méněcenný a žárlil ta tu svojí přítelkyni. To je jasný. Nic jinýho mi nepřájde reálný. Vám jo?

+5/−1
12.9.2014 21:35

J66a55n 88K87a68r68e89l 39N88o88v24a44k 5786524738536

me prijde i realny, ze mel duvod zarlit.. to vite hezke holky a sexualni revoluce..

+1/0
13.9.2014 0:00

T43o29n23í19k 55K90u61t58t84m20a19n29n 6913748102

No vy jste znalec. Že vy jste si přečetl jeden článek na iDnes a hned došel k průlomovému závěru?

0/−1
13.9.2014 0:12

M38a97t73ě34j 49K16a26s56a71l 9961344318274

Bohužel, ve většině právních systémů se pod pojmem důkaz myslí něco jiného, než tento bravurní úsudek. ;-)

0/0
13.9.2014 0:23

T27o44m91á96š 54H97u91d12e54č67e54k 5581448487368

Ale vy tady popisujete česky právní systém. To, že to nechápeme tady, neznamená, že to není správně podle práva.

+3/0
12.9.2014 21:35

M39a38r34t68i32n 81P78e43t90r 6253442308519

Njn, obžaloba to nepostavila úplně šťastně, i když to chápu.. Chtěla prokázat, že cílem byla konkrétně RS a to se holt nepodařilo... Kdyby to postavili obecněji, že člověk, který střílí přes dveře, tak činí s úmyslem někoho zabít, mohla být jiná... I když v nočních hodinách, tak tam mohlo být třeba dítě, které uteklo z domova a hodilo tam omylem míč. Když nevím, kdo kde je, tak střílet zkrátka nelze...

+2/0
12.9.2014 21:15

M55a41r37t47i22n 93P69e56t28r 6553202628569

Navíc předpokládám, že zbraň neměl v ruce poprvé a i když asi není v tomto nejzručnější (ohledně minulých "akcí"), tak kdyby zaujal střeleckou pozici vleže, tak kdyby vylezl nějaký zloděj, tak ho musí mít... A bude vědět, na koho pálí...

0/0
12.9.2014 21:31

J31a70n 34K59a26r97e42l 29N71o23v37a38k 5756394898146

uz to drzeni zbrane je divne..clovek co se boji si podle me udela papiry..

0/0
13.9.2014 0:02

P62a71v85e74l 20K32r21á75l 5380239244968

Zase pokud mi někdo vleze až domů (a já nevím, co má za lubem), proč bych měl já nejdřív klást otázky a až pak střílet? Můj život pro mě má větší cenu, než jeho. Nestřílím, abych ho zabil, ale abych ho zneškodnil. Ta hranice je velmi tenká a obžalobě se ji prostě nepodařilo překročit. A to s děckem, to je opravdu odvážná konstrukce. Stává se vám to běžně, že zrovna v noci vám do domu dítě uprchlé z domova hodí míč a vleze si pro něj?

+1/0
13.9.2014 0:10

T80o96n11í85k 56K37u21t31t24m44a15n81n 6723298842

Ke všemu lidi pořád jsou líní si přečíst všechna fakta. Pistorius byl terčem výhružek, ve kterých mu slibovali i smrt. Pokud má určitou psychickou poruchu, pak se dá i vcelku snadno pochopit, proč střílel. A protože tam nikdo jinej nebyl, není možnost mu prokázat, že střílel cíleně po přítelkyni. Ale tak víte jak, tady u nás v Česku je to samej chytrolín, kterej není schopnej ani akceptovat odlišnosti různých kultur, jak můžeme bejt schopní akceptovat alternativy lidský psychiky?

+2/0
13.9.2014 0:17

P17e77t31r 23H61a50h84n 1153289806858

Asi byste měl někdy navštívit jižní Afriku, kde každý dům má alarm a hned přijíždí policie.Je tam příšerná kriminalita a spousta vraždící primitivů, Pak byste střílel taky přes dveře!!!

+1/0
13.9.2014 5:58

J26o40s65e71f 86P40a33g31á95č 3596463972244

Zajímavé. Tady je soud v metanolové aféře, kde zlínský krajský soud rozhodnul zcela jasně , že lidé, kteří o metanolu neměli do té doby ani ponětí , úmyslně usmrtili x lidí. A ani jeden právní expert se neozval .

+3/−1
12.9.2014 21:12

R61o42m19a17n 61Z84a38j46í98č11e95k 1419339410508

...protozze byly v lihu :-P

0/0
13.9.2014 8:17

M76a94r89t32i64n 42K75o69p45e19c26k33ý 3948567879284

Prostě to nechápu. Neúmyslné zabití je, když blbě řídím a zabiju při autonehodě svého spolujezdce. Nebo když někomu dám pěstí, on spadne na beton a zemře na krvácení do mozku. Když ale na někoho přes dveře několikrát bez varování a bez zjištění, o koho jde, vystřelím, tak ho CHCI zabít, ne? Otázkou pouze může být, jestli je to přiměřená obrana. Ale na něj nikdo nezaútočil. Nehraje roli, jestli je to manželka, soused nebo zloděj. Je to vždy vražda, i když zde s možnými polehčujícími okolnostmi. Třeba že se leknu a jednám zkratovitě. Ale co - pořád je to menší právní průšvih, než když osvobodili u dvojnásobné vraždy O.J.Simpsona...

+14/−3
12.9.2014 21:11

P45a89v89e89l 39K54r34á67l 5300669344828

Nemusím nutně chtít zabít, chci zloděje zneškodnit, chci ochránit sebe. Každý výstřel nemusí být smrtelný. Ano, jsem srozuměn s tím, že zabít můžu, ale to není to samé jako chtít. S vaší logikou by se nemohlo střílet nikdy. A u nutné obrany stačí, že útok reálně hrozí, nemusí nutně už probíhat (protože to už je někdy na obranu pozdě).

0/0
13.9.2014 0:18

T31o58n20í12k 11K85u32t94t62m15a73n82n 6203648232

a) myslím, že obhajoba dokládala výhružky Pistoriovi smrtí

b) vy jste tam byl, že víte, že bez varování střílel? Protože obhajoba tvrdila, že po Reevě (domněle v posteli) křičel, ať se schová a zavolá policii, a po domnělém zloději, že volá policii

c) má psychickou poruchu, trpí úzkostnou paranoiou, je beznohý a žije v zemi, ve které být bílý a úspěšný znamená být i nenáviděný

d) od monitoru se nám to kecá hezky

e) neúmyslné zabití je i ze strachu a třeba české právo hrozí třemi až deseti lety vězení

+2/0
13.9.2014 0:23

H26o38n29z95a 70B38o64b86u24l10a 9456939883769

No nevím, ale říct o někom, kdo úmyslně prostřelí dveře s tím, že ví, že za nimi někdo je, že je to zabití z nedbalosti, mi přijde poněkud zcestné a nelogické.

+15/0
12.9.2014 20:56

T54o41n74í52k 45K25u21t51t95m65a70n72n 6663698352

Vy nevíte, jiní vědí. Takovej je život, nezbývá nám než se s tím smířit. České právo třeba hodnotí jako neúmyslné zabití (z nedbalosti) i zabití z úleku, takže pokud na vás bafnu a vy po mě vystřelíte, protože jste se lekl, přijde nějaký jiný Bobula a bude tvrdit, že jste přece musel úmyslně zbraň vytáhnout a spoušť zmáčknout ;-)

0/0
13.9.2014 0:26

J87a87n 13K17r58p70e61c 5556833244282

to ho tam museli placnout i stou nudli u nosu?

0/0
12.9.2014 20:45

L87e23n28k94a 71Z80i46m96o51v69á 8690833360627

Proč se Pistorius neskloňuje jako všichni ti řečtí myslitelé, bohové atd?

+3/−1
12.9.2014 20:39

P89a79v85e40l 70Z39a71t95l52o40u52k53a67l 7131969562137

Protože to právě není antický Řek. V tomto ohledu čeština rozlišuje skloňování antických jmen (která navíc nejsou totožná s naším současným konceptem příjmení) a současná příjmení z řečtiny převzatá či s řeckou koncovkou.

0/0
12.9.2014 20:57

J56a78n 60P28a74v72e77l74k45a 3147611244471

Jsou možné oba tvary.

http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=320#nadpis4

+1/0
12.9.2014 21:39

L53u27k68á45š 58M12a88c67h 7693780290963

Lenko, v tomhle je v češtině trochu... cirkus.

0/0
12.9.2014 21:49

L42i41b64o10r 50H74l11u98b39u26č39e68k 4580920337817

...sociálním sítím se tak říká proto, že tam jsou totálně vymaštěné socky...??

+2/−3
12.9.2014 20:33

P82e91t78r 52J30a79r61o77š 2174631515817

Souhlasim. Experti na pravo jsou ve při.

+8/0
12.9.2014 20:26

P19a59v39e19l 25Z69a71t83l20o14u65k83a63l 7811159882267

"Kdo, že je tu vepř?!" (c) Bobík, Čtyřlístek 197?

0/0
12.9.2014 20:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.