Diskuze

Školky využívají speciální vodítka pro děti, BESIP zařízení kritizuje

Chodítko pro mateřské školy, kdy je k plastové konstrukci podobné krokodýlu připojeno až šest dětí, využívá u nás víc než 150 školek. Má ulehčit práci vychovatelům, kteří mohou děti u rušných komunikací lépe kontrolovat. Podle šéfa BESIPu Martina Faráře však může být zařízení pro děti i nebezpečné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

P.S. Neveril bych, ze budu souhlasit v necem s expertem z BESIPu ;-)

0 0
možnosti

;-ODětičky jsou také dost hlučné,možná by jim mohli nacpat do pusinek roubíčky a když už budou ještě pěkně svázané a potichu hned se s nimi půjde líp na procházku.

Jestli máte ještě někdo nějaký nápad na vylepšení , sem s ním,třeba se to chytne  R^

2 1
možnosti

A ke komu se budou přivazovat až půjdou do školy??

0 0
možnosti
LK

Proč děti rovnou nenavléct do hokejové brankářské výstroje?

V osumnácti jim to sundat a ukaž co ses naučil.

Školka a potom škola je od toho aby děti naučila chovat se v dopravním provozu

ale primárně je to na rodičích.

3 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
AG

8-o Ja bych to spis videla tak, ze si ucitelky (ucitele) ve skolkach chteji zase ulehcit praci ;-O Jsou tam prece od toho, aby individualne pristupovali ke vsem detem, predvidali napr. na ulici, ktere dite je divocejsi a mit na nem oko, a hlavne od toho aby deti vedli k jakez takez samostatnosti nez pujdou do skoly. Jestli se chce nejaka ta ucitelka prochazet na ulici jako na soukromem vylete a drbat z kolegyni a deti mit na nejake plastove stangli jako tazne stado, tak takova by mela zmenit povolani, nebot takove nikdo probuh nesveri sve dite. !! Napad se mi nelibi a hranici to se zavadenim komunistickych kolektivnich manyru kde je individualita naprosto poslapana do zeme.

4 8
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti
DH

Paráda, když jedno zakopne, letí všechny Rv

4 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
JK

Principiálně mi to připomíná helmičky nebo chodítka pro batolata. Helmička ochrání dítěti hlavu, chodítko ho naučí pohybovat nohama ještě dříve než se naučí chodit. To se považuje za benefit.

Negativním důsledkem je to, že se dítě nenaučí dávat si pozor na hlavu - slepě naráží do všeho, protože to "nebolí". A v chodítku se nenaučí držet správně vzpřímené tělo při pokusech o první chůzi.

Vždy je něco za něco a tyhle plastové srajdy mají spíš ta negativa než pozitiva.

10 0
možnosti
JM

J27i59r91i 35M30a52r24e94s

13. 9. 2014 10:54

Ulehčení práce učitelkám ... to je asi jediná výhoda chodítka. Pak přichází nevýhody:

1. Riziko bezpečnostní ... pokud by už došlo ke střetu s vozidlem, tak děti, která by byly volně a nepřekážely by jim žádné postroje a plastová držadla mají šanci uskočit a zachránit se. Naopak děti připoutané budou smeteny všechny naráz v celé skupině bez jakékoliv možnosti úniku a vozidlo je může v klidu ještě pár set metrů táhnout za sebou.

2. Nesmyslné omezení fyzického kontaktu ... co si pamatuji, tak děti vždy chodili ve dvojicích a držely se za ruce. Vždy jsme se dohadovaly s kým půjdeme ve dvojici. Byl to vcelku příjemný vedlejší efekt chození ve dvojicích ... drželi jsme se s kamarádama za ruce. Tohle chodítko místo kamarádovi ruky nabídne studený plast. Tomu říkám tedy příprava do života!

3. Chození ve dvojicích za ruce vyžadovalo od dětí naučení se dobrovolné poslušnosti. Držím se za ruku, protože mi to paní učitelka sice přikázala, ale mohu se i pustit, čímž sice poruším pravidla, nicméně ta volba je na mě. V chodítkách jsem přivázaný. Jsem jako otrok, nemám možnost rozhodnout se dobrovolně, že budu dodržovat pravidla ... prostě mě někdo přiváže a mě nic jiného nezbývá, než se nechat.

4. Zdokonalujeme "stádní systém". Tady je tvoje místo a vybočení není možné - nelze vybočit.

5. Děti jdoucí ve dvojicích a držící se jen za ruce se učí sami udržovat formu skupiny ... musí si hlídat mezery mezi dětmi před nimi, musí reagovat na kamarády. Ve vodítku to za ně udělá plast a popruhy, děti musí jen hýbat nohama a nemusí sledovat nic jiného.

Tohle je opravdu zločin na dětech. Nejprve jsem se domníval, že to vodítko je "vtip", ale pochopil jsem, že je to myšleno vážně. No možná v další "zdokonalené" verzi už chybí jen obojky, paní učitelka vezme vpředu vodídko a může se vyrazit na "procházku".

19 5
možnosti
HC

H16a13n45k25a 10C76h84e37n

13. 9. 2014 11:05

Přesně. A ony jsou k dostání i takové "postroje" na malé děti, dovezli jsme si to kdysi z UK, ale nakonec jsme to nepoužili, protože co tím to dítě naučíte? Když mě nderží postroj, tak můžu bezhlavě běžet...

3 0
možnosti
PN

Dítě nemá šanci rozpoznat blížící se nebezpečí, varuje psycholožka

Je to sice jen nadpis z jiného článku, ale perfektně odpovídá na teorie těch, kteří tvrdí, že 3leté děti v případě potřeby uskočí na chodníku před rozjetým autem.

3 2
možnosti
JM

J43a97n 73M73e56r87t78a

13. 9. 2014 12:13

No, a protože se to týká úplně jiné záležitosti, tak naprosto nechápu, jak tím tady můžete argumentovat.

2 1
možnosti
Foto

A za ruku uz se nrdrzi? Ono je to adi moc osobmi,je lepsi se dotykat plastu nez druheho cloveka

21 2
možnosti
PS

Chodí se 9 let na základku která nic neznamená.15ti leté dítě má vzdělání jako nedostudovaný evropan.v 18ti letech má vzdělání jako evropan který vyjde už pro nás "klasickou" základku, resp. od šesté třídy gympl.Takže našinec musí chodit další čtyři roky aby se mu vyrovnal, paráda.Není to tak všude, ale ve vyspělejších zemích ano.Na to by se mělo koukat, ne uvazovat děti na vodítko.

0 11
možnosti
PN

Cože? Chcete říct, že naše dítě má už v 15 letech vzdělání, jako má Evropan až před jejich VŠ, že.

4 0
možnosti