Diskuze

Pro osvojení dítěte v homosexuálním páru má být nutný souhlas rodičů

Pětadvacet poslanců ze šesti stran zastoupených ve sněmovně, s výjimkou KDU-ČSL, předložilo oficiálně návrh, který by dal gayům a lesbám žijícím v registrovaném partnerství šanci osvojit si dítě druhého z partnerů. Předkladatelé zákonu zdůraznili, že když bude mít dítě v rodném listě oba biologické rodiče, byl by k osvojení nutný souhlas obou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ŘV

Morálně špatné. To dítě se v tom páru nevzalo jen tak. Tomu dítěti nejdřív někdo ukradl druhého rodiče. A takovému zlému chování by se nemělo jít naproti.

0 1
možnosti
KN

K70a38r80e75l 57N12e48č58a72s

13. 9. 2014 16:22

Domnívám se,že heterosexuální společnost stejně jako rodina se zdá být přežitkem.Pouze v kruzích skryté elity se budou zřejmě nadále  reprodukovat klasickým způsobem sestřenice a bratranci,stejně jako v zemích tzn.třetího světa,kam bude ostatně patřit většina světa.V Evropě bude možnost spatřit klasickou heterosexuální rodinu s vlastními dětmi ve skansenech nebo v antropologických muzeích.R^;-)

2 2
možnosti
MZ

Pane Nečasi, proč ten zbytečný pesimizmus?;-)

0 0
možnosti
JN

koho asi osvojí Karel a Míra,že by Sašu?

0 3
možnosti
MZ

Nejenže nemám vůbec nic proti tomu, ale naopak jsem pro, aby po souhlasu obou biologických rodičů vyrůstalo jejich dítě v nové homo rodině, lépe řečeno aby si nový partner biologického rodiče po takovém souhlasu dítě osvojil. Mně jen nejde do hlavy to, jak se může stát, že dospělý člověk svoji sexuální orientaci  "zjistí až později", tedy až poté, co žije v hetero páru a počne s partnerem opačné sexuální orientace bez problémů dítě. Sice už jsem se v podobných diskuzích na to ptala, ale relevantní odpověď mi nikdo nedal, takže to nikterak zvlášť neřeším. Takže za mě - osvojení dítěte novým, pro změnu homo partnerem jednoho z biologických rodičů po předchozím souhlasu druhého - ano.

2 0
možnosti
FK

Protože vám od malička tvrdí, že když budete chtít, tak můžete být i heterosexuál. Tak to léčí i církev.

0 0
možnosti
BG

Nestačím žasnout, co tady kdo dokáže napsat, hlavně ty známé firmy, které tady obhajují tradiční rodinu. Jak víte, tenhle model čím dál častěji selhává. Kolik tady bylo článků o tom, že otec zneužíval vlastní dceru, že jsou děti týrány, že jim někdo dokonce brání v životu, když je matka schopná jej odložit. A v dnešní době už nejde o dvojici "matka - otec", ale spíše "vajíčko - spermie".

Argumentujete tady slovy, že si dítě zaslouží matku a otce. O tom žádná. Ale pak mi vysvětlete, proč vůbec existují dětské domovy. Protože biologičtí rodiče nejsou schopní se o dítě postarat. Neberu případy, kdy dítě nemá žádné příbuzenstvo a o rodiče přijde zcela. Dítě si podle mého názoru zaslouží milující pár. A protože homosexuální páry o tuto možnost bojují, těžko by se pak dopouštěli nějakých deliktů. Takže by si vlastně začali vážit toho, za co tak dlouho bojovali. Opakem by prokázali, že někteří dobrými rodiči nejsou. Takže by si vlastně začali vážit toho, za co tak dlouho bojovali. A to samé se dá říct i o heterosexuálech. Udělat děti sice umí, ale už se o ně nepostarají.

Další věcí, která vás zajímá, je, co z toho dítěte v homosexuální rodině vyroste. Tohle je dost individuální záležitost. Ani vy nedokážete s naprostou přesností říct, co se z vašich dětí stane. Heterosexuální rodiče A. Breivika asi nejsou pyšní na to, že jejich syn postřílel 77 lidí. Rodiče R. Janouška by si možná taky nepomysleli, že se z jejich syna stane takový grázl. A kde se stala chyba ve výchově -náctiletých delikventů, kteří už mají nějakou nekalou činnost za sebou?

Doporučení pro vás zní - zabývejte se spíše aktuální situací, tedy pohodou v rodinnách, aby nedocházelo k rozvodům, útěkům dětí z domova etc. Ty fantasmagorické scénáře o tom, co by se mohlo stát, nechte za sebou, protože se vás vůbec netýkají.

4 1
možnosti
Foto

Demagogické řeči s naprosto hloupým přirovnání k Breivikovi... tenhle borec se snaží manipulovat názory a fakty, bohužel, vlastně bohudík, se mu to moc nedaří. Leseb a gayů je odhadem pod 1%, klasických lidí žijících s partnerem opačného pohlaví je tedy cca 99%. Přitom sexuální trestné činy jsou z 12% spáchány homosexuály či lesbami a 88% těmi ostatními většinovými. Argumentace, že zvrhlí a špatní jsou lidé z klasických rodin, protože spáchali většinu těchto činů, je záměrně takto uváděna. Opak je pravdou, stejnopohlavníci jsou z pohledu statistického výrazně více autory sexuálních násilí nejrůznějšího druhu. Takže na tohoto autora prosím pozor, je to neskutečný demagog.

2 7
možnosti
KD

Mne by jenom zajímalo, kdo bude odpovědný, když homosexuálové adoptované dítě budou zneužívat. Podle mne by to měli být v první řadě ti, kteří tento deviantní zákon schválí. A schvalovatelé by měli dostat vysoké a nepodmíněné tresty. A kdy bude návrh adopce dětí pedofily? Vím, že se již připravuje, protože homosexualita a pedofilie je velmi podobná duševní porucha.

1 6
možnosti
JD

A ono existuje rovnítko mezi homosexualitou a pedofilíí? 

Víte kdo je většinovým násilníkem na dětech? Heterosexuální blízky člověk k tomu dítěti. 

Už vůbec, že nerozeznáte rozdíl mezi homosexualitou a pedofilíí je jen smutné.

4 0
možnosti
JU

J17a41n 60U63l60r63i12c63h

12. 9. 2014 20:15

1. K úplně každé adopci by měl být povinný především souhlas dítěte, které by mělo mít také vždy povinně dostat informaci, kdo jsou jeho biologičtí rodiče, jsou-li státu známi.

2. Mnozí si rodičovství pletou s vlastnictvím. Tak to ale není. Dítě patří jen samo sobě. V dětských domovech je masa dětí vhodných do pěstounské péče. Pokud jim někdo chce dát lásku, zázemí a hezký život, ať si je k sobě vezme, ale bez nároku tvrdit, že jsou jeho. Kdo chce někdo mít doma živého mazlíčka, který by mu patřil, ať si koupí zvíře.

0 1
možnosti
PK

P43a57v77e42l 31K38r26á73l

12. 9. 2014 23:45

Vy o svých dětech netvrdíte, že jsou vaše?

0 0
možnosti

P90e53t38r 35Č74e70r94n61ý

12. 9. 2014 19:47

Je s podivem , že řada lidí , beru podle hodnocení , kteří obhajují homosexualitu , stejně tak obhajují v jiných diskuzích muslimy . 

Hrajete si na liberály , ale trochu si odporujete :(

1 3
možnosti
KZ

K97a64r45e71l 53Z62i73c31h

12. 9. 2014 20:56

řikaj vám něco jabka a hrušky?

0 0
možnosti
MM

Souhlas rodičů s adopcí je potřeba vždy, i za stávající právní úpravy, pokud nebyli zbaveni rodičovských práv nebo se jich sami nevzdali. Pokud nový partner rozvedeného rodiče má v úmyslu adoptovat jeho dítě, musí mít souhlas druhého rozvedeného rodiče. Jestliže například druhý rodič není dohledatelný, není známo místo jeho pobytu, nebo je zbaven právní způsobilosti, může rozhodnout soud.Takže není potřeba žádná další zákonná úprava pro homosexuální páry. Nový partner jako nový partner.

0 0
možnosti
JD

Ne, jedná se o to, že ve stávající zákonné úpravě to nebylo možné pro partnera v registrovaném partnerství. Touto novelou se to má jen sjednotit.

2 0
možnosti
ZJ

No je to trochu zvláštní, na jedné straně odmítat přírodu a přirozenou reprodukci a na druhé straně si myslet, že dokážu vychovat dítě, které touto "schizofrenií" nebude zasažené? Ve škole a dítě uvidí dítě, že ostatní se zamilovávají či spolu chodí v jiném poměru než rodič A a rodič B (už mám strach, zda již nedošlo k zákazu říkat tatínek a maminka).

Mám takový divný pocit, že z té naší hyperkorektnosti a strachu před xenofobií, rasismem či homofobií se statisticky normální / nejrozšířenější (nehodící se škrtněte) zblázní.

7 7
možnosti
PK

P46a70v97e16l 50K97r72á93l

12. 9. 2014 19:40

Já na tomhle žádný strach z hyperkorektnosti nevidím. Jen zrovnoprávníme část spoluobčanů se zbytkem, nepřiznáváme jim nic navíc.

2 1
možnosti