Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sikorski: Válka v Evropě vypuknout může, ale my ji nezačneme

Polsko je v rámci západní diplomacie stále více slyšet. Projevuje se to i v ukrajinské krizi, v níž Poláci hlasitě kritizují ruský postup. „Ukrajina jen velmi obtížně dosáhne kontroly nad východní částí své země,“ přiznává v rozhovoru pro MF Dnes polský ministr zahraničí Radoslaw Sikorski.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70o41s40e53f 84Š95p51e52r18l 2557797953558

Když čtu většinu komentářů zde, tak mám pocit, že čechům se hodně rychle zkrátila paměť po pádu železné opony. Zřejmě přemíra pohodlí způsobila, že jsme rychle zapomněli na 40 let propagandy rusa, že jsme zapomněli, co to byl ruský gulag, že soused udával souseda, jaké praktiky se tady vedly a jaký bordel tu po rusech zůstal, než konečně odtáhli z naší republiky, kterou považoval za svoji sféru vlivu !

Na tohle já nikdy nezpomenu a nikdy neuvěřím rusovi, že na UKrajině se do ničeho neplete. Vzal si nazpět Krym a to vojensky ! A bude nás oblbobat tím, že na Ukrajině se měly vést svobodné volby nebo referendum, aby se její občané rozhodli, s kým budou ekonomicky spolupracovat? Proč se tedy na Krymu nevedlo referendum? To rusovi nijak nevadilo.

Tak nás tady prosím vás nekrmte bláboly o  tom, že rus je ten hodný.

0/0
14.9.2014 9:46
Foto

P39a14v39e24l 11S25l58a46n47ý 1692980900839

Klasicky vymytej mozek...nic víc,nic míň ...

0/0
14.9.2014 10:45

P81a12v23e46l 57O60d78r26a31z92i68l 6774399427320

40 let propagandy rusa? ;-D gulag?;-D

Pane, vaše paměť může být skvělá, ale asi vám nikdo neřekl, že ten "binec" tu nezůstal po Rusech, ale po českých komunistech a jejich nohsledech.

0/0
16.9.2014 8:07

M74a69r85t19i50n 73D40o29k28t79o32r 5709408627116

Zacinam mit dojem ze politici chteji vyvolat valku za kazdou cenu. Oni se stahnou do exilu a budou pekne v teplicku. Jestli si nekdo mysli ze tady v eu bude dobre tak to ani nahodou. Cilem usa a eu je totalne zlikvidovat rusko a je jedno jak. Kdyby nebyla ukrajina byl by jiny prostredek. Pres syrii to ze zacatku neslo ted uz si nasli duvod v syrii zasahnout a je mozne ze jim to vyjde protoze rusko bude zamestnano ua.

+3/−3
13.9.2014 13:51

J23a49c39e71k 96Z28a26k39r17z20e69w46s70k82i 2367964342240

Jsem Polak, jako skoro my vsichni proti Putinovi ale existiuji podle me 2 nesmysly v Polskych nazorech: 

1.Polsko rika ze vychod Ukrajiny je opravdova ukrajinska oblast a Rusko nesmi nic nikdy delat k zacleneni do sve zemi tohoto uzemi ani  k federalizace Ukrajiny- tak je zajimave co by Polsko rikalo kdyby dnes vetsina Lvovskeho kraje (Lvov-jedno z nekolika nejzyznamnejsich polskych mest po staleti do IISV  ) hlasovala ze chce byt soucasti Polska. Stejne by o to Polsko nemelo vubec zajem?? (vsak v 38' v Tesinsku bylo trochu jinak)

 2. Polsko coby prvni vubec stat uznalo samostatnost Ukrainy i kdyz Lvov patril staleti Polsku skoro jako Olomouc C Kralostvi nebo CR. Tak proste proc to ihned udelali oproti statnim zajmum ? Vsak Polaci aspon touzi po sve byvale vychodni oblasti (Kresy wschodnie)i kdyz neexistuje zadna strana ktera by chtela menit hraince. Zajimave zda by CR nemela nic proti kdyby napr. Husak v 70 letech vystehoval treba ze Zlina Moravaku a zaclenil mesto do Slovenska a pak v 1993 by se rozhodlo to je soucast nove samostatne Slovenske republiky.

+2/0
12.9.2014 1:47
Foto

L84u25d23ě94k 91F71u71x27a 9406590454977

1. Právě proto že jsme citliví na krádeže území na základě ochrany menšin tam žijících nesouhlasíme s podobným připojováním území. Stejně jako jsme nesouhlasili v roce 1938.

2. Kdyby Husák něco podbného udělal, vyřešilo by se to ihned po rozpadu Československa. A kdyby poté obě strany podepsaly, že uznávají územní celistvost, že nebudou chtít posunovat hranice, tak bychom to dodržovali a na toho, kdo chce najednou dělat změny bychom hleděli s nelibostí. Je mi jedno jestli v ČR žije nějaký polák, rusák, němec nebo vietnamec, ale rozhodli se žít TADY a proto budou v první řadě občané ČR a teprve potom nějaká národnost. A komu se to nelíbí..............dráty už na hranicích nejsou.

0/0
13.9.2014 17:33

J31a37c24e38k 29Z82a19k50r56z95e58w40s78k98i 2797374682460

Kauza zmeny hranic uz je kazdopadne uzavrena ve stredni Evrope podle me.

 Mi je jedno jestli v CR (kterou mam rad) anebo v Polsku je NEJAKY cizi (dokonce i tisice) Kdyby ale doslo k tomu ze by v mnoha mistech (jak na Zapade) vypadali Cesi ci Polaci u sebe jako mensina to uz bych s tim nesouhlasil.

0/0
16.9.2014 1:35

L91e81n96k56a 55K46u86c27h57a66ř98o79v87á 2659922196875

Putin je zloduch,.který si za použití praktik KGB hraje na cara.Tomuto člověku se nedá věřit ani ,,dobrý den ".Kdo nepamatuje padesátá léta,tak nepochopí, co tihle soudruzi napáchali nejen u nás,ale dokázali vyhladit celé národnostní menšiny ,které  napřed násilím připojili k Sovětskému svazu a  pak je zlikvidovali v gulazích.;-(

+4/−4
11.9.2014 18:23

M42i31l42a63n 53P86r83o66u88z65a 6822264928917

Ano to je ta propaganda. Ovšem hlavní je, že Rusko začalo být ekonomicky víc a víc na výši. A tím by USA stratilo světový kredit. Hledejte v tom prachy.

0/0
13.9.2014 15:39
Foto

P44a57v92e67l 62S11l74a81n76ý 1502110350529

To v našem Absurdistátě je zloduchů skoro celý parlament a hrajou si na střed světa ! A vám gratuluji..potvrzujete Darwinovu teorii o vývoji druhů,kdo by si mohl pamatovat padesátá léta,když už jenom ne živoucí fosílie !

0/0
14.9.2014 11:17

M51i76r17o92s46l69a20v 47Z15i35k82m48u94n23d 7899663794133

A nejsou sankce náhodou "obchodní válka" .. 

Mají pravdu ti, co říkají, že sankce (pseudotrest) nic neřeší a poukazují na sankce USA vůči Kubě ... Castrovic režim kvůli nim nepadl, i když je přestal podporovat SSSR, který se rozpadl a Rusko s podporou přestalo.

+5/−1
11.9.2014 13:46

J11a63n 74N63o31v93á96k 1395179233594

Za studené války bylo skoro jisté, že ta horká navypukne. Respektovala se hranice studené opony bez ohledu na to, kdo za ní byl. Sféry vlivu byly jasné. Střílelo se v Asii a v Africe. Pád studené opony paradoxně nastolil otázku posouvání hranic vlivu. .... Jugoslávie, Gruzie, Ukrajina.... Nelze nevidět, že NATO má chuť se rozpínat. Nezbývá než se přpravit, že zadarmo to nebude... Válka je jen pokračováním politiky jinou formou, politika je nastavená...

+7/−1
11.9.2014 6:14

B53o90h61u27m44i41l 89F80e72r46e56n82c 53s39t31. 7208288678

Pane Nováku uveďte mi jeden příklad ze kterého soudíte,že NATO má chuť na své rozpínání.Pokud je mi známo NATO je obranná organizace,která vznikla r.1949 na počátku Studené války s prvotním cílem čelit vojenské hrozbě,kterou Západpociťoval ze strany SSSR a jeho spojenců.Po rozpuštění Varšavské smlouvy  v r.1991 byla úloha NATO přehodnocena a země které projevily zájem zabezpečit se členstvím v této organizaci vyly vyzvány,aby se v rámci přípravy na členství připojily k projektu Partnerství pro mír.R. 1999 se členy NATO staly Maďarsko,Polsko a Česká republika.Následovaly další východoevropské země Bulharsko,Estonsko,Lotyšsko,Litva,Rumunsko,Slovensko a Slovinsko.Dokonce k Rusko bylo volně propojeno se strukturami NATO,ale po nástupu Putina vnkvem jeho expanzních snah o co nejširší obnovu bývalého SSSR vidí v něm jen nepřítele svých záměrů!

+5/−6
11.9.2014 11:42

P86a83v24e96l 46O98d70r76a86z54i23l 6944179617960

Uveďte mi jediný příklad, kdy NATO bránilo svého člena. Agresivní války mimo území svých členů už NATO vedlo.

+5/−1
11.9.2014 11:55

B86o60h43u30m30i59l 80F10e85r17e66n53c 80s31t34. 7108838788

Nevím zda je to určeno mně,ale to co uvádíte je demagogie.NATO je pro potenciálního agresora tak odstrašujícím případem,že se žádný "odvážlivec" nenašel.Proto je v Evropě skoro 60 let mír.Doufám,že nechcete polemizovat s případem Jugoslavie.Ale jsem na konkretní připomínky připraven,Náhodou jsem v těch končinách dříve často pobýval.za o tom cosi vím.

+4/−4
11.9.2014 12:44

B70o30h38u45m56i54l 62F56e66r54e44n66c 76s39t94. 7848658778

P.S. Omlouvám se za překlepy,nějak mi vynecháná korektor a bohužel jsem neprovedl opravy.Děkuji za pochopení.

0/−1
11.9.2014 12:49

M86i88r96o18s15l83a38v 88Z78i55k89m55u61n54d 7399263454403

V roce 1949 požádal SSSR o vstup do NATO ... byl odmítnut ... tolik historie ...

+1/−2
11.9.2014 13:43

B67o51h14u88m67i73l 92F36e64r28e40n37c 57s94t64. 7568228948

Tuto informaci jsem nikdy nezískal,můžete mi prosím upřesnit z čeho ji máte.Pokud je mi známo tak jen to,že v r.1948 prohlásil Stalin na jednání o naší účasti na Marshallově plánu,žeSSSR má zájem vytlačovat USA z Evropy a že naopak tento plán je snahou Spojených států,aby svůj vliv a moc v Evropě posílíly a rozšířily.Plán tedy sleduje cíle,které jsou v rozporu se zájmy zahraniční politiky SSSR.

+1/−1
11.9.2014 20:14

M80i62l24a54n 17P67r74o16u66z20a 6912894378597

Zjistěte si něco o PNAC. Amerika pro nové století.

0/0
13.9.2014 15:06

B92o63h27u24m72i97l 30F33e24r78e28n19c 57s51t96. 7938908158

Je-li ta poznámka určena mně,lituji ale nevím vůbec co ta zkratka znamená a co tedy mám zjistit a také kde.

0/0
13.9.2014 22:08

P42e44t44r 81K26o23c 3449455242605

Pane Ferenci, i Varšavská smlouva byla koncipována jako obranná proti případné agresi ze strany NATO. Můžeme si myslet o komunistických režimech v Evropě cokoliv, ale bezesporu měly oprávněnou obavu z napadení ze strany NATO. USA již na konci 2.sv. války připravovaly plány na útok proti tehdejšímu SSSR a jenom díky tomu, že Rusové měli velmi brzy atomovou pumu, k útoku na ně nedošlo.

0/0
13.9.2014 14:51

B17o81h44u74m90i80l 43F92e77r50e82n23c 73s57t47. 7458358968

Pane Koci ani v nejmenším nepochybuji o koncepci Varšavské smlouvy jako obrany proti případné agresi ze strany NATO.Jen si myslím,že NATO v Evropě o žádné agresi vůči východoevropslým zemím nikdy neuvažovalo.Vžyť během období mezi 1. a 2.světovou válkou měly být země od Rumunska až po Estonsko "sanitárním koridorem" Západní Evropy proti bolševickému SSSR.Ale nástup Hitlera a dalších fašistických diktátorů způsobil to k čemu došlo.A měl byste vzít v úvahu i pakt Stalin-Hitler,který ten koridor nakonec zlikvidoval.A proniknutí SSSR po WW II Až k Labi snad nepovažujete za jeho ohrožení ze strany NATO.Máte nějaké jiné informace,než se běžně uvádějí.

0/0
13.9.2014 15:23

M20i33l19a71n 29P85r57o91u24z20a 6472144788377

Zjistěte si prohlášení poři vzniku NATO. Jeden z důvodů byl aby Amerika zůstala v Evropě. Zajímavé co.

0/0
13.9.2014 15:30
Foto

L83u68d25ě42k 43F53u27x75a 9176130264507

Zaplaťpánbu za to, že USA zůstala v Evropě.

+1/0
13.9.2014 17:37

B31o28h69u86m44i80l 86F46e35r90e51n44c 61s57t27. 7988658328

Pane Prouza asi víte,že Německo bylo po 2.světové válce rozděleno na čtyři okupační zóny ve kterých byla rozmístěna vojska čtyř vítězných mocností,aby byla zajištěna správa těchto zón a přechod Německa k demokracii.Rozdělen byl i Berlín a tak museli Američané zajišťovat život i v jeho části,protože město keželo v sovětské okupační zóně.Ale Vámi uváděné prohlášení neznám ,rád se však s ním seznámím a potom se vyjádřím k tomu co je podle Vás na něm zajímavé.

0/0
13.9.2014 22:04

P55a72v70e55l 39R14y41b15á11ř 7812791439250

Pane Koci, státy Varšavské smlouvy měli obavu z útoku na své území státy NATO a proto při každém vojenském cvičení (hlavně pak v 60 letech) byla vojska VS hluboko v Německu dokonce ve Francii. Starší ročníky záložáků Vám to jistě potvrdí. Jeden můj kolega mluvil s penzionovaným generálem Čepičkou a ten mu potvrdil připravované plány. Zdůvodňoval to tím, že se počítalo, že USA nestačí rychlo zareagovat a mezitím bude západní Evropa obsazena tanky Varšavské smlouvy. Počítali s tím, že Američanům se bojovat za osvobození  Evropy nebude chtít. Toto byl plán do nástupu Chruščeva, ten to pak začal redukovat. Čepička i po letech litoval, že se to neprovedlo zavčas.

+1/0
13.9.2014 16:15
Foto

P15e55t78r 64Š38m31e37j75k65a27l 9425110918267

Sikorski...R^

Můžeme takového politika Polákům jen závidět...

+7/−10
11.9.2014 0:24

P80a79v85e35l 28O20d83r56a52z79i74l 6874659547390

To spíš Američanům, ne?;-D

+6/−2
11.9.2014 10:02

M79i14l66a91n 74P46r87o82u92z87a 6762384558887

S tím jaký je v Polsku nárůst nacistů, tak určitěné.

0/0
13.9.2014 15:12

J55i37ř54í 46Š86e60j34n25o55h60a 4322403574123

Pane Sikorski dost se ten násilný Majdanský puč zvrtnul. Opomenut byl důležitý fakt, že Ukrajina je vitřně  rozdělená země, kde stále  probíhají barevné revoluce  a kontrarevoluce.

Hlavně aby nebyla velká válka nebo embarga.

Přežíváme  Kosovo i Osetii. Přežijeme i další zamrzlý konflikt.

+4/−2
10.9.2014 22:46
Foto

L98u88d49ě65k 81F46u85x22a 9746180274797

Pan Sikorski to neopoměl. Počítá s tím, že Rusko ještě část Ukrajiny ukradne, jen se připravuje na to, kdyby chtěl Putin Ukrajinu celou. Přečtěte si to, co říká;-)

0/0
13.9.2014 17:40

K91a96r91e47l 51D80o38h67n95a51l 2301513775938

Cituji z Idnes. Hrdí poláci se ukázali jako podvodníci.

" Podle nejmenovaného bruselského zdroje jsou důvodem přerušení podpory „vážné pochybnosti“ o pravdivosti dat, které předložilo Polsko. Objem požadavků tamních zelinářů by údajně vyčerpal 87 procent prostředků vyčleněných na pomoc tomuto sektoru v Evropské unii."

+9/0
10.9.2014 22:36

J14a64n 57K15u68l44í87ř 4857835134470

A hele, uz je tu zase afera Zeligate.. to se hodi jako priloha ke vsemu.

+1/0
11.9.2014 16:49
Foto

L20u55d19ě12k 43F61u45x29a 9176670374327

Všichni poláci? Nejen zelináři?? Jestli to funguje takhle, tak my jsme vrazi co prodávají jedovatý alkohol a staví cyklostezky za přemrštěné ceny.

0/0
13.9.2014 17:42

Z18d19e51n12e89k 15B56a67r97t87a87k 6424315630696

Pan Sikorski se projevuje jako historický prototyp Poláka (dokonale popsán vlastními velikány) - velkohubý, panovačný, statečný, vždy připravený k boji a většinou prohrávající

+16/−7
10.9.2014 22:10
Foto

F49r81a90n16t22i87š98e40k 34C29h64m62e88l84a31ř 5695366768419

Máte naprostou pravdu, pane Bartáku, možná by ale bylo možně změnit terminus technikus "historický prototyp Poláka" na "hysterický prototyp Poláka" ;-D

+7/−1
11.9.2014 11:47

Z49d94e27n42e97k 79B36a44r48t31a67k 6754795780916

Pane Sikorskeho brzo pohltí peklo dějin anebo Brusel, v podstatě totéž, ale v Bruselu se lépe platí.

Aneb jak dopadl Wladyslaw Sikorski, že ...

+7/−4
10.9.2014 22:04

F95r47a25n61t24a 43H18e77j26d82u34k 5515674828766

Jeden z mála evropských politiků, který není z Putina připo*ranej .... Bohužel v česku nikdo takovej není... tady je na prvním místě obchod a nemůžeme si přece kvůli ukrajině dovolit tento obchod jakkoli narušit...

+6/−12
10.9.2014 21:43

J27i60ř65í 89Š24e73j32n49o92h36a 4842523594183

Pokud to nevyhrotí k válce tak mě  Polská hra  na hrdiny  nevadí. Kdyby  nás to ovšem nestálo peníze.

Ruské nebezpečí je fikce. Snad ještě nikdy nebylo Rusko tak relativně  slabé vůči Západu. Po zkušenostech  z Čečny  a Afgánu si lze těžkopředstavit, že by Rusové plánovali  okupaci některé evropské země.  Historicky a kulturně  Ruská území jako Krym a  Donbas  jsou samozřejmě něco specifického.

My  jsme se klidně  obešli bez vzpurného Slovenska , tak proč  by  se Ukrajina  neobešla  bez Krymu a Donbasu ?

+9/−3
10.9.2014 22:54

M66i52r83o83s95l87a83v 54H73n61i97l40i26č10k59a 2728375678610

Tak je to. R^R^R^

+3/−1
11.9.2014 12:10

A71n13n16a 20T89v63a27r73ů97ž32k35o39v89á 4571696595398

Ukrajina by se bez toho Krymu asi obešla. USA se však nechtějí smířit s tím, že si tam nemohou vybudovat vojenskou základnu.

+5/−4
11.9.2014 14:29

J50a67n 70C93h92l72u86b13n90a 9835570312880

Bez vzpurných Sudet jsme se také klidně obešli nebo měli obejít?

+2/0
13.9.2014 13:22

V29l97a26d90i87m15i59r 41K92r30a78u24s 6851328484320

článek nepřekvapil. vždyť je to jen rozhovor angažovaného blba doufajícího v čtvrtletní prémii za rusofóbii s psychopatickým gaunerem, agentem CIA...

+8/−5
10.9.2014 21:35

R18o81b56e50r29t 32E69r96b66e78n 5403292164984

a NEBO kgb A stb TO JSOU MAFIANI A GAUNERI A VRAZI.;-(;-(;-(

+1/−2
11.9.2014 0:28
Foto

M79a69r52i18a12n 36A22l97d69e63n 2984978564478

POLSKA HNUSNA KREV  !  RvRvRvRv

+1/−11
10.9.2014 20:51

R91a79d17o50v47a80n 82S11ý10k79o69r96a 6384295344190

Já to říkám pořád. Největší kamarádi cara Putina jsou staří komunisté a mladí náckové.

+11/−4
10.9.2014 21:28

R73o39b34e93r49t 18E71r76b29e22n 5203192224914

pRAVDA ZADNY ROZDIL.kOMUNISTE A NACKOVE TO SAME.;-(;-(;-(

+3/−1
11.9.2014 0:30

P50e31t74r 32K14o85c 3709885812355

Radovan Sýkora

Ta druhá věta mi připadá, jako by jí napsali staří volové. Nebo mladí?

0/0
13.9.2014 15:04
Foto

D25a78n69i71e47l 14Č97a91p72e60k 4889697726618

Pokud Evropská diplomacie nechá Polsko, s rukou Washingtonu na rameni, rozpoutat válku, je nejvyšší čas vystoupit z takových paktů, ve kterých tyto státy jsou, tedy EU a NATO. Protože obraná uskupení, pokud vyprovokují válku, jen kvůli vlastní krizi jednoho státu, míním USA, je nelogické takový pakt podporovat.

A je evidentní, že NATO již dávno není obranný pakt, tato role skončila 1989/90.

Nejsem zastáncem Putina a nikdy nebudu. Je to loupežník jako ostatní velkopáni, ale věřím, že on válku nerozpoutá a raději nechá zničit půlku své země, aby nemusel vystřelit na Evropany. A pokud takový scénař nastane, budu mu držet palce aby odrazil vše co mu tam NATO pošle.

Pokud se budeme muset dožít takové tragédie, doufám, že všichni co rádi války, budou aktivně v první linii a padnou rádi za NATO...(záměrně nepíši za mír a demokracii)

+13/−7
10.9.2014 19:01
Foto

F83r17a39n30t35i70š72e88k 17C38h47m31e16l25a47ř 5475846568989

Jeden z prvních výroků jedné zrzavé zrůdy z náplavky, jehož jménem nazvali velmi hezké letiště (název Ruzyně je dokonce ve vyjmenovaných slovech a nebyl a ani není jediný důvod, proč se to mělo přejmenovat), zněl, cituji: "... nikdy nebudeme součástí žádných vojenských ani jiných podobných struktur ..."

Co bychom ale chtěli od osůbky, kterou jako malého klučíka rád houpal ve své náruči lidumil českého národa Reinhard Heydrich, že ;-€

P.s.: Jediný důvod přejmenování by mohl být ten, že Ruzyně jako celek bylo jedno velké semeniště agentů KGB a STB ;-D;-D;-D

+3/−2
10.9.2014 20:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.