Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úspěch „hloupých lajdáků“. Máme větší motivaci, shodují se dyslektici

Představte si, že před vámi leží papír s textem. Písmena se ale jakoby rozplývají a slévají. Mnohé tvary jsou si podobné. Čtete jen s velkou námahou, pomalu a obtížně chápete význam. Přesně to každý den zažívají dvě procenta Čechů. Mají dyslexii - handicap, který jim komplikuje život od první třídy. Je možné ho překonat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V45a36š43e94k 69Ř82í31h26a 2643663738442

Jinak ještě jeden postřeh. Dělám 15 let v konstrukční kanceláři a většina těch nejlepších odborníků má podobné problémy. Ať již z pravopisem nebo jiným jazykem. Ale co naplat jsou většinou jedinýma kdo v dnešní době dokážou bez počítače počítat statické nebo dynamické namáhání výrobků. Tak se stále ptám jestli ono to nebude více jak o nějakých poruchách spíše o lingvistických škatulkách do kterých , chvála bohu, hodně lidí nezapadá.

0/−1
16.9.2014 0:05

L24u35d16v75í82k 26G25a74j17d31o61š38í44k 2405193864302

Všechno se hodnotí nějakými škatulkami.

Někdo nemá hudební sluch a bude mít ze zpěvu pětku i kdyby se rozkrájel. Někdo je dyslektik a bude mít tu pětku z češtiny.

Jenže když někdo není schopen zpívat, tak to většina populace nebere jako problém (pokud se tedy dotyčný nechce stát Superstar). S češtinou je to trochu komplikovanější.

0/0
16.9.2014 9:05

V88a62š27e18k 32Ř91í64h98a 2613823288612

nemyslím si je to stejné jako s tím zpěvem.

0/−1
16.9.2014 21:41

M75a35r45i60e 84Z65e41l50e82n66á 2914191669501

Za sebe to vidím asi takhle: Každé dítě se narodí jako nezaměnitelný originál, který v sobě chtě-nechtě nese přírodou daný otisk mnoha předchozích generací matky i otce. Kdo - bůhví proč - očekává, že se dítě bude vyvíjet zcela nezávisle mimo tyto dané genetické linie, může být ve svých planých nadějích do určité míry zklamán. Co mě však zaráží mnohem víc je fakt, že mnozí rodiče nedokážou (a nikdo jiný to za ně nemůže udělat?!) formou srovnání s vrstevníky svého dítěte včas nejenže objevit, ale zejména řešit ve spolupráci s odborníky jeho vývojovou disproporci. Pak totiž přicházejí na řadu prapodivné omluvy typu - to "se" časem srovná, je ještě malý/á a to "se" dožene atd. Takže se nám plní první třídy dětmi, které ráčkují, koktají, patlají, žvatlají apod. jen proto, že jim rodiče nevěnovali dostatek času a trpělivosti. Není snad náhodou tohle, co popisuji, takzvaná opičí láska? Naštěstí žijeme v době, kdy už máme na školách dost odborníků na to, aby k takovým "drobnostem" zaviněných rodiči nepřibývalo všelijakých dysfunkcí, které samosebou měli dávno odhalit také oni.

+1/−1
15.9.2014 13:21

I57v15a 54K42r52i74s97t34o10f67o21v60á 7955723392502

Přesně tak. Kamarádka se divila (a diví), jaktože její děti neumí mluvit. Patlou, ráčkují, neznají slova.... Neměla jsem sílu jí po xté vysvětlit, že to asi bude tím, že je posadí před televizi a kašle na ně. Rv S dětmi se musí mluvit, mluvit, mluvit. !!

+1/0
15.9.2014 13:25

A46n65t39o19n75í80n 78S71v51o30b51o46d72a 3824173849652

Moderni zena a muz nemaji cas se venovat detem, spousta serialu, internet, FB, posilovna, cviceni, detem stacilo driv TV a video, dnes to zvladne internet. Smutne, odtrzeni vnuku od prarodicu nese casto trpke ovoce. Neumime starnout, vsichni nemame cas. Neinvestujeme cas do deti, ale do zbytecnosti

+2/0
15.9.2014 13:36

V57a92š39e98k 93Ř71í66h64a 2133953948232

ano a pokud přes to přeze všechno za 6-7 let  nenaškatulkujeme ono dítě do vašich škatulek tak nad ním v první třídě zlomíme hůl. děkuji přesně tohle jsem zažil a díky podobně demagogické učitelce jsem málem skončil ve zvláštní škole. Rv

0/0
15.9.2014 20:58

L29u35d32v74í12k 87G30a67j46d97o21š42í71k 2355663184502

No víte tohle jsou poruchy, s kterými se toho mnoho dělat nedá i při nejlepší péči rodičů.

Problém je v tom, že když se narodí postižené dítě a nemá nohu, většina lidí celkem snadno pochopí, že z něj asi v dospělosti špičkový atlet nebude a z hodin tělocviku je dítě omluveno.

Pokud se ale někdo narodí jako dyslektit, málokomu dojde že z něj nemůže být lingvista a jak rodiče tak zejména učitelé takové dítě ve škole mučí přípravou na takovou životní dráhu. Jazyková výuka se mu hodnotí stejně jako ostatním.

0/0
16.9.2014 9:24

K41a69r67e26l 88D39v18o36ř54á51k 2524202822524

Vzhledem k tomu, že údajný dyslektik vidí normálně, tak je nesmysl, aby viděl písmena jinak než my. Když jsem začal chodit do školy v roce 1959, tak žádné podobně vymyšlené nesmysly pro žáky, kteří se nechtěli učit neexistovali a pokud se někdo neučil, tak byl přemístěn do Zvláštní školy protože na to zjevně neměl. proto nazývejme věci pravými jmény a nevymýšlejme nesmysly.

+1/−7
15.9.2014 10:18

J16a76r83o31m62í15r 47L60i49t44e59r97á48k 8526971393367

Říká se, že prázdný sud duní nejhlasitěji.

+2/0
15.9.2014 12:07

I54v77a 35K93r68i49s70t76o24f48o31v95á 7205463452832

Však také rodiče lemplů a hlupáků (pozor, nezaměňovat za opravdové dyslektiky, dysgrafiky atd.) nejvíce řvou (duní), jak je jejich dítě "postižené".

+1/0
15.9.2014 13:23

M92a72r81t32i89n 17V20e11s87e70l38í 2896436602818

Vidím že jste na slovo vzaný "odborník". A je jich tady dnes opravdu spousta. Zajímalo by mě čím se živíte, že dokážete vše tak odborně popsat.

+1/0
15.9.2014 12:35

L41u84d11v80í43k 68G14a83j80d72o84š26í31k 2535863674222

Dyslektit písmenka vidí naprosto normálně, jen mu trvá mnohem déle než určí jejich význam. To je celé. A nejde o to že se někdo nechce učit. Nelze to totiž milý pane Dvořáku vůlí nijak ovlivnit.

Není důvod proč by takový člověk měl být umístěn do zvláštní školy. Sám jsem dyslektit a nebránilo mi to vystudovat vysokou školu s vynikajícím prospěchem. Jen za určitých okolností to je značný problém. Paradoxně nejvíc situací kdy to vadí je na prvním stupni základní školy.

0/0
15.9.2014 15:06

A69n89t37o50n20í67n 96S64v43o73b22o36d64a 3684943809792

Jste jiny a tak vas chteji "normalni" vyloucit, cim vyssi skola, tim maji ti normalni vic problemu a vzpominaji na zakladku, tam byli jednickari

0/0
15.9.2014 16:42

L26u21d39v73í60k 66G71a29j93d63o76š47í30k 2725463604692

To bych takhle útrpně nenesl.

Spíš je to o tom, že na základce se učí všeobecné dovednosti a rozdíly jsou víc vidět. Na základce neexistuje žádná selekce žáků a je snadné srovnávat, protože všichni musí umět totéž.

0/0
16.9.2014 8:54

I91v78a 26K17r29i57s46t21o47f86o33v67á 7695423202642

Dobře, určité mizivé procento populace má problém a potřebuje pomoci s jeho řešením. Do této chvíle s tím souhlasím. Ale prosím, nesplachujte do dys čehokoliv hlupáky a lemply. Škodí to těm opravdu postiženým, na které se pak nahlíží stejně. :-P

+2/0
15.9.2014 6:09

L63u81d67v73í57k 91G51a17j77d72o17š37í71k 2645573144172

"...Písmena se ale jakoby rozplývají a slévají..."

"Umíte si představit jak vidí dyslektik? Na tomto textu doktorka Drahomíra Jucovičová ve své příručce ilustruje, jak obtížně dyslektici luští písmena."

Dyslexie proboha NENÍ ZRAKOVÁ VADA! Co to je za bludy a bláboly?

+7/0
15.9.2014 0:39

K16a31r82e42l 91D91v53o69ř40á49k 2114172462354

Je vidět, že ti co o tom píší nechápou o co jde. Žák se prostě nechce učit a proto lže, že špatně vidí. Ale jinak vidí vše dobře.

0/−3
15.9.2014 10:20

I89v28a 54K77r64i68s87t62o64f16o60v59á 7255503402882

Tak zajdeme na oční a je po problému, ne? ;-) Jinak dyslektikům se plete třeba d/b - podobně vypadající písmena.

0/0
15.9.2014 13:26

L63u53d41v74í26k 72G79a24j61d73o30š47í66k 2725963394222

Ale není to tím že by ta písmena špatně viděli. :-)

Jen je prostě nedokáží dostatečně rychle určit aby to stačilo na plynulé čtení.

+1/0
15.9.2014 14:42

L14u29d73v17í58k 95G53a91j64d90o93š78í47k 2605783534672

Asi jste problém nepochopil. :-)

0/0
15.9.2014 14:44
Foto

A69n86n55a 72V14e52s60e80l80á 2350558826

Co ten chudák Albert Einstein všechno neměl... Jeden článek tvrdí, že Aspergerův syndrom, další zas že dyslexii. Zřejmě proto, aby se matky dyslektiků a dětí s Aspergrem netrápily a mohly se šťastně tetelit, že jim doma roste malý zatím nepochopený génius...

Vždycky jsem si myslela, že speciální výuka dyslektikům pomůže jejich handicap překonat, takže v dospělosti už čtou bez problémů. Pokud tomu tak není, nedovedu si představit, jak by člověku mohla v životě i práci pomáhat neschopnost rychle číst a chápat psaný text. Rozhodně si myslím, že by zaměstnavatel (pokud se nejedná o převážně manuální práci) měl o tom, že zaměstnanec není schopen normálně číst a psát bez chyb, vědět. Nedovedu si představit důvod, proč by tuto neschopnost měl nějaký zaměstnavatel tolerovat.

To, že se dyslektici snaží šířit představu, že dyslexie je jakýmsi potvrzením jejich zvláštního talentu a kreativity v jiném oboru, než je čtení, celkem chápu, nějak si svůj handicap kompenzovat musí.

Možná by bylo dobré v rámci objektivity v podobných článcích jmenovat i pár geniálních matematiků a umělců, kteří kupodivu vůbec žádným handicapem netrpěli...

+2/−4
14.9.2014 22:24

A43n89t97o12n63í70n 58S74v97o69b74o92d23a 3474283219542

Kazdy clovek ma vadu, nekdo ma v sobe nemoc fyzickou a jiny dusevni. Co to je normalni clovek? Jak ho chcete definovat? Potom musite uvest vsechny vady. Vsechny vady i skryte v celem strome zivota minimalne 10 generaci, protoze otcove jsou nejisti, tak to nelze splnit

+1/−1
14.9.2014 22:48
Foto

A74n27n57a 43V24e22s25e58l85á 2570458396

Možná jste jedním z těch, kdo mizerně čtou a nechápou psaný text, jelikož já jsem nic o „normálních“ lidech nepsala. 

Psala jsem pouze o tom, že zaměstnavatel by se měl včas dozvědět, že zaměstnanec, se kterým hodlá uzavřít pracovní smlouvu, není schopen normálně (čili rychle a bez problémů a  s pochopením psaného textu) číst a psát bez chyb.

+2/−1
14.9.2014 23:08

A26n59t92o89n30í16n 25S94v18o71b67o64d16a 3484573419792

Zamestnavatel to muze snadno zjistit, testu je dost a odborniku na hledani vhodnych zamestnancu je dost. Zamestnavatele zajima velmi zdravotni stav pracovnika, kdyz do nej ma investovat cas a penize. To se zjistuje hure nez dysgrafie a jine dys

0/0
14.9.2014 23:20
Foto

A54n55n18a 45V68e65s76e68l35á 2970608816

Zjišťování zdravotního stavu zaměstnanců zaměstnavateli je jistě zajímavé téma, ale příliš s článkem ani mým příspěvkem nesouvisí...

0/0
14.9.2014 23:26

A51n69t80o38n68í81n 73S66v30o55b81o22d71a 3954433479122

Nechme na zamestnavatelich, aby si nasli vhodne zamestnance. Najit u nas vhodneho absolventa je drina, uroven skol je propastna, takze studijni vysledky nejsou dulezitym udajem, rozhodne test a pohovor

0/0
14.9.2014 23:37

I86v16a 75K55r91i19s87t19o41f65o77v51á 7295493762552

Když si kandidát na pracovní pozici neumí pořádně přečíst otázku v testu, je nepoužitelný. ;-)

+1/0
15.9.2014 6:09
Foto

A22n43n15a 46V19e33s36e84l44á 2460178536

Důvod, proč by zaměstnavatel (I když čert ví, koho jste měl ve svém pomateném příspěvku na mysli) měl znát všechny zjevné i skryté „vady“ celé široké rodiny zaměstnance deset generací do minulosti, si skutečně nedovedu představit... ;)

+1/0
14.9.2014 23:15

M31a39r91i19e 83Z59e47l88e29n26á 2734281609881

Pane Antoníne Svobodo, já Vás začínám podezírat, že jste jeden z lékařů tvrdících, že neexistuje zdravý člověk, jen špatně vyšetřený pacient...:-)

0/0
15.9.2014 12:48

A91n36t60o32n24í18n 71S87v45o21b97o10d94a 3434843469622

Nebo jeste nenasli diagnozu :-)

+1/0
15.9.2014 13:20
Foto

R82i35c38h71a51r46d 61F76a11k87e87n63b85e81r82g 7324115618482

Nevím co se zase řeší za hlouposti. Dneska se musí všechno co neodpovídá předepsanému standardu pojmenovat nějakou diagnózou. S námi se ve škole nikdo nenimral, prostě jsem z diktátů nedostal lepší známku než 5 a doma si pak vyslechl přednášku o tom jaký jsem debil a lajdák, nic jiného moje rodiče nezajímalo.

Někdo hold i v dospělosti nedokáže srozumitelně přečíst na hlas stránku textu, ale zdrojové kódy programů pochopí jako kdyby četli oblíbený román. Stejně tak jako mi dělá problém napsat e-mail bez automatické opravy pravopisu ale řešení technického problému člověk vidí téměř ihned.

Vůbec si nepřipadám nějak geniální, jen se mi v hlavě točí kolečka trochu jinak a pohybuju se v pracovním prostředí, kde to nikoho netrápí a není důvod si něco kompenzovat.

A vůbec nevidím důvod, proč bych se měl tímhle zaměstnavateli chlubit a následně si to nějak obhajovat. Pokud teda nemám v úmyslu dělat moderátora v televizi.

Nemá smysl, tyhle děti ještě navíc dusit speciálním přístupem nad rámec všech těch povinností co se na ně nahází... stejně se v dospělosti přizpůsobí všechno podle svých představ.

+5/−1
14.9.2014 23:28

H49a33n48a 16K58r86i53v55a56n11e34k 2181275762783

driv se dyslektikove stricili do pomocne skoly, dnes jsou z nich castecni analfabeti a zivi je socialka. proto je spravne, ze se tato porucha u deti zavcas rozpozna a ze dostanou odpovednou vyuku.

tomu se rika: myslet do budoucnosti.

+2/−4
14.9.2014 23:46
Foto

R22i50c58h10a13r71d 74F49a41k84e70n36b96e71r74g 7614875838962

Mě do pomocné školy nikdo nestrkal a sociálka mě neživí...

+4/0
14.9.2014 23:49

H91a16n35a 33K14r62i34v69a81n64e60k 2391875602243

dyslexie ma ruzne stupne, znala jsem 100% dyslektiky, ti nebyli schopni se naucit jedno pismenko. psat uz vubec.

0/−1
14.9.2014 23:57

L17u43d90v25í90k 21G51a61j72d54o70š12í56k 2625493744102

Jenže takto těžká forma dyslexie je mimořádně vzácná. 80% dyslektiků své potíže dokáže při troše úsilí zvládnout tak, že okolí ani nepozná že mají nějaký problém. Pouze za určitých situací se to dá těžko skrýt.

+3/0
15.9.2014 1:04

A14n63t51o19n40í84n 96S69v24o21b59o41d97a 3934543449842

Mne zajimalo, proc syn ma problemy ve skole, tam mne rekli,ze budu rad, kdyz se vyuci. Tak jsme jim ukazali, ze to jde. Nemusel jsem mu nadavat a jsem rad, ze jsem mu pomohl. Kazdy neni silna osobnost, nektere to zlomi

+3/0
15.9.2014 0:05
Foto

R29i23c87h42a23r93d 45F53a85k58e14n58b70e27r71g 7344755418272

No s tím mám podobné zkušenosti, základní škola bylo peklo, písmenka se mě snažili psacím písmem učit ještě ve 4té třídě a chování některých spolužáků si pamatuju doteď. A když sem se hlásil na průmyslovku, tak mi češtinářka před celou třídou zesměšňovala otázkami typu: "a co tam jako chceš dělat". Zajímavé že profesorce na střední škole to došlo hned a jen mi bylo řečeno, že pokud se naučím zpaměti otázky z literatury, nechá mě projít...

Speciální pedagogika jak si ji pamatuju já byla k ničemu, psací písmo sem se nikdy nenaučil, prostě mi splývá... Bylo nutné začít psát tak, že se opisovala tiskací písmenka (zajímavý, že dnes je to na školách běžné) a pod.

Chce to jen dětem ukázat jako to dělat jinak, ne na ně házet speciální kurzy a doučování.

+4/0
15.9.2014 0:27

I45v13a 56K11r92i31s45t75o66f41o59v65á 7375883612272

Se mnou chodil do školy evidentní dyslektik. Nikdo se mu neposmíval, prostě měl špatné známky z češtiny. Ovšem dobře jezdil na kole, byl v reprezentaci a dnes má maloobchod s bicykly. R^ Žádný analfabet, žádná sociálka. Plácáte nesmysly.

0/0
15.9.2014 6:11

H95a88n51a 10K15r79i91v67a59n31e38k 2961745562833

vy nejste moc tolerantni clovek, ze?

Mj. Einstein byl dyslektik + autista.

0/−2
14.9.2014 23:39

I95v11a 32K98r18i62s80t38o76f85o15v83á 7355883682612

Jj a nenosil ponožky, propadl z matematiky a z fyziky měl trojku. Co já se o něm toho již načetla. Standartní výmluva. ;-D

+1/0
15.9.2014 6:12

L57u64d46v79í65k 25G20a88j48d37o98š26í95k 2295233764572

Ten problém se překonat nedá ani v dospělosti. Lze se jen naučit jak ho kompenzovat k čemuž speciální výchova jistě může pomoci. Na druhou stranu si každý většinou najde svůj způsob jak se s tím vypořádat.

Převážná většina dyslektiků má méně závažné formy této poruchy, které jim nevadí ve vykonávání téměř žádné práce a dokonce i lidé z jejich nejbližšího okolí nemusí o jejich dyslexii vědět. Nevidím důvod proč by o tom měl být informován zaměstnavatel. Práci kde by to mohlo vadit stejně tito lidé nevyhledávají, protože je to pro ně stresující.

"Zvláštní" schopnosti jsou ovšem skutečně s touto poruchou spojeny. Pramení to právě z oněch technik, které si od dětství dyslektici vytváří pro kompenzaci své poruchy. Zejména jde o daleko vyvinutější vizuální i mechanickou paměť, kterou trénují daleko intenzivněji než většina normálních lidí. To v řadě oborů může být a také je obrovská výhoda.

Z vašeho posledního odstavce je cítit nějaká zášť. Možná to je komplex toho, že jste "trapně normální" a ničím výjimečným "netrpíte" ;-).

0/0
15.9.2014 1:30

V77a77š36e59k 12Ř55í42h69a 2103813478562

No můžete to zkusit, ale obávám se že moc geniálních lidí bez poruch prostě nenajdete. Ne všechno musí být stále v jaké si škatulce objektivnosti.

0/0
15.9.2014 21:28

A25n54t87o92n15í27n 17S36v29o84b79o15d12a 3854403149122

Mohli by nam definovat normovaneho cloveka :-), tedy normalniho

0/0
15.9.2014 22:22

V59a49š35e13k 37Ř92í28h68a 2783193178312

:-) Máte pravdu leč obávám se že postupem času se k tomu opět vracíme. V podstatě se jedná o lingvisty, kteří toho sice moc nevymyslí, ale hlavně dokáže všechno okecávat v různých jazycích. Jen jsem zvědav kde potom vezmou ty co za ně budou myslet.

0/0
15.9.2014 23:59

V35a77š32e15k 70Ř40í11h79a 2413253248202

Proč mám ze všech podobných článků pocit, že se stále snažíme vše škatulkovat, abychom pak měli ještě větší potřebu pojmenovávat ty co do našich škatulek nezapadají. Co by technik, jsem poznal mnoho úžasných odborníků, kteří přiznávají problémy s pravopisem, češtinou, angličtinou atd., jaké jsou popisovány v článku. Je ale otázkou zda jsou ony nedostatky natolik závažné abychom je potřebovali popisovat a zkoumat. Není to spíše o nepřesných hodnotách, kterými se snažíme v těch našich škatulkách určovat kdo je a kdo není "chytrý". Není to spíše o tom, že je dosti omezené posuzovat inteligenci jednotlivce  podle pravopisu. Podle mého je hlavní problém v tom, že příliš rychle o dětech rozhodujeme kdo je a kdo není in. Píšu In protože ve školkovém věku se nic jiného poznat nedá. Možná je trochu problémem nevyrovnanost předmětů na prvním stupni školy. Pak ale vyřešme tyhle problémy, a neselektujme ty co se nehodí do našich šablon.

0/0
14.9.2014 19:03

I90v27a 73Z74i76k20e76š52o15v76á 2801234678476

Vůbec netušíte, k čemu se tu vyjadřujete. Problém dys- (ono totiž není jen dyslexie, ale je i dysgrafie, vývojová dysfázie, dysortografie, dysnumerologie...je toho opravdu hodně) nemá vůbec nic společného s inteligencí. Naopak - mnoho vysoce nadprůměrně nadaných lidí má nějaké to dys. Problém je, že i to dys- může být různě těžké a i nadané dítě při těžší formě potřebuje pomoc. Ono těžký dyslektik se bez odborné pomoci taky nemusí v přijatelné době (první až druhá třída) ani naučit číst. Viděla jsem těžkého dyslektika, který ještě ve třetí třídě těžce slabikoval! A při tom to bylo úplně normální dítě. Právě diagnostika problému může takovému dítěti hodně pomoci - speciálním přístupem pedagogů a prací rodičů s dítětem doma. Bohužel, spousta rodičů si myslí, že od toho je jen škola.

+2/0
14.9.2014 21:52

V17a32š62e25k 82Ř22í46h94a 2283143488882

Ale tuším a to více jak si myslíte. Na rozdíl od vašich pouček a  teoretizování o kamarádkách, já  jsem si jako diagnostikovaný dyslektik vše zažil na vlastní kůži. Když vám řeknu, že jsem tuto diagnozu ve škole musel tajit. jinak bych skončil ve zvláštní škole tak mě nebudete věřit. Jediné co si pamatuji z prvního stupně základky je každodenní dvoustránkové diktáty a strach z toho, že jakékoli zaváhání pro mě znamená zvláštní školu. O to více jsem si pak doslova užil průmyslovku a následně VŠ. Prostě matika a fyzika statistika atd. Zhrozil jsem se na srazu, když jsme zjistil, že najednou všichni češtináři a supr čtenáři sotva udělali maturitu na místní SPŠ. A to nemluvím o těch co studovali humanitní obory. Pokud se dnes podíváte na rozložení předmětů na prvním stupni je vám jasné, že největší důraz je kladen na jazyky. Kdo pak není přímo humanitní typ má prostě smůlu. Proto také jsem na prvním stupni radil synovcům aby si z češtiny nic nedělali a snažili se na škole najít to málo co je baví a to si užít. Dnes jsou úplně v pohodě. Jeden na gymplu vyhrává mat fyz olympiády a koketuje  s ČVUT a druhej si sestavuje prográmky ve druháku elektro-průmyslovky. A nemyslím si, že by měli být testováni na nějaké poruchy. Jenže jak jsme napsal pro naše učitele je snazší ty co nezapadají do škatulek tak diagnostikovat, ze škatulky vyhodit a zlomit nad nimi hůl.

0/0
15.9.2014 21:25

K87a74t48k86a 38K84o72d24ý36m84o86v51á 5871653503690

Taky se řadím k lidem s dys poruchou, a nejen jednou... v první a druhé třídě jsem byla právě za toho lajdáka, který se nesnaží apod... ano, ta klasická učitelka těsně nad hrobem. Pomohlo mě stěhování a přestup na jinou školu, kdy mě vyhmátly a hned jsem mířila do PPP... diagnóza zněla dyslektik, dysgrafik a dysortografik (pravopisná pravidla). Poté jsem ve třetí třídě nastoupila na "doučování" a maminka se mi také velmi věnovala. Ve čtvrté třídě se mi zlepšil prospěch v jazycích i ostatních předmětech a v páté třídě jsem přečetla sama svojí první knížku. Od té doby jsem chodila do knihovny a četla a sama se zajímala o mnohé obory. Střední jsem prošla sice za 5 let (kvůli přechodu na jiný typ školy) a úspěšně složila maturitu (z jazyků za 3, z odborných předmětů za 1) a dnes mířím na vysokou... nebýt toho, že mě diagnostikovali a poté se mě ve škole i doma věnovali, asi bych nebyla tam, kde dneska jsem.... nikdy jsem se papírem neoháněla, i přes veškeré úlevy jsem práci odevzdávala před časovým termínem a kvůli maturitě jsem do PPP ani nešla - připadalo mi to zbytečné a alibistické... takže to, že je dyslexie apod jen výmluva a tak dále... mi necpěte, já o výhody nestojím, ale jde o to, že člověk musí máknout, a rodiče se musí dětem věnovat... pakliže selžou rodiče dyslektika, tak bohužel bude přibývat lidí, kteří se budou ohánět celý život papírem, ale pro své zlepšení neudělají nic... proč taky, když jim to rodiče neukázali....

+6/0
14.9.2014 18:41

I24v12a 24Z17i32k57e93š16o61v36á 2761354318256

Přesně tak, já jsem jeden z těch rodičů, co s dítětem makali a balancovali na ostré hraně toho, co dítěti tak trochu tolerovat - trpělivě pořád dokola vysvětlovat, a kde neodpustit ani čárku. Jen mi ten článek připadá pěkně hloupý, jako by existovala (nebo byla nejhorší) jen dyslexie. Přitom těch dys- je celá řada a každý, kdo se o tohle jen trošičku někdy zajímal ví, že dys nikdy nechodí samo. Kdo má dys, má jedno základní (hlavní), ale pak několik "vedlejších". A co je nejsmutnější, že v PPP pracují i tak úžasní specialisté, kteří s dys diagnózami neumí pracovat a jsou schopni napsat posudek, který vyzní takto: "Posuzovaný má problémy s chůzí" - a on je při tom bez nohou - osobní zkušenost z jedné nejmenované pražské PPP.

+1/0
14.9.2014 21:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.