- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nedokážu si příliš představit, jaká politická moudra by chtěli těm mladým do hlavy lít. Efektivní kradení? Věř svým všeznalým politikům?
Miluj Róma svého, víc, než sebe sama?
Škola by měla děti naučit penzum základních znalostí včetně seznámení s historií ze které se odvíjí současnost.
Užitečnější určitě bude, když v bývalé občanské nauce budou poučeni jaké druhy firem existují, jak založit živnost, co je vázaná živnost a co potřebuje za papírování a po kterých úřadech. A protože ne každý bude podnikatel, tak třeba i něco o zdanění a zdravotním pojištění při souběhu zaměstnání s brigádami či prací na smlouvu o dílo atp. A bohužel je informovat i o tom, co dělat, když jsou bez práce, kam jít, kde se poradit, na co mají nárok (nejen dávky a prachy, ale i rekvalifikace ...).
Vysvětli dětem jak je to s půjčkami, hypotékami, leasingem a jak se nedostat do dluhové pasti a když už to nevyjde, tak co dělat.
Kecy o politice, či dokonce podsouvání jak co správně chápat opravdu netřeba.
Jediné co by se hodilo je vysvětlit, že i když se něco píše v novinách či říká v televizi, tak to ještě neznamená pravdu.
Mě se líbi přístup norského (skandinávského) školství, zvláště patrný na VŠ, kde studenti mají dopředu načtenou požadovanou literaturu již před zahájením školního roku, znají dokonce obsah přednášek, neboť jsou taktéž celé vyvěšeny dopředu, taktéž je kladen velký důraz na přípravu doma A o to více si můžou věnovat výměně informací, dojmů, názorů ve škole. Zato na české škole vás vytrénují, aby vám neupadla ruka při vypisování všech kdy, kde a kdo. Přednášky nejsou sdíleny, ani poté co už proběhly, neboť by už na ně vůbec nikdo nechodil, to prohlásila jedna docentka.
A ještě jednu věc ve Skandinávii nemají, a to dělení na pány (učitele) a kmány (žáky) během oběda alá já to tu vedu,a teď mě neotravujte. Ve Skandinávii totiž učitelé sedí mezi žáky a normálně se s nimi baví právě o aktuálním dění, škole, o rodině a životě vůbec, propos žáci učitelům tykají a oslovují je křestním jménem.
Pro české učitele něco nepředstavitelného, když tato separace začíná už v MŠ a končí speciální kukaní v menze, to abyste asi nevědělí, že drbají své nepřítomné kolegy, stejně jako je drbají v kabinetě. A taky že se mezi sebou nazývají kusy dobytka.
Aneb když jedna všeodbornice z ÚP nazve nazve na veřejné přednášce jinou všeodbornici z UK dobytkem ženského rodu, ta ji to vrátí na jiném sympoziu a ještě k tomu přidá mužský rod pro kolegu z MU, ten zase vyhecuje někoho z MZLU. No prostě jako malé děti na písečku s bábovičkami. Ona stejně dobrá půlka z nich ještě pomalu pamatují soudruha Lenina, a tak není divu, že se vrací do dětských let.
Politickou propagandu jsme tu měli za komunistů, snad po tom nebudeme volat zase. Co by ten chudák učitel měl třeba vykládat o současné politické reprezentaci. Myšleno posledních dvacet let.
Když si vzpomenu jak v některých školách vykládají dnešní dění, tak jsem asi radši, že si toto vzdělání získávají sami.
To si jenom jistá politicko-korektní skupina racionalizuje výsledky z toho výzkumu. I přesto, že vyšlo, že si to děti myslí na základě OSOBNÍ zkušenosti, či přenesené zkušenosti někoho z okolí. Tak první (přirozená) reakce těchto PK lidí je, že je to celé rasismus.. nějak. Teď už se otřepali a vymysleli officiální mediální reakci. A tou je: "Máme málo pod palcem děti ve škole, informace si dovolí sehnat přes internet a zde jsme soudruzi v minulosti, jaksi, tu ten svobodný internet podcenili. Děti se tam mohou i spojit se svými zážitky s rasismem s ostatními a tu jenom krok aby pochopili, že se jedná o celorepublikový fenomén. Je potřeba dětem v hodinách vysvětlovat, že jejich osobní zážitky jsou rasismus a jako takové si je mají nechat pro sebe. Nikoho nezajímá, že je romské děti osočují, mlátí a okrádají na běžné bázi. Potřebujeme hodinu romské výchovy pro bílé. Nechte si vaše osobní zkušenosti pro sebe a buďte zticha. Sabotujete nám tím naší ideologii."
Aleně Štruncové ze základní školy v Myslibořicích bych mohl doporučit moje rómské odborníky. Multikulturně nás obohatili a přispěli bezpečnosti provozu, když odstranili ze sklepa dva bycikly. Mám jedno jméno i telefon (adresu ne) a taky papír od chrabré policie, že pachatel je neznámý. Jim. Mě ne.
Jsou to ale sportovci ti cigáni.... Nebo že by to ukradli pro bílého?
A není to nakonec dobře, že si studenti shánějí informace sami? A doma o tom mohou podiskutovat s rodiči.
Být učitelem, tak bych se do takovýchto disputací ani nepouštěla, protože bych hned měla na krku rodiče, že ideologicky ovlivňuji jejich dítko
Škola by měla učit fakta a o názorech na tato fakta leda tak informovat.
Skola by mela spis volnou debatou o aktualnim deni zjistit rozhled a nazor zaku... ale nase skolstvi na to nema cas...
Viz. obrazek: Tolik blbosti na mou hlavu.