Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V USA poslali na smrt desítky nevinných. Většinou končí v zapomenutí

Z Ameriky čas od času přijde zpráva o vězni, který dlouhá léta strávil v cele smrti, aby byl nakonec díky novým metodám osvobozen. Podle studie vypracované špičkovými právníky v amerických věznicích na smrt stále čekají desítky nevinných lidí. Kolik jich bylo v minulosti popraveno, nikdo přesně neví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B77o17ž27e92n43a 44K33ú50t91n10i17k93o42v90á 6722669520325

Legitimní vraždy "našich" soudců, porot taky nikdo nepotrestal- Po roce 48 jich bylo... dodones nevíme kolik,že.

0/0
14.9.2014 12:02

J49a23n 96K30o28t14t73a29s 5584689790229

Legitimní vraždy soudců a porot. Co kdyby se vyhlásily sankce proti USA z důvodů násilí proti jednotlivcům a jejich vraždám?

0/0
14.9.2014 9:49

J58a37n 25K84o46t48t83a92s 5924659750489

Opravuji "legitimní vraždy výroky soudců a porot"

0/0
14.9.2014 9:50

R95e61n50é 51Z69a78c78h 9837970895607

Zaregistroval jsem tady názor, že práce pro vězně musí být smysluplná. Nesouhlasím. Nemusí být smysluplná. Vězně přece nenecháme, aby posuzovali smysluplnost přidělené práce. 

Práce pro vězně především musí být vysilující, ubíjející, pokud možno jednotvárná a těžká. Aby večer po skončení práce padli na hubu a spali, než je ráno bachař zbudí.

Příkladem vhodné práce pro trest za závažné trestné činy může být přenášení vyřazených železničních pražců z jednoho rohu věznice na druhý roh. Jeden den tam, druhý den zpátky a tak každý den pořád stejně až do skončení vyměřeného trestu.

0/0
13.9.2014 20:50

K15a50r74e69l 92N31e35č30a73s 5943439740820

Minul jste se dobou,pane Zachu.Určitě by vaše názory uvítali v Treblince etc. Kouknul jste se někdy do dějin penologie na efektivnost  nelidských podmínek?Vězeňský systém v USA je obzvláště zajímavý.:-/

0/0
13.9.2014 22:11

M32i92r53o93s94l34a37v 60Z80i44k20m79u62n82d 7309823594173

Viděl jste Motýlka ?

Internace těch, se pokusili o útěk ve věznici TICHO, kde byli řadu let v samovazbě.

Místo bezduchého  pražců rozbíjet štěrk těžkou palicí,

0/0
14.9.2014 18:19

K85a54r15e67l 64J84a12n42í35k 9798432555864

V momentě, kdy je prokázána nevina popraveného, prokurátor jež trest smrti žádal, soudce jež vynesl rozsudek a guvernér, jež ho podepsal, by měli být souzeni pro vraždu.

+1/0
13.9.2014 15:30

D79a57v47i53d 57M20u12n56z84a56r 3728212954806

a odsouzeni k trestu smrti….

0/0
13.9.2014 15:49

V73i68n92c74e48n39t 83V62a22l10l12e19n93t85i19n78e 5322917267588

Je třeba prokurátory (žalobce), porotu (soudce) a guvernéry vystavit ještě většímu tlaku, aby náhodou někoho neodsoudili. Když jsme u toho poslal bych na špalek i jejich týmy a poradce. Teď ještě najít někoho kdo to bude žalovat a soudit neboť co kdyby měli pravdu? Dnes se dle DNA zjistí, že to tenhle nebyl a za 20 let se dle "něčeho" zjistí, že to on byl, ale že tam byl ještě s dalším. Co na tom, že to nezamýšleli, že se rozhodovali "jen" tak nejlíp jak uměli/mohli, že dosuď odváděli dobrou a těžkou práci.

Musíte mít strašně zodpovědnou a snad i zajímavou práci, že vám takováto míra zodpovědnosti a tlaku příjde tak automatická. Asi to bude něco jako roztáčení jádra země anebo ionizování atmosféry.

0/0
13.9.2014 15:49

J47a37r12o85s37l72a36v 37D16e61r19m54í81š54e57k 9778178319591

Souhlasím s Vámi p.Janíku.

 V bolševickém rusku od r. 1917 zabili v GULAGu 20 mil nevinných Rusů !!! Domnívám se tedy , že i tady , cituji Vás: "V momentě, kdy je prokázána nevina popraveného, prokurátor jenž trest smrti žádal, soudce jenž vynesl rozsudek a komunistický komisař, jenž ho podepsal, by měli být souzeni pro vraždu."

0/−2
13.9.2014 18:05

J16a87n 53K77o18t79t27a93s 5714569690129

To jste asi zaspal...;-)

0/0
14.9.2014 9:51

V12i94n64c88e70n81t 32V79a75l25l84e96n25t80i30n58e 5802727707828

My se prostě musíme naučit jednat se zm-dy jako se zm-dy a né jako s člověkem se všemi jeho právy.

Pan Novák má práva a k tomu samozřejmě navrch povinnosti. Zm-d má stejná práva a teoreticky "má" i stejné povinnosti. Praktická stránka zm-dů a jejich povinností je však jiná.

Společnost vnímá, že pan Novák i zm-d mají p+p pan Novák to vnímá taky tak ale zm-d vnímá, že má jen práva. Je-li pan Novák člověk pak logicky zm-d nemůže býti člověkem neboť má zcela odlišné vnímání světa. (na vnímání světa je postaveno posuzování inteligence jedinců v přírodě) Dle právního řádu práva člověka náleží pouze člověku. Proč potom mají zm-di práva lidí??

Bohužel jak sám vím právo a logika nejsou jedno a totéž. Z hlediska (prosté) logiky je to jasné a z hlediska práva je to taky jasné. Nemusí se nám to líbit a ani by nemělo, ale dokud to tak je musíme se snažit aby se to změnilo.

+1/0
13.9.2014 14:48
Foto

L70u75d62ě89k 58F93u64x77a 9666300484617

Aby většinová skupina obyvatelstva označila jinou jako nečlověky a bezprávní bystosti? ...........ale to není nic nového, standartní národně sociální program.

+2/−1
13.9.2014 14:54

V82i10n73c63e60n84t 30V47a28l56l20e51n98t82i94n85e 5102517777868

Pane Fuxa. Nelze si nevšimnout, že do každého názoru jen ryjete, ale žádnou vlastní myšlenku nikde nevidět. Navíc ve svých komentářích (úmyslně?) podsouváte anebo překrucujete věci co tam vůbec nejsou. Jaké bezprávní bytosti? Kde jsem něco takového napsal? Psal jsem, že nemají mít stejná práva jako lidi. Prase má nějaká práva, pes taky ad absurdum dokonce i stromy. Všechno to nejsou lidi.

Pochopení psaného textu se dá naučit i v dospělosti, není pozdě začít a otevře to mnohá okna.

+2/0
13.9.2014 15:03
Foto

L58u53d30ě80k 45F82u26x10a 9986600134237

Tak teď rejete vy! Nastěstí mi to nevadí;-) zato když někdo označí lidskou bytost za nečlověka, na to jsem dost alergický. Nevím proč, asi mi to připomíná něco, za co se stydím. Pokud chcete myšlenku, napsal jsem ji jako reakci na vás a zabývám se tam prací vězňů a jejich oddělení (poprvé v base / recividista )  To bych řekl že je konkrétní. Možná ale máte pravdu, možná by bylo lepší to řešit slovně. Lidi a nelidi. A to přesto, že dnešní vězni namají stejná práva jako svobodní lidé. A myslím, že vy to dokonce víte.

+2/0
13.9.2014 15:10

V35i35n12c60e13n63t 37V42a20l86l81e96n21t11i14n38e 5562457307558

Tak trošku jsem si zabagroval :-) Bohužel problém vězňů a jejich znovuzačlenění není problém jež mohou vyřešit sami vězňové.

Vim, že nemají. Mě prostě vadí, že s tím jak se jim snížili práva se jim mnohem více snížili povinnosti a motivace + tyto vlastní povinnosti a hodnoty nadále vytvářet a udržovat.

0/0
13.9.2014 15:21
Foto

L78u49d78ě86k 24F73u22x81a 9966700924967

Pokud vás urazilo že jsem vás označil za nácka, potom se musím omluvit. Nemyslel jsem to tak. Nic osobního. Prosím promiňte.

0/0
13.9.2014 15:12

V75i73n68c82e82n95t 34V95a38l52l61e55n92t27i27n18e 5492157227278

Tak jsem to ani nebral, zbytečná omluva. To zase v klidu já nejsem vztahovačnej.

0/0
13.9.2014 15:15

K63a90r21e30l 96N55e24č81a17s 5583919410100

Nevím,co,pane Funny Vallentine myslíte termínem Zm-d??? Je to lokalizované do USA? Nebo všeobecně ? Je to snad americká White Trash,nebo  delikventi z ghett?Jinak je vaše teorie skutečně podobna zlidovělé ideologii římské Casa Pound, SA etc. Nebo vám,spolu s krevním tlakem stoupá nějaká temná  substance  do mysli a takto se projevuje?Píšete o vnímání světa. Nejcitlivější,milý F.Vallentine mají vnímání špioni. Jsou k tomu vycvičeni.:-):-)

0/0
13.9.2014 17:18
Foto

L66u33d98ě29k 17F66u63x47a 9546800204667

Není to paradox? Lidé kteří v průzkumu odpovědí, že nedůvěřují naší justici jsou zároveň zastánci trestu smrti. Jak vysvětlit tento rozpor?  Další věc, zastánci trestů 3x a dost, nebojíte se zvýšení počtu vražd a násilných tr. činnů v případě že nějaký zlodějíček který nikdy nebyl násilník byl už dvakrát chycen a hrozí mu to potřetí? Co byste dělali vy na jeho místě? Nechali si přišít 25 let za ukradený auto, nebo to zkusili, to násilí? Co můžete ztratit? Tím chci říct, že to jednoduché řešení, zpřísnění trestů nemusí mít takový účinek jaký očekáváte;-)

0/0
13.9.2014 14:25

P95a90v89e76l 83K39r45á24l 5980799584658

Kradená auta mají daleko nižší objasněnost než násilné trestné činy (zrovna u vražd je to hodně přes 90 %), takže pokud se ten váš zlodějíček chce mermomocí na těch 25 let nechat zavřít, násilí je nejsnažší možnost.

+1/0
13.9.2014 14:29
Foto

L28u76d69ě77k 69F14u27x32a 9646100784447

Pochopil jste co jsem chtěl říct?8-o Nejsem si tím jist, váš příspěvek naznačuje opak.

0/0
13.9.2014 14:30

P56a73v21e60l 40K91r90á23l 5390919754378

Takže vy myslíte, že bytař se ze dne na den přeorientuje na loupežná přepadení jen proto, že mu hrozí stejný trest?

0/0
13.9.2014 14:34
Foto

L35u48d35ě44k 19F75u55x24a 9896710514637

Ne, já si myslím, že pokud by dvakrát chycený bytař stál před třetím zatčením, zaútočí, klidně i zabije aby uprchl. Ano přeorientuje se taky byste to udělal na jeho místě, kdyby vám za vloupačku do bytu hrozilo 25 let. 25 let nebo doživotí? Jaký je v tom rozdíl?

+1/0
13.9.2014 14:38
Foto

L94u25d90ě88k 35F22u29x71a 9666160794247

Víte jaký byl podíl vražd přepočtený  na obyvatele v 17. století? Byl asi čtyřikrát vyšší než dnes! Příklad: Janek ukradl krávu. Věděl, že ho čeká provaz. Janek začal utíkat, cestou zabil ještě děvečku a čeledína, cestou ještě nějakého kupce. To se mu zalíbilo, tak těch kupců udělal než ho dostali ještě 11.  Toto je příklad toho, že zpřísnit univerzálně tresty není cesta.

+1/0
13.9.2014 14:42

P29a45v49e16l 70K12r58á27l 5390229354188

A ten příklad máte něčím podložený, nebo je to jen vaše zbožné přání? Vyšší počet vražd se dá vysvětlit i jinými vlivy, zejména nižší objasnitelností (například vražda běžně dostupnými jedy byla v té době téměř neprokazatelná).

0/0
13.9.2014 14:46
Foto

L34u18d13ě16k 82F20u31x38a 9126830834767

:-) Ta nepérokázaná varžda samozřejmě nepatří do toho součtu;-) Nikdo ji jako vraždu nevnímal a ani nevyšetřoval. Pokud o tom chcete vědět více, ta věda se jmenuje penologie. Já už si bohužel nepamatuji zdroj té své statistiky, jen vím že to bylo z knihy, nikoli z Googlu:-P Nestuduji to, jen jsem se o to zajímal. Vlastně jsem se původně zajímal o katy a torturu a nějak jsem se začetl.

0/0
13.9.2014 14:52

V11i51n87c37e17n41t 20V56a45l19l95e56n83t57i82n90e 5372447327558

Má pravdu. Ve skutečnosti to bylo ještě mnohem horší - přepočteno na obyvatele. 4x to možná bude v absolutních číslech. My máme díky tomu, že jsme malá země mnohem lepší možnosti než prosté univerzální zpřísnění trestů.

0/0
13.9.2014 14:55
Foto

L19u29d86ě76k 94F89u59x40a 9976550154267

A tou prací se s vámi shodnuR^ zavedl bych to i kdyby to bylo nevýnosné. Protože se to dlouhodobě vyplatí. taková investice.

Další věck terou bych udělal, prvně trestané bych oddělil od vícekrát trestaných. Nejvíc fíglů se naučíte od spoluvězňů.  Na šikmou plochu (podruhé) vás také asi nejsnáze zatáhne bývalý kamarád z cely.....to je jen můj  odhad.

+3/0
13.9.2014 15:04

V38i65n94c49e72n56t 42V55a44l33l66e46n80t94i74n72e 5632847297158

Buď jste bývalej/současnej vězeň anebo nenapravitelnej optimista ohledně důvěry v lidi a jejich samonapravení + se silnym humanistickým přístupem. Ani jedno není míněno jako urážka.

Každopádně lidi mají jistá práva a povinosti. Já to vnímám jako závislý stav. Když budu mít větší práva musím mít větší povinnosti, automaticky. Naopak čím méně mám povinností tím méně mám práv a pokud budu některé povinnosti porušovat ztrácím nárok na to mít některá práva. Vše v závisloti na sobě.

+1/0
13.9.2014 14:35
Foto

L37u98d29ě28k 59F59u91x84a 9856100364587

;-D V base jsem nikdy nebyl, ale kdybyste viděl moji výplatní pásku, možná byste se divil proč to nerisknu;-D Naštěstí mě moje práce baví;-) Hezké, to o právech a povinnostech, s tím mohu souhlasit. Jenže se mi ekluje trest smrti, nevidím v něm žádné zlepšení. A pokud jde o zpřísnění trestů všeobecně, byl bych opatrný, protože kdo si myslí, že zpřísnění má jen a jen pozitivní dopady, je hlupák bez představivosti. Jsem proti trestu smrti, jsem proti zavedení práva Šaria!

0/0
13.9.2014 14:47

V42i11n65c34e26n84t 44V31a27l93l89e23n79t23i29n61e 5432247167408

Nuda je strašný zlo a být sám se sebou den po dni ještě větší. Proto bych tento paradox zachoval. "Vtipně" bych ho navýšil, že pokud se dotyčný bude opakovaně flákat nebude muset makat a bude mít svůj "klid" Při každém závažném porušení pracovní morálky bych dobu "klidu" prodlužoval.

Problém je, že není jednoduché vymyslet a zorganizovat práci pro vězně. Samozřejmě by se mohlo stát, že by na někoho nevyzbylo pracovní místo. Takto ochuzený dotyčný by nebyl trestán "klidem"

Rozhodně jsem proti práci typu rozbíjet šutry na menší a ty pak na písek. Práce to musí být smysluplná jinak to postrádá efekt nápravy.

0/0
13.9.2014 14:13
Foto

L19u34d31ě63k 92F41u64x53a 9506150554257

Další co si myslí, že vězni nemakají proto, že se jim nechce:-) Realita je ovšem jiná.

0/0
13.9.2014 14:14

V15i16n85c87e19n87t 71V36a35l85l14e70n74t12i43n25e 5372747907948

Jsem se uklik. Příspěvěk je jako reakce http://zpravy.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140908_195731_zahranicni_bse&vlakno=68084847 na reakci Michaely Lhotské.

Nicméně ani ze samotného příspěvku výše nevyplývá to co jste napsal. Naopak! Dedukce Mesany :-)

0/0
13.9.2014 14:24
Foto

L86u56d45ě22k 49F31u20x19a 9536350964957

Dobře, máte pravdu že jsem přehlédl celý odstavec, omlouvám se vám! Tu práci by bylo dobré jim dát. Z mnoha důvodů. Zlepšila by se jejich socializace a jejich nástup mezi svobodné. Nedlužili (y) by značné částky za pobyt ve vězení. A hlavně když pracujete, nemáte tolik času se učit nové fígle:-) Jenže návratnost toho je zdlouhavá. Já si ovšem (asi stejně jako vy) myslím, že i když to bude drahé, celkově se to vyplatí.

0/0
13.9.2014 14:29

M40a96r81t24i68n 78B55r87o98u11k 9333332452

Není nutno dělat jen kvalifikovanou práci, ale i práci typu vykop jámu, zahrabej jámu, jinak jídlo nebude...

To by náklady nenavýšilo.

0/0
13.9.2014 14:26
Foto

L21u74d30ě15k 39F67u46x44a 9806220714907

Jámu ve vvěznici nikdo nepotřebuje a jámu na nějaké stavbě, tam asi nějací dozorci být musí, že? A hele, už tu máme vícenáklady;-) Do toho ještě civilní pracovníci, kteří se zadarmo rozhodně nenechají buzerovat nějakými bachaři.....

0/0
13.9.2014 14:32

O57n23d28ř91e84j 78Š88i73n63d48l64e91r 2887888406775

Napíšu to ještě jednou: Fascinuje mě kolik lidí by ochotně a s nadšením naši justici svěřili právo usmrcovat lidi. Přečtěte si podrobnosti o tom jak probíhaly případy panů Šafránka nebo Houšteckého a budou se vám ježit vlasy na hlavě. A tito soudci, státní zástupci a policisté kteří by ve spravedlivém vesmíru byli okamžitě bez práce se zákazem činnosti mají mít moc nad životem a smrtí?

+4/0
13.9.2014 13:28

P60a97v14e41l 76K43r92á43l 5200189304128

Jak byste třeba chtěl řešit takovou Olgu Hepnarovou? Zabila několik lidí, její vina byla bezpečně prokázána. Trpěla duševní poruchou, převýchova či léčení bylo vyloučeno. Můžete jí dát doživotí/ústavní léčbu, ale do konce života ji musíte živit a riskujete, že uprchne a znovu něco spáchá. Nebo jí můžete dát oprátku (jako se stalo).

0/0
13.9.2014 13:34

P60a84v64e75l 76K84u11b41e21l17k85a 1399417747323

Sám píšete že trpěla duševní chorobou, takové lidi by neměla společnost trestat ale izolovat.

+2/0
13.9.2014 13:58

P92a81v45e35l 50K92r81á94l 5260309814128

Vy za tím pořád vydíte jen trest. Ale funkcí trestu je i zabránit recidivě a ochránit společnost. Jak píšu výše, z izolace může uprchnout (zrovna léčebná zařízení nejsou tak dobře hlídaná jako věznice). K čemu je izolace takových lidí, pokud se jim nedá pomoci?

0/0
13.9.2014 14:31
Foto

L26u45d66ě92k 79F47u21x39a 9706150534837

K čemu? Přeci k tomu abychom detailně poznali tu poruchu! Jak jinak chcete vůbc s nějakou léčbou začít? Jak jinak chcete poznat zda je vůbec léčba možná? Co je důelžitější? Pocit dobře vykonané práce když popraví vraha dítěte, nebo to další zachráněné díte v budoucnu, protože byl včas rozpoznán sadistický pedofil? Dám vám příklad, kdybyste rovnou zabíjel a nikoho nezkoumal, tak byste se třeba nedozvěděl, že většinu sexuálních útoků na děti a mladistvé nedělají pedofilové, ale srabi a zbabělci!

0/0
13.9.2014 14:36

S68l86a78v91o94m32í37r 55B75e11n81e36š 6342777870364

V těch srabech a zbabělcích máte pravdu. Četl jsem statistiku, že většina sexuálních útoků na nedospělá děvčata se děje nikoli proto, že by pachatel upřednostňovale desetileté dívky před dospělými ženami, nýbrž proto, že znásilnit desetiletou dívku je snazší než pětadvacetiletou ženu. Desetiletá dívka za prvé nemá tolik síly, za sdruhé je důvěřivější a za třetí jí později dojde, o co jde, a později se začne bránit.

Z erotického hlediska by pachatel dal přednost té pětadvacetileté ženě se prsama, ale z důvodu snadnosti znásilní desetiletou nevyvinutou dívku. Samozřejmě to neplatí vždy a mezi vrahy nezletilých dívek jsou i takoví muži, které vábí právě těch deset let věku té dívky a kteří by se po pětadvacetileté ženě ani neohlédli, ale těch je podle statistiky výrazná menšina.

0/0
13.9.2014 14:47
Foto

L38u91d82ě40k 51F44u17x58a 9256890654577

R^Přesně! Pohrdám zbabělci. Proto mám tak "rád" islamisty...........

+1/0
13.9.2014 14:57

S39l57a86v35o87m64í87r 38B63e21n89e71š 6452227240474

Hepnarová byla za své činy plně odpovědná.

To, že někdo trpí nějakou duševní chorobou, ho ještě samo o sobě neomlouvá. Aby ho to omlouvalo, musela by to být doopravdy taková choroba, kdy člověk už neví, co dělá. To však nebyl případ Hepnarové. Ta se na svůj čin připravovala, dokonce ho předem oznámila dopisy do dvou redakcí pražských novin a časopisů (dopisy nemohly nic odvrátit, protože byly odeslány bezprostředně před činem, takže ještě nebyly doručeny).

V každém případě jí patřil ten nejvyšší možný trest, jaký v té době bylo možno uložit. Je samozřejmě věcí názoru, zda nejvyšším trestem má být smrt, doživotí, nebo týden bez práva dívat se na televizi, ale Hepnarová musela dostat nejvyšší možný trest udělovaný v dané zemi v dané době. O tom nemohlo být sporu. Píši "udělovaný", nikoli "přípustný", protože některé státy přestaly trest smrti udělovat ještě dlouho předtím, než ho vyřadily ze zákonných možností. Ale nejvyšší trest v praxi udělovaný v příslušné zemi v příslušné době prostě dostat musela.

0/0
13.9.2014 14:39
Foto

L52u70d70ě52k 90F44u38x88a 9776280154797

Ale ano, teď jde jen o to jaký ten nejvyšší trest má podle vás být? Článek pod kterým diskutujeme je celkem silný argument proti trestu smrti.

0/0
13.9.2014 15:01

V60i50n10c22e91n85t 21V68a51l66l45e68n30t58i77n51e 5652937747628

Každej justiční omyl je sakra silnej argument proti. Porovnejme však počet zavražděných jež způsobili lidi po propuštění/uprchnutí z vězení za trest, kdy by jindy dostali trest smrti s počtem justičních omylů, i potencionálních.

Nechceme trest smrti aby jsme nezabili nevinného člověka, ale zároveň předem odsoudíme určitý počet náhodných lidí k smrti. "My jsme ho nezabili to on. Jak jsme mohli vědět, že to udělá znovu?" :-/

0/0
13.9.2014 15:13
Foto

L15u53d47ě34k 27F29u44x24a 9206430634267

Její vina byla bezpečně prokázána:-) Jenže vina těch nevinných byla rovněž bezpečně prokázána!  Živit jí, nojo, jsou to hrozný peníze, ale stát na to nezkrachuje, tím si buďte jist! Navíc, coje důležitější? Vědět o podobných úchylkách jako měla Hepnarová co nejvíce, nebo uspokojit obyvatelstvo rychlou popravou? Já mám jasno, ústav.

0/0
13.9.2014 14:07

V21i95n92c34e32n22t 53V39a41l62l96e51n58t78i66n78e 5752857317428

však taky je. Trestní sazba není pevně fixní. Je od x do y a (v tomto případě) krádež auta povede spíše k tvrdšímu trestu v rámci x-y za loupežné přepadení.

0/0
13.9.2014 13:27
Foto

M58i84c31h82a97l 44Š27v26a32r15c 2255147414272

I přesto si myslím že v česku by se měl zavést...

+2/−2
13.9.2014 13:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.