Diskuze

Plíce Pražanů a Brňanů zanáší jemný prach. Pomoci mohou nízkoemisní zóny

V ulicích Prahy a Brna poletuje mnohem větší množství ultrajemných prachových částic než třeba v Miláně, Berlíně či Kodani. Částečky, které denně vdechujeme, v českých městech měřil pomocí speciálního přístroje dánský odborník Kaare Press-Kristensen. Horší stav ovzduší dosud v žádném evropském městě nezjistil.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J13o10z37e20f 66R85y78b12á54k

12. 9. 2014 15:16

Tohle je boží. Ten dánskej komik dokázal obnovit nápad toho chlápka, co u dvora císaře Rudolfa druhýho vyráběl zlato. patláma, patláma, paprťála....

On prostě přijede, vyblije hodnoty podle zadání randiční mafie na zakázaku a penízky už se kutálí.

Nějaká realita nebo fakta, to nemůže ekologické umrtvovače měst zastavit. CO na tom, že v Německu už dávno zjistili, že ty slavné nízkoemisní zóny neměly na změnu prostředí ve městech vůbec žádný vliv. Ale už jsou zavedeny, mýtné už teče, tak se to rušit nebude. Dřív bych apeloval na pražáky, aby nevolily TOP09, ale vzhledem k tomu, co je v Praze žije za lidi už je to zbytečný.

1 0
možnosti
ZP

Ja myslim, ze k tomu asi neni co dodat, magistrat lze lidem za jejich vlastni penize. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

0 0
možnosti
VB

Bylo by fajn, kdyby "novinářka" co sepsala tento blábol na objednávku, dokázala doložit reálná tvrdá data z měření, reálnou odbornou způsobilost pana "odborníka" a dále faktické údaje, zda někde opravdu zony pomohly, což by asi bylo dost náročné vylhat, že ano?

1 0
možnosti
Foto

V Praze je to vsude dokopce. A jinak bych jezdil busem ci tramvaji, kdyby nebyl DPP rozkradeny, jizdenka nestala 2x tolik za to, jake sluzby nabizi, spoje na sebe navazovaly apod. Kolo v Praze je proste blbost, opak si mysli jen zeleni a par zastancu top09 s hudeckem v cele. V Praze jedine efektivni, nesmradlava a efektivni doprava, bud tramvaji nebo metrem, vlakem, busem...

0 0
možnosti
PO

Měli těm chytrým pánům z Dánska dát na Václaváku kola a ať si na nich své přístroje i tělesné schránky odvezou na Ruzyň.

A pak teprve mohou dávat doporučení ;)

1 0
možnosti
KS

V Praze vám kolo ukradnou i za jízdy...Dánům se to mluví :-)

0 0
možnosti
MZ

To se přijede nějakej chytrej Dán a začne radit, aby lidi v Praze jezdili pouze na kolech. No, asi má tak dobrou fyzičku, že v pohodě vyšlape např. stoupák z Klamovky za Strahov, a ani si při tom nepropotí oblek od Hugo Bosse:-/

Kodaň je totiž rovinatá, víme?;-)

2 0
možnosti
JD

J50a17n 34D96l21o34u58h83ý

9. 9. 2014 10:11

To je výsledek léta neřešené dopravní politiky v Praze. :-/

0 0
možnosti
JP

J98a94n 24P73r18i54b72y97l

9. 9. 2014 9:35

Aaa, tak koukám, že Praha už si objednala od iDnes mediální masáž, aby se upravilo veřejné mínění a lidi se necukali, až se bude zavádět další zlodějna.

Takže zakážeme vjezd do Prahy autům, které neplní EURO-X normu. Bude se to týkat cca 10 let a více starých dieselů. Tipicky Octavia 1 atd. Lidi, kteří v centru bydlí dostanou vyjímku a hlavně samozřejmě dostanou vyjímku technické služby, popeláři a MHD.

Takže pár set až pár tisíc starších aut se tam nedostanou, ale ty desítky až stovky 15-20 let starých náklaďáků, popelářských aut a autobusů, které neplní ani EURO1, žerou 80 litrů na 100km a pendlují po centru od rána do večera tam budou jezdit dál.

Jeden bus tam nahulí jako několik desítek, nebo stovek osobáků.

4 0
možnosti
MH

Predevsim poletavy prach doleti peknych par kilometru, takze dokud bude tranzitni doprava z cele Evropy jezdit po Jizni spojce, jediny efekt nizkoemisnich zon bude vylepseni magistratniho rozpoctu :-/

1 0
možnosti
OG

Vím, že nafťáky vypouští svinstvo do ovzduší, ale to všechna motorová vozidla. Co ale vysadit více zeleně, vybudovat fontánky na vodu, ale aby také fungovaly a nešetřilo se vodou, častěji kropit rozpálené ulice?

Jinak tu budeme mít za chvilku samý zákaz a příkaz, které se snadno vydávají, ale nedodržují, pokud ano, tak je ti slušní a těch moc není.

3 0
možnosti