Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plíce Pražanů a Brňanů zanáší jemný prach. Pomoci mohou nízkoemisní zóny

V ulicích Prahy a Brna poletuje mnohem větší množství ultrajemných prachových částic než třeba v Miláně, Berlíně či Kodani. Částečky, které denně vdechujeme, v českých městech měřil pomocí speciálního přístroje dánský odborník Kaare Press-Kristensen. Horší stav ovzduší dosud v žádném evropském městě nezjistil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90o80z46e48f 26R36y81b79á21k 6577455474449

Tohle je boží. Ten dánskej komik dokázal obnovit nápad toho chlápka, co u dvora císaře Rudolfa druhýho vyráběl zlato. patláma, patláma, paprťála....

On prostě přijede, vyblije hodnoty podle zadání randiční mafie na zakázaku a penízky už se kutálí.

Nějaká realita nebo fakta, to nemůže ekologické umrtvovače měst zastavit. CO na tom, že v Německu už dávno zjistili, že ty slavné nízkoemisní zóny neměly na změnu prostředí ve městech vůbec žádný vliv. Ale už jsou zavedeny, mýtné už teče, tak se to rušit nebude. Dřív bych apeloval na pražáky, aby nevolily TOP09, ale vzhledem k tomu, co je v Praze žije za lidi už je to zbytečný.

+1/0
12.9.2014 15:16

Z44d40e89n22ě54k 57P56h90i62l61i80p87p 8348430818961

Ja myslim, ze k tomu asi neni co dodat, magistrat lze lidem za jejich vlastni penize. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

0/0
11.9.2014 8:29
Foto

P41ř90e50m47y70s60l 40Č96e70j82p 8498677408176

Tak k nám do města jezdí toto ...

http://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/vuz-ovzdusi-20121012.html?mm=4066154

0/0
11.9.2014 13:51

V87l10a14d63i38m47í73r 90B15e79n46e90š 2372295654603

Bylo by fajn, kdyby "novinářka" co sepsala tento blábol na objednávku, dokázala doložit reálná tvrdá data z měření, reálnou odbornou způsobilost pana "odborníka" a dále faktické údaje, zda někde opravdu zony pomohly, což by asi bylo dost náročné vylhat, že ano?

+1/0
11.9.2014 8:15

V90l92a10d81i79m66í94r 10B72e83n98e91š 2502715184873

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

reálnější pohled

0/0
11.9.2014 8:08
Foto

L59u55k73a80s 83K69u14b43e33n49k85a 8692109780324

V Praze je to vsude dokopce. A jinak bych jezdil busem ci tramvaji, kdyby nebyl DPP rozkradeny, jizdenka nestala 2x tolik za to, jake sluzby nabizi, spoje na sebe navazovaly apod. Kolo v Praze je proste blbost, opak si mysli jen zeleni a par zastancu top09 s hudeckem v cele. V Praze jedine efektivni, nesmradlava a efektivni doprava, bud tramvaji nebo metrem, vlakem, busem...

0/0
9.9.2014 16:27

P21a41v20e90l 56O66b57d36r31ž14á13l90e53k 6476804508432

Měli těm chytrým pánům z Dánska dát na Václaváku kola a ať si na nich své přístroje i tělesné schránky odvezou na Ruzyň.

A pak teprve mohou dávat doporučení ;)

+1/0
9.9.2014 13:35

K71a57t40e81ř54i83n76a 30S87l65a57v40í79k35o98v93á 6603875600403

V Praze vám kolo ukradnou i za jízdy...Dánům se to mluví :-)

0/0
9.9.2014 23:59

M79i61c30h12a28l 52Z75e79t78e60k 3958522980517

To se přijede nějakej chytrej Dán a začne radit, aby lidi v Praze jezdili pouze na kolech. No, asi má tak dobrou fyzičku, že v pohodě vyšlape např. stoupák z Klamovky za Strahov, a ani si při tom nepropotí oblek od Hugo Bosse:-/

Kodaň je totiž rovinatá, víme?;-)

+2/0
9.9.2014 12:50

J96a51n 47D50l65o56u43h70ý 8676100983950

To je výsledek léta neřešené dopravní politiky v Praze. :-/

0/0
9.9.2014 10:11

J50a78n 13P96r92i59b30y19l 5630205377387

Aaa, tak koukám, že Praha už si objednala od iDnes mediální masáž, aby se upravilo veřejné mínění a lidi se necukali, až se bude zavádět další zlodějna.

Takže zakážeme vjezd do Prahy autům, které neplní EURO-X normu. Bude se to týkat cca 10 let a více starých dieselů. Tipicky Octavia 1 atd. Lidi, kteří v centru bydlí dostanou vyjímku a hlavně samozřejmě dostanou vyjímku technické služby, popeláři a MHD.

Takže pár set až pár tisíc starších aut se tam nedostanou, ale ty desítky až stovky 15-20 let starých náklaďáků, popelářských aut a autobusů, které neplní ani EURO1, žerou 80 litrů na 100km a pendlují po centru od rána do večera tam budou jezdit dál.

Jeden bus tam nahulí jako několik desítek, nebo stovek osobáků.

+4/0
9.9.2014 9:35

M62a12r18e95k 50H37r69u15b41y 6387372571558

Predevsim poletavy prach doleti peknych par kilometru, takze dokud bude tranzitni doprava z cele Evropy jezdit po Jizni spojce, jediny efekt nizkoemisnich zon bude vylepseni magistratniho rozpoctu :-/

+1/0
9.9.2014 11:14

O19l31d13ř95i18c92h 29G12l32i11t96z75n81e66r 2452320885

Vím, že nafťáky vypouští svinstvo do ovzduší, ale to všechna motorová vozidla. Co ale vysadit více zeleně, vybudovat fontánky na vodu, ale aby také fungovaly a nešetřilo se vodou, častěji kropit rozpálené ulice?

Jinak tu budeme mít za chvilku samý zákaz a příkaz, které se snadno vydávají, ale nedodržují, pokud ano, tak je ti slušní a těch moc není.

+3/0
9.9.2014 6:39

J87a85k24u19b 87V63é48m46o29l40a 8408934638215

Ono kdyby se každý motorista trochu zamyslel nad tím, jestli si v autě musí zadek vozit opravdu naprosto všude a jestli je skutečně nutné jezdit do práce v olbřímím SUV zcela sám, nebo se třeba zkusit domluvit s kolegou/kolegy na společném odvozu, hned by se nám dýchalo lépe a ještě bychom ušetřili. Bydlím kousek od Úvozu (Brno), což je jedna s nejznečištěnějších lokalit v republice (co se prachu týče) a aut, ve kterých sedí více než jeden člověk, jsem zatím moc neviděl :-) Přitom by stačilo přemýšlet trošku ekologicky/ekonomicky a nebýt zdechlý si občas protáhnout nohy...

+5/0
8.9.2014 23:11

P50a55v51e82l 38O26d23r54a27z17i36l 6404119217290

Jezdit do práce s kolegy je ještě méně příjemné, než jezdit MHD, protože musíte jet tehdy, kdy jedou ostatní, což ani v MHD nemusíte, pokud nejede jednou za tři hodiny. U Úvozu máte za odměnu nižší nájem;-)

+2/−1
9.9.2014 9:00
Foto

L68u69k34a82s 52K49u50b42e45n31k67a 8632589880624

na to je aplikace UBER, kterou vsichni bojkotuji... takze tak

0/0
9.9.2014 16:28

T88o17m67a88s 55T30h40o83m17a15e74s 6434680175828

Jak jsem si přečetl více cyklistické dopravy, tak je mi to jasné. Miluji to, že stojí stovky aut na dříve dvouproudých silnicích a v nich tisíce lidí a v pruhu pro cyklisty je jeden messenger na kole vidět tak jednou za den. Jděte s tím do zadele a pokud to někdo propaguje, tak je to hlupák...

+1/−1
8.9.2014 22:45

M57a61r37i26á60n 69J15o21s21e71f98í22k 1153601707628

Cyklistů jezdí dost, jenom nestojí v kolonách. Určitě by jich přibylo kdyby se zlepšili možnosti kudy jet. V Brně jezdí ráno do práce stovky, možná tisíce lidí a to je tu vpodstatě jedna cyklostezka. Většina se ale kolonám stojících aut vyhýbá protože nejsou hlupáci. ??

+2/−1
9.9.2014 6:49

P63a65v63e27l 28O71d21r64a98z37i85l 6274769767160

Přesně tak, když jedu v Brně do práce 15 km, tak mě v koloněstojící nemají šanci vidět, to bych to taky vyhrál, kdybych funěl na kjole skrz ty jejich smrady.

+1/0
9.9.2014 9:01

M81a35r62e73k 15H35r41u37b91y 6827952561278

Ze by magistrat maloval cyklostezky na nesmyslna mista? ;-) Namalovat ji podel hlavniho tahu, na silnici mezi prubezny a parkovaci pruh muze jenom ...magistratni urednik:-/Rv

0/0
9.9.2014 11:12

M55a17r35e32k 46H51r21u77b14y 6897642841508

Genialni - Praha vytlaci auta z centra, kde nikdo nebydli, do okrajovych sidlist, kde bydli vetsina obyvatel. Na to mohl prijit jenom magistratni urednik 8-o;-)Rv

+1/0
8.9.2014 22:33

M71a27r33e83k 87H43r44u64b27y 6867512861648

..a jinak - stejne to ta Hudeckova banda nestihne, po volbach pujde od valu ;-)R^

0/0
8.9.2014 22:37

D36a31v37i71d 43N31o25v92y 4191908124627

Stale se tu siri dezinformace, o zakazu vjezdu starsich vozidel do zon, co nesplnuji Euro3 resp. Euro4. Spravne to musi ale znit: starsi NAFTOVA vozidla nesplnujici Euro3 resp. Euro4 nebudou mit vjezd povolen! Benzinova vozidla se nemaji ceho obavat, tam plati pro zelenou znamku jiz Euro1, a to dostane i 21 let stare auto s katem. Prectete si prosim zneni zakona.

http://www.autoklub.cz/dokument/504-zavadeni-nizkoemisnich-zon-v-ceske-republice.html

+1/0
8.9.2014 21:40

D79a35v64i38d 76N45o97v87y 4631638244147

http://www.pravapraha.cz/cs/clanek/nizkoemisni-zona-zamotava-majitelum-aut-v-praze-hlavu

0/0
8.9.2014 21:42

M17i93c62h21a61l 37P30a82v45l80á25t 9883493424559

To nejsou dezinformace, to jsou jen stare informace, protoze puvodne to presne takhle cyklofasisti z Magistratu chystali. Pak se toho lekli..

+1/−1
9.9.2014 8:10

I42v69o 56B62o35u31š31e 5172187788

Ve Svedsku zadny nizkoemisni zony nejsou.

0/0
8.9.2014 19:50
Foto

P36ř50e51m53y97s11l 72Č17e33j63p 8488677138406

Taky tam lidi nejezdí zbytečně z bodu A do bodu A, jak je u nás zvykem. Tady si hodně lidí zvyklo vozit si zadek na každý kousek. Přitom pohled na ty neprocvičené líné zadky je hnus ...

+2/−1
9.9.2014 7:06

M80i70c28h26a98l 19P75a87v43l88á64t 9283163104879

A Vy pane Cejpe jste jediny, kdo ma prabvo rict, zda nekdo nekam jede zbytecne? Nebudte asmesny. :o))

0/0
9.9.2014 8:10
Foto

P81ř85e85m54y42s35l 86Č77e38j47p 8788527818256

Potrefená husa ...

0/0
9.9.2014 8:51

P77a16v73e66l 26O81d64r12a15z18i97l 6134479167610

Ne, jenom ve Švédsku jezdí každej víken omladina v osmilitrových amerických popelnicích hejdum pejdum po městě, to jste asi neviděl, že, no to je jasný, hlavně že k tomu máte co říct.

0/0
9.9.2014 9:08
Foto

P88ř79e93m72y29s50l 77Č61e23j70p 8158927918896

Ano, ale nejsou to všichni. Stále je to část, procento tamní populace. Kdežto tady je to 300m "pro pivo autem" ... a lidí co takovou vzdálenost ujdou pěšky moc nenajdete.

0/0
9.9.2014 9:28

V78l30a66d92i72m64í81r 89B61e89n27e32š 2792805774553

Zcestné bláboly bez reálného podkladu, vaše doměnky na naše hlavy.

0/0
11.9.2014 8:45
Foto

P38ř86e79m25y49s66l 83Č78e61j73p 8108537598946

Tak "doměnek" si na hlavu můžete naházet kolik chcete. Ale kolik kolem sebe máte lidí, kteří ujdou třeba 1km do města pěšky? Kolik lidí je ochotno jet do práce 5km na kole? atd ...

0/0
11.9.2014 12:07

P20a87v71e21l 35O86d40r19a74z50i79l 6974289147540

U nás v práci jsme vloni najezdili a nachodili cca 150000km.

0/0
11.9.2014 12:37
Foto

P95ř70e95m82y66s42l 28Č22e76j50p 8218457868416

A kolik lidí to z celkového počtu pravidelně praktikuje? Přeci jenom, můžete být fabrika s 500 zaměstnanci. Protože vesměs se to číslo pohybuje do 5% lidí, kteří dojíždějí do práce na kole, nebo chodí pěšky. Vše však záleží na místě ...

0/0
11.9.2014 13:49

P97a64v37e39l 65O79d39r60a67z54i90l 6244289217390

A vůbec, to máte z té importované pitomé kultury, kde zejedete natankovat, najíst se, do kina a přitom vůbec nevylezete z auta.

0/0
8.9.2014 19:13

A45n51e48t79a 34S65o13u14k70u91p62o90v74á 4945709247

No a? Ať každej tráví volný čas dle svého gusta...

+1/0
8.9.2014 19:34

P50a53v77e76l 85O51d67r62a34z25i45l 6124519917520

Pokud mi přitom práší do plic, tak to je i moje věc.

0/0
8.9.2014 19:41

M23i16c82h40a97e72l 65F62l74e93n59d66r 2460124879632

Je to jen propaganda. Denně se nadýcháte mnohem horších věcí. Ale já vím, vy jste ultra-anti-ami, takže co vám budu povídat.

+1/0
8.9.2014 20:09

P64a95v40e49l 70O49d44r52a93z82i85l 6554199297100

No povídejte ;-)

0/0
8.9.2014 22:54

J62i77n49d49ř83i90c64h 71M50i84t90t12e81r 6351830303593

Dělostřelecká příprava na zpoplatnění vjezdu do center měst. Další poplatek pro našeho otesánka stát.

+3/0
8.9.2014 19:11

P45a61v80e16l 20O52d80r72a71z40i46l 6254869207530

Pomoci taky může vykopat z měst diesely co to půjde, splachovat často ulice a tvrdě pokutovat zejména stavební firmy, které klidně svými náklaďáky zadělají půl města a nikdo jim nic nemůže.

0/0
8.9.2014 18:56

P55a93v96e88l 96O62d13r71a10z33i88l 6644799477610

Rozdělní aut podle roku výroby je samozřejmě krávovina, rozhodující by mohlo být měření na stanici, ale ve skutečnosti nemá PRACH s motorem až tak moc NIC společného, prach je důsledkem toho, že auto jezdí a brzdí, tedy že se ošoupávaj gumy, ošoupávaj brzdy a že se víří prach, který prostě na silnicích leží.

0/0
8.9.2014 19:03
Foto

P26ř19e62m35y19s57l 48Č93e51j35p 8688757228606

http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&sqi=2&ved=0CFMQFjAI&url=http%3A%2F%2Fenvi.upce.cz%2Fpisprace%2Fks_pce%2FMelzer.doc&ei=AIsOVJb2DsPWPOCegYAG&usg=AFQjCNE3PdhXHuFmSw0_9e64ZgKYM2XhyQ&bvm=bv.74649129,d.d2s

0/0
9.9.2014 7:08

P27a56v63e74l 46O56d87r37a94z33i95l 6424889797810

Hmm, a co jako?

0/0
9.9.2014 9:07
Foto

P30ř86e11m35y20s24l 36Č62e60j10p 8948167988556

To jen k tomu vašemu "motor nemá s prachem nic společného". Přitom v článku Vám popisují, o jaké prachové částice se jedná, že to není jen zvířený písek ...

0/0
9.9.2014 9:30

P62a38v85e90l 21O81d75r35a89z42i89l 6724879237390

Já jsem "motor nemá s prachem nic společného" nenapsal, takže mi to laskavě nepodsouvejte.

0/0
11.9.2014 9:01
Foto

P39ř76e67m67y21s31l 47Č66e50j11p 8468897938126

ale ve skutečnosti nemá PRACH s motorem až tak moc NIC společného. Tak kolik toho má s tím motorem společného?

0/0
11.9.2014 12:10

P73a51v50e87l 81O42d94r19a50z77i97l 6154939967670

Tak já vám udělám radost, HÓÓÓÓDNĚ;-)

0/0
12.9.2014 20:15

J44a46n35a 23M32e31r33o37p47e 7878349247709

Praha má na autobusovém nádraží Florenc přímo pod magistrálou největší podíl prachových částic ze všech Evropských měst. Co uděláme? Pořádný městský okruh, aby půlka aut ze severu na jih Prahy nemusela přes centrum? Slevnění městské hromadné dopravy (či ji dát zcela bezplatně)? Vybudování cyklostezek, aby se lidé nemuseli bát jet do centra na kole? Ale kde že. Zavedeme nízkoemisní zóny a jen budeme probírat, zda tedy povolíme nebo nepovolíme vjezd na magistrálu. A aby to měli výrobci jednodušší, tak se nebudeme řídit emisemi, ale vezmeme to rovnou podle roku výroby automobilu. A kdo bude chtít do města i tak, jen dosype do kasičky a má výjimku.

Nejvíce prachu je u autobusových zastávek - čili by se měly řešit emise autobusů, dát větší důraz na tramvaje, dělat autobusy na alternativní pohony. Nene. Raději jdeme cestou zákazů.

(Máme starší automobil, jezdíme na LPG, tzn. většinu času minimální emise - pouze při startování chvíli se jede na benzín, ale auto je starší a hodnotí se to i tak podle benzínového motoru, takže smůla.)

+5/0
8.9.2014 18:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.