Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plíce Pražanů a Brňanů zanáší jemný prach. Pomoci mohou nízkoemisní zóny

V ulicích Prahy a Brna poletuje mnohem větší množství ultrajemných prachových částic než třeba v Miláně, Berlíně či Kodani. Částečky, které denně vdechujeme, v českých městech měřil pomocí speciálního přístroje dánský odborník Kaare Press-Kristensen. Horší stav ovzduší dosud v žádném evropském městě nezjistil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73o54z75e17f 94R35y45b50á66k 6327775544869

Tohle je boží. Ten dánskej komik dokázal obnovit nápad toho chlápka, co u dvora císaře Rudolfa druhýho vyráběl zlato. patláma, patláma, paprťála....

On prostě přijede, vyblije hodnoty podle zadání randiční mafie na zakázaku a penízky už se kutálí.

Nějaká realita nebo fakta, to nemůže ekologické umrtvovače měst zastavit. CO na tom, že v Německu už dávno zjistili, že ty slavné nízkoemisní zóny neměly na změnu prostředí ve městech vůbec žádný vliv. Ale už jsou zavedeny, mýtné už teče, tak se to rušit nebude. Dřív bych apeloval na pražáky, aby nevolily TOP09, ale vzhledem k tomu, co je v Praze žije za lidi už je to zbytečný.

+1/0
12.9.2014 15:16

Z27d20e68n42ě35k 41P41h98i98l61i48p51p 8848980978581

Ja myslim, ze k tomu asi neni co dodat, magistrat lze lidem za jejich vlastni penize. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

0/0
11.9.2014 8:29
Foto

P51ř89e42m25y80s20l 87Č82e94j73p 8838677328326

Tak k nám do města jezdí toto ...

http://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/vuz-ovzdusi-20121012.html?mm=4066154

0/0
11.9.2014 13:51

V39l57a52d81i66m87í21r 40B71e65n66e79š 2732925364653

Bylo by fajn, kdyby "novinářka" co sepsala tento blábol na objednávku, dokázala doložit reálná tvrdá data z měření, reálnou odbornou způsobilost pana "odborníka" a dále faktické údaje, zda někde opravdu zony pomohly, což by asi bylo dost náročné vylhat, že ano?

+1/0
11.9.2014 8:15

V19l36a46d90i25m41í44r 39B16e16n31e84š 2472605564723

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

reálnější pohled

0/0
11.9.2014 8:08
Foto

L76u76k32a90s 98K13u41b20e47n20k27a 8762579100464

V Praze je to vsude dokopce. A jinak bych jezdil busem ci tramvaji, kdyby nebyl DPP rozkradeny, jizdenka nestala 2x tolik za to, jake sluzby nabizi, spoje na sebe navazovaly apod. Kolo v Praze je proste blbost, opak si mysli jen zeleni a par zastancu top09 s hudeckem v cele. V Praze jedine efektivni, nesmradlava a efektivni doprava, bud tramvaji nebo metrem, vlakem, busem...

0/0
9.9.2014 16:27

P93a56v38e64l 57O30b40d17r96ž22á23l75e60k 6656354928202

Měli těm chytrým pánům z Dánska dát na Václaváku kola a ať si na nich své přístroje i tělesné schránky odvezou na Ruzyň.

A pak teprve mohou dávat doporučení ;)

+1/0
9.9.2014 13:35

K18a92t13e96ř69i45n66a 16S93l36a53v14í23k67o80v15á 6693375380183

V Praze vám kolo ukradnou i za jízdy...Dánům se to mluví :-)

0/0
9.9.2014 23:59

M94i98c52h45a69l 34Z77e84t36e80k 3538222270177

To se přijede nějakej chytrej Dán a začne radit, aby lidi v Praze jezdili pouze na kolech. No, asi má tak dobrou fyzičku, že v pohodě vyšlape např. stoupák z Klamovky za Strahov, a ani si při tom nepropotí oblek od Hugo Bosse:-/

Kodaň je totiž rovinatá, víme?;-)

+2/0
9.9.2014 12:50

J68a63n 95D48l34o21u71h58ý 8626930863120

To je výsledek léta neřešené dopravní politiky v Praze. :-/

0/0
9.9.2014 10:11

J82a54n 41P69r89i38b96y83l 5240185507677

Aaa, tak koukám, že Praha už si objednala od iDnes mediální masáž, aby se upravilo veřejné mínění a lidi se necukali, až se bude zavádět další zlodějna.

Takže zakážeme vjezd do Prahy autům, které neplní EURO-X normu. Bude se to týkat cca 10 let a více starých dieselů. Tipicky Octavia 1 atd. Lidi, kteří v centru bydlí dostanou vyjímku a hlavně samozřejmě dostanou vyjímku technické služby, popeláři a MHD.

Takže pár set až pár tisíc starších aut se tam nedostanou, ale ty desítky až stovky 15-20 let starých náklaďáků, popelářských aut a autobusů, které neplní ani EURO1, žerou 80 litrů na 100km a pendlují po centru od rána do večera tam budou jezdit dál.

Jeden bus tam nahulí jako několik desítek, nebo stovek osobáků.

+4/0
9.9.2014 9:35

M37a44r66e80k 78H23r81u40b86y 6167982261188

Predevsim poletavy prach doleti peknych par kilometru, takze dokud bude tranzitni doprava z cele Evropy jezdit po Jizni spojce, jediny efekt nizkoemisnich zon bude vylepseni magistratniho rozpoctu :-/

+1/0
9.9.2014 11:14

O30l12d26ř46i46c46h 58G58l66i51t33z52n66e90r 2252250435

Vím, že nafťáky vypouští svinstvo do ovzduší, ale to všechna motorová vozidla. Co ale vysadit více zeleně, vybudovat fontánky na vodu, ale aby také fungovaly a nešetřilo se vodou, častěji kropit rozpálené ulice?

Jinak tu budeme mít za chvilku samý zákaz a příkaz, které se snadno vydávají, ale nedodržují, pokud ano, tak je ti slušní a těch moc není.

+3/0
9.9.2014 6:39

J91a59k23u38b 21V88é53m90o79l49a 8218554258755

Ono kdyby se každý motorista trochu zamyslel nad tím, jestli si v autě musí zadek vozit opravdu naprosto všude a jestli je skutečně nutné jezdit do práce v olbřímím SUV zcela sám, nebo se třeba zkusit domluvit s kolegou/kolegy na společném odvozu, hned by se nám dýchalo lépe a ještě bychom ušetřili. Bydlím kousek od Úvozu (Brno), což je jedna s nejznečištěnějších lokalit v republice (co se prachu týče) a aut, ve kterých sedí více než jeden člověk, jsem zatím moc neviděl :-) Přitom by stačilo přemýšlet trošku ekologicky/ekonomicky a nebýt zdechlý si občas protáhnout nohy...

+5/0
8.9.2014 23:11

P55a24v61e68l 35O79d47r77a71z91i18l 6694929437370

Jezdit do práce s kolegy je ještě méně příjemné, než jezdit MHD, protože musíte jet tehdy, kdy jedou ostatní, což ani v MHD nemusíte, pokud nejede jednou za tři hodiny. U Úvozu máte za odměnu nižší nájem;-)

+2/−1
9.9.2014 9:00
Foto

L22u31k65a25s 52K24u48b13e78n19k23a 8712549660964

na to je aplikace UBER, kterou vsichni bojkotuji... takze tak

0/0
9.9.2014 16:28

T46o12m51a74s 77T38h14o31m89a45e95s 6234870305298

Jak jsem si přečetl více cyklistické dopravy, tak je mi to jasné. Miluji to, že stojí stovky aut na dříve dvouproudých silnicích a v nich tisíce lidí a v pruhu pro cyklisty je jeden messenger na kole vidět tak jednou za den. Jděte s tím do zadele a pokud to někdo propaguje, tak je to hlupák...

+1/−1
8.9.2014 22:45

M50a94r20i62á67n 27J55o39s71e61f16í20k 1813581217178

Cyklistů jezdí dost, jenom nestojí v kolonách. Určitě by jich přibylo kdyby se zlepšili možnosti kudy jet. V Brně jezdí ráno do práce stovky, možná tisíce lidí a to je tu vpodstatě jedna cyklostezka. Většina se ale kolonám stojících aut vyhýbá protože nejsou hlupáci. ??

+2/−1
9.9.2014 6:49

P91a21v74e55l 16O28d27r65a98z17i10l 6754799567100

Přesně tak, když jedu v Brně do práce 15 km, tak mě v koloněstojící nemají šanci vidět, to bych to taky vyhrál, kdybych funěl na kjole skrz ty jejich smrady.

+1/0
9.9.2014 9:01

M60a82r58e68k 28H61r90u98b78y 6897722781238

Ze by magistrat maloval cyklostezky na nesmyslna mista? ;-) Namalovat ji podel hlavniho tahu, na silnici mezi prubezny a parkovaci pruh muze jenom ...magistratni urednik:-/Rv

0/0
9.9.2014 11:12

M70a27r31e72k 77H37r13u12b23y 6747232311768

Genialni - Praha vytlaci auta z centra, kde nikdo nebydli, do okrajovych sidlist, kde bydli vetsina obyvatel. Na to mohl prijit jenom magistratni urednik 8-o;-)Rv

+1/0
8.9.2014 22:33

M54a63r59e27k 78H59r25u60b54y 6377332891928

..a jinak - stejne to ta Hudeckova banda nestihne, po volbach pujde od valu ;-)R^

0/0
8.9.2014 22:37

D55a10v22i94d 64N43o49v14y 4931818844377

Stale se tu siri dezinformace, o zakazu vjezdu starsich vozidel do zon, co nesplnuji Euro3 resp. Euro4. Spravne to musi ale znit: starsi NAFTOVA vozidla nesplnujici Euro3 resp. Euro4 nebudou mit vjezd povolen! Benzinova vozidla se nemaji ceho obavat, tam plati pro zelenou znamku jiz Euro1, a to dostane i 21 let stare auto s katem. Prectete si prosim zneni zakona.

http://www.autoklub.cz/dokument/504-zavadeni-nizkoemisnich-zon-v-ceske-republice.html

+1/0
8.9.2014 21:40

D97a51v52i97d 47N17o44v46y 4501168374487

http://www.pravapraha.cz/cs/clanek/nizkoemisni-zona-zamotava-majitelum-aut-v-praze-hlavu

0/0
8.9.2014 21:42

M61i21c23h62a61l 26P88a97v81l83á81t 9133893274209

To nejsou dezinformace, to jsou jen stare informace, protoze puvodne to presne takhle cyklofasisti z Magistratu chystali. Pak se toho lekli..

+1/−1
9.9.2014 8:10

I79v81o 72B60o81u73š89e 5802177728

Ve Svedsku zadny nizkoemisni zony nejsou.

0/0
8.9.2014 19:50
Foto

P62ř16e30m87y53s52l 48Č71e72j42p 8528307858516

Taky tam lidi nejezdí zbytečně z bodu A do bodu A, jak je u nás zvykem. Tady si hodně lidí zvyklo vozit si zadek na každý kousek. Přitom pohled na ty neprocvičené líné zadky je hnus ...

+2/−1
9.9.2014 7:06

M76i91c86h54a23l 69P48a17v30l96á63t 9633773554559

A Vy pane Cejpe jste jediny, kdo ma prabvo rict, zda nekdo nekam jede zbytecne? Nebudte asmesny. :o))

0/0
9.9.2014 8:10
Foto

P73ř71e40m15y89s98l 20Č68e20j37p 8418437408266

Potrefená husa ...

0/0
9.9.2014 8:51

P83a66v59e94l 30O82d88r86a44z66i47l 6334549857320

Ne, jenom ve Švédsku jezdí každej víken omladina v osmilitrových amerických popelnicích hejdum pejdum po městě, to jste asi neviděl, že, no to je jasný, hlavně že k tomu máte co říct.

0/0
9.9.2014 9:08
Foto

P33ř89e74m92y26s98l 70Č22e24j95p 8528667338756

Ano, ale nejsou to všichni. Stále je to část, procento tamní populace. Kdežto tady je to 300m "pro pivo autem" ... a lidí co takovou vzdálenost ujdou pěšky moc nenajdete.

0/0
9.9.2014 9:28

V26l81a36d18i90m45í40r 14B68e56n71e65š 2852365734673

Zcestné bláboly bez reálného podkladu, vaše doměnky na naše hlavy.

0/0
11.9.2014 8:45
Foto

P65ř53e33m45y85s47l 65Č50e23j27p 8238537458976

Tak "doměnek" si na hlavu můžete naházet kolik chcete. Ale kolik kolem sebe máte lidí, kteří ujdou třeba 1km do města pěšky? Kolik lidí je ochotno jet do práce 5km na kole? atd ...

0/0
11.9.2014 12:07

P77a26v64e20l 27O83d21r25a63z49i91l 6294309277300

U nás v práci jsme vloni najezdili a nachodili cca 150000km.

0/0
11.9.2014 12:37
Foto

P59ř22e43m48y55s40l 97Č42e87j88p 8778257848936

A kolik lidí to z celkového počtu pravidelně praktikuje? Přeci jenom, můžete být fabrika s 500 zaměstnanci. Protože vesměs se to číslo pohybuje do 5% lidí, kteří dojíždějí do práce na kole, nebo chodí pěšky. Vše však záleží na místě ...

0/0
11.9.2014 13:49

P73a31v85e67l 69O78d55r11a74z18i88l 6564499897820

A vůbec, to máte z té importované pitomé kultury, kde zejedete natankovat, najíst se, do kina a přitom vůbec nevylezete z auta.

0/0
8.9.2014 19:13

A52n66e26t48a 29S63o14u78k15u89p67o78v82á 4765309487

No a? Ať každej tráví volný čas dle svého gusta...

+1/0
8.9.2014 19:34

P67a35v31e89l 27O16d61r60a48z73i58l 6464359587970

Pokud mi přitom práší do plic, tak to je i moje věc.

0/0
8.9.2014 19:41

M89i18c58h44a32e61l 76F65l39e68n52d79r 2770114989722

Je to jen propaganda. Denně se nadýcháte mnohem horších věcí. Ale já vím, vy jste ultra-anti-ami, takže co vám budu povídat.

+1/0
8.9.2014 20:09

P33a53v68e31l 31O28d98r64a46z15i65l 6984549147670

No povídejte ;-)

0/0
8.9.2014 22:54

J53i56n90d76ř70i33c42h 97M86i90t68t90e31r 6741360823583

Dělostřelecká příprava na zpoplatnění vjezdu do center měst. Další poplatek pro našeho otesánka stát.

+3/0
8.9.2014 19:11

P49a11v35e91l 65O37d76r70a18z92i97l 6274949767200

Pomoci taky může vykopat z měst diesely co to půjde, splachovat často ulice a tvrdě pokutovat zejména stavební firmy, které klidně svými náklaďáky zadělají půl města a nikdo jim nic nemůže.

0/0
8.9.2014 18:56

P35a11v98e33l 85O34d38r48a89z55i80l 6404619377770

Rozdělní aut podle roku výroby je samozřejmě krávovina, rozhodující by mohlo být měření na stanici, ale ve skutečnosti nemá PRACH s motorem až tak moc NIC společného, prach je důsledkem toho, že auto jezdí a brzdí, tedy že se ošoupávaj gumy, ošoupávaj brzdy a že se víří prach, který prostě na silnicích leží.

0/0
8.9.2014 19:03
Foto

P89ř19e31m16y59s53l 77Č74e86j29p 8248167618396

http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&sqi=2&ved=0CFMQFjAI&url=http%3A%2F%2Fenvi.upce.cz%2Fpisprace%2Fks_pce%2FMelzer.doc&ei=AIsOVJb2DsPWPOCegYAG&usg=AFQjCNE3PdhXHuFmSw0_9e64ZgKYM2XhyQ&bvm=bv.74649129,d.d2s

0/0
9.9.2014 7:08

P44a80v91e23l 58O64d29r75a13z95i34l 6204629447460

Hmm, a co jako?

0/0
9.9.2014 9:07
Foto

P83ř96e24m43y40s13l 87Č94e88j27p 8668567358216

To jen k tomu vašemu "motor nemá s prachem nic společného". Přitom v článku Vám popisují, o jaké prachové částice se jedná, že to není jen zvířený písek ...

0/0
9.9.2014 9:30

P13a71v28e75l 18O55d74r88a26z13i71l 6574249167340

Já jsem "motor nemá s prachem nic společného" nenapsal, takže mi to laskavě nepodsouvejte.

0/0
11.9.2014 9:01
Foto

P81ř48e90m43y38s13l 32Č10e71j31p 8368557848136

ale ve skutečnosti nemá PRACH s motorem až tak moc NIC společného. Tak kolik toho má s tím motorem společného?

0/0
11.9.2014 12:10

P95a91v18e93l 63O98d34r16a44z53i87l 6714949797200

Tak já vám udělám radost, HÓÓÓÓDNĚ;-)

0/0
12.9.2014 20:15

J71a81n88a 80M69e17r77o75p23e 7968189807719

Praha má na autobusovém nádraží Florenc přímo pod magistrálou největší podíl prachových částic ze všech Evropských měst. Co uděláme? Pořádný městský okruh, aby půlka aut ze severu na jih Prahy nemusela přes centrum? Slevnění městské hromadné dopravy (či ji dát zcela bezplatně)? Vybudování cyklostezek, aby se lidé nemuseli bát jet do centra na kole? Ale kde že. Zavedeme nízkoemisní zóny a jen budeme probírat, zda tedy povolíme nebo nepovolíme vjezd na magistrálu. A aby to měli výrobci jednodušší, tak se nebudeme řídit emisemi, ale vezmeme to rovnou podle roku výroby automobilu. A kdo bude chtít do města i tak, jen dosype do kasičky a má výjimku.

Nejvíce prachu je u autobusových zastávek - čili by se měly řešit emise autobusů, dát větší důraz na tramvaje, dělat autobusy na alternativní pohony. Nene. Raději jdeme cestou zákazů.

(Máme starší automobil, jezdíme na LPG, tzn. většinu času minimální emise - pouze při startování chvíli se jede na benzín, ale auto je starší a hodnotí se to i tak podle benzínového motoru, takže smůla.)

+5/0
8.9.2014 18:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.