Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plíce Pražanů a Brňanů zanáší jemný prach. Pomoci mohou nízkoemisní zóny

V ulicích Prahy a Brna poletuje mnohem větší množství ultrajemných prachových částic než třeba v Miláně, Berlíně či Kodani. Částečky, které denně vdechujeme, v českých městech měřil pomocí speciálního přístroje dánský odborník Kaare Press-Kristensen. Horší stav ovzduší dosud v žádném evropském městě nezjistil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69o72z29e19f 52R58y49b12á40k 6127565854929

Tohle je boží. Ten dánskej komik dokázal obnovit nápad toho chlápka, co u dvora císaře Rudolfa druhýho vyráběl zlato. patláma, patláma, paprťála....

On prostě přijede, vyblije hodnoty podle zadání randiční mafie na zakázaku a penízky už se kutálí.

Nějaká realita nebo fakta, to nemůže ekologické umrtvovače měst zastavit. CO na tom, že v Německu už dávno zjistili, že ty slavné nízkoemisní zóny neměly na změnu prostředí ve městech vůbec žádný vliv. Ale už jsou zavedeny, mýtné už teče, tak se to rušit nebude. Dřív bych apeloval na pražáky, aby nevolily TOP09, ale vzhledem k tomu, co je v Praze žije za lidi už je to zbytečný.

+1/0
12.9.2014 15:16

Z61d97e14n23ě47k 82P58h67i34l30i92p39p 8938420168191

Ja myslim, ze k tomu asi neni co dodat, magistrat lze lidem za jejich vlastni penize. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

0/0
11.9.2014 8:29
Foto

P39ř71e92m59y42s98l 85Č89e29j36p 8948937328356

Tak k nám do města jezdí toto ...

http://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/vuz-ovzdusi-20121012.html?mm=4066154

0/0
11.9.2014 13:51

V65l63a78d89i41m58í84r 48B16e25n60e56š 2322885704503

Bylo by fajn, kdyby "novinářka" co sepsala tento blábol na objednávku, dokázala doložit reálná tvrdá data z měření, reálnou odbornou způsobilost pana "odborníka" a dále faktické údaje, zda někde opravdu zony pomohly, což by asi bylo dost náročné vylhat, že ano?

+1/0
11.9.2014 8:15

V27l38a56d71i46m69í49r 75B62e88n15e53š 2792485964673

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

reálnější pohled

0/0
11.9.2014 8:08
Foto

L47u97k35a98s 16K68u75b51e40n49k40a 8432749930914

V Praze je to vsude dokopce. A jinak bych jezdil busem ci tramvaji, kdyby nebyl DPP rozkradeny, jizdenka nestala 2x tolik za to, jake sluzby nabizi, spoje na sebe navazovaly apod. Kolo v Praze je proste blbost, opak si mysli jen zeleni a par zastancu top09 s hudeckem v cele. V Praze jedine efektivni, nesmradlava a efektivni doprava, bud tramvaji nebo metrem, vlakem, busem...

0/0
9.9.2014 16:27

P69a38v72e14l 15O33b81d17r37ž17á16l53e71k 6186184848272

Měli těm chytrým pánům z Dánska dát na Václaváku kola a ať si na nich své přístroje i tělesné schránky odvezou na Ruzyň.

A pak teprve mohou dávat doporučení ;)

+1/0
9.9.2014 13:35

K20a17t76e82ř90i12n12a 29S13l56a65v76í92k96o45v23á 6573705780843

V Praze vám kolo ukradnou i za jízdy...Dánům se to mluví :-)

0/0
9.9.2014 23:59

M56i37c39h74a93l 29Z75e34t61e48k 3448332950677

To se přijede nějakej chytrej Dán a začne radit, aby lidi v Praze jezdili pouze na kolech. No, asi má tak dobrou fyzičku, že v pohodě vyšlape např. stoupák z Klamovky za Strahov, a ani si při tom nepropotí oblek od Hugo Bosse:-/

Kodaň je totiž rovinatá, víme?;-)

+2/0
9.9.2014 12:50

J35a65n 19D73l59o31u94h30ý 8236300783860

To je výsledek léta neřešené dopravní politiky v Praze. :-/

0/0
9.9.2014 10:11

J34a60n 50P75r78i20b72y71l 5680485377907

Aaa, tak koukám, že Praha už si objednala od iDnes mediální masáž, aby se upravilo veřejné mínění a lidi se necukali, až se bude zavádět další zlodějna.

Takže zakážeme vjezd do Prahy autům, které neplní EURO-X normu. Bude se to týkat cca 10 let a více starých dieselů. Tipicky Octavia 1 atd. Lidi, kteří v centru bydlí dostanou vyjímku a hlavně samozřejmě dostanou vyjímku technické služby, popeláři a MHD.

Takže pár set až pár tisíc starších aut se tam nedostanou, ale ty desítky až stovky 15-20 let starých náklaďáků, popelářských aut a autobusů, které neplní ani EURO1, žerou 80 litrů na 100km a pendlují po centru od rána do večera tam budou jezdit dál.

Jeden bus tam nahulí jako několik desítek, nebo stovek osobáků.

+4/0
9.9.2014 9:35

M36a63r71e36k 35H82r79u41b25y 6537622211268

Predevsim poletavy prach doleti peknych par kilometru, takze dokud bude tranzitni doprava z cele Evropy jezdit po Jizni spojce, jediny efekt nizkoemisnich zon bude vylepseni magistratniho rozpoctu :-/

+1/0
9.9.2014 11:14

O89l44d23ř75i81c76h 17G79l72i15t54z54n73e23r 2822810305

Vím, že nafťáky vypouští svinstvo do ovzduší, ale to všechna motorová vozidla. Co ale vysadit více zeleně, vybudovat fontánky na vodu, ale aby také fungovaly a nešetřilo se vodou, častěji kropit rozpálené ulice?

Jinak tu budeme mít za chvilku samý zákaz a příkaz, které se snadno vydávají, ale nedodržují, pokud ano, tak je ti slušní a těch moc není.

+3/0
9.9.2014 6:39

J88a25k91u46b 14V20é93m13o93l59a 8588524618505

Ono kdyby se každý motorista trochu zamyslel nad tím, jestli si v autě musí zadek vozit opravdu naprosto všude a jestli je skutečně nutné jezdit do práce v olbřímím SUV zcela sám, nebo se třeba zkusit domluvit s kolegou/kolegy na společném odvozu, hned by se nám dýchalo lépe a ještě bychom ušetřili. Bydlím kousek od Úvozu (Brno), což je jedna s nejznečištěnějších lokalit v republice (co se prachu týče) a aut, ve kterých sedí více než jeden člověk, jsem zatím moc neviděl :-) Přitom by stačilo přemýšlet trošku ekologicky/ekonomicky a nebýt zdechlý si občas protáhnout nohy...

+5/0
8.9.2014 23:11

P79a19v59e34l 56O60d54r78a14z24i25l 6534859647560

Jezdit do práce s kolegy je ještě méně příjemné, než jezdit MHD, protože musíte jet tehdy, kdy jedou ostatní, což ani v MHD nemusíte, pokud nejede jednou za tři hodiny. U Úvozu máte za odměnu nižší nájem;-)

+2/−1
9.9.2014 9:00
Foto

L61u77k35a85s 51K40u79b39e95n10k29a 8302389760664

na to je aplikace UBER, kterou vsichni bojkotuji... takze tak

0/0
9.9.2014 16:28

T23o75m78a55s 95T12h22o71m12a72e69s 6634670405918

Jak jsem si přečetl více cyklistické dopravy, tak je mi to jasné. Miluji to, že stojí stovky aut na dříve dvouproudých silnicích a v nich tisíce lidí a v pruhu pro cyklisty je jeden messenger na kole vidět tak jednou za den. Jděte s tím do zadele a pokud to někdo propaguje, tak je to hlupák...

+1/−1
8.9.2014 22:45

M35a16r79i87á49n 72J92o94s98e72f54í33k 1183931767318

Cyklistů jezdí dost, jenom nestojí v kolonách. Určitě by jich přibylo kdyby se zlepšili možnosti kudy jet. V Brně jezdí ráno do práce stovky, možná tisíce lidí a to je tu vpodstatě jedna cyklostezka. Většina se ale kolonám stojících aut vyhýbá protože nejsou hlupáci. ??

+2/−1
9.9.2014 6:49

P57a78v83e92l 85O76d29r51a80z82i32l 6384829387670

Přesně tak, když jedu v Brně do práce 15 km, tak mě v koloněstojící nemají šanci vidět, to bych to taky vyhrál, kdybych funěl na kjole skrz ty jejich smrady.

+1/0
9.9.2014 9:01

M76a66r36e45k 61H88r46u51b59y 6427862381818

Ze by magistrat maloval cyklostezky na nesmyslna mista? ;-) Namalovat ji podel hlavniho tahu, na silnici mezi prubezny a parkovaci pruh muze jenom ...magistratni urednik:-/Rv

0/0
9.9.2014 11:12

M12a17r23e97k 57H49r61u69b90y 6197432551328

Genialni - Praha vytlaci auta z centra, kde nikdo nebydli, do okrajovych sidlist, kde bydli vetsina obyvatel. Na to mohl prijit jenom magistratni urednik 8-o;-)Rv

+1/0
8.9.2014 22:33

M85a12r72e52k 51H24r25u50b26y 6497782351108

..a jinak - stejne to ta Hudeckova banda nestihne, po volbach pujde od valu ;-)R^

0/0
8.9.2014 22:37

D64a31v42i32d 13N49o34v69y 4181928534497

Stale se tu siri dezinformace, o zakazu vjezdu starsich vozidel do zon, co nesplnuji Euro3 resp. Euro4. Spravne to musi ale znit: starsi NAFTOVA vozidla nesplnujici Euro3 resp. Euro4 nebudou mit vjezd povolen! Benzinova vozidla se nemaji ceho obavat, tam plati pro zelenou znamku jiz Euro1, a to dostane i 21 let stare auto s katem. Prectete si prosim zneni zakona.

http://www.autoklub.cz/dokument/504-zavadeni-nizkoemisnich-zon-v-ceske-republice.html

+1/0
8.9.2014 21:40

D35a75v25i68d 29N27o73v74y 4701798124947

http://www.pravapraha.cz/cs/clanek/nizkoemisni-zona-zamotava-majitelum-aut-v-praze-hlavu

0/0
8.9.2014 21:42

M36i56c84h65a38l 60P92a96v57l40á98t 9813433904549

To nejsou dezinformace, to jsou jen stare informace, protoze puvodne to presne takhle cyklofasisti z Magistratu chystali. Pak se toho lekli..

+1/−1
9.9.2014 8:10

I22v23o 10B82o62u47š82e 5422307718

Ve Svedsku zadny nizkoemisni zony nejsou.

0/0
8.9.2014 19:50
Foto

P11ř89e72m63y66s79l 47Č56e66j60p 8338467388426

Taky tam lidi nejezdí zbytečně z bodu A do bodu A, jak je u nás zvykem. Tady si hodně lidí zvyklo vozit si zadek na každý kousek. Přitom pohled na ty neprocvičené líné zadky je hnus ...

+2/−1
9.9.2014 7:06

M61i18c86h20a73l 82P28a21v87l27á91t 9413793354899

A Vy pane Cejpe jste jediny, kdo ma prabvo rict, zda nekdo nekam jede zbytecne? Nebudte asmesny. :o))

0/0
9.9.2014 8:10
Foto

P81ř36e72m32y28s55l 27Č71e34j55p 8498357288766

Potrefená husa ...

0/0
9.9.2014 8:51

P20a16v64e55l 48O58d25r18a50z80i21l 6844899267890

Ne, jenom ve Švédsku jezdí každej víken omladina v osmilitrových amerických popelnicích hejdum pejdum po městě, to jste asi neviděl, že, no to je jasný, hlavně že k tomu máte co říct.

0/0
9.9.2014 9:08
Foto

P45ř55e91m29y64s35l 80Č97e56j56p 8158877858686

Ano, ale nejsou to všichni. Stále je to část, procento tamní populace. Kdežto tady je to 300m "pro pivo autem" ... a lidí co takovou vzdálenost ujdou pěšky moc nenajdete.

0/0
9.9.2014 9:28

V64l56a20d92i64m47í90r 73B63e68n28e34š 2362875244163

Zcestné bláboly bez reálného podkladu, vaše doměnky na naše hlavy.

0/0
11.9.2014 8:45
Foto

P19ř15e46m60y49s65l 33Č45e81j31p 8278867108296

Tak "doměnek" si na hlavu můžete naházet kolik chcete. Ale kolik kolem sebe máte lidí, kteří ujdou třeba 1km do města pěšky? Kolik lidí je ochotno jet do práce 5km na kole? atd ...

0/0
11.9.2014 12:07

P67a60v67e61l 44O92d34r25a35z68i78l 6514899537380

U nás v práci jsme vloni najezdili a nachodili cca 150000km.

0/0
11.9.2014 12:37
Foto

P90ř70e21m79y32s30l 27Č73e78j58p 8588207598536

A kolik lidí to z celkového počtu pravidelně praktikuje? Přeci jenom, můžete být fabrika s 500 zaměstnanci. Protože vesměs se to číslo pohybuje do 5% lidí, kteří dojíždějí do práce na kole, nebo chodí pěšky. Vše však záleží na místě ...

0/0
11.9.2014 13:49

P97a23v54e90l 42O51d41r34a16z29i62l 6484579707520

A vůbec, to máte z té importované pitomé kultury, kde zejedete natankovat, najíst se, do kina a přitom vůbec nevylezete z auta.

0/0
8.9.2014 19:13

A35n33e40t63a 66S40o40u73k57u19p57o55v80á 4445419267

No a? Ať každej tráví volný čas dle svého gusta...

+1/0
8.9.2014 19:34

P28a54v65e75l 58O29d97r91a39z82i98l 6384699487970

Pokud mi přitom práší do plic, tak to je i moje věc.

0/0
8.9.2014 19:41

M23i96c20h40a11e87l 66F33l29e67n58d87r 2590124769822

Je to jen propaganda. Denně se nadýcháte mnohem horších věcí. Ale já vím, vy jste ultra-anti-ami, takže co vám budu povídat.

+1/0
8.9.2014 20:09

P25a57v73e81l 13O26d53r34a80z67i63l 6154479417480

No povídejte ;-)

0/0
8.9.2014 22:54

J43i73n19d29ř85i41c46h 27M28i18t24t64e86r 6911940783333

Dělostřelecká příprava na zpoplatnění vjezdu do center měst. Další poplatek pro našeho otesánka stát.

+3/0
8.9.2014 19:11

P79a94v48e35l 91O64d82r64a33z38i36l 6844449417520

Pomoci taky může vykopat z měst diesely co to půjde, splachovat často ulice a tvrdě pokutovat zejména stavební firmy, které klidně svými náklaďáky zadělají půl města a nikdo jim nic nemůže.

0/0
8.9.2014 18:56

P61a13v53e50l 28O63d43r18a15z37i87l 6494659977350

Rozdělní aut podle roku výroby je samozřejmě krávovina, rozhodující by mohlo být měření na stanici, ale ve skutečnosti nemá PRACH s motorem až tak moc NIC společného, prach je důsledkem toho, že auto jezdí a brzdí, tedy že se ošoupávaj gumy, ošoupávaj brzdy a že se víří prach, který prostě na silnicích leží.

0/0
8.9.2014 19:03
Foto

P26ř65e12m76y22s51l 62Č24e62j77p 8698937928766

http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&sqi=2&ved=0CFMQFjAI&url=http%3A%2F%2Fenvi.upce.cz%2Fpisprace%2Fks_pce%2FMelzer.doc&ei=AIsOVJb2DsPWPOCegYAG&usg=AFQjCNE3PdhXHuFmSw0_9e64ZgKYM2XhyQ&bvm=bv.74649129,d.d2s

0/0
9.9.2014 7:08

P63a61v94e79l 86O79d52r59a52z27i29l 6354549307710

Hmm, a co jako?

0/0
9.9.2014 9:07
Foto

P58ř55e76m37y45s87l 70Č85e19j25p 8858587368416

To jen k tomu vašemu "motor nemá s prachem nic společného". Přitom v článku Vám popisují, o jaké prachové částice se jedná, že to není jen zvířený písek ...

0/0
9.9.2014 9:30

P97a64v48e80l 40O45d43r93a72z12i45l 6394459787320

Já jsem "motor nemá s prachem nic společného" nenapsal, takže mi to laskavě nepodsouvejte.

0/0
11.9.2014 9:01
Foto

P34ř61e97m45y94s36l 33Č48e31j44p 8308867348586

ale ve skutečnosti nemá PRACH s motorem až tak moc NIC společného. Tak kolik toho má s tím motorem společného?

0/0
11.9.2014 12:10

P90a26v92e42l 43O65d67r92a93z55i65l 6334779257400

Tak já vám udělám radost, HÓÓÓÓDNĚ;-)

0/0
12.9.2014 20:15

J92a50n24a 67M49e78r79o17p35e 7118799107299

Praha má na autobusovém nádraží Florenc přímo pod magistrálou největší podíl prachových částic ze všech Evropských měst. Co uděláme? Pořádný městský okruh, aby půlka aut ze severu na jih Prahy nemusela přes centrum? Slevnění městské hromadné dopravy (či ji dát zcela bezplatně)? Vybudování cyklostezek, aby se lidé nemuseli bát jet do centra na kole? Ale kde že. Zavedeme nízkoemisní zóny a jen budeme probírat, zda tedy povolíme nebo nepovolíme vjezd na magistrálu. A aby to měli výrobci jednodušší, tak se nebudeme řídit emisemi, ale vezmeme to rovnou podle roku výroby automobilu. A kdo bude chtít do města i tak, jen dosype do kasičky a má výjimku.

Nejvíce prachu je u autobusových zastávek - čili by se měly řešit emise autobusů, dát větší důraz na tramvaje, dělat autobusy na alternativní pohony. Nene. Raději jdeme cestou zákazů.

(Máme starší automobil, jezdíme na LPG, tzn. většinu času minimální emise - pouze při startování chvíli se jede na benzín, ale auto je starší a hodnotí se to i tak podle benzínového motoru, takže smůla.)

+5/0
8.9.2014 18:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.