Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plíce Pražanů a Brňanů zanáší jemný prach. Pomoci mohou nízkoemisní zóny

V ulicích Prahy a Brna poletuje mnohem větší množství ultrajemných prachových částic než třeba v Miláně, Berlíně či Kodani. Částečky, které denně vdechujeme, v českých městech měřil pomocí speciálního přístroje dánský odborník Kaare Press-Kristensen. Horší stav ovzduší dosud v žádném evropském městě nezjistil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98o84z13e67f 16R50y11b28á18k 6857625654509

Tohle je boží. Ten dánskej komik dokázal obnovit nápad toho chlápka, co u dvora císaře Rudolfa druhýho vyráběl zlato. patláma, patláma, paprťála....

On prostě přijede, vyblije hodnoty podle zadání randiční mafie na zakázaku a penízky už se kutálí.

Nějaká realita nebo fakta, to nemůže ekologické umrtvovače měst zastavit. CO na tom, že v Německu už dávno zjistili, že ty slavné nízkoemisní zóny neměly na změnu prostředí ve městech vůbec žádný vliv. Ale už jsou zavedeny, mýtné už teče, tak se to rušit nebude. Dřív bych apeloval na pražáky, aby nevolily TOP09, ale vzhledem k tomu, co je v Praze žije za lidi už je to zbytečný.

+1/0
12.9.2014 15:16

Z16d67e63n58ě10k 88P20h51i69l39i16p46p 8868700508841

Ja myslim, ze k tomu asi neni co dodat, magistrat lze lidem za jejich vlastni penize. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

0/0
11.9.2014 8:29
Foto

P79ř31e57m27y95s88l 58Č48e51j61p 8158937228636

Tak k nám do města jezdí toto ...

http://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/vuz-ovzdusi-20121012.html?mm=4066154

0/0
11.9.2014 13:51

V78l31a70d78i68m72í95r 93B32e77n34e13š 2622965424263

Bylo by fajn, kdyby "novinářka" co sepsala tento blábol na objednávku, dokázala doložit reálná tvrdá data z měření, reálnou odbornou způsobilost pana "odborníka" a dále faktické údaje, zda někde opravdu zony pomohly, což by asi bylo dost náročné vylhat, že ano?

+1/0
11.9.2014 8:15

V30l69a78d70i89m89í72r 16B12e63n16e58š 2632865354413

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014091001

reálnější pohled

0/0
11.9.2014 8:08
Foto

L30u98k59a47s 72K90u76b27e17n54k28a 8932309630714

V Praze je to vsude dokopce. A jinak bych jezdil busem ci tramvaji, kdyby nebyl DPP rozkradeny, jizdenka nestala 2x tolik za to, jake sluzby nabizi, spoje na sebe navazovaly apod. Kolo v Praze je proste blbost, opak si mysli jen zeleni a par zastancu top09 s hudeckem v cele. V Praze jedine efektivni, nesmradlava a efektivni doprava, bud tramvaji nebo metrem, vlakem, busem...

0/0
9.9.2014 16:27

P37a77v72e89l 24O14b48d56r75ž66á63l29e15k 6856694618122

Měli těm chytrým pánům z Dánska dát na Václaváku kola a ať si na nich své přístroje i tělesné schránky odvezou na Ruzyň.

A pak teprve mohou dávat doporučení ;)

+1/0
9.9.2014 13:35

K78a74t65e88ř15i64n98a 23S25l59a75v68í36k11o77v33á 6893265430583

V Praze vám kolo ukradnou i za jízdy...Dánům se to mluví :-)

0/0
9.9.2014 23:59

M47i77c64h62a44l 40Z42e86t30e25k 3258382790627

To se přijede nějakej chytrej Dán a začne radit, aby lidi v Praze jezdili pouze na kolech. No, asi má tak dobrou fyzičku, že v pohodě vyšlape např. stoupák z Klamovky za Strahov, a ani si při tom nepropotí oblek od Hugo Bosse:-/

Kodaň je totiž rovinatá, víme?;-)

+2/0
9.9.2014 12:50

J15a25n 97D72l24o61u22h23ý 8546760473770

To je výsledek léta neřešené dopravní politiky v Praze. :-/

0/0
9.9.2014 10:11

J52a76n 46P84r55i47b91y95l 5480435437327

Aaa, tak koukám, že Praha už si objednala od iDnes mediální masáž, aby se upravilo veřejné mínění a lidi se necukali, až se bude zavádět další zlodějna.

Takže zakážeme vjezd do Prahy autům, které neplní EURO-X normu. Bude se to týkat cca 10 let a více starých dieselů. Tipicky Octavia 1 atd. Lidi, kteří v centru bydlí dostanou vyjímku a hlavně samozřejmě dostanou vyjímku technické služby, popeláři a MHD.

Takže pár set až pár tisíc starších aut se tam nedostanou, ale ty desítky až stovky 15-20 let starých náklaďáků, popelářských aut a autobusů, které neplní ani EURO1, žerou 80 litrů na 100km a pendlují po centru od rána do večera tam budou jezdit dál.

Jeden bus tam nahulí jako několik desítek, nebo stovek osobáků.

+4/0
9.9.2014 9:35

M12a84r49e82k 83H45r96u70b53y 6377372631708

Predevsim poletavy prach doleti peknych par kilometru, takze dokud bude tranzitni doprava z cele Evropy jezdit po Jizni spojce, jediny efekt nizkoemisnich zon bude vylepseni magistratniho rozpoctu :-/

+1/0
9.9.2014 11:14

O76l13d87ř80i10c98h 22G85l97i54t86z48n38e28r 2762940455

Vím, že nafťáky vypouští svinstvo do ovzduší, ale to všechna motorová vozidla. Co ale vysadit více zeleně, vybudovat fontánky na vodu, ale aby také fungovaly a nešetřilo se vodou, častěji kropit rozpálené ulice?

Jinak tu budeme mít za chvilku samý zákaz a příkaz, které se snadno vydávají, ale nedodržují, pokud ano, tak je ti slušní a těch moc není.

+3/0
9.9.2014 6:39

J39a12k40u58b 88V39é26m25o51l11a 8498194248805

Ono kdyby se každý motorista trochu zamyslel nad tím, jestli si v autě musí zadek vozit opravdu naprosto všude a jestli je skutečně nutné jezdit do práce v olbřímím SUV zcela sám, nebo se třeba zkusit domluvit s kolegou/kolegy na společném odvozu, hned by se nám dýchalo lépe a ještě bychom ušetřili. Bydlím kousek od Úvozu (Brno), což je jedna s nejznečištěnějších lokalit v republice (co se prachu týče) a aut, ve kterých sedí více než jeden člověk, jsem zatím moc neviděl :-) Přitom by stačilo přemýšlet trošku ekologicky/ekonomicky a nebýt zdechlý si občas protáhnout nohy...

+5/0
8.9.2014 23:11

P98a43v95e73l 47O91d83r62a44z88i45l 6624559317160

Jezdit do práce s kolegy je ještě méně příjemné, než jezdit MHD, protože musíte jet tehdy, kdy jedou ostatní, což ani v MHD nemusíte, pokud nejede jednou za tři hodiny. U Úvozu máte za odměnu nižší nájem;-)

+2/−1
9.9.2014 9:00
Foto

L88u10k67a67s 23K78u48b33e54n61k60a 8862419890834

na to je aplikace UBER, kterou vsichni bojkotuji... takze tak

0/0
9.9.2014 16:28

T40o86m64a57s 22T11h45o43m23a59e55s 6934490835378

Jak jsem si přečetl více cyklistické dopravy, tak je mi to jasné. Miluji to, že stojí stovky aut na dříve dvouproudých silnicích a v nich tisíce lidí a v pruhu pro cyklisty je jeden messenger na kole vidět tak jednou za den. Jděte s tím do zadele a pokud to někdo propaguje, tak je to hlupák...

+1/−1
8.9.2014 22:45

M82a50r25i56á82n 86J69o70s90e35f46í81k 1193411567178

Cyklistů jezdí dost, jenom nestojí v kolonách. Určitě by jich přibylo kdyby se zlepšili možnosti kudy jet. V Brně jezdí ráno do práce stovky, možná tisíce lidí a to je tu vpodstatě jedna cyklostezka. Většina se ale kolonám stojících aut vyhýbá protože nejsou hlupáci. ??

+2/−1
9.9.2014 6:49

P52a75v79e40l 32O61d20r86a91z39i53l 6734289397510

Přesně tak, když jedu v Brně do práce 15 km, tak mě v koloněstojící nemají šanci vidět, to bych to taky vyhrál, kdybych funěl na kjole skrz ty jejich smrady.

+1/0
9.9.2014 9:01

M64a82r38e14k 77H10r70u29b92y 6157492821488

Ze by magistrat maloval cyklostezky na nesmyslna mista? ;-) Namalovat ji podel hlavniho tahu, na silnici mezi prubezny a parkovaci pruh muze jenom ...magistratni urednik:-/Rv

0/0
9.9.2014 11:12

M80a53r37e90k 47H79r25u70b86y 6727492891208

Genialni - Praha vytlaci auta z centra, kde nikdo nebydli, do okrajovych sidlist, kde bydli vetsina obyvatel. Na to mohl prijit jenom magistratni urednik 8-o;-)Rv

+1/0
8.9.2014 22:33

M71a82r64e57k 28H15r18u96b41y 6147182691378

..a jinak - stejne to ta Hudeckova banda nestihne, po volbach pujde od valu ;-)R^

0/0
8.9.2014 22:37

D24a47v35i96d 91N51o18v81y 4951538594387

Stale se tu siri dezinformace, o zakazu vjezdu starsich vozidel do zon, co nesplnuji Euro3 resp. Euro4. Spravne to musi ale znit: starsi NAFTOVA vozidla nesplnujici Euro3 resp. Euro4 nebudou mit vjezd povolen! Benzinova vozidla se nemaji ceho obavat, tam plati pro zelenou znamku jiz Euro1, a to dostane i 21 let stare auto s katem. Prectete si prosim zneni zakona.

http://www.autoklub.cz/dokument/504-zavadeni-nizkoemisnich-zon-v-ceske-republice.html

+1/0
8.9.2014 21:40

D12a40v65i11d 73N71o65v31y 4221528524237

http://www.pravapraha.cz/cs/clanek/nizkoemisni-zona-zamotava-majitelum-aut-v-praze-hlavu

0/0
8.9.2014 21:42

M84i18c17h77a39l 20P25a23v52l22á81t 9323293784909

To nejsou dezinformace, to jsou jen stare informace, protoze puvodne to presne takhle cyklofasisti z Magistratu chystali. Pak se toho lekli..

+1/−1
9.9.2014 8:10

I53v46o 60B43o79u33š90e 5262407458

Ve Svedsku zadny nizkoemisni zony nejsou.

0/0
8.9.2014 19:50
Foto

P40ř20e90m65y27s23l 39Č39e27j28p 8618417918686

Taky tam lidi nejezdí zbytečně z bodu A do bodu A, jak je u nás zvykem. Tady si hodně lidí zvyklo vozit si zadek na každý kousek. Přitom pohled na ty neprocvičené líné zadky je hnus ...

+2/−1
9.9.2014 7:06

M52i41c76h15a82l 61P73a57v37l20á32t 9503883604359

A Vy pane Cejpe jste jediny, kdo ma prabvo rict, zda nekdo nekam jede zbytecne? Nebudte asmesny. :o))

0/0
9.9.2014 8:10
Foto

P82ř48e76m96y86s72l 91Č11e82j23p 8938637708866

Potrefená husa ...

0/0
9.9.2014 8:51

P85a32v10e14l 83O38d96r71a26z68i12l 6354179697110

Ne, jenom ve Švédsku jezdí každej víken omladina v osmilitrových amerických popelnicích hejdum pejdum po městě, to jste asi neviděl, že, no to je jasný, hlavně že k tomu máte co říct.

0/0
9.9.2014 9:08
Foto

P15ř91e40m90y61s30l 40Č87e48j89p 8848397478226

Ano, ale nejsou to všichni. Stále je to část, procento tamní populace. Kdežto tady je to 300m "pro pivo autem" ... a lidí co takovou vzdálenost ujdou pěšky moc nenajdete.

0/0
9.9.2014 9:28

V43l94a74d51i56m33í35r 92B53e26n43e66š 2792225684373

Zcestné bláboly bez reálného podkladu, vaše doměnky na naše hlavy.

0/0
11.9.2014 8:45
Foto

P85ř67e10m70y91s60l 72Č33e82j48p 8958467708666

Tak "doměnek" si na hlavu můžete naházet kolik chcete. Ale kolik kolem sebe máte lidí, kteří ujdou třeba 1km do města pěšky? Kolik lidí je ochotno jet do práce 5km na kole? atd ...

0/0
11.9.2014 12:07

P71a94v11e96l 74O21d78r98a24z25i84l 6714359597770

U nás v práci jsme vloni najezdili a nachodili cca 150000km.

0/0
11.9.2014 12:37
Foto

P91ř92e54m30y48s29l 91Č77e73j88p 8608567788146

A kolik lidí to z celkového počtu pravidelně praktikuje? Přeci jenom, můžete být fabrika s 500 zaměstnanci. Protože vesměs se to číslo pohybuje do 5% lidí, kteří dojíždějí do práce na kole, nebo chodí pěšky. Vše však záleží na místě ...

0/0
11.9.2014 13:49

P84a66v63e97l 51O29d68r54a11z23i54l 6214109957740

A vůbec, to máte z té importované pitomé kultury, kde zejedete natankovat, najíst se, do kina a přitom vůbec nevylezete z auta.

0/0
8.9.2014 19:13

A20n24e68t78a 77S62o98u75k54u92p91o81v43á 4545289697

No a? Ať každej tráví volný čas dle svého gusta...

+1/0
8.9.2014 19:34

P36a22v44e25l 73O64d13r79a58z64i46l 6814539347730

Pokud mi přitom práší do plic, tak to je i moje věc.

0/0
8.9.2014 19:41

M18i77c18h94a20e97l 56F12l59e91n74d81r 2630964119972

Je to jen propaganda. Denně se nadýcháte mnohem horších věcí. Ale já vím, vy jste ultra-anti-ami, takže co vám budu povídat.

+1/0
8.9.2014 20:09

P28a88v77e39l 46O45d92r93a60z58i31l 6964349387350

No povídejte ;-)

0/0
8.9.2014 22:54

J67i75n83d95ř71i45c96h 25M19i43t46t62e60r 6751630143613

Dělostřelecká příprava na zpoplatnění vjezdu do center měst. Další poplatek pro našeho otesánka stát.

+3/0
8.9.2014 19:11

P69a85v17e44l 18O40d79r56a28z85i97l 6854699317440

Pomoci taky může vykopat z měst diesely co to půjde, splachovat často ulice a tvrdě pokutovat zejména stavební firmy, které klidně svými náklaďáky zadělají půl města a nikdo jim nic nemůže.

0/0
8.9.2014 18:56

P82a17v77e20l 28O10d84r88a83z51i24l 6774709807870

Rozdělní aut podle roku výroby je samozřejmě krávovina, rozhodující by mohlo být měření na stanici, ale ve skutečnosti nemá PRACH s motorem až tak moc NIC společného, prach je důsledkem toho, že auto jezdí a brzdí, tedy že se ošoupávaj gumy, ošoupávaj brzdy a že se víří prach, který prostě na silnicích leží.

0/0
8.9.2014 19:03
Foto

P41ř90e72m24y61s26l 96Č54e20j57p 8978977848756

http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&sqi=2&ved=0CFMQFjAI&url=http%3A%2F%2Fenvi.upce.cz%2Fpisprace%2Fks_pce%2FMelzer.doc&ei=AIsOVJb2DsPWPOCegYAG&usg=AFQjCNE3PdhXHuFmSw0_9e64ZgKYM2XhyQ&bvm=bv.74649129,d.d2s

0/0
9.9.2014 7:08

P74a80v35e36l 68O52d41r75a78z24i77l 6284719387730

Hmm, a co jako?

0/0
9.9.2014 9:07
Foto

P36ř52e48m65y55s71l 45Č68e72j75p 8338357198786

To jen k tomu vašemu "motor nemá s prachem nic společného". Přitom v článku Vám popisují, o jaké prachové částice se jedná, že to není jen zvířený písek ...

0/0
9.9.2014 9:30

P34a52v34e13l 62O56d81r70a45z93i12l 6724629727100

Já jsem "motor nemá s prachem nic společného" nenapsal, takže mi to laskavě nepodsouvejte.

0/0
11.9.2014 9:01
Foto

P84ř87e88m53y16s53l 11Č35e62j26p 8128987578106

ale ve skutečnosti nemá PRACH s motorem až tak moc NIC společného. Tak kolik toho má s tím motorem společného?

0/0
11.9.2014 12:10

P27a88v28e88l 51O74d61r31a45z10i92l 6784349787840

Tak já vám udělám radost, HÓÓÓÓDNĚ;-)

0/0
12.9.2014 20:15

J92a54n86a 56M78e28r68o78p33e 7828269177499

Praha má na autobusovém nádraží Florenc přímo pod magistrálou největší podíl prachových částic ze všech Evropských měst. Co uděláme? Pořádný městský okruh, aby půlka aut ze severu na jih Prahy nemusela přes centrum? Slevnění městské hromadné dopravy (či ji dát zcela bezplatně)? Vybudování cyklostezek, aby se lidé nemuseli bát jet do centra na kole? Ale kde že. Zavedeme nízkoemisní zóny a jen budeme probírat, zda tedy povolíme nebo nepovolíme vjezd na magistrálu. A aby to měli výrobci jednodušší, tak se nebudeme řídit emisemi, ale vezmeme to rovnou podle roku výroby automobilu. A kdo bude chtít do města i tak, jen dosype do kasičky a má výjimku.

Nejvíce prachu je u autobusových zastávek - čili by se měly řešit emise autobusů, dát větší důraz na tramvaje, dělat autobusy na alternativní pohony. Nene. Raději jdeme cestou zákazů.

(Máme starší automobil, jezdíme na LPG, tzn. většinu času minimální emise - pouze při startování chvíli se jede na benzín, ale auto je starší a hodnotí se to i tak podle benzínového motoru, takže smůla.)

+5/0
8.9.2014 18:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.