Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jižní Súdán balancuje na hraně hladomoru. Děti umírají a Západ mlčí

Nejmladšímu státu na světě hrozí humanitární katastrofa obrovských rozměrů. Pokud mezinárodní společenství nezasáhne, za měsíc bude hladomor sužovat skoro 4 miliony obyvatel Jižního Súdánu, kteří musí kvůli neutuchajícím bojů přežívat v uprchlických táborech. Nikdy dříve nebyla podobná katastrofa předpovězena s takovou jistotou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š32á76r26k40a 21Č33e11c66h47o12v29á 8698106525305

Dnešní titulek dalšího článku : Jižní Súdán zakázal zaměstnávání cizinců, přitom mu hrozí katastrofa

Proč by se tedy západ měl angažovat ? Rv

+1/0
18.9.2014 9:50

O38t63o 85S43a79t34i53n72s89k95y 4764790970811

Zpratelene "humanitarni" firmy si zase umely pojmenovat, jak nutne je utratit 750 melounu OSN na zbidacenou Afriku. Sudanci se jim premnozili a tak nez zemrou, jeste jim vydelaj penizky.

Pripomina mi to "genocidu" v premnozene Rwande. Za pouhych 10 let se premnozili ze 4 milionu a na 8 a tak nemeli i v jinak bohate rovnikove zemi dost potravin. Zredukovali si populaci o 1 milion ale dneska uz jich tam je 11 milionu!

Kdy da OSN penize me zemi, ktera zaziva nejveci genocidu v historii. Deti se rodi zalostne malo a populace vymira.

+3/0
8.9.2014 12:56

P90e48t20e40r 64F90r65a10n14e68k 4446424474775

Milí diskutující, Súdán je převážně křesťanská země, ne muslimská. Vzhledem k tomu, že má velké zásoby ropy, je dost možné že někdy v budoucnu bude prosperovat. Investice do vzdělání, školství a infrastruktury by určitě měli v této zemi větší smysl než posílat peníze třeba do Palestiny (což je černá díra na peníze) a jsem rád, že Člověk v tísni -- na rozdíl od OSN -- něco dělá.

+1/0
8.9.2014 12:19

P36e25t92e56r 40F33r11a57n46e66k 4866234574565

"Jižní Súdán", chtěl jsem napsat.

0/0
8.9.2014 12:20
Foto

J79a13r75o49s17l78a75v84a 47Š70v19a54j35c37r58o27v98á 7460852754463

Občas se na mých facebookových stránkách objeví mladý člověk ze Súdánu s žádostí o pomoc. Je to moc smutné !

Tak mnoho společného mají ! Proto by se měli vzájemně podporovat, ale někdo si přeje, aby viděli jen své rozdílnosti !

Kéž by přišel nový pan Mandela !

Duchovní , vědomé lidi do veřejných sdělovacích prostředků, úřadů, do vlády !

Jen materiální pomoc jim nepomůže. Potřebují vzájemné porozumění, aby nemuseli umírat hlady.

Těžko ho naleznou bez pomoci, protože zůstanou-li v rodině jen děti, pamatují si, kdo je vrahem jejich rodičů !

Musí se vnějším zásahem změnit myšlení lidí, protože je nasnadě, že v jejich zemích se nenalézají osobnosti, které by to dokázali.

A o to především bychom se měli postarat. 

Duchovní lidé z celého světa by s občany měli hovořit nejen o tom, kam je jejich vzájemná nenávist dostala, ale současně, a to především, hovořit o tom, co je správné lidské cítění a myšlení a spojit tak, co je ze lživých důvodů rozděleno !

Nakrmíme-li je, budou mít bez pochopení své situace tendenci, myslet, cítit a jednat stejným způsobem.

+1/−3
8.9.2014 10:00

V74i13k29t49o73r 79N42o11v52á53k 4517436190300

Proboha, jen ne novej Mandela!!! 8-o

+3/0
8.9.2014 15:31

J10a91r93d34a 68B11r50a76b31e47n85e96c 1730984299676

především tamní lidé si musí pomoci. Přestat válčit a začít pracovat. A to platí nejen pro Sudán ale třeba např i pro Ukrajinu

+3/0
8.9.2014 9:47

M49i36l81o19s15l10a56v 10U42r98b43a82n 2934273676201

Přestat válčit? To znamená přestat se bránit islámské zvůli?

0/−1
8.9.2014 10:26

J26a17n 57R34e14n21d27a 1739942969803

Pošleme tam Schwarzenberka se Zaorálkem ti dva si rozumí  a bude tam zakrátko blahobyt.

+3/−1
8.9.2014 9:19

P81a62v75e15l 43Š81e84d13ý 2258606982255

Nic tam není proto nikoho tato země nezajímá. A to je smutné. Jojo vyspělý svět je spíše vyčpělý. A je to jedno jestli je to amerika, rusko,čína nebo slavná evropská unie

+1/−2
8.9.2014 9:19

M10i45c93h91a68l 67B66r81ň14á78k 6744804657518

Ropy je tam naopak opravdu hodně. Čínské korporace z toho mají nemalý profit. Jenže ty na nějakou pomoc zvysoka... Takže se to zase háže na bedra té prohnilé Evropy...

+5/0
8.9.2014 9:57

P93ř62e37m18e17k 23P17a28v74k46a 8658922108111

Jídlo, voda, všechno je dar Alláha. Nechal bych to na něm.

+2/−1
8.9.2014 9:11

R19a23d51e58k 26T90o57m88a19s29e58k 5153380248765

Je celkem zklamání vidět zde v diskuzi tu nenávist, co se na Afriku snáší. Zajímalo by mě co tady komu jaký Afričan provedl? Je hezké, že se tu zmiňují všechny problémy Afriky, ale nikdo neřekne, že za těmito problémy Afriky často stojí koloniální minulost a odčerpávání peněz z Afriky v minulosti. Tak např.:

Války - nešetrně nakreslené hranice napříč etnickými oblastmi (Evropané)

Hladomor - rozvrácené ekonomiky v důsledku povinnosti se soustředit na těžbu/pěstování toho co potřebovala velmoc (Evropané)

Přemnožení - křesťanství v kombinaci s nedostatečnou kulturní i hospodářskou vyspělostí (z části Evropané)

Neříkám, že Evropa může za všechny jejich problémy, ale bylo by fajn kdyby tu lidi projevili trochu víc lidskosti a porozumění pro historický kontext. Chápu, že tam spousta lidí nebude chtít posílat rozvojovou pomoc, peněz není nikdy dost, ale alespoň by bylo dobrý projevit nějakou solidaritu a Afričany neurážet. Ti lidé nemohou za to, kde se narodili.

+1/−5
8.9.2014 8:54

R12o87m94a49n 90K86o32n74e16č52n85ý 4174808703

Bohuzel valky netrvaji v africe stoleti,ale spis pocitejne 10-20 let,to uz vetsi cast afriky neni kolonii zadne evropske zeme.Az na par vyjimek.A co ma etnicka valka mezi kmeny spolecneho s Evropou?Ano mela by tam byt nejaka mise od Osn,to ano.

+3/0
8.9.2014 9:14

R57a35d74e67k 65T72o89m36a25s64e74k 5933150528185

Ano, ale pokud koloniální režim funguje stovky let, nedá se očekávat, že se za pár desetiletí svobody vše změní. ČR zažila na 40 socialismus (což si myslím, že je pořád lepší než být kolonií), ale západní Evropě se soudě podle prvních 25ti let budeme dorovnávat pravděpodobně o dost déle než těch 40 let např.

A ty války nejčastěji vznikají v rámci jednotlivých států. Kdyby Evropan ty hranice nekreslil podle sfér vlivu, ale podle etnické příslušnosti, mnoho těchto konfliktů by nevzniklo, protože by se o vládu v nějaké zemi neprali 2 znesvářená etnika.

+1/−3
8.9.2014 9:48

R59o12m84a92n 50K71o57n70e53č18n23ý 4864478453

Jasne,v tom,ze mapy a prislusne hranice meli byt jinaci.Ale nikdy nezabranite tomu,ze jedno etnikum ci kmen bude napadat nekoho jinyho,v tomhle nemuzete davat vinu evrope.Nebo proc treba v jinych statech treba zapadni afriky bylo konfliktu min nez jinde?

+3/0
8.9.2014 11:08

R16a40d83e75k 28T61o92m82a46s72e50k 5863740728405

Nezabráníte, ale riziko by se správně načmáranými hranicemi bylo podstatně menší a tedy pravděpodobně i méně konfliktů. To, že tam přesto budou je pochopitelné vzhledem k tomu, že se Afrika opravdu nachází víceméně ve středověku. Na čemž, ale právě část viny nese také Evropa. A tedy zrovna v západní Africe je bohužel konfliktů v poslední době dost a dost ať už je to o víru, etnickou příslušnost nebo diamanty.

0/−2
8.9.2014 11:20

P74e96t81r 78F66i56a50l10a 9233396973983

Kdybyste uvažoval logicky, musel byste si všimnout, že se na Afriku žádná nenávist nesnáší, ale lidé jsou prostě naštvaní, že po desítkách let humanitární pomoci, si někdo ještě dovoluje kárat Evropany za to, že tu pomoc stále nenavyšují podle toho, jak se navyšuje počet lidí v Africe.

Vypadá to, že jste další člověk, který se zde snaží nenápadně naznačovat, že život lidí v Súdánu a podobných zemích má větší cenu než život lidí v naší republice.Rv

Začínají se vyskytovat lidé, kteří to tvrdí veřejně. V jedné diskuzi tvrdil chlápek, že bychom se měli stydět, sotva se prý objeví v televizi žádost o pomoc pro nemocné české dítě, tak Češi pořádají sbírky, ale na arabské děti v Palestíně  neposílají.

Kolik jste poslal Vy osobně peněz na české děti, kterým zdravotní pojišťovny neplatí potřebné pomůcky - náplastě, vozíky atd., nezaplatí jim ani šetrnější operace a jejich rodiny žijí v bídě z důvodu trvalé péče o takové dítě? Ty děti snad mohou za to, že se narodily handicapované a v ČR?

+8/−1
8.9.2014 9:24

R64a30d59e51k 85T52o90m19a33s89e27k 5853900248755

Opravdu mě chcete napadat, že neuvažuji logicky, aniž byste dokázal zpochybnit cokoliv z toho, co jsem napsal a pouze osobně útočíte? Prosím Vás :-)

Ale ok, odhlédnu od Vašeho hulvátství a na rozdíl od Vás budu reagovat na to co píšete věcně.

Jestli zde někdo Evropany kárá, je to nějaký novinář, stěžujte si jemu, já takový nadpis nenapsal. Nehledě na to, že "Západ" stále daleko více financí z Afriky odčerpá, než tam pošle, což je fakt. Ano posílají se peníze z kapes daňových poplatníků a peníze získávají jen velké nadnárodní společnosti, ale toto není chyba Afričana. Jestli tedy chtějí být lidé naštvaní, můžou, ale proč na obyčejného člověka, který za to nemůže?

Ne nejsem, neznáte mě, tak nezkoušejte hádat. Naopak jsem jeden z mála, pro kterého je život každého SLUŠNÉHO člověka stejně cenný.

A neposlal jsem nic ani českým, ani africkým dětem. Ale pomoc si zaslouží dle mého názoru obě ty skupiny stejně. Podle Vás si snad nějaká skupina zaslouží pomoc více?

0/−5
8.9.2014 9:47

P64e22t51r 63F96i84a40l78a 9203406173793

Nemám důvod se obracet na novináře a stěžovat si, reagoval jsem na Váš příspěvek o údajné nenávisti diskutérů k Africe a popsal důvody, proč nejde o nenávist. Takže jsem Vaše výklady zcela jasně zpochybnil a není můj problém, že to nechápete anebo nechcete chápat.

Jistě že si pomoc zaslouží všechny děti stejně, ale každý se má starat především o ty svoje. Já jsem na humanitární pomoc posílal vždy, nyní již jen na české děti, protože posílání peněz do Afriky a dalších nevyspělých zemí naopak způsobuje stále větší bídu.

Váš příspěvek jsem považoval za nepravdivý, až sprostě urážlivý, ale napsal jsem raději jen, že byl nelogický. Můj příspěvek však vůbec hulvátský nebyl, proto si laskavě odpusťte řeči o mém údajném hulvátství.

Nehodlám ztrácet čas s člověkem, který jen káže, poučuje a chová se, jakoby byl něco extra proti ostatním lidem zde. (Opět jsem to napsal slušněji než Vy. )

+2/−1
8.9.2014 10:32

R88a64d39e69k 45T29o61m38a61s86e30k 5643430828625

Můžete se starat jen o ty své, ale nebylo by to příliš moudré. Investice do rozvojové pomoci mají zároveň jako jeden z hlavních cílů např.: brždění migrace nebo zastavení šíření fanatických ideologií. Předpokládám, že i Vy budete souhlasit, že jsou to poměrně dobré důvody.

A ano potravinová pomoct například není správná cesta, ale opravdu si myslíte, že např. peníze, které se tam pošlou na vzdělání přinesou ještě větší bídu? Pak tomu evidentně nerozumíte. Vytvoření růstové mentality pomocí rozvoje a propagace domácích elit je základem mnoha moderních teorií regionálního rozvoje.

Proč sprostý či urážlivý? Koho urážím? Vaše porozumění textu zdá se být chabé. Jediné co jsem řekl je, že nerozumím nenávistí, kterou tu Afriku schytává. A ani se to dle mého názoru nedá označit za kárání nebo něco podobného, ale pro Vás je evidentně nesouhlas s cizí myšlenkou dost osobní záležitostí, proto máte pravdu, že bude lépe neztrácet tímto čas.

+1/−3
8.9.2014 10:42

P16e83t79r 94F87i51a79l85a 9873706743113

Takže naposledy - urazil jste zde diskutéry křivým obviněním, že Afriku nenávidějí. Nenávist je příliš silné slovo, než abyste si to mohl dovolit napsat bez jasných důkazů. Považoval jsem proto Vaše vyjádření za nepravdivé, urážlivé až sprosté,  přesto jsem Vám pouze odepsal, že máte podivnou logiku, protože se o nenávist nejedná.

Na to jste se reagoval nadáváním.... Máte-li sám hulvátské chování, nevnucujte ho mně, p. Tomasku. Rv

+3/−1
8.9.2014 11:02

R24a33d51e48k 21T77o71m12a54s93e30k 5803660388855

Nevšiml jsem si, že by se někdo kromě Vás cítil uražený. Jak si vůbec můžete dovolit vyjadřovat se za jiné lidi bez důkazů? Opět hulvátské chování. Vidíte? Teď jsem se snížil argumentačně na Vaši úroveň a nikam to příliš nevede. Jen osočování, místo abychom normálně diskutovali o svých názorech na situaci...

A pokud máte problém s tím, že jsem se, podle Vás, vyjádřil neadekvátně, klidně navrhněte vhodnější slova, ale já například příspěvek: "Nemaj co žrát, ale hlavně že každej má 6 dětí." považuji za nenávistný. Je to můj názor a toto je diskuze.... snad víte kam tím mířím.

A pro Vaši informaci, zatím jsem Vám rozhodně nenadával. Pletete si pojmy s dojmy.

0/−3
8.9.2014 11:25

B23ř76e91t86i30s23l31a34v 94Š40í44m29a 9384181772

Pán se vyjádřil i za mne. "Hulvátské chování" není nadávka?

Zatím?Zajisté máte v zásobě působivnější slova, nemusíte se ovšem namáhat se zveřejňováním, Vaši diagnózu jsem odhadl.

+2/0
8.9.2014 12:12

R51a97d69e28k 47T14o20m47a18s86e70k 5803180218625

Jestli je hulvátské chování nadávka pak to, že prý neuvažuji logicky také. Podle mne není ani jedno, ale pokud ano, já s tím nezačal.

Neměl jsem to v úmyslu ale když jsme u toho, také nemusíte namáhat se zveřejňováním, nezajímá mě co si někdo, jako vy, myslí ;-)

0/−4
8.9.2014 12:43

J97i38ř59í 65E66u18l95e83r 5548869916986

Tak pokud se koloniální minulosti týká, tak je známo, že za Britů v této části Afriky hladomor nebyl a v zemi byl vcelku pořádek. Jakmile vzali správu země "do vlastních rukou", jde to tam od deseti k pěti. prostě je tam ve všem b----l, geneticky líní domorodci (je ale pravda, že v tom hicu se tam moc práce neudělá) se svými primitivními tradicemi a kmenovými rozbroji nejsou schopni svůj "stát" účinně spravovat. Chybí tam pevná a schopná ruka, která by to tam dala do pořádku. A to platí skoro pro všechny africké země. 314

+5/0
8.9.2014 9:46

R56a18d75e57k 43T93o75m52a32s20e47k 5893800128395

Zde za vlády komunistů také nebyl hladomor a byl vcelku pořádek. Ať už jde o nějakou zhoubnou ideologii nebo koloniální nadvládu, vždy se v dané zemi přeruší kulturní, politický i hospodářský vývoj. Pokud to uděláte vyspělé zemi ve 20. tol, tak se z toho sebere, i když můžete vidět, že na úrovní nejvyspělejších států Evropy také hned tak nebudeme. Pokud to uděláte v 16-17-18 stol. v Africe na stovky let (místo 40ti), tak se tam zastaví vývoj defakto ve středověku. Ano je to pravda, s tím nemám problém přiznat, že je Afrika zaostalá, ale vadí mi, že si zde nikdo není ochotný přiznat, že část viny na tom nese i naše kultura.

0/−3
8.9.2014 9:52

V82á10c58l42a23v 22K41r41a16j69č71a 5506699559234

Ano, napsal jste to správně- Afrika zaostává. takže až bude sbírka na motyky a traktory do Afriky, tak milerád přispěji. Bohužel nedám ani korunu na sbírku na jídlo pro ně.

+2/0
8.9.2014 10:24

R25a40d55e15k 63T38o42m38a37s85e42k 5683400868905

V tomto bodě naprosto souhlasím, potravinová pomoc určitě nepomáhá více než škodí.

+2/0
8.9.2014 10:30

M68a84r63t78i22n83a 95M54o78u85d24r75á 7690873716529

Mlčet, tedy ve smyslu nevměšovat se do života lidí v cizích státech, by měl naprosto každý. Velmoci nevyjímaje. A bez ohledu na jejich zeměpisnou polohu.

+2/−1
8.9.2014 8:49

M15a96r18t94i17n 43H74a48v10l50í70k 4310555797533

Nemaj co žrát, ale hlavně že každej má 6 dětí.

+5/−1
8.9.2014 8:36

M10i54l25o10s85l86a90v 42U39r28b84a76n 2284483626711

V lednu 2011 získal Jižní Sudán samostatnost. Těží se tam ropa, což místní komouši neví, ale ropovody vedou přes území sev. Sudánu. Finance má J. Sudán pouze z prodeje ropy.

+1/−1
8.9.2014 8:30

P50e64t43r 36F71i32a91l82a 9353206253773

Co si to dovolujete nadávat zde diskutérům do komoušů.... 

To jste popletl, to je právě komunismus, která má v zásadách - každému podle jeho potřeb.

+1/0
8.9.2014 9:04
Foto

S71t22a74n98i97s42l24a31v 54M87í84č64e24k 3638775755316

Dva kašpaři se dohadují mezi sebou a lidi kvůli tomu hladovějí. Proč jim máme pomáhat??? Jo a nejlepší je "Západ mlčí"... Lupo lupo, u mě jsi vyhrála další lupu! ;-D

+4/0
8.9.2014 8:15

J66a55n 98K47o77t30t65a21s 5524809770629

To je divné, že Západ hraje mrtvého brouka....že by Súdán neměl žádné nerostné bohatství? Už bychom tam byli !Rv

+1/−5
8.9.2014 7:54

L41i74b75o71r 22J70a26n53e85č77e84k 4345405275621

Uz by tam byli Cinani.

+1/0
8.9.2014 8:25

M78i77r21o18s53l25a61v 68S63c25h40w92a91r18z 7865548612456

Může tam EUrosvaz poslat to žrádlo, co mu Rusko hodilo na hlavu. Stejnak se EUrosvaz na ruský trh nevrátí. A možná tím EUrosvaz zpomalí své černání africkými populačními přebytky nanic.;-D

+1/−1
8.9.2014 7:45

M68i22r22e19k 92T12u91r60e31č45e87k 4703742160592

a PROČ  zrovna ZÁPAD ??!!??!! Proc ne "a Východ mlči" jako Rusko, Čina apod ????? Jaksi se mi ty "politicky korektni" zpravodajstvi zdaji vic a vic úchylné.

+12/0
8.9.2014 7:39

M67i86r42o40s72l33a46v 78S16c21h56w80a76r34z 7455978332336

Páč je to Západ, co se sám pasoval do role charity (dnes již jen na dluh a vyžívání z podstaty), stejně jako být socialistickým útulkem populačních přebytků z těchto končin (Afrika, Střední a Blízký východ). Čína ví co má v Africe opravdovou cenu a rozhodně to není to, co leze do degenerující EUropy. Rusku je nějaká Afrika ukradená.

+1/−3
8.9.2014 7:54

L87u71k14á49š 68S84l19á25n91s92k26ý 4791923497346

Proč "Západ mlčí"?

Rusko ne? Oni vlastně nemlčí, oni kritizují, že "západ mlčí".

+6/−4
8.9.2014 7:31

J43i33ř31í 53V23o87n22d31r43á16č96e46k 5306244360854

Rusku je to naprosto fuk, nelžete.  Rusko se taky nepředvádí jako světový zachránce všeho.

+4/−3
8.9.2014 7:39

M47i64r46e86k 43T55u28r27e57č31e57k 4403522620352

Lzete. Rusko "zachranuje" staty nejmene od 1950 vlevo, vpravo a uprostred. Vcera i dnes, i ted v tuto chvili, zatimco tady blabolime...

+1/−3
8.9.2014 7:43

L28u16k56á43š 10S24l53á19n44s75k49ý 4701423707476

Tak to pardóóón. V tom případě také Rusko mlčí? Tak proč tak podivně manipulativní titulek?

0/0
8.9.2014 7:47

M87i10r65o17s78l25a55v 62S89c86h15w14a95r91z 7405808772796

;-D Ano, za pseudohumanistickou obscénnost, stejně jako další pseudohodnoty EUrosvazu může Putin.;-DR^

+1/−2
8.9.2014 8:00

I80v78a39n 73D79ř35í71m92a54l 9117216932837

Jižní Súdán balancuje na hraně hladomoru. Děti umírají a Západ mlčí

Nějak nechápu, proč ZÁPAD??? Po spoustě diskuzí okolo války na Ukrajině to opravdu nechápu, proč má pomáhat ten špatný a proradný západní kapitalismus. Proč někdo nenapíše titulek, že východ vynakládá velké peníze na válku na Ukrajině a na hladomor v Súdánu nedá ani rublík. Když je třeba pomoci, je západ dobrý, jinak se na něj pouze pouští jedovatá slina. Rusko jako jeden z největších států světa se o takové maličkosti nezajímá. Dokáže poslat "humanitární pomoc" akorát vlastním bojovníkům na Ukrajinu. Pokud by redaktor měl všech 5 pohromadě, tak alespoň napíše, že západ a východ mlčí, nebo že vyspělé státy mlčí. Ale takto je to pouze arogantní osočení někoho, kterému sice nemůžeme ani přijít na jméno, ale máme vůči němu stále nataženou žebrající dlaň. Pokud by se ten "západ" choval stejným způsobem jako východ a jihovýchod, umíralo by na světě podstatně více lidí, než je tomu dnes.

+12/−1
8.9.2014 7:28

S84l55a20v43o56m73í45r 83B19e71n52e66š 6552947190574

Mám sto výhrad proti Rusku, včetně toho, že nyní fandím Ukrajině.

Ale zastanu se Ruska v této souvislosti.

Proč by Rusko mělo posílat něco do Afriky? To je náš problém, že jsme se pasovali do role samaritánů a že se obviňujeme, že pro ně děláme málo.

Rusové na tuto naši pokryteckou hru nikdy nepřistoupili, tak nemůžeme na ně nedávat.

Nelze jednostranně stanovit pravidla pro sebe a vztahovat je na někoho, kdo na ně nikdy nepřistoupil. Ny jsme s Ruskem ta pravidla pomoci Africe nekonzultovali, nedali jsme Rusko možnost se k nim vyjádřit, a tak nemáme Právo Rusko kritizovat, že na naše pravidla nedodržuje.

+4/−6
8.9.2014 7:33

J27a14n 93K70o90t60t91a17s 5244299400459

No jo - dřímal.Rv

+1/−2
8.9.2014 7:55

R84a69d54e51k 95T13o29m58a84s57e82k 5173420948705

Jen tipuji, ale možná novináři ze "Západu" cítí kolektivní vinu za koloniální minulost svých zemí, která z ne nepodstatné části přispěla k bídě mnoha zemí v Africe, a proto teď píšou poměrně zaujaté články :)

Navíc zde v Evropě už jsme měli možnost se přesvědčit, že v případě ruské "pomoci" není o co stát ;-D

0/−2
8.9.2014 8:42

M17a85r16i34e 40C61h45m37e96l26a32ř91o34v62á 8125296377439

......ale možná novináři ze "Západu" cítí kolektivní vinu za koloniální minulost svých zemí.......Novináři cítí vinu. Pane Tomasek umíte opravdu člověka rozesmát.;-)

0/0
5.10.2014 16:20

J98i98ř49í 27V11o70n52d74r60á71č68e30k 5856384950894

Proč to sem píšete? Nikoho tady, tím méně Západ, to nezajímá. Jižní Súdán neleží vedle Ruska, dokonce  přes něj nejde ani plyn a ani Karel se nemá potřebu vyjadřovat. Že by si tam udělalo cvičení NATO taky nehrozí, takže o co jde?

+2/−2
8.9.2014 7:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.