Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dva mentálně postižení muži seděli 30 let za vraždu, kterou nespáchali

Dva mentálně zaostalí muži, kteří v Severní Karolíně strávili třicet let za mřížemi za znásilnění a vraždu, v úterý soud propustil na svobodu. Analýza DNA totiž ukázala, že vraždil někdo jiný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R69a57d72e70k 82T85o75m48a33s34e92k 5213530608555

Je poměrně zajímavé, jak se "mění veřejné mínění" s tím, kdo je zrovna oběť.

Když tu vycházely články o nepokojích ve Fergusonu, bylo tu bezpočet negativních komentářů na adresu černochů. Teď vyjde článek, kde jsou v roli oběti a najednou převládají komentáře na jejich podporu.

Jsou to ti samí lidé? Nebo se tedy různí lidé vždy vyjadřují jen k tomu, co je popudí?

+2/−2
4.9.2014 10:41

M88i18c66h71a39e87l76a 62C17e13r76n73a 1609507977317

ježiš to je šílený. zničené životy. a u nás, kdejakého svéprávného a vinného označíme nesvéprávným a ulehčíme mu trest...

0/0
4.9.2014 9:12

R86e71n51é 14Z41a21c69h 9677610125287

Koukám kolik se mi tady sešlo minusů. Asi měli květinkoví zastánci černošského podsvětí v Americe nějakou stranickou schůzi anebo co vlastně?

Vy si vůbec neuvědomujete, že tam policie na rozdíl od naší se zločineckým podsvětím bojuje, zatímco naše policie jen vypisuje protokoly a hlášení. 

Mají volné místo v kriminále, tak tam nějakého kriminálníka šoupnou. Takhle se jich zbavují. Obvinit za krádež nic neřeší, pokoj tak na dva roky, obviněním za loupež se jich zbaví na pět let, obvinění za násilné přepadení se zraněním, pokoj na deset, dvanáct roků. Obvinění za vraždu představuje klid na třicet roků.

A že to za co sedí kriminálník možná neudělal? Nebojte, mívají toho na kontě dostatek, takže se neděje žádná křivda. Vysoce pravděpodobné, že ten, který tu vraždu doopravdy spáchal už leží zastřelený při zásahu zase v jiné souvislosti, takhle to tam funguje.

Policajti v Americe se nemaží, mají nesrovnatelně větší problémy než naši policajti, kteří píší protokol na služebně, tak se do nich nenavážím. U nás zase nějaký Váš chráněnec ukrad kabel elektroinstalace k vodovodu a lidi jsou bez vody. Nemám strach, že policajti neví, kdo asi ty věci krade, jenže nemají důkaz, jsou bezmocní. Tam v USA by už takový ráno seděl s obviněním například za znásilnění. Vždyť není jedno za co sedí, když má sedět? Uvažujte a hlavně dost mínusujte, vždyť já ty Vaše mínusy už ani nepočítám a mám radost že čtete, protože takovým mínusem mi stvrzujete, že jste můj komentář přečetli a tak je alespoň malá šance, že se někteří z vás nad mým komentářem alespoň zamyslí.

V

+4/−3
4.9.2014 8:46

T55o72m30á81š 72Z58e29m45á71n78e39k 5350888926936

Je to smutné. Ale dobře to vystihuje realitu, kam až došla demokracie.

+1/0
4.9.2014 12:09

J65o67s15e22f 24Č97i35h13á15k 7491119560236

Jsi opravdu tupec.

+2/0
13.9.2014 10:26

P76a48v97e19l 37M68a30r89e85š 2309143242

Jestli sedĂ­ zavreni v Ăşstavu, nebo v kriminale....

0/−1
4.9.2014 8:34

R41e14n36é 51Z57a45c62h 9217470555117

Asi tak. Jestli sedí zavřený v ústavu anebo v kriminále je celkem fuk. Společnost je ochráněna a to je účel. Vím, nebudí to zrovna veřejný souhlas, lepší by byla ideální policie a justice, zatčení na podkladě pregnantních důkazů a brililantních rozsůdků, jenže kde brát na to prostředky, když je tam těch kriminálníků moc a síly státu omezené. 

Zas nevěřím, že by tam zavřeli kohokoli, kdo má zrovna nevyleštěné boty. Oni prostě vědí koho zavřít a tak si pro něj přijdou. Ještě jsem nečetl, že by tam zavřeli nevinného slušného člověka, který se pouze ke své smůle doopravdy nacházel v nesprávný čas na nesprávném místě. Ani na jihu USA neprobíhají trestní soudy bez advokátů obviněných, ale stát se to samozřejmě může všude, jak v USA, tak taky u nás. Co s tím dělat? Zrušit kriminály s tím, že co kdyby tam seděl nějaký nevinně odsouzený? No já nevím. Zase tolik těch nevinně odsouzených tam jistě není. 

A co se týče těch dvou údajně nevinně odsouzených černošských mentálů, taky tady jsem přesvědčen, že nebyli zabásnuti bezdůvodně. Chtělo by to podrobnější rozbor této kauzy a ten není k dispozici. Jisté však je, že s černochama v Americe jsou nesrovnatelně větší problémy, než například s našimi spoluobčany, však Vy víte které myslím a co všechno to obnáší, jaké problémy, demonstarce a nepokoje, řešení je v nedohlednu, ale řešit se to bude muset výhledově. Vím jaké potíže a problémy mají naši policajti a tak jsem dalek toho, abych kritizoval mnohem zatíženější justici a policii amerického maloměsta s vysokou koncentrací černošského obyvatelstva, kde je krimunalita ještě vyšší než na severu naší České republiky.

+3/0
4.9.2014 9:12

L61a48d87i29s30l68a25v 42H70a12š15k67a 4333806291970

kolik lidí sedí v Rusku za to, že kvákli něco proti Putinovi, kolik lidí umíralo v gulazích, v uranových dolech atd...

ale je to tragédie, to rozhodně

+3/−1
4.9.2014 7:50

A29d71a14m 78Ž46í11d97e82k 8925972615563

patnáctiletý dostane trest smrti ?!? ... ještě že ty odsouzené nechávají tak dlouho vycukat

rád bych viděl ten proces, prokazování a rekonstrukci "dle důkazů" .. to musela být dobrá fraška ... a slavná americká porota asi odvedla bezchybnou práci

+3/0
4.9.2014 6:30

J14a48n44a 75V30y46s45k69o48č49i98l30o70v87á 8427228359454

No, ona naše česká porota není o nic míň "slavná".:-/

0/0
13.9.2014 8:27
Foto

B13o70ř38e46k 42M48e42z76n63í60k 3500143360329

Jejich život po propuštění křičí po nějaké inteligentní reality šau.

0/−1
4.9.2014 3:46

Lubos 5179676381310

cteni pro zastance treaty smrti.. I kdyz je otazka jak kvalitni zivot by zili mimo vezeni, nemeli tam co delat.....

+1/−1
4.9.2014 1:10

Lubos 5669386461850

trestu .. blbe automaticke opravy ;)

0/−2
4.9.2014 1:10

H45o58n58z79a 71K82o17z58e67l 8844579562944

Jsem stale pro trest smrti.

+4/−1
4.9.2014 3:32

R90e28n66é 15Z95a43c53h 9817830295447

Já taky.

+3/0
4.9.2014 8:29

R22o76m23a13n 59M20i55r95o98s26l35a78v 4867623767586

Problém je v tom, že v USA to není žádná výjimka, ale už přes 100 obdobných případů. To, že rozpoutaly válku s Irákem kvůli neexistujícím ZHN, což byl buď další omyl nebo dezinformace a dnes neví co s ním je jen další pdodobný malér  ve větším rozsahu. Přesto je mi Amerika z mnoha důvodů sympatická, jen těm zprávám z tamních zdrojů a akcím postaveným na podkladě těchto zpráv, nelze jaksi bez lobotomie věřit.

+1/−1
3.9.2014 23:32

J68i15ř91í 65Š56v78a36g26r 3488700265706

A proto jsem pro trest smrti. Určitě by byli raději v pánu, než sedět 30 let s kriminálníkama.

+3/−3
3.9.2014 23:25

H94o92n13z60a 39K24o66z93e69l 8144979572394

Jako humor blby,jako nazor taky.

+7/−2
4.9.2014 3:33

I64v49a 79V52a28l83č84í75k91o62v87á 1439498951631

Amerika náš vzor. Rv

+1/−12
3.9.2014 22:11

I93v83a 11V15a22l73č48í71k95o81v88á 1639178441351

Tak nějak pustí i Kajínka. :-/

+2/−2
3.9.2014 22:12

J94a31n57a 60V98y89s73k51o21č18i36l68o75v35á 8337548739494

Měli by.

+2/0
13.9.2014 8:29

L18u62d54ě59k 51N64ě89m10e17c 5555461942304

Takže když se křivdy napravují, je to taky špatně? Ach ti Novinkáři...

+9/0
3.9.2014 22:16

O68t56a37k91a21r 90F44u64k98a 8301423891964

Ne, špatně je, že se nikdy nedozvíme kolik nevinných bylo popraveno...aneb jasný argument pro zákaz trestu smrti

+1/0
3.9.2014 23:33

L85u15d72ě46k 72N37ě24m23e97c 5805791452784

A proč se do toho tedy plete ta Amerika?

+5/0
3.9.2014 23:42

O92t69a97k81a27r 14F26u86k67a 8211483421214

protože v kolika demokratických zřízeních se praktikuje trest smrti?

protože která země se tváří jako největší ochránce demokracie a lidských práv?

+2/0
4.9.2014 11:14

L62u38d84ě19k 42N22ě69m54e78c 5845371702824

Protože v kolika a jakých případech je trest skutečně realizován? :-/

0/0
4.9.2014 11:15

O19t79a16k69a74r 56F56u42k97a 8731653261124

doporučuji vyhledat si ve spojení s usa wrongful execution nebo miscarriage of justice, konkrétních informací tam bude dost a určitě se shodneme na tom, že i jediná taková poprava nemá s demokratickým zřízením nic společného...

+1/−1
4.9.2014 11:21

L37u73d20ě27k 93N34ě13m60e74c 5855381872484

Víte, kdybyste šel do kořene vlákna, tak byste zjistil, že jde o to, že byla křivda alespoň částečně napravena nebo odhalena. Nic si nebudu dohledávat, nemám na to čas a ani náladu. Ano, vím, že se to několikrát stalo, určitě nejen tam. Jestli demokracii hodnotíte jen podle relativního počtu justičních omylů, tak nevím, co by se Vám hodilo nejlíp. Podobný stav, jako je u nás? Nebo v Německu? Nebo v Rusku? Nebo v USA?

+3/0
4.9.2014 11:26

O67t75a34k23a84r 70F20u43k94a 8451803961454

vážený pane, vlákno začalo povzdechem "amerika, náš vzor", to napravování jste do toho namontoval vy, a já souhlasím s tím, že naším vzorem v tomto rozhodně býti nemá, protože u nás by v tomto konkrétním případě k takové křivdě nedošlo, a jakkoliv se náš systém může zdát nedokonalý/měkký, tak se ani nestane, aby někoho neprávem popravili, na základě rétorických schopností obhájce někoho jednoznačně vinného neodsoudili (a opačně) atd. ano, ojediněle se najde případ, kde by byl trest smrti zahodno. k tomu se ale najdou desítky možná stovky, kde by hrozilo potrestání nevinného člověka.

0/0
4.9.2014 12:22

J90a85n 77K63o63c28i92á39n 3832945430602

No, ruské gulagy byly tisíckrát horší...

+6/−2
3.9.2014 22:46

J90a12n67a 32V44y93s76k81o35č88i79l18o84v88á 8937158689424

Vy radši Rusko, že?

0/0
13.9.2014 8:29
Foto

P37e38t30r 57V42a27ř81á20k 3312200946195

No jo no, lze si docela dobře představit, jak to tehdy vypadalo :-/ Horkokrevní jižani potřebovali rychle nalézt pachatele, tak zatkli první dva negry, co jim přišli pod ruku a vymámili z nich přiznání. Doufám, že dostanou tučné odškodné, nedovedu si představit, jaké to musí být utrpení sedět třicet let za vraždu, kterou jste nespáchali.

+35/−1
3.9.2014 21:58

M82i79c89h61a93l 67B52o21c60k 5510133257208

Co se otíráš o Jižany? Jsou to ti nejlepší lidi, které jsem měl tu čest poznat. Bůh jim žehnej

+1/−19
3.9.2014 21:59

K28a32r94e35l 62N56o80v85o35t15n47ý 7419216229416

Co ty se otíráš o boha?

+16/−2
3.9.2014 22:01

J56a85n18a 48V40y22s84k30o60č97i12l71o36v79á 8467388939934

Trapné. Tomu nic nevadí.Rv

+1/0
13.9.2014 8:30
Foto

P15e50t55r 79V96a33ř23á70k 3812790356945

Neříkám, že to jsou špatní lidi, ale snad mi nechceš tvrdit, že v osmdesátých letech na americkém jihu neexistoval rasismus :-)

+5/−1
3.9.2014 22:05

M37i38c36h90a24l 80B77o76c74k 5870433127438

jo tak rasismus. 50 % vražd v USA mají na svědomí černoši. To je taky rasismus že jo? Oni s nimi mají své bohaté zkušenosti.

+1/−6
3.9.2014 22:07
Foto

P37e60t83r 53V15a87ř75á52k 3462160706855

Motáš jabka z hruškami. Ať už se to zakládalo na reálných zkušenostech nebo ne, americký jih byl přinejmenším v minulém století (jak to tam vypadá teď netuším, ale na venkově to asi zas takový rozdíl nebude) silně rasistický a v podobných případech prostě byli černoši první na ráně.

Osobně bych se nedivil, kdyby podobných případů byly desítky až stovky, akorát se na to nikdy nepřišlo (a teď myslím obecně v celých státech a bez ohledu na barvu pleti). Podle toho, co jsem viděl a četl, tak tehdy odsoudit člověka za vraždu nebylo zas tak složité.

+14/−1
3.9.2014 22:12

M76i87c83h35a69l 39B15o94c64k 5700723457458

Já jsem půl roku studoval střední školu v rámci výměnného programu v Jižní Karolíně, tak mě nepoučuj a neříkej mi o situaci na Jihu. Já o ní vím víc než ty a to, co tu vykládáš je obyčejná multikulti propaganda, žádný silný rasismus na Jihu NIKDY nebyl

+2/−3
3.9.2014 22:15

R64e65n60é 27Z28a27c17h 9527450695727

Já to říkám pořád. 

Rasista je poučený multikulturní idealista.

+1/−2
3.9.2014 22:22
Foto

P39e26t75r 90V58a52ř89á32k 3642150476915

Hele, já neříkám, že každý jižan na potkání mlátí černochy ;-D Navíc, dneska to tam už vypadá asi jinak, navíc ve větších městech (předpokládám, že jsi nestudoval v nějaké díře). Ale v té době, navíc na venkově (Red Springs podle wikipedie cca 3000 obyvatel)...

+1/0
3.9.2014 22:24

O92n50d15r57e38j 16S77i65d86o48n 6184506321252

Pul roku na stredni skole, tak to jsi odbornik. Ja ziju ve statech na ruznych mistech vyrazne dele, nez byla tva zkusenost a to, co placas, jsou nesmysly. Rasismus samozrejme existuje, vetsinou v myslich a cinech jen mensi casti lidi, ale i to staci. Jiste neni tak silny, jak byval pred nekolika dekadami, presto to je neco, co je treba resit a ke cti Ameriky je treba rici, ze se to resi. (To plus jsem se uklikl).

+5/−1
3.9.2014 22:25

R35e27n88é 63Z42a40c27h 9217950525637

Co pořád máte s tím rasismem? To je dnes nějaké módní slovo? Nebo máte problém přiznat, že existují sociální skupiny, které mají různé sklony k zločinnosti a kriminálnímu jednání?

+1/−1
3.9.2014 22:43

O23n45d22r79e50j 80S39i26d72o67n 6754236681782

Socialni skupina a etnicka skupina jsou dva odlisne zpusoby kategorizace. Z cernocha se belochem nestal ani Michael Jackson, vymanit se z bidy ghetta je extreme tezke, ale ne nemozne, ikdyz neporovnatelne tezsi, nez tam spadnout. Pokud chcete dat rovnitko mezi cernoch a kriminalnik, musite dat rovnitko mezi Cech a zlodej nebo Jizan a rasista. Pokud vam to aspon trosicku mysli, musi vam (a Blockovi) byt jasne, ze takto to nejde a to je to, co ma myslici cast spolecnosti s rasismem, jak se ptate. O modu skutecne nejde.

+5/0
3.9.2014 22:55

R46e67n14é 85Z90a17c34h 9677430265717

Nemusíš mne poučovat. 

Nicméně vymanit se z bídy ghetta lze. Zrovna Tebou vzpomínaný M. Jackson nebyl zrovna chudákem, ač byl černým černochem. Proč se nechával přebarvovat a předělávat na bělocha (neúspěšně, ač zřejmá snaha byla), věděl nejlíp on sám. Chtěl se od nich distancovat, ale to víš. Černoch se bělochem nestane tím, že vleze do vápna. To si málo uvědomoval. A jak si to uvědomil, bylo pozdě. Rozpadal se zaživa, to je přece známá věc. Samozřejmě že o módu nejde, avšak rasismus je v dnešní době módní slovo, skloňované ve všech pádech, až to přestává být zajímavé a zavání hlupáctvím.

0/−1
3.9.2014 23:09

O42t11a71k16a73r 81F54u61k93a 8241693641844

Půl roku jsem studoval střední školu :)))))))) jasný znalec, to se pozná! Jo mladej, až tam budeš 15 let tak se ozvi, pokecáme si o tom jak na jihu nikdy nebyl rasismus.. btw něco jako občanská válka ses na ty škole nahodou neučil že :))))

+11/0
3.9.2014 23:25

R45a66d77e34k 59T56o58m14a29s83e95k 5723230348145

Řekl bych, že si vymýšlíte. Jinak byste věděl, že Jižní Karolína k tradičnímu jihu vůbec nepatří a uvažuje se o ní jako o jihu víceméně pouze z důvodu přiřazení k dané statistické jednotce. Nicméně žádný ze států na pobřeží Atlantiku nepatří mezi původní rasistický jih.

0/0
4.9.2014 10:38

M45a38r55i12e 95C17h18m78e67l20a97ř85o30v60á 8745646767139

Rasismus na jihu byl a je. O něm by mohl vyprávět i Jamie Oliver. Ale je otázka proč i v dnešní době. Můj názor je že se černošská populace mnohonásobně podílí na kriminalitě. Dobře to řekl jeden člen policie z USA co přijel školit českou policii po 90tém roce. Byl to američan a dokonce černoch. "Budete mít za několik let stejný problém s cikánama jako mi máme s černochama. " A měl pravdu. Dokonce řekl že černoch musí dostat za první provinění višší sazbu než běloch a to proto aby si vůbec uvědomil co provedl. Hlavně nepište " napiš zdroj". Dovedla jsem to najít já tak to devedete najít i vy.;-)

0/0
13.9.2014 11:25

J28a50n 33Š38l10é17g85l 8662670238273

Takže tenhle argument ospravedlňuje k tomu, aby byli zavřeni za vraždu co neudělali! Bravo! Tleskám R^

0/−1
4.9.2014 7:29

J75a43n 59K56v49a26p64i67l 7661681763

Jizani jsou tupci co se modli od rana do vecera.

+1/−3
3.9.2014 23:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.