Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kůň z 1. světové války dostal po sto letech medaili. Pomohl i Spielberg

Ve Spojeném království v úterý vyznamenali vůbec první zvíře, které oddaně sloužilo na bojištích první světové války. Kůň jménem Warrior obdržel zvířecí obdobu Viktoriina kříže, nejvyššího možného britského vyznamenání udělovaného za statečnost v boji. Za ocenění Warriora bojoval i slavný režisér Steven Spielberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i81c23h70a97l 28B49o52c65k 5730283847278

Nepřežil také z důvodu, že to byl kůň generála? a generálové se objevovali na bezpečnějších úsecích fronty a nelezli tam, kde by mohli přijít o život. To je známe od bitvy na Sommě 1.7-1916 kdy generálům jako je Haig  a Rawlinson přicházeli do štábu zprávy o ztrátách a oni stejně nařizovali další útoky z bezpečí svého štábu jak jinak jenom ten den zemřelo 20 tisíc britských vojáků a 30 tisíc bylo zraněno

0/−2
3.9.2014 9:01
Foto

M72a73r13t48i75n 67K88l41u12m14p30a94r 5706168797624

To je populárně šířená mýlka, jejíž reprodukcí jen poukazujete na vlastní nevědomost. V první světové válce dosáhly ztráty důstojníku od hodnosti brigádní generál a výše, za všechny zůčastněné strany, asi tisícovky, z toho jen na straně UK bylo zabito 78 generálů a dalších 146 zraněno nebo zajato. Německo mělo ztrýty generálů ještě vyšší, Francie asi o 1/3 nižší. Schopní generálové se pohybovali v předních liniích a úměrně k tomu měli ztráty. Haig byl vrchním velitelem, on totiž generál není jako generál, ale chápu, že je vaše povědomí v tomto směru dosti chabé, je tudíž jasné, že se na frontové linii nepohyboval.

+1/−1
3.9.2014 9:36
Foto

M36a85r64t39i50n 92K29l47u10m66p38a39r 5236148727404

Aby bylo jasno, tou mýlkou nemyslím ztráty vojáků na Sommě, ale to, že se generálové objevovali jen v bezpečnějších úsecích fronty.

0/−1
3.9.2014 9:38

M59i48c39h62a79l 23B13o45c26k 5270423927818

Ano Haig byl vrchním velitelem, ale mluvil jsem spíše o Rawlinsonovi. O Haigovi špatně to vyznělo uznávám bitvu na Sommě schválil a podporoval nehledě na strašné ztráty, jinak 78 mrtvých generálů v porovnání s 1 milionem britských vojáků, kteří padli, je velký rozdíl že, takže to není mýlka, ale fakt. Být generálem bylo mnohem bezpečnější než být vojákem. 78 mrtvých generálů jsou ztráty 19,5 generálů každý rok v porovnání s 250 tisící vojáky zabitými každý rok

0/−1
3.9.2014 9:43
Foto

M68a92r97t54i80n 59K93l65u58m41p18a43r 5616558567294

To je zcela nesmyslné srovnání, porovnávat ztráty generálů se ztrátami vojáků může jenom člověk, kterému došli argumenty. Srovnávat můžete celkové množství generálů s jejich ztrátami a zjistíte, že byly leckde vyšší než o základního vojska. Navíc vy jste napsal ne že se Haig a Rawlinson pohybovali v bezpečnějších úsecích, ale že se generálové obecně pohybovali v bezpečnějších úsecích. Tak nelžete a nekličkujte, vy úhoři.

0/−1
3.9.2014 9:49

M87i73c73h74a16l 90B97o74c29k 5230963337838

Proč bych to neměl porovnávat? Faktem je, že kůň generála měl mnohem větší šanci přežít než kuň nějakého kavaleristy na frontě anebo koně sloužícího k zásobování. Já na rozdíl od Vás se neuchyluji k invektivám:-P

0/0
3.9.2014 9:55

M26i46c56h12a30l 66B73o55c70k 5290153287588

jinak v čem lžu?  Bitva na Sommě byl velký průser a tohle prostě zakecat nelze. Je pravdou, že Britové si svých vojáků vážili o něco lépe. To Franouzští generálové jednomu říkali dokonce řezník...teď si nevzpomenu na jeho jméno hnali své vojáky do útoku, protože útok byl jediná francouzská vojenská koncepce, i kdyby útočili přímo na kulomety a na děla. Dokonce v roce 1917 vypukla vzpoura a jenom díky Petainovi jednomu z mála inteligentní fran. důstojníku se tato vzpoura nerozšířila do celé armády

0/0
3.9.2014 10:04
Foto

M10a53r72t14i47n 15K68l82u70m70p22a14r 5176948287904

Nejprve jste napsal, že generálové se pohybovali v bezpečnějších sektorech a pak z toho děláte, že vlastně jen Haig a Rwalinson se pohybovali v bezpečnějších sektorech. Váš výpočet ztrát je taktéž zcela chybný. Snad pouhým omylem.

0/0
3.9.2014 10:09

M62i82c83h74a51l 60B18o33c27k 5250973537988

Já se spoléhám na svou paměť a vy na google. Není důležité vědět exaktní číslo padlých britských vojáků, psal jsem také, že Haig a Rawlinson byli neschopní břídilové a díky nim mnoho chlapců zařvala zvlášť v té bitvě na Sommě, kdy padli celé pluky kamarádů z jednoho města, jelikož britská armáda byla na základě dobrovolnictví a ne povinných odvodů.

0/0
3.9.2014 10:13
Foto

M31a10r27t13i85n 84K78l25u28m69p33a29r 5466218777724

Napsal jste, že generálové se objevovali v bezpečnějších úsecích fronty a nelezli tam, kde mohli přijít o život. Což není pravda. Válečné úspěchy zmíněných dvou pánů jsem nijak nekomentoval. Já o voze, vy o koze. Ale chápu, že je to tak jednodušší. Propříště doporučuji spoléhat méně na paměť, když vám již tolik neslouží, google a wikipedia je obvykle přesnější. Uvádět nepřesná čísla údajně z hlavy je 10 bodů za styl a 0 bodů za obsah a věcnost.

0/0
3.9.2014 10:24

D41a58v54i68d 48N75e11b24e64s75k26ý 8787311529391

Viz můj příspěvek níže. Být generálem bylo jen dvakrát bezpečnější než být obyčejným vojákem.

0/0
3.9.2014 10:02

M80i51c67h71a26l 22B82o16c76k 5240143777148

Jenom dvakrát bezpečnější? ;-D To je myslím dost

0/0
3.9.2014 10:07
Foto

M67a56r81t37i87n 86K15l46u35m21p49a75r 5416778377844

A jinak vámi uváděné číslo zabitých vojáků je mylné, celkem zahynulo na straně UK okolo 660 tisíc vojáků a 41 tisíc důstojníků, to je dohromady cca 700 tisíc. Měsíční ztráty tedy činily cca 13 700 vojáků všech hodností, roční ztráty tedy okolo 164 tisíc. Pokud bychom počítali jen s vojáky mužstva, tak to činilo na rok asi 155 tisíc. To je o 100 tisíc méně, než mylně uvádíte vy. I při maximálním odhadu ztrát, uváděném Komisí válečných hrobů Commonwealthu, což je číslo cca 890 tisíc, se dostaneme "jen" na 210 tisíc zabitých vojáků včech hodností za rok.

0/0
3.9.2014 10:03

M70i23c49h11a90l 12B76o16c39k 5350143697418

Dobře hledáte na googlu a kolik bylo zraněných? Ono zabití to je jeden údaj, pak nezvěstní, což v mnoha případech jsou zabití, a zraněných je mnohem více, zvlášť těch s doživotními následky- amputované končetiny, shellshock

0/0
3.9.2014 10:06
Foto

M41a85r42t97i85n 19K85l71u57m31p48a24r 5516938457304

Napsal jste " v porovnání s 250 tisící vojáky zabitými každý rok " nebo ne? Držte se laskavě toho, co píšete a nesnažte se to vysvětlovat jinak, jakmile je vám to zpochybněno. Ve vaší původní větě není o doživotních následcích ani čárka.

0/0
3.9.2014 10:11

M46i15c72h16a74l 97B86o29c17k 5890273547908

Je zajímavé, že pan Nebeský uvádí 950 tisíc padlých. Víte, že v britské armádě neloužili jenom obyvatele britských ostrovů, ale i koloniální jednotky? Gurkové, Indové, pak jednoty ANZAC apod.

0/0
3.9.2014 10:15
Foto

M35a21r79t75i21n 30K50l17u44m54p45a38r 5976608367774

Ano, je velmi zajímavé, že vy nerozeznáte rozdíl mezi britským impériem a UK. Ztráty UK byly 700 - 890 tisíc, ztráty celého impéria 910 - 1120 tisíc. Jak jste si jistě všimnul, ve svých příspěvcích jsem konzistentně psal UK. Díky za pozornost.

0/0
3.9.2014 10:27

D52a68v62i61d 64N45e89b82e33s36k68ý 8797661989981

Co se celého Britského impéria týče, v válce padlo asi 950 tisíc z 8,7 milionu příslušníků ozbrojených sil, tedy asi 11%. Generálů padlo 78 z 1257, tedy asi 6%. V nějakém velkém bezpečí tedy generálové opravdu nebyli.

0/0
3.9.2014 10:00
Foto

M88a78r80t40i76n 56K88l39u23m69p19a25r 5646648717304

Nedokáži posoudit, podle čeho je není 6% úmrtnost nějak velkým nebezpečím a 11% je, ale podstatou mých příspěvků bylo, že generálové nebyli obecně zbabělci jak se traduje a jak pan Bock naznačoval. Mnoho jich vedlo i z první linie. Samozřejmě se zbabělci našli, asi jako vždy a všude.

0/0
3.9.2014 10:30

J62i57ř30í 55V62o49n11d32r71á58č25e40k 5306464260804

Už 32 holubů ocenili ti klauni za vyjímečnou statečnost ;-DR^ Ti museli být šťastní;-D

0/0
3.9.2014 8:43

P75e74t78r 38N98i70v57n95i22c90k15ý 3722344315297

No jo, ve starém Římě byl kůň i senátorem...

+1/0
3.9.2014 7:40
Foto

M73a18r71t13i18n 46K46l50u68m32p28a89r 5756348267794

Ale že těch rotačních kulometů na bojišti 1. světové války bylo, že, redakce! Zajímalo by mě, ze kterého pekla jste tuhle zprávu přejali a nebo který redaktor beze špetky ponětí o technologiích 1. světové války toto stvořil. Otřes.

0/0
3.9.2014 6:13

M97i39c88h78a47l 82H94a55u82f 4298309835141

Právě o tom přemýšlím...tak snad jedině, že by Němci/Rakušané používali zbraně systému Gatling, úplně vyloučit to nelze, ale je to velmi málo podobno pravdě.

0/0
3.9.2014 9:02
Foto

M53a87r41t65i85n 89K18l10u72m18p19a71r 5656418907584

To ani náhodou:) Všichni přešli na Maximy a jim podobné výrobky. Kupříkladu v USA (a jejich pozemní armáda byla tehdy jak takticky tak materiálně zaostalejší než ta německá) vyřadili Gatlingy jako zastaralé v roce 1911. Německo zcela jistě žádné mechanické pušky nemělo a na západní frontě Rakousko nebojovalo. Ovšem ani armáda rakouská Gatlingy neměla.

0/0
3.9.2014 9:24

J12o34s76e32f 25Č80t55v53r33t89n83í38č33e29k 8220902639319

Myslím že kdyby to čet, tak by nás kop...

+4/0
2.9.2014 23:27

K47a48r23e45l 86W92a59t93z17k30o 9876157387736

Chudák kůň, určitě nestál o to být vtažen do války vyvolané člověkem. A takových zvířat tam zahynulo. !!!!!!

+9/0
2.9.2014 23:21

P33e88t51r37a 71M81a79l75á 7641258841405

Bohužel, takový člověk je a nejen ve válkách

+2/0
2.9.2014 23:40

P46e84t20r87a 78M84a51l53á 7501378361645

Krásná zpráva...jedna z mála

+4/−1
2.9.2014 23:03

P85e63t85r 37V86í94c59h 7265698951335

Někoho by mohl kopnout i dvakrát a stejně by mu to nedošlo.

+4/0
3.9.2014 0:13

I94r55e88n12a 21P93l74a66c43h68e31t76k74o62v69á 3454774270587

R^;-D

0/0
3.9.2014 5:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.