Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jako menstruace, říká o potratu pilulkou jedna z prvních pacientek

Varianta, která přišla pro české ženy zbytečně pozdě. Tak hovoří o potratové pilulce žena, která ji legálně užila mezi prvními. „Projít si ukončením těhotenství je těžké, pilulka ale mírní rizika,“ řekla iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z84d79e45n90ě16k 69T10r63u14t74n86o62v85s15k44ý 7473853656880

Když je umělé přerušení těhotenství vraždou, je vraždou i to, když proběhlé těhotenství a následný porod zabije matku??

0/0
16.9.2014 5:24

Z66d28e97n60ě51k 55T56r31u12t11n64o60v29s19k84ý 7463933926420

ještě že můj porod proběhl normálně. Od plínek žít s vědomím, že jsem vrah....Rv

0/0
16.9.2014 5:25

P66a98v97e52l 54O76d77r48a21z51i14l 6884249807500

To je nesmysl, a vy to dobře víte.

0/0
16.9.2014 8:10

Z47d10e72n52ě16k 84T44r64u58t74n77o84v72s60k19ý 7143583576390

Aha a co to podle vas je? Potrat tu nazyvate vrazdou, a nad matkou zabitou kvuli tehotenstvi, ci komplikaci pri porodu mavnete rukou???

0/0
16.9.2014 9:02
Foto

J52a19n 72Č34e30r19m59á37k 4299808575367

přímé ohrožení života matky je jediný důvod, kterým lze potrat ospravedlnit, neboť nikdo mě nemůže nutit zemřít. 

Jedině tam mám morální právo se rozhodnout, zda svůj život obětuji za jiného... 

Je to na stejné rovině, jako když při atentátu či nějaké střelbě se rozhodnu druhého krýt vlastním tělem. nikdo mi nemůže vyčítat, pokud to neudělám.

Vše ostatní je vražda, neboť ani já nemám právo dítěti vzít jeho život  a je plno jiných řešení...

+1/0
16.9.2014 12:29

Z18d41e95n46ě59k 84T82r58u50t11n49o32v74s69k14ý 7263393166920

Aha. A nutit někoho, aby ve svým těle nosil něco, co má daleko do plnohodnotného samostatného života je normální?

0/0
16.9.2014 15:39

P56a59v71e71l 77O23d78r63a91z77i65l 6624179317660

Potrat je úmyslné zabití, úmrtí matky při porodu je úmyslné snad jen pro vás.

+2/0
16.9.2014 13:21

P45e88t35r 10Š34a30f98r17á37n 9126851969

jako by se o nic nejednalo :-(

0/−1
15.9.2014 19:30

J64a25n 92K30o30t36t33a96s 5644469630829

Kdy se objeví tyto preparáty na černém trhu?

0/0
15.9.2014 8:05

M95o91n15i92k86a 92R28o65l39l80o77v25á 5153852926495

Vy to asi užívat nebudete;-),tak vám to může být šumák a normální ženská si to nechá napsat u doktora.Černý trh by kvetl spíš při nepovolení tablety.Je to mnohem šetrnější než potrat v narkóze.

+3/0
15.9.2014 8:29

P31a69v84e79l 57O62d69r71a56z39i39l 6204669297800

Mnohem šetrnější je chovat se zodpovědně.

+1/−1
15.9.2014 8:34

M15o68n13i41k25a 16R29o44l83l30o66v82á 5473762246445

Takže virtuální sex?;-DTam je riziko otěhotnění fakt minimální,ovšem každá antikoncepce může selhat.

+1/−1
15.9.2014 8:42

P42a82v74e93l 61O82d34r14a36z30i57l 6634569827600

Ne, zodpovědný sex, paní Rollová, to je fenomén, o kterém, při vší úctě, nic nevíte.

+1/0
15.9.2014 21:42

J46i57ř74í 19N21o72v70á86k 6294862849641

A co pripady kdy o nezodpovednost nejde? Na to jste jeste nikdy nezareagoval.

+2/0
15.9.2014 8:55

P22a74v25e91l 56O22d95r55a44z71i67l 6964809647760

To není pravda, vy jste si toho jen nikdy nevšimnul. Ukončení těhotenství z vámi popisovaných důvodů chápu.

0/0
15.9.2014 21:45
Foto

B21o66h51u71n61k32a 82J19a18n38č65a51ř73í54k63o87v18á 8950709595

pány Odrazila a Sýkoru nejvíc štve to, že oni nemají žádnou moc o tom rozhodovat, můžou akorát tak plkat tady na diskusi ...

+3/−1
15.9.2014 7:37

M87o43n72i45k66a 11R47o88l77l59o93v54á 5433612136445

Bohužel to je nemožné,ale jim bych přála nechtěné těhotenství,schválně,jak by se zachovali;-)

+1/−1
15.9.2014 8:02

J56a35n 62K80o13t65t86a36s 5154489500919

Zodpovědnost je právě nechtěné těhotenství. Jedinec - lidský tvor je totiž ihned po splynutí obou a ne až tehdy, kdy má vyvinut mozek a pod, co tvrdí někteří lékaři. Potrat je vždy jistým druhem vraždy, když je uměle vyvolán nebo zásahem přírod\y, když je samovolný. Nelíbí se mi, že direktivně rozhodujeme o něčem, do čeho zasahuje řada neznámých faktorů včetně vesmíru, postavení planet a pod. zkrátka věcí, o kterých nevíme ani zblo.

+1/−4
15.9.2014 8:13

M56o62n70i36k31a 75R43o47l30l83o70v23á 5433152586245

Ale prosím vás,jaká nezodpovědnost?Nebavíme se o typech žen,které mají potrat místo antikoncepce,ale o normálních lidech.Např.mě je 44,takže pokud by selhala HA,tak prostě na potrat jdu.A samovolný potrat je dle vás také vražda?To si snad děláte srandu.Ani umělý potrat není žádná vražda.

+3/−1
15.9.2014 8:27

P83a31v88e69l 20O16d62r55a25z66i92l 6114169677960

Ano, jste nezodpovědná, protože používáte nespolehlivou antikoncepci.

Samovolný potrat není vražda.

Umělé ukončení těhotenství je vražda, záleží na úhlu pohledu.

+2/−3
15.9.2014 8:34

M26o19n90i35k16a 33R72o77l10l24o81v60á 5853212296745

A co je spolehlivá antikoncepce?A samovolný potrat je vražda podle pána Kottase;-DAni umělý potrat není vražda,zabít může jen to co je na světě,ne?

+2/0
15.9.2014 8:44

Š54á51r13k15a 26K77i40l84n93a16r54o69v37á 2734375788338

ne

0/0
15.9.2014 13:50

P67a60v32e17l 97O34d50r15a30z73i86l 6594299507360

Oplozené vajíčko a následné vývojové formy člověka zcela jistě na světě jsou, ženská děloha není alternativní realita.

0/0
15.9.2014 21:43
Foto

J50a22n 50Č97e10r51m28á84k 4339968295607

a ono dítě snad není na světě?

0/0
16.9.2014 12:34

Š63á44r13k72a 45K58i91l34n88a22r75o29v10á 2964835518898

umělý potrat vražda je

+3/−1
15.9.2014 13:49
Foto

J80o65s53e79f 14J57o85ž75k36a 37S14ý82k36o34r87a 3473708160110

Vaše poněkud jednoduché vidění světa bych opravdu chtěl mít. Přát druhým neštěstí, to je tak čecháčkovské :-P

Nikdo nemůže vědět, jak se zachová v situaci, ve které nikdy nebyl. Přesto věřím, že potrat by byla až úplně krajní možnost ve chvíli bezprostředního ohrožení maminky.

Přeji Vám, i všem ostatním, aby jste nikdy nemusela stát před podobným rozhodováním.

0/0
15.9.2014 15:16
Foto

J57o38s38e66f 93J60o23ž73k91a 50S10ý25k98o37r14a 3673528480550

Madam, to je tedy pěkná blbost, co jste napsala. Já bych o ničem takovém nikdy nechtěl rozhodovat. Nijak jsem si podobné právo ve svých komentech neuzurpoval. Přesto si troufám navzdory většině napsat, že potrat je zabitím člověka.

0/0
15.9.2014 15:11
Foto

J15a58n 37Č45e17r53m19á97k 4649348385577

dámy, tato argumentace je demagogická. Je na stejné úrovni, jako byste řekly, že lidi kritizující násilníky, zloděje či vrahy nejvíc štve, že sami nemohou být zločinci... 

Ale ano, jinak by mělo být ctí a morální povinností člověka se zapojit do potírání zločinu a tím je i jeho kritika a vysvětlování, aby lidé, kterých se to týká pochopili, že krást či vraždit se nemá...

0/−1
16.9.2014 12:46

M93i94c36h22a61l 23Ř70a92d65a 1401647451747

Článek působí jako další "laciná" reklama farmaceutické firmy. Nač řešit zodpovědnost za své jednání, prostě když to náhodou vyjde a paní otěhotní, tak si vezme pilulku a bude to jako jedna z mnoha menstruací. Nic víc. Chybí informace o hodnotách, zodpovědnosti i statistická fakta, kdy většina žen, které šly na potrat, trpí do konce života různými výčitkami apod. Ale je pochopitelné, že toto by ve článku moc neslušelo, protože to nejde s dobou a nebylo by to pro distributora pilulky příliš atraktivní. Zdraví Michal Řada, Starostové a nezávislí pro Hradec Králové

+3/−6
14.9.2014 22:48

M20a37r75t78i68n 80N48o90v65á56k 8737222302832

;-D

+2/−1
14.9.2014 23:32

J57i95ř95í 88N44o43v55á14k 6884862759891

Dekujeme za agitaci pane Rada a doufame, ze se nekdo z mistnich na vase vabeni chytil...

+1/0
15.9.2014 1:20

M95i59r81o25s50l22a61v 34H79ý76l 5405387829849

Pavle Odrazile, když tvrdíte, že :"ti lidé volí usmrcení svého vlastního plodu obvykle kvůli své nezodpovědnosti jen pro své pohodlí" vysvětlete:

1) jak víte, že vámi uvedený důvod pro interupci je tím hlavním 

2) kolik, z těch cca 16 tis. potratů v roce 2013, patří pod váš výraz "obvykle"

0/0
14.9.2014 16:24

P47a91v46e31l 23O91d76r64a74z95i75l 6954319887690

1) protože potraty ze zdravotních důvodů tvoří jen asi 20% UPT z toho logicky připadá na pohodlí 2) cca 80%

0/0
15.9.2014 8:32
Foto

J30a50n 10Č87e71r31m66á75k 4249438225867

a to se ještě do kolonky "zdraví" započítávají nejen ta těhotenství, která vážně ohrožují život matky...

0/0
16.9.2014 12:39

Z50d16e27n67ě22k 14T95r51u18t82n74o93v97s34k31ý 7623153286290

Josef Sýkora 14:06                                                                                                        Ano, ta moc, vzít si pilulku a nechat zemřít člověka. Opravdu opojné. Jaká škoda, že to mnozí z nás nemůžou zažít.

(sarkasmus)                                                                                                                   Ona i pouhá menstruace je vlastně mrháním potenciálního života. S tím by chtělo něco udělat...Co? Pane Josefe Sýkoro. Určitě máte nějaký nápad, či radu..

+3/−2
14.9.2014 16:14
Foto

J33o90s13e39f 76J51o65ž60k28a 71S76ý13k18o36r51a 3693478170820

Menstruace je tedy podle vás promrhání jednoho života. Zajímavé. A co když si Vy ustříknete do tangáčů? To jste zabil celé krajské město. Styďte se, člověče!

0/0
15.9.2014 15:26

Z71d98e78n80ě85k 55T55r11u62t49n67o60v56s94k20ý 7303823206390

Josef Sýkora 14:25

Asi to bude tím, že zarytě a urputně nesouhlasím s tím, že to je jen a pouze rozhodnutí té ženy...  A kdopak by se na tom rozhodnutí měl ještě podílet? Pouliční výbor strany? Výbor strany v zaměstnání? Rada příslušného města? Farář příslušného kostela?  A právo veta by měl nějaký Pepa Sýkora, diskutující na Idnes...

+5/−1
14.9.2014 16:02
Foto

J75o11s61e85f 34J73o15ž74k48a 52S38ý86k24o78r43a 3293498510140

Vy jste tedy demagog. Kdo asi? Přeci partner. Lékař. Pokud žijí její rodiče. Chápu, že jste na ÚV byli zvyklí rozhodovat o všem, ale dneska je jiná doba a podobné věci se řeší především v rodině.

0/0
15.9.2014 15:25

M57i83r74o87s25l92a66v 25H80ý91l 5865537409409

To omamné vábení moci, ta možnost někomu něco zakázat, nařídit, nebo někoho veřejně dehonestovat za čistě jeho (v tomto případě její) nedotknutelně pouze osobní rozhodnutí, je pro několik primitivů nad jejich veškeré síly. 

Naštěstí, soudě i dle této diskuze, je vás jen nemnoho. Hlučných, drzých, vlezlých a fanaticky aktivních, ale málo.

+3/−3
14.9.2014 14:00
Foto

J70o15s31e84f 73J15o75ž21k16a 12S72ý75k35o87r27a 3363558680260

Ano, ta moc, vzít si pilulku a nechat zemřít člověka. Opravdu opojné. Jaká škoda, že to mnozí z nás nemůžou zažít.

(sarkasmus)

+1/−3
14.9.2014 14:06

J34i36ř63í 86N84o67v28á19k 6914222869941

Pane Sykora, vzdyt vy nejste zaryty odpurce potratu ne? Tedy nize jste neco podobneho tvrdil. Tak proc si to zase vstahujete na sebe hloupe? Pan psal o tech fanatickych ne...? :)

+1/0
14.9.2014 14:16
Foto

J22o96s25e18f 56J57o54ž43k74a 92S50ý80k12o22r89a 3153498870340

Asi to bude tím, že zarytě a urputně nesouhlasím s tím, že to je jen a pouze rozhodnutí té ženy...

0/−3
14.9.2014 14:25

J33i70ř28í 14N75o82v30á63k 6664642239621

Spis bych to videl na tu potrefenou husu, ale jak myslite...

+1/0
14.9.2014 14:37
Foto

J33o21s89e74f 59J26o40ž68k81a 22S92ý33k82o54r61a 3743938620780

Když už tak HOUSERA, prosím ;-D

0/0
14.9.2014 14:49

K30a66r88e26l 76J18a31n41í87k 9928902885304

A není současně vábení moci možnost zabít živého tvora? Jistě, centimetrový plod není zcela člověk, ale byl by. Chápu, že jsou případy, kdy je tato smrt menším zlem a jeden je popsán v článku (vysoký věk + zdravotní komplikace). Drtivá většina potratů je ale jen zneužití oné moci pro vlastní pohodlí zabít.

A že vy to považujete za osobní rozhodnutí z něj nedělá více než osobní rozhodnutí kohokoliv jiného kdo se rozhodne zabít jiného člověka. Volba mít či nemít dítě je osobním rozhodnutím před sexem, nikoliv po početí.

+2/−3
14.9.2014 14:14

M22i68r39o90s36l61a73v 73H79ý16l 5225397479449

Mluvíte-li o potěšení ze zabití, pak ho lze nalézt u psychicky narušených jedinců, které souhrně nazýváme psychopaty. S takto extrémní poruchou, mluvíte li o zabití, je jich ve společnosti cca 1% (navíc v poměru 3:1 muži:ženy). Pro tyto deprivanty je předčasné ukončení těhotenství zcela nezajíímavé a neuspokojivé téma. Takže by mě zajímalo, z jakého zdroje   čerpáte vaše tvrzení: "Drtivá většina potratů je ale jen zneužití oné moci.."

+2/0
14.9.2014 15:27

P58a24v18e36l 11O87d43r55a73z17i44l 6804539277380

To je o tom, že ti lidé volí usmrcení svého vlastního plodu obvykle kvůli své nezodpovědnosti jen pro své pohodlí, donošení dítěte a předání k adopci je pro ně moc nepohodlné.

0/−4
14.9.2014 15:36

J47i77ř91í 91N80o63v53á62k 6344232309871

To je jasne, znasilnena holka si za to muze sama, co na tom, ze jinou zenu tehotenstvi muze ohrozit na zivote ze a donosene dite s nejakym postizenim je idealni k adopci, v detskych domovech se stoji fronty na adoptovani, ale nejsou deti ze?

+3/0
14.9.2014 15:39

P97a24v54e58l 78O41d58r16a33z61i90l 6134549737470

Vybíráte si dojemné, přesto však marginální skupinky UPT.

0/0
15.9.2014 21:44

E61l94e19n82a 43D44ě36d12k23o29v58á 9820900947887

Těhotenství není nic příjemného, porod je riziková a bolestivá záležitost. Tady nejde jenom o nepohodlí...

+3/0
14.9.2014 16:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.