Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší problém vidí mladí v soužití s Romy, podléhají předsudkům

Jako nejzávažnější společenský problém vidí čeští středoškoláci soužití s romskou menšinou, přičemž chyba je podle nich především na straně Romů. Názor na tento problém si utváří převážně z vlastní či zprostředkované osobní zkušenosti, vliv médií je neovlivňuje. Většina studentů se také domnívá, že nemůžou ovlivnit veřejné dění, vyplývá z průzkumu Člověka v tísni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a97r92t23i64n 60W95u29n35s49c42h 8915798511392

když musíte s cikány bydlet nebo jen cestovat v mhd ,zjistíte ,že to je jen

hluk a smrad..

0/0
3.9.2014 15:07

J59a34r29m11i75l 12V71e77p11ř46e40k 72S77t38. 5556735944129

Předsudky vznikají předem, tj. dříve než člověk získá s danou osobou, skupinou nebo tématem vlastní zkušenost či  v ě d o m o s t i  (viz Wikipedie). Čili člověk se nemusí nechat zmlátit, stačí, když získá nějaký názor zprostředkovaně. A to v dnešní době není žádná nemožnost. Je mylné se domnívat, že by se většina tohoto kdysi kočovného lidu dala zcivilizovat natolik, aby se stala normálně fungující menšinou kteréhokoliv státního celku. Jistě. Jsou i výjimky. Ale výjimka, jak je známo, potvrzuje pravidlo, v tomto případě skutečnost.

+1/0
2.9.2014 17:35

M14a62r81i36e 49Z59e62l10e92n28á 2504781969301

Zásadně nesouhlasím s autorkou článku. Jestli je nějaká skupina lidí vysoce rezistentní proti jakýmkoliv předsudkům, pak jsou to právě mladí. Nejsou totiž naštěstí (narozdíl od starších) ještě tolik zdeformovaní tím, že musí říkat to, co se od nich očekává a tak prostě říkají pravdu, čistou pravdu.

+3/0
2.9.2014 16:19

M33i79l53o75š 28S40e30t91í75k 3339869274900

Mladí podléhají předsudkům? :-O Řekl bych, že spíše realitě.

+6/0
2.9.2014 15:52

J79i75ř46í 89K75r88u57t33i84l 8699475751198

Budu se opakovat, logické je podle policejních statistik zjistit kdo se pere a proč.

I aktéři Ladovi Hospodské rvačky se prali z nějakého důvodu. Systém novinových článků Nahoď a on se vždy někdo najde se svojí pravdou, neřeší žádný problém. 

Nemyslím si že by rvačky mezi bílými a černými nebo obráceně nějak vybočovaly z průměru. 

Tady jde o to, Nahoď.

0/0
2.9.2014 15:37

J52a37n 31R48o20h94á69č 4602312927509

Oou nastal nejaky problem. ;-D

0/0
2.9.2014 10:33

R84a31d61e43k 72T35o75m81a11s48e73k 5413170548885

Mam se jít nechat zmlátit na Žižkov abych podle Člověka v tísni měl nezaujatý pohled?

+7/0
2.9.2014 9:47

J59i53ř48í 20K16r98u18t86i91l 8699375231908

Pane kolego, tady všichni podle příspěvku, Tomášek, Krutil, Háček, Král, Slavik, atd,

mají pravdu, je to jejich pohled, zkušenost, takže těch PRAVD může být podle počtu co zde píší. 

Logika věci je jen jedna a té tady moc není.

0/0
2.9.2014 10:36

R56a39d58e81k 95T63o89m66a94s88e22k 5433710928175

Moc nevím kam tím směřujete. Já se nesnažím vyřešit otázku soužití, jen reaguji na nesmysly Člověka v tísni, který nerespektuje ani vlastní zkušenost, ani zprostředkovanou zkušenost, ani mediální masáž. Podle člověka v tísni si tedy není možné vytvořit názor, který by nebyl zaujatý, pokud to nebude stejný názor, jaký zastává Člověk v tísni.

+4/0
2.9.2014 10:53

J14a62n 89S40l65a16v20í17k 3811820445368

Evidentně jste nepochopil psaný text... Je jedno jestli vás zbijí na Žižkově, v Krupce, Duchcově, Mostě, Chomutově, Ceilu... Pokaždé se jedná o individuální, regionální zkušenost, kterou nelze paušalizovat...

0/−3
2.9.2014 11:11

R76a43d68e73k 45T22o83m34a71s89e91k 5453530638325

Vy jste vůbec nepochopil na co narážím, ale to je jedno.

K tomuto: pokud se Vám to stane v každé z těchto lokalit, pak to není individuální regionální zkušenost, ale můžete jasně vytipovat problémové regiony a nepříliš složitými demografickými metodami zjistit, proč tomu tak je, a které skupiny jsou ty, jež způsobují problémy.

+1/0
2.9.2014 11:18

M63a63r36t75i43n 15B11r82e39j79c95h56a 3844460322751

Já se obávám, že paušalizovat jde. Pokud by se dělaly statistiky, které se z nějakého důvodu nedělají, pak by jsme se možná divili a právě díky statistikám z celé republiky by jsme s paušalizováním mohli začít. Samozřejmě nemůžeme všechny romy házet do jednoho pytle, ale i přes obrovskou multikulturní masáž, si lidé utváří názor z vlastních zkušeností. ;-)

+2/0
2.9.2014 11:38

P97a61v37e23l 32D36v25o75ř31á86k 8688455232691

K paušalizování mě opravňuje každá reportáž z prostředí věznic, nebo dětských domovů. Nebo je náhoda, že v každé této reportáži je počet cikánů v těchto zařízeních tak veliký? Ne, není to náhoda, je to skutečně dáno násobně vyšší kriminalitou cikánů v poměru ke kriminalitě příslušníků majoritní části společnosti.

V reportážích z dětských domovů je zastoupení cikánských dětí ještě markantnější. Je to dáno tím, čím nás krmí různí začleňovači? Takřka nikdy nám neopomenou sdělovat, jak mají cikáni rádi děti a hudbu. Je to tedy dáno jejich láskou k dětem? Asi ne, důvodem je asi něco jiného, např. neschopnost, nebo neochota se o své potomky postarat.

+4/0
2.9.2014 12:24

J53a86n 11S82l56a52v55í16k 3101300755608

Myslím, že ironie v mém příspěvku je zjevná...

0/0
2.9.2014 19:29

J38i93ř49í 64K98r87u48t23i92l 8839265501988

Všichni tady ví jak problém řešit, zleva doprava nebo obráceně. Ale není zde ani jedno romské nebo cikánské jméno, jak kdo chce.

Není od věci si poslechnout u druhou stranu. A názor může být jakýkoliv.

Bílá, černá tak to prostě nefunguje.

0/0
2.9.2014 8:52

T36o48m59a54s 56H46a64c68e68k 6354187555117

Vite kdo dela rasisums? Rasisti co pisou kraviny jako tenhle clanek a dalsi "obhajci mensin". Kdyby sli "obhajci mensin" do riti, a kdyby se jasne a bez problemu rikalo nejenom ze Vetnami prodavali padelky, ale i ze cikani prepadli a ukradli, az by se doslaplo na ty co delaji problemy a az by se ostatni slusni cikani distancovali od tech kriminalniku, az by platily stejna prava i povinnosti pro kazdeho (a ne davat byty cikanum) - a az by se zacali chovat slusne jako vetsina ostatnich - pak by se nam vsem zilo mnohem lepe, spravedliveji a bez zbytecnych "rasistickych" reci na obe strany. 

Tohle se da napasovat na kohokoliv - na cikany, na cernochy, na vietnamce, na islamisty, na svedky jehovovy, na belochy stejne jako na zlute.

+12/0
2.9.2014 8:25

D89a79v30i91d 60K16r47á70l 1969306369658

odkdy se zkušenostem říká předsudky? 8-o

+16/0
2.9.2014 8:06

M87i79l96o10š 76S69e69t59í83k 3299149944610

Od té doby, co se většina musí přizpůsobovat menšině (živit ji, tolerovat to, co by si sami nedovolila apod).

+1/0
2.9.2014 15:54

J53a82n 20S90l68a68v40í18k 3961970685928

Tak vlastní zkušenost je problém, protože se týká konkrétní a ojedinělé situace...;-D Když media píšou v negativním duchu, tak je to taky problém... Lidi všemu věří a nechají se snadno ovlivnit...;-D Fakt komedie...

0/0
2.9.2014 7:34

K32a19r13e38l 38H27a33n87á67k 4653675684913

Naštěstí o tomto tématu každý ví, jaká je pravda, a lži od iDnesu a Člověka v tísni můžeme přejít s pouhým trpkým úsměvem.

Horší je, když nám tady lžou i v zahraničně politických tématech a my nemáme šanci to poznat takhle jednoduše na první pohled.

+5/0
2.9.2014 7:26

D64a48v94i27d 69K74r34á39l 1179336369788

pokud lžou v tomto, zákonitě lžou i v ostatním

0/0
2.9.2014 8:08

J37a61r94m56i89l81a 38M16a74c47k60o55v54á 8897869703

Ach jo, to je zase tendenční blábol... Jestli se hlavní myšlenka článku a stejně tak zdejší diskuze týká toho, jestli je, není, nebo jak velký je problém s cikány, tak si říkám, že naše společnost asi fakt nic nechápe. Přitom je tam uveden mnohem zásadnější problém, jenom není tak "jednoduchý a populistický" a hlavně to vede k zamyšlení sama nad sebou.. ne jenom nad "těmi studenty" = společenská angažovatnost, VŮLE A CHUŤ NĚCO ZMĚNIT.

Toto je přece ten zásadní průšvih - 80 % mladé generace = budoucích voličů jsou pasivní ovce, které vidí nějaké společenské problémy, ale nevidí sami sebe jako součást řešení! Dokud se v těchto situacích bude psát a řečnit o cikánech namísto tohoto, tak máme my všichni jako společnost opravdu zásadní problém!

...ale ono je jaksi jednodušší sedět a láteřit na stokrát omletou písničku, než se do toho dění aktivně zapojit, že (a rozhodně tím nemyslím jenom romskou otázku)!

0/0
2.9.2014 7:23

J72i84ř26í 52V32o76g13e91l 1234789379929

Soužití s romy je bezpochyby problémem. Ale průšvih je, když se na něj nazírá jako na hlavní problém státu. Pak to omezuje konstruktivně vnímat daleko větší problémy a furt se po hospodách řeční o cikánech.

0/−1
2.9.2014 6:39
Foto

M68a70r24i85e 76P58o11k64o38r40n77á 9835384610

Jestli ono to není o tom, že hlavním problémem bude tyto pocity xenofobie odstraňovat, takže se zase může založit nějaká neziskovka.

+4/0
2.9.2014 7:10

J26i27ř87í 49K71r79u87t62i65l 8329165821568

Nevím jestli to sem patří.

Cigána mají přijmout jako kandidáta do KSČ. Komise se shodne že otázka bude jedna a jednoduchá.  

Pozvou Cigána před komisi, předseda komise se ptá, Cigáne vidíš tady nad námi ty tři soudruhy, Lenin, Brežněv, Svoboda, řekni nám jak se jmenují. Cigán chvíli hledí a pak odpoví otázkou.

Pán predseda, znáte Laca, Dežu, Mihála? Předseda komise chvíli přemýšlí a pak řekne: Ne tyto neznám.

A Cigán na to, pán predseda vy znáte svojich a já taky svojich.

+1/0
2.9.2014 6:32

J60i58ř13í 43K21a54č44í47r14e32k 5730786956

Nějak se ty předsudky démonizujou, jako kdyby to bylo sprosté slovo, předsudek je normální rozumový obrat, kdyby člověk neměl schopnost mít předsudky, byl by tu už nebyl. Když žiju vedle cikánské kolonie, ze zkušenosti mám předsudky vůči romům samozřejmě, a je to tak správné - v tramvajce si dávám bacha když nastoupí a když vystupuju večer a je jich tam plná zastávka, zvážím možnost jet kousek dál. A ještě jeden kacířský názor, každý člověk je přirozeně tak trochu rasista a vyplývá to z přírody a evoluce stejně jako míti předsudky.

+2/0
2.9.2014 1:40

J88i32ř42í 41K17a42č23í69r60e85k 5130736176

Co rozumový obrat, předsudek je řekl bych dokonce instinkt, až tak je to důležitá a hluboce zakoeněná věc.

+1/0
2.9.2014 1:43

J57a15r16o14s91l78a92v 11H49a15š34e96k 8659380932248

Já v tom vidím problém také ač mladý nejsem.

+1/0
2.9.2014 1:11

J22i93ř23í 69V75o89g64e29l 1344259739689

To já taky. Ale rozhodně cikány neberu jako největší problém dneška. Vy ano? Podle článku studenti to tak mají.

0/0
2.9.2014 6:41

Z86d10e71n98ě69k 14M96a39š41e98k 7392948845934

Umíte něco jiného? Problémy je třeba začít řešit a ne se dohadovat, pro koho je ten či onen problém větší.

Ostatně ten článek je dost hloupý - hlavně jeho argumentace a jakási snaha o "vysvětlování".

0/0
2.9.2014 8:30

J44a50n14a 29N54o48v90á89k13o40v66á 7497850799768

Podléhají předsudkům, nebo se jen chovají dle získaných zkušeností? :-P

+1/0
2.9.2014 0:48

L15i33b24u49š43e 35N36o61v40o63t82n22á 8635281845807

Cikáni byli problémem odjakživa. pokud zabruslíte na Wikipedii, dozvíte se více. Vůbec to nemyslím hanlivě. Když jsem v šedesátých letech chodila do školy, občas se v základních školách objevili. Stejně skončili , snad kvůli intelktu, na tzv, zvláštních školách. Přesto si pamatuji, že tam nebyli jediní. Byli tam i našinci. Byla jiná doba, byla povinnost pracovat. A to tu teď nepanuje.

Co kdo chce? SPOLEČNOST TO REFLEKTUJE, SOUHLASÍ.A hlavně nic neřeší. Dostávají dávky, nikdo je nekontroluje. Proč? Tak tu figurují někteří od xx let, berou dávky, blbci učitelé musejí psát formuláře, že jejich děti nechodí do školy. Další generace. A tak to bude s cikány dokola. A opět to nemyslím pejorativně.

Jen by mě zajímalo, kdy je nějaká vláda vyžene z těch pelechů a donutí některé dělat. Moji rodiče dělali do důchodu, já mám také zatím práci. Někdy by se mi chtělo zvracet z toho, že tu máme neschopné lidi, kteří se otázkou zabývají. Asi jsem naivní. Hezký večer všem.

+8/0
1.9.2014 23:53

J51i48ř21í 88V74o69g49e41l 1604799199669

Ale rozhodně cikány neberu jako největší problém dneška. Vy ano? Podle článku studenti to tak mají.

+1/−2
2.9.2014 6:42

M28i62c89h60a79e98l82a 82C17e87r72n64a 1719357377717

Napište to ještě třeba 15x k dalším příspěvkům...

+2/0
2.9.2014 8:39

T11o74m89á12š 44T83a82t87í62č25e69k 5880102740388

Pokud si jen pětina studentů myslí, že můžou ovlivnit politické dění pomocí zastupitelské demokracie, tak to imho znamená, že zbývajících 80 % si nenechalo vymýt mozek. Dobrý, studenti! :-)R^

+4/0
1.9.2014 23:09

D93o11m38i33n10i52k 65G38o81r85č96á83k 3696350526471

Nečetl sem článek.....Jen chci autora studie poprosit, jděte mezi ně bydlet, aspon jednou! Prpsím!

+16/0
1.9.2014 22:32

J48i22ř25í 87B79r38a60d54a 5765958205305

Vážení autoři studie, přestaňte laskavě démonizovat zdravý selský rozum a úsudek, který díky osobním zkušenostem s Romy mají kromě mladých lidé napříč generacemi. Přestěhujte se například na Vsetín nebo do jiného města s výraznou Romskou menšinou a na vlastní kůži zažijete všechny takzvané předsudky. Pdobnými studiemi jenom přikládate pod kotlem, který způsobuje to, že v lidech vaří krev, když vidí, jak se Romské etnikum má v našem sociálním státě.

+27/0
1.9.2014 22:26

T66o47m97á71š 89T43a41t35í42č93e58k 5720452450188

Jojo, velice zábavný úsek v tom článku, když tak člověk čte, že studenti, kteří vychází ze zkušeností vlastních nebo příbuzných a známých příliš generalizují, když mají jiný obraz skutečnosti, než jak jim je prezentován médii. Krásně formulované to tam mají! Média prostě mají pravdu, co vidíš, to za pravdu považovat nemůžeš, protože to bys byl nevzdělaný, nepoučitelný hlupák. ;-)R^

+10/0
1.9.2014 23:16

M25í47r10a 23K61r19a77t30o76c84h86v57í64l 8496829554144

Podléhal jsem předsudkům, jako ti mladí. Pak jsem na montáži bydlel na ubytovně, kde byla půlka domu azylový dům pro romské rodiny. Teď už předsudkům nepodléhám;-D

+10/0
1.9.2014 22:11

J41i44r70i 43D87o34m92i36n93i26k 1141538621520

Malé děti předsudky netrpí . Ty předsudky vycházejí z výchovy . "S tím cigánem si nehraj Pepíčku, ukradne ti hračky a chytíš od něho nějakou nemoc" . Xenofobie pěstovaná od útlého věku. :-/

+3/−22
1.9.2014 22:08

V51l43a29d44i16m75í82r 57O21t87t26a 3313863137846

Pokud to myslis vszne jsi ko**t

+7/−1
1.9.2014 22:26

J75i85n59d48ř54i40c10h 73M73i37t23t16e85r 6671910733763

Ono je to spíše takhle . Mami s tím cikánem si už hrát nebudu, ukradl mi hračky, mobil, zbil mě a nadával do bílých sviní. Takže nezaměňovat životní zkušenosti a předsudky.

+25/0
1.9.2014 22:35

T23o42m44a23s 45N14o76v78o30t83n33y 3821276658479

Do kolika držíš hlídku? A máš to od příspěvku nebo za hodinu placený?

+2/0
1.9.2014 22:59

M89í50r28a 40K54r15a18t21o51c69h55v17í92l 8696959894284

Cigán se ptá úřednice, jestli ten tiskopis vyplnil správně.

"No v podstatě je to dobře, ale kolonku POHLAVÍ jste měl vyplnit

hůlkovým písmem, ne kresbou."

+7/0
1.9.2014 21:57

P24e48t18r 54B67u71r40d80a 3810685349567

"Malé a zrzavé", vtipy patří do jiné diskuze.

Je pravda, že část z nich je negramotná, ale to platí i pro "bílé" (jen je jich menší procento).

+1/−9
1.9.2014 22:05

J76i90r56i 70D74o26m45i48n60i29k 1711148301920

No, někdy mám pocit, že zejména duševní negramotnost je mezi tzv.bílými rozšířená až příliš. A když se smíchá s hloupostí, tak je to doslova tragédie.

+2/−12
1.9.2014 22:13

Z53d89e96n83ě19k 33M92a14š67e77k 7572928315784

Vcelku tragické jsou vaše příspěvky.

0/0
2.9.2014 8:35

A87n59n71a 46S83t64u74d77e97n46á 8279529606502

S tím souhlasím, jste toho sám dobrým příkladem.

+1/0
2.9.2014 9:54

M67í94r76a 13K33r74a27t50o82c97h58v10í62l 8716339774224

tím, že povídám vtip, dávám jasně najevo co si o tomto tématu myslím. To, že má někdo vytvořený názor na skutečnost, podléhá předsudkům?;-D;-D;-D

+1/0
1.9.2014 22:16
Foto

V81í93t65ě60z11s56l34a30v 64N28e75d90b60a65l 3658725521

V dnešní době i rasismus, když má člověk na sobě černý svetr ;-D Ono někdy výzkumy a dotazníky netřeba R^

+3/0
1.9.2014 21:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.