Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Americký unikát Osprey bude mít evropskou premiéru v Ostravě

Zářijové Dny NATO v Ostravě nabídnou divákům naprostý unikát, který dosud nebyl v Evropě veřejně k vidění. Americké letectvo na show na mošnovském letišti vyšle konvertoplán CV-22B Osprey využívaný pro operace speciálních sil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F42i23l83i47p 75N93e55s30p10o19r 6557577768872

Chybicka: "Poprvé se poprvé v Evropě představil..."

0/0
27.8.2014 23:34

J42i21ř78í 18R36y18s 3484697626704

A jak se jmenovalo to letadlo-pardon už vím Harrier ,anglické,používané před 40ti lety,ale to svisle jen přistávalo

0/0
27.8.2014 23:24

V98l21a90d59i58m58í24r 87T87e97n93k90r43á55t 6138833185775

Harrier je ale trošku jiná koncepce...novější modely už umí prakticky i VTOL (čili Vertical Takeoff Landing) ale jejich turbíny a trysky jsou hodně náchylné, navíc ničí povrchovou úpravu palub kvůli té vysoké teplotě při startu a přistání a navíc tím manévrem žeru neskutečně šťávy.

Koncept Osprey je zatím skutečně unikát a má podle mě obrovskou budoucnost

0/0
27.8.2014 23:34

O25n11d24ř48e19j 55F69i25g35u26r76a 5769959718598

A rusaci sem poslou co. Ty jejich partyzany ne? A budou lhat ze tu jsou jen na ukazku. Jak na krymu

+2/−2
27.8.2014 22:25

M22i48l63a12n 95P70r50o93u67z68a 6772924508777

Hloupá figura.

0/0
14.9.2014 8:11
Foto

J32a14k51u10b 70S54o61b55o59t12k44a 6884428337976

"Jde o stroj unikátní koncepce, který není ve výzbroji žádné jedné armády."

Pokud se nepletu, několik jich bylo prodáno Izraeli.

0/0
27.8.2014 22:00

J20a20r12o32s41l30a17v 48F80r21a16n74t16i56š78e40k 61B29r47ü12m21m34e76r 1341276963650

Izrael je objednal, ale dodávky budou od roku 2015.

0/0
27.8.2014 22:11

J87i61ř67í 17K38r26u95t56i58l 2750704180568

Kuva, zase jsou před Rusákama.

0/0
27.8.2014 21:24

T24o65m70á87š 64H79y55n98e80k 2706828688938

minimálně dvojnásobně

+5/0
27.8.2014 21:26

J30a86r84o43s76l15a44v 64F28r86a23n14t76i57š20e98k 30B64r89ü20m90m86e55r 1631876693460

Rusové zase mají Mi-26.

0/0
27.8.2014 22:12

Š51t66ě17p89á83n 47B44u94r19i71a25n 3973653731905

No a? Vždyť to jsou nesrovnatelné stroje, každý má jiný účel.

+2/0
27.8.2014 22:18

V95l78a57d83i86m32í44r 98T59e16n91k57r13á42t 6408313545175

Mi-26 je obrovsky zastarávající, poruchová mrcha která vyžaduje neskutečnou péči...slouží už 30 let a většina z nich je po akci prakticky na repase, byť je to ohromující stroj tak má to nejlepší už za sebou...a myslím že takové CH-53 Super Stallion (a celkově stroje třídy H-53) jsou o dost lepší, s širším nasazením, byť neutáhnou tolik co Mi.čko

+1/0
27.8.2014 23:39

J67i92ř97í 21K96r38u65t42i61l 2110374150668

Kuva, zase jsou před Rusákama.

0/0
27.8.2014 21:24

E34m46i98l 90P75l15í14h81a24l 7164669561821

Dobra prace! Pred 5ti roky jsem byl a libilo se mi. At se akce vydari.

0/0
27.8.2014 21:24

P91a89v41e61l 77K49o69p90e97č79n92ý 8830818293270

Friendly osprey gunner inbound!

+1/−1
27.8.2014 20:50

T54o69m43á71š 54H49y66n20e13k 2516648258498

jojo,ale nejsem si jist tím inbound,já zaslechl osprey gunner a utíkal i před friendly;-D.To byly časy..........

0/0
27.8.2014 21:25

M34a52r86t41i64n 23B46e75d11n98á33ř 8866447746362

a z Ostravy to všechno poletí rovnou na Ukrajinu...;-)

+2/−5
27.8.2014 20:37

M66i16c17h93e85l 85P37e53t71r94u11c43c34i78a37n20i 8234335306652

Dny jak NA TO? ;-)

0/0
27.8.2014 20:15

J54u92r61a29j 67M82i51h53a70l20i83k 1207731409

Ha Ha Ha, ktorý tupelo napísal tento článok o EURÓPSKEJ PREMIÉRE, Na Slovensku na letisku Siiač mali premiéru dávno viď:

http://www.aktuality.sk/clanok/259911/cvicenie-americkych-vzdusnych-sil-na-slovensku-minister-martin-glvac-ocenuje/

+2/−6
27.8.2014 19:43

J53o96s43e69f 39Š62e96m97e24l45í62k 7799211960727

Lubomír Světnička z Bruntálu.Co tam máš dál?

+1/0
27.8.2014 20:26

J87a19n 63S23o19u80k72u53p 1864364136445

Docela trapas. Umíš číst i celé věty, ty tupelo?

+1/0
27.8.2014 20:52

L83i82b60o21r 89F68i92l34á39k 3750525923663

No vsak. Evropska premiera, ne asijska...

+6/−2
27.8.2014 21:16

P68a56v77e25l 66V87e70t53e79š82n10í29k 7955648585797

No tak základnu mají v Anglii, takže v Evropě se asi objevili dokonce dříve než na Slovensku.

Ale v článku se mluvilo o veřejném vystoupení. Nemyslím si, že na vojenském cvičení by tenhle stroj byl předvádění veřejnosti. Článek je spíše reklamou na toto vystoupení, takže pokud chcete, můžete se přijet do Ostravy podívat. Na vojenském cvičení ho neuvidíte.

+4/0
27.8.2014 21:49

M52a56r43k 36P28o23k25o62r34n71y 4201271716427

Celkem by mě zajímal výcvik pilotů na tento strojek. Něco z vrtulníku, něco z letadla. Obojí dost odlišné létaní. Palubní PC musí mít spoustu práce to udržet ve vzduchu.

0/0
27.8.2014 19:40

O21n65d69ř56e49j 34Č94a38p30k47a 6411891133984

Podle mě se na to bude přeškolovat z vrtulníku, k tomu má V-22 přeci jen blíž. Hlavně vzlet a přistání jinak, než ve "vrtulníkovém" režimu nejde (maximálně s krátkým rozjezdem, ale to vrtulníky s kolovým podvozkem občas dělají taky).

0/0
27.8.2014 20:48

V60l90a93d13i44m54í85r 29T19e66n48k55r40á24t 6898933765525

mno co jsem se dočetl, tak největší "provar" u Ospreye byl právě v tom, že spousta pilotů s tím zkoušela létat jako s vrtulníkem

Je to normální transportní letadlo, vlastně jen navíc s kolečkem pro otáčení motorů v třístupňových úhlech, takže celou cestu letí jako letadlo, pak se postupně stočí rotory nahoru, trošku se přitáhne nahoru a pak se jen ubírá tah dokud nejste dole, ve chvíli kdy jsou rotory nahorů a zkoušíte z toho udělat vrtulník tak příjde problém

Toť samozřejmě jen teorie, v praxi jsem to neviděl, ani nezkoušel a netuším "čí" posádky do toho sedají, ale vzhledem k tomu, že v článku je zmíněno, že jednotka létá i s (A/M)C-130 tak předpokládám že piloti letadel :-)

0/0
27.8.2014 23:46

O81n46d70ř43e59j 49Č24a34p84k24a 6351941933374

Herculesy mají na tankování ve vzduchu a samozřejmě na přepravu materiálu a lidí na větší vzdálenosti. Ospreye dostali jako náhradu za MH-53.

Článek o pilotáži jsem nějaký anglický našel, co jsem z toho pochopil, tak většina pilotů zkušenosti z vrtulníku má, ale není to potřeba (V-22 je tak nacpaný elektronikou, že s ním dokáže bez větších problémů zaviset i pilot letadla). Vrtulníkáři mají naopak ze začátku problém s tím, že se snaží každý sebemenší pohyb korigovat, protože čekají, že to bude stejně nestabilní potvora, jako to, z čeho přišli :-) Řešení některých krizových situací bude asi taky jiné, ale to se stejně na každém typu učí znova...

0/0
28.8.2014 11:00

J19a25n 12P43r77o16v82a27z55n90í56k 6128184930931

Já bych řekl, že když už někdo umí v US Army pilotovat letadlo, umí to i s vrtulníkem.

0/−1
27.8.2014 20:51

J79a47n 36P69r87o18v66a37z26n40í54k 6878204680711

Nemluvě o tom, že nakonec stějně trénují i na tomhle.

0/0
27.8.2014 20:51

I93g24o71r 21F46a24r22b55á26k 1698692641

Autorovi nějak uniklo, že Slovensko je v Evropě.

Od 8. do 21.srpna cvičili dva tyto stroje na letišti Sliač.

http://www.sme.sk/c/7341221/usa-cvicia-v-sliaci-na-specialnych-lietadlach-cv-22-osprey.html

+1/−8
27.8.2014 19:12

O89n79d86ř56e41j 30Č39a14p76k98a 6341161283514

Jenže na vojenské cvičení se (až na vojáky, zaměstnance letiště a možná pár vybraných novinářů) nikdo nedostane, tohle bude první představení na evropské airshow...

+17/0
27.8.2014 19:16

J86a84r13o33m27í72r 57N83o96v41o40t95n56ý 7789677901194

jen aby to nespadlo někomu do zahrady,dozrávají švestky a to by byla velká škoda.

+10/−1
27.8.2014 18:58

M98i28c53h75a57l 39H82o22l67e79k 4649935939

Tesime se :))

+1/0
27.8.2014 18:54

J88a65r91o93s36l36a52v 91K51a96d16l15e81c 5541269442721

Trošku starší záležitost. Horší ovladatelnost než klasický vrtulník.

+2/−13
27.8.2014 18:32

J60i46ř84í 88K34ü86h74r 2750396550296

To je možné, zato to dosahuje rychlosti

která je vrtulníkům nedodažitelná. A to

byl asi účel tohoto stroje. Přesný a rychlý výsadek /evakuace jednotek.

+16/−1
27.8.2014 18:43

P20e59t91r 92P89o12k52o74r14n62ý 4512405472263

Kdyby to byl ruský výrobek, tak by byl nej. ;-)

+2/−1
27.8.2014 19:09

T57o31m46á69š 75Z83e66m77a93n 3295278184155

..častěji na zemi;)

+7/0
27.8.2014 19:20

J63a77r26o27s96l79a33v 81K91a14d23l25e79c 5121519392201

Asi by jste se divil, čím létají v Rusku... on i Sikorsky je kopie MI...

0/−9
27.8.2014 19:31

M18a15r47i71a76n 65S38e15d63i71v61y 2411652729747

V Rusku nejčastěji létají v oblaku vodky!

+6/0
27.8.2014 20:06

J80a96n 87R95u87t 4440531591249

Aha a proto Sikorského VS-300, považovaný za designový počátek moderních vrtulníků, vzlétl už roku 1939 a vrtulníky R-4 zařazovala do služby americká armáda v roce 1944, čtyři roky před prvním letem Mi-1 ;-D

+3/0
27.8.2014 20:11

J44a65r27o33s53l94a81v 25F47r83a20n21t70i42š85e21k 87B22r43ü18m70m49e35r 1401476443810

Ovšem Sikorski byl Rus ;-D

+1/−1
27.8.2014 22:14

J23a54n 51R74u64t 4540331361219

To také o něčem vypovídá. ;-)

0/0
27.8.2014 22:37

S48i14d60n67e89y 46S93i81s62k63a 3197632122835

Polak narozeny v carskem Rusku.

+5/0
27.8.2014 23:32

O98n32d19ř51e52j 93Č39a86p85k19a 6231671703954

Horší ovladatelnost, ale dvojnásobná cestovní rychlost a větší dolet. Navíc tohle bude o něco jednodušší tankovat ve vzduchu, než vrtulník.

0/0
27.8.2014 19:26

J18a55r65o47s15l74a72v 82K60a75d28l34e55c 5531769822341

Pochybuju o tankování ve vzduchu, vrtule jsou ohromné...

0/−7
27.8.2014 19:50

J28a21n 69R51u52t 4540131791429

Možná místo blbýho plkání by nebylo od věci zadat do google heslo v-22 aerial refueling. Trolle.

+6/0
27.8.2014 19:57

J81a60r28o51s53l31a75v 96K72a17d96l71e57c 5371209262701

A píšou tam něco jiného než já, vole?

0/−7
27.8.2014 20:00

J43a32r27o48s84l20a12v 83K94a56d10l53e65c 5101619662721

Je tam obrázek z tankování...;-D

+2/0
27.8.2014 20:13

J91a22n 64R19u32t 4960581571809

Bravo R^

+3/0
27.8.2014 20:17

O68n85d62ř69e83j 58Š35r80á21m80e62k 3923950501259

http://youtu.be/5iB1PK82NTQ

0/0
27.8.2014 20:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.