Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Americký unikát Osprey bude mít evropskou premiéru v Ostravě

Zářijové Dny NATO v Ostravě nabídnou divákům naprostý unikát, který dosud nebyl v Evropě veřejně k vidění. Americké letectvo na show na mošnovském letišti vyšle konvertoplán CV-22B Osprey využívaný pro operace speciálních sil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F85i14l24i98p 12N37e42s51p43o62r 8748874727257

Chybicka: "Poprvé se poprvé v Evropě představil..."

0/0
27.8.2014 23:34

J76i50ř85í 18R83y27s 3574577306514

A jak se jmenovalo to letadlo-pardon už vím Harrier ,anglické,používané před 40ti lety,ale to svisle jen přistávalo

0/0
27.8.2014 23:24

V31l68a46d92i59m85í48r 11T63e61n21k26r78á66t 6958513945415

Harrier je ale trošku jiná koncepce...novější modely už umí prakticky i VTOL (čili Vertical Takeoff Landing) ale jejich turbíny a trysky jsou hodně náchylné, navíc ničí povrchovou úpravu palub kvůli té vysoké teplotě při startu a přistání a navíc tím manévrem žeru neskutečně šťávy.

Koncept Osprey je zatím skutečně unikát a má podle mě obrovskou budoucnost

0/0
27.8.2014 23:34

O23n46d93ř35e61j 28F47i37g36u37r36a 5639669388828

A rusaci sem poslou co. Ty jejich partyzany ne? A budou lhat ze tu jsou jen na ukazku. Jak na krymu

+2/−2
27.8.2014 22:25

M72i77l42a89n 48P91r56o23u73z34a 6212134598707

Hloupá figura.

0/0
14.9.2014 8:11
Foto

J28a22k42u31b 26S44o83b56o94t16k27a 6544318597216

"Jde o stroj unikátní koncepce, který není ve výzbroji žádné jedné armády."

Pokud se nepletu, několik jich bylo prodáno Izraeli.

0/0
27.8.2014 22:00

J62a61r56o48s65l33a30v 10F50r25a86n66t17i24š92e42k 49B92r98ü25m81m35e71r 1931696953120

Izrael je objednal, ale dodávky budou od roku 2015.

0/0
27.8.2014 22:11

J97i35ř26í 30K27r63u39t59i80l 8749765771598

Kuva, zase jsou před Rusákama.

0/0
27.8.2014 21:24

T35o94m65á12š 67H64y52n95e80k 2666548888438

minimálně dvojnásobně

+5/0
27.8.2014 21:26

J31a74r33o94s69l12a76v 64F22r66a71n25t48i88š86e69k 69B36r14ü53m15m27e67r 1711406833720

Rusové zase mají Mi-26.

0/0
27.8.2014 22:12

Š32t33ě90p22á97n 17B38u14r29i42a17n 3963613741405

No a? Vždyť to jsou nesrovnatelné stroje, každý má jiný účel.

+2/0
27.8.2014 22:18

V73l93a11d29i66m29í35r 73T26e25n14k16r61á63t 6858393545415

Mi-26 je obrovsky zastarávající, poruchová mrcha která vyžaduje neskutečnou péči...slouží už 30 let a většina z nich je po akci prakticky na repase, byť je to ohromující stroj tak má to nejlepší už za sebou...a myslím že takové CH-53 Super Stallion (a celkově stroje třídy H-53) jsou o dost lepší, s širším nasazením, byť neutáhnou tolik co Mi.čko

+1/0
27.8.2014 23:39

J20i84ř66í 37K61r38u52t77i74l 8589675891668

Kuva, zase jsou před Rusákama.

0/0
27.8.2014 21:24

E71m85i34l 90P23l10í23h79a52l 7214319301981

Dobra prace! Pred 5ti roky jsem byl a libilo se mi. At se akce vydari.

0/0
27.8.2014 21:24

P46a54v17e65l 83K26o61p38e66č96n30ý 8470508543480

Friendly osprey gunner inbound!

+1/−1
27.8.2014 20:50

T70o96m95á68š 50H74y58n67e49k 2266958838538

jojo,ale nejsem si jist tím inbound,já zaslechl osprey gunner a utíkal i před friendly;-D.To byly časy..........

0/0
27.8.2014 21:25

M57a74r22t22i81n 10B15e54d50n36á14ř 8876137526722

a z Ostravy to všechno poletí rovnou na Ukrajinu...;-)

+2/−5
27.8.2014 20:37

M49i86c41h18e81l 57P79e10t89r74u41c35c88i95a89n23i 8984475536782

Dny jak NA TO? ;-)

0/0
27.8.2014 20:15

J46u72r33a38j 78M47i62h11a67l77i50k 1347351249

Ha Ha Ha, ktorý tupelo napísal tento článok o EURÓPSKEJ PREMIÉRE, Na Slovensku na letisku Siiač mali premiéru dávno viď:

http://www.aktuality.sk/clanok/259911/cvicenie-americkych-vzdusnych-sil-na-slovensku-minister-martin-glvac-ocenuje/

+2/−6
27.8.2014 19:43

J60o28s22e42f 54Š56e18m12e62l96í23k 7489291580357

Lubomír Světnička z Bruntálu.Co tam máš dál?

+1/0
27.8.2014 20:26

J48a79n 85S43o17u31k75u62p 1124384436945

Docela trapas. Umíš číst i celé věty, ty tupelo?

+1/0
27.8.2014 20:52

L92i96b70o43r 20F36i25l40á27k 3130755283963

No vsak. Evropska premiera, ne asijska...

+6/−2
27.8.2014 21:16

P64a89v27e92l 84V64e20t14e20š61n38í69k 7495728155477

No tak základnu mají v Anglii, takže v Evropě se asi objevili dokonce dříve než na Slovensku.

Ale v článku se mluvilo o veřejném vystoupení. Nemyslím si, že na vojenském cvičení by tenhle stroj byl předvádění veřejnosti. Článek je spíše reklamou na toto vystoupení, takže pokud chcete, můžete se přijet do Ostravy podívat. Na vojenském cvičení ho neuvidíte.

+4/0
27.8.2014 21:49

M55a24r63k 47P23o92k46o46r86n65y 4361861966267

Celkem by mě zajímal výcvik pilotů na tento strojek. Něco z vrtulníku, něco z letadla. Obojí dost odlišné létaní. Palubní PC musí mít spoustu práce to udržet ve vzduchu.

0/0
27.8.2014 19:40

O90n12d23ř24e69j 27Č81a80p59k16a 6891621813454

Podle mě se na to bude přeškolovat z vrtulníku, k tomu má V-22 přeci jen blíž. Hlavně vzlet a přistání jinak, než ve "vrtulníkovém" režimu nejde (maximálně s krátkým rozjezdem, ale to vrtulníky s kolovým podvozkem občas dělají taky).

0/0
27.8.2014 20:48

V41l72a69d62i20m91í71r 88T22e80n83k70r53á80t 6158283375335

mno co jsem se dočetl, tak největší "provar" u Ospreye byl právě v tom, že spousta pilotů s tím zkoušela létat jako s vrtulníkem

Je to normální transportní letadlo, vlastně jen navíc s kolečkem pro otáčení motorů v třístupňových úhlech, takže celou cestu letí jako letadlo, pak se postupně stočí rotory nahoru, trošku se přitáhne nahoru a pak se jen ubírá tah dokud nejste dole, ve chvíli kdy jsou rotory nahorů a zkoušíte z toho udělat vrtulník tak příjde problém

Toť samozřejmě jen teorie, v praxi jsem to neviděl, ani nezkoušel a netuším "čí" posádky do toho sedají, ale vzhledem k tomu, že v článku je zmíněno, že jednotka létá i s (A/M)C-130 tak předpokládám že piloti letadel :-)

0/0
27.8.2014 23:46

O16n93d69ř36e56j 34Č12a87p64k73a 6631561563604

Herculesy mají na tankování ve vzduchu a samozřejmě na přepravu materiálu a lidí na větší vzdálenosti. Ospreye dostali jako náhradu za MH-53.

Článek o pilotáži jsem nějaký anglický našel, co jsem z toho pochopil, tak většina pilotů zkušenosti z vrtulníku má, ale není to potřeba (V-22 je tak nacpaný elektronikou, že s ním dokáže bez větších problémů zaviset i pilot letadla). Vrtulníkáři mají naopak ze začátku problém s tím, že se snaží každý sebemenší pohyb korigovat, protože čekají, že to bude stejně nestabilní potvora, jako to, z čeho přišli :-) Řešení některých krizových situací bude asi taky jiné, ale to se stejně na každém typu učí znova...

0/0
28.8.2014 11:00

J20a11n 14P24r95o72v75a15z53n11í89k 6428394970731

Já bych řekl, že když už někdo umí v US Army pilotovat letadlo, umí to i s vrtulníkem.

0/−1
27.8.2014 20:51

J41a77n 66P55r87o74v15a25z44n60í32k 6378964350641

Nemluvě o tom, že nakonec stějně trénují i na tomhle.

0/0
27.8.2014 20:51

I33g60o52r 75F89a32r64b56á11k 1498682451

Autorovi nějak uniklo, že Slovensko je v Evropě.

Od 8. do 21.srpna cvičili dva tyto stroje na letišti Sliač.

http://www.sme.sk/c/7341221/usa-cvicia-v-sliaci-na-specialnych-lietadlach-cv-22-osprey.html

+1/−8
27.8.2014 19:12

O24n94d14ř24e62j 97Č32a78p88k14a 6321351983974

Jenže na vojenské cvičení se (až na vojáky, zaměstnance letiště a možná pár vybraných novinářů) nikdo nedostane, tohle bude první představení na evropské airshow...

+17/0
27.8.2014 19:16

J77a55r75o34m18í16r 47N30o35v84o18t23n20ý 7549477151684

jen aby to nespadlo někomu do zahrady,dozrávají švestky a to by byla velká škoda.

+10/−1
27.8.2014 18:58

M11i49c55h18a73l 98H12o84l43e29k 4379265759

Tesime se :))

+1/0
27.8.2014 18:54

J12a32r93o92s20l15a87v 65K92a36d23l23e65c 5781589842301

Trošku starší záležitost. Horší ovladatelnost než klasický vrtulník.

+2/−13
27.8.2014 18:32

J40i96ř21í 65K45ü13h56r 2720496730856

To je možné, zato to dosahuje rychlosti

která je vrtulníkům nedodažitelná. A to

byl asi účel tohoto stroje. Přesný a rychlý výsadek /evakuace jednotek.

+16/−1
27.8.2014 18:43

P19e14t59r 92P47o70k17o31r52n21ý 4572945602883

Kdyby to byl ruský výrobek, tak by byl nej. ;-)

+2/−1
27.8.2014 19:09

T46o84m88á29š 64Z70e52m95a44n 3925588844665

..častěji na zemi;)

+7/0
27.8.2014 19:20

J28a46r30o70s41l12a56v 88K76a29d74l93e70c 5361419182821

Asi by jste se divil, čím létají v Rusku... on i Sikorsky je kopie MI...

0/−9
27.8.2014 19:31

M12a59r75i30a66n 70S82e29d19i25v66y 2171252989877

V Rusku nejčastěji létají v oblaku vodky!

+6/0
27.8.2014 20:06

J16a90n 85R63u58t 4420351691659

Aha a proto Sikorského VS-300, považovaný za designový počátek moderních vrtulníků, vzlétl už roku 1939 a vrtulníky R-4 zařazovala do služby americká armáda v roce 1944, čtyři roky před prvním letem Mi-1 ;-D

+3/0
27.8.2014 20:11

J34a92r43o21s87l61a90v 97F18r45a61n75t46i50š32e86k 89B80r61ü29m85m18e30r 1331356263950

Ovšem Sikorski byl Rus ;-D

+1/−1
27.8.2014 22:14

J48a11n 43R93u96t 4140691941259

To také o něčem vypovídá. ;-)

0/0
27.8.2014 22:37

S54i29d62n18e89y 76S14i50s39k54a 3447412712525

Polak narozeny v carskem Rusku.

+5/0
27.8.2014 23:32

O54n17d46ř36e26j 71Č20a85p70k64a 6521961743504

Horší ovladatelnost, ale dvojnásobná cestovní rychlost a větší dolet. Navíc tohle bude o něco jednodušší tankovat ve vzduchu, než vrtulník.

0/0
27.8.2014 19:26

J63a70r76o55s16l15a44v 60K97a21d95l41e25c 5811949712611

Pochybuju o tankování ve vzduchu, vrtule jsou ohromné...

0/−7
27.8.2014 19:50

J52a70n 68R58u96t 4650911111629

Možná místo blbýho plkání by nebylo od věci zadat do google heslo v-22 aerial refueling. Trolle.

+6/0
27.8.2014 19:57

J39a83r56o37s89l98a13v 44K66a83d12l74e12c 5431769622441

A píšou tam něco jiného než já, vole?

0/−7
27.8.2014 20:00

J74a11r10o55s14l40a61v 95K36a93d72l81e72c 5821549792421

Je tam obrázek z tankování...;-D

+2/0
27.8.2014 20:13

J95a42n 78R59u93t 4300351261609

Bravo R^

+3/0
27.8.2014 20:17

O21n65d43ř20e71j 31Š41r91á18m78e35k 3533930411639

http://youtu.be/5iB1PK82NTQ

0/0
27.8.2014 20:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.