Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Americký unikát Osprey bude mít evropskou premiéru v Ostravě

Zářijové Dny NATO v Ostravě nabídnou divákům naprostý unikát, který dosud nebyl v Evropě veřejně k vidění. Americké letectvo na show na mošnovském letišti vyšle konvertoplán CV-22B Osprey využívaný pro operace speciálních sil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F57i86l80i67p 70N63e76s29p92o19r 6387807928782

Chybicka: "Poprvé se poprvé v Evropě představil..."

0/0
27.8.2014 23:34

J81i66ř36í 84R59y53s 3944187456314

A jak se jmenovalo to letadlo-pardon už vím Harrier ,anglické,používané před 40ti lety,ale to svisle jen přistávalo

0/0
27.8.2014 23:24

V98l84a54d47i81m33í55r 29T43e30n71k16r41á70t 6398383595645

Harrier je ale trošku jiná koncepce...novější modely už umí prakticky i VTOL (čili Vertical Takeoff Landing) ale jejich turbíny a trysky jsou hodně náchylné, navíc ničí povrchovou úpravu palub kvůli té vysoké teplotě při startu a přistání a navíc tím manévrem žeru neskutečně šťávy.

Koncept Osprey je zatím skutečně unikát a má podle mě obrovskou budoucnost

0/0
27.8.2014 23:34

O71n22d22ř43e57j 26F41i35g49u50r19a 5899219628778

A rusaci sem poslou co. Ty jejich partyzany ne? A budou lhat ze tu jsou jen na ukazku. Jak na krymu

+2/−2
27.8.2014 22:25

M44i45l71a77n 31P81r21o84u82z60a 6582584208597

Hloupá figura.

0/0
14.9.2014 8:11
Foto

J94a23k29u25b 44S53o73b19o86t51k96a 6304498977156

"Jde o stroj unikátní koncepce, který není ve výzbroji žádné jedné armády."

Pokud se nepletu, několik jich bylo prodáno Izraeli.

0/0
27.8.2014 22:00

J78a34r40o59s53l62a35v 92F65r80a42n88t10i36š59e95k 67B82r25ü88m55m94e69r 1941276343700

Izrael je objednal, ale dodávky budou od roku 2015.

0/0
27.8.2014 22:11

J36i83ř36í 34K61r71u86t77i81l 2340274590168

Kuva, zase jsou před Rusákama.

0/0
27.8.2014 21:24

T41o87m35á58š 62H20y83n18e59k 2906108628668

minimálně dvojnásobně

+5/0
27.8.2014 21:26

J26a32r38o69s63l35a38v 63F66r81a54n18t37i38š49e81k 24B42r64ü64m81m23e17r 1431466633230

Rusové zase mají Mi-26.

0/0
27.8.2014 22:12

Š86t27ě33p45á34n 98B15u14r61i59a94n 3573943801135

No a? Vždyť to jsou nesrovnatelné stroje, každý má jiný účel.

+2/0
27.8.2014 22:18

V33l68a76d18i12m55í79r 20T18e85n29k11r27á43t 6188313355275

Mi-26 je obrovsky zastarávající, poruchová mrcha která vyžaduje neskutečnou péči...slouží už 30 let a většina z nich je po akci prakticky na repase, byť je to ohromující stroj tak má to nejlepší už za sebou...a myslím že takové CH-53 Super Stallion (a celkově stroje třídy H-53) jsou o dost lepší, s širším nasazením, byť neutáhnou tolik co Mi.čko

+1/0
27.8.2014 23:39

J70i24ř76í 49K57r19u83t38i33l 2440304640478

Kuva, zase jsou před Rusákama.

0/0
27.8.2014 21:24

E56m29i28l 97P28l27í56h74a86l 7314819931571

Dobra prace! Pred 5ti roky jsem byl a libilo se mi. At se akce vydari.

0/0
27.8.2014 21:24

P41a97v47e59l 57K25o13p45e11č44n81ý 8450588293580

Friendly osprey gunner inbound!

+1/−1
27.8.2014 20:50

T12o23m72á83š 90H91y31n36e55k 2496568918228

jojo,ale nejsem si jist tím inbound,já zaslechl osprey gunner a utíkal i před friendly;-D.To byly časy..........

0/0
27.8.2014 21:25

M90a46r48t26i96n 18B37e86d52n35á71ř 8296937846202

a z Ostravy to všechno poletí rovnou na Ukrajinu...;-)

+2/−5
27.8.2014 20:37

M27i83c26h82e68l 36P26e84t17r18u20c65c48i75a21n14i 8174675206332

Dny jak NA TO? ;-)

0/0
27.8.2014 20:15

J20u96r43a28j 60M21i30h25a70l46i22k 1717971459

Ha Ha Ha, ktorý tupelo napísal tento článok o EURÓPSKEJ PREMIÉRE, Na Slovensku na letisku Siiač mali premiéru dávno viď:

http://www.aktuality.sk/clanok/259911/cvicenie-americkych-vzdusnych-sil-na-slovensku-minister-martin-glvac-ocenuje/

+2/−6
27.8.2014 19:43

J53o64s30e63f 19Š88e97m71e47l75í24k 7669211350737

Lubomír Světnička z Bruntálu.Co tam máš dál?

+1/0
27.8.2014 20:26

J86a16n 85S82o63u17k24u95p 1684454716965

Docela trapas. Umíš číst i celé věty, ty tupelo?

+1/0
27.8.2014 20:52

L93i49b39o94r 75F51i37l11á78k 3550765783183

No vsak. Evropska premiera, ne asijska...

+6/−2
27.8.2014 21:16

P71a23v58e76l 93V32e54t59e71š71n38í31k 7795578545457

No tak základnu mají v Anglii, takže v Evropě se asi objevili dokonce dříve než na Slovensku.

Ale v článku se mluvilo o veřejném vystoupení. Nemyslím si, že na vojenském cvičení by tenhle stroj byl předvádění veřejnosti. Článek je spíše reklamou na toto vystoupení, takže pokud chcete, můžete se přijet do Ostravy podívat. Na vojenském cvičení ho neuvidíte.

+4/0
27.8.2014 21:49

M49a34r93k 72P26o10k76o96r45n29y 4901691976727

Celkem by mě zajímal výcvik pilotů na tento strojek. Něco z vrtulníku, něco z letadla. Obojí dost odlišné létaní. Palubní PC musí mít spoustu práce to udržet ve vzduchu.

0/0
27.8.2014 19:40

O17n60d18ř13e55j 45Č11a46p90k51a 6481521433764

Podle mě se na to bude přeškolovat z vrtulníku, k tomu má V-22 přeci jen blíž. Hlavně vzlet a přistání jinak, než ve "vrtulníkovém" režimu nejde (maximálně s krátkým rozjezdem, ale to vrtulníky s kolovým podvozkem občas dělají taky).

0/0
27.8.2014 20:48

V67l65a54d70i78m55í42r 15T52e84n44k54r22á80t 6798573135635

mno co jsem se dočetl, tak největší "provar" u Ospreye byl právě v tom, že spousta pilotů s tím zkoušela létat jako s vrtulníkem

Je to normální transportní letadlo, vlastně jen navíc s kolečkem pro otáčení motorů v třístupňových úhlech, takže celou cestu letí jako letadlo, pak se postupně stočí rotory nahoru, trošku se přitáhne nahoru a pak se jen ubírá tah dokud nejste dole, ve chvíli kdy jsou rotory nahorů a zkoušíte z toho udělat vrtulník tak příjde problém

Toť samozřejmě jen teorie, v praxi jsem to neviděl, ani nezkoušel a netuším "čí" posádky do toho sedají, ale vzhledem k tomu, že v článku je zmíněno, že jednotka létá i s (A/M)C-130 tak předpokládám že piloti letadel :-)

0/0
27.8.2014 23:46

O26n73d54ř65e28j 20Č90a88p65k21a 6921451873534

Herculesy mají na tankování ve vzduchu a samozřejmě na přepravu materiálu a lidí na větší vzdálenosti. Ospreye dostali jako náhradu za MH-53.

Článek o pilotáži jsem nějaký anglický našel, co jsem z toho pochopil, tak většina pilotů zkušenosti z vrtulníku má, ale není to potřeba (V-22 je tak nacpaný elektronikou, že s ním dokáže bez větších problémů zaviset i pilot letadla). Vrtulníkáři mají naopak ze začátku problém s tím, že se snaží každý sebemenší pohyb korigovat, protože čekají, že to bude stejně nestabilní potvora, jako to, z čeho přišli :-) Řešení některých krizových situací bude asi taky jiné, ale to se stejně na každém typu učí znova...

0/0
28.8.2014 11:00

J68a44n 83P10r35o56v42a66z65n81í23k 6768634470591

Já bych řekl, že když už někdo umí v US Army pilotovat letadlo, umí to i s vrtulníkem.

0/−1
27.8.2014 20:51

J79a49n 27P91r55o81v56a24z15n35í87k 6188584310891

Nemluvě o tom, že nakonec stějně trénují i na tomhle.

0/0
27.8.2014 20:51

I38g41o68r 89F26a18r28b61á96k 1928682411

Autorovi nějak uniklo, že Slovensko je v Evropě.

Od 8. do 21.srpna cvičili dva tyto stroje na letišti Sliač.

http://www.sme.sk/c/7341221/usa-cvicia-v-sliaci-na-specialnych-lietadlach-cv-22-osprey.html

+1/−8
27.8.2014 19:12

O87n10d45ř96e24j 34Č28a61p22k95a 6701601573864

Jenže na vojenské cvičení se (až na vojáky, zaměstnance letiště a možná pár vybraných novinářů) nikdo nedostane, tohle bude první představení na evropské airshow...

+17/0
27.8.2014 19:16

J87a68r93o98m68í34r 17N43o90v83o45t93n56ý 7429707301644

jen aby to nespadlo někomu do zahrady,dozrávají švestky a to by byla velká škoda.

+10/−1
27.8.2014 18:58

M93i62c22h25a36l 15H88o90l93e34k 4139385259

Tesime se :))

+1/0
27.8.2014 18:54

J93a73r72o42s88l20a76v 39K82a40d62l67e10c 5961289732491

Trošku starší záležitost. Horší ovladatelnost než klasický vrtulník.

+2/−13
27.8.2014 18:32

J89i72ř90í 68K22ü18h56r 2490446770256

To je možné, zato to dosahuje rychlosti

která je vrtulníkům nedodažitelná. A to

byl asi účel tohoto stroje. Přesný a rychlý výsadek /evakuace jednotek.

+16/−1
27.8.2014 18:43

P93e41t19r 74P69o91k70o73r56n67ý 4592235812323

Kdyby to byl ruský výrobek, tak by byl nej. ;-)

+2/−1
27.8.2014 19:09

T76o96m34á90š 54Z77e42m51a54n 3115838424755

..častěji na zemi;)

+7/0
27.8.2014 19:20

J35a61r63o85s49l74a98v 24K87a97d52l92e40c 5151569102911

Asi by jste se divil, čím létají v Rusku... on i Sikorsky je kopie MI...

0/−9
27.8.2014 19:31

M32a23r76i86a88n 41S58e25d52i33v46y 2611892649727

V Rusku nejčastěji létají v oblaku vodky!

+6/0
27.8.2014 20:06

J84a58n 93R48u94t 4130721731169

Aha a proto Sikorského VS-300, považovaný za designový počátek moderních vrtulníků, vzlétl už roku 1939 a vrtulníky R-4 zařazovala do služby americká armáda v roce 1944, čtyři roky před prvním letem Mi-1 ;-D

+3/0
27.8.2014 20:11

J33a61r18o35s48l60a47v 37F93r53a18n61t29i98š47e71k 32B36r34ü32m74m76e36r 1181866293550

Ovšem Sikorski byl Rus ;-D

+1/−1
27.8.2014 22:14

J55a62n 60R95u29t 4490131791649

To také o něčem vypovídá. ;-)

0/0
27.8.2014 22:37

S78i50d88n14e72y 98S33i94s20k63a 3337392942105

Polak narozeny v carskem Rusku.

+5/0
27.8.2014 23:32

O33n80d46ř49e83j 57Č84a81p26k60a 6401911813414

Horší ovladatelnost, ale dvojnásobná cestovní rychlost a větší dolet. Navíc tohle bude o něco jednodušší tankovat ve vzduchu, než vrtulník.

0/0
27.8.2014 19:26

J92a21r41o78s95l67a16v 52K85a44d28l12e77c 5121239752641

Pochybuju o tankování ve vzduchu, vrtule jsou ohromné...

0/−7
27.8.2014 19:50

J31a26n 66R60u72t 4470121621949

Možná místo blbýho plkání by nebylo od věci zadat do google heslo v-22 aerial refueling. Trolle.

+6/0
27.8.2014 19:57

J17a93r67o72s52l41a17v 51K62a27d52l90e59c 5981429262371

A píšou tam něco jiného než já, vole?

0/−7
27.8.2014 20:00

J60a14r65o55s16l79a12v 84K74a69d64l74e42c 5481939752421

Je tam obrázek z tankování...;-D

+2/0
27.8.2014 20:13

J71a98n 58R27u71t 4740701691599

Bravo R^

+3/0
27.8.2014 20:17

O59n57d22ř40e65j 66Š28r56á20m51e58k 3393600861879

http://youtu.be/5iB1PK82NTQ

0/0
27.8.2014 20:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.