Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Americký unikát Osprey bude mít evropskou premiéru v Ostravě

Zářijové Dny NATO v Ostravě nabídnou divákům naprostý unikát, který dosud nebyl v Evropě veřejně k vidění. Americké letectvo na show na mošnovském letišti vyšle konvertoplán CV-22B Osprey využívaný pro operace speciálních sil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F62i75l36i96p 64N92e22s39p76o48r 6347617138172

Chybicka: "Poprvé se poprvé v Evropě představil..."

0/0
27.8.2014 23:34

J19i20ř65í 16R98y82s 3934797396174

A jak se jmenovalo to letadlo-pardon už vím Harrier ,anglické,používané před 40ti lety,ale to svisle jen přistávalo

0/0
27.8.2014 23:24

V42l37a29d71i78m40í13r 61T33e78n53k52r89á34t 6788503915425

Harrier je ale trošku jiná koncepce...novější modely už umí prakticky i VTOL (čili Vertical Takeoff Landing) ale jejich turbíny a trysky jsou hodně náchylné, navíc ničí povrchovou úpravu palub kvůli té vysoké teplotě při startu a přistání a navíc tím manévrem žeru neskutečně šťávy.

Koncept Osprey je zatím skutečně unikát a má podle mě obrovskou budoucnost

0/0
27.8.2014 23:34

O18n35d96ř65e57j 27F25i48g33u59r78a 5289319818468

A rusaci sem poslou co. Ty jejich partyzany ne? A budou lhat ze tu jsou jen na ukazku. Jak na krymu

+2/−2
27.8.2014 22:25

M29i64l36a72n 50P59r46o44u71z38a 6332624668307

Hloupá figura.

0/0
14.9.2014 8:11
Foto

J40a37k57u90b 61S70o13b19o76t79k11a 6564408167526

"Jde o stroj unikátní koncepce, který není ve výzbroji žádné jedné armády."

Pokud se nepletu, několik jich bylo prodáno Izraeli.

0/0
27.8.2014 22:00

J81a14r57o71s15l69a69v 51F76r51a81n70t89i34š37e34k 64B57r28ü92m32m31e36r 1681206433200

Izrael je objednal, ale dodávky budou od roku 2015.

0/0
27.8.2014 22:11

J86i55ř70í 92K29r40u91t89i33l 2740904600598

Kuva, zase jsou před Rusákama.

0/0
27.8.2014 21:24

T70o84m79á49š 79H98y22n84e49k 2556468988218

minimálně dvojnásobně

+5/0
27.8.2014 21:26

J23a29r60o76s88l60a71v 59F81r95a16n57t61i40š97e43k 13B58r72ü95m68m31e47r 1501866873200

Rusové zase mají Mi-26.

0/0
27.8.2014 22:12

Š30t34ě47p10á34n 92B18u27r71i39a56n 3853393881985

No a? Vždyť to jsou nesrovnatelné stroje, každý má jiný účel.

+2/0
27.8.2014 22:18

V88l88a73d91i28m68í23r 50T45e95n72k12r51á90t 6818203895105

Mi-26 je obrovsky zastarávající, poruchová mrcha která vyžaduje neskutečnou péči...slouží už 30 let a většina z nich je po akci prakticky na repase, byť je to ohromující stroj tak má to nejlepší už za sebou...a myslím že takové CH-53 Super Stallion (a celkově stroje třídy H-53) jsou o dost lepší, s širším nasazením, byť neutáhnou tolik co Mi.čko

+1/0
27.8.2014 23:39

J49i50ř35í 43K94r80u63t52i22l 2360144560728

Kuva, zase jsou před Rusákama.

0/0
27.8.2014 21:24

E43m17i69l 41P58l75í94h69a51l 7174839121131

Dobra prace! Pred 5ti roky jsem byl a libilo se mi. At se akce vydari.

0/0
27.8.2014 21:24

P60a90v65e35l 88K29o65p84e89č47n73ý 8550928913370

Friendly osprey gunner inbound!

+1/−1
27.8.2014 20:50

T74o56m86á46š 88H33y39n94e81k 2596338438948

jojo,ale nejsem si jist tím inbound,já zaslechl osprey gunner a utíkal i před friendly;-D.To byly časy..........

0/0
27.8.2014 21:25

M39a97r43t50i41n 91B30e72d86n85á46ř 8846897876522

a z Ostravy to všechno poletí rovnou na Ukrajinu...;-)

+2/−5
27.8.2014 20:37

M69i94c85h64e82l 66P94e93t29r47u22c79c30i94a82n75i 8654845706542

Dny jak NA TO? ;-)

0/0
27.8.2014 20:15

J90u13r32a23j 11M71i63h87a69l50i60k 1977441859

Ha Ha Ha, ktorý tupelo napísal tento článok o EURÓPSKEJ PREMIÉRE, Na Slovensku na letisku Siiač mali premiéru dávno viď:

http://www.aktuality.sk/clanok/259911/cvicenie-americkych-vzdusnych-sil-na-slovensku-minister-martin-glvac-ocenuje/

+2/−6
27.8.2014 19:43

J35o85s72e67f 60Š37e44m13e24l13í28k 7219981760137

Lubomír Světnička z Bruntálu.Co tam máš dál?

+1/0
27.8.2014 20:26

J20a79n 98S28o42u61k66u72p 1724634206135

Docela trapas. Umíš číst i celé věty, ty tupelo?

+1/0
27.8.2014 20:52

L17i34b78o85r 24F44i44l69á95k 3120965343433

No vsak. Evropska premiera, ne asijska...

+6/−2
27.8.2014 21:16

P19a86v88e28l 93V88e72t85e83š59n69í61k 7785128345687

No tak základnu mají v Anglii, takže v Evropě se asi objevili dokonce dříve než na Slovensku.

Ale v článku se mluvilo o veřejném vystoupení. Nemyslím si, že na vojenském cvičení by tenhle stroj byl předvádění veřejnosti. Článek je spíše reklamou na toto vystoupení, takže pokud chcete, můžete se přijet do Ostravy podívat. Na vojenském cvičení ho neuvidíte.

+4/0
27.8.2014 21:49

M23a10r13k 49P34o37k77o44r27n14y 4761641176167

Celkem by mě zajímal výcvik pilotů na tento strojek. Něco z vrtulníku, něco z letadla. Obojí dost odlišné létaní. Palubní PC musí mít spoustu práce to udržet ve vzduchu.

0/0
27.8.2014 19:40

O17n82d74ř84e32j 73Č76a54p77k74a 6471261323744

Podle mě se na to bude přeškolovat z vrtulníku, k tomu má V-22 přeci jen blíž. Hlavně vzlet a přistání jinak, než ve "vrtulníkovém" režimu nejde (maximálně s krátkým rozjezdem, ale to vrtulníky s kolovým podvozkem občas dělají taky).

0/0
27.8.2014 20:48

V19l34a44d42i19m11í82r 12T92e84n19k81r18á54t 6118893215175

mno co jsem se dočetl, tak největší "provar" u Ospreye byl právě v tom, že spousta pilotů s tím zkoušela létat jako s vrtulníkem

Je to normální transportní letadlo, vlastně jen navíc s kolečkem pro otáčení motorů v třístupňových úhlech, takže celou cestu letí jako letadlo, pak se postupně stočí rotory nahoru, trošku se přitáhne nahoru a pak se jen ubírá tah dokud nejste dole, ve chvíli kdy jsou rotory nahorů a zkoušíte z toho udělat vrtulník tak příjde problém

Toť samozřejmě jen teorie, v praxi jsem to neviděl, ani nezkoušel a netuším "čí" posádky do toho sedají, ale vzhledem k tomu, že v článku je zmíněno, že jednotka létá i s (A/M)C-130 tak předpokládám že piloti letadel :-)

0/0
27.8.2014 23:46

O78n77d51ř85e85j 93Č78a59p90k68a 6321381113174

Herculesy mají na tankování ve vzduchu a samozřejmě na přepravu materiálu a lidí na větší vzdálenosti. Ospreye dostali jako náhradu za MH-53.

Článek o pilotáži jsem nějaký anglický našel, co jsem z toho pochopil, tak většina pilotů zkušenosti z vrtulníku má, ale není to potřeba (V-22 je tak nacpaný elektronikou, že s ním dokáže bez větších problémů zaviset i pilot letadla). Vrtulníkáři mají naopak ze začátku problém s tím, že se snaží každý sebemenší pohyb korigovat, protože čekají, že to bude stejně nestabilní potvora, jako to, z čeho přišli :-) Řešení některých krizových situací bude asi taky jiné, ale to se stejně na každém typu učí znova...

0/0
28.8.2014 11:00

J15a13n 34P91r68o44v54a16z32n14í88k 6898744500641

Já bych řekl, že když už někdo umí v US Army pilotovat letadlo, umí to i s vrtulníkem.

0/−1
27.8.2014 20:51

J32a52n 86P62r39o46v53a32z32n47í50k 6628584190241

Nemluvě o tom, že nakonec stějně trénují i na tomhle.

0/0
27.8.2014 20:51

I79g64o82r 11F76a15r29b18á30k 1768622721

Autorovi nějak uniklo, že Slovensko je v Evropě.

Od 8. do 21.srpna cvičili dva tyto stroje na letišti Sliač.

http://www.sme.sk/c/7341221/usa-cvicia-v-sliaci-na-specialnych-lietadlach-cv-22-osprey.html

+1/−8
27.8.2014 19:12

O54n46d96ř95e28j 38Č94a67p25k44a 6741701693604

Jenže na vojenské cvičení se (až na vojáky, zaměstnance letiště a možná pár vybraných novinářů) nikdo nedostane, tohle bude první představení na evropské airshow...

+17/0
27.8.2014 19:16

J79a11r54o28m80í94r 95N18o34v33o16t73n73ý 7589137441664

jen aby to nespadlo někomu do zahrady,dozrávají švestky a to by byla velká škoda.

+10/−1
27.8.2014 18:58

M84i76c73h97a85l 35H51o32l34e63k 4519985449

Tesime se :))

+1/0
27.8.2014 18:54

J89a22r40o25s35l27a63v 12K95a66d76l46e22c 5721889532641

Trošku starší záležitost. Horší ovladatelnost než klasický vrtulník.

+2/−13
27.8.2014 18:32

J45i64ř79í 77K88ü92h95r 2610936750126

To je možné, zato to dosahuje rychlosti

která je vrtulníkům nedodažitelná. A to

byl asi účel tohoto stroje. Přesný a rychlý výsadek /evakuace jednotek.

+16/−1
27.8.2014 18:43

P95e55t41r 53P18o89k43o93r42n57ý 4332845802643

Kdyby to byl ruský výrobek, tak by byl nej. ;-)

+2/−1
27.8.2014 19:09

T88o19m96á60š 72Z61e61m77a69n 3275858284665

..častěji na zemi;)

+7/0
27.8.2014 19:20

J10a28r44o62s41l51a60v 15K49a35d32l38e32c 5391949212161

Asi by jste se divil, čím létají v Rusku... on i Sikorsky je kopie MI...

0/−9
27.8.2014 19:31

M22a78r98i22a10n 83S97e11d30i24v50y 2281852249677

V Rusku nejčastěji létají v oblaku vodky!

+6/0
27.8.2014 20:06

J89a32n 43R74u97t 4930911431309

Aha a proto Sikorského VS-300, považovaný za designový počátek moderních vrtulníků, vzlétl už roku 1939 a vrtulníky R-4 zařazovala do služby americká armáda v roce 1944, čtyři roky před prvním letem Mi-1 ;-D

+3/0
27.8.2014 20:11

J58a48r83o73s32l50a32v 66F66r62a14n17t29i53š10e44k 45B61r20ü36m20m86e63r 1211646473980

Ovšem Sikorski byl Rus ;-D

+1/−1
27.8.2014 22:14

J95a29n 22R21u30t 4450771631609

To také o něčem vypovídá. ;-)

0/0
27.8.2014 22:37

S98i34d77n78e90y 82S61i32s19k59a 3707772422405

Polak narozeny v carskem Rusku.

+5/0
27.8.2014 23:32

O62n42d80ř16e20j 70Č83a72p19k84a 6511361463534

Horší ovladatelnost, ale dvojnásobná cestovní rychlost a větší dolet. Navíc tohle bude o něco jednodušší tankovat ve vzduchu, než vrtulník.

0/0
27.8.2014 19:26

J51a83r70o50s89l49a44v 21K83a41d45l36e35c 5411129142761

Pochybuju o tankování ve vzduchu, vrtule jsou ohromné...

0/−7
27.8.2014 19:50

J31a62n 87R59u78t 4480381671919

Možná místo blbýho plkání by nebylo od věci zadat do google heslo v-22 aerial refueling. Trolle.

+6/0
27.8.2014 19:57

J75a36r24o91s37l64a45v 17K80a34d88l29e87c 5921949502571

A píšou tam něco jiného než já, vole?

0/−7
27.8.2014 20:00

J49a70r83o45s52l70a14v 17K30a72d58l92e71c 5441429812961

Je tam obrázek z tankování...;-D

+2/0
27.8.2014 20:13

J72a18n 95R90u13t 4790891271609

Bravo R^

+3/0
27.8.2014 20:17

O76n25d56ř42e68j 92Š18r30á98m66e83k 3563320641199

http://youtu.be/5iB1PK82NTQ

0/0
27.8.2014 20:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.