Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pasažéři se pohádali kvůli místu pro nohy, pilot je nechal vysadit

Dva cestující na palubě letadla směřujícího z New Jersey do Denveru se na palubě pohádali tak zuřivě, že se pilot rozhodl udělat neplánované mezipřistání v Chicagu a problémové cestující tam vysadit. Důvodem hádky byl nedostatek místa pro nohy. Žena chtěla sklopit sedadlo, čemuž muž sedící za ní bránil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R88o12b78e85r25t 70E57r60b10e34n 5323962504474

ja myslim ze airlinky chteji co nejvice mist a tak ti tam nacpou jak sardinky.Nevadi kam letis.Jednou jsem letel Americkou spolecnosti a asi 9 hodin letu me brneli nohy a i telo. Jiz to neni jako predtim sedet pohodlne a vlastne mit z letu pozitek.Dneska je to utrpeni;-€;-€;-€

0/0
28.8.2014 23:52

M45i82c74h44a43l 79M42i18l23l37e69r 9376862779962

cestovani letadlem uz davno neni ta zvlastnost jaka byvala. Dneska je letecky transport v dosahu kapsy mnoha lidi, kteri by drive letet nemohli, nebo jen zcela vyjimecne. Neleta se pro nejaky "zazitek" a pozitek z letu, ale ciste z praktickych duvodu - dostat se z A do B co nejrychleji.

"Zlidoveni" letani bylo umozneno tim, ze aerolinky s cenami nejen podstatne snizily kvalitu a mnozstvi sluzeb, ale take snizily osobni prostor pro kazdeho pasazera v economy. Zavedeni economy plus jenom navratilo do skupiny vybranych sedadel ten puvodni prostor, ktery v economy byval...jenze ted se za nej musi priplacet.

Kdo leti 9 hodin, je nesmysl aby zustal celou dobu sedet na miste a pripustil, aby ho brnely nohy. Je treba se priblizne kazde 2 hodiny zvednout a jit se projit, protahnout. Na dalkovych letech neni vubec nic zvlastniho, ze si pasazeri chodi nekolikrat behem letu zacvicit do prostoru pri jednom z vychodu nebo vzadu v letadle.

+1/0
29.8.2014 4:21

P61a74v60e16l 76O65d21r94a85z98i16l 6544109147800

Pomůže, když se při sklápění sedadla

a) nebude sklápět stolek

b) nebude posunovat opěradlo dozadu, nýbrž sedák dopředu

Tím je to vyřešený.:-P

+1/0
28.8.2014 21:12

M95i28c62h98a26l 87M52i52l46l75e56r 9756732199572

"b) nebude posunovat opěradlo dozadu, nýbrž sedák dopředu"

 to si clovek nemuze vybrat protoze zalezi na tom, jaky system sklapeni sedadel si objednala ktera aerolinka. Nektere maji klasicke sklapeni operadla dozadu, jine maji vzadu takovo nepohyblivou pevnou "slupku", v niz se  posune cele sedadlo sedackou dopredu (napr. u Cathay Pacific). Na tenhle druhy system bylo ale na Skytrax apod. websitech dost stiznosti od pasazeru z dlouhych letu.

+1/0
29.8.2014 4:27

M37i92c60h98a34l 72M25i30l84l36e49r 9966752379872

dama udelala velkou chybu, ze nezachovala klid a obtizneho pasazera polila vodou.

Kdyby se zachovala klidne, slusne trvala na svem pravu sklopit sedacku pri delsim letu a zavolala si na pomoc personal, mohli ji presadit, naridit panovi at sunda tu zabranu, cokoliv.

Polevani vodou nebo cimkoliv jinym ale proste nemuze byt tolerovano jako reseni rozporu na palube.

0/0
28.8.2014 15:17

M79i37c37h26a19l 16M37i70l89l53e18r 9376842599102

diskuteri zapominaji na dominovy efekt. Kdyz si ten prede mnou sklopi sedacku stejne jako ten pred nim, proc bych sam mel zustat sedet v nesklopene?

Letam relativne casto. Na kratke lety nesklapim, na dlouhe zasadne ano a zasadne az po jidle a odklizeni tacu, kdyz se ztlumi svetla a do te doby, nez zas svetla rozsviti.

Pri dvou prilezitostech, pri velmi dlouhych letech v A380 nejaka dama za mnou protestovala, ze kvuli me sklopene sedacce ma TV obrazovku "az v obliceji". Poukazal jsem, ze chci pri tom dlouhem letu spat a ze mam sedackou sklopenou stejne jako lide prede mnou. Proc bych mel kvuli jejimu vetsimu pohodli a vetsimu prostoru sam mit min mista pro sebe?

+1/0
28.8.2014 15:10

M90o11n46i57k15a 55M54a74l40á 6640753438350

Knee Defender názorná ukázka :)  

http://youtu.be/DeWxzd0d-3c

+1/0
28.8.2014 11:33

Š59t28ě21p25á63n 66B47u28r58i64a12n 3303663131165

Nechápu jednu věc. Vážně kapitán letadla má tak nízkou autoritu, že jediný způsob jak vyřešit konflikt je předčasně přistát? Také mne fascinuje, že letecká společnost nemá vypracovanou metodiku, jak postupovat v případě kdy jednomu vadí sklopené sedadlo. K čemu tam ta stewardka je? Přijde mi poněkud alibistické to nechat pouze na dohodě cestujících, nebo to rovnou řešit předčasným přistáním.

+6/0
28.8.2014 10:45

R90a96d87o65s29l92a35v 12K48l70a80u43d14a 5964728504742

Na lidi kteří provoz neohrozí si srab troufne. Pochopitelně to šlo řešit úplně jinak. Třeba nabídnout výměnu místa. Nepředpokládám že to letadlo bylo narvané, určitě by se nějaké našlo. Škodu bych nechal zaplatit kapitánovi.

0/−3
28.8.2014 10:49

V80í77t51e77k 38V53e69č46e40r51e35k 7988269893125

Tak mě překvapuje, jak se v této diskusi všichni staví na stranu toho chlápka. Neumím posoudit, kolik místa tam je, ale pokud jsou sedadla sklopitelná, tak se s tím počítá a je to součást letenky a právo té ženské. Naopak to byl ten chlápek, kdo mě požádat, aby si ho nesklápěla a ne tam vrazit nějakou zábranu. A taky jde o to, jak dlouhý let to byl a jestli ve dne nebo v noci, ale v letadle může být někdo ospalý i ve dne, když právě přiletěl z druhé strany zeměkoule.

Třeba v Pendolínu si sedadlo sklápím a nikoho se neptám. Je to součást nabídky, když si přečtu leták o Pendolínu, tak se tam nabízí polohovatelná sedadla. Navíc ta sedadla se sklápějí jinak, zrovna kolenům za mnou nevadí, otáčejí se podle osy, která je nad nimi, takže zmenší naopak prostor mi na zadek. Akorát vrch opěradla má ten za mnou blíž hlavě. A celkově to sklápění je o pár cm a nestojí za hádku. V Leo Expresu se sklápí tak, že popojedu zadkem dopředu, takže tam ten za mnou dokonce získá místo na kolena navíc.

+6/−1
28.8.2014 9:40

J49a63n 77H51o98r56s50k10ý 2566780497435

Pohled z druhé strany: jestliže tam je technicky ta zábrana, je to také "součástí letenky a právo toho chlapa". Tedy dvě "práva" zde stojí proti sobě. Jestliže se dva neumí rozumně dohodnout, pak pilot rozhodl správně.

0/−2
28.8.2014 10:14

L30u62k49a55s 18C89o31d51r 6258342760461

Tu zabranu tam instaloval pasazer sam a predpisy aerolinek ji vyslovne zakazuji. Tim je receno vse podstatne...

+6/0
28.8.2014 10:24
Foto

L36u51k34á77š 66N35e84d58b68a41l 3794355557723

Tu zábranu si musíte koupit, přinést do letadla a většina aerolinek to má zakázané použít. Takže to není právo k zakoupené letence na rozdíl od polohovatelného opěradla.

Sklápění zdar;-DR^

+6/0
28.8.2014 10:33

V93í34t79e31k 71V37e94č33e16r95e84k 7428459773745

Jak jsem si pčečetl v diskusi, ta zábrana tam není, ale pasažér si ji extra koupí předem v obchodě a veze s sebou.

0/0
28.8.2014 13:07

L74e76n72k26a 51N10o74v77á 9826733702309

Pokud je sklápění sedadel obecně povoleno a pokud člověka za sebou upozorníte, nemá právo Vám ve sklopení sedadla bránit. To že si člověk před Vámi sklopí sedačku je nepříjemné každému a je jedno, jestli má dlouhé nohy, pracuje na notebooku, nebo se jen kouká z okénka. Nejlepší by asi bylo na krátkých letech, případně přes den sklápění zakázat, ale zatím to tak není...

+3/−1
28.8.2014 9:18

R80a12d50o37s93l81a24v 64K50l29a52u95d81a 5234298544492

To je úžasná myšlenka.... Takže on může být celou cestu smotaný pod sedadlem, důležitý je že byl upozerněnRv

+1/−3
28.8.2014 9:20

V44í30t57e20k 82V90e68č62e83r54e97k 7258509153605

To je úžasná myšlenka.... Takže ona musí být celou cestu narovnaná nasvislo bez možnosti si odpočinout. Rv

+3/−1
28.8.2014 9:41

Š50t56ě92p81á78n 11B12u27r80i36a54n 3323793901125

Neexistuje ideální řešení, pokud sedadla obou zůstanou ve výchozí poloze, jde o win-win situaci. Nelze mít více pohodlí na úkor druhého.

0/−1
28.8.2014 10:24

M31i54c34h43a61l 26M60i47l88l43e86r 9526492839982

vsechna sedadla ve vychozi poloze je jenom jedna pozice v rade domina. Druha je vsechna sedadla sklopena.

Pokud lide respektuji princip domina, na nemz je sezeni v letadle - predevsim v economy- zalozeno, pak kazdemu zustava jeho puvodni prostor zachovany bez ohledu na to jestli vsechny sedacky zustanou ve vychozi poloze nebo jsou vsechny sklopene.

Nejvetsi sobectvi je od nekoho vzadu, kdo by na dalkovych letech pozadoval, aby ten pred nim sedacku nesklapel, kdyz cela rada lidi od predu ma sve sedacky sklopene. Jak jsem rekl nahore, neni spravne pozadovat od toho bezprostredne pred, aby se uskrovnil ve svem prostoru, jen aby ten za nim mel na jeho ukor vic mista.

+1/0
29.8.2014 4:10

R23a44d68o11s49l87a41v 50K52l46a26u49d30a 5644608204762

To letadlo letí pár hodin, navíc přes den. Není nejmenší důvod se tam rozvalovat. Kdyby nedělala bordel, už se mohla dávno válet v Denveru. Takhle skončila v Chicagu, kam nechtěla.

0/−3
28.8.2014 10:47

M60i61c98h72a80l 88M88i98l13l66e59r 9946352619282

promin, ale meles nesmysly. Asi jsi toho moc nenaletal dal jak do Kosic a nemas poneti o dlouhych letech. Let z New Jersey do Denveru neni "par hodin" tedy 2-3 hodiny, ale neco pres 7 hodin a neleta se jenom pres den.  V porovnani ten let trva o vic jak hodinu dele, nez let z Prahy treba do Dubaje - je to skoro jako vzdalenost Dubaj- Londyn.

Vic, kdyz se k tomu prida cas pred odletem, kdy uz pasazeri musi byt v sedadlech. U takovych letu nezalezi, jestli to je pres den, nebo ne. Je normalni, ze si nekdy behem tech 7 1/2 hodin na palube ruzni pasazeri zdrimnou.

Pokud bych si behem te doby v letadle nemohl sklopit sedacku, abych si odpocinul, take bych se ohradil a stezoval si palubnimu personalu, ze clovek za mnou ma nelegalni zabranu a vyzadal, aby ji sundali. Samozrejme ale, ze bych po nem nehazel piti nebo jidlo. To je primitivni. Od reseni neshod je personal.

0/0
29.8.2014 4:43

M28i66c90h84a30l 40M12i70l80l11e87r 9266222949942

jeste bych chtel dodat, ze pokud by personal nezasahl a nesundal NELEGALNI zabranu nebo pasazerku nepresadil, byla by mela moznost si stezovat aerolince. Ze to je v USA, mela by dobrou sanci dostat od nich kompenzaci, napr ve forme letenky zdarma. Chrstnutim vody na vinnika si to ale dokonale pokazila.

0/0
29.8.2014 4:47

L85u78k65a36s 90C49o20d27r 6348552680971

Nic ve zlym, ale EWR-DEN je v letovym radu psanej na 3:50 a v realu se lita spis za 3:20, protoze tam maj vatu. Do Denveru jsem se neco nalital z ruznejch koutu USA a jedinej vnitrostatni let, kterej do Denveru trva 7 hodin, je z Honolulu. Vzdalenost EWR-DEN je podle GCmap 1600 stat. mil, kdezto LHR-DXB je 3400 stat. mil. Chce to priste davat vetsi pozor pri hledani na mape.

+1/0
29.8.2014 7:01

M81i38c45h24a90l 28M97i81l38l79e40r 9796742889802

nehledal jsem na mape, ale v letovem radu 7hod 18 minut

0/0
29.8.2014 11:12

L97u84k64a75s 93C14o26d87r 6928672440211

Tak to jsi hledal spatne, no. Nedelal bych z toho kovbojku, to se stava i v lepsich rodinach :-)

+1/0
29.8.2014 16:54

J17i10r42i 45K25r32t57e72k 5343660200687

pane Miller, NJ do Denver trva cca 3 hodiny, ne 7 1/2. to si s necim pletete, ale jinak mate pravdu

0/0
30.8.2014 2:52
Foto

P27e39t65r 25Č55u98n89d46e19r51l34í62k 5575611648801

snažíte se obhajovat "právo" na sklopení sedačky tím, že je to obecně povolené, ale pomíjíte přitom obyčejnou slušnost a empatii... :-/ to, že je něco obecně povolené ještě neznamená, že je to ve všech případech vhodné... na pochopení toho, kdy je to vhodné by mělo stačit základní vychování a schopnost nemyslet pouze na sebe...

+7/0
28.8.2014 9:23

L93e44n76k78a 78N20o96v49á 9926633172319

Já bych řekla, že je to v 95% nevhodné, to že za Vámi sedí malá holčička a né 2m chlap, neznamená, že jí to není nepříjemné...

0/0
28.8.2014 9:29

L12u63k24a86s 26C46o46d37r 6888702880131

Ja mam pocit, ze z toho sklapeni delas zbytecnou kovbojku. Tech konfliktu kolem sklapeni zas tolik neni a naprosta vetsina aerolinek ma ty uhly a rozestupy vychytany tak, ze se zadny piti nevylejva. Jasne, clovek by se nemel chovat jako zvire a minimalne zjistit, jestli ten za nim nema rozlozenej notebook a nesklapet sedacku jednim rychlym pohybem (stejne tak jako se pravidlem narovnat sedacku, kdyz probiha servis jidla), ale na druhou stranu je pouzivani veci jako knee defender (casto pres zakaz aerolinek) taky pekna prasarna.

+7/0
28.8.2014 9:44
Foto

P31e35t69r 82Č47u83n83d60e50r63l37í56k 5865401578291

poměrně hodně létám a řekl bych, že problémů se sklápěním je víc než si myslíte, možná se neřeší, ale věřím, že hodně lidem to vadí a během letu to v sobě dusí, tak že ačkoliv se to může navenek jevit jako nicotný problém, tak jsem přesvědčen, že je to problém poměrně významný... představte si situaci, že si sklopíte sedačku a ten za vámi vás upozorní, že je mu to nepříjemné a omezuje ho to, co uděláte? A) Sklopíte to zpátky do polohy, která bude vyhovovat oběma nebo B) budete toho za vámi ignorovat a lpět na svém "právu" na sklopení?

+1/−1
28.8.2014 10:03

L88e72n60k47a 76N87o81v93á 9636173252219

Když si ne mě někdo sklopí sedačku je mi to nepříjemné, ale nepřijde mi slušné nutit ho k jejímu narovnání, když má k jejímu sklopení právo.

+1/0
28.8.2014 10:08

L33u74k20a15s 41C55o53d19r 6378592650181

Hele, ona na tech delsich letech existuje urcita etiketa - pokud se zhasne, pripadne pokud je nekolik hodin pauza mezi servisem s jidlem, tak se pocita s tim, ze si sedacku sklopi vicemene kazdej (a takhle bych to samozrejme vysvetlil i cloveku, co by me upozornoval). Na druhou stranu nejsem blbec, co by chtel nekomu rozbit laptop, takze kdyz vidim, ze za mnou sedi nekdo, kdo pracuje, tak se v klidu dohodneme.

Ale uznavam, ze litam jenom obcas (poslednich 6 let *G a ST E+), takze urcite nebudu tak velkej cestovatel jako nekteri experti tady v diskuzi (muj nalet najdes na my.flightmemory.com/cocik)

+1/0
28.8.2014 10:15

F12r66a66n73t16i37s56e68k 27H56a64v37e32l 6212252487408

Cha, distance to the sun jenom 0.0076 ;-) Vzpomel jsem si na film Up in the air. Tam to nakonec dopracoval snad na deset milionu miles s jednou spolecnosti :-).

0/0
28.8.2014 10:58

L15u75k32a72s 59C84o40d57r 6958112420301

10M mil je v realu silenost (to je radove 20-30 let hodne pravidelnyho litani pres louze). Me bavi spis zkouset zajimavy spoje nebo se podivat na zajimavy mista nez jenom tocit mile. Ale souhlasim s tim, ze litani ve First je fajn, teda pokud zrovna clovek neni ve sprse a neprijdou turbulence :-)

0/0
28.8.2014 11:09

F29r69a33n63t57i80s20e23k 74H66a16v47e96l 6632682477868

Podle me je spis problem, ze je v letadlech cim dal tim mene mista. A proletet se treba s nizkonakladovkou je vetsinou generalne utrpeni, ale zase to spouste lidem umoznuje letat. Jak pise Lukas, vetsina aerolinek se snazi to sklapeni sedadel nastavit co nejsetrneji, jinak by se za chvilku lidi v letadlech vazne zacali prat. To vis, ze me sklopeni sedacky prede mnou neni nikdy prijemne, protoze me to bere muj osobni prostor, nicmene pokud si zaplatim za economy tak mam proste economy. A lidi se vetsinou chcou domluvit. Nejlepsi je, kdyz vedle me a prede mnou nikdo nesedi. A vubec nejlepsi by bylo litat jenom ve First class ;-).

+1/0
28.8.2014 10:49

J93a25r16o23s13l60a36v 91P58o27l35e18n76s15k93y 5356484569

Asi letate business ale v nizkonakladovkach se nejake sklapeni sedadel v podstate vubec pouzit neda. A byt jen minimalni uhel velmi zneprijemnuje let tomu za vami.

+1/0
28.8.2014 11:46

L32a11d78i51s11l11a73v 72H97a37š34k18a 4903476531630

pilot měl v zásadě vykopnout tu ženskou, beztak agresivní na krátko ostříhaná hubená feministka;-D

+2/−5
28.8.2014 9:18
Foto

P79e93t29r 27Č68u42n40d15e40r55l11í45k 5695721798981

sklopení sedadla je zvýšení komfortu toho, kdo sklápí sedadlo, zvýšení komfortu jednoho by rozhodně nemělo být na úkor snížení komfortu druhého... před sklopením je slušné se zeptat toho, kdo sedí za vámi, zdali mu to nebude vadit nebo se alespoň přesvědčit, zdali sklopením sedadla například pasažérovi za vámi nevylejete pití, neskřípnete notebook nebo jakkoliv jinak nezpůsobíte nějakou újmu, je to slušné a rozumné... nakonec vše je o dohodě a většina lidí se sklopením nemá až tak velký problém, tak že pokud se otočíte a usmějete a slušně požádáte, že si trochu sklopíte sedadlo, tak věřím, že v drtivém počtu případů žádný konflikt nevznikne a ještě budete mít pohodlnější let...

+6/−1
28.8.2014 9:11

T49o40m67á67š 45Z92á23r42u49b14a 7333124835

Sklápění sedadel bych v letadle zakázal, hlavně v klasické třídě, kde není skoro místo na nohy. Při své výšce musím nohy všelijak skřížit, abych se tam vůbec vešel a když se někdo rozhodne, že si sklopí sedadlo, tak to bych vraždil, naštěstí tam mám vždy ty nohy tak zapasované, že moje nohy slouží jako ta zábrana:) Nevím jak byl ten pán vysoký, ale podle mě by někdo měl sklopit sedadlo pouze se svolením osoby za ním a pokud svolení nedostane, tak ať sedí normálně. Za chrstnutí vody do obličeje by si paní zasloužila vysadit předčasně bez mezipřistání:)

+4/−3
28.8.2014 9:09

J66a78n 81N54o96v20á73k 8187796246

Že si pilot dával práci s mezipřistáním. Trochu snížit vejšku, aby byl venku vyšší tlak, a vyhodit je za letu. ;-)

+1/−1
28.8.2014 8:51

S90t95a47n94i98s65l13a98v 27P38ř83i76b33y79l 1179708651616

za letu se prý špatně otvírají dveře

+3/0
28.8.2014 8:53

I78v22a 44K39r56i47s61t72o55f48o58v98á 7715283352482

Trochu dynamitu a je to. ;-)

0/0
28.8.2014 9:05

B71e29á49t92a 57H38o50l85a93n27o16v43á 3973732834404

Najhorší sú ľudia ktorí si na krátkych letoch sklápajú sedadlá a hneď po vystúpaní lietadla bezia na zachod. Pred sklopením sedadla sa MUSÍM opýtať človeka za mnou či je to OK, aj keď pri medzinárodných letoch nie každý hovorí anglicky. A k dverám tiež nenchajú sadnúť hocikoho, hlavne v USA. Musí to byť človek ktorý v prípade núdze bude schopný spolupracovať s letuškami (jazyk, vek,..).

0/0
28.8.2014 8:49

A58l93e95n44a 83F44i57r85s32t 9535269543106

jeden známý mi poradil účinnou metodu, jak vysvětlit sobcům, kteří i ve dne sklápějí opěradlo sedačky tak, že se za nimi sedící nemohou ani pohnout, že to takhle asi dále dál nepujde.

Intenzivně štouchat koleny do opěradla každé dvě minuty! Ty rány do zad nevydrží nikdo. A když se na vás obrátí s tím, abyste toho nechali, tak mu klidně a třeba i s omluvou vysvětlit, že máte tak málo místa, že to prostě jinak nejde. A dvě hodiny nemoci pohnout nohama - to si skutečně říkáte o trombozu.

Vyzkoušela jsem a funguje to!

+11/−1
28.8.2014 8:40

V55á19c58l37a60v 60K66a77f18t32a38n 7355509213496

no, pokud selže pokus se s ním domluvit, tak pak ano :)

+9/0
28.8.2014 8:41

G13u62s97t71a18v 10S14o74j83k50a 1148233435274

Tak snad ta slepice omezovala toho chlapa za sebou ne???

+16/−2
28.8.2014 8:16

V49á41c83l49a40v 84K68a78f81t47a17n 7165319353656

Omezovali se navzájem, nedokázali se dohodnout, dělali vyrvál, tak šli oba :)

+7/−2
28.8.2014 8:26

I70v93a 71K93r54i32s33t80o17f53o95v80á 7355183322472

virvál

+1/0
28.8.2014 9:04

V27á49c37l75a48v 87K94a64f52t70a30n 7255909653856

děkuji :)

+1/0
28.8.2014 9:13

M74i47l13o88š 77K19r68u20m93p 2674337404

Laický dotaz Ty zábrany jsou tam běžně? kde přesně? Já si jich nikdy nevšiml.

+2/0
28.8.2014 8:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.