Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pasažéři se pohádali kvůli místu pro nohy, pilot je nechal vysadit

Dva cestující na palubě letadla směřujícího z New Jersey do Denveru se na palubě pohádali tak zuřivě, že se pilot rozhodl udělat neplánované mezipřistání v Chicagu a problémové cestující tam vysadit. Důvodem hádky byl nedostatek místa pro nohy. Žena chtěla sklopit sedadlo, čemuž muž sedící za ní bránil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R91o87b90e74r78t 10E21r53b39e63n 5403572874714

ja myslim ze airlinky chteji co nejvice mist a tak ti tam nacpou jak sardinky.Nevadi kam letis.Jednou jsem letel Americkou spolecnosti a asi 9 hodin letu me brneli nohy a i telo. Jiz to neni jako predtim sedet pohodlne a vlastne mit z letu pozitek.Dneska je to utrpeni;-€;-€;-€

0/0
28.8.2014 23:52

M50i84c40h63a30l 37M31i39l11l84e64r 9526622169272

cestovani letadlem uz davno neni ta zvlastnost jaka byvala. Dneska je letecky transport v dosahu kapsy mnoha lidi, kteri by drive letet nemohli, nebo jen zcela vyjimecne. Neleta se pro nejaky "zazitek" a pozitek z letu, ale ciste z praktickych duvodu - dostat se z A do B co nejrychleji.

"Zlidoveni" letani bylo umozneno tim, ze aerolinky s cenami nejen podstatne snizily kvalitu a mnozstvi sluzeb, ale take snizily osobni prostor pro kazdeho pasazera v economy. Zavedeni economy plus jenom navratilo do skupiny vybranych sedadel ten puvodni prostor, ktery v economy byval...jenze ted se za nej musi priplacet.

Kdo leti 9 hodin, je nesmysl aby zustal celou dobu sedet na miste a pripustil, aby ho brnely nohy. Je treba se priblizne kazde 2 hodiny zvednout a jit se projit, protahnout. Na dalkovych letech neni vubec nic zvlastniho, ze si pasazeri chodi nekolikrat behem letu zacvicit do prostoru pri jednom z vychodu nebo vzadu v letadle.

+1/0
29.8.2014 4:21

P42a42v40e44l 69O27d30r94a47z23i96l 6504379737800

Pomůže, když se při sklápění sedadla

a) nebude sklápět stolek

b) nebude posunovat opěradlo dozadu, nýbrž sedák dopředu

Tím je to vyřešený.:-P

+1/0
28.8.2014 21:12

M27i13c29h84a21l 61M35i53l98l44e41r 9626862159192

"b) nebude posunovat opěradlo dozadu, nýbrž sedák dopředu"

 to si clovek nemuze vybrat protoze zalezi na tom, jaky system sklapeni sedadel si objednala ktera aerolinka. Nektere maji klasicke sklapeni operadla dozadu, jine maji vzadu takovo nepohyblivou pevnou "slupku", v niz se  posune cele sedadlo sedackou dopredu (napr. u Cathay Pacific). Na tenhle druhy system bylo ale na Skytrax apod. websitech dost stiznosti od pasazeru z dlouhych letu.

+1/0
29.8.2014 4:27

M36i46c14h36a95l 30M10i22l28l54e30r 9896912499332

dama udelala velkou chybu, ze nezachovala klid a obtizneho pasazera polila vodou.

Kdyby se zachovala klidne, slusne trvala na svem pravu sklopit sedacku pri delsim letu a zavolala si na pomoc personal, mohli ji presadit, naridit panovi at sunda tu zabranu, cokoliv.

Polevani vodou nebo cimkoliv jinym ale proste nemuze byt tolerovano jako reseni rozporu na palube.

0/0
28.8.2014 15:17

M86i93c64h30a67l 61M33i77l94l64e16r 9876412989372

diskuteri zapominaji na dominovy efekt. Kdyz si ten prede mnou sklopi sedacku stejne jako ten pred nim, proc bych sam mel zustat sedet v nesklopene?

Letam relativne casto. Na kratke lety nesklapim, na dlouhe zasadne ano a zasadne az po jidle a odklizeni tacu, kdyz se ztlumi svetla a do te doby, nez zas svetla rozsviti.

Pri dvou prilezitostech, pri velmi dlouhych letech v A380 nejaka dama za mnou protestovala, ze kvuli me sklopene sedacce ma TV obrazovku "az v obliceji". Poukazal jsem, ze chci pri tom dlouhem letu spat a ze mam sedackou sklopenou stejne jako lide prede mnou. Proc bych mel kvuli jejimu vetsimu pohodli a vetsimu prostoru sam mit min mista pro sebe?

+1/0
28.8.2014 15:10

M64o42n88i37k86a 60M45a10l76á 6590263898110

Knee Defender názorná ukázka :)  

http://youtu.be/DeWxzd0d-3c

+1/0
28.8.2014 11:33

Š39t89ě71p42á14n 75B57u47r96i66a47n 3573133671195

Nechápu jednu věc. Vážně kapitán letadla má tak nízkou autoritu, že jediný způsob jak vyřešit konflikt je předčasně přistát? Také mne fascinuje, že letecká společnost nemá vypracovanou metodiku, jak postupovat v případě kdy jednomu vadí sklopené sedadlo. K čemu tam ta stewardka je? Přijde mi poněkud alibistické to nechat pouze na dohodě cestujících, nebo to rovnou řešit předčasným přistáním.

+6/0
28.8.2014 10:45

R71a88d42o68s22l89a88v 86K10l64a61u71d51a 5924868694502

Na lidi kteří provoz neohrozí si srab troufne. Pochopitelně to šlo řešit úplně jinak. Třeba nabídnout výměnu místa. Nepředpokládám že to letadlo bylo narvané, určitě by se nějaké našlo. Škodu bych nechal zaplatit kapitánovi.

0/−3
28.8.2014 10:49

V70í31t47e14k 91V73e82č65e51r89e67k 7748519793835

Tak mě překvapuje, jak se v této diskusi všichni staví na stranu toho chlápka. Neumím posoudit, kolik místa tam je, ale pokud jsou sedadla sklopitelná, tak se s tím počítá a je to součást letenky a právo té ženské. Naopak to byl ten chlápek, kdo mě požádat, aby si ho nesklápěla a ne tam vrazit nějakou zábranu. A taky jde o to, jak dlouhý let to byl a jestli ve dne nebo v noci, ale v letadle může být někdo ospalý i ve dne, když právě přiletěl z druhé strany zeměkoule.

Třeba v Pendolínu si sedadlo sklápím a nikoho se neptám. Je to součást nabídky, když si přečtu leták o Pendolínu, tak se tam nabízí polohovatelná sedadla. Navíc ta sedadla se sklápějí jinak, zrovna kolenům za mnou nevadí, otáčejí se podle osy, která je nad nimi, takže zmenší naopak prostor mi na zadek. Akorát vrch opěradla má ten za mnou blíž hlavě. A celkově to sklápění je o pár cm a nestojí za hádku. V Leo Expresu se sklápí tak, že popojedu zadkem dopředu, takže tam ten za mnou dokonce získá místo na kolena navíc.

+6/−1
28.8.2014 9:40

J91a36n 38H87o26r57s76k21ý 2506120717775

Pohled z druhé strany: jestliže tam je technicky ta zábrana, je to také "součástí letenky a právo toho chlapa". Tedy dvě "práva" zde stojí proti sobě. Jestliže se dva neumí rozumně dohodnout, pak pilot rozhodl správně.

0/−2
28.8.2014 10:14

L52u13k16a54s 19C95o95d86r 6808292140781

Tu zabranu tam instaloval pasazer sam a predpisy aerolinek ji vyslovne zakazuji. Tim je receno vse podstatne...

+6/0
28.8.2014 10:24
Foto

L25u58k13á70š 98N31e22d57b83a76l 3794245637983

Tu zábranu si musíte koupit, přinést do letadla a většina aerolinek to má zakázané použít. Takže to není právo k zakoupené letence na rozdíl od polohovatelného opěradla.

Sklápění zdar;-DR^

+6/0
28.8.2014 10:33

V52í92t92e20k 96V12e30č94e40r61e44k 7458579773545

Jak jsem si pčečetl v diskusi, ta zábrana tam není, ale pasažér si ji extra koupí předem v obchodě a veze s sebou.

0/0
28.8.2014 13:07

L13e71n31k59a 71N67o54v16á 9216293892239

Pokud je sklápění sedadel obecně povoleno a pokud člověka za sebou upozorníte, nemá právo Vám ve sklopení sedadla bránit. To že si člověk před Vámi sklopí sedačku je nepříjemné každému a je jedno, jestli má dlouhé nohy, pracuje na notebooku, nebo se jen kouká z okénka. Nejlepší by asi bylo na krátkých letech, případně přes den sklápění zakázat, ale zatím to tak není...

+3/−1
28.8.2014 9:18

R34a80d98o33s31l10a31v 32K35l56a28u96d96a 5364478704502

To je úžasná myšlenka.... Takže on může být celou cestu smotaný pod sedadlem, důležitý je že byl upozerněnRv

+1/−3
28.8.2014 9:20

V75í10t70e70k 43V55e59č55e50r17e10k 7118259463905

To je úžasná myšlenka.... Takže ona musí být celou cestu narovnaná nasvislo bez možnosti si odpočinout. Rv

+3/−1
28.8.2014 9:41

Š94t64ě30p87á64n 43B63u90r48i72a13n 3113153891945

Neexistuje ideální řešení, pokud sedadla obou zůstanou ve výchozí poloze, jde o win-win situaci. Nelze mít více pohodlí na úkor druhého.

0/−1
28.8.2014 10:24

M71i12c59h97a81l 17M96i86l90l35e48r 9776802919302

vsechna sedadla ve vychozi poloze je jenom jedna pozice v rade domina. Druha je vsechna sedadla sklopena.

Pokud lide respektuji princip domina, na nemz je sezeni v letadle - predevsim v economy- zalozeno, pak kazdemu zustava jeho puvodni prostor zachovany bez ohledu na to jestli vsechny sedacky zustanou ve vychozi poloze nebo jsou vsechny sklopene.

Nejvetsi sobectvi je od nekoho vzadu, kdo by na dalkovych letech pozadoval, aby ten pred nim sedacku nesklapel, kdyz cela rada lidi od predu ma sve sedacky sklopene. Jak jsem rekl nahore, neni spravne pozadovat od toho bezprostredne pred, aby se uskrovnil ve svem prostoru, jen aby ten za nim mel na jeho ukor vic mista.

+1/0
29.8.2014 4:10

R30a20d20o36s12l42a16v 58K15l17a22u18d32a 5964408544542

To letadlo letí pár hodin, navíc přes den. Není nejmenší důvod se tam rozvalovat. Kdyby nedělala bordel, už se mohla dávno válet v Denveru. Takhle skončila v Chicagu, kam nechtěla.

0/−3
28.8.2014 10:47

M64i55c45h97a50l 27M63i82l96l76e38r 9626262649812

promin, ale meles nesmysly. Asi jsi toho moc nenaletal dal jak do Kosic a nemas poneti o dlouhych letech. Let z New Jersey do Denveru neni "par hodin" tedy 2-3 hodiny, ale neco pres 7 hodin a neleta se jenom pres den.  V porovnani ten let trva o vic jak hodinu dele, nez let z Prahy treba do Dubaje - je to skoro jako vzdalenost Dubaj- Londyn.

Vic, kdyz se k tomu prida cas pred odletem, kdy uz pasazeri musi byt v sedadlech. U takovych letu nezalezi, jestli to je pres den, nebo ne. Je normalni, ze si nekdy behem tech 7 1/2 hodin na palube ruzni pasazeri zdrimnou.

Pokud bych si behem te doby v letadle nemohl sklopit sedacku, abych si odpocinul, take bych se ohradil a stezoval si palubnimu personalu, ze clovek za mnou ma nelegalni zabranu a vyzadal, aby ji sundali. Samozrejme ale, ze bych po nem nehazel piti nebo jidlo. To je primitivni. Od reseni neshod je personal.

0/0
29.8.2014 4:43

M98i28c51h92a89l 78M86i61l65l52e54r 9896692989742

jeste bych chtel dodat, ze pokud by personal nezasahl a nesundal NELEGALNI zabranu nebo pasazerku nepresadil, byla by mela moznost si stezovat aerolince. Ze to je v USA, mela by dobrou sanci dostat od nich kompenzaci, napr ve forme letenky zdarma. Chrstnutim vody na vinnika si to ale dokonale pokazila.

0/0
29.8.2014 4:47

L88u59k79a93s 22C35o56d31r 6798912550521

Nic ve zlym, ale EWR-DEN je v letovym radu psanej na 3:50 a v realu se lita spis za 3:20, protoze tam maj vatu. Do Denveru jsem se neco nalital z ruznejch koutu USA a jedinej vnitrostatni let, kterej do Denveru trva 7 hodin, je z Honolulu. Vzdalenost EWR-DEN je podle GCmap 1600 stat. mil, kdezto LHR-DXB je 3400 stat. mil. Chce to priste davat vetsi pozor pri hledani na mape.

+1/0
29.8.2014 7:01

M15i64c76h94a87l 51M39i19l14l54e47r 9636742779922

nehledal jsem na mape, ale v letovem radu 7hod 18 minut

0/0
29.8.2014 11:12

L79u54k95a36s 92C83o32d87r 6778812320521

Tak to jsi hledal spatne, no. Nedelal bych z toho kovbojku, to se stava i v lepsich rodinach :-)

+1/0
29.8.2014 16:54

J56i51r95i 71K10r44t35e81k 5963870560657

pane Miller, NJ do Denver trva cca 3 hodiny, ne 7 1/2. to si s necim pletete, ale jinak mate pravdu

0/0
30.8.2014 2:52
Foto

P48e40t88r 69Č44u22n26d28e44r41l76í76k 5825651618681

snažíte se obhajovat "právo" na sklopení sedačky tím, že je to obecně povolené, ale pomíjíte přitom obyčejnou slušnost a empatii... :-/ to, že je něco obecně povolené ještě neznamená, že je to ve všech případech vhodné... na pochopení toho, kdy je to vhodné by mělo stačit základní vychování a schopnost nemyslet pouze na sebe...

+7/0
28.8.2014 9:23

L82e76n97k23a 65N97o81v67á 9186823472299

Já bych řekla, že je to v 95% nevhodné, to že za Vámi sedí malá holčička a né 2m chlap, neznamená, že jí to není nepříjemné...

0/0
28.8.2014 9:29

L49u94k94a90s 96C40o87d62r 6938612520651

Ja mam pocit, ze z toho sklapeni delas zbytecnou kovbojku. Tech konfliktu kolem sklapeni zas tolik neni a naprosta vetsina aerolinek ma ty uhly a rozestupy vychytany tak, ze se zadny piti nevylejva. Jasne, clovek by se nemel chovat jako zvire a minimalne zjistit, jestli ten za nim nema rozlozenej notebook a nesklapet sedacku jednim rychlym pohybem (stejne tak jako se pravidlem narovnat sedacku, kdyz probiha servis jidla), ale na druhou stranu je pouzivani veci jako knee defender (casto pres zakaz aerolinek) taky pekna prasarna.

+7/0
28.8.2014 9:44
Foto

P65e13t18r 24Č74u29n87d43e81r65l97í30k 5895431988491

poměrně hodně létám a řekl bych, že problémů se sklápěním je víc než si myslíte, možná se neřeší, ale věřím, že hodně lidem to vadí a během letu to v sobě dusí, tak že ačkoliv se to může navenek jevit jako nicotný problém, tak jsem přesvědčen, že je to problém poměrně významný... představte si situaci, že si sklopíte sedačku a ten za vámi vás upozorní, že je mu to nepříjemné a omezuje ho to, co uděláte? A) Sklopíte to zpátky do polohy, která bude vyhovovat oběma nebo B) budete toho za vámi ignorovat a lpět na svém "právu" na sklopení?

+1/−1
28.8.2014 10:03

L57e31n61k61a 74N96o77v48á 9466843782529

Když si ne mě někdo sklopí sedačku je mi to nepříjemné, ale nepřijde mi slušné nutit ho k jejímu narovnání, když má k jejímu sklopení právo.

+1/0
28.8.2014 10:08

L77u98k73a31s 33C42o56d61r 6898662920871

Hele, ona na tech delsich letech existuje urcita etiketa - pokud se zhasne, pripadne pokud je nekolik hodin pauza mezi servisem s jidlem, tak se pocita s tim, ze si sedacku sklopi vicemene kazdej (a takhle bych to samozrejme vysvetlil i cloveku, co by me upozornoval). Na druhou stranu nejsem blbec, co by chtel nekomu rozbit laptop, takze kdyz vidim, ze za mnou sedi nekdo, kdo pracuje, tak se v klidu dohodneme.

Ale uznavam, ze litam jenom obcas (poslednich 6 let *G a ST E+), takze urcite nebudu tak velkej cestovatel jako nekteri experti tady v diskuzi (muj nalet najdes na my.flightmemory.com/cocik)

+1/0
28.8.2014 10:15

F93r13a47n82t96i74s11e63k 40H47a14v72e98l 6902892687358

Cha, distance to the sun jenom 0.0076 ;-) Vzpomel jsem si na film Up in the air. Tam to nakonec dopracoval snad na deset milionu miles s jednou spolecnosti :-).

0/0
28.8.2014 10:58

L69u77k88a49s 45C65o81d91r 6768952570861

10M mil je v realu silenost (to je radove 20-30 let hodne pravidelnyho litani pres louze). Me bavi spis zkouset zajimavy spoje nebo se podivat na zajimavy mista nez jenom tocit mile. Ale souhlasim s tim, ze litani ve First je fajn, teda pokud zrovna clovek neni ve sprse a neprijdou turbulence :-)

0/0
28.8.2014 11:09

F46r58a89n38t73i66s71e59k 94H50a70v83e25l 6212392937108

Podle me je spis problem, ze je v letadlech cim dal tim mene mista. A proletet se treba s nizkonakladovkou je vetsinou generalne utrpeni, ale zase to spouste lidem umoznuje letat. Jak pise Lukas, vetsina aerolinek se snazi to sklapeni sedadel nastavit co nejsetrneji, jinak by se za chvilku lidi v letadlech vazne zacali prat. To vis, ze me sklopeni sedacky prede mnou neni nikdy prijemne, protoze me to bere muj osobni prostor, nicmene pokud si zaplatim za economy tak mam proste economy. A lidi se vetsinou chcou domluvit. Nejlepsi je, kdyz vedle me a prede mnou nikdo nesedi. A vubec nejlepsi by bylo litat jenom ve First class ;-).

+1/0
28.8.2014 10:49

J41a51r87o36s30l88a13v 48P58o47l64e90n29s77k52y 5756934879

Asi letate business ale v nizkonakladovkach se nejake sklapeni sedadel v podstate vubec pouzit neda. A byt jen minimalni uhel velmi zneprijemnuje let tomu za vami.

+1/0
28.8.2014 11:46

L24a44d35i34s28l19a39v 28H17a14š34k33a 4353876901540

pilot měl v zásadě vykopnout tu ženskou, beztak agresivní na krátko ostříhaná hubená feministka;-D

+2/−5
28.8.2014 9:18
Foto

P64e15t97r 20Č38u11n34d34e18r34l93í14k 5315921408481

sklopení sedadla je zvýšení komfortu toho, kdo sklápí sedadlo, zvýšení komfortu jednoho by rozhodně nemělo být na úkor snížení komfortu druhého... před sklopením je slušné se zeptat toho, kdo sedí za vámi, zdali mu to nebude vadit nebo se alespoň přesvědčit, zdali sklopením sedadla například pasažérovi za vámi nevylejete pití, neskřípnete notebook nebo jakkoliv jinak nezpůsobíte nějakou újmu, je to slušné a rozumné... nakonec vše je o dohodě a většina lidí se sklopením nemá až tak velký problém, tak že pokud se otočíte a usmějete a slušně požádáte, že si trochu sklopíte sedadlo, tak věřím, že v drtivém počtu případů žádný konflikt nevznikne a ještě budete mít pohodlnější let...

+6/−1
28.8.2014 9:11

T27o50m79á65š 95Z17á33r78u95b12a 7803974235

Sklápění sedadel bych v letadle zakázal, hlavně v klasické třídě, kde není skoro místo na nohy. Při své výšce musím nohy všelijak skřížit, abych se tam vůbec vešel a když se někdo rozhodne, že si sklopí sedadlo, tak to bych vraždil, naštěstí tam mám vždy ty nohy tak zapasované, že moje nohy slouží jako ta zábrana:) Nevím jak byl ten pán vysoký, ale podle mě by někdo měl sklopit sedadlo pouze se svolením osoby za ním a pokud svolení nedostane, tak ať sedí normálně. Za chrstnutí vody do obličeje by si paní zasloužila vysadit předčasně bez mezipřistání:)

+4/−3
28.8.2014 9:09

J34a21n 75N98o74v23á47k 8777836596

Že si pilot dával práci s mezipřistáním. Trochu snížit vejšku, aby byl venku vyšší tlak, a vyhodit je za letu. ;-)

+1/−1
28.8.2014 8:51

S22t19a10n25i93s24l35a96v 24P73ř84i15b84y17l 1349578571806

za letu se prý špatně otvírají dveře

+3/0
28.8.2014 8:53

I29v23a 35K29r35i20s82t22o28f14o55v78á 7925703432892

Trochu dynamitu a je to. ;-)

0/0
28.8.2014 9:05

B67e55á95t90a 39H64o70l15a66n34o38v28á 3363672744274

Najhorší sú ľudia ktorí si na krátkych letoch sklápajú sedadlá a hneď po vystúpaní lietadla bezia na zachod. Pred sklopením sedadla sa MUSÍM opýtať človeka za mnou či je to OK, aj keď pri medzinárodných letoch nie každý hovorí anglicky. A k dverám tiež nenchajú sadnúť hocikoho, hlavne v USA. Musí to byť človek ktorý v prípade núdze bude schopný spolupracovať s letuškami (jazyk, vek,..).

0/0
28.8.2014 8:49

A65l65e57n69a 34F91i83r88s42t 9805949313506

jeden známý mi poradil účinnou metodu, jak vysvětlit sobcům, kteří i ve dne sklápějí opěradlo sedačky tak, že se za nimi sedící nemohou ani pohnout, že to takhle asi dále dál nepujde.

Intenzivně štouchat koleny do opěradla každé dvě minuty! Ty rány do zad nevydrží nikdo. A když se na vás obrátí s tím, abyste toho nechali, tak mu klidně a třeba i s omluvou vysvětlit, že máte tak málo místa, že to prostě jinak nejde. A dvě hodiny nemoci pohnout nohama - to si skutečně říkáte o trombozu.

Vyzkoušela jsem a funguje to!

+11/−1
28.8.2014 8:40

V44á79c24l71a93v 49K78a60f65t51a64n 7525309623106

no, pokud selže pokus se s ním domluvit, tak pak ano :)

+9/0
28.8.2014 8:41

G81u63s85t59a39v 38S23o36j22k72a 1658743715164

Tak snad ta slepice omezovala toho chlapa za sebou ne???

+16/−2
28.8.2014 8:16

V16á92c94l13a65v 39K55a67f17t53a40n 7435719243226

Omezovali se navzájem, nedokázali se dohodnout, dělali vyrvál, tak šli oba :)

+7/−2
28.8.2014 8:26

I29v54a 61K45r87i98s80t62o32f56o51v12á 7105223572142

virvál

+1/0
28.8.2014 9:04

V53á88c21l91a29v 96K24a47f98t36a48n 7705509143576

děkuji :)

+1/0
28.8.2014 9:13

M50i16l40o81š 52K75r37u27m53p 2354407724

Laický dotaz Ty zábrany jsou tam běžně? kde přesně? Já si jich nikdy nevšiml.

+2/0
28.8.2014 8:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.