Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pasažéři se pohádali kvůli místu pro nohy, pilot je nechal vysadit

Dva cestující na palubě letadla směřujícího z New Jersey do Denveru se na palubě pohádali tak zuřivě, že se pilot rozhodl udělat neplánované mezipřistání v Chicagu a problémové cestující tam vysadit. Důvodem hádky byl nedostatek místa pro nohy. Žena chtěla sklopit sedadlo, čemuž muž sedící za ní bránil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R23o14b12e53r51t 38E22r38b42e41n 5823402424144

ja myslim ze airlinky chteji co nejvice mist a tak ti tam nacpou jak sardinky.Nevadi kam letis.Jednou jsem letel Americkou spolecnosti a asi 9 hodin letu me brneli nohy a i telo. Jiz to neni jako predtim sedet pohodlne a vlastne mit z letu pozitek.Dneska je to utrpeni;-€;-€;-€

0/0
28.8.2014 23:52

M54i16c81h11a52l 89M41i16l84l79e74r 9276562899692

cestovani letadlem uz davno neni ta zvlastnost jaka byvala. Dneska je letecky transport v dosahu kapsy mnoha lidi, kteri by drive letet nemohli, nebo jen zcela vyjimecne. Neleta se pro nejaky "zazitek" a pozitek z letu, ale ciste z praktickych duvodu - dostat se z A do B co nejrychleji.

"Zlidoveni" letani bylo umozneno tim, ze aerolinky s cenami nejen podstatne snizily kvalitu a mnozstvi sluzeb, ale take snizily osobni prostor pro kazdeho pasazera v economy. Zavedeni economy plus jenom navratilo do skupiny vybranych sedadel ten puvodni prostor, ktery v economy byval...jenze ted se za nej musi priplacet.

Kdo leti 9 hodin, je nesmysl aby zustal celou dobu sedet na miste a pripustil, aby ho brnely nohy. Je treba se priblizne kazde 2 hodiny zvednout a jit se projit, protahnout. Na dalkovych letech neni vubec nic zvlastniho, ze si pasazeri chodi nekolikrat behem letu zacvicit do prostoru pri jednom z vychodu nebo vzadu v letadle.

+1/0
29.8.2014 4:21

P77a50v80e21l 74O87d76r79a34z82i36l 6314159247280

Pomůže, když se při sklápění sedadla

a) nebude sklápět stolek

b) nebude posunovat opěradlo dozadu, nýbrž sedák dopředu

Tím je to vyřešený.:-P

+1/0
28.8.2014 21:12

M61i38c95h59a17l 94M41i82l26l92e71r 9656232419742

"b) nebude posunovat opěradlo dozadu, nýbrž sedák dopředu"

 to si clovek nemuze vybrat protoze zalezi na tom, jaky system sklapeni sedadel si objednala ktera aerolinka. Nektere maji klasicke sklapeni operadla dozadu, jine maji vzadu takovo nepohyblivou pevnou "slupku", v niz se  posune cele sedadlo sedackou dopredu (napr. u Cathay Pacific). Na tenhle druhy system bylo ale na Skytrax apod. websitech dost stiznosti od pasazeru z dlouhych letu.

+1/0
29.8.2014 4:27

M11i56c11h62a54l 63M12i15l59l76e32r 9116662829892

dama udelala velkou chybu, ze nezachovala klid a obtizneho pasazera polila vodou.

Kdyby se zachovala klidne, slusne trvala na svem pravu sklopit sedacku pri delsim letu a zavolala si na pomoc personal, mohli ji presadit, naridit panovi at sunda tu zabranu, cokoliv.

Polevani vodou nebo cimkoliv jinym ale proste nemuze byt tolerovano jako reseni rozporu na palube.

0/0
28.8.2014 15:17

M61i45c55h77a84l 42M44i40l95l97e21r 9366482459732

diskuteri zapominaji na dominovy efekt. Kdyz si ten prede mnou sklopi sedacku stejne jako ten pred nim, proc bych sam mel zustat sedet v nesklopene?

Letam relativne casto. Na kratke lety nesklapim, na dlouhe zasadne ano a zasadne az po jidle a odklizeni tacu, kdyz se ztlumi svetla a do te doby, nez zas svetla rozsviti.

Pri dvou prilezitostech, pri velmi dlouhych letech v A380 nejaka dama za mnou protestovala, ze kvuli me sklopene sedacce ma TV obrazovku "az v obliceji". Poukazal jsem, ze chci pri tom dlouhem letu spat a ze mam sedackou sklopenou stejne jako lide prede mnou. Proc bych mel kvuli jejimu vetsimu pohodli a vetsimu prostoru sam mit min mista pro sebe?

+1/0
28.8.2014 15:10

M40o75n26i78k28a 33M25a55l47á 6940593708230

Knee Defender názorná ukázka :)  

http://youtu.be/DeWxzd0d-3c

+1/0
28.8.2014 11:33

Š68t55ě58p85á15n 40B60u37r34i26a43n 3633733171645

Nechápu jednu věc. Vážně kapitán letadla má tak nízkou autoritu, že jediný způsob jak vyřešit konflikt je předčasně přistát? Také mne fascinuje, že letecká společnost nemá vypracovanou metodiku, jak postupovat v případě kdy jednomu vadí sklopené sedadlo. K čemu tam ta stewardka je? Přijde mi poněkud alibistické to nechat pouze na dohodě cestujících, nebo to rovnou řešit předčasným přistáním.

+6/0
28.8.2014 10:45

R88a24d87o85s36l40a52v 17K54l29a86u39d90a 5324858314352

Na lidi kteří provoz neohrozí si srab troufne. Pochopitelně to šlo řešit úplně jinak. Třeba nabídnout výměnu místa. Nepředpokládám že to letadlo bylo narvané, určitě by se nějaké našlo. Škodu bych nechal zaplatit kapitánovi.

0/−3
28.8.2014 10:49

V56í38t98e45k 69V85e20č15e81r98e32k 7208369633405

Tak mě překvapuje, jak se v této diskusi všichni staví na stranu toho chlápka. Neumím posoudit, kolik místa tam je, ale pokud jsou sedadla sklopitelná, tak se s tím počítá a je to součást letenky a právo té ženské. Naopak to byl ten chlápek, kdo mě požádat, aby si ho nesklápěla a ne tam vrazit nějakou zábranu. A taky jde o to, jak dlouhý let to byl a jestli ve dne nebo v noci, ale v letadle může být někdo ospalý i ve dne, když právě přiletěl z druhé strany zeměkoule.

Třeba v Pendolínu si sedadlo sklápím a nikoho se neptám. Je to součást nabídky, když si přečtu leták o Pendolínu, tak se tam nabízí polohovatelná sedadla. Navíc ta sedadla se sklápějí jinak, zrovna kolenům za mnou nevadí, otáčejí se podle osy, která je nad nimi, takže zmenší naopak prostor mi na zadek. Akorát vrch opěradla má ten za mnou blíž hlavě. A celkově to sklápění je o pár cm a nestojí za hádku. V Leo Expresu se sklápí tak, že popojedu zadkem dopředu, takže tam ten za mnou dokonce získá místo na kolena navíc.

+6/−1
28.8.2014 9:40

J47a88n 24H93o87r15s50k35ý 2386630367985

Pohled z druhé strany: jestliže tam je technicky ta zábrana, je to také "součástí letenky a právo toho chlapa". Tedy dvě "práva" zde stojí proti sobě. Jestliže se dva neumí rozumně dohodnout, pak pilot rozhodl správně.

0/−2
28.8.2014 10:14

L82u15k13a97s 35C79o72d76r 6638122820891

Tu zabranu tam instaloval pasazer sam a predpisy aerolinek ji vyslovne zakazuji. Tim je receno vse podstatne...

+6/0
28.8.2014 10:24
Foto

L91u76k59á71š 98N15e28d39b35a98l 3344495957563

Tu zábranu si musíte koupit, přinést do letadla a většina aerolinek to má zakázané použít. Takže to není právo k zakoupené letence na rozdíl od polohovatelného opěradla.

Sklápění zdar;-DR^

+6/0
28.8.2014 10:33

V67í97t56e55k 92V42e70č60e39r41e15k 7448299363455

Jak jsem si pčečetl v diskusi, ta zábrana tam není, ale pasažér si ji extra koupí předem v obchodě a veze s sebou.

0/0
28.8.2014 13:07

L71e62n86k26a 25N87o69v74á 9256353142249

Pokud je sklápění sedadel obecně povoleno a pokud člověka za sebou upozorníte, nemá právo Vám ve sklopení sedadla bránit. To že si člověk před Vámi sklopí sedačku je nepříjemné každému a je jedno, jestli má dlouhé nohy, pracuje na notebooku, nebo se jen kouká z okénka. Nejlepší by asi bylo na krátkých letech, případně přes den sklápění zakázat, ale zatím to tak není...

+3/−1
28.8.2014 9:18

R40a52d24o17s55l52a41v 47K11l25a33u69d77a 5554718494232

To je úžasná myšlenka.... Takže on může být celou cestu smotaný pod sedadlem, důležitý je že byl upozerněnRv

+1/−3
28.8.2014 9:20

V10í45t27e11k 24V46e39č59e33r70e52k 7528679143405

To je úžasná myšlenka.... Takže ona musí být celou cestu narovnaná nasvislo bez možnosti si odpočinout. Rv

+3/−1
28.8.2014 9:41

Š84t85ě28p29á91n 40B88u21r59i58a89n 3983223731255

Neexistuje ideální řešení, pokud sedadla obou zůstanou ve výchozí poloze, jde o win-win situaci. Nelze mít více pohodlí na úkor druhého.

0/−1
28.8.2014 10:24

M78i70c67h59a78l 94M53i90l68l10e71r 9496512219552

vsechna sedadla ve vychozi poloze je jenom jedna pozice v rade domina. Druha je vsechna sedadla sklopena.

Pokud lide respektuji princip domina, na nemz je sezeni v letadle - predevsim v economy- zalozeno, pak kazdemu zustava jeho puvodni prostor zachovany bez ohledu na to jestli vsechny sedacky zustanou ve vychozi poloze nebo jsou vsechny sklopene.

Nejvetsi sobectvi je od nekoho vzadu, kdo by na dalkovych letech pozadoval, aby ten pred nim sedacku nesklapel, kdyz cela rada lidi od predu ma sve sedacky sklopene. Jak jsem rekl nahore, neni spravne pozadovat od toho bezprostredne pred, aby se uskrovnil ve svem prostoru, jen aby ten za nim mel na jeho ukor vic mista.

+1/0
29.8.2014 4:10

R60a82d94o40s39l88a43v 22K90l32a11u32d53a 5854458744712

To letadlo letí pár hodin, navíc přes den. Není nejmenší důvod se tam rozvalovat. Kdyby nedělala bordel, už se mohla dávno válet v Denveru. Takhle skončila v Chicagu, kam nechtěla.

0/−3
28.8.2014 10:47

M98i53c74h97a61l 97M14i68l45l44e17r 9736402569922

promin, ale meles nesmysly. Asi jsi toho moc nenaletal dal jak do Kosic a nemas poneti o dlouhych letech. Let z New Jersey do Denveru neni "par hodin" tedy 2-3 hodiny, ale neco pres 7 hodin a neleta se jenom pres den.  V porovnani ten let trva o vic jak hodinu dele, nez let z Prahy treba do Dubaje - je to skoro jako vzdalenost Dubaj- Londyn.

Vic, kdyz se k tomu prida cas pred odletem, kdy uz pasazeri musi byt v sedadlech. U takovych letu nezalezi, jestli to je pres den, nebo ne. Je normalni, ze si nekdy behem tech 7 1/2 hodin na palube ruzni pasazeri zdrimnou.

Pokud bych si behem te doby v letadle nemohl sklopit sedacku, abych si odpocinul, take bych se ohradil a stezoval si palubnimu personalu, ze clovek za mnou ma nelegalni zabranu a vyzadal, aby ji sundali. Samozrejme ale, ze bych po nem nehazel piti nebo jidlo. To je primitivni. Od reseni neshod je personal.

0/0
29.8.2014 4:43

M79i30c68h55a86l 31M50i24l55l26e80r 9246132339532

jeste bych chtel dodat, ze pokud by personal nezasahl a nesundal NELEGALNI zabranu nebo pasazerku nepresadil, byla by mela moznost si stezovat aerolince. Ze to je v USA, mela by dobrou sanci dostat od nich kompenzaci, napr ve forme letenky zdarma. Chrstnutim vody na vinnika si to ale dokonale pokazila.

0/0
29.8.2014 4:47

L46u92k11a19s 51C47o52d20r 6268752310101

Nic ve zlym, ale EWR-DEN je v letovym radu psanej na 3:50 a v realu se lita spis za 3:20, protoze tam maj vatu. Do Denveru jsem se neco nalital z ruznejch koutu USA a jedinej vnitrostatni let, kterej do Denveru trva 7 hodin, je z Honolulu. Vzdalenost EWR-DEN je podle GCmap 1600 stat. mil, kdezto LHR-DXB je 3400 stat. mil. Chce to priste davat vetsi pozor pri hledani na mape.

+1/0
29.8.2014 7:01

M81i94c63h90a31l 76M23i11l12l70e88r 9586892849492

nehledal jsem na mape, ale v letovem radu 7hod 18 minut

0/0
29.8.2014 11:12

L51u53k24a14s 12C58o92d96r 6648622240801

Tak to jsi hledal spatne, no. Nedelal bych z toho kovbojku, to se stava i v lepsich rodinach :-)

+1/0
29.8.2014 16:54

J70i79r47i 73K91r94t98e73k 5113530230197

pane Miller, NJ do Denver trva cca 3 hodiny, ne 7 1/2. to si s necim pletete, ale jinak mate pravdu

0/0
30.8.2014 2:52
Foto

P34e54t43r 68Č95u51n56d94e46r44l92í26k 5295201688841

snažíte se obhajovat "právo" na sklopení sedačky tím, že je to obecně povolené, ale pomíjíte přitom obyčejnou slušnost a empatii... :-/ to, že je něco obecně povolené ještě neznamená, že je to ve všech případech vhodné... na pochopení toho, kdy je to vhodné by mělo stačit základní vychování a schopnost nemyslet pouze na sebe...

+7/0
28.8.2014 9:23

L10e33n83k53a 57N84o27v12á 9386693442449

Já bych řekla, že je to v 95% nevhodné, to že za Vámi sedí malá holčička a né 2m chlap, neznamená, že jí to není nepříjemné...

0/0
28.8.2014 9:29

L79u59k94a18s 84C28o62d54r 6638562610701

Ja mam pocit, ze z toho sklapeni delas zbytecnou kovbojku. Tech konfliktu kolem sklapeni zas tolik neni a naprosta vetsina aerolinek ma ty uhly a rozestupy vychytany tak, ze se zadny piti nevylejva. Jasne, clovek by se nemel chovat jako zvire a minimalne zjistit, jestli ten za nim nema rozlozenej notebook a nesklapet sedacku jednim rychlym pohybem (stejne tak jako se pravidlem narovnat sedacku, kdyz probiha servis jidla), ale na druhou stranu je pouzivani veci jako knee defender (casto pres zakaz aerolinek) taky pekna prasarna.

+7/0
28.8.2014 9:44
Foto

P46e93t69r 12Č93u46n49d17e51r50l88í82k 5515841498881

poměrně hodně létám a řekl bych, že problémů se sklápěním je víc než si myslíte, možná se neřeší, ale věřím, že hodně lidem to vadí a během letu to v sobě dusí, tak že ačkoliv se to může navenek jevit jako nicotný problém, tak jsem přesvědčen, že je to problém poměrně významný... představte si situaci, že si sklopíte sedačku a ten za vámi vás upozorní, že je mu to nepříjemné a omezuje ho to, co uděláte? A) Sklopíte to zpátky do polohy, která bude vyhovovat oběma nebo B) budete toho za vámi ignorovat a lpět na svém "právu" na sklopení?

+1/−1
28.8.2014 10:03

L20e62n18k11a 43N71o76v83á 9886393682669

Když si ne mě někdo sklopí sedačku je mi to nepříjemné, ale nepřijde mi slušné nutit ho k jejímu narovnání, když má k jejímu sklopení právo.

+1/0
28.8.2014 10:08

L49u31k90a40s 31C89o16d17r 6768752600491

Hele, ona na tech delsich letech existuje urcita etiketa - pokud se zhasne, pripadne pokud je nekolik hodin pauza mezi servisem s jidlem, tak se pocita s tim, ze si sedacku sklopi vicemene kazdej (a takhle bych to samozrejme vysvetlil i cloveku, co by me upozornoval). Na druhou stranu nejsem blbec, co by chtel nekomu rozbit laptop, takze kdyz vidim, ze za mnou sedi nekdo, kdo pracuje, tak se v klidu dohodneme.

Ale uznavam, ze litam jenom obcas (poslednich 6 let *G a ST E+), takze urcite nebudu tak velkej cestovatel jako nekteri experti tady v diskuzi (muj nalet najdes na my.flightmemory.com/cocik)

+1/0
28.8.2014 10:15

F86r92a58n40t69i83s54e75k 26H28a82v86e72l 6722412777378

Cha, distance to the sun jenom 0.0076 ;-) Vzpomel jsem si na film Up in the air. Tam to nakonec dopracoval snad na deset milionu miles s jednou spolecnosti :-).

0/0
28.8.2014 10:58

L30u80k13a16s 28C27o44d42r 6218172890441

10M mil je v realu silenost (to je radove 20-30 let hodne pravidelnyho litani pres louze). Me bavi spis zkouset zajimavy spoje nebo se podivat na zajimavy mista nez jenom tocit mile. Ale souhlasim s tim, ze litani ve First je fajn, teda pokud zrovna clovek neni ve sprse a neprijdou turbulence :-)

0/0
28.8.2014 11:09

F61r95a60n32t48i27s88e95k 59H64a16v52e95l 6932182537628

Podle me je spis problem, ze je v letadlech cim dal tim mene mista. A proletet se treba s nizkonakladovkou je vetsinou generalne utrpeni, ale zase to spouste lidem umoznuje letat. Jak pise Lukas, vetsina aerolinek se snazi to sklapeni sedadel nastavit co nejsetrneji, jinak by se za chvilku lidi v letadlech vazne zacali prat. To vis, ze me sklopeni sedacky prede mnou neni nikdy prijemne, protoze me to bere muj osobni prostor, nicmene pokud si zaplatim za economy tak mam proste economy. A lidi se vetsinou chcou domluvit. Nejlepsi je, kdyz vedle me a prede mnou nikdo nesedi. A vubec nejlepsi by bylo litat jenom ve First class ;-).

+1/0
28.8.2014 10:49

J19a50r86o10s88l59a41v 27P37o79l13e24n77s73k32y 5316374989

Asi letate business ale v nizkonakladovkach se nejake sklapeni sedadel v podstate vubec pouzit neda. A byt jen minimalni uhel velmi zneprijemnuje let tomu za vami.

+1/0
28.8.2014 11:46

L39a86d36i18s66l88a80v 42H21a36š49k95a 4773396431530

pilot měl v zásadě vykopnout tu ženskou, beztak agresivní na krátko ostříhaná hubená feministka;-D

+2/−5
28.8.2014 9:18
Foto

P61e74t71r 16Č81u91n46d54e73r93l66í67k 5605341298251

sklopení sedadla je zvýšení komfortu toho, kdo sklápí sedadlo, zvýšení komfortu jednoho by rozhodně nemělo být na úkor snížení komfortu druhého... před sklopením je slušné se zeptat toho, kdo sedí za vámi, zdali mu to nebude vadit nebo se alespoň přesvědčit, zdali sklopením sedadla například pasažérovi za vámi nevylejete pití, neskřípnete notebook nebo jakkoliv jinak nezpůsobíte nějakou újmu, je to slušné a rozumné... nakonec vše je o dohodě a většina lidí se sklopením nemá až tak velký problém, tak že pokud se otočíte a usmějete a slušně požádáte, že si trochu sklopíte sedadlo, tak věřím, že v drtivém počtu případů žádný konflikt nevznikne a ještě budete mít pohodlnější let...

+6/−1
28.8.2014 9:11

T86o37m29á71š 29Z97á23r46u14b21a 7293964735

Sklápění sedadel bych v letadle zakázal, hlavně v klasické třídě, kde není skoro místo na nohy. Při své výšce musím nohy všelijak skřížit, abych se tam vůbec vešel a když se někdo rozhodne, že si sklopí sedadlo, tak to bych vraždil, naštěstí tam mám vždy ty nohy tak zapasované, že moje nohy slouží jako ta zábrana:) Nevím jak byl ten pán vysoký, ale podle mě by někdo měl sklopit sedadlo pouze se svolením osoby za ním a pokud svolení nedostane, tak ať sedí normálně. Za chrstnutí vody do obličeje by si paní zasloužila vysadit předčasně bez mezipřistání:)

+4/−3
28.8.2014 9:09

J75a14n 40N17o94v80á84k 8767636146

Že si pilot dával práci s mezipřistáním. Trochu snížit vejšku, aby byl venku vyšší tlak, a vyhodit je za letu. ;-)

+1/−1
28.8.2014 8:51

S72t28a75n83i47s72l93a15v 91P64ř29i97b64y91l 1399418411776

za letu se prý špatně otvírají dveře

+3/0
28.8.2014 8:53

I96v39a 77K61r39i58s91t19o88f14o56v60á 7105493132892

Trochu dynamitu a je to. ;-)

0/0
28.8.2014 9:05

B55e77á24t15a 57H27o15l56a36n67o41v44á 3363422764274

Najhorší sú ľudia ktorí si na krátkych letoch sklápajú sedadlá a hneď po vystúpaní lietadla bezia na zachod. Pred sklopením sedadla sa MUSÍM opýtať človeka za mnou či je to OK, aj keď pri medzinárodných letoch nie každý hovorí anglicky. A k dverám tiež nenchajú sadnúť hocikoho, hlavne v USA. Musí to byť človek ktorý v prípade núdze bude schopný spolupracovať s letuškami (jazyk, vek,..).

0/0
28.8.2014 8:49

A29l55e28n70a 93F82i23r28s32t 9465339893256

jeden známý mi poradil účinnou metodu, jak vysvětlit sobcům, kteří i ve dne sklápějí opěradlo sedačky tak, že se za nimi sedící nemohou ani pohnout, že to takhle asi dále dál nepujde.

Intenzivně štouchat koleny do opěradla každé dvě minuty! Ty rány do zad nevydrží nikdo. A když se na vás obrátí s tím, abyste toho nechali, tak mu klidně a třeba i s omluvou vysvětlit, že máte tak málo místa, že to prostě jinak nejde. A dvě hodiny nemoci pohnout nohama - to si skutečně říkáte o trombozu.

Vyzkoušela jsem a funguje to!

+11/−1
28.8.2014 8:40

V45á86c15l91a16v 74K33a84f15t20a64n 7945509283616

no, pokud selže pokus se s ním domluvit, tak pak ano :)

+9/0
28.8.2014 8:41

G40u72s62t69a43v 61S76o85j30k80a 1528323865974

Tak snad ta slepice omezovala toho chlapa za sebou ne???

+16/−2
28.8.2014 8:16

V68á70c22l23a50v 61K43a56f39t25a76n 7815769103936

Omezovali se navzájem, nedokázali se dohodnout, dělali vyrvál, tak šli oba :)

+7/−2
28.8.2014 8:26

I87v97a 41K22r79i65s54t59o12f19o71v23á 7105163332442

virvál

+1/0
28.8.2014 9:04

V61á20c44l52a75v 18K65a35f50t79a63n 7715689813456

děkuji :)

+1/0
28.8.2014 9:13

M30i63l16o63š 35K91r29u76m35p 2544707164

Laický dotaz Ty zábrany jsou tam běžně? kde přesně? Já si jich nikdy nevšiml.

+2/0
28.8.2014 8:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.