Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pasažéři se pohádali kvůli místu pro nohy, pilot je nechal vysadit

Dva cestující na palubě letadla směřujícího z New Jersey do Denveru se na palubě pohádali tak zuřivě, že se pilot rozhodl udělat neplánované mezipřistání v Chicagu a problémové cestující tam vysadit. Důvodem hádky byl nedostatek místa pro nohy. Žena chtěla sklopit sedadlo, čemuž muž sedící za ní bránil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R98o44b64e31r50t 61E14r10b25e21n 5293502224394

ja myslim ze airlinky chteji co nejvice mist a tak ti tam nacpou jak sardinky.Nevadi kam letis.Jednou jsem letel Americkou spolecnosti a asi 9 hodin letu me brneli nohy a i telo. Jiz to neni jako predtim sedet pohodlne a vlastne mit z letu pozitek.Dneska je to utrpeni;-€;-€;-€

0/0
28.8.2014 23:52

M60i69c57h37a83l 73M65i88l63l27e25r 9316462669572

cestovani letadlem uz davno neni ta zvlastnost jaka byvala. Dneska je letecky transport v dosahu kapsy mnoha lidi, kteri by drive letet nemohli, nebo jen zcela vyjimecne. Neleta se pro nejaky "zazitek" a pozitek z letu, ale ciste z praktickych duvodu - dostat se z A do B co nejrychleji.

"Zlidoveni" letani bylo umozneno tim, ze aerolinky s cenami nejen podstatne snizily kvalitu a mnozstvi sluzeb, ale take snizily osobni prostor pro kazdeho pasazera v economy. Zavedeni economy plus jenom navratilo do skupiny vybranych sedadel ten puvodni prostor, ktery v economy byval...jenze ted se za nej musi priplacet.

Kdo leti 9 hodin, je nesmysl aby zustal celou dobu sedet na miste a pripustil, aby ho brnely nohy. Je treba se priblizne kazde 2 hodiny zvednout a jit se projit, protahnout. Na dalkovych letech neni vubec nic zvlastniho, ze si pasazeri chodi nekolikrat behem letu zacvicit do prostoru pri jednom z vychodu nebo vzadu v letadle.

+1/0
29.8.2014 4:21

P49a42v89e43l 51O63d81r97a57z25i87l 6744799277460

Pomůže, když se při sklápění sedadla

a) nebude sklápět stolek

b) nebude posunovat opěradlo dozadu, nýbrž sedák dopředu

Tím je to vyřešený.:-P

+1/0
28.8.2014 21:12

M98i76c16h57a86l 61M78i61l88l18e65r 9206802469162

"b) nebude posunovat opěradlo dozadu, nýbrž sedák dopředu"

 to si clovek nemuze vybrat protoze zalezi na tom, jaky system sklapeni sedadel si objednala ktera aerolinka. Nektere maji klasicke sklapeni operadla dozadu, jine maji vzadu takovo nepohyblivou pevnou "slupku", v niz se  posune cele sedadlo sedackou dopredu (napr. u Cathay Pacific). Na tenhle druhy system bylo ale na Skytrax apod. websitech dost stiznosti od pasazeru z dlouhych letu.

+1/0
29.8.2014 4:27

M29i24c46h52a75l 77M39i17l69l74e77r 9706982229952

dama udelala velkou chybu, ze nezachovala klid a obtizneho pasazera polila vodou.

Kdyby se zachovala klidne, slusne trvala na svem pravu sklopit sedacku pri delsim letu a zavolala si na pomoc personal, mohli ji presadit, naridit panovi at sunda tu zabranu, cokoliv.

Polevani vodou nebo cimkoliv jinym ale proste nemuze byt tolerovano jako reseni rozporu na palube.

0/0
28.8.2014 15:17

M97i84c71h26a28l 48M24i88l79l94e69r 9806102349852

diskuteri zapominaji na dominovy efekt. Kdyz si ten prede mnou sklopi sedacku stejne jako ten pred nim, proc bych sam mel zustat sedet v nesklopene?

Letam relativne casto. Na kratke lety nesklapim, na dlouhe zasadne ano a zasadne az po jidle a odklizeni tacu, kdyz se ztlumi svetla a do te doby, nez zas svetla rozsviti.

Pri dvou prilezitostech, pri velmi dlouhych letech v A380 nejaka dama za mnou protestovala, ze kvuli me sklopene sedacce ma TV obrazovku "az v obliceji". Poukazal jsem, ze chci pri tom dlouhem letu spat a ze mam sedackou sklopenou stejne jako lide prede mnou. Proc bych mel kvuli jejimu vetsimu pohodli a vetsimu prostoru sam mit min mista pro sebe?

+1/0
28.8.2014 15:10

M53o11n61i51k95a 72M38a36l50á 6670693688450

Knee Defender názorná ukázka :)  

http://youtu.be/DeWxzd0d-3c

+1/0
28.8.2014 11:33

Š81t18ě90p79á48n 92B20u79r47i63a27n 3673143351665

Nechápu jednu věc. Vážně kapitán letadla má tak nízkou autoritu, že jediný způsob jak vyřešit konflikt je předčasně přistát? Také mne fascinuje, že letecká společnost nemá vypracovanou metodiku, jak postupovat v případě kdy jednomu vadí sklopené sedadlo. K čemu tam ta stewardka je? Přijde mi poněkud alibistické to nechat pouze na dohodě cestujících, nebo to rovnou řešit předčasným přistáním.

+6/0
28.8.2014 10:45

R57a16d96o38s82l83a31v 76K19l57a26u32d69a 5574318574582

Na lidi kteří provoz neohrozí si srab troufne. Pochopitelně to šlo řešit úplně jinak. Třeba nabídnout výměnu místa. Nepředpokládám že to letadlo bylo narvané, určitě by se nějaké našlo. Škodu bych nechal zaplatit kapitánovi.

0/−3
28.8.2014 10:49

V78í78t16e70k 13V88e41č17e23r16e16k 7468439823905

Tak mě překvapuje, jak se v této diskusi všichni staví na stranu toho chlápka. Neumím posoudit, kolik místa tam je, ale pokud jsou sedadla sklopitelná, tak se s tím počítá a je to součást letenky a právo té ženské. Naopak to byl ten chlápek, kdo mě požádat, aby si ho nesklápěla a ne tam vrazit nějakou zábranu. A taky jde o to, jak dlouhý let to byl a jestli ve dne nebo v noci, ale v letadle může být někdo ospalý i ve dne, když právě přiletěl z druhé strany zeměkoule.

Třeba v Pendolínu si sedadlo sklápím a nikoho se neptám. Je to součást nabídky, když si přečtu leták o Pendolínu, tak se tam nabízí polohovatelná sedadla. Navíc ta sedadla se sklápějí jinak, zrovna kolenům za mnou nevadí, otáčejí se podle osy, která je nad nimi, takže zmenší naopak prostor mi na zadek. Akorát vrch opěradla má ten za mnou blíž hlavě. A celkově to sklápění je o pár cm a nestojí za hádku. V Leo Expresu se sklápí tak, že popojedu zadkem dopředu, takže tam ten za mnou dokonce získá místo na kolena navíc.

+6/−1
28.8.2014 9:40

J47a71n 78H43o70r40s85k61ý 2606410817325

Pohled z druhé strany: jestliže tam je technicky ta zábrana, je to také "součástí letenky a právo toho chlapa". Tedy dvě "práva" zde stojí proti sobě. Jestliže se dva neumí rozumně dohodnout, pak pilot rozhodl správně.

0/−2
28.8.2014 10:14

L32u70k50a31s 26C16o68d87r 6358282940531

Tu zabranu tam instaloval pasazer sam a predpisy aerolinek ji vyslovne zakazuji. Tim je receno vse podstatne...

+6/0
28.8.2014 10:24
Foto

L26u65k30á68š 76N24e39d75b73a34l 3844965787863

Tu zábranu si musíte koupit, přinést do letadla a většina aerolinek to má zakázané použít. Takže to není právo k zakoupené letence na rozdíl od polohovatelného opěradla.

Sklápění zdar;-DR^

+6/0
28.8.2014 10:33

V86í27t92e26k 55V38e31č66e18r45e72k 7838899403745

Jak jsem si pčečetl v diskusi, ta zábrana tam není, ale pasažér si ji extra koupí předem v obchodě a veze s sebou.

0/0
28.8.2014 13:07

L93e65n28k75a 35N27o14v20á 9266833452129

Pokud je sklápění sedadel obecně povoleno a pokud člověka za sebou upozorníte, nemá právo Vám ve sklopení sedadla bránit. To že si člověk před Vámi sklopí sedačku je nepříjemné každému a je jedno, jestli má dlouhé nohy, pracuje na notebooku, nebo se jen kouká z okénka. Nejlepší by asi bylo na krátkých letech, případně přes den sklápění zakázat, ale zatím to tak není...

+3/−1
28.8.2014 9:18

R16a57d97o85s52l52a38v 28K50l94a18u71d66a 5324598564842

To je úžasná myšlenka.... Takže on může být celou cestu smotaný pod sedadlem, důležitý je že byl upozerněnRv

+1/−3
28.8.2014 9:20

V95í91t34e97k 11V78e68č65e31r53e69k 7818179753425

To je úžasná myšlenka.... Takže ona musí být celou cestu narovnaná nasvislo bez možnosti si odpočinout. Rv

+3/−1
28.8.2014 9:41

Š20t35ě25p18á20n 59B29u41r60i22a33n 3983563551185

Neexistuje ideální řešení, pokud sedadla obou zůstanou ve výchozí poloze, jde o win-win situaci. Nelze mít více pohodlí na úkor druhého.

0/−1
28.8.2014 10:24

M12i66c57h34a30l 90M20i14l15l78e38r 9296312989682

vsechna sedadla ve vychozi poloze je jenom jedna pozice v rade domina. Druha je vsechna sedadla sklopena.

Pokud lide respektuji princip domina, na nemz je sezeni v letadle - predevsim v economy- zalozeno, pak kazdemu zustava jeho puvodni prostor zachovany bez ohledu na to jestli vsechny sedacky zustanou ve vychozi poloze nebo jsou vsechny sklopene.

Nejvetsi sobectvi je od nekoho vzadu, kdo by na dalkovych letech pozadoval, aby ten pred nim sedacku nesklapel, kdyz cela rada lidi od predu ma sve sedacky sklopene. Jak jsem rekl nahore, neni spravne pozadovat od toho bezprostredne pred, aby se uskrovnil ve svem prostoru, jen aby ten za nim mel na jeho ukor vic mista.

+1/0
29.8.2014 4:10

R45a42d29o75s61l41a16v 50K45l34a75u60d73a 5844768794212

To letadlo letí pár hodin, navíc přes den. Není nejmenší důvod se tam rozvalovat. Kdyby nedělala bordel, už se mohla dávno válet v Denveru. Takhle skončila v Chicagu, kam nechtěla.

0/−3
28.8.2014 10:47

M19i22c50h12a34l 81M54i50l98l30e20r 9396802399972

promin, ale meles nesmysly. Asi jsi toho moc nenaletal dal jak do Kosic a nemas poneti o dlouhych letech. Let z New Jersey do Denveru neni "par hodin" tedy 2-3 hodiny, ale neco pres 7 hodin a neleta se jenom pres den.  V porovnani ten let trva o vic jak hodinu dele, nez let z Prahy treba do Dubaje - je to skoro jako vzdalenost Dubaj- Londyn.

Vic, kdyz se k tomu prida cas pred odletem, kdy uz pasazeri musi byt v sedadlech. U takovych letu nezalezi, jestli to je pres den, nebo ne. Je normalni, ze si nekdy behem tech 7 1/2 hodin na palube ruzni pasazeri zdrimnou.

Pokud bych si behem te doby v letadle nemohl sklopit sedacku, abych si odpocinul, take bych se ohradil a stezoval si palubnimu personalu, ze clovek za mnou ma nelegalni zabranu a vyzadal, aby ji sundali. Samozrejme ale, ze bych po nem nehazel piti nebo jidlo. To je primitivni. Od reseni neshod je personal.

0/0
29.8.2014 4:43

M42i90c75h89a78l 80M93i76l95l25e22r 9106542409462

jeste bych chtel dodat, ze pokud by personal nezasahl a nesundal NELEGALNI zabranu nebo pasazerku nepresadil, byla by mela moznost si stezovat aerolince. Ze to je v USA, mela by dobrou sanci dostat od nich kompenzaci, napr ve forme letenky zdarma. Chrstnutim vody na vinnika si to ale dokonale pokazila.

0/0
29.8.2014 4:47

L29u37k97a27s 20C18o58d65r 6218602730351

Nic ve zlym, ale EWR-DEN je v letovym radu psanej na 3:50 a v realu se lita spis za 3:20, protoze tam maj vatu. Do Denveru jsem se neco nalital z ruznejch koutu USA a jedinej vnitrostatni let, kterej do Denveru trva 7 hodin, je z Honolulu. Vzdalenost EWR-DEN je podle GCmap 1600 stat. mil, kdezto LHR-DXB je 3400 stat. mil. Chce to priste davat vetsi pozor pri hledani na mape.

+1/0
29.8.2014 7:01

M61i20c95h21a63l 93M77i28l81l18e86r 9106402259452

nehledal jsem na mape, ale v letovem radu 7hod 18 minut

0/0
29.8.2014 11:12

L53u85k22a81s 10C20o62d11r 6828402630291

Tak to jsi hledal spatne, no. Nedelal bych z toho kovbojku, to se stava i v lepsich rodinach :-)

+1/0
29.8.2014 16:54

J88i83r35i 64K39r15t55e41k 5653100140577

pane Miller, NJ do Denver trva cca 3 hodiny, ne 7 1/2. to si s necim pletete, ale jinak mate pravdu

0/0
30.8.2014 2:52
Foto

P15e76t22r 63Č20u50n96d86e94r72l14í79k 5985781738251

snažíte se obhajovat "právo" na sklopení sedačky tím, že je to obecně povolené, ale pomíjíte přitom obyčejnou slušnost a empatii... :-/ to, že je něco obecně povolené ještě neznamená, že je to ve všech případech vhodné... na pochopení toho, kdy je to vhodné by mělo stačit základní vychování a schopnost nemyslet pouze na sebe...

+7/0
28.8.2014 9:23

L98e19n23k79a 10N74o87v44á 9566533562949

Já bych řekla, že je to v 95% nevhodné, to že za Vámi sedí malá holčička a né 2m chlap, neznamená, že jí to není nepříjemné...

0/0
28.8.2014 9:29

L84u82k78a53s 80C63o75d33r 6968972900411

Ja mam pocit, ze z toho sklapeni delas zbytecnou kovbojku. Tech konfliktu kolem sklapeni zas tolik neni a naprosta vetsina aerolinek ma ty uhly a rozestupy vychytany tak, ze se zadny piti nevylejva. Jasne, clovek by se nemel chovat jako zvire a minimalne zjistit, jestli ten za nim nema rozlozenej notebook a nesklapet sedacku jednim rychlym pohybem (stejne tak jako se pravidlem narovnat sedacku, kdyz probiha servis jidla), ale na druhou stranu je pouzivani veci jako knee defender (casto pres zakaz aerolinek) taky pekna prasarna.

+7/0
28.8.2014 9:44
Foto

P42e75t33r 25Č78u55n64d60e40r39l41í56k 5865341578401

poměrně hodně létám a řekl bych, že problémů se sklápěním je víc než si myslíte, možná se neřeší, ale věřím, že hodně lidem to vadí a během letu to v sobě dusí, tak že ačkoliv se to může navenek jevit jako nicotný problém, tak jsem přesvědčen, že je to problém poměrně významný... představte si situaci, že si sklopíte sedačku a ten za vámi vás upozorní, že je mu to nepříjemné a omezuje ho to, co uděláte? A) Sklopíte to zpátky do polohy, která bude vyhovovat oběma nebo B) budete toho za vámi ignorovat a lpět na svém "právu" na sklopení?

+1/−1
28.8.2014 10:03

L87e77n17k65a 92N12o12v21á 9926603972449

Když si ne mě někdo sklopí sedačku je mi to nepříjemné, ale nepřijde mi slušné nutit ho k jejímu narovnání, když má k jejímu sklopení právo.

+1/0
28.8.2014 10:08

L12u49k27a11s 27C80o46d33r 6508722640111

Hele, ona na tech delsich letech existuje urcita etiketa - pokud se zhasne, pripadne pokud je nekolik hodin pauza mezi servisem s jidlem, tak se pocita s tim, ze si sedacku sklopi vicemene kazdej (a takhle bych to samozrejme vysvetlil i cloveku, co by me upozornoval). Na druhou stranu nejsem blbec, co by chtel nekomu rozbit laptop, takze kdyz vidim, ze za mnou sedi nekdo, kdo pracuje, tak se v klidu dohodneme.

Ale uznavam, ze litam jenom obcas (poslednich 6 let *G a ST E+), takze urcite nebudu tak velkej cestovatel jako nekteri experti tady v diskuzi (muj nalet najdes na my.flightmemory.com/cocik)

+1/0
28.8.2014 10:15

F88r95a63n54t50i32s65e56k 16H45a45v29e89l 6352482407738

Cha, distance to the sun jenom 0.0076 ;-) Vzpomel jsem si na film Up in the air. Tam to nakonec dopracoval snad na deset milionu miles s jednou spolecnosti :-).

0/0
28.8.2014 10:58

L22u31k28a56s 29C57o89d22r 6408382150861

10M mil je v realu silenost (to je radove 20-30 let hodne pravidelnyho litani pres louze). Me bavi spis zkouset zajimavy spoje nebo se podivat na zajimavy mista nez jenom tocit mile. Ale souhlasim s tim, ze litani ve First je fajn, teda pokud zrovna clovek neni ve sprse a neprijdou turbulence :-)

0/0
28.8.2014 11:09

F33r88a25n22t16i75s95e47k 57H69a70v93e50l 6382662147968

Podle me je spis problem, ze je v letadlech cim dal tim mene mista. A proletet se treba s nizkonakladovkou je vetsinou generalne utrpeni, ale zase to spouste lidem umoznuje letat. Jak pise Lukas, vetsina aerolinek se snazi to sklapeni sedadel nastavit co nejsetrneji, jinak by se za chvilku lidi v letadlech vazne zacali prat. To vis, ze me sklopeni sedacky prede mnou neni nikdy prijemne, protoze me to bere muj osobni prostor, nicmene pokud si zaplatim za economy tak mam proste economy. A lidi se vetsinou chcou domluvit. Nejlepsi je, kdyz vedle me a prede mnou nikdo nesedi. A vubec nejlepsi by bylo litat jenom ve First class ;-).

+1/0
28.8.2014 10:49

J20a91r42o15s59l38a50v 45P53o68l48e73n41s20k92y 5606684819

Asi letate business ale v nizkonakladovkach se nejake sklapeni sedadel v podstate vubec pouzit neda. A byt jen minimalni uhel velmi zneprijemnuje let tomu za vami.

+1/0
28.8.2014 11:46

L55a30d16i83s58l51a92v 26H51a60š34k16a 4893906851250

pilot měl v zásadě vykopnout tu ženskou, beztak agresivní na krátko ostříhaná hubená feministka;-D

+2/−5
28.8.2014 9:18
Foto

P30e45t72r 81Č73u60n73d75e61r16l57í73k 5255591768431

sklopení sedadla je zvýšení komfortu toho, kdo sklápí sedadlo, zvýšení komfortu jednoho by rozhodně nemělo být na úkor snížení komfortu druhého... před sklopením je slušné se zeptat toho, kdo sedí za vámi, zdali mu to nebude vadit nebo se alespoň přesvědčit, zdali sklopením sedadla například pasažérovi za vámi nevylejete pití, neskřípnete notebook nebo jakkoliv jinak nezpůsobíte nějakou újmu, je to slušné a rozumné... nakonec vše je o dohodě a většina lidí se sklopením nemá až tak velký problém, tak že pokud se otočíte a usmějete a slušně požádáte, že si trochu sklopíte sedadlo, tak věřím, že v drtivém počtu případů žádný konflikt nevznikne a ještě budete mít pohodlnější let...

+6/−1
28.8.2014 9:11

T81o55m20á83š 89Z35á43r90u21b43a 7853894215

Sklápění sedadel bych v letadle zakázal, hlavně v klasické třídě, kde není skoro místo na nohy. Při své výšce musím nohy všelijak skřížit, abych se tam vůbec vešel a když se někdo rozhodne, že si sklopí sedadlo, tak to bych vraždil, naštěstí tam mám vždy ty nohy tak zapasované, že moje nohy slouží jako ta zábrana:) Nevím jak byl ten pán vysoký, ale podle mě by někdo měl sklopit sedadlo pouze se svolením osoby za ním a pokud svolení nedostane, tak ať sedí normálně. Za chrstnutí vody do obličeje by si paní zasloužila vysadit předčasně bez mezipřistání:)

+4/−3
28.8.2014 9:09

J47a78n 57N86o26v89á56k 8867866186

Že si pilot dával práci s mezipřistáním. Trochu snížit vejšku, aby byl venku vyšší tlak, a vyhodit je za letu. ;-)

+1/−1
28.8.2014 8:51

S93t55a40n32i51s92l29a10v 90P82ř90i33b44y79l 1119348931126

za letu se prý špatně otvírají dveře

+3/0
28.8.2014 8:53

I81v69a 40K73r83i64s24t37o10f85o98v69á 7305553932472

Trochu dynamitu a je to. ;-)

0/0
28.8.2014 9:05

B26e38á59t13a 90H96o91l42a94n16o30v23á 3443762854904

Najhorší sú ľudia ktorí si na krátkych letoch sklápajú sedadlá a hneď po vystúpaní lietadla bezia na zachod. Pred sklopením sedadla sa MUSÍM opýtať človeka za mnou či je to OK, aj keď pri medzinárodných letoch nie každý hovorí anglicky. A k dverám tiež nenchajú sadnúť hocikoho, hlavne v USA. Musí to byť človek ktorý v prípade núdze bude schopný spolupracovať s letuškami (jazyk, vek,..).

0/0
28.8.2014 8:49

A94l53e15n27a 76F29i70r74s17t 9245929433106

jeden známý mi poradil účinnou metodu, jak vysvětlit sobcům, kteří i ve dne sklápějí opěradlo sedačky tak, že se za nimi sedící nemohou ani pohnout, že to takhle asi dále dál nepujde.

Intenzivně štouchat koleny do opěradla každé dvě minuty! Ty rány do zad nevydrží nikdo. A když se na vás obrátí s tím, abyste toho nechali, tak mu klidně a třeba i s omluvou vysvětlit, že máte tak málo místa, že to prostě jinak nejde. A dvě hodiny nemoci pohnout nohama - to si skutečně říkáte o trombozu.

Vyzkoušela jsem a funguje to!

+11/−1
28.8.2014 8:40

V31á62c44l38a95v 62K72a74f89t21a84n 7765969783766

no, pokud selže pokus se s ním domluvit, tak pak ano :)

+9/0
28.8.2014 8:41

G44u10s92t32a10v 18S73o75j50k76a 1698953665834

Tak snad ta slepice omezovala toho chlapa za sebou ne???

+16/−2
28.8.2014 8:16

V94á76c13l57a42v 72K53a84f83t47a23n 7225269153426

Omezovali se navzájem, nedokázali se dohodnout, dělali vyrvál, tak šli oba :)

+7/−2
28.8.2014 8:26

I29v49a 79K50r93i40s16t30o69f43o90v57á 7865933612352

virvál

+1/0
28.8.2014 9:04

V66á16c89l94a43v 80K28a63f16t33a58n 7265549183866

děkuji :)

+1/0
28.8.2014 9:13

M91i68l42o30š 37K89r55u72m53p 2874557424

Laický dotaz Ty zábrany jsou tam běžně? kde přesně? Já si jich nikdy nevšiml.

+2/0
28.8.2014 8:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.