Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obliba marihuany u mládeže poprvé klesla. Je dostupná, tak láká méně

Přes 42 procent šestnáctiletých českých studentů a učňů kouří marihuanové cigarety nebo je aspoň už párkrát ochutnali. Ve srovnání s jejich vrstevníky v Evropě (v průměru 17 procent) je to stále vysoké číslo. Dobrou zprávou však je, že poprvé od roku 1995 obliba jointů mezi českými teenagery klesla. Klesla i obliba tvrdých drog.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i20r30o81s81l38a66v 48H43e85r38a54n 6528477111

Tabulka a info, podle tej se ridte a bude lip :-P

http://oi61.tinypic.com/2cwx3yq.jpg

+2/−1
26.8.2014 0:07
Foto

V41l26a14d33i45m37í72r 43V83o24l44k70o 6980612517539

proti emocím spasitelů argumenty neuspějete;-)

0/0
26.8.2014 15:25
Foto

R23a63d44e35k 87P30o31l98i66c15k26ý 6761303631594

Když tady čtu ty diskuze-zejména srovnávání s alkoholem a cigaretami je mi blivno;-€

Není přece nejménší důvod pro legalizaci další drogy a je jedno jestli je méně nebo více nebezpečná.

mělo by se jít postupným omezováním cigaret a alkoholu a snahou by mě být svět bez užíváním drog-povolovat další je nesmysl

0/−8
25.8.2014 15:09

P46e41t95r 12S74u10c66h48ý 1138679754466

Tím chcete říct že nikdy nepijete alkohol? A pokud ano, tak droga, kterou berete Vy je dobrá, ale jiná droga i když méně škodlivá je špatná? Typicky česká povaha - to co dělám já je ok, ale to co dělá někdo jiný je špatné...

+3/−1
25.8.2014 16:25
Foto

R67a47d67e67k 85P91o41l25i89c18k21ý 6231203931144

Ano jsem už přes deset let abstinent a nekuřák

0/0
25.8.2014 16:33
Foto

V65l39a21d95i23m29í64r 96V38o12l59k75o 6530562257419

a zuřivý že?;-D

0/0
26.8.2014 15:15

P67e21t83r 63S61u98c47h40ý 1838889484686

Já mám třeba názor, že alkohol ani marihuana nejsou špatné, ale všeho s mírou. Je rozdíl jestli si dám jointa týdně, nebo když někdo hulí 1g denně - stejně jako s alkoholem - jestli jde někdo jednou týdně do hospody, tak bych ho alkoholikem rozhodně nenazval, pokud někdo pije každý den, tak už je to něco jiného

0/0
27.8.2014 9:58

H38o30n82z91a 79R94o10č18e91k 3715629263122

To není česká povaha, to je buranství, ignorance a nevědomost.

+2/−1
25.8.2014 23:15

H50o39n64z35a 26R87o68č74e76k 3535119353402

Každej si za svoje zdraví může sám. Omezovat a zakazovat cokoliv - s tím nesouhlasím. Závislý nejsem na ničem, ale svoboda volby - o to tu jde. A navíc tráva není jen o hulení, ale je to především léčivá rostlina. Zakazování pěstování konopí je podle mě krok z5. Znám hodně lidí, kterým to pomáhá(včetně mě), jen pokud vám aktivní imbecil v uniformě nezreje záhonek.

+3/−1
25.8.2014 16:49
Foto

R52a66d91e79k 21P33o80l95i67c18k29ý 6671943571554

Pokud do vás napálí nějaký "hulič" tak budete mít zničené zdraví a sám si za to nebudete moci.

Pokud jdou na následky drog peníze i z vašich daní tak to zase omezuje vás i když nedrogujete.

0/−2
25.8.2014 19:04

R16u48d94o57l67f 60H20r68a82d14i67l 9100783927616

Pokud to do Vás napálí hulič, píšete Vy.Ale za volant to přece nepatří.Mimochodem bourají i střízlivý.

Pokud jdou na následky drog peníze atd. jak opět píšete.Tady pletete už do toho tvrdé drogy.

Opět si to malujete podle svého.

Pane Vy argumentujete samýma výmyslama a hledáte argumenty klamáním.

Víte co se říká? Já Vám to řeknu: kdyby byly v řit... ryby nebylo by třeba rymníka.

Já bych Vám řekl asi toto: RADĚJI NECHOĎTE VEN, CO KDYBY JSTE UPAD.

Proberte se už s toho strašení jiných, stejně Vám to pomáhá dočasně a pak

se to na Vás může sesypat.Co kdo zasévá to i sklízí.Když ne hned, jednou určitě.

+2/−1
25.8.2014 22:21

R75u80d65o48l52f 43H26r21a59d38i44l 9160813307446

Samozřejmě že se dá žít bez alkoholu,marihuany či kouření.To máte pravdu.

Ale strašit nesmyslama že jim to vnutíte je slabost nad slabostí.

Ale to je téma úplně jinde.

+1/−1
25.8.2014 22:32

H67o30n40z23a 68R37o57č52e67k 3795429963192

Toho pána se asi baví hádat i přes to, že konopí a problematice kolem téhle rostlince ví absolutní nic. :) ..

+1/−1
25.8.2014 22:49
Foto

R75a52d32e12k 12P16o41l47i11c55k15ý 6221893371454

Pane Hradile

Počet bourajících střízlivých je podstatně menší než počrt bourajících po požití alkoholu, marihuany....

Naopak výmysly argumentují zastánci legalizace drog včetně marihuany.

Pokud chcete legalizovat konopí proč né rovno kokain nebo heroin?

Není nejmenší důvod k tomu proč legalizovat další drogu!!

0/0
26.8.2014 7:04

P29e33t53r 37S47u47c45h47ý 1698659334336

Vy máte nějaké výsledky kolik lidí po marihuaně bouralo?? Můj otec je policajt, a zhuleného řidiče co boural potkal jen jednou ( a i to byl jen škrábanec na parkovišti). Ti co bourají pod vlivem, tak v 95% je to alkohol a pervitin ( ty totiž zkresluji vnímáni )

+1/0
26.8.2014 8:58
Foto

R27a37d96e68k 19P45o16l44i17c15k42ý 6131743881954

Marihuana zkresluje vnímání taky.

Pokud by se povolila pak těch zhulených šoférů značně přibude

0/0
26.8.2014 9:00

P65e73t34r 10S78u98c22h33ý 1448359144586

Jenže zhulený řidič řídí s rozmyslem, sám s tím mám z minulosti pár zkušeností, a po trávě jste spíše hrozně klidný, a když se například ve městě podívám na tachometr, tak zjistím že jedu třeba 40km/h - a popravdě za střízliva rychlostní limity moc nedodržuji - po marihuaně jsem jel pomalu a ani jsem neměl potřebu jet rychleji. Ale zase ..... když se někdo zhulí poprvé nebo po páté, tak to rozhodně není dobrý nápad, je k tomu potřeba aby člověk přesně věděl jak to na něj působí. V neposlední řadě je velmi důležité jet v autě sám, nebo aby na vás ostatní nemluvili - pokud vás řízení aspoň trochu baví, tak se 100% soustředíte na cestu.

0/0
27.8.2014 10:04

P71e40t15r 62S45u77c81h23ý 1208149864946

P.S. teď už jsem po marihuaně několik roků neřídil a ani řídit nebudu - psal jsem to spíše proto, že ve srovnání s alkoholem (který vás nabádá k agresivní jízdě) je marihuana za volantem bezpečnější, to ale neznamená že je to vpořádku (například je třeba dávat větší pozor na semafory). 

Takže ve výsledku si myslím, že marihuana za volantem je špatná, ale pořád podstatně bezpečnější než alkohol.

0/0
27.8.2014 10:08

R75u82d92o38l23f 89H50r61a58d50i78l 9720443647546

Pán Petr neodpoví na otázku.Vyhýbá se jelikož je to lhář.Raďěji bude lhát než by prohrál.

Není sebekrytický.Jeho drogou je lhaní.Pozor na něj.;-D

0/0
26.8.2014 11:15

R34u15d14o62l43f 14H85r44a13d11i52l 9950343927746

Opravuji.

Chtěl jsem napsat Pan Radek Polický

0/0
26.8.2014 13:26

H85o61n86z39a 34R94o16č83e20k 3535849513982

Že to do mě napálí nějaký hulič je daleko menší pravděpodobnost, než že to do mě napálí alkoholik. Očividně o účincích marihuany a problematice kolem ní víte tolik co se vejde do jedné reportáže TV Nova. Pod vlivem čehokoliv se za volant nesedá a kdo to nechápe je prostě hovado, aneb "Sraz mi dítě a uříznu ti hlavu i kdyby jsi byl střízlivej". Peníze na následky drog jdou možná z mých daní, ale pochybuji, že by většina šla na následky marihuany. Spíš se platí následky tvrdých drog, ale to už je uplně něco jiného. Navíc daňovou politiku je zbytečné řešit, protože daně se platí a daně se budou platit dál a do čeho ty peníze jdou vy neovlivníte. Pochybuji, že by legalizace marihuany zvedla daně - naprostá blbost, takže plácat cokoliv daních v téhle diskuzi je absolutní nesmysl. Vaše argumenty v téhle diskuzi jsou naprostý nesmysl, co nemá hlavu ani patu. Chápu jste abstinent, co by nejradši zakázal uplně všechno. V pořádku je to váš problém a váš názor - omezujte se sám, hlídejte si svoje zdraví je přece vaše, ale nediktujte ostatním lidem co můžou a co ne, protože zdraví ostatních lidí vám může být u konečníku a vaše starost to opravdu není. Nikdy jste neměl možnost vyzkoušet léčivé účinky konopí plivete tu špínu.

+3/0
25.8.2014 23:08
Foto

R30a61d42e27k 79P33o57l18i15c50k53ý 6891883471884

Ano je menší pravděpodobnost, protože i díky zákazu marihuany je huličů podstatně méně než alkoholiků.

Dańovou politiku je třeba řešit a dá se ovlivnit-slyšel jste slovo  VOLBY.

legalizace marihuany by zvedla náklady státu-tudíž by se o tyto náklady zvýšil státní dluh

Nechci  vše zakazovat, ale rozhodně nechci legalizovat drogy-pokud by se stejná energie věnovala jiným bylinám nepochybně by se našlo dost alternativ ke konopí-to aůe nené pro fe´táky zajímavé.

Ostatně nikdy jsem netvrdil, že by se měli kriminalizovat uživatelé konopí ze zdravotních důvodů-je rozdíl ale toto užití tolerovat a povolit obecně marihuanu.

A pletete se zdravotní stav populace má podstatný význam pro výkon ekonomiky a celkovému hospodářství státu-proto musí zajímat všechny

0/−1
26.8.2014 7:15

R36u69d92o25l68f 83H63r26a85d15i40l 9580283307936

Vám bych doporučil nečíst. Ale vy jste silně návyková osoba která čte to co jí vadí.

I když je Vám až s toho blivno.:-)

+1/−1
25.8.2014 17:11
Foto

R19a58d62e86k 23P51o68l35i26c11k44ý 6651803201424

Prvně musíte text přečíst než zjistíte co obsahuje

0/0
25.8.2014 19:02

R48u45d57o26l56f 49H59r68a82d25i65l 9440553217496

Když myslíte. Ja si to nemyslím. Ať je ale po Vašem.

+1/0
25.8.2014 19:41
Foto

R73a39d86e21k 41P94o37l12i33c47k67ý 6441763241334

To jste fakt borec když víte co je v textu dříve než ho přečtete;-D;-D;-D

0/0
25.8.2014 19:45

R28u82d15o52l65f 94H11r11a73d53i58l 9880783707576

A to jsem napsal já že jsem ho nečetl nebo Vy?

Vy jste mi ale dobrej.

+1/−1
25.8.2014 20:03

R16u22d23o76l37f 15H77r68a77d47i21l 9420333787886

Jo kdyby Jste napsal že jsem Vám nerozuměl a v čem tak to by bylo něco jiného.Ale psát že nečtu a reaguji je dost napadající ale nic to neřeší.Nemyslíte?

+1/−1
25.8.2014 20:10
Foto

R15a81d54e58k 96P82o38l12i55c54k71ý 6381233671824

Zkuste si přečíst vlákno a pamatovat co píšete

já: psal, že je mi blivno když to čtu

vy:  že doporučujete nečíst

Já: že prvně to musím přečíst abych věděl co tam je

vy: že si to nemyslíte / že je nutné to přečíst abyste věděl co je tam psáno/

0/0
25.8.2014 20:35

R15u57d40o75l41f 55H30r10a86d28i49l 9240373157546

Jistě.Psal jsem že pokud je někomu tedy Vám blivno ze čtení tak je lépe nečíst a je mu líp.Co je na tom tak zlé.

A  pak jsem reagoval na to že mě píšete že prvně musím text přečíst než zjistím co obsahuje a to tímto: Když myslíte.Já si to nemyslím.

Nepsal jsem tedy že není nutné si to napřed přečíst abych věděl co tam je.Tady si opět vymýšlíte.

Asi jsem to měl psát polopatě.Aby jste to pochopil.Asi takto.

Takhle: Když myslíte Vy že jsem nečetl text, tak ale já si to nemyslím jelikož vím že jsem ho četl a reaguji naň.;-D;-D;-D

Důkazem je snad to slůvko "blivno" jinak bych o něm nemohl psát.

A dobrou noc.:-)

+2/0
25.8.2014 21:21
Foto

R61a77d32e83k 47P75o44l30i73c73k76ý 6191673311644

takže nechápete psaný text a nepamatujete si co píšete-to je pak těžko o něčem diskutovat

0/0
25.8.2014 21:27

R76u63d11o94l42f 62H11r56a46d42i83l 9810673397566

Vy zase čtete muj text tak jak si ho potom zkomolíte podle sebe.

Ale to je už Váš problém že opisujete můj text podle sebe, svých myšlenek.

+1/0
25.8.2014 21:30

R67u11d96o10l91f 93H15r38a29d16i70l 9370663117636

Ale chápu to jelikož tady nejde zkopírovat příspěvek aby byl originál.

Pak dochází ke komolení vět.;-D

+1/0
25.8.2014 21:35

M45i62r77o31s51l85a23v 41H71e91r59a30n 6848517631

Tady je tabulka, ta jasne rika jak to je a nemusite to resit:

http://oi61.tinypic.com/2cwx3yq.jpg

:-)

+1/0
26.8.2014 0:06
Foto

R93a75d89e26k 15P74o21l66i39c69k70ý 6341803871704

Ta tabulka neřeší vůbec nic a nemá souvislost s mým příspěvkem.

0/0
26.8.2014 6:58

P35e44t54r 81S96u30c14h45ý 1868709544696

pro toho kdo nechce vidět neřeší .....

0/0
26.8.2014 9:02
Foto

R34a18d41e73k 29P86o64l22i93c46k49ý 6941883331954

1/Tabulka uvádí letální dávku-nijak neřeší změny chování

2/ není důvod povolovat nějaké drogy jen proto, že jsou méně smrtelné než ty už povolené-správná cesta je postupně omezit i ty povolené

0/0
26.8.2014 9:06

P48e61t80r 60S41u53c11h65ý 1258749124536

Vy jste měl možnost si vybrat jestli budete pít, kouřit cigarety, popř marihuanu, a vybral jste si. Neberte tedy stejnou možnost si vybrat jiným lidem.

0/0
26.8.2014 9:12
Foto

R42a89d40e13k 55P60o15l85i58c96k95ý 6501463251744

Moje rozhodnutí nikomu nezpůsobí problém.

Rozhodnutí pít, kouřit, hulit působí problémy i okolí-není to normální stav

0/0
26.8.2014 11:45

P76e87t93r 58S92u72c34h65ý 1838169204236

Jaké problémy pro okolí prosimvás? Jestli je někdo po alkoholu agresivní a dělá bordel, tak je na policii aby ho pokutovala (zákony na to jsou). 

Jinak můžu stejně tak říct, že já nebudu jezdit autem, a budu si stěžovat na to, že ti kteří jim jezdí mi způsobují zdravotní problémy kvůli emisím .......Na zastávce ani v restauraci bych si cigaretu nezapálil, ale do toho co dělám v soukromí nikomu nic není a nenechám si cokoli od kohokoli zakazovat.

0/0
27.8.2014 10:11

P25e33t51r 26S97u27c43h31ý 1328639434936

Pane Radku Polický,

jak tak čtu vaše příspěvky, tak se nemůžu ubránit tomu, že máte velmi sobecké názory, ono prosazovat myšlenku "já to nedělám, tak to zakážeme všem (alkohol, tráva nikotin) mi přijde hodne sobecké. Co takhle třeba Svoboda rozhodování? Vy jste měl  možnost si vybrat a vybral jste si, proč tuto možnost jiným odepíráte?

+1/0
26.8.2014 9:06

R44u82d46o47l50f 65H39r23a25d77i33l 9770303257186

Kdyby jen sobecké.Pán totiž umí i lhát.Takže je zbytečné se bavit se lhářem.Ono ho to totiž baví a žije v tom.

Lépe ho ignorovat a dát mu čas na sebezdokonalení.:-)

0/0
26.8.2014 10:57
Foto

R80a18d33e56k 95P45o46l88i62c16k80ý 6971333131924

Moje volba nikoho negativně neovlivní.

Volba pít, kouřit,  hulit, drogovat....ovlivní i ty kdo se pro ni nerozhodli

V tom je podstatný rozdíl!!

0/0
26.8.2014 11:48
Foto

V52l23a54d10i24m20í35r 86V24o27l75k95o 6970472107739

není naopak nejmenší důvod se smolit do něčeho, po čem je ostatním houby s octem.

Pokud si někdo na balkóně vypěstuje kytku a sám jí spotřebuje, je po tom každýmu houby. Určitá regulace distribuce, možná je (byť i tam je to k diskusi)

+1/0
26.8.2014 15:15

R94u81d18o61l23f 97H16r46a58d97i92l 9830403687676

Kdyby zlegalizovaly marihuanu tak mladí si ji budou pěstovat, vemou kšefty tabákovým výrobcům a stát na to doplatí až vymřou ti závisláci na nikotinu.Nějaké vysoké zdanění by asi nefungovalo.Jedině že by nutily marihuanu kupovat ale ne pěstovat doma.

+2/−1
25.8.2014 12:22

M16a19r31t35i20n 32K29ř11í97ž 9543312190387

Marihuana sice asi není tolik návyková, jako nikotin, ale její dlouhodobé účinky na intelekt jsou podle mě devastující - alespoň toto jsem vypozoroval na nejednom "huličovi".

+4/0
25.8.2014 11:40

P29a48v47e50l 61N42o84v25á24k 7502799536169

Zalezi jak se huli... stejne devastujici (ne li vic) je alkohol... 

u oboji plati "vseho s mirou"

+6/−1
25.8.2014 11:44

M17a51r25t26i51n 55K55ř59í68ž 9853752220897

To je samozřejmě pravda, ale například u nikotinu jsem toto nikdy nepozoroval - čímž se samozřejmě nechci zastávat kouření, je to jeden z nejodpornějších zlozvyků, které existují.

+1/−1
25.8.2014 11:46

P50e74t79r 20S17v91o88b77o26d19a 7592511314

Ale tohle neni prece o tom ze najdete jeden parametr a porovnate s jednim parametrem neceho jineho. Muzu treba rict ze marihuana je mnohem skodlivejsi nez bezne chlorovana voda ale bez souvislosti je tento vyrok k nicemu.

Jde o to ze tu jsou jine legalni drogy a ty jsou na tom vseobecne velmi podobne neli hure nez marihuana. Koureni je navykovejsi, alkohol za urcitych okolnosti mnohem vic devastujici. Oboje nici fyzicke a dusevni zdravi velmi efektivne a casto lepe nez marihuana. Kdyz do toho pridate volne prodejnou chemii, chemii na predpis a chemii v jidle a piti tak je proste az usmevne kdyz protidrogove utvary a politici broji proti marihuane. Je tu proste okolo nas mnohem vic jedu ktere nas zabiji a ovlivnuji a vsechny jsou mnohem vic rozsirene a lepe dostupne nez marihuana.

Ale mluvi se v 99% o marihuane protoze je to dobre uchopitelne politicke tema a lide vedi o cem je rec.

+3/−2
25.8.2014 11:57
Foto

J97a82n 51N91o68v51á80k 9139256771842

Znám lidi co slusně hulí desitky let a pali jim to porad nadprumerne i lidi co si nedaj ani pivo a nekourí a jsou kazdym dnem blbejší ;-D;-) myslím ze je to spís zivotním stylem a ochotou namahat se myslenim kazdopadne to nevim o nikom na kom by to nechalo nejaky nasledky - za to zničenejch alkoholiku uz sem videl dost a ty se z toho uz nevylizou pac jim uz skutečne chybi kus mozku.:-)

+5/−1
25.8.2014 12:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.