Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dělejte, co řeknu, a nezabiju vás. Američany rozohnil sloupek expolicisty

Diskuze o případu mladého černocha, kterého zastřelil policista v americkém Fergusonu, vře již druhým týdnem. Část americké veřejnosti nyní pobouřil komentář bývalého policisty v listu The Washington Post. „Jsem policajt. Pokud nechcete přijít k újmě, nepokoušejte mě,“ hlásá titulek článku. Podle kritiků muž hájí policejní brutalitu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S25t21a75n33i81s61l82a36v 71H89a47v85r46a60n 9770665558527

Kdy už občané pochopí, že pokud policista kdekoliv na světě dá výzvu, abyste něco konal nebo provedl, tak se nesmí diskutovat, ale konat nebo provést. Pokud to někdo považuje za šikanu, může si následně stěžovat. A vzhledem ke stoupající ceně střeliva bude příště upuštěno od varovného výstřelu.

0/0
23.8.2014 14:24

J36a89n 10S86l74a68d97k40ý 1118893400201

Pamatuji, jak byl bezdomovcem v Praze v metru bodnut policista, který se k němu přiblížil moc blízko. Policista zemřel. V současné době bych také raději střílel dřív.

+2/0
23.8.2014 10:09

D48a73n79i53e68l 82T75o69m89e56k 8649955728606

Především pořád není jasné, co se stalo. Četl jsem si to na wikipedii a příběh policajta je, že se mu opírali o dveře, že je nemohl otevřít a sahali mu dovnitř otevřeným oknem auta - že se mu snaží vzít zbraň. Verze obětí je, že policajt schválně zastavil auto těsně před nimi, že do něj narazili při chůzi. Někdo, kdo měří 1,93 m a váží 132 kg a bere si věci v obchodě bez placení, tak u toho mám problém věřit, že byl nevinnou obětí a kloním se spíš k policejní verzi.

+7/0
23.8.2014 2:19

P70e71t16e22r 65L49a79z56o76r 8323349383453

Nikto tu nevraví, že netreba rešpektovať zákon, a že voči polícii netreba zachovávať patričný rešpekt, ale tu ide o to, že za reči nemôže byť zabitie lepšie povedané zavraždenie občana policajtom. Až taký Boh to nie je.

Ľudia v dnešnej dobe sú si viac vedomí svojich práv, svojej hodnoty a hodnoty svojho života.

Keď ide prezident v kolóne, už sa ľudia z toho n.e.p.o.s.e.r.ú vyvolávaním na slávu, keď nejaký František cisár pán vyhlási vojnu, už davy nejasajú radosťou, a keď nejaký tmavší výrastok nadáva policajtovi do bieleho rasistu a prasaťa a vyzýva ho nech ho zastrelí, tak ho neprevŕtam 6 ranami, Tak nech sa nečudujú, že ľudia sa budú búriť. To ako keby rozhodca na futbalovom zápase dal odstreliť každého fanúšika, ktorý je voči nemu vulgárny.

Ten mladý človek mohol mať rodinu, deti, vnúčatá a v starobe rozmýšľať aký bol v mladosti hlúpy a čo všetko vyviedol.

Policajt, ak riešenie takýchto situácii vie jedine formou zabíjania, nech ide k žoldnierom, tam sa uplatní.

0/−5
22.8.2014 11:47

P17a34v50e59l 92O95d60r50a73z15i91l 6904949897840

Doporučuji vám přečíst si originální článek ve Washington Post, ušetřil byste si zcela zbytečné komentáře.

Nikdo tu netvrdí, že je ok někoho za řeči odprásknout.

+3/0
22.8.2014 13:29
Foto

J61i78r34k14a 23V23a96n35o33u88r34e89k 6407914958570

Peter .. pisesete sice hezky a dlouze, ale bohuzel o necem jinem, nez je tato kauza

+2/0
22.8.2014 18:38

P29e39t46r 68I45s48k95r71a 7101227193966

Jsem asi divnej, s panem Duttou souhlasím beze zbytku a je velmi špatně, že stejnou policii nemáme i u nás...

+10/−2
22.8.2014 10:01

K66a24r30e69l 58N93o93v97á96č30e24k 5311195979276

No jo navozili si tam otroky na levnou práci, pak je prohlásili za lidi, dali jim svobodu, vymysleli lidská práva, která platí i pro ně. Ono je jich pořád víc a víc ..... a víc a víc ohrožují ostatní. Co si zaseli, to sklízí. Asi to směřuje jen k dvěma možnostem - stavění zdí mezi územím pro ty a ty nebo k velké rasové ozbrojené válce. A v této souvislosti musím říct - zlatí Romové. Kdo zažil chování afroameričanů na vlastní kůži...

0/0
22.8.2014 9:42

P70a67v15e30l 58O76d57r72a61z57i31l 6494239817620

Pro pořádek, titulek bez "biased" překladu:

I’m a cop. If you don’t want to get hurt, don’t challenge me.

+6/0
22.8.2014 8:43

P14a11v14e10l 68O19d67r63a40z45i96l 6974599977250

Otázka je, jestli policisté ve Fergussonu skutečně zastavují někoho bezdůvodně. Podle zpráv odtam to vypadá, že šance na nalezení haše, cracku, zkouřenýho řidiče nebo zbraní je víc, než 50%.

+6/0
22.8.2014 8:42

P24e58t46r 31S34t14r93n90a59d 5295183504686

On je problém někde jinde. Problém je ten, proč se musí policie takhle chovat. Dle mého selhává společnost ve výchově a to začíná vytvářením hodnot, které jsou staveny jako vzory. Z větší části za to mohou médie, která dnes mají na děti a mládež větší vliv než jejich rodiče. Není tomu tak u každého, ale je to častý jev. A samozřejmě výchova děti tak, že podporuje jejich nezdravé sebevědomí a ego.

+1/−1
22.8.2014 7:49
Foto

J21i37r54k80a 26V44a25n22o27u18r38e17k 6137134738830

Nesvaloval bych to na media ... rodice jiz davno nevychovavaji sve deti, ale prave vyuzivaji vsech moznych "pomucek", ktere si mysli, ze jim jejich roli usnadni a ulehci .. a pak se jen divi ... je to zjednodusene, vim .. ale .. ;-)

+2/0
22.8.2014 10:06

J61i77r96i 73K45r43t71e12k 5903560580197

mate pravdu, pane Strnad. Výchova začíná doma...

0/0
23.8.2014 1:22

R19a53d79o59v67a97n 52Č13o90l25l81á25k 1827126955509

Naprosto s bývalým policajtom súhlasím, slovo policajta je sväté písmo a občan je povinný ho uposlúchnuť, inak má policajt právo použiť dunucovacie prostriedky. V USA žijem každý rok niekoľko mesiacov, pokiaľ sa chováte slušne a nerobíte priestupky, polícia si vás ani nevšimne, naopak, sú k vám ústretoví a radi pomôžu a poradia. Ale ich pokyn je nutné rešpektovať, inak máte problém, v tomto sú nekompromisní. A majú pravdu. Keby naši policajti po každom tanci obuška nemuseli vypisovať horu popierov, keby sa ich zásahy v cigánskych osadách nespochybňovali - viď naša "slávna" ombudsmanka Dubovcová,  potom by nebol na uliciach taký bor..el, cigáni z osád by sa báli vystrčiť nos, a nieto ešte robiť cirkus. A už sa to, bohužiaľ, netýka len cigánov ale aj nafetovanej mládeže. Vivat demokracia

+6/−1
22.8.2014 7:16

P18a24v31e10l 29O17d97r50a21z76i33l 6774649517890

To mi říkal jeden známý, jak na Slovensku vyšetřovali fotbalové chuligány. Přivezli je na stanici, dali je do nějaké místnosti. Přišli kukláči a dali jim řádný výprask. Pak přišli vyšetřovatelé a řekli: "Budeme se ptát. Jestli nebudete odpovídat, přijdou kukláči."

Drsné, ale účinné. Nespravedlivé? Možná, možná dostal někdo, kdo se k předem domluvené a v izolaci konané fotbalové bitce připletl náhodou.

+2/0
22.8.2014 8:38

J68a85n 16L13u73k37á77š 7487153603702

Ten polda ma pravdu.

Taky je treba si uvedomit, ze v USA obvykle nejezdi hlidka po dvou, ale dustojnik je na miste sam a sam se musi postarat o svoji bezpecnost. Tj. jakykoliv utok bude odrazen velmi tvrde. Napr. nelze druhemu z dvojice nastavit zada, zatimco prvniho srovna obuskem.

Sam jsem v USA par let legalne zil, cele to procestoval a nikdy se mi nestalo, ze by mne nejak preventivne staveli, nebo se chovali neadekvatne. Pravdou je, ze mne napominali jen 2x - jednou jsme byli hlucnejsi vecer v kempu a jednou jsem jel jen na parkovaci svetla, jinak jsem s nimi mel co do cineni asi 3x, kdyz jsem potreboval sepsat protokol o nehode atp.

+14/−2
21.8.2014 23:08
Foto

J92i45r95k81a 90V43a47n31o93u76r35e57k 6887124548390

Pohybuji se tam prubezne jiz pres deset let a nemel jsem jedinou negativni zkusenost, spise prave naopak.

+10/0
22.8.2014 0:12

M48i90c74h73a47l 48Z35e22l38e76n98ý 6314223395746

Ten polda má naprostou pravdu.

+11/−2
21.8.2014 22:49

V26l49a58s23t61i54m38i85l 89P39ř43í57k22a43z37s26k11ý 4291972

Jako já policajty zrovna nemiluju, chápu je jako nutné zlo, ale nežijeme ve sluníčkovém světě a je mi jasné, že někdo prostě musí ten pořádek ohlídat. Od toho tady ten policajt je a výkon takové služby prostě vyžaduje nekompromisní autoritu a reakce. Diskutovat nebo hádat se s policajtem? To bysme to dopracovali. Na debaty a hádky je dost času později, až vystydnou hlavy. Většinou stejně ti co nejvíc křičí, mají taky nejvíc másla na hlavě.

+11/−2
21.8.2014 22:38

V39l57a39d85i32m54í19r 82V52y24s43o25k19ý 8642112191185

až nato , že ten cajt má pravdu...

a pak že v čr je to špatné

+8/−2
21.8.2014 22:19

L40u87k91á84š 19L15í84b44a14l 1893232787118

Podívejme se na problém všech západních velkoměst nejen v USA ale i v Evropě v Londýně, Paříži, atd. Všechna mají problematické čtvrti plná převážně černochů, kteří nerespektují nic a nikoho a jsou pouze velkým problémem pro společnost. Nemůžeme potom přece chtít a doufám že ani nechceme, aby se policie chovala neadekvátně k jejich agresivnímu chování bez respektu. Jestli se tedy chceme bavit o přehnané agresivitě, měli bychom se především bavit o chování právě těchto lidí a ne policie.

+12/−1
21.8.2014 21:04
Foto

J59i97r12k23a 98V27a85n62o36u68r51e70k 6847714558230

Obecne ano ... jen nevim, jak to bylo v pripade zastreleni toho kluka a nebylo by ani dobre automaticky predpokladat, ze si to "zaslouzil" jen proto, ze byl mozna z problemove ctvrti ;-)

0/−2
22.8.2014 0:15

V34ě92r20a 33L29o85r22e36n23c29o52v54á 5516280634

ale no tak

+1/0
22.8.2014 2:23

R95e14n51é 63N45o23v94á64k 8835326549138

Jsou to všechno kecy!!!!

Copak si nepamatujeme nedávné události na Ukrajině?

Měsíce jsme na Ukrajině sledovali, jak demonstranti házeli na policajty zápalné lahve a odevšad, hlavně z USA Janukovyče varovali před použitím síly.

Když čtu vyjádření amerického policajta, měla vlastně být na Ukrajině jatka, protože by všichni demonstranti byli postříleni.

Takže policajti jsou nedotknutelní v USA a pro ně přátelských režimech. Jinde na ně je možné házet zápalné lahve, mlátit je železnými tyčemi případně jim vypíchnout oči, když se nechají zajmout.

Možná si měl Janukovyč najmout americké policajty...

+9/−12
21.8.2014 20:11

K29a49r23e34l 43N39e30č78a96s 5123559800730

No,až vás někoho vytáhne policista z auta,položí na zem,párkrát přetáhne obuchem,protože neuděláte rychle,co chtěl,určitě to bude ten správný,nehodný,neslušný a tvrdý po kterém voláte. A ještě k těmto nehodným policistům do každého okresu nesmlouvavého Gauleitera,ne?R^;-D;-D

+4/−5
21.8.2014 19:51

M84i75c10h79a74l 41H21o17r14a55k 2664435177192

To je pouze Vaše fantasmagorie a já vám jí neberu, já jsem, ale např. nic takového neřekl. ;-)

+1/0
21.8.2014 20:07
Foto

J10i39r38k36a 10V73a81n92o85u98r94e18k 6257314488660

Karle, takove veci jsem zatim videl jen ve filmu .. a to se ve Statech pohybuji dost casto ;-)

+2/0
22.8.2014 0:17

K93a58r70e88l 60N47e94č83a18s 5903439950240

Uvádím pouze příklad,po čem zde lidé volají. Co dělají policisté v USA je mi jinak srdečně jedno,protože preferuji k pobytům jiné země.;-D

0/0
22.8.2014 9:53
Foto

J93i56r90k35a 29V29a49n68o74u54r16e91k 6917884108840

Ale vyjadrujete se pod clanek o policii v USA .... je li vam to srdecne jedno, mozna tu nejste spravne ;-)

+1/0
22.8.2014 10:07

P65e26t88r 68S47o60k18o71l 8282581617431

Zkrátka, nic není černobílé, i když by se tak mohlo zdát... Dutta má téměř ve všem pravdu, chybí tam asi jen  "nejspíš Vás nezabiju". Ale zda je taková praxe korektní je jiná diskuze. Asi by stačila věta, že bláznům se nemá odporovat. :-)

+1/0
21.8.2014 18:59

M53i27c19h40a85l 77H90o52r14a82k 2944115977972

Ač to může vyznít jakkoliv drsně tak pravdu má. Podle mě zkrátka policistu nemůže dělat člověk ,,hodný,,, přehnaně slušný, takového by sice jistě ocenili lidé, kteří nic neudělali, ale pokud by narazil na osobu, která se nedá zařadit do této škatulky tak by asi moc nepochodil.

+5/0
21.8.2014 19:37

J29a13n 63L96u68k57á93š 7987523743532

Ja jsem parkrat mel s americkyma poldama co do cineni a vzdy se chovali velmi korektne, i kdyz dodrzovali bezpecnostni zasady. Jednou se mnou napr. sla par desitek metru policajtka zhruba v mem veku a porad se drzela krok za mnou, nepustila si mne vedle sebe nebo dokonce za sebe a to slo jenom o otevreni jednech dveri na univerzite, ke kterym jsem si zabouchl klice a policajti meli hlavni klic.

+5/0
21.8.2014 23:14

A37d76a43m 48R28y17c70h66l15ý 1258567459743

Myslím, že ten policista má pravdu

+10/−2
21.8.2014 18:58

K16r23y97š57t79o81f 30L87a69n48í41k 1149180315895

S pristupem poslechnout a vyhrady resit nasledne nemam jako bezuhonny obcan problem.

+5/−2
21.8.2014 18:56

V14l48a53d74i43m86í57r 11F57i13b85i75g34e44r 5914821711674

No někteří to mají možná jinak ale když na mě někdo míří zbraní, nebo je v policejní uniformě a říkal mi abych ho poslechl tak ho poslechnu. Jestli je někdo namachrovaný a jde proti policistovi se zbraní byť nožem tak je do 5 sekund mrtvej.

+10/0
21.8.2014 18:56

R87e89n54é 59N46o29v69á54k 8655666379128

v USA! jinde ne

Na Ukrajině za Janukovyče by muselo být tisíce mrtvých - zápalná láhev je také zbraň

+3/−3
21.8.2014 20:13
Foto

J44i19r84k79a 62V66a70n80o11u87r57e21k 6507534938160

Ale jdete ... nemotejte do sebe jablka a hrusky

+1/0
22.8.2014 0:19

P95a53v76e65l 68O45d30r40a44z53i12l 6344159887310

Dejte si do vyhledávače "L.A. riots"

Demonstrace jsou něco jiného, než konflikt s jedním lumpem.

+1/0
22.8.2014 8:51

L89a72d54a 67N75o89v53a80k 4352213907

na jednu stranu má ten člověk pravdu.. a to prakticky doslovně v tom co říká.. Na druhou stranu si umím představit mraky psychopatů ve službách policie, kteří to zneužívají...

:-/

+11/0
21.8.2014 18:46

M65a98r42e42k 19K91a34l63i57n22a 3899704435978

No jistě, kdejaký póvl by chtěl rozkazovat...

+1/0
21.8.2014 18:53

M88a54r45e19k 64K46a75l22i66n66a 3489944855288

Určitě nepatřím mezi fanoušky černošské mládeže, ale přístup, že kdejaký ignorant, který se uchytil jen u policajtů je nějký polobůh, to je mi sympatické ještě méně...

+5/−9
21.8.2014 18:43

M25i51c71h50a54l 77H78o30r97a11k 2434195987502

Jenže to není o tom být nějaký polobůh, ale zkrátka dovedete si představit stát kde by policistu nebral nikdo vážně ? A určitá tvrdost a přísnost je v tomto případě na místě, protože nějakému potenciálnímu násilníkovi těžko domluvítě ve stylu ,, Dobrý den, chovejte se slušně a když by Vám to nevadilo mohl bystě mi ukázat Váš občanský průkaz,, Myslím, že tento přístup by asi moc platný nebyl, takže nepleťte si pojmy. Nejde o to být nějaký bůh, ale zkrátka tato profese pokud se má dělat dobře tak se jinak dělat nedá, resp. šlo by to, ale pouze za předpokladu, že všichni potenciální pachatelé, budou slušní a vychovaní lidé, což uznáte, že je asi hodně naivní představa.;-)

+5/0
21.8.2014 19:34

J40a19n 10L12u21k69á85š 7457183713702

V USA je policajt pomerne slusne placene zamestnani (Jelikoz se pri nem riskuje zivot.) a vetsina policajtu ma VS. Vetsinou si muzou oddeleni z uchazecu vybirat (Pokud nechcete mermomoci nabrat napr. cernocha.).

+3/0
21.8.2014 23:20

H73e24l53e42n74a 93Č24í16ž15k48o16v49á 9481261652298

1. Z článku toho policisty absolutně není možné poznat, jestli vyznává princip "držet hubu a krok", nebo ne. Zato je poznat, že ho psal pěkně naštvaný, což je naprosto pochopitelné, zvlášť když si představíme, jak asi určitá část tamní společnosti kvůli tomu případu hysterčí.

2. Odpůrci pisatele říkají, že slovní potyčku nelze řešit střelbou, ale toto nebyla žádná slovní potyčka, ale krádež a po ní, jestli si dobře vzpomínám, následovala fyzická agresivita pachatele. Když na mě někdo půjde s nožem, musím vytáhnout razantnější zbraň. Obrana musí být razantnější než útok, protože jinak se neubráníte. Když mě osobně bude někdo fyzicky ohrožovat, udělám všechno, abych přežila, i za cenu, že to třeba nepřežije on (nebude mi to asi nic platné, svaly nemám, zbraň taky ne, ale bránit se budu co nejdůrazněji to umím).

3. Podstatou celé story je fakt, že zastřelený byl černoch. A je fakt vtipné, že zatímco když neběloch spáchá nějakou nepěknost, nikdy se jeho "nebělošství" neuvádí, zatímco když jemu někdo "něco udělá", je barva pleti najednou zdůrazňovaná. A to píšu jako člověk, který rasismus z duše nesnáší. Ale právě tahle dvojakost bohužel přispívá k jeho vyvoláván; pokud jsme si všichni "od pánaboha" rovní, a já věřím, že ano, tak potom za všech okolností. Br... omluva za litanii, už mě to ale fakt štve, celý ten humbuk kolem té věci.

+16/−1
21.8.2014 18:34

P68a56v43e74l 54K46u34b80e57l66k45a 1829267417793

Když mě ve 14ti chytli cajti na fichtlu, pustili na mě hrůzu že jsem se div neposr... a od té doby jsem bezúhonný občan ;)

+6/0
21.8.2014 18:33

L43a10d78a 80N62o35v86a32k 4172293127

můj první dopravní přestupek byl, že jsem na motorce nedal přednost v jízdě policajtům.. (neměl jsem ani řidičák..)

Vyřešili to tak laxně, že u mě ztratili jakýkoliv respekt...;-)

+1/0
21.8.2014 18:49

P92a12v34e68l 60K85u55b49e27l88k73a 1959257367893

Asi jiná doba, 14 mi bylo ještě za disidenta ;)

0/0
21.8.2014 18:53

L71a84d18a 57N40o89v73a68k 4712483687

no mně se to stalo někdy v osmnácti.. a je pravda, že tehdá v ´89 měli policajti trochu stažené půlky ze studentů...:-P

0/0
21.8.2014 18:56

P45a12v92e80l 33K36u54b52e52l32k56a 1879157597373

Abyste na ně nevytáhl transparent ;)

+1/0
21.8.2014 18:58

P75a24v90e68l 13O63d53r72a62z12i24l 6584889217290

Vidíte, kdyby vás zřezali, tak byste byl hodnej kluk ještě teď ;-)

+1/0
22.8.2014 8:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.